abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120389834
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is ook precies het punt. Je zit ondertussen met zoveel kolonisten dat ontruiming niet meer gaat gebeuren. Leuk dat het illegaal is maar 700.000 man ga je niet verplaatsen.
Koloniseren is daarentegen wel lekker makkelijk. Maar zelfs als ze die illegalen niet kunnen verplaatsen, ze kunnen nieuwe illegalen in ieder geval verbieden. Anders zeggen ze over 10 jaar; 'ja, het zijn er inmiddels 1,5 miljoen, die kunnen we niet zomaar verplaatsen'
pi_120389949
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 01:24 schreef Polacco het volgende:
Op welke wijze waren de immigranten ten tijde van het Britse mandaat gebied illegaal?
Het was verboden om naar dat gebied te gaan.
Net als dat je Nederland ook niet zomaar binnen komt. Als je dat wel doet ben je illegaal.
pi_120390531
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 18:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

De enige die onzin uitspreekt ben jij, je zegt nu plotseling dat de Palestijnen fouten maken, maar laat nergens blijken waar. De vraag waar Israel dan goed was wil je maar met moeite beantwoorden.
Net zoals ik de vraag wat de Palestijnen dan goed gedaan hebben maar met moeite kan beantwoorden. Kritiek hebben op Israël staat niet gelijk aan alles wat de Palestijnen doen goed vinden. En ik voel me evenmin geroepen om bij elke kritiek op Israël dan ook maar kritiek op de Palestijnen te geven, als soort van evenwicht of zoiets.

quote:
Kennelijk heb jij niet door dat de Palestijnen over hun positie kunnen onderhandelen als ze aan die tafel zitten. Als ze er niet zitten wordt het zelfs voor hun een vrij lastig verhaal.
Ja leuk, afspraken maken met iemand die je al op voorhand belazerd, dat gaat vast werken.

quote:
Hoe dan ook, het heeft weinig zin om zo door te gaan, beide partijen maken fouten en zolang er een gepolariseerde discussie blijft bestaan zal dat niet veranderen. Hoe krijg je de partijdige elementen weg, dat is de vraag, daarom moet je de Palestijnen en Israeliers direct met elkaar laten praten en niet zogenaamd neutrale partijen het laten oplossen want die hebben weer hun eigen belangen. Daarom is het zo belangrijk dat ze allebei dingen opgeven, los van de zaak of ze dat niet of wel hebben gedaan, het enige waar buitenstaanders voor kunnen zorgen is degene waar je het dichtst bij staat, en hopelijk de andere ook, over te halen om deel te nemen aan die onderhandelingen. Ik vraag me af hoeveel mensen, wereldwijd gezien, echt een eerlijke oplossing willen voor het conflict.
Het is te ver heen voor een eerlijke oplossing .. zoals eerder al gesteld werd, waar zouden al die kolonisten naar toe moeten? En niet alleen dat, maar hoe moet dat bvb met het water ..
pleased to meet you
pi_120391681
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Net zoals ik de vraag wat de Palestijnen dan goed gedaan hebben maar met moeite kan beantwoorden. Kritiek hebben op Israël staat niet gelijk aan alles wat de Palestijnen doen goed vinden. En ik voel me evenmin geroepen om bij elke kritiek op Israël dan ook maar kritiek op de Palestijnen te geven, als soort van evenwicht of zoiets.
Je geeft vrijwel nooit kritiek op de Palestijnen.

[..]

quote:
Ja leuk, afspraken maken met iemand die je al op voorhand belazerd, dat gaat vast werken.
Zo sta jij er in, zo denk jij dat, je hebt geen enkele zekerheid dat het zo is.

[..]

quote:
Het is te ver heen voor een eerlijke oplossing .. zoals eerder al gesteld werd, waar zouden al die kolonisten naar toe moeten? En niet alleen dat, maar hoe moet dat bvb met het water ..
Alles zullen ze eerlijk verdelen en de kolonisten pleuren ze terug Israel in of blijven als ze daar toestemming voor hebben van de Palestijnse autoriteit uiteindelijk. Dat lijkt me eenvoudig.
pi_120393521
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het was verboden om naar dat gebied te gaan.
Net als dat je Nederland ook niet zomaar binnen komt. Als je dat wel doet ben je illegaal.
Is de status van die mensen in Israël nog steeds illegaal?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120403855
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En wat heb je er aan? Illegaal of legaal ze zijn er nou eenmaal en weggaan doen ze toch niet.
Daarmee verspeel je dus het recht om je een beschaafde staat volgens westerse normen en waarden te noemen.
Niet dat dat iemand iets uitmaakt, nee. Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op het recht van de grootste pestkop op het schoolplein.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120403900
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 01:24 schreef Polacco het volgende:

[..]

Wat hebben definities van het CBS te maken met de status van een persoon in Israël? De staat israel maakt uit wie voor hun legaal en illegaal is, niet begrippen die determineren wie allochtoon is en wie niet.

Op welke wijze waren de immigranten ten tijde van het Britse mandaat gebied illegaal?
De definities van het CBS betreffen de status van allochtoon, niet de status van illegaal. Zoek maar even zelf op.
Veel immigranten ten tijde van het Britse mandaat waren illegaal omdat hun komst, op basis van de legale Britse wetten en regels, verboden was. En in die tijd hadden de Britten, nolens volens misschien wel, het mandaat van de Volkerenbond over Cis- en Trans-Jordanië.

Dat is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen? Vanwaar die onnozele vragen? Denk je dat ik daar geen antwoord op heb of zo?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120403922
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De definities van het CBS betreffen de status van allochtoon, niet de status van illegaal. Zoek maar even zelf op.
Veel immigranten ten tijde van het Britse mandaat waren illegaal omdat hun komst, op basis van de legale Britse wetten en regels, verboden was. En in die tijd hadden de Britten, nolens volens misschien wel, het mandaat van de Volkerenbond over Cis- en Trans-Jordanië.

Dat is toch allemaal niet zo moeilijk te begrijpen? Vanwaar die onnozele vragen? Denk je dat ik daar geen antwoord op heb of zo?
Daar heb jij inderdaad geen antwoord op zeg.
pi_120403925
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat is ook precies het punt. Je zit ondertussen met zoveel kolonisten dat ontruiming niet meer gaat gebeuren. Leuk dat het illegaal is maar 700.000 man ga je niet verplaatsen.
Dat is dus ook precies waarom koloniseren van bezet gebied door de VN verboden is.
En als Israel precies dat dus wel doet, is het een schurkenstaat.
pi_120403964
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 21:48 schreef Polacco het volgende:

[..]

Is de status van die mensen in Israël nog steeds illegaal?
Op zich wel een interessante vraag.
De joden die illegaal Palestina binnen kwamen, zijn die nu nog steeds illegaal?
De Palestijnen die legaal in Palestina woonden en verdreven zijn, zijn die nu illegaal?
En dan ook nadenken over hun nazaten.
pi_120403995
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Palestijnen die legaal in Palestina woonden en verdreven zijn, zijn die nu illegaal?
een antwoord geven te moeilijk?
pi_120404081
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2012 01:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

een antwoord geven te moeilijk?
Nee hoor, geenszins.
Je zou het zelf kunnen bedenken als je zou lezen.
Maar academisch, want helaas onuitvoerbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 17-12-2012 02:14:17 ]
pi_120404161
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:05 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Geen antwoord geven, maar wel mooi praten.
Je zou bijna medelijden krijgen met dat jong.
quote:
Daarom is het zo belangrijk dat ze allebei dingen opgeven, los van de zaak of ze dat niet of wel hebben gedaan, het enige waar buitenstaanders voor kunnen zorgen is degene waar je het dichtst bij staat, en hopelijk de andere ook, over te halen om deel te nemen aan die onderhandelingen. Ik vraag me af hoeveel mensen, wereldwijd gezien, echt een eerlijke oplossing willen voor het conflict.
Alsof dat enig gewicht in welke schaal dan ook legt.
pi_120404663
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Laat mij het antwoord dan geven op deze "moeilijke" vragen: nee, die personen verblijven nu legaal in Israël. Je praat dus onzin dat veel joodse mensen in Israël illegaal zouden zijn.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_120405306
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee hoor, geenszins.
Je zou het zelf kunnen bedenken als je zou lezen.
Maar academisch, want helaas onuitvoerbaar.
En vertel eens wat je daarmee wil zeggen? :)
  maandag 17 december 2012 @ 14:01:01 #156
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120415070
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:37 schreef Kees22 het volgende:
Daarmee verspeel je dus het recht om je een beschaafde staat volgens westerse normen en waarden te noemen.
Niet dat dat iemand iets uitmaakt, nee. Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op het recht van de grootste pestkop op het schoolplein.
Juist. Vertaal dit eens naar de huidige Israel-Palestina situatie en je begrijpt dat de Palestijnen hun eisen pakket flink naar beneden bij moeten stellen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 17 december 2012 @ 14:14:41 #157
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120415577
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is dus ook precies waarom koloniseren van bezet gebied door de VN verboden is.
En als Israel precies dat dus wel doet, is het een schurkenstaat.
De VN kan verbieden wat het wil, papieren tijgers bijten niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlaZ op 17-12-2012 14:40:57 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 17 december 2012 @ 14:41:27 #158
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_120416654
Iets wat je niet gauw zult horen hier:

Open sesame: Joint regional project creates extraordinary new science research hub

quote:
The joint research facility Sesame, supported by Middle East countries including Egypt, Jordan, Turkey, Iran, Israel and Palestine, is almost ready to kick off. It is not only meant to promote scientific excellence but also peace and understanding.
Voor meer lees hier: Bron
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  † In Memoriam † maandag 17 december 2012 @ 15:13:23 #159
137949 Disana
pi_120417942
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:41 schreef rakotto het volgende:

Open sesame: Joint regional project creates extraordinary new science research hub

[..]

Mooi.
pi_120418305
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:41 schreef rakotto het volgende:

[..]

Mooi initiatief.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')