abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120175498
Volgens enkele bronnen, zoals infonu.nl geven we ook fooi aan taxichauffeurs. Misschien ben ik dan wel gierig, maar doen mensen dit echt, bovenop de toch al hoge prijzen die gerekend worden?
pi_120175506
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:54 schreef Alisa_jade het volgende:
Volgens mij heeft TS gewoon kutvrienden. Bovendien hebben we in Nederland het minimumloon, fooi is dus geen verplichting en is ook dus geen noodzaak voor bedienend personeel om rond te komen (zoals dat in de VS wel is)
Niet verplicht, wel een teken van waardering.
pi_120177456
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:58 schreef Alisa_jade het volgende:
Volgens enkele bronnen, zoals infonu.nl geven we ook fooi aan taxichauffeurs. Misschien ben ik dan wel gierig, maar doen mensen dit echt, bovenop de toch al hoge prijzen die gerekend worden?
Ja tientje meer ongeveer.
pi_120179378
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:58 schreef Alisa_jade het volgende:
Nee. Maar een keer dacht ik dat ik opgelicht werd omdat hij een andere route reed. Bleek later dat hij een kortere route had genomen. Toen gaf ik hem maar wel fooi :P
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:18:16 #105
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_120179398
Niets mis met zuinigheid. Ik ben er zelf ook geen fan van om fooien en dergelijke te geven.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:20:24 #106
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_120179421
Ik ga geen fooi geven aan iemand die waarschijnlijk meer geld heeft als ik heb :@
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  Forum Admin dinsdag 11 december 2012 @ 08:30:49 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_120179512
Christus, ik zit op m'n mobiel maar die polderboer die rustig op z'n 1.50 gaat wachten als hij met 100 euro een rekening van 98.50 betaald. Hollandse treurigheid in een flesje :'(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:50:52 #108
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_120179782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
Niets mis met zuinigheid. Ik ben er zelf ook geen fan van om fooien en dergelijke te geven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:20 schreef rosepetals het volgende:
Ik ga geen fooi geven aan iemand die waarschijnlijk meer geld heeft als ik heb :@
Ik vind fooi geven sowieso al bij voorbaat iets kansloos, een buschauffeur vraagt toch ook geen tip als hij iemand bij een halte heeft afgezet? Een vuilnisman vraagt toch ook geen tip als hij het vuil op heeft gehaald? Een politieagent vraagt toch ook geen tip als hij een aangifte heeft behandeld? En dan moet je niet komen met van ja maar de horeca verdient weinig mumumu, dan kaart je dat aan en ga je staken met de zaak voor meer salaris.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:51:54 #109
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_120179800
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:59 schreef Keselo het volgende:

[..]

Niet verplicht, wel een teken van waardering.
Plompen ze de tip in de big US of Aids niet al op de eindrekening zonder dat je dat wel wilt of niet?
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:53:04 #110
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_120179821
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:50 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

[..]

Ik vind fooi geven sowieso al bij voorbaat iets kansloos, een buschauffeur vraagt toch ook geen tip als hij iemand bij een halte heeft afgezet? Een vuilnisman vraagt toch ook geen tip als hij het vuil op heeft gehaald? Een politieagent vraagt toch ook geen tip als hij een aangifte heeft behandeld? En dan moet je niet komen met van ja maar de horeca verdient weinig mumumu, dan kaart je dat aan en ga je staken met de zaak voor meer salaris.
Hier ben ik het dan ook volkomen mee eens. Ik vind dat je sowieso in Nederland al genoeg af wordt gezet met de prijzen in de horeca, dan ga ik daar niet nog eens een vrijwillig schepje bovenop doen. Kijk, in armere landen in Azië waar ik weleens ben geweest of Zuid-Amerika doe ik het wel omdat die mensen daar letterlijk van de fooi leven en het spotgoedkoop is allemaal. Maar hier in Nederland weiger ik fooien te geven.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  Forum Admin dinsdag 11 december 2012 @ 09:29:13 #111
pi_120180438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:51 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Plompen ze de tip in de big US of Aids niet al op de eindrekening zonder dat je dat wel wilt of niet?
Klopt, maar dat is meer omdat je met het gemiddelde bediende-salaris aldaar net je wc een keer per maand kan doortrekken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_120180852
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:51 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Heeft aldaar te maken met het belachelijke minimum loon waar de werknemers het mee moeten doen, daar zijn ze min of meer afhankelijk van hun fooi. In de VS zijn restaurants dan ook vele malen goedkoper.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:48:13 #113
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120180882
Fooi geven in een restaurant doe ik alleen als het snel was en lekker en chill.

Verder alleen bij taxi's en pizzabezorgers.

Ik ga geen fooi geven als ik een uur moet wachten op 1 klein kuttomatensoepje
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:52:20 #114
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_120181012
Beter maak je een bierpot van ieder 20 euro

Gierige Nederlanders :r

Hier in zuid afrika is een fooi van 10% normaal, dus die geven we dan ook altijd. Mensen verdienen hier in de bediening rond de 2 euro per uur

[ Bericht 30% gewijzigd door Maikuuul op 11-12-2012 09:59:03 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_120181049
Hele terechte klacht ... vooral zelf zuinig doen bij het uitgaan, maar wel volop profiteren van anderen :r

Mijn suggestie elimineer deze vriend uit jouw vriendengroep
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:00:54 #116
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_120181258
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:53 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan ook volkomen mee eens. Ik vind dat je sowieso in Nederland al genoeg af wordt gezet met de prijzen in de horeca, dan ga ik daar niet nog eens een vrijwillig schepje bovenop doen. Kijk, in armere landen in Azië waar ik weleens ben geweest of Zuid-Amerika doe ik het wel omdat die mensen daar letterlijk van de fooi leven en het spotgoedkoop is allemaal. Maar hier in Nederland weiger ik fooien te geven.
Hangt er een beetje vanaf. Als ik alleen bier heb gedronken ga ik geen fooi geven, da's al duur zat. Maar als ik voor een goede prijs lekker gegeten heb en het was goed verzorgd, dan wel. Op eten zit meestal echt niet zo'n grote marge.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:20:01 #117
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_120181740
Verschilt per persoon.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_120182719
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:16 schreef Piye het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet echt fooi. Dat is hetzelfde als je zegt "laat maar" als je 5 cent terug moet krijgen bij de snackbar of zo. :9 Fooi is dat je echt extra geld geeft, omdat de bediening goed was, dat heeft dus niks met afronden te maken. Dus in dit geval dat je bijvoorbeeld 110 euro geeft. Ook wel typisch Nederlands trouwens om 1 a 2 euro als fooi te geven. _O-
Waarom is 2 euro te weinig dan?

Het ligt er voorral aan waar het is, of het nou in een duur restaurant is, of dat je iets laat bezorgen. Als ik het laat bezorgen krijgen ze ook 1 a 2 euro (ligt aan het eindbedrag en hoe snel ze zijn). Of moet ik dan ook voor een etensgerecht van 10 euro (voor 1 persoon) 20 euro neerleggen? :')
pi_120182969
TS was net overtuigd van de gierige aard van de Nederlander en krijgt er gratis nog een topic vol met gierige mofo's bij.

Mensen die geen fooi geven 'omdat het willekeur is'. In de horeca is de CAO kariger dan in andere beroepen, ook met het oog op fooien die je kunt verwachten. Individueel staken heeft dan natuurlijk geen zin. Vergelijking met andere beroepen gaat dus ook mank. Als je naar het restaurant gaat om enkel je maag vol te krijgen in plaats te genieten van een avondje uit zit je er sowieso met een verkeerde instelling.

Mensen die geen rondjes meer geven 'omdat ik niet meer van me laat profiteren'. Jullie zijn kern van het probleem. Zoek andere vrienden als je keer op keer genaaid wordt of spreek mensen er op aan als dat echt de reden is. Of haal niet voor een groep van 20 man.

Kortom: terechte klacht, het topic staat vol met bewijs.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:09:44 #120
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_120183157
Verkapt topic, ik mag zelf weten wat ik met mijn geld doe.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:35:03 #121
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_120183914
Sommige mensen in dit topic zouden eens in plaats van diensten afnemen en zaken doen bij een restaurant er gewoon eens lekker moeten gaan eten, misschien zelfs een praatje aanknopen met het personeel, voor het zelfde geld blijken het wel mensen. Lijk je gelijk een beetje minder zuur.

Ik zeg niet dat iedereen fooi moet geven maar jezus wat lijken sommige mensen wereldvreemd

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxbet op 11-12-2012 11:53:28 ]
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
pi_120183993
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:35 schreef Maxbet het volgende:
Sommige mensen in dit topic zouden eens in plaats van diensten afnemen en zaken doen bij een restaurant er gewoon eens lekker moeten gaan eten, misschien zelfs een praatje aanknopen met het personeel, voor het zelfde geld blijken het wel mensen. Lijk je gelijk een beetje minder zuur.

Ik zeg niet dat iedereen fooi moet geven maar jezus wat lijken sommige mensen werledvreemd.
Idd. zie ook die discussie van onder andere ik en basenaad met Cricket. Hij ziet het als puur zakelijk.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:21:50 #123
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120185435
Deels terecht.

Soms even op je centen letten is ook niet verkeerd, vooral die kutstudenten die maar tot de max lenen en geen besef hebben van geld. :')
Mensen kunnen er niet mee omgaan.
pi_120185569
Ik kom de laatste tijd vaak in België (Antwerpen), waar ze geregeld grappen en grollen over onze gierigheid. Nou, ik kan je vertellen, Belgen mogen niks zeggen, ken een boel mensen daar en heb het idee dat zij juist gieriger zijn dan ons. (óf ik ga met het verkeerde volk om.)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:29:15 #125
385420 Geerard
Met dubbel e
pi_120185699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:52 schreef Maikuuul het volgende:
Beter maak je een bierpot van ieder 20 euro

Gierige Nederlanders :r

Hier in zuid afrika is een fooi van 10% normaal, dus die geven we dan ook altijd. Mensen verdienen hier in de bediening rond de 2 euro per uur
Held, dat is heel wat anders. Hier in een restaurant verdien je 4/5 euro per uur, met toeslagen voor overwerken. Als ik dan vervolgens die ober buiten zie staan roken en zit te twitteren op z'n iPhone, geef ik hem geen fooi :W
pi_120187033
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:11 schreef Jachtgeweer het volgende:

[..]

Ik vind dit onterecht, je verwacht toch zeker niet dat als ik met vrienden uit eten ga en de 1 een ossenhaas van 30 euro haalt en 10 bier achterover tikt en ik een schnitzeltje van 15 euro en 4 biertjes dat ik voor hem ga betalen?
In mijn omgeving is het normaal dat je de rekening deelt; dan heb ik het over vrienden, goede kennissen en familie. Als iemand krap zit geeft diegene dat dan ook van tevoren aan en dan is er geen probleem. En als je met vage bekende gaat is het gewoon slim om van tevoren te bepalen wat je gaat doen met de rekening.
pi_120190165
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:21 schreef ikjijallebei het volgende:
Deels terecht.

Soms even op je centen letten is ook niet verkeerd, vooral die kutstudenten die maar tot de max lenen en geen besef hebben van geld. :')
Mensen kunnen er niet mee omgaan.
Ik heb geen hekel aan mensen die verantwoord met hun geld om gaan. Mensen die iedere maand net uitkomen zijn net zo goed mongolen als die gierige mensen, maar daar gaat dit topic niet over. Het gaat me puur om gierige mensen die over lijken gaan om een euro te besparen en daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Je hebt van dit soort volk ook veel meer last dan de mensen die hun geld over de balk smijten. Dat is meer hun probleem. Gierig zijn gaat vaak ten koste van anderen.
pi_120190762
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:13 schreef BasEnAad het volgende:
Gedeeltelijk terechte klacht.
Als je steeds gul blijft doen, gaan anderen van je profiteren. Daarom zit ik meestal ook meer op m'n centen dan vroeger, juist omdat ik nog weiger alle gierigaards te sponsoren.
History became legend, legend became myth.
pi_120192501
Terechte klacht! Mijn vriend en ik hebben ook sommige Gierige vrienden! Die vragen serieus altijd benzinegeld als ze 10 km gereden hebben, en dan lopen ze nog te zeuren dat de bestuurder altijd genaaid wordt, vanwege de afschrijving van de auto-_- maar wel 2x per week verwachten dat wij omrijden om ze op te halen voor t sporten, dat is dan opeens 'iets dat vrienden toch voor elkaar doen? '
pi_120193463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:27 schreef Demaq het volgende:
Terechte klacht! Mijn vriend en ik hebben ook sommige Gierige vrienden! Die vragen serieus altijd benzinegeld als ze 10 km gereden hebben, en dan lopen ze nog te zeuren dat de bestuurder altijd genaaid wordt, vanwege de afschrijving van de auto-_- maar wel 2x per week verwachten dat wij omrijden om ze op te halen voor t sporten, dat is dan opeens 'iets dat vrienden toch voor elkaar doen? '
Hypocriet kutvolk :')
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:53:24 #131
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120193532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:27 schreef Demaq het volgende:
Nou dan zeg je toch steek hem in je kont en dump je zo :D
Mijn nieuwe ondertitel
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:16:20 #132
351780 Piye
King of Kush
pi_120196668
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:53 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Waarom is 2 euro te weinig dan?

Het ligt er voorral aan waar het is, of het nou in een duur restaurant is, of dat je iets laat bezorgen. Als ik het laat bezorgen krijgen ze ook 1 a 2 euro (ligt aan het eindbedrag en hoe snel ze zijn). Of moet ik dan ook voor een etensgerecht van 10 euro (voor 1 persoon) 20 euro neerleggen? :')
Het ligt er inderdaad aan wat de rekening is, maar in dit voorbeeld ging het om 98,35 afronden naar 100 euro. Strikt genomen is dat wel fooi, maar dat heeft natuurlijk niks te maken met iemand belonen voor de bediening en alles met gemakzucht. Ik vind dat je om echt over fooi te kunnen spreken toch eerder moet denken aan 10% van het bedrag. Wanneer je wat laat bezorgen bereik je dat natuurlijk een stuk sneller met 1 a 2 euro dan in een echt restaurant of als je op een terrasje flink zit te drinken. Alleen bij een bezorger is het ook vooral gewoon 'omdat het hoort'. Zelf doe ik daar dus ook niet aan.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:25:05 #133
335452 cricket
cricket from space
pi_120198811
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:02 schreef CPS2000 het volgende:
Mensen die geen fooi geven 'omdat het willekeur is'. In de horeca is de CAO kariger dan in andere beroepen, ook met het oog op fooien die je kunt verwachten. Individueel staken heeft dan natuurlijk geen zin. Vergelijking met andere beroepen gaat dus ook mank.
Nonsens, ik heb die CAO niet gemaakt, dus daar moet je dan ook niet mijn probleem van maken. Door wel fooien te geven hou je dat karige loon juist in stand doordat je hun onderhandelingspositie aantast. Verder zijn er ook andere beroepen waar je harder moet werken voor minder loon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:02 schreef CPS2000 het volgende:
Als je naar het restaurant gaat om enkel je maag vol te krijgen in plaats te genieten van een avondje uit zit je er sowieso met een verkeerde instelling.
Er zijn verschillende redenen om uit eten te gaan, maar of het wel of geen leuke avond is, is te danken aan het restaurant, waar de bediening onderdeel van is. Niet van de bediening persoonlijk.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:28:00 #134
335452 cricket
cricket from space
pi_120198916
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:35 schreef Maxbet het volgende:
Op het moment dat ze in de bediening werken zijn ze enkel een middel dat gebruikt wordt door het restaurant. Dat ze ook mensen zijn is verder prima, maar dat is geen reden om hen te betrekken bij een transactie waar ze niets mee te maken hebben.
pi_120199031
cricket denk typisch nederlands, kun je niks aan doen. Valt ook niet om te praten.
Hij heeft het alleen wel helemaal fout.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:35:32 #136
335452 cricket
cricket from space
pi_120199186
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:31 schreef shaderon het volgende:
Hij heeft het alleen wel helemaal fout.
Nee.
pi_120199285
Het dieptepunt in mijn leven was toen ik met 2 mensen wat had gedronken en één iemand 2 colaatjes had en ik en een ander 2 bier. Wou diegene die cola had gedronken de rekening zien omdat cola goedkoper was. Daarna centjes gaan tellen zodat iedereen precies genoeg betaalde. Ik schaamde me dood.

Maar vrienden doen eigenlijk nooit moeilijk. Gewoon splitten en klaar.
pi_120199445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:25 schreef cricket het volgende:

[..]

Nonsens, ik heb die CAO niet gemaakt, dus daar moet je dan ook niet mijn probleem van maken. Door wel fooien te geven hou je dat karige loon juist in stand doordat je hun onderhandelingspositie aantast. Verder zijn er ook andere beroepen waar je harder moet werken voor minder loon.

[..]

Er zijn verschillende redenen om uit eten te gaan, maar of het wel of geen leuke avond is, is te danken aan het restaurant, waar de bediening onderdeel van is. Niet van de bediening persoonlijk.
Nee niet van alleen de bediening, de fooien gaan dan ook vaak in een fooienpot waar al het personeel in mee deelt.

Maar je punt is duidelijk, jij voelt je niet verantwoordelijk voor het loon van de bediening in het restaurant. Dat je daarom het hele concept 'fooi' verwerpt vind ik alleen raar, er zit wel degelijk een gedachte achter en het is wel degelijk iets anders dan het kassameisje bij de AH een euro toeschuiven. Dat is niet jouw probleem en daarom is het ook geen verplichting een fooi te geven. Schrik alleen niet als je voor gierige Nederlander wordt uitgemaakt :* .
pi_120199520
Sterker nog, arrogante hypocriete gierige nederlander.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:47:40 #140
335452 cricket
cricket from space
pi_120199692
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:41 schreef CPS2000 het volgende:
Maar je punt is duidelijk, jij voelt je niet verantwoordelijk voor het loon van de bediening in het restaurant. Dat je daarom het hele concept 'fooi' verwerpt vind ik alleen raar, er zit wel degelijk een gedachte achter en het is wel degelijk iets anders dan het kassameisje bij de AH een euro toeschuiven. Dat is niet jouw probleem en daarom is het ook geen verplichting een fooi te geven. Schrik alleen niet als je voor gierige Nederlander wordt uitgemaakt :* .
Als je terugleest zul je zien dat er meerdere reden voor onterecht zijn van fooien zijn gegeven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:41 schreef CPS2000 het volgende:
Schrik alleen niet als je voor gierige Nederlander wordt uitgemaakt :* .
Dat kan, maar dat is dan in alle gevallen onterecht.
pi_120201593
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:43 schreef shaderon het volgende:
Sterker nog, arrogante hypocriete gierige nederlander.
Jij werkt overduidelijk in de horeca? Komaan zeg...
pi_120201770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:34 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Jij werkt overduidelijk in de horeca? Komaan zeg...
Nee hoor, dat was maar van korte duur paar weken ofzo. Ik vind dat gewoon en ik ben dan ook bezig om
te emigreren naar Australië. Normen en waarden liggen hier voor wel meer zaken niet helemaal goed.
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:39:03 #143
351780 Piye
King of Kush
pi_120201839
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:37 schreef shaderon het volgende:

[..]

Nee hoor, dat was maar van korte duur paar weken ofzo. Ik vind dat gewoon en ik ben dan ook bezig om
te emigreren naar Australië. Normen en waarden liggen hier voor wel meer zaken niet helemaal goed.
Maar jij vindt dus dat iedereen ongeacht de kwaliteit van de bediening fooi verdient?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:54:45 #144
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_120202594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:28 schreef cricket het volgende:

[..]

Op het moment dat ze in de bediening werken zijn ze enkel een middel dat gebruikt wordt door het restaurant. Dat ze ook mensen zijn is verder prima, maar dat is geen reden om hen te betrekken bij een transactie waar ze niets mee te maken hebben.
Ga jij maar lekker transacties sluiten, dan bestel ik bij de bediening wat eten.

Rare
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  Forum Admin dinsdag 11 december 2012 @ 20:03:53 #145
pi_120203070
Het word weer goed duidelijk dat het aantal mensen met autistische trekjes op dit forum aardig hoog is. Plaatsvervangende schaamte.. :r

Net als cricket is geerard zeker zo'n figuur die 0 oogcontact maakt maar wel de hele tijd opmerkingen maakt over het eten en drinken, zodra de ober komt houd 'ie stijf z'n bek dicht en geeft hij hem geen fooi ''want hij kan roken en heeft een iPhone'' man man man, de sociale awkwardness druipt godversedekut mijn monitor uit.
pi_120203219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:39 schreef Piye het volgende:

[..]

Maar jij vindt dus dat iedereen ongeacht de kwaliteit van de bediening fooi verdient?
Als de bediening slecht is krijgen ze uiteraard geen fooi. Maar wanneer deze van normaal niveau is waarvan je het verwacht in een goed restaurant is het gebruikelijk om 10-20% bij te leggen.
pi_120209049
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:07 schreef shaderon het volgende:

[..]

Als de bediening slecht is krijgen ze uiteraard geen fooi. Maar wanneer deze van normaal niveau is waarvan je het verwacht in een goed restaurant is het gebruikelijk om 10-20% bij te leggen.
Dat is helemaal niet gebruikelijk, je betaald toch al voor het eten + het klaarmaken+ serveren+ alles wat erbij hoort...
pi_120209503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:08 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet gebruikelijk, je betaald toch al voor het eten + het klaarmaken+ serveren+ alles wat erbij hoort...
Overal ter wereld is het ongeveer gebruikelijk en in dit gierige land niet. Daar gaat het om. En je betaald voor het gerecht dat je besteld dan kun je wel al die dingen er in gaan lopen bedenken, maar een fooi achteraf hoort gewoon als het allemaal in orde is. Een teken van waardering.
pi_120209673
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:16 schreef shaderon het volgende:

[..]

Overal ter wereld is het ongeveer gebruikelijk en in dit gierige land niet. Daar gaat het om. En je betaald voor het gerecht dat je besteld dan kun je wel al die dingen er in gaan lopen bedenken, maar een fooi achteraf hoort gewoon als het allemaal in orde is. Een teken van waardering.
Op de meeste plekken in de wereld is het ook een stuk goedkoper om in een restaurant te eten.
pi_120209722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:19 schreef thenxero het volgende:

[..]

Op de meeste plekken in de wereld is het ook een stuk goedkoper om in een restaurant te eten.
Toch is het in landen als de VS, UK en Australië stukken duurder + er wordt een fooi van zeker 15% verwacht als ze die niet al uit zichzelf in rekening nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')