Het eerste deel is onjuist. Er is inmiddels een andere video opgedoken waarbij hij duidelijk in beeld spreekt met een journaliste (MET microfoon).quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:52 schreef TeutonicFury het volgende:
Na een nationaal tv-interview vertelde Medvedev gretig aan de presentatoren wat hij niet in het openbaar wilde zeggen, maar hij had niet in de gaten dat zijn microfoon nog werkte.
"Samen met de koffer met nucleaire codes, krijgt de president van dit land een speciale map. Deze map bevat ultrageheime informatie over de buitenaardse wezens die onze planeet bezochten," verklapte Medvedev.
De eerste minister verklaarde tot in detail hoe de overheid omgaat met de buitenwereldse gasten. "Je krijgt ook een rapport van de geheime speciale eenheden die de controle uitoefenen over de buitenaardse wezens in dit land."
Voor meer gegevens over de aliens verwijst Medvedev naar Hollywood. "Meer gedetailleerde informatie over dit onderwerp is te vinden in de bekende film 'Men in Black'. Er zijn verschillende films van. Ik zal niet vertellen hoeveel buitenaardse wezens er onder ons zijn want dat zou paniek kunnen veroorzaken.
Bron
Ga dit eens kijken:quote:Op dinsdag 11 december 2012 17:36 schreef attila_de_hun het volgende:
het zal wel een grap zijn of zoiets. lijkt mij zeer sterk dat dit waar is...
thank you captain obvious!quote:Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Overheden weten meer dan ze ons laten weten...
Dit gaat over UFO's en aliens he?quote:
scherp! tuurlijk bestaan die, kijk hoe groot het universum is. tuurlijk zijn we niet de enige, dat is allang duidelijkquote:Op woensdag 12 december 2012 04:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit gaat over UFO's en aliens he?
Op waarheden kun je ze dan ook zelden betrappen ...quote:Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
<snip>
Waar het hier om gaat is vooral of bovenstaande video met Medvedev als echt en/of relevant beschouwd kan worden. Wat andere bronnen dan beweren over het eventuele bestaan van aliens lijkt me niet heel relevant.quote:Op woensdag 12 december 2012 00:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
erg van belang, excusesquote:Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je iemand quote, doe het dan goed..
Wow! Mooi betoog!quote:Op woensdag 12 december 2012 13:48 schreef TomasR het volgende:
[..]
scherp! tuurlijk bestaan die, kijk hoe groot het universum is. tuurlijk zijn we niet de enige, dat is allang duidelijk
De lezing toont aan dat overheden zich serieuzer met het UFO fenomeen bezighouden dan wat ze ons vertellen. Is in mijn ogen daarom wel enigszins relevant.quote:Op woensdag 12 december 2012 20:14 schreef ems. het volgende:
[..]
Waar het hier om gaat is vooral of bovenstaande video met Medvedev als echt en/of relevant beschouwd kan worden. Wat andere bronnen dan beweren over het eventuele bestaan van aliens lijkt me niet heel relevant.
Vanuit een overheid gezien, ben je min of meer verplicht daar serieus onderzoek naar te doen. Theoretisch kan het namelijk altijd gebeuren. Bovendien zit je nog met de kans dat een andere overheid geavanceerde spionage middelen tegen je gebruikt (& die kans is groter)quote:Op woensdag 12 december 2012 23:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De lezing toont aan dat overheden zich serieuzer met het UFO fenomeen bezighouden dan wat ze ons vertellen. Is in mijn ogen daarom wel enigszins relevant.
Hoe groot is de mogelijkheid volgens jou dat ie s'nachts in bed bij z'n vrouw in een stuip ligt als hij de gezichten van de journalisten beschrijft.quote:Op woensdag 12 december 2012 23:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De lezing toont aan dat overheden zich serieuzer met het UFO fenomeen bezighouden dan wat ze ons vertellen. Is in mijn ogen daarom wel enigszins relevant.
Die mogelijkheid staat los van het waarheidsgehalte.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:34 schreef Beathoven het volgende:
Hoe groot is de mogelijkheid volgens jou dat ie s'nachts in bed bij z'n vrouw in een stuip ligt als hij de gezichten van de journalisten beschrijft.
Vrij groot. Door de opmerking op t einde van Men in Black acht ik de kans vrij groot dat ie gewoon iedereen de gek aansteekt.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe groot is de mogelijkheid volgens jou dat ie s'nachts in bed bij z'n vrouw in een stuip ligt als hij de gezichten van de journalisten beschrijft.
Tja, dat sowieso.. maar dat is meer omdat ze met de tijd mee willen gaan. Maar jonge jonge.. overheden en onderzoek. Ze doen soms ook maar wat en huren soms maar vijfde rangs 'experts' in die ook weer een mooi baantje hebben. Als ik de verhalen soms hoor over dat P2000 systeem en hoe dat in mekaar geflanst is, dat er later een russische programmeur een amateurcode moet herprogrammeren en zoiets opmerkt dat er een aap heeft lopen programmeren. Hoe de overheden uberhaupt met IT omgaan. Hoe Maria van der Hoeven hier het Creationisme wilde laten onderwijzen..quote:Op donderdag 13 december 2012 20:54 schreef schommelstoel het volgende:
Je kan het ook zo zien.
Door het juist te ridiculiseren, belachelijk te maken zouden mensen denken dat het een grapje is.
Terwijl er juist wel een kern van waarheid inzit.
Engeland heeft ook toegegeven dat zij dat in het verleden bewust hebben gedaan
Ik neem hem in ieder geval serieus, maar er zijn genoeg mensen die niet naar hem zullen luisteren omdat datgene wat hij zegt niet in hun straatje past.quote:Op vrijdag 14 december 2012 02:34 schreef Monomeism het volgende:
Ik heb nog nooit iets vreemds door de lucht zien zweven maar deze heb ik nooit begrepen. Of je bent helemaal schizofreen knots om dit te beweren en rijp voor een gesticht. Of je spreekt de waarheid.
Hoe sceptisch kan je nog blijven bij het horen van deze ex minister van defensie.
Hij lijkt me bloedserieus.
Het is de Disclosure Project geweest die mijn ogen heeft geopend voor de serieuze kant van het UFO fenomeenquote:Op vrijdag 14 december 2012 03:15 schreef Monomeism het volgende:
Ik word meestal niet zo warm van de meeste vage filmpjes die op YouTube te vinden zijn maar ben wel geneigd dit soort zaken zoals hieronder serieus te nemen.
De eerste 3 minuten hiervan zou de meeste mensen aan het denken moeten zetten. Heb het wel meer aan mensen laten zien maar het is net alsof het niet helemaal door dringt bij hen. Over het algemeen lijkt het erop dat de meesten "geen mening" hierover hebben. Dat vind ik eigenlijk nog vreemder dan de beweringen van deze mensen zelf.
http://www.ufohastings.com/
Greer is idd een beetje een aparte. Maar ik moet wel zeggen dat het volgende interview met hem echt super interessant is. Hij zet hier heel duidelijk uiteen wat mogelijk de situatie is omtrent het UFO fenomeen:quote:Op vrijdag 14 december 2012 03:29 schreef Monomeism het volgende:
Steven Greer is voor eeeeh ....gevorderden? Hoe zeg je dat? Greer maakt er een soort religieus esoterische abstractie van. Af en toe kan ik deze man niet goed meer volgen. Niet dat het onzinnig zou zijn wat hij allemaal beweerd maar voor de nuchtere en sceptische, vrijdenkende, atheistische mens een stapje te zweverig en een (valse) reden om de hele heisa over UFO's niet meer serieus te nemen en lekker te gaan slapen. Ik ga voor basis-rationaliteit en voor iedereen te volgen argumenten en aanwijzingen.
Ik heb jouw website afgelopen zomer al eens bekeken. Netjes, eerlijk en objectief.quote:Het is de Disclosure Project geweest die mijn ogen heeft geopend voor de serieuze kant van het UFO fenomeen
Ik heb naar aanleiding daarvan zelfs een website gemaakt om mensen te informeren:
http://aliens-ufos.jouwweb.nl/
Klopt. Dat heb ik ook ervaren. Bizar ...quote:Helaas is het zo dat discussies over een onderwerp als dit, vaak uitmonden in een gepolariseerd geschreeuw tussen UFO-geinteresseerden en de zogenaamde "skeptici". Ik zet skeptici tussen aanhalingstekens omdat ik in de afgelopen drie maanden zelden een normale volwassen discussie heb kunnen voeren met een skeptisch persoon. Deze mensen blijken vaak mensen te zijn die vooraf al in hun hoofd hebben dat aliens ons nooit zouden kunnen bezoeken en dat iedereen die hier ook maar even serieus over nadenkt, een idioot is. Deze mensen zijn niet skeptisch omdat hun conclusie al vaststaat.
Oh leuk, die discussie zal ik eens gaan doorlezen morgenquote:Op vrijdag 14 december 2012 04:52 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Ik heb jouw website afgelopen zomer al eens bekeken. Netjes, eerlijk en objectief.
Je schrijft daar:
[..]
Klopt. Dat heb ik ook ervaren. Bizar ...
Kijk maar eens hoe merkwaardig deze discussie verloopt. Het is echt een taboe. Op een gegeven moment ben ik maar gestopt en niemand heeft er ooit nog op gereageerd en op heel simpele normale vragen die ik heb gesteld daar werd geen antwoord meer op gegeven.
waarom staat zijn naam er niet bij?quote:Op vrijdag 14 december 2012 02:34 schreef Monomeism het volgende:
Ik heb nog nooit iets vreemds door de lucht zien zweven maar deze heb ik nooit begrepen. Of je bent helemaal schizofreen knots om dit te beweren en rijp voor een gesticht. Of je spreekt de waarheid.
Hoe sceptisch kan je nog blijven bij het horen van deze ex minister van defensie.
Hij lijkt me bloedserieus.
Geen idee.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:16 schreef Jungle_Jim het volgende:
waarom staat zijn naam er niet bij?
De fout die we veel maken is denken dat militairen heilig zijn en het altijd goed hebben. Deze zijn niet automatisch UFO experts, net zo min als piloten en politie agenten. Onze ogen houden ons weleens voor de gek. Neil de Grasse Tyson vertelde al eens dat een nieuwsbericht de krant had gehaald over een UFO achtervolging. En wat bleek.. de agent zat op een kronkelweg Venus te achtervolgen waardoor 't leek alsof het bewoog. Zelfde met vreemde lichten die door piloten worden waargenomen, soms is 't bolbliksem.. soms zijn 't lichten vanaf de grond door een wolkendek heen. Een beetje National Geographic volgen en wetenschappers er over horen en je weet al heel wat meer dan 'n gemiddeld iemand. Soms moeten we gewoon eens zeggen 'ik weet 't niet' in plaats van het meteen in een hokje te willen plaatsen en er een mooie theorie omheen verzinnen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 03:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Voor de geïnteresseerden, hier de persconferenties van de Disclosure Project met o.a. hooggeplaatste militairen die hun verhaal doen:
Zo'n 95% van de tijd zijn UFO's idd prima te verklaren maar na onderzoek blijkt dat 5% werkelijk niet te verklaren is en daarbij is er al een categorie binnen die 95% van "niet genoeg info om er iets over te kunnen zeggen".quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De fout die we veel maken is denken dat militairen heilig zijn en het altijd goed hebben. Deze zijn niet automatisch UFO experts, net zo min als piloten en politie agenten. Onze ogen houden ons weleens voor de gek. Neil de Grasse Tyson vertelde al eens dat een nieuwsbericht de krant had gehaald over een UFO achtervolging. En wat bleek.. de agent zat op een kronkelweg Venus te achtervolgen waardoor 't leek alsof het bewoog. Zelfde met vreemde lichten die door piloten worden waargenomen, soms is 't bolbliksem.. soms zijn 't lichten vanaf de grond door een wolkendek heen. Een beetje National Geographic volgen en wetenschappers er over horen en je weet al heel wat meer dan 'n gemiddeld iemand. Soms moeten we gewoon eens zeggen 'ik weet 't niet' in plaats van het meteen in een hokje te willen plaatsen en er een mooie theorie omheen verzinnen.
M'n ex vriendin is een 'believer' en stond eens met haar mobieltje in de handen achter een overvliegende helikopter aan te rennen in het donker. Sommige dingen zijn voor de een een UFO en voor de ander niet. Maar vaak zijn ze prima te verklaren.
Dat kan kloppen, maar alsnog is de stap van "Ik weet niet wat dat ding in de lucht is" naar "ik herken het niet dus het moeten aliens zijn" nogal groot en wordt imo net wat te te makkelijk gemaakt. De "niet genoeg info" categorie die jij aanhaalt lijkt mij dan ook toepasselijk op vrijwel 100% van alle gevallen die enigszins met ufo's te maken hebben.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zo'n 95% van de tijd zijn UFO's idd prima te verklaren maar na onderzoek blijkt dat 5% werkelijk niet te verklaren is en daarbij is er al een categorie binnen die 95% van "niet genoeg info om er iets over te kunnen zeggen".
Ik vind het allemaal prima. Ik heb deze discussie al veel te vaak gevoerd.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar alsnog is de stap van "Ik weet niet wat dat ding in de lucht is" naar "ik herken het niet dus het moeten aliens zijn" nogal groot en wordt imo net wat te te makkelijk gemaakt. De "niet genoeg info" categorie die jij aanhaalt lijkt mij dan ook toepasselijk op vrijwel 100% van alle gevallen die enigszins met ufo's te maken hebben.
Daarnaast -blijven- ooggetuigen of mensen die iets hebben 'ervaren' altijd hoogst onbetrouwbaar. Het maakt niet zoveel uit of het dan een Generaal van het amerikaanse leger is of een willekeurige uitkeringstrekker.
Het is zelfs een drogreden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:03 schreef ems. het volgende:
Dat is je goed recht natuurlijk. Ik begrijp ook dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen. Zelf weten inderdaadIk begrijp alleen nooit zo goed hoe iemands functie invloed zou hebben op z'n betrouwbaarheid.
Het voorbeeld van een uitkeringstrekker is nogal denigrerend, bovendien kan die al die andere posities bekleed hebben. (zelfde voor zwervers.) Sterker nog, je zou er dusdanig door kunnen ontsporen in je dagelijkse leven dat je verwordt tot uitkeringstrekker / zwerver.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Volgens mij is het niet zo raar hoor. Neem John Callahan, hij was de op twee na hoogste persoon binnen de FAA:
Als hij vervolgens met radartapes aankomt, dan kun je dat toch serieuzer nemen dan wanneer een willekeurige uitkeringstrekker (uit het voorbeeld van ems) naar je toe komt en zegt dat hij radartapes heeft van een UFO?
Even een voorbeeld. Er is een persoon die zegt dat hij radartapes en cockpitgesprekken heeft van een Boeing die een enorme UFO zag boven Alaska. Deze persoon beweert ook dat de FBI of CIA bij hem is langsgekomen en heeft gezegd "this never happened" en dat ze alle spullen in beslag namen. Alleen de kopieen van de tapes die in het kantoor lagen die zijn niet meegenomen.
Dus een persoon vertelt het bovenstaande verhaal. Wie in deze lijst zouden jullie als meest betrouwbare en minst betrouwbare verteller inschatten:
-een willekeurige uitkeringstrekker
-een medewerker van de FAA in de wat lagere regionen
-de op 2 na hoogste chef van de FAA
-de schoonmaker in het gebouw van de FAA
Of is er wat jullie betreft geen onderscheid tussen deze mensen en nemen jullie deze mensen allemaal even serieus als ze het bovenstaande verhaal vertellen?
Je sceptisisme is welkom. Ik heb nooit een UFO gezien. Ik kan dus slechts alleen maar naar mensen luisteren die beweren dat zij iets hebben gezien. Bij welke passage's in de geplaatste filmpjes op de conferentie kreeg je het idee dat ze mogelijk zichzelf bedrogen? Niemand in de geplaatste beelden van bv die conferentie zegt zomaar: "dus het moeten aliens zijn". Dat is het 'm nou juist. De redelijke route naar de conclusie waartoe jij zegt te zijn gekomen die ken ik niet. Zo laat je alleen maar zien dat je (nog) niet goed hebt geluisterd naar de verhalen van die mensen die op CNN waren. We kunnen het er wel over eens zijn dat deze mensen het blijkbaar zelf wél geloven. Dat al merkwaardig genoeg nietwaar? Het enige andere logische alternatief in mijn ogen is dat zij mogelijk getuige zijn geweest van ultra-geheim testmateriaal cq geheime militaire wapens die verantwoordelijk kunnen zijn voor de beweerde gebeurtenissen van honderden mensen uit de legers van nogal wat verschillende landen. Daar kan ik nog wat mee. Maar zeker niet dat deze arme heren zichzelf zouden hebben bedrogen met weerbalonnen en onverklaarbare natuurfenomenen en zulks want die ruimte voor die argumenten kan ik niet vinden om hun betoog voor mijzelf te ontkrachten. Want de enige andere eerlijke optie die ik kan bedenken wanneer ik met jouw scepticisme meega is dat het hier om geheime technologie zou kunnen gaan, of dat ze een andere verborgen agenda hebben. En niet dat ze lampionnetjes hebben zien vliegen of dat die hooggeplaatste militairen net als jouw vriendin met hun mobiel achter een helicopter hebben aangerend.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:18 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar alsnog is de stap van "Ik weet niet wat dat ding in de lucht is" naar "ik herken het niet dus het moeten aliens zijn" nogal groot en wordt imo net wat te te makkelijk gemaakt.
Dat ligt eraan wát ze ervaren hebben. Voor mij legt dat behoorlijk wat meer gewicht in de schaal. Ik denk voor de meeste mensen. Zeker wanneer het om honderden legermensen en luchtvaartpersoneel enz. enz. enz. gaat.quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:18 schreef ems. het volgende:
Daarnaast -blijven- ooggetuigen of mensen die iets hebben 'ervaren' altijd hoogst onbetrouwbaar. Het maakt niet zoveel uit of het dan een Generaal van het amerikaanse leger is of een willekeurige uitkeringstrekker.
Waar haal je die 5% vandaan? Welk onderzoek?quote:Op vrijdag 14 december 2012 18:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zo'n 95% van de tijd zijn UFO's idd prima te verklaren maar na onderzoek blijkt dat 5% werkelijk niet te verklaren is en daarbij is er al een categorie binnen die 95% van "niet genoeg info om er iets over te kunnen zeggen".
Jouw verhaal over die politie agent en je vriendin is niet hetzelfde als de verhalen van de militairen.
Project Bluebook en ook Nick Pope die UFO onderzoek heeft gedaan als medewerker van het Britse ministerie van Defensie zegt hetzelfde.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waar haal je die 5% vandaan? Welk onderzoek?
Omdat de kassameisjes wereldwijd thuis haar nagels lakken en de straaljagerpiloten wereldwijd met dure spullen mogen rondvliegen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 19:03 schreef ems. het volgende:
Dat is je goed recht natuurlijk. Ik begrijp ook dat er genoeg mensen zijn die dat wel doen. Zelf weten inderdaadIk begrijp alleen nooit zo goed hoe iemands functie invloed zou hebben op z'n betrouwbaarheid.
Tja, als ze die 5% ook willen verklaren moeten ze er andere experts bijhalen, niet jou of ik. Veel zit buiten de box. Bij studies over klimaatverandering worden geologen ook vaak buitengesloten, maar iedereen kan z'n steentje bijdragen in 't oplossen.Ik heb er ook geen verstand van. Moeten ze deGrasse Tyson ff bellen, die heeft vast wel connecties met mensen die 't kunnen de-bunken.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Project Bluebook en ook Nick Pope die UFO onderzoek heeft gedaan als medewerker van het Britse ministerie van Defensie zegt hetzelfde.
wou net al filmpje plaatsen in truth maar iemand was me voor..quote:Op donderdag 13 december 2012 19:46 schreef Beathoven het volgende:
Gewoon een mooie slappe-ouwehoer-grap omdat alle journalisten er zijn.
Gnorts Mr. Alienquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
wou net al filmpje plaatsen in truth maar iemand was me voor..
wel weird e![]()
en nasa maar zoeken op een andere planeet ze zijn allang hier
Je opmerkingen slaan helemaal nergens op. Je weet niet eens wie die studies hebben uitgevoerd en hoe grondig dat gedaan is. Dat zijn gewoon hele teams van wetenschappers geweest. Dr. Allen Hynek die voor Bluebook heeft gewerkt is zelfs een bekeerde debunker door alle cases die hij onder ogen kreeg.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tja, als ze die 5% ook willen verklaren moeten ze er andere experts bijhalen, niet jou of ik. Veel zit buiten de box. Bij studies over klimaatverandering worden geologen ook vaak buitengesloten, maar iedereen kan z'n steentje bijdragen in 't oplossen.Ik heb er ook geen verstand van. Moeten ze deGrasse Tyson ff bellen, die heeft vast wel connecties met mensen die 't kunnen de-bunken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |