abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 08:24:13 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120294319
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 07:32 schreef Klonk het volgende:
andere
Nee, maar ondertussen heb ik een onderbouwde case neergelegd van een situatie waarin ook een fietser onderuit ging, een wielrenner die er om bekend staan dat ze zich niet aanpassen, waarbij de automobilist wel de klos was.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_120295092
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je zelf bij de aanrijding betrokken bent. Dit lijkt me een eenzijdig ongeval?
Je zag het gebeuren dus je hebt wel echt wat uit te leggen waarom je bent doorgereden en geen hulp hebt verleend.
Je zal echter niet de schuld krijgen denk ik maar geen hulp verlenen is ook strafbaar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 09:22:28 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120295148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:19 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je zag het gebeuren dus je hebt wel echt wat uit te leggen waarom je bent doorgereden en geen hulp hebt verleend.
Daarom, zeggen dat je de fietser met een noodgang voorbij zag komen en er vervolgens geen aandacht meer aan besteed hebt, omdat het glad was en je alle aandacht bij je eigen voertuig nodig had danwel dat je de fietser nooit hebt zien vallen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_120295196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Daarom, zeggen dat je de fietser met een noodgang voorbij zag komen en er vervolgens geen aandacht meer aan besteed hebt, omdat het glad was en je alle aandacht bij je eigen voertuig nodig had danwel dat je de fietser nooit hebt zien vallen.
Dan let je wel erg slecht op het verkeer als je een fietser die vlak voor je neus op het asfalt klapt niet ziet en mag je je rijbewijs direct inleveren. Goed plan!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 09:26:04 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120295221
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan let je wel erg slecht op het verkeer als je een fietser die vlak voor je neus op het asfalt klapt niet ziet en mag je je rijbewijs direct inleveren. Goed plan!
Wie zegt dat deze vlak voor je neus op het asfalt is geklapt? Jij hebt de fietser langs zien fietsen, nog even gekeken maar na een meter of 20 geloofde je het wel, want de fietser fietste nog steeds en omdat er niemand aan kwam, ging je zelf rijden.
The summer is magic!

pi_120296557
Ik heb geen zinnig woord te zeggen, want ik zou niet weten of je fout bent geweest, maar ik ben zeer benieuwd naar maandag.
pi_120297276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, maar ondertussen heb ik een onderbouwde case neergelegd van een situatie waarin ook een fietser onderuit ging, een wielrenner die er om bekend staan dat ze zich niet aanpassen, waarbij de automobilist wel de klos was.
Zo, hier heb je iemand al even veroordeeld omdat de persoon wielrenner is.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:59:25 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120297354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:56 schreef noutie het volgende:

[..]

Zo, hier heb je iemand al even veroordeeld omdat de persoon wielrenner is.
Wielrenners zijn echt anti-sociale wezens zodra ze hun schoentjes inklikken...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120297436
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:59 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Wielrenners zijn echt anti-sociale wezens zodra ze hun schoentjes inklikken...
Ja, en alle oostblokkers stelen en alle vrouwen zijn kuthoeren.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:03:40 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120297461
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:02 schreef noutie het volgende:

[..]

Ja, en alle oostblokkers stelen en alle vrouwen zijn kuthoeren.
Nou dat laatste is onzin.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120298342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ze is niet vlak voor m'n neus gevallen. Ik zag ze voorbij komen. Ik ben toen gelijk gaan rijden en zag in m'n spiegel der vol op der bek gaan. En omdat ik met m'n gedachte ergens anders zat dacht ging het in een flits voorbij van, wat een debiel omdat ze zo hard de stoep af kwam met gevaar voor eigen leven. Heb niet op m'n gemak staan bekijken hoe ze onderuit ging om daarna doodleuk weg te rijden.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_120311118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En wielrenners doen dat 99 van de 100 wel wil je ze zeggen?

[..]

Die fietser is en blijft wel de zwakke verkeersdeelnemer en dat kan nog wel eens voor rare situaties zorgen.
Daar gaat het nu niet om. Het gaat nu om gladheid. In jouw voorbeeld maakte de auto een voorrangsfout, dat was bij TS niet zo.
Schip ahoy!
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 18:34:41 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120312162
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar gaat het nu niet om. Het gaat nu om gladheid. In jouw voorbeeld maakte de auto een voorrangsfout, dat was bij TS niet zo.
Meters ruimte vs. stilstaan/stoppen kan beide dus op hetzelfde uitdraaien. Je hebt geen schuld, maar bent wel aansprakelijk. En dat is wat TS moet voorkomen.
The summer is magic!

pi_120312173
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:36 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Ze is niet vlak voor m'n neus gevallen. Ik zag ze voorbij komen. Ik ben toen gelijk gaan rijden en zag in m'n spiegel der vol op der bek gaan. En omdat ik met m'n gedachte ergens anders zat dacht ging het in een flits voorbij van, wat een debiel omdat ze zo hard de stoep af kwam met gevaar voor eigen leven. Heb niet op m'n gemak staan bekijken hoe ze onderuit ging om daarna doodleuk weg te rijden.
En dan verhaal doe je ook bij de politie. Ze kwam hard voorbij en reed weg. Auto meenemen inderdaad om te laten zien dat 'ie nog mooi intact is!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120312419
Hoeveel getuigen zijn er?

Ben jij geen getuige van het feit dat zij onhandig over die stoeprand reed en daardoor onderuit ging, en er dus van een ongeval met een motorvoertuig geen sprake was?
  FOK!Fotograaf vrijdag 14 december 2012 @ 18:45:13 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120312533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:42 schreef CafeRoker het volgende:

Ben jij geen getuige van het feit dat zij onhandig over die stoeprand reed en daardoor onderuit ging, en er dus van een ongeval met een motorvoertuig geen sprake was?
Dan nog dien je te stoppen.
The summer is magic!

pi_120312625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dan nog dien je te stoppen.
Waarom precies? Vanwege betrokken zijn bij het ongeval of omdat ze hulp nodig zou hebben?
pi_120312812
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:42 schreef CafeRoker het volgende:

het is geen stoep als een stoep/trottoir. Maar een stoep vanaf de dijk naar een lager gelegen aansluitende straat/weg
pi_120320742
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

het is geen stoep als een stoep/trottoir. Maar een stoep vanaf de dijk naar een lager gelegen aansluitende straat/weg
Een soort drempel/uitrit-constructie dus? Heb je geen google maps-linkje ofzo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meters ruimte vs. stilstaan/stoppen kan beide dus op hetzelfde uitdraaien. Je hebt geen schuld, maar bent wel aansprakelijk. En dat is wat TS moet voorkomen.
Maar waar ligt de grens van aansprakelijkheid? De één kan nog uitwijken als ie twintig cm voor je langs rijdt, de ander gaat al onderuit op vijf meter afstand.

Een situatieschets zou al een hoop goed doen.
Schip ahoy!
pi_120323325
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Hoe ver van je auto is ze gevallen?
pi_120325077
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:29 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Een soort drempel/uitrit-constructie dus? Heb je geen google maps-linkje ofzo?

[..]

Maar waar ligt de grens van aansprakelijkheid? De één kan nog uitwijken als ie twintig cm voor je langs rijdt, de ander gaat al onderuit op vijf meter afstand.

Een situatieschets zou al een hoop goed doen.
Zal even een paint maken. Het word wel een hele slechte :D maar het voldoet denk ik wel genoeg
pi_120325605

Ik ben de rode lijn ( 1 ), en de fietser de zwarte ( 2 )

Op het moment dat de fietser de bocht in komt sta ik op eindpunt van de rode lijn. Ze vliegt me voorbij en ik sla rechtsaf de stoep op waar zij vandaan kwam. Op het moment dat ik de stoep op rijd kijk ik in mn spiegel en die der vol op der bek gaan. Ik zie een man naast me van zn fiets afstappen, maar verder geen aandacht aan geschonken en verder door gereden,

ze zat ook behoorlijk midden op de weg, bijna helemaal links zelf, omdat je dan heel hard er doorheen kunt gaan met een fiets.

[ Bericht 14% gewijzigd door pl4kkie op 14-12-2012 23:17:08 ]
pi_120326707
Ipv een paint kun je natuurlijk ook even een link nar streetview neergooien
pi_120326794
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:13 schreef Salatrel het volgende:
Ipv een paint kun je natuurlijk ook even een link nar streetview neergooien
Dat hebben ze niet :')
pi_120327162
Het hele gebeuren gebeurde dus feitelijk achter je nadat je rechtsaf was geslagen? Dan heb je er mijnsinziens niks mee te maken dat zij op haal muil gaat. Dat stukje over dat je het in je spiegel hebt zien gebeuren zou ik trouwens weglaten (weglaten dus niet over liegen) en geen antwoord geven indien ze er specifiek naar vragen. Je hoeft immers nog steeds niet mee te werken aan je eigen vervolging.
pi_120327894
Dat er geen echte aanrijding is geweest pleit je natuurlijk niet automatisch vrij. Als zij schade maakt door te anticiperen op een handeling van jou kan het prima zo zijn dat jij schuldig bent, zonder ook maar een krasje op de bumper.

Neem je een advocaat mee naar dat politieverhoor?
pi_120327975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:41 schreef tjoptjop het volgende:
Dat er geen echte aanrijding is geweest pleit je natuurlijk niet automatisch vrij. Als zij schade maakt door te anticiperen op een handeling van jou kan het prima zo zijn dat jij schuldig bent, zonder ook maar een krasje op de bumper.

Neem je een advocaat mee naar dat politieverhoor?
Een advocaat? Nee. Het is alleen maar om inlichtingen te verstrekken, en nu al een advocaat is wel erg gortig. Dan lijkt het net alsof ik al weet datk schuldig ben iets wat er helemaal niet gebeurd is.

Ze proberen er wss een slaatje uit te slaan en een geld bedrag op te kunnen strijken oid. Maar daar kunnen ze mooi naar fluiten, van een kale kip valt niet te plukken :P
pi_120333025
Een fietsende vrouw valt "facking hard" op de weg, die volgt op een S-bocht na een dijk waar mensen met een noodgang vanaf vliegen en op een aansluitende weg. Vanaf beide wegen is slecht zicht op de plek waar de vrouw ligt. Het is ook nog glad en er is niet gestrooid. Je ziet het gebeuren en rijdt lachend weg.
Ik kan me voorstellen dat je niet sterk staat. Je had op z'n minst kunnen helpen om de vrouw weg te krijgen van het gevaarlijke punt.
pi_120337995
Ik ben ook wel benieuwd hoe de voorrang geregeld is daar. Als ik de bocht zo zie, kan ik me zomaar voorstellen dat de weg die jij rijdt de doorgaande weg is, en de weg waar de vrouw in valt, de afslaande weg is. Dan heeft ze qua voorrang helemaal pech.
Schip ahoy!
pi_120342591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:55 schreef pl4kkie het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben de rode lijn ( 1 ), en de fietser de zwarte ( 2 )

Op het moment dat de fietser de bocht in komt sta ik op eindpunt van de rode lijn. Ze vliegt me voorbij en ik sla rechtsaf de stoep op waar zij vandaan kwam. Op het moment dat ik de stoep op rijd kijk ik in mn spiegel en die der vol op der bek gaan. Ik zie een man naast me van zn fiets afstappen, maar verder geen aandacht aan geschonken en verder door gereden,

ze zat ook behoorlijk midden op de weg, bijna helemaal links zelf, omdat je dan heel hard er doorheen kunt gaan met een fiets.
als jij rechtsaf slaat, dan zit je toch helemaal niet op haar weghelft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')