Dan nog dien je te stoppen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:42 schreef CafeRoker het volgende:
Hoeveel getuigen zijn er?
Ben jij geen getuige van het feit dat zij onhandig over die stoeprand reed en daardoor onderuit ging, en er dus van een ongeval met een motorvoertuig geen sprake was?
het is geen stoep als een stoep/trottoir. Maar een stoep vanaf de dijk naar een lager gelegen aansluitende straat/wegquote:Op vrijdag 14 december 2012 18:42 schreef CafeRoker het volgende:
Hoeveel getuigen zijn er?
Ben jij geen getuige van het feit dat zij onhandig over die stoeprand reed en daardoor onderuit ging, en er dus van een ongeval met een motorvoertuig geen sprake was?
Een soort drempel/uitrit-constructie dus? Heb je geen google maps-linkje ofzo?quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
het is geen stoep als een stoep/trottoir. Maar een stoep vanaf de dijk naar een lager gelegen aansluitende straat/weg
Maar waar ligt de grens van aansprakelijkheid? De één kan nog uitwijken als ie twintig cm voor je langs rijdt, de ander gaat al onderuit op vijf meter afstand.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Meters ruimte vs. stilstaan/stoppen kan beide dus op hetzelfde uitdraaien. Je hebt geen schuld, maar bent wel aansprakelijk. En dat is wat TS moet voorkomen.
Hoe ver van je auto is ze gevallen?quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:52 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
het is geen stoep als een stoep/trottoir. Maar een stoep vanaf de dijk naar een lager gelegen aansluitende straat/weg
Zal even een paint maken. Het word wel een hele slechtequote:Op vrijdag 14 december 2012 21:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Een soort drempel/uitrit-constructie dus? Heb je geen google maps-linkje ofzo?
[..]
Maar waar ligt de grens van aansprakelijkheid? De één kan nog uitwijken als ie twintig cm voor je langs rijdt, de ander gaat al onderuit op vijf meter afstand.
Een situatieschets zou al een hoop goed doen.
Dat hebben ze nietquote:Op vrijdag 14 december 2012 23:13 schreef Salatrel het volgende:
Ipv een paint kun je natuurlijk ook even een link nar streetview neergooien
Een advocaat? Nee. Het is alleen maar om inlichtingen te verstrekken, en nu al een advocaat is wel erg gortig. Dan lijkt het net alsof ik al weet datk schuldig ben iets wat er helemaal niet gebeurd is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:41 schreef tjoptjop het volgende:
Dat er geen echte aanrijding is geweest pleit je natuurlijk niet automatisch vrij. Als zij schade maakt door te anticiperen op een handeling van jou kan het prima zo zijn dat jij schuldig bent, zonder ook maar een krasje op de bumper.
Neem je een advocaat mee naar dat politieverhoor?
als jij rechtsaf slaat, dan zit je toch helemaal niet op haar weghelft?quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:55 schreef pl4kkie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben de rode lijn ( 1 ), en de fietser de zwarte ( 2 )
Op het moment dat de fietser de bocht in komt sta ik op eindpunt van de rode lijn. Ze vliegt me voorbij en ik sla rechtsaf de stoep op waar zij vandaan kwam. Op het moment dat ik de stoep op rijd kijk ik in mn spiegel en die der vol op der bek gaan. Ik zie een man naast me van zn fiets afstappen, maar verder geen aandacht aan geschonken en verder door gereden,
ze zat ook behoorlijk midden op de weg, bijna helemaal links zelf, omdat je dan heel hard er doorheen kunt gaan met een fiets.
Dat klopt, maar dat zat ze dus wel, omdat ze zo hard ging kan je de bocht afsnijden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:30 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
als jij rechtsaf slaat, dan zit je toch helemaal niet op haar weghelft?
Zij zat op jouw weghelft zeg maar? Lastig dan, want je moet verkeer van rechts wel voorrang geven (ook inhalend/afsnijdend verkeer), maar door haar afsnij-actie maakte ze het zichzelf wel erg lastig.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:26 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zat ze dus wel, omdat ze zo hard ging kan je de bocht afsnijden.
Idd.. Al geweest?quote:Op donderdag 13 december 2012 14:41 schreef pl4kkie het volgende:
Afijn. Iemand heeft mijn kenteken genoteerd en doorgegeven aan de politie. Nu moet ik naar het bureau komen om toelichting te komen geven.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stoep_(dijk)quote:Stoep (dijk)
Een stoep is een weg schuins tegen het talud van een dijk, waarmee men van een laaggelegen weg in een polder de hoger gelegen weg op de dijk kan bereiken. Vaak is aan het einde van de polderweg een T-splitsing, zodat zowel naar links als naar rechts de dijk op kan worden gereden. Hiermee wordt voorkomen dat men bovenaan de stoep moet draaien om in de andere richting de dijk op te rijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |