Op de beurs. Een joker aan het zoeken voor zijn junk paper.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
O ja, vergeten.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.quote:
Eens, maar er zijn treinen naar Amsterdam voor terug gekomen (weliswaar minder dan naar Rotterdam gingen, maar toch)quote:2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
Weinig aan te doen, het enige dat je kunt doen is de IJssellijn ook een kwartier omgooien (o.a. schrappen stops tussen Arnhem en Nijmegen). Daarmee kom je alleen in Zwolle weer buiten de knoop te liggen, ook niet heel handig...quote:3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
Dit is nu 48 minuten naar zowel HS als CS, met de Benelux ging het vorig jaar in 41 minuten. Nu wordt er extra gestopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan v. NOI, voor die reizigers is het dus wel een verbeteringquote:4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
Geen zicht opquote:5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
10 minuten na aankomst gaat er zowel een IC naar Amsterdam als een IC naar Rotterdam. Er is alleen geen overstap op de sprinter richting Baarn. Die was ook al 22 minuten, maar is nu 29 minuten geworden.quote:6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
Niet zo gek met allemaal nieuwe machinisten op het krapste spoor van Nederland... Bekijk het over 2-3 weken nog eens zou ik zeggenquote:7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die hoekquote:8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
Dat is een wens van de provincie, dus daarvoor zul je toch echt bij de provincie moeten klagen ipv bij NS.quote:9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen. Misschien tot de trein op lengte is ook maar de IC uit Rotterdam/Den Haag die tot Utrecht rijdt doortrekken naar Amersfoort als voor/natrein.quote:10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.
Je kan de IC naar Amsterdam CS wat sneller achter de NO aan sturen te Lelystad. (2 of 3 in plaats van 4 minuten) Als je dan bij Oostvaarders een sneller uitrijwissel plaatst en een extra sein tussen Oostvaarders en Buiten en eentje direct na station Buiten plaatst komt het goed en is het nog aardig robuust ook.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
[IC stop Almere buiten]
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.quote:Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen.
Of zou het deze keer een echte trein zijn die voor de vertraging zorgt?twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 13-12-2012 om 06:51:50#ICBrussel 9208: #Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 (1/2) reageer retweet
lijkt wel een reis van amsterdam naar alkmaar hedendag :pquote:Op donderdag 13 december 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.
Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken:quote:Op donderdag 13 december 2012 08:07 schreef bork het volgende:
Concurrentie voor de NS? Misschien
Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.
Deze is ook online
http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
twitter:MatthijsHgsmn twitterde op donderdag 13-12-2012 om 08:39:47Haha, Hier is #NS blij mee! Ze plaatsen een dure #Fyra outsert. Staat er vervolgens een klote #artikel in de krant! http://t.co/jo6tZAe8 reageer retweet
Ik bedoelde eigenlijk niet jouw verhaal specifiekquote:
Agenda Wilma Mansveldquote:Op donderdag 13 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..
Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
quote:Donderdag 13 december
15.00-21.00 uur: Algemeen Overleg Vervoersconsessie hoofdrailnet, Tweede Kamer
Owquote:
De infra moet nog even wennen aan de GTWs.quote:Op donderdag 13 december 2012 08:41 schreef zoem het volgende:
Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de handEr wordt alleen gemeld "door diverse oorzaken" of "door eerdere verstoring".
Ik ben zojuist voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling ergens zonder vertraging aangekomenquote:Op donderdag 13 december 2012 08:47 schreef b2py het volgende:
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging
Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel.
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dagquote:Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Q. het volgende:
[..]
De infra moet nog even wennen aan de GTWs.
In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
Tsja, wat doe je tegen zoveel koppigheid?quote:117 Teletekst do 13 dec
***************************************
Helft reizigers Fyratrein vertraagd
***************************************
` De helft van de reizigers met de Fyra
is de afgelopen dagen te laat op zijn
bestemming gekomen.De NS zegt dat sinds
zondag elke dag technische problemen
zijn geweest.Tweederde van de reizigers
had een kwartier vertraging,eenvijfde
was langer dan een half uur onderweg.
De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS
wil snel uitleg van de NS.Morgen gaan
directieleden van de NS en NS-dochter
Hispeed daarvoor naar België.
Volgens de NS zijn de Fyra-machinisten
nog onwennig.Ook het samenwerken met de
Belgen verloopt nog niet vlekkeloos en
de nieuwe dienstregeling speelt een
rol.Het heet "een kwestie van wennen"
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS?quote:Op donderdag 13 december 2012 08:32 schreef James1988 het volgende:
Voor dienstregeling 2014 zal het niet lukken, want er zijn maar zeer weinig vervoerders die de benodigde papieren hebben om in België aan personenvervoer te mogen doen. Alleen de NMBS (en wellicht Eurostar) hebben dat.
Lijkt op hetzelfde probleem als toen de eerste GTW's in het noorden gingen rijden: de perrons zijn te laag. Normaal hoort die treeplank uit te schuiven tot te perronrand, niet er overheen.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:44 schreef Q. het volgende:
[..]
In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme.
De ICE Duitsland - Brussel is weliswaar een DB-trein, maar wordt op Belgisch grondgebied gereden door de NMBS.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS?
Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15quote:Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef bork het volgende:
Thalys gestopt in Mortsel na felle rookontwikkeling
Een Thalys-hogesnelheidstrein, die van Parijs naar Amsterdam reed, is vanochtend rond 9.30 uur tot stilstand gebracht in het station Mortsel-Oude God nadat er zich rook had ontwikkeld in het vijftiende rijtuig. Dat meldt Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel. De oorzaak van de felle rook zou een technisch defect zijn.
Defect stel gebeurt niet zo heel vaak hoor. Ik heb late diensten deze week en niet op Groningen, dus ik kan het zo niet zeggen. Wel is het zo dat de aankomende Intercity twee minuten voor het vertrek van de andere binnen zou moeten zijn, dus met wat vertraging uit Assen ontstaat er soms een conflict.quote:Op donderdag 13 december 2012 10:29 schreef dennistd het volgende:
Je, of ziggy vergeet het een rijweg in te stellen
Het is ook vaak een defect stel, die moet er dan nog voor weg gehaald worden en dat duurt natuurlijk even
Inderdaad, de Thalys heeft maar 8 rijtuigen (+motorwagen). Puike journalistiek weerquote:Op donderdag 13 december 2012 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15
quote:Op donderdag 13 december 2012 12:21 schreef James1988 het volgende:
Er staat op dit moment een Fyra afkomstig uit België stil tussen Rotterdam en Schiphol.
Wat een gelul weer.quote:Op donderdag 13 december 2012 11:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://nos.nl/video/45110(...)enstregeling-ns.html
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerktquote:Op donderdag 13 december 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Daar is toch helemaal geen station?
Dat is eerder van de regen in een zoutzuurbad.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
" In Antwerpen stapten ze dan over op een Fyra richting Nederland", zegt Patricia Baars van Thalys."
Van de regen in de drup een storbui
Oh ja? Echt waar? Waarom verteld iemand mij nooit wat... Ik mis ook allesquote:Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
Met extra hoge geluidswal?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
twitter:ROVER_online twitterde op donderdag 13-12-2012 om 12:25:17Zullen we het hele Fyra-experiment dan nu maar als mislukt beschouwen en voorlopig de Beneluxtrein weer in ere herstellen? reageer retweet
Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen?quote:Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef bork het volgende:
"Nou nemen ze in België spelletje uit Nederland over"
Oei, oei NS reageert geprikkeld
Nederlandse Spoorwegen kaatst de bal terug naar de NMBS over de problemen met de Fyra-trein. "Het ligt ook aan de Belgische partner."
Het moddergooien is begonnen, nu is een oplossing nog verder weg te vinden.
Constructief om de tafel zitten bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen?
quote:Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Koen66 het volgende:
Sukkelde daarnet een V250 langs de A4 bij Rijpwetering richting Schiphol met een dood broertje aan de haak
Niet op eigen kracht, lijkt mequote:De fractie van de SP in de Tweede Kamer wil stoppen met de Fyra-treinen over het hogesnelheidslijn-traject.
Foto: ANP
Volgens Kamerlid Farshad Bashir moeten de treinen retour afzender en moet van de Italiaanse fabrikant InsaldoBreda een schadevergoeding worden geëist.
"De Fyra is één grote peperdure ramp dus daarom is het nu tijd om daar conclusies aan te verbinden", stelt hij.
Een flink postpakket, met strafport voor die Italianen natuurlijkquote:Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
De SP wil de V250 terug naar Italie sturen:
http://www.nu.nl/politiek(...)et-fyra-treinen.html
[..]
Niet op eigen kracht, lijkt me
Gewoon de DB de concessie gunnen.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef bork het volgende:
Totdat de ICE of de TGV over de hogesnelheidslijn kan rijden wil hij dan ook de trein tussen Rotterdam en Brussel via het reguliere spoor terug.
Dan zitten we in 2020.
Zie je, dat is al drie jaar eerder.quote:Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef James1988 het volgende:
Nu beginnen met een nieuwe aanbesteding betekent dat we ergens in 2017 wel nieuwe treinen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |