abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120361155
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 04:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

illegaal
Inderdaad.
En dat geldt, mutatis mutandis, in feite voor heel veel joden die in Palestina en de joodse staat israel geboren zijn. Hun ouders zijn immers illegaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120361201
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 03:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is een ander punt, ik geef alleen aan waarom er doorgebouwd werd ondanks de bouwstop.
Ah ja: bouwstop is niet hetzelfde als stoppen met bouwen.
Hebreeuws is een moeilijke taal.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 16 december 2012 @ 01:08:45 #128
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120361269
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah. Dat is dus waarom het koloniseren van bezet gebied verboden is.
Waarom zou de onderhandelingspositie van Israel verstrekt moeten worden? Het land is al overduidelijk de sterkste partij.
Integendeel: als Israel, volgens internationale beschaafde en algemeen erkende normen de bezette gebieden moet ontruimen, heeft het een gigantisch en steeds groeiend probleem: het ontruimen van alle illegale nederzettingen. En de overduidelijke weerstand van de kolonisten tegen die ontruiming.

Een weerstand die ten dele ook nog terecht is: Israel heeft nederzettingen gestimuleerd en dus de burgerbevolking gestimuleerd als militaire buffer op te treden.
Dat is ook precies het punt. Je zit ondertussen met zoveel kolonisten dat ontruiming niet meer gaat gebeuren. Leuk dat het illegaal is maar 700.000 man ga je niet verplaatsen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 16 december 2012 @ 01:10:45 #129
56749 BlaZ
pi_120361333
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah ja: bouwstop is niet hetzelfde als stoppen met bouwen.
Hebreeuws is een moeilijke taal.
Bouwvergunning afgegeven in 2011, dan mag je in 2012 nog altijd bouwen...
pi_120361364
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Moussie, jij vindt het vals dat is iets heel anders, jij legt het op jouw manier uit en vanuit die constructie meen je dat het oneerlijk is, het kan allemaal niet volgens jou niet,, maar bovendien is het nooit of te nimmer genoeg wat Israel doet. Hoe kan je het vals vinden dat Abbas naar vredesonderhandelingen wordt gehaald. Hoor de onzin die je uitslaat prijs de mogelikkheid en ga niet zitten zeveren om elk klein dingetje. Het moet voor jou altijd beter, groter, en stiekem vind je het zelfs pas ok als Israel onvoorwaardelijk tot de max gaat en het liefst zelfs nog veel verder.

Ik ben verder helemaal geen fan van Netanyahu Moussie. Die man bezorgt met zijn idioterie Israel te veel een slechte naam. Maar ondanks dat weet je wat ik zag Moussie, ik zag een opening voor vredesonderhandelingen, een kleine maar ik zag het. Vervolgens zie ik twee partijen die allebei even koppig als trots zijn en weigeren nog verder te gaan. Dan vind ik de bouwstop al een stap, ongeacht jouw mening, maar ook Israel had verder kunnen gaan om te laten zien meer bereidheid tot vrede te hebben dan Abbas. Twee partijen die allebei een prachtig moment hebben verziekt. De Palestijnen deden dat minstens net zo goed dus.

----ll

Nog niet zo lang geleden heeft Arafat elk vredesvoorstel en elke afspraak verpest door het geld in eigen zakken te steken. Nog niet zo lang geleden bliezen aanhangers van Hamas zich op in Israelische steden. Nog niet zo lang geleden werd Israel aangevallen met daarop een pijnlijke oorlog. Nog niet zo lang geleden kwam dezelfde Hamas aan de macht.

Ik ben geen fan van Netanyahu Moussie maar ga me hezelf aub niet voor de gek zitten houden dat de Palestijnen zulke lieverdjes zijn.
Je kan lullen wat je wil, maar een bouwstop afkondigen en onderhand de condities scheppen om die bouwstop te omzeilen zijn valse voorwendselen en geen 'klein dingetje', en al helemaal niet in de bestaande situatie daar. Als je echt vrede wil belazer je je gesprekspartner niet op voorhand.

Dan kan je wel gaan lopen schermen met het gegeven dat jij Bibi niet mag, maar je zit wel zijn politiek te verdedigen. En dan beginnen over wat Arafat allemaal deed, en over terroristische aanslagen beginnen, en nog even benadrukken dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn, waar slaat dat op? Alle registers open om toch vooral de Zwarte Piet door te kunnen schuiven naar de Palestijnen, no matter what?
pleased to meet you
pi_120361378
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Inderdaad.
En dat geldt, mutatis mutandis, in feite voor heel veel joden die in Palestina en de joodse staat israel geboren zijn. Hun ouders zijn immers illegaal.
Waar heb je het over? Welke joden die in Israël zijn geboren zijn illegaal? In welk opzichte waren hun ouders illegaal?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120361397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:30 schreef sp3c het volgende:
ik heb het niet over wat de Israeli's vinden of over wat ik oprecht vind maar over de situatie op de grond

Israel heeft alle touwtjes in handen, als dit nog 1000 jaar doorgaat dan is dat voor de staat prima te vol te houden ... maw ze hoeven niet te onderhandelen

de Palestijnen onderhand hebben een kutleven en dat word met iedere raket kutter, dan kun je stug door blijven gaan omdat je toch niets anders te doen hebt maar beter word het er niet van, ze zullen serieus moeten gaan onderhandelen en hebben hierbij niet echt de luxe om partners te kiezen
Het leven van de Palestijnen wordt met elke dag kutter, raket of niet. Erkenning of niet.
Van de Palestijnen die geen raketten afschieten, op de Westoever, word het leven ook elke dag kutter.

Voor de Palestijnen is er geen uitzicht. De joodse staat israel strooit iedereen zand in de ogen door mooie praatjes te verkopen.
pi_120361606
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 01:12 schreef Polacco het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Welke joden die in Israël zijn geboren zijn illegaal? In welk opzichte waren hun ouders illegaal?
Ongeveer eenderde van de joden in Israel was in 2005 tweedegeneratie allochtoon. En ongeveer eenderde was eerstegeneratie allochtoon. Definitie van het Nederlandse CBS, cijfers van het Israelische Bureau van Statistiek.
De immigratie van joden in Palestina ten tijde van het Britse mandaat was illegaal.

Of wou je daar op gaan afdingen?
  zondag 16 december 2012 @ 01:20:35 #134
56749 BlaZ
pi_120361671
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:18 schreef Kees22 het volgende:
Ongeveer eenderde van de joden in Israel was in 2005 tweedegeneratie allochtoon. En ongeveer eenderde was eerstegeneratie allochtoon. Definitie van het Nederlandse CBS, cijfers van het Israelische Bureau van Statistiek.
De immigratie van joden in Palestina ten tijde van het Britse mandaat was illegaal.
En wat heb je er aan? Illegaal of legaal ze zijn er nou eenmaal en weggaan doen ze toch niet.
pi_120361825
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of wou je daar op gaan afdingen?
Wat hebben definities van het CBS te maken met de status van een persoon in Israël? De staat israel maakt uit wie voor hun legaal en illegaal is, niet begrippen die determineren wie allochtoon is en wie niet.

Op welke wijze waren de immigranten ten tijde van het Britse mandaat gebied illegaal?
pi_120362416
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Je kan lullen wat je wil, maar een bouwstop afkondigen en onderhand de condities scheppen om die bouwstop te omzeilen zijn valse voorwendselen en geen 'klein dingetje', en al helemaal niet in de bestaande situatie daar. Als je echt vrede wil belazer je je gesprekspartner niet op voorhand.

Dan kan je wel gaan lopen schermen met het gegeven dat jij Bibi niet mag, maar je zit wel zijn politiek te verdedigen. En dan beginnen over wat Arafat allemaal deed, en over terroristische aanslagen beginnen, en nog even benadrukken dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn, waar slaat dat op? Alle registers open om toch vooral de Zwarte Piet door te kunnen schuiven naar de Palestijnen, no matter what?
Zoals ik al zei, jij legt het zo uit en jij wilt het zo zien, je bent gewoon op zoek naar de zwakke punten om die af te kraken en die mentaliteit, van jou, onderstreept precies waarom daadwerkelijke vredesonderhandelingen niet mogelijk bleken te zijn, dat onderstreept precies de status quo op dit moment, maar ik denk niet dat dat bij je doordringt.

Ik zit Israel te verdedigen, ik zit niet Netanyahu te verdedigen, maar Netanyahu is met al zijn fratsen nog steeds een betrouwbare democratisch gekozen leider, dat zijn termen die niet per definitie bij elkaar horen, maar omdat ik weinig met Netanyahu heb of omdat jij hem niet vertrouwt, of welke Israelische leider dan ook, betekent niet dat hij opeens verantwoordelijk is voor een impasse daar.

En mijn woorden slaan op de zaak dat jij niet onder ogen komt dat de Palestijnen enorme fouten maken en weinig doen om tot onderhandelingen te komen. Wees op z'n minst dat te erkennen zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 16-12-2012 01:49:36 ]
pi_120369321
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:39 schreef DeParo het volgende:
En mijn woorden slaan op de zaak dat jij niet onder ogen komt dat de Palestijnen enorme fouten maken en weinig doen om tot onderhandelingen te komen. Wees op z'n minst dat te erkennen zo.
Wat een onzin weer. Uiteraard erken ik dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn, en dat ze domme fouten maken, strategisch of anderszins staat ook als een paal boven water. In hoeverre is dat van belang bij hun keuze niet te willen onderhandelen tot er een echte bouwstop is ipv de farce die daar werd opgevoerd voor de wereldbühne? Is Israël soms de enige die mag weigeren om aan die tafel te gaan zitten tot er aan hun voorwaarden is voldaan? Jij blijkt enige moeite te hebben met erkennen dat de Palestijnen ook rechten hebben, ondanks het feit dat het internationale recht in deze kwestie aan hun kant staat.
pleased to meet you
pi_120381630
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat een onzin weer. Uiteraard erken ik dat de Palestijnen geen lieverdjes zijn, en dat ze domme fouten maken, strategisch of anderszins staat ook als een paal boven water. In hoeverre is dat van belang bij hun keuze niet te willen onderhandelen tot er een echte bouwstop is ipv de farce die daar werd opgevoerd voor de wereldbühne? Is Israël soms de enige die mag weigeren om aan die tafel te gaan zitten tot er aan hun voorwaarden is voldaan? Jij blijkt enige moeite te hebben met erkennen dat de Palestijnen ook rechten hebben, ondanks het feit dat het internationale recht in deze kwestie aan hun kant staat.
De enige die onzin uitspreekt ben jij, je zegt nu plotseling dat de Palestijnen fouten maken, maar laat nergens blijken waar. De vraag waar Israel dan goed was wil je maar met moeite beantwoorden.

Kennelijk heb jij niet door dat de Palestijnen over hun positie kunnen onderhandelen als ze aan die tafel zitten. Als ze er niet zitten wordt het zelfs voor hun een vrij lastig verhaal.

Hoe dan ook, het heeft weinig zin om zo door te gaan, beide partijen maken fouten en zolang er een gepolariseerde discussie blijft bestaan zal dat niet veranderen. Hoe krijg je de partijdige elementen weg, dat is de vraag, daarom moet je de Palestijnen en Israeliers direct met elkaar laten praten en niet zogenaamd neutrale partijen het laten oplossen want die hebben weer hun eigen belangen. Daarom is het zo belangrijk dat ze allebei dingen opgeven, los van de zaak of ze dat niet of wel hebben gedaan, het enige waar buitenstaanders voor kunnen zorgen is degene waar je het dichtst bij staat, en hopelijk de andere ook, over te halen om deel te nemen aan die onderhandelingen. Ik vraag me af hoeveel mensen, wereldwijd gezien, echt een eerlijke oplossing willen voor het conflict.
pi_120383752
Achter een aantal pogingen, is het nu eindelijk gelukt om op weg te gaan naar een duurzame vrede, of toch niet? Alhoewel Palestina ook niet schijnheilig is, blijkt Israël nu wel duidelijke overtredingen te maken tegenover de ‘waarnemingsstaat’-status van Palestina die door de VN is opgelegd.
Ten eerste begon Israël direct achter deze VN-beslissing met het idee te spelen om de invoerbelastingen van Palestina niet meer uit te keren aan hun overheid.
En nu gaat Israël daar bovenop nog eens 3000 huizen bouwen in Palestijns gebied.

Persoonlijk vind ik dit gedrag dan ook uitdagend naar Palestina toe en bedreigt dit dus rechtstreeks het vrede compromis dat tot nu toe op tafel ligt.
Als ik mij niet vergis zit Israël zelf nog steeds in de VN.
Het lijkt me dan ook logisch dat, mocht Israël deze ideeën uitvoeren, de VN moet ingrijpen, aangezien dit een duidelijke overtreding is van de VN-resoluties.
pi_120388742
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is ook precies het punt. Je zit ondertussen met zoveel kolonisten dat ontruiming niet meer gaat gebeuren. Leuk dat het illegaal is maar 700.000 man ga je niet verplaatsen.
Tenzij het Palestijnen zijn, dan doet Israel het wel.
pi_120389834
quote:

[..]

Koloniseren is daarentegen wel lekker makkelijk. Maar zelfs als ze die illegalen niet kunnen verplaatsen, ze kunnen nieuwe illegalen in ieder geval verbieden. Anders zeggen ze over 10 jaar; 'ja, het zijn er inmiddels 1,5 miljoen, die kunnen we niet zomaar verplaatsen'
pi_120389949
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 01:24 schreef Polacco het volgende:
Op welke wijze waren de immigranten ten tijde van het Britse mandaat gebied illegaal?
Het was verboden om naar dat gebied te gaan.
Net als dat je Nederland ook niet zomaar binnen komt. Als je dat wel doet ben je illegaal.
pi_120390531
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

De enige die onzin uitspreekt ben jij, je zegt nu plotseling dat de Palestijnen fouten maken, maar laat nergens blijken waar. De vraag waar Israel dan goed was wil je maar met moeite beantwoorden.
Net zoals ik de vraag wat de Palestijnen dan goed gedaan hebben maar met moeite kan beantwoorden. Kritiek hebben op Israël staat niet gelijk aan alles wat de Palestijnen doen goed vinden. En ik voel me evenmin geroepen om bij elke kritiek op Israël dan ook maar kritiek op de Palestijnen te geven, als soort van evenwicht of zoiets.

quote:
Kennelijk heb jij niet door dat de Palestijnen over hun positie kunnen onderhandelen als ze aan die tafel zitten. Als ze er niet zitten wordt het zelfs voor hun een vrij lastig verhaal.
Ja leuk, afspraken maken met iemand die je al op voorhand belazerd, dat gaat vast werken.

quote:
Hoe dan ook, het heeft weinig zin om zo door te gaan, beide partijen maken fouten en zolang er een gepolariseerde discussie blijft bestaan zal dat niet veranderen. Hoe krijg je de partijdige elementen weg, dat is de vraag, daarom moet je de Palestijnen en Israeliers direct met elkaar laten praten en niet zogenaamd neutrale partijen het laten oplossen want die hebben weer hun eigen belangen. Daarom is het zo belangrijk dat ze allebei dingen opgeven, los van de zaak of ze dat niet of wel hebben gedaan, het enige waar buitenstaanders voor kunnen zorgen is degene waar je het dichtst bij staat, en hopelijk de andere ook, over te halen om deel te nemen aan die onderhandelingen. Ik vraag me af hoeveel mensen, wereldwijd gezien, echt een eerlijke oplossing willen voor het conflict.
Het is te ver heen voor een eerlijke oplossing .. zoals eerder al gesteld werd, waar zouden al die kolonisten naar toe moeten? En niet alleen dat, maar hoe moet dat bvb met het water ..
pleased to meet you
pi_120391681
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Net zoals ik de vraag wat de Palestijnen dan goed gedaan hebben maar met moeite kan beantwoorden. Kritiek hebben op Israël staat niet gelijk aan alles wat de Palestijnen doen goed vinden. En ik voel me evenmin geroepen om bij elke kritiek op Israël dan ook maar kritiek op de Palestijnen te geven, als soort van evenwicht of zoiets.
Je geeft vrijwel nooit kritiek op de Palestijnen.

[..]

quote:
Ja leuk, afspraken maken met iemand die je al op voorhand belazerd, dat gaat vast werken.
Zo sta jij er in, zo denk jij dat, je hebt geen enkele zekerheid dat het zo is.

[..]

quote:
Het is te ver heen voor een eerlijke oplossing .. zoals eerder al gesteld werd, waar zouden al die kolonisten naar toe moeten? En niet alleen dat, maar hoe moet dat bvb met het water ..
Alles zullen ze eerlijk verdelen en de kolonisten pleuren ze terug Israel in of blijven als ze daar toestemming voor hebben van de Palestijnse autoriteit uiteindelijk. Dat lijkt me eenvoudig.
pi_120393521
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het was verboden om naar dat gebied te gaan.
Net als dat je Nederland ook niet zomaar binnen komt. Als je dat wel doet ben je illegaal.
Is de status van die mensen in Israël nog steeds illegaal?
pi_120403855
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En wat heb je er aan? Illegaal of legaal ze zijn er nou eenmaal en weggaan doen ze toch niet.
Daarmee verspeel je dus het recht om je een beschaafde staat volgens westerse normen en waarden te noemen.
Niet dat dat iemand iets uitmaakt, nee. Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op het recht van de grootste pestkop op het schoolplein.
pi_120403900
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 01:24 schreef Polacco het volgende:

[..]

Wat hebben definities van het CBS te maken met de status van een persoon in Israël? De staat israel maakt uit wie voor hun legaal en illegaal is, niet begrippen die determineren wie allochtoon is en wie niet.

De definities van het CBS betreffen de status van allochtoon, niet de status van illegaal. Zoek maar even zelf op.
Veel immigranten ten tijde van het Britse mandaat waren illegaal omdat hun komst, op basis van de legale Britse wetten en regels, verboden was. En in die tijd hadden de Britten, nolens volens misschien wel, het mandaat van de Volkerenbond over Cis- en Trans-Jordanië.

Dat is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen? Vanwaar die onnozele vragen? Denk je dat ik daar geen antwoord op heb of zo?
pi_120403922
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De definities van het CBS betreffen de status van allochtoon, niet de status van illegaal. Zoek maar even zelf op.
Veel immigranten ten tijde van het Britse mandaat waren illegaal omdat hun komst, op basis van de legale Britse wetten en regels, verboden was. En in die tijd hadden de Britten, nolens volens misschien wel, het mandaat van de Volkerenbond over Cis- en Trans-Jordanië.

Dat is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen? Vanwaar die onnozele vragen? Denk je dat ik daar geen antwoord op heb of zo?
Daar heb jij inderdaad geen antwoord op zeg.
pi_120403925
quote:

[..]

Dat is dus ook precies waarom koloniseren van bezet gebied door de VN verboden is.
En als Israel precies dat dus wel doet, is het een schurkenstaat.
pi_120403964
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 21:48 schreef Polacco het volgende:

[..]

Is de status van die mensen in Israël nog steeds illegaal?
Op zich wel een interessante vraag.
De joden die illegaal Palestina binnen kwamen, zijn die nu nog steeds illegaal?
De Palestijnen die legaal in Palestina woonden en verdreven zijn, zijn die nu illegaal?
En dan ook nadenken over hun nazaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')