Ecologische voetafdruk.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:42 schreef man1986 het volgende:
Hoe moet ik antwoord geven als het geen vraag is?
Dus als de 7 miljard mensen allemaal een goede levensstandaard zouden hebben, dan is dat een wereldwijde probleem? Omdat... ?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd, op voorwaarde dat we de gecreëerde problemen in de wereld niet meer ondersteunen. Daarvoor moeten we mensen informeren over de gang van zaken binnen en buiten de VN en andere organisaties.
Welke wetenschappelijke formule gebruik je om een 'ecologische voetafdruk' te berekenen?quote:
HBOquote:Opleidingsniveau?
Doe nu eens een uiterste inspanning onderstaande link te begrijpen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:42 schreef man1986 het volgende:
Dus als de 7 miljard mensen allemaal een goede levensstandaard zouden hebben, dan is dat een wereldwijde probleem? Omdat... ?
Nu wel ? Zie je het of zie je het niet ?quote:Hoe moet ik antwoord geven als het geen vraag is?
Wat was jou opleiding nu weer ?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:53 schreef man1986 het volgende:
Welke wetenschappelijke formule gebruik je om een 'ecologische voetafdruk' te berekenen?
En op welke aannames is die formule gebaseerd?
Mmm...quote:HBO
Nee, dit is niet ( enkel ) mijn bron, maar geeft je toch enig idee wat bedoeld wordt met voetafdruk. En in plaats van wat te trollen, probeer eens rustig deze link nogmaals te overlezen met je vingertje op de leesregel. Er zullen best wel nog wel geduldige zielen zijn die je eventueel het een en ander willen toelichten. Pffff... wel erg hoor.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:59 schreef man1986 het volgende:
Waarom is de ecologische voetafdruk (waarom geen handafdruk?) een geldige reden? Op welke aannames is het gebaseerd? En tot zover ik kan begrijpen uit de wiki link, komt deze kreet regelrecht uit de VN organisatie en co vandaan. Is dat jullie bron? Geloven jullie daar dus toch wel in?
Totaal consumptieniveau per persoon per land + afvalproductie. Dit zet je vervolgens af tegen de de regeneratieve capaciteiten van de aarde en de hoeveelheid productiehectares die nodig zijn om in de mens z'n totale verbruik te voorzien.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:53 schreef man1986 het volgende:
[..]
Welke wetenschappelijke formule gebruik je om een 'ecologische voetafdruk' te berekenen?
En op welke aannames is die formule gebaseerd?
Het duurde even, maar bedankt voor de info.quote:[..]
HBO
Ik zie wel de factoren waar ze rekening mee houden, maar de onderliggende aannames worden daar tot zover ik weet niet benoemd.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:07 schreef ATON het volgende:
[..]
Nee, dit is niet ( enkel ) mijn bron, maar geeft je toch enig idee wat bedoeld wordt met voetafdruk. En in plaats van wat te trollen, probeer eens rustig deze link nogmaals te overlezen met je vingertje op de leesregel. Er zullen best wel nog wel geduldige zielen zijn die je eventueel het een en ander willen toelichten. Pffff... wel erg hoor.
Een mooie formule kan ook op foutieve aannames gebaseerd zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:08 schreef UltraR het volgende:
[..]
Totaal consumptieniveau per persoon per land + afvalproductie. Dit zet je vervolgens af tegen de de regeneratieve capaciteiten van de aarde en de hoeveelheid productiehectares die nodig zijn om in de mens z'n totale verbruik te voorzien.
In 2007 verbruikte de mens 50% meer dan de aarde kan regenereren. Potverteren heet zoiets.
Het gaat niet over de VN maar over wetenschappelijk onderzoek.
Ik twijfel niet aan je vakgebied. Er wordt vaker beweerd dat Schepping niet te verenigen is met feiten etc. Maar behalve op naturalistische aannamen wordt er geen concrete onderbouwing gegeven waarom de Schepping in genesis tegenstrijdig zou zijn.quote:[..]
Het duurde even, maar bedankt voor de info.
Ik ben universitair wetenschapper en ken de visies van honderden collega's op dit terrein. Daaronder bevinden zich enkele handenvol religieuzen en om precies te zijn nul (0) creationisten, laat staan jonge aarde creationisten. Waarom? Simpel, omdat creationisme niet verenigbaar is met feiten en logica.
Het vaststellen van de ouderdom van de aarde en universum berust altijd nog op je vantevoren vastgestelde aannames en kunnen niet als onweerlegbaar bewijs dienen voor je positie.quote:En jonge aarde creationisme zelfs geheel weerlegbaar is aan de hand van de prima vast te stellen ouderdom van aarde en universum.
Je biedt ons hier een valse keuze aan. Haal je nu religie, geloof en 'creationisme' door elkaar heen?quote:Mijn religieuze collega's beseffen dit, omdat zij weten hoe neutraal onderzoek te doen en daarmee tot de enige juiste conclusie komen dat wetenschap en creationisme niet samengaan.
Als je dan afzet wat wetenschap voor de wereld heeft betekend tegen wat religie voor de wereld heeft betekend dan is het geheel logisch dat ze het creationisme aan de kant schuiven als de minder betrouwbare optie.
Zijn dit jouw woorden of die van hun?quote:Ze geloven echter wel in god, omdat ze zich daar prettig bij voelen.
Je gebruikt woorden als 'neutraal onderzoek' en 'de enige juiste conclusie'.quote:Maar ze nemen de bijbel niet letterlijk (bijv. de verhalen over de creatie van de aarde en de ark van noach) omdat die simpelweg wetenschappelijk onverdedigbaar zijn. Dat proberen ze dus ook niet.
Derhalve ga ik nu stoppen met deze discussie met jou.
Waarom plaats je mij of anderen hoger of lager op de ladder aan de hand van hun genoten opleiding of hun beroep?quote:Het spijt me, maar ik heb mijn honderden collega professoren en hoogleraren toch een tikje hoger zitten dan jou als HBO-jonge aarde creationist.
Ik ben enkel nog wel even benieuwd naar wat je beroep is. Alvast bedankt als je dat wilt delen.
Dankje, wederzijds.quote:Rest mij niets anders dan je een prachtig leven toe te wensen.
Mijn kritiek hangt niet per se aan 'onweerlegbaar bewijs', dus daar kan je gerust overheen lezen.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:43 schreef Haushofer het volgende:
Wat is "onweerlegbaar bewijs"? Ik ken zoiets alleen uit de wiskunde, en zelfs daar kun je vanuit praktisch oogpunt nog kritiek op geven.
Ik snap je kritiek niet.
Aanvaard je dat Jezus Christus de Enige Zoon van God is?quote:Op donderdag 13 december 2012 21:53 schreef Jappie het volgende:
Overal waar je in de bijbel dat soort uitspraken ziet staan van een boosaardige God of een God die zijn geduld heeft verloren kun je er donder op zeggen dat het verkeerd beschreven of begrepen is door de schrijver. (al dan niet met kwade opzet)
Aanvaard jij dat ik je nogal opdringerig vind ?quote:Op zondag 16 december 2012 00:05 schreef man1986 het volgende:
[..]
Aanvaard je dat Jezus Christus de Enige Zoon van God is?
Aanvaard je dat Jezus Christus gestorven en herrezen is voor de zonden van de mensheid, inclusief jouw zonden?
Aanvaard jij dat Jezus Christus de weg en de waarheid en het leven is, en dat niemand tot de Vader komt dan door Jezus Christus?
Dat begrijp ik.quote:Op zondag 16 december 2012 16:16 schreef Jappie het volgende:
[..]
Aanvaard jij dat ik je nogal opdringerig vind ?
Hier zit m.i. geen logica in, er zijn twee mogelijkheden;quote:Op woensdag 12 december 2012 15:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We missen echter de kennis om juist te onderscheiden tussen wat goed en niet goed is. Die kennis komt van God.
Dit is niet als persoonlijke sneer bedoeld, maar ik vind het wel opmerkelijk dat je dus uitspraken doet die je zelf nog niet volledig begrijpt. Je zegt dat 'de dood die in ons is' een belemmering is voor ons functioneren tijdens het leven. Vervolgens geef je aan dat je niet zeker weet of de dood een oorzaak, of gevolg van ons belemmerd functioneren is.quote:Ik worstel zelf nog met deze kwestie,probeer die te begrijpen. Ik baseer me op de volgende tekst:
Wat de bedoeling van de geboden ook is, het heeft gewoon niks met nederigheid te maken zoals jij beweert.quote:Al deze geboden dragen je op om trouw te blijven aan je Maker die je liefheeft en het eeuwige leven wilt geven.
Er is geen andere entiteit die dat kan. Daarom draagt God je op bij Hem te blijven, zodat je leeft.
Idolen zijn demonen en demonen zijn misleiders die je voor hun eigen doeleinden zullen gebruiken en je in het proces kapot zullen maken. Ze zullen je opdragen je kinderen te verbranden etc. Dus God zegt: blijf er weg van.
Het derde gebod is een bescherming om God niet te licht te nemen, maar je te blijven realiseren dat Hij God is.
De sabbat is een gift aan de mens. Stel dat je 7/7 zou werken je hele leven lang, dat zou geen bestaan zijn. De sabbat is een feestdag bedoeld om de creatie en de verlossing te herinneren en te vieren. Het is een dag apart voor rust en spiritualiteit, in gemeenschap met familie en vrienden, broers en zussen en God zelf.
Oké, maar wat heeft dit nou met liefde te maken?quote:Omdat mensen in hun verlangen om de harmonie te bewaren vaak concessies doen en compromissen sluiten.
Die concessies en compromissen leiden vaak niet tot een diepere relatie met God.
In volgorde van vragen:quote:Op zondag 16 december 2012 16:23 schreef man1986 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Als ik de vragen anders en minder direct formuleer, zou je dan alstublieft proberen om jouw antwoord of jouw kijk erop te geven?
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Johannes 3:16quote:
22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent. 23 Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader. 1 Johannes 2quote:Nee, alleen indirect. (door te leven conform het voorbeeld van JC ben je als het goed is zondevrij) zijn opstanding is een iets ander verhaal; de opstanding maakt je wel vrij voor de angst voor de dood, waarmee tevens wordt benadrukt dat het leven in de geest van een grotere orde is dan het fysieke leven. Zowel tijdens als na het fysieke leven)
Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.quote:Zijn leer is de weg, de waarheid en het leven waarbij hij natuurlijk wel persoonlijk de weg heeft bereidt; en voor het 2e deel nee met als toevoeging dat ik meega in de stelling dat de juiste vertaling zou moeten zijn: "Niemand komt tot de vader dan door het zelf"
Wij danken God dan ook onophoudelijk dat u zijn woord, dat u van ons ontvangen hebt, niet hebt aangenomen als een boodschap van mensen, maar als wat het werkelijk is: als het woord van God dat ook werkzaam is in u, die gelooft. 1 Tessalonicenzen 2: 13quote:Overigens sta ik open voor het idee dat het meer zou kunnen zijn dan wat ik hierboven opschrijf maar ik vind het persoonlijk niet nodig om te kunnen geloven zonder er meer van te maken dan ik hierboven opschrijf.
Ik heb tevens nog wel meerdere ideeen die verschillen van wat ik hierboven opschrijf waarmee ik nog steeds kan geloven dat JC de sleutelfiguur is maar dat maakt voor mij feitelijk niets uit dus ik laat het hierbij.
That's the million dollar question.quote:Op zondag 16 december 2012 18:57 schreef man1986 het volgende:
Waarom zou je dan überhaupt de bijbel vertrouwen, laat staan Jezus Christus?
Nu loop ik al een tijdje op deze aardkloot rond en als ik ergens toch wel moeite mee heb dan is het het zonder meer accepteren van authoriteit. Iemand kan mij overtuigen of motiveren of weet ik niet wat maar mij iets opdragen omdat hij nu eenmaal machtiger is of anderzins de bovenliggende partij is levert per definitie een (nood)gedwongen volgen op. Gebieden is aan mij dus niet besteed maar is belangrijker nog per definitie niet de manier om liefde te onderwijzen daar de aard van het beestje wat liefde heet een andere is.quote:Op zondag 16 december 2012 18:57 schreef man1986 het volgende:
Het Geschrift heeft ons opgedragen
-knip-
Als de bijbel waarlijk Gods Woord is, waarom biedt je dan ruimte voor kwade opzet in de bijbel?
Waarom zou je dan überhaupt de bijbel vertrouwen, laat staan Jezus Christus?
En...vind je het wat ?quote:Op zondag 16 december 2012 19:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
That's the million dollar question.Nu het antwoord nog.
Of verkeerd begrepen begrepen door de lezer.quote:Op zondag 16 december 2012 18:57 schreef man1986 het volgende:
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Johannes 3:16
Is de bovenstaande bijbelvers verkeerd beschreven of begrepen door de schrijver (al dan niet met kwade opzet)?
Of verkeerd begrepen door de lezer.quote:22 Bestaat er een grotere leugenaar dan iemand die ontkent dat Jezus de christus is? De antichrist is ieder die de Vader en de Zoon niet erkent. 23 Ieder die de Zoon niet erkent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon erkent, heeft ook de Vader. 1 Johannes 2
Is de bovenstaande bijbelvers verkeerd beschreven of begrepen door de schrijver (al dan niet met kwade opzet)?
Of verkeerd begrepen door de lezer.quote:Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Johannes 14:6
Misschien omdat het het gods woord niet is ?quote:Als de bijbel waarlijk Gods Woord is, waarom biedt je dan ruimte voor kwade opzet in de bijbel?
Eerlijk? ik zou die dan ook niet meer vertrouwen.quote:Waarom zou je dan überhaupt de bijbel vertrouwen, laat staan Jezus Christus?
Jahoor. Als je stelt dat het gaat om de leer zelf - omdat die leer zelf in jouw optiek goed is - en niet zozeer om wie die leer verkondigt... dan zou ik me daar nog best in kunnen vinden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |