abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120297212
Inkomen en lasten beiden gestegen.
pi_120297404
Inkomen gedaald, lasten gedaald.

Mijn vriendin is gestopt met werken voor de kinderen.
Toeslagen zijn enorm gestegen.
Flink in de lasten gesneden.
Ik ben er in totaal zelfs iets op vooruit gegaan. (Een schande, dat is het. :P )
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_120297540
Het valt me tot nu toe mee hoeveel mensen met een lastenverzwaring geconfronteerd zijn. Ik had dat percentage eigenlijk wel hoger verwacht.
pi_120297671
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:07 schreef Scorpie het volgende:
Het valt me tot nu toe mee hoeveel mensen met een lastenverzwaring geconfronteerd zijn. Ik had dat percentage eigenlijk wel hoger verwacht.
De steekproef hier lijkt me ook niet 100% represenatief :+
pi_120297695
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De steekproef hier lijkt me ook niet 100% represenatief :+
Dan nog had ik het hoger verwacht :P
pi_120297799
Wat niet is komt nog. Tenzij je snijdt in uitgaves, zullen lasten stijgen.
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 11:18:31 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_120297847
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:16 schreef Terrorizer het volgende:
Wat niet is komt nog. Tenzij je snijdt in uitgaves, zullen lasten stijgen.
Maar als je inkomen in verhouding veel meer stijgt, maakt dat dus geen fluit uit. Jij bent echt een beetje verzuurd he.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:22:43 #108
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120297965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ze zouden juist eens moeten kijken of je je lasten ook kan betalen bij een zeker inkomensverlies . Kijk...
Alsof de banken dat nu niet doen. :') Da's wel 1 van de eerste dingen waar naar gekeken wordt. De bank heeft er immers ook niets aan als jij na een tijdje niet meer kan betalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 06:46 schreef BertV het volgende:
Makkelijker hypotheek voor starters

[..]

|:(

Wellicht kunnen we ook kijken naar rijke zieke familieleden die spoedig gaan overlijden.
Of mensen die fanatiek meedoen met de postcodeloterij.
Achterlijk. ze moeten gewoon een aparte startershypotheek creeren desnoods, deze flauwekul heeft natuurlijk niemand wat aan.
pi_120297987
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar als je inkomen in verhouding veel meer stijgt, maakt dat dus geen fluit uit. Jij bent echt een beetje verzuurd he.
Wow, nu ben ik ineens verzuurd.
Ik denk alleen vooruit. Als ondernemer zijnde moet je rekening houden met mogelijke scenario's.

Als loonguy hebt je minder last van allerlei gekke heffingen.
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 11:25:01 #110
16180 crew  CoolGuy
pi_120298019
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ik denk alleen vooruit. Als ondernemer zijnde moet je rekening houden met mogelijke scenario's.

ja, je moet altijd rekening houden met mogelijke scenario's. Hope for the best, prepare for the worst.
pi_120298047
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja, je moet altijd rekening houden met mogelijke scenario's. Hope for the best, prepare for the worst.
Je bent echt verzuurd he.
pi_120298146
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:26 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Sommige mensen zouden het realistisch noemen. Maar goed je kunt er wel aan denken, zolang er niks gebeurd kun je doen alsof er niks aan de hand is. En "prepare for the worst" zou je denken ga naar het TEOTWAWKI topic in TRU maar aan welk scenario je dan moet denken is ook onbekend.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  Moderator vrijdag 14 december 2012 @ 11:31:12 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_120298181
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:26 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Nee, dat ben jij, want je gaat je nu als een kleuter gedragen. Jij trekt de conclusie dat wat nu nog niet is, nog wel komt. Dat als reactie op je eerdere vraag bij wie de lasten gedaald zijn. Als je vervolgens daar een aantal bevestigende antwoorden op krijgt, dan is het ineens dat wat niet is, nog wel komt.

Dat is verzuurd. Je voorbereiden op het minst gunstige scenario zodat je dat kunt opvangen is niet verzuurd. Ik snap wel dat je dat graag wil zeggen, want je wil gewoon een beetje om je heen slaan, maar probeer het eens met iets wat ergens op slaat.
pi_120298205
Hoe moet ik sarcasme aangeven op een forum?
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:36:08 #115
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120298322
35 jarige hypotheek kan makkelijk, anders is woningeigendom een aflopende zaak. Ik zie huizen niet nog 5 jaar dalen, zeker niet als de huurmarkt vrijer wordt dan hij nu is.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_120298347
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, dat ben jij, want je gaat je nu als een kleuter gedragen. Jij trekt de conclusie dat wat nu nog niet is, nog wel komt. Dat als reactie op je eerdere vraag bij wie de lasten gedaald zijn. Als je vervolgens daar een aantal bevestigende antwoorden op krijgt, dan is het ineens dat wat niet is, nog wel komt.

Dat is verzuurd. Je voorbereiden op het minst gunstige scenario zodat je dat kunt opvangen is niet verzuurd. Ik snap wel dat je dat graag wil zeggen, want je wil gewoon een beetje om je heen slaan, maar probeer het eens met iets wat ergens op slaat.
Als ik het doe is het verzuurd, als jij het doet niet, Okay.
Kijk eens na wat je typt man.

Als je gewoon een bevestiging wilt dat het heel goed gaat, zeg het dan gewoon.
Dus bij deze:

Het gaat goed man. :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:04:03 #117
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120299129
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

No shit dat je daar naar moet kijken. Maar dat doen de meeste mensen niet. Die gaan maximaal, en als het kan, nog even net wat meer. Terwijl je zou moeten kijken naar een huis dat, als je werkloos mocht worden, en je nog maar 70% krijgt, het daarmee ook kunt betalen.

Maar ja, dan moet je salaris daar ook wel naar zijn + dat je dan natuurlijk uit gaat van iets negatiefs, en dat doen de meeste mensen niet, want nee, het is veel interessanter om dat ene huis PER SE te kopen.
Maar CG dit zijn onze verlichte leiders die het voorstellen hè.... niet een of andere hypotheekadviseur. Onze eigen minfin en min. voor Wonen en Rijksdienst 8)7

Kamikazelenen als officieel overheidsbeleid, zo proberen we in NL de te hoge huizenprijzen in stand te houden w/
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120299754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kamikazelenen als officieel overheidsbeleid, zo proberen we in NL de te hoge huizenprijzen in stand te houden w/
Het lijkt meer op indekken: "We hebben alles geprobeerd om het tegen te houden".
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:41:00 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120300222
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:22 schreef ikjijallebei het volgende:

Achterlijk. ze moeten gewoon een aparte startershypotheek creeren desnoods, deze flauwekul heeft natuurlijk niemand wat aan.
Een 'startershypotheek'?

Wat mag dat dan wel wezen? Hebben we nog niet genoeg aan HRA, NHG, startersleningen, verlaagde OB, lage rente en andere vehikels om lenen zo goedkoop en risicoloos te maken?

Nee... natuurlijk is dat niet genoeg om de inflatie van de zeepbel te helpen want we zitten aan onze groeilimiet. Voorlopig is er dus maar 1 richting die we op kunnen gaan, behaalde resultaten uit het verleden zijn immers geen garanties voor de toekomst.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:42:14 #120
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120300256
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:23 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Als loonguy die voornamelijk voor overheid, semi-overheid en banksters werkt heb je het altijd een stuk makkelijker dan de loonguy die voor een echte onderneming werkt.
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:42:50 #121
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120300279
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Aah.... we hebben een prepper :D
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:45:36 #122
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120300351
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:36 schreef Sjabba het volgende:
35 jarige hypotheek kan makkelijk, anders is woningeigendom een aflopende zaak. Ik zie huizen niet nog 5 jaar dalen, zeker niet als de huurmarkt vrijer wordt dan hij nu is.
Waarom zou het een aflopende zaak zijn? Geloof jij niet in het vinden van een nieuwe balans in vraag en aanbod?

En de huurmarkt kan de prijs wel onbeperkt opdrijven? Zeg.... vertel mij eens.... welke economische sprookjesboeken lees jij zoal?
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:53:54 #123
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120300553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een 'startershypotheek'?

Wat mag dat dan wel wezen? Hebben we nog niet genoeg aan HRA, NHG, startersleningen, verlaagde OB, lage rente en andere vehikels om lenen zo goedkoop en risicoloos te maken?

Nee... natuurlijk is dat niet genoeg om de inflatie van de zeepbel te helpen want we zitten aan onze groeilimiet. Voorlopig is er dus maar 1 richting die we op kunnen gaan, behaalde resultaten uit het verleden zijn immers geen garanties voor de toekomst.
Weet ik veel, niet aan mij om zoiets te bedenken. :') Zo leuk is het allemaal niet voor de starter hoor, juist met de aftrek die weggaat. En hoezo genoeg aan? Ik vind het nou niet echt aangenaam om in 2013 een huis te kopen als starter. Wordt alleen maar duurder. Een starter heeft niets met OB te maken overigens, en sowieso is die verlaagde OB maar tijdelijk, dus daar zou ik niet te veel aan vastnagelen. JIj dwaalt wel vaker af volgens mij. Zo'n starterslening vind ik overigens al helemaal bullshit, je moet ook wel een beetje eigen geld hebben, neit alles tot over de top financieren.
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:57:17 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_120300636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:36 schreef Sjabba het volgende:
Hier staan al vrije sector huurwoningen leeg
kennelijk geen huurders meer
Ik woon hier al bijna tien jaar, maar dit heb ik nooit meegemaakt

De eigenaar deed er 50 euro op en opeens geen huurders meer, alleen een enkele tijdelijke klant
Ik denk dat de sociale woningen in prijs al pp hun top zitten van 4,5% van de WOZ waarde

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2012 13:04:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:09:54 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_120300944
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')