abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2012 @ 23:41:23 #71
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120252735
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Smakelijk :Y)
Dank je. Wijntje?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_120253294
Heb ff wat zitten zoeken:

Het Belgische deel van de HSL Zuid valt onder de NMBS. Het Nederlandse deel is aanbesteed en de concessie daarvoor is gewonnen door HSA. Deze twee partijen hebben samen de treinen besteld, 16 stuks voor HSA en 3 voor NMBS. De keus voor de V250 is dan ook door beide partijen samen genomen. De tot nu toe geleverde treinen zijn echter allemaal eigendom van HSA.

Dat laatste is het argument dat de NMBS nu gebruikt als stok om mee te slaan: de Nederlandse treinstellen doen het niet goed dus NS Hispeed (en KLM, want die zitten ook voor 10% in HSA) doet het verkeerd. Zij hebben natuurlijk makkelijk praten zolang hun treinstellen nog niet geleverd zijn. Aan de andere kant zijn zij wel duidelijk de (veel) kleinere partner in het Fyra-project dus de verantwoordelijkheid van alle ellende is sowieso niet 50/50 verdeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2012 00:05:03 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 00:00:34 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120253457
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
pi_120253548
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
Op de beurs. Een joker aan het zoeken voor zijn junk paper.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120253600
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waar is aandeelhouder KLM eigenlijk in dit hele verhaal?
O ja, vergeten.
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 00:08:13 #76
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120253727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef b2py het volgende:
1. Vervallen IC-stop Almere Buiten
Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
quote:
2. Apeldoorn en Deventer: minder rechtstreekse treinen naar Utrecht
Eens, maar er zijn treinen naar Amsterdam voor terug gekomen (weliswaar minder dan naar Rotterdam gingen, maar toch)
quote:
3. Vervallen snelle overstappen in Deventer
Weinig aan te doen, het enige dat je kunt doen is de IJssellijn ook een kwartier omgooien (o.a. schrappen stops tussen Arnhem en Nijmegen). Daarmee kom je alleen in Zwolle weer buiten de knoop te liggen, ook niet heel handig...
quote:
4. Langere reistijd Amsterdam - Den Haag door wegvallen Beneluxtrein
Dit is nu 48 minuten naar zowel HS als CS, met de Benelux ging het vorig jaar in 41 minuten. Nu wordt er extra gestopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan v. NOI, voor die reizigers is het dus wel een verbetering
quote:
5. De treinen uit Haarlem richting het zuiden zijn te druk
Geen zicht op
quote:
6. Veluwestoptrein heeft slechte overstappen in Amersfoort
10 minuten na aankomst gaat er zowel een IC naar Amsterdam als een IC naar Rotterdam. Er is alleen geen overstap op de sprinter richting Baarn. Die was ook al 22 minuten, maar is nu 29 minuten geworden.
quote:
7. Emmen-Zwolle: Arriva maakt er een zooitje van
Niet zo gek met allemaal nieuwe machinisten op het krapste spoor van Nederland... Bekijk het over 2-3 weken nog eens zou ik zeggen
quote:
8. Overstap Veolia > NS in Heerlen is te kort
Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die hoek
quote:
9. Alle stations in Zeeland worden nu door de IC aangedaan
Dat is een wens van de provincie, dus daarvoor zul je toch echt bij de provincie moeten klagen ipv bij NS.
quote:
10. De treinen tussen Amersfoort en Utrecht zijn te druk.
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen. Misschien tot de trein op lengte is ook maar de IC uit Rotterdam/Den Haag die tot Utrecht rijdt doortrekken naar Amersfoort als voor/natrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 december 2012 @ 00:14:27 #77
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_120253938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:

[IC stop Almere buiten]

Valt wel weer in te voeren voor de IC naar Amsterdam, maar die moet dan een minuut of vijf voor de IC naar Schiphol uit Lelystad vertrekken, om vervolgens in Almere zeker 5 minuten stil te staan om de IC naar Schiphol voorbij te laten. En in omgekeerde richting ook.
Je kan de IC naar Amsterdam CS wat sneller achter de NO aan sturen te Lelystad. (2 of 3 in plaats van 4 minuten) Als je dan bij Oostvaarders een sneller uitrijwissel plaatst en een extra sein tussen Oostvaarders en Buiten en eentje direct na station Buiten plaatst komt het goed en is het nog aardig robuust ook.
pi_120254422
Kun je niet gewoon een soort HSL bypass om Almere heen maken dan? Heeft niemand meer last van elkaar *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 00:54:23 #79
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_120254961
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:08 schreef dennistd het volgende:
Dat verbaast me niet echt: waar er voorheen nog een trein op lengte van twee treinen (zowel Rotterdam als Den Haag) reed, heeft ie nu de lengte die voldoende is voor één van die plaatsen.
Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.

Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_120256824
En de eerste V250s van vandaag zijn ook weer kapot. Mooi spul.

NSHispeed_info twitterde op donderdag 13-12-2012 om 06:51:50 #ICBrussel 9208: #Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 (1/2) reageer retweet
Of zou het deze keer een echte trein zijn die voor de vertraging zorgt? :o
For great justice!
pi_120256930
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:54 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar die trein zat al stampvol. Mij verbaast het dus wel dat ze het toch verkorten, maar wel verwachten dat het wel goed komt. Tot nu toe zijn alle ritten in de spits Utrecht - Amersfoort zo druk geweest dat niet iedereen mee kon. En er zaten al mensen op schoot bij anderen, er kon echt niemand meer bij. Gisteren een trein later gepakt in de hoop dat die beter zou zijn, maar die was net zo erg.

Je zou er nog wat aan kunnen doen als we een minister hadden die het wat kon schelen wat er met belastingbetalende mensen gebeurde, maar die ziet geen vuiltje aan de lucht.
lijkt wel een reis van amsterdam naar alkmaar hedendag :p
pi_120257047
Er zijn trouwens trein Amsterdam Amstel moeilijk veel poortjes defect om uit te checken. Al 2 keer checkout gemist en 1 keer check in..
  donderdag 13 december 2012 @ 08:07:56 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120257154
Concurrentie voor de NS? Misschien

Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.

Deze is ook online


http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 december 2012 @ 08:12:03 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120257197
quote:
4s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:07 schreef bork het volgende:
Concurrentie voor de NS? Misschien

Onervaren politici bepalen of reizigers gaan kiezen tussen een trein van de NS en van een concurrent. Betrokkenen zijn er niet gerust op. VK van vanmorgen.

Deze is ook online


http://action.fyrafail.eu(...)ea.campaign.id=17806
Den Haag is ook al naar alternatieven aan het zoeken:

http://www.nu.nl/algemeen(...)inding-brussel-.html

'Verschillende binnen- en buitenlandse partijen'...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_120257274
Zou echt wel een stunt zijn als de gemeente den haag dat lukt. Ik betwijfel of ze er nog in kunnen voor drgl 2014. Die plannen zijn al in vergevorderd stadium. Ze mogen er iig vaart achter zetten. Ben benieuwd!
  donderdag 13 december 2012 @ 08:32:29 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120257381
Voor dienstregeling 2014 zal het niet lukken, want er zijn maar zeer weinig vervoerders die de benodigde papieren hebben om in België aan personenvervoer te mogen doen. Alleen de NMBS (en wellicht Eurostar) hebben dat.

Het verkrijgen van zulke papieren is een langdurig proces en de eerste deadline voor dienstregeling 2014 is al in april. Als men in januari begint met een onderzoek kan men nooit op tijd die papierne hebben.
pi_120257489
Vandaag werd Den Haag Laan van NOI wéér overgeslagen door de IC Vlissingen - Lelystad. Dat station staat toch echt in de reisplanner. De machinist vond het wel weer nodig om te stoppen te station Hoofddorp wat niet in de planner staat :')

Deze IC is gewoon veel te krap ingepland om zo veel stations aan te doen. Één keer eventjes stilstaan en je hebt al +5 aan je broek en er is op dat traject ook amper mogelijkheid om de vertraging eruit te rijden.

Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de hand :? Er wordt alleen gemeld "door diverse oorzaken" of "door eerdere verstoring".
pi_120257561
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging :')
Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:49:19 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120257588
Whehe, mooie blunder weer:
MatthijsHgsmn twitterde op donderdag 13-12-2012 om 08:39:47 Haha, Hier is #NS blij mee! Ze plaatsen een dure #Fyra outsert. Staat er vervolgens een klote #artikel in de krant! http://t.co/jo6tZAe8 reageer retweet
  donderdag 13 december 2012 @ 09:00:11 #90
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120257723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:04 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, vergeten.
Ik bedoelde eigenlijk niet jouw verhaal specifiek :D , eerder dat er sinds een topic of 30 nooit over gesproken is das hun ook een vinger in de pap hebben :P
  donderdag 13 december 2012 @ 09:07:04 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120257840
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..

Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
pi_120257975
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag gaat de 2e kamer discussieren over de Fyra, is dat ergens oline te zien/luisteren, ik moet toch heel de dag op een pakketje wachten thuis..

Edit: Heb al... als iemand het tijdstip weet, graag
Agenda Wilma Mansveld
quote:
Donderdag 13 december

15.00-21.00 uur: Algemeen Overleg Vervoersconsessie hoofdrailnet, Tweede Kamer
  donderdag 13 december 2012 @ 09:18:37 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120258051
quote:
Ow :') Nou in Ieder geval bedankt... weet niet of ik dan nog net zo enthousiast naar die blauwe stoeltjes zit te kijken :P
pi_120258275
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:41 schreef zoem het volgende:

Het traject Winterswijk - Arnhem staat sinds afgelopen maandag bijna onafgebroken bij de storingen. Wat is daar eigenlijk aan de hand :? Er wordt alleen gemeld "door diverse oorzaken" of "door eerdere verstoring".
De infra moet nog even wennen aan de GTWs.
For great justice!
  donderdag 13 december 2012 @ 09:42:02 #95
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_120258557
Intercity Amersfoort - duivendrecht gaat ook weer fantastisch. 1x 4 bakken Virm dus stamp vol en constant optrekken, stilstaan enz. Enz
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_120259144
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:47 schreef b2py het volgende:
Sinds deze TT heb ik alleen maar vertraging :')
Kwam bij Uitgeest achter de sprinter terecht, uiteindelijk +14 op Amsterdam Amstel.
Ik ben zojuist voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling ergens zonder vertraging aangekomen *O*
  donderdag 13 december 2012 @ 10:27:36 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120259726
Tussenstand om bijna 10.30

Thalys 9309:

13-12-2012 10:01
Thalys Amsterdam Centraal a 10:41 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte.

Thalys 9303:

13-12-2012 09:57
Thalys Amsterdam Centraal a 09:41 heeft een vertraging van ongeveer 50 minuten.

ICE 226:

13-12-2012 09:35
ICE Amsterdam Centraal a 11:26 heeft een vertraging van 15 minuten.

Fyra 921:

13-12-2012 09:24
Fyra uit Breda [Breda v. 10.28 uur] rijdt door een eerdere verstoring niet tussen Breda en Rotterdam. Maak gebruik van binnenlandse treinen of volgende Fyra.

Fyra 922:

13-12-2012 09:22
Fyra naar Breda Amsterdam Centraal v 08:55 rijdt door een eerdere verstoring op de HSL via een andere route tussen Schiphol en Rotterdam Houd rekening met een extra reistijd van ongeveer 20 minuten en rijdt hierdoor niet verder dan Rotterdam.

IC Brussel 9208:

13-12-2012 06:51
Fyra naar Brussel [Amsterdam C v. 5.47uur] heeft door defect materieel bij Rotterdam een vertraging van ongeveer 20 minuten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 december 2012 @ 10:27:38 #98
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_120259727
Hoe kan het zijn dat de trein uit Groningen richting Rotterdam op Groningen al +5 heeft? Kan dat door het andere treinverkeer komen dat ie moet wachten oid?
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 10:29:45 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120259802
Je, of ziggy vergeet het een rijweg in te stellen :P

Het is ook vaak een defect stel, die moet er dan nog voor weg gehaald worden en dat duurt natuurlijk even
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 10:38:36 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120260065
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:31 schreef Q. het volgende:

[..]

De infra moet nog even wennen aan de GTWs.
niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120260234
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet alleen de infra, maar ook de machinisten en de mensen in de achterhoek. Daarnaast zijn er veel storingen. Ook weer veel storingen op Zwolle - Emmen las ik. Met name deurstoringen zijn aan de orde van de dag
In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme.
For great justice!
pi_120261392
quote:
117 Teletekst do 13 dec
***************************************
Helft reizigers Fyratrein vertraagd

***************************************
` De helft van de reizigers met de Fyra
is de afgelopen dagen te laat op zijn
bestemming gekomen.De NS zegt dat sinds
zondag elke dag technische problemen
zijn geweest.Tweederde van de reizigers
had een kwartier vertraging,eenvijfde
was langer dan een half uur onderweg.

De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS
wil snel uitleg van de NS.Morgen gaan
directieleden van de NS en NS-dochter
Hispeed daarvoor naar België.

Volgens de NS zijn de Fyra-machinisten
nog onwennig.Ook het samenwerken met de
Belgen verloopt nog niet vlekkeloos en
de nieuwe dienstregeling speelt een
rol.Het heet "een kwestie van wennen"

***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Tsja, wat doe je tegen zoveel koppigheid? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120261557
Dus doordat het personeel onwennig is en de Belgen niet mee wilen werken gaan alle treinstellen na 7 km kapot? :')
  donderdag 13 december 2012 @ 11:30:45 #104
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120261625
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 08:32 schreef James1988 het volgende:
Voor dienstregeling 2014 zal het niet lukken, want er zijn maar zeer weinig vervoerders die de benodigde papieren hebben om in België aan personenvervoer te mogen doen. Alleen de NMBS (en wellicht Eurostar) hebben dat.
Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 13 december 2012 @ 11:36:12 #105
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_120261815
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:44 schreef Q. het volgende:

[..]

In de Achterhoek las ik over problemen met de uitschuifbare treeplanken, die zouden over het perron schrapen en strooizand meenemen in het uitschuifmechanisme.
Lijkt op hetzelfde probleem als toen de eerste GTW's in het noorden gingen rijden: de perrons zijn te laag. Normaal hoort die treeplank uit te schuiven tot te perronrand, niet er overheen.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:39:51 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120261914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Hoe zit dat met de ICE naar Brussel? Gaat dat ook via de NMBS?
De ICE Duitsland - Brussel is weliswaar een DB-trein, maar wordt op Belgisch grondgebied gereden door de NMBS.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:47:29 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120262150
pi_120262186
quote:
_O_
  donderdag 13 december 2012 @ 11:51:09 #109
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  donderdag 13 december 2012 @ 12:14:11 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120263006
Thalys gestopt in Mortsel na felle rookontwikkeling

Een Thalys-hogesnelheidstrein, die van Parijs naar Amsterdam reed, is vanochtend rond 9.30 uur tot stilstand gebracht in het station Mortsel-Oude God nadat er zich rook had ontwikkeld in het vijftiende rijtuig. Dat meldt Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel. De oorzaak van de felle rook zou een technisch defect zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 13-12-2012 12:35:32 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 december 2012 @ 12:16:57 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120263086
quote:
11s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:14 schreef bork het volgende:
Thalys gestopt in Mortsel na felle rookontwikkeling

Een Thalys-hogesnelheidstrein, die van Parijs naar Amsterdam reed, is vanochtend rond 9.30 uur tot stilstand gebracht in het station Mortsel-Oude God nadat er zich rook had ontwikkeld in het vijftiende rijtuig. Dat meldt Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel. De oorzaak van de felle rook zou een technisch defect zijn.
Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15
  donderdag 13 december 2012 @ 12:19:30 #112
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_120263171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 10:29 schreef dennistd het volgende:
Je, of ziggy vergeet het een rijweg in te stellen :P

Het is ook vaak een defect stel, die moet er dan nog voor weg gehaald worden en dat duurt natuurlijk even
Defect stel gebeurt niet zo heel vaak hoor. Ik heb late diensten deze week en niet op Groningen, dus ik kan het zo niet zeggen. Wel is het zo dat de aankomende Intercity twee minuten voor het vertrek van de andere binnen zou moeten zijn, dus met wat vertraging uit Assen ontstaat er soms een conflict.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:20:23 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120263201
" In Antwerpen stapten ze dan over op een Fyra richting Nederland", zegt Patricia Baars van Thalys."

Van de regen in de drup een storbui :')
pi_120263209
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ze zullen het vijfde rijtuig bedoelen met nummer 15
Inderdaad, de Thalys heeft maar 8 rijtuigen (+motorwagen). Puike journalistiek weer :N
  donderdag 13 december 2012 @ 12:21:39 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120263226
Er staat op dit moment een Fyra afkomstig uit België stil tussen Rotterdam en Schiphol. Treinnummer 9217, vertrokken uit Brussel om 10u18.
pi_120263347
quote:
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120263365
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:21 schreef James1988 het volgende:
Er staat op dit moment een Fyra afkomstig uit België stil tussen Rotterdam en Schiphol.
:? Daar is toch helemaal geen station? :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120263424
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 12:28:55 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120263457
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:? Daar is toch helemaal geen station? :N
Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_120263484
NS-top wordt afgeraden zelf de Fyra te nemen...

http://www.voorbeterov.nl/

;)
pi_120263503
quote:
6s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
" In Antwerpen stapten ze dan over op een Fyra richting Nederland", zegt Patricia Baars van Thalys."

Van de regen in de drup een storbui :')
Dat is eerder van de regen in een zoutzuurbad. :').
For great justice!
  donderdag 13 december 2012 @ 12:30:03 #122
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_120263504
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
Oh ja? Echt waar? Waarom verteld iemand mij nooit wat... Ik mis ook alles :{
pi_120263632
quote:
12s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Per vandaag geopend: Zoetermeer Hoog. Aan de rest van het overstapknooppunt wordt nog gewerkt
Met extra hoge geluidswal?
  donderdag 13 december 2012 @ 12:34:52 #124
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120263635
"Nou nemen ze in België spelletje uit Nederland over"

Oei, oei NS reageert geprikkeld

Nederlandse Spoorwegen kaatst de bal terug naar de NMBS over de problemen met de Fyra-trein. "Het ligt ook aan de Belgische partner."

Het moddergooien is begonnen, nu is een oplossing nog verder weg te vinden. ;(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 december 2012 @ 12:38:44 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120263773
Ook ROVER is het beu:
ROVER_online twitterde op donderdag 13-12-2012 om 12:25:17 Zullen we het hele Fyra-experiment dan nu maar als mislukt beschouwen en voorlopig de Beneluxtrein weer in ere herstellen? reageer retweet
pi_120264032
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef bork het volgende:
"Nou nemen ze in België spelletje uit Nederland over"

Oei, oei NS reageert geprikkeld

Nederlandse Spoorwegen kaatst de bal terug naar de NMBS over de problemen met de Fyra-trein. "Het ligt ook aan de Belgische partner."

Het moddergooien is begonnen, nu is een oplossing nog verder weg te vinden. ;(
Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_120264072
Altijd leuk die ouwe doos hier:





  donderdag 13 december 2012 @ 12:53:09 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120264178
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Gana hielenlikken bij onze opzichtig falende zuiderburen? :')
Constructief om de tafel zitten bijvoorbeeld.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 december 2012 @ 13:03:46 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_120264519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Met extra hoge geluidswal?
jup
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 13 december 2012 @ 14:42:40 #130
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_120268118
Strukton mag weer met losse G1206-locs rijden van de rechter: http://www.spoorpro.nl/go(...)ton-locomotief-terug
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 december 2012 @ 14:54:30 #131
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_120268669
Sukkelde daarnet een V250 langs de A4 bij Rijpwetering richting Schiphol met een dood broertje aan de haak
Same shit, different day
SC hopper present
pi_120269485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:54 schreef Koen66 het volgende:
Sukkelde daarnet een V250 langs de A4 bij Rijpwetering richting Schiphol met een dood broertje aan de haak
:'( Ze hadden toch test ritten gedaan? Italiaanse kwaliteit noemen we dat :{

Baal trouwens wel van de nieuwe dienstregeling. Mijn sprinter van Amersfoort richting Schiphol is nu een SLT ipv DD-AR. Die trein zat al voller dan vol toen ie bij mijn station aan kwam. Gelukkig kan je prima staan met 5 vouwfietsen en een kinderwagen om je heen :{ :{
  donderdag 13 december 2012 @ 15:18:41 #133
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120269564
De SP wil de V250 terug naar Italie sturen:

http://www.nu.nl/politiek(...)et-fyra-treinen.html
quote:
De fractie van de SP in de Tweede Kamer wil stoppen met de Fyra-treinen over het hogesnelheidslijn-traject.

Foto: ANP
Volgens Kamerlid Farshad Bashir moeten de treinen retour afzender en moet van de Italiaanse fabrikant InsaldoBreda een schadevergoeding worden geëist.
"De Fyra is één grote peperdure ramp dus daarom is het nu tijd om daar conclusies aan te verbinden", stelt hij.
Niet op eigen kracht, lijkt me ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_120269656
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
De SP wil de V250 terug naar Italie sturen:

http://www.nu.nl/politiek(...)et-fyra-treinen.html

[..]

Niet op eigen kracht, lijkt me ;)
Een flink postpakket, met strafport voor die Italianen natuurlijk ;)
pi_120269683
Lekker kansloos ook. Dan hebben we GEEN treinen EN GEEN geld want die spaghettivreters hebben geen rooie rotcent man. Die snoeken massaal de belasting en vreten al jaren met zn allen uit de europese staatsruif. Van jouw en mijn centen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 december 2012 @ 15:22:16 #136
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_120269689
Totdat de ICE of de TGV over de hogesnelheidslijn kan rijden wil hij dan ook de trein tussen Rotterdam en Brussel via het reguliere spoor terug.
Dan zitten we in 2020 ^O^ .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 december 2012 @ 15:22:54 #137
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120269714
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef bork het volgende:
Totdat de ICE of de TGV over de hogesnelheidslijn kan rijden wil hij dan ook de trein tussen Rotterdam en Brussel via het reguliere spoor terug.
Dan zitten we in 2020 ^O^ .
Gewoon de DB de concessie gunnen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 13 december 2012 @ 15:22:59 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_120269722
Nu beginnen met een nieuwe aanbesteding betekent dat we ergens in 2017 wel nieuwe treinen hebben. :')
pi_120269738
V250 aan de kant, en direct de Velaro aanschaffen. Duurt nog wel aan jaartje ofzo voordat het er is, maar het is getest, het is beproefd en gecertificeerd en Siemens heeft ervaring met ERTMS, ATB en weet ik veel wat nog meer.

Er staan nog rijtuigen van de Benelux-trein op de Watergraafsmeer. Zet die dan in de dienst voordat het te laat is.

ICX laten we nog maar even achterwege liggen. Mogelijk dat Siemens ook een lease-constructie heeft voor de ICE?
  donderdag 13 december 2012 @ 15:24:21 #140
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_120269770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 15:22 schreef James1988 het volgende:
Nu beginnen met een nieuwe aanbesteding betekent dat we ergens in 2017 wel nieuwe treinen hebben. :')
Zie je, dat is al drie jaar eerder.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')