De steekproef hier lijkt me ook niet 100% represenatiefquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Scorpie het volgende:
Het valt me tot nu toe mee hoeveel mensen met een lastenverzwaring geconfronteerd zijn. Ik had dat percentage eigenlijk wel hoger verwacht.
Dan nog had ik het hoger verwachtquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De steekproef hier lijkt me ook niet 100% represenatief
Maar als je inkomen in verhouding veel meer stijgt, maakt dat dus geen fluit uit. Jij bent echt een beetje verzuurd he.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:16 schreef Terrorizer het volgende:
Wat niet is komt nog. Tenzij je snijdt in uitgaves, zullen lasten stijgen.
Alsof de banken dat nu niet doen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ze zouden juist eens moeten kijken of je je lasten ook kan betalen bij een zeker inkomensverlies . Kijk...
Achterlijk. ze moeten gewoon een aparte startershypotheek creeren desnoods, deze flauwekul heeft natuurlijk niemand wat aan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 06:46 schreef BertV het volgende:
Makkelijker hypotheek voor starters
[..]![]()
Wellicht kunnen we ook kijken naar rijke zieke familieleden die spoedig gaan overlijden.
Of mensen die fanatiek meedoen met de postcodeloterij.
Wow, nu ben ik ineens verzuurd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar als je inkomen in verhouding veel meer stijgt, maakt dat dus geen fluit uit. Jij bent echt een beetje verzuurd he.
ja, je moet altijd rekening houden met mogelijke scenario's. Hope for the best, prepare for the worst.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:23 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Wow, nu ben ik ineens verzuurd.
Ik denk alleen vooruit. Als ondernemer zijnde moet je rekening houden met mogelijke scenario's.
Als loonguy hebt je minder last van allerlei gekke heffingen.
Je bent echt verzuurd he.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, je moet altijd rekening houden met mogelijke scenario's. Hope for the best, prepare for the worst.
Sommige mensen zouden het realistisch noemen. Maar goed je kunt er wel aan denken, zolang er niks gebeurd kun je doen alsof er niks aan de hand is. En "prepare for the worst" zou je denken ga naar het TEOTWAWKI topic in TRU maar aan welk scenario je dan moet denken is ook onbekend.quote:
Nee, dat ben jij, want je gaat je nu als een kleuter gedragen. Jij trekt de conclusie dat wat nu nog niet is, nog wel komt. Dat als reactie op je eerdere vraag bij wie de lasten gedaald zijn. Als je vervolgens daar een aantal bevestigende antwoorden op krijgt, dan is het ineens dat wat niet is, nog wel komt.quote:
Als ik het doe is het verzuurd, als jij het doet niet, Okay.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat ben jij, want je gaat je nu als een kleuter gedragen. Jij trekt de conclusie dat wat nu nog niet is, nog wel komt. Dat als reactie op je eerdere vraag bij wie de lasten gedaald zijn. Als je vervolgens daar een aantal bevestigende antwoorden op krijgt, dan is het ineens dat wat niet is, nog wel komt.
Dat is verzuurd. Je voorbereiden op het minst gunstige scenario zodat je dat kunt opvangen is niet verzuurd. Ik snap wel dat je dat graag wil zeggen, want je wil gewoon een beetje om je heen slaan, maar probeer het eens met iets wat ergens op slaat.
Maar CG dit zijn onze verlichte leiders die het voorstellen hè.... niet een of andere hypotheekadviseur. Onze eigen minfin en min. voor Wonen en Rijksdienstquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
No shit dat je daar naar moet kijken. Maar dat doen de meeste mensen niet. Die gaan maximaal, en als het kan, nog even net wat meer. Terwijl je zou moeten kijken naar een huis dat, als je werkloos mocht worden, en je nog maar 70% krijgt, het daarmee ook kunt betalen.
Maar ja, dan moet je salaris daar ook wel naar zijn + dat je dan natuurlijk uit gaat van iets negatiefs, en dat doen de meeste mensen niet, want nee, het is veel interessanter om dat ene huis PER SE te kopen.
Het lijkt meer op indekken: "We hebben alles geprobeerd om het tegen te houden".quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kamikazelenen als officieel overheidsbeleid, zo proberen we in NL de te hoge huizenprijzen in stand te houden
Een 'startershypotheek'?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:22 schreef ikjijallebei het volgende:
Achterlijk. ze moeten gewoon een aparte startershypotheek creeren desnoods, deze flauwekul heeft natuurlijk niemand wat aan.
Als loonguy die voornamelijk voor overheid, semi-overheid en banksters werkt heb je het altijd een stuk makkelijker dan de loonguy die voor een echte onderneming werkt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:23 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Wow, nu ben ik ineens verzuurd.
Ik denk alleen vooruit. Als ondernemer zijnde moet je rekening houden met mogelijke scenario's.
Als loonguy hebt je minder last van allerlei gekke heffingen.
Aah.... we hebben een prepperquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, je moet altijd rekening houden met mogelijke scenario's. Hope for the best, prepare for the worst.
Waarom zou het een aflopende zaak zijn? Geloof jij niet in het vinden van een nieuwe balans in vraag en aanbod?quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:36 schreef Sjabba het volgende:
35 jarige hypotheek kan makkelijk, anders is woningeigendom een aflopende zaak. Ik zie huizen niet nog 5 jaar dalen, zeker niet als de huurmarkt vrijer wordt dan hij nu is.
Weet ik veel, niet aan mij om zoiets te bedenken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een 'startershypotheek'?
Wat mag dat dan wel wezen? Hebben we nog niet genoeg aan HRA, NHG, startersleningen, verlaagde OB, lage rente en andere vehikels om lenen zo goedkoop en risicoloos te maken?
Nee... natuurlijk is dat niet genoeg om de inflatie van de zeepbel te helpen want we zitten aan onze groeilimiet. Voorlopig is er dus maar 1 richting die we op kunnen gaan, behaalde resultaten uit het verleden zijn immers geen garanties voor de toekomst.
Hier staan al vrije sector huurwoningen leegquote:Op vrijdag 14 december 2012 11:36 schreef Sjabba het volgende:
35 jarige hypotheek kan makkelijk, anders is woningeigendom een aflopende zaak. Ik zie huizen niet nog 5 jaar dalen, zeker niet als de huurmarkt vrijer wordt dan hij nu is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |