abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2012 @ 12:47:07 #201
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_120145482
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
Deze discussie is allang uitgemolken, wat valt er in godsnaam nog over te zeggen?

Jammer voor die man, jammer voor z'n familie, kut van die jochies, what more is there?
Moraal van dit verhaal: "Veel Marokkanen verpesten de sfeer in dit land maar alle Marokkanen over 1 kam scheren gaat te ver". Als we dit eens leren in te zien, kunnen we tot gerichte oplossingen komen.
  maandag 10 december 2012 @ 12:47:35 #202
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120145499
Er was al de Glen Mills-school, en dat bleek achteraf niet echt te werken.
  maandag 10 december 2012 @ 12:48:46 #203
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_120145531
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:47 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Moraal van dit verhaal: "Veel Marokkanen verpesten de sfeer in dit land maar alle Marokkanen over 1 kam scheren gaat te ver". Als we dit eens leren in te zien, kunnen we tot gerichte oplossingen komen.
Ha, een genuanceerde reactie.
Mee eens dus.
Leef en Laten Leven
pi_120145651
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik voel me dan niet aangesproken, want ik heb al vaak zat maatregelen benoemd. Een belangrijke maatregel die we in dit land bijvoorbeeld nodig hebben, is aanpassing van het jeugdstrafrecht. Dat is namelijk hopeloos achterhaald.

Jongens van 16 die "volwassen" daden plegen, worden als kind berecht en krijgen veel te lage straffen. Kinderen van jonger dan 12 jaar kunnen niet worden vervolgd, terwijl je tegenwoordig al crimineeltjes van 9-10 jaar hebt. Juist op die leeftijd moet je crimineel gedrag in de kiem smoren.

Een paar voorstellen:
- Jongeren vanaf 16 jaar berechten als volwassene. Op je 16e ben je juridisch gezien volwassen.
- Bij zeer ernstige misdrijven, zoals moord, jongeren vanaf 12 of 14 jaar berechten als volwassene. Of in elk geval strenger kunnen straffen dan nu het geval is, bijvoorbeeld door invoering van een tussencategorie tussen jeugdrecht en volwassenenrecht.
- Bij jonge criminelen tot 14 jaar: zwaarder straffen dan wat nu gebeurt, met sterke nadruk op gedrag en (her)opvoeding. Ouders waar nodig beboeten en/of laten meebetalen hieraan.
- Minimumleeftijd waarop strafrechtelijke vervolg mogelijk is, omlaag brengen naar 10 of zelfs naar 8 jaar. Zodoende heb je de mogelijkheid om jonge crimineeltjes aan te pakken.
- Net als in België werk maken van het strafbaar stellen van seksistisch gedrag op straat. Jongeren die op straat vrouwen lastig vallen, moeten harder kunnen worden aangepakt.
- Met terugwerkende kracht - alsnog - eisen stellen aan migranten. Concreet voorbeeld: de 50-jarige vrouw, die hier al 20 jaar is en nog steeds erbarmelijk slecht Nederlands spreekt, wordt alsnog gedwongen om binnen 5 jaar de taal te leren.
- Tot slot, omstreden, maar ik zeg het toch: stimuleren van re-migratie. Een bepaalde groep mensen wil zich gewoon niet aanpassen. Prima, maar dan kun je beter vertrekken. We gaan niemand dwingen, maar bepaalde mensen kunnen we best stimuleren.

De meeste van deze voorstellen heb ik eerder genoemd in discussies. De lijst is niet compleet, het zijn er slechts een paar.
Dat gaat regelrecht tegen mensenrechten- en kinderrechtenverdragen in... Qua achterlijkheid staan we dan niet veel hoger dan landen uit het Midden-Oosten.
  maandag 10 december 2012 @ 12:55:00 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120145710
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 12:52 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat gaat regelrecht tegen mensenrechten- en kinderrechtenverdragen in... Qua achterlijkheid staan we dan niet veel hoger dan landen uit het Midden-Oosten.
Dan wordt je gegijzeld door je eigen beschaving als bepaalde groepen wel omgangsvormen hanteren die in dergelijke landen bon ton zijn. Zie hier de kern van het probleem met niet aangepaste culturen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120145719
quote:

[..]

Welke verdragen ?
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 12:55:21 #207
137949 Disana
pi_120145721
quote:
15s.gif Op maandag 10 december 2012 11:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het inderdaad incidenten betrof, had je een punt. Maar de "prestaties" van jonge Marokkanen zijn zodanig dat de term "incident" allang niet meer op z'n plaats is. We hebben het hier over een structureel maatschappelijk probleem, waarover ook door deskundigen veel wordt geschreven en waarvan legio voorbeelden beschikbaar zijn. En de cijfers ondersteunen dat beeld ook volledig.

Het is verfrissend om voor ogen te houden dat niet alle Marokkanen problemen opleveren. Het is ook verfrissend om oog te hebben voor bepaalde gewoontes uit de voetbalsport, zoals het uitschelden van scheidsrechters. Het is verfrissend om oog te hebben voor het gedrag van 15-jarige jongens in het algemeen en voor het gebrek aan respect voor gezag dat in Nederland heerst en waar ze niet alleen op het sportveld, maar ook elders (school, hulpverleners) last van hebben.

Maar zelfs als je dat allemaal in beschouwing neemt, blijft het facet "Marokkanenprobleem" ook staan. De groep jonge Marokkanen die zich misdraagt, is simpelweg te groot om te negeren, en om af te doen als "incident".
Niemand negeert het probleem, het omgekeerde is hier het geval: het wordt uitvergroot naar dode grensrechters (meervoud) en hele groepen weggepeste homoseksuelen. De teneur in deze reeks is dat er voortdurend en overal incidenten plaatsvinden en dat iedereen persoonlijk slachtoffer is. Dat is bezijden de waarheid en gestoeld op stemmingmakerij.
  maandag 10 december 2012 @ 12:59:28 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120145835
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 12:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Als mensen vastzitten begaan ze geen misdrijven, dat is waar. Verder zie ik het nut er niet van in, tenzij de straffen zo laag worden dat het idee gaat ontstaan dat misdaad loont.

Wat in mijn ogen een veel groter probleem is, is straffeloosheid. Niet zozeer de hoogte van de straf, maar het feit dat veel misdrijven (en vooral kleine criminaliteit, dat in grote steden echt een plaag vormt) simpelweg compleet onbestraft blijven. Het verhogen van straffen heeft weinig zin zolang deze praktijk blijft voortbestaan.
van onbestraft naar bestraft noem ik ook een strafverhoging eigenlijk... De misdaad loont situatie is er al en dat noem ik ook straffeloosheid ... En ja daar hebben we een omslag in denken voor nodig want neveneffecten zullen er ook zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120145924
We moeten ook niet de illusie hebben dat we in de samenleving iedereen kunnen forceren in een keurig burgerlijk leven en dat iedereen zich netjes houd aan alle regels en fatsoensnormen.

Die illusie lijkt men soms te hebben. Sterker nog, alsof die samenleving al bestaat. Dan leef je m.i. in een droomwereld en zal je je hele leven van schokbericht naar schokbericht gaan...
pi_120146038
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 12:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Geheel verdwijnen zal het probleem nooit, omdat er altijd een relatieve onderklasse zal bestaan, en de jeugd in die onderklasse heeft nooit uit lieverdjes bestaan. Tegelijkertijd kun je wel constateren dat er tussen verschillende landen een groot verschil in amplitude bestaat, en dat in sommige landen deze onderklasse - van vreemde komaf of niet - blijkbaar beter in de maatschappij opgaat dan in andere landen. Tenzij je dat louter aan cultuur toeschrijft kan er blijkbaar wel iets gedaan worden.
Inderdaad. Het lijkt me ook dat je bij de oorzaak van het probleem mag beginnen en dat zit in dit geval in een bepaalde cultuur die niet zich goed laat mengen met de Nederlandse (wat structurele problemen tot gevolg heeft). Maar helaas laat dat probleem zoals al gezegd niet zo makkelijk oplossen. Het is te complex voor algemene regelgeving zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 13:06:54 ]
pi_120146146
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 12:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Als mensen vastzitten begaan ze geen misdrijven, dat is waar. Verder zie ik het nut er niet van in, tenzij de straffen zo laag worden dat het idee gaat ontstaan dat misdaad loont.

Wat in mijn ogen een veel groter probleem is, is straffeloosheid. Niet zozeer de hoogte van de straf, maar het feit dat veel misdrijven (en vooral kleine criminaliteit, dat in grote steden echt een plaag vormt) simpelweg compleet onbestraft blijven. Het verhogen van straffen heeft weinig zin zolang deze praktijk blijft voortbestaan.
Ik zie met de hoogte van de straf ook wel een probleem. En dan niet zozeer voor de individuele dader, maar voor de norm en diens vervanging. Het heeft er alle schijn van dat bij gebrek aan normbevestiging de normen over enkele decennia vervagen.

Draconische straffen voor elk vechtpartijtje lijkt mij ook geen goed idee, maar ook binnen het kader van agressie bestaan er normen. Zoals 'niet met zijn allen tegen één' en 'niet iemand schoppen die al op de grond ligt', bewustelozen tegen het hoofd schoppen is dan nog weer een enorme stap verder. Maar dat zijn dus dingen waarmee men in ieder geval tot kortgeleden wegkwam. Met een een taakstraf, dat is ook een straf maar juist bedoeld om het leven van de dader niet te ontwrichten en ook naar diens omgeving geeft die het signaal dat die persoon iets heeft gedaan wat niet zo heel erg is.

Het lijkt me dat dat wel een omstandigheid is die mede mogelijk heeft gemaakt dat het onder grote groepen jongeren vrij normaal wordt gevonden om een willekeurig en weerloos slachtoffer even helemaal in elkaar te schoppen. Wat mij betreft mag de rechterlijke macht daarvoor wel de hand in eigen boezem steken. Zij zijn het die de 'norm' dat dat allemaal niet zo heel erg is wanneer het slachtoffer het toevallig overleeft over vele tientallen jaren hebben bevestigd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 december 2012 @ 13:08:58 #212
366229 Oldie57
pi_120146171
quote:

[..]

Het middel is beslist niet erger dan de kwaal .....
pi_120146302
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 12:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Een totale non-oplossing, want compleet onuitvoerbaar.
Ik zei niet "verplicht re-migreren", ik zei "re-migratie stimuleren". Ik zou niet weten waarom dat onuitvoerbaar is.
pi_120146327
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan wordt je gegijzeld door je eigen beschaving als bepaalde groepen wel omgangsvormen hanteren die in dergelijke landen bon ton zijn. Zie hier de kern van het probleem met niet aangepaste culturen.
Precies.
pi_120146480
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zei niet "verplicht re-migreren", ik zei "re-migratie stimuleren". Ik zou niet weten waarom dat onuitvoerbaar is.
Hoe wil je het in hemelsnaam omzetten in wetgeving? Wat je vraagt is dat men bepaalde waarden (ontzettend brede, multi-interpretabele en filosofische dingen) gaat omzetten in concrete wet- en regelgeving. Dat is zoals Reya al zegt compleet onuitvoerbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 13:19:30 ]
pi_120146501
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Niemand negeert het probleem, het omgekeerde is hier het geval: het wordt uitvergroot naar dode grensrechters (meervoud) en hele groepen weggepeste homoseksuelen. De teneur in deze reeks is dat er voortdurend en overal incidenten plaatsvinden en dat iedereen persoonlijk slachtoffer is. Dat is bezijden de waarheid en gestoeld op stemmingmakerij.
Dode grensrechter is vooralsnog enkelvoud. Belaagde of uitgescholden scheids- en grensrechters is allang meervoud. Geweld in het amateurvoetbal ook. Denk aan de speler die een 77-jarige supporter doodschopte. Of aan de volwassen (blanke) man die een 12-jarige scheidsrechter de huid vol schold. Of denk aan de talloze ouders die langs de lijn lopen te vloeken en te tieren.

Op bepaalde plekken in Nederland zijn er zo veel "incidenten" dat je gevoeglijk van een structureel probleem kunt spreken. En de criminaliteitscijfers bevestigen dat beeld volledig. Het is dan ook vreemd dat het benoemen van problemen meteen als als "stemmingmakerij" wordt gezien. Als uit onderzoek blijkt dat auto's op een bepaalde weg massaal te hard rijden, roepen we toch ook niet dat het "stemmingmakerij" is?
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 13:22:02 #217
137949 Disana
pi_120146652
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dode grensrechter is vooralsnog enkelvoud. Belaagde of uitgescholden scheids- en grensrechters is allang meervoud. Geweld in het amateurvoetbal ook. Denk aan de speler die een 77-jarige supporter doodschopte. Of aan de volwassen (blanke) man die een 12-jarige scheidsrechter de huid vol schold. Of denk aan de talloze ouders die langs de lijn lopen te vloeken en te tieren.

Op bepaalde plekken in Nederland zijn er zo veel "incidenten" dat je gevoeglijk van een structureel probleem kunt spreken. En de criminaliteitscijfers bevestigen dat beeld volledig. Het is dan ook vreemd dat het benoemen van problemen meteen als als "stemmingmakerij" wordt gezien. Als uit onderzoek blijkt dat auto's op een bepaalde weg massaal te hard rijden, roepen we toch ook niet dat het "stemmingmakerij" is?
Ik had het over de stemming in deze reeks, en daar maakte macca wel degelijk gewag van doodgetrapte grensrechters, meervoud.

Verder moet je me geen woorden in de mond leggen. Nergens zeg ik iets over het benoemen van problemen. Ik heb iets over het aandikken gezegd.
pi_120146694
Dat noemen we dan ook 'structurele incidenten' zodat de struisvogels hun kop nog iets verder het zand in kunnen stoppen.
pi_120147082
Om maar weer eens een nieuw element in de discussie te brengen. Alleen voor mannen*

quote:
Het afschaffen van de buitenspelregel zou het voetbalgeweld kunnen terugdringen. Dat schrijft columnist Gerard den Elt in het Nederlands Dagblad. Den Elt vindt illustere figuren als Louis van Gaal en Marco van Basten aan zijn kant.

"Vrijwel altijd is buitenspel de steen des aanstoots, hoewel zelfs ervaren spelers de finesses van de moeilijke en multi-interpreteerbare regel nauwelijks kennen," aldus Den Elt in zijn stuk.

Niet iedereen vindt het een goed idee om de regel te schrappen. "We moeten geen spelregels veranderen omwille van een paar jongens van 15, 16 jaar, die zichzelf niet in de hand kunnen houden. Dan is het einde zoek," aldus oud-scheidsrechter Mario van den Ende.
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)oor_buitenspelr.html

Overigens wijst een poll uit dat zowaar 25 procent van de mensen het eens is met de stelling...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120147795
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:34 schreef Elfletterig het volgende:
Om maar weer eens een nieuw element in de discussie te brengen. Alleen voor mannen*

[..]

Overigens wijst een poll uit dat zowaar 25 procent van de mensen het eens is met de stelling...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach gisteren bij Studio Voetbal ook, we moesten overtredingen maar niet meer laten zien....
en discussieprogramma's erover maar niet meer uitzenden...

Nou nog een veel beter idee, internet, tv en kranten maar verbieden. Dan kan de jeugd het tenminste niet meer nadoen.
pi_120147823
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

SPOILER
Eens met Mario van de Ende.
Gewoon bezopen om vanwege die rotjochies de spelregels te veranderen. Zíj moeten veranderen, niet de regels.
pi_120147858
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik had het over de stemming in deze reeks, en daar maakte macca wel degelijk gewag van doodgetrapte grensrechters, meervoud.

Verder moet je me geen woorden in de mond leggen. Nergens zeg ik iets over het benoemen van problemen. Ik heb iets over het aandikken gezegd.
Als je wat minder gevoelig leest dan zie je dat ik zeg dat ik ook niet zou geloven dat er grensrechters worden doodgetrapt.

Dat betekent niet dat er meerdere zijn doodgetrapt hoor, gewoon goed Nederlands, want in het algemeen.
pi_120147919
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gewoon bezopen om vanwege die rotjochies de spelregels te veranderen. Zíj moeten veranderen, niet de regels.
Wat ik weleens zou willen weten, of dat uberhaupt iets met de dood van de grensrechter te maken heeft. Heeft hij die middag discutabele beslissingen genomen ?
  maandag 10 december 2012 @ 14:01:23 #224
366229 Oldie57
pi_120147945
quote:

[..]

Ach, in 1972 zij mijn biologieleraar al dat de toeschouwers van een voetbalwedstrijd meer opgewonden raakten bij een smerige overtreding van de tegenstander dan bij een eigen doelpunt.
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 14:01:56 #225
137949 Disana
pi_120147963
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:59 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als je wat minder gevoelig leest dan zie je dat ik zeg dat ik ook niet zou geloven dat er grensrechters worden doodgetrapt.

Dat betekent niet dat er meerdere zijn doodgetrapt hoor, gewoon goed Nederlands, want in het algemeen.
En juist dat 'in het algemeen' betitel ik als stemmingmakerij. Je meervoud laat het erger lijken dan het is.
pi_120148040
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:01 schreef Disana het volgende:

[..]

En juist dat 'in het algemeen' betitel ik als stemmingmakerij. Je meervoud laat het erger lijken dan het is.
Nou gezien de 500+ incidenten in het amateurvoetbal per jaar is het zeker erger dan het lijkt.
En kan je wachten op de volgende dode of zwaargewonde.
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 14:05:32 #227
137949 Disana
pi_120148087
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou gezien de 500+ incidenten in het amateurvoetbal per jaar is het zeker erger dan het lijkt.
En kan je wachten op de volgende dode of zwaargewonde.
Dan is het domste wat je kunt doen, het aan te dikken en mekaar op te fokken. Houd het gewoon bij de feiten, die zijn inderdaad al ernstig genoeg.
  maandag 10 december 2012 @ 14:07:37 #228
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120148151
Het beperkt zich niet alleen tot voetbal;

Man (21) bijna doodgeslagen in discotheek
SPIJKENISSE -

Terwijl Nederland afgelopen weekend stilstond bij de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, werd in een discotheek in Spijkenisse een jongen opnieuw het slachtoffer van zinloos geweld. De 21-jarige Brian uit Hellevoetsluis werd bijna doodgeslagen en -geschopt in discotheek Y-land.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120148209
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het beperkt zich niet alleen tot voetbal;

Man (21) bijna doodgeslagen in discotheek
SPIJKENISSE -

Terwijl Nederland afgelopen weekend stilstond bij de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, werd in een discotheek in Spijkenisse een jongen opnieuw het slachtoffer van zinloos geweld. De 21-jarige Brian uit Hellevoetsluis werd bijna doodgeslagen en -geschopt in discotheek Y-land.
Nee en daarom is het ook onzinnig om het bij het voetbal neer te leggen. het incident is een reflectie wat er overal gebeurt.

Gewoon zinloos geweld zwaarder bestraffen, zte de daders maar 10 jaar in de cel, ook zonder doden.
pi_120148278
quote:

[..]

Het klopt overigens niet dat Van Gaal voor de afschaffing van buitenspel heeft gepleit, maar voor de afschaffing van het onderscheid tussen hinderlijk en niet hinderlijk buitenspel. Ik weet dat er veel thuisvlaggers zijn, maar als er geen camera precies juist opgesteld staat is er eigenlijk maar één iemand die goed kan zien of het buitenspel is en dat is de grensrechter. Dus zou je zeggen dat die beslissing meestal helemaal niet te betwisten valt door een speler.
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ach gisteren bij Studio Voetbal ook, we moesten overtredingen maar niet meer laten zien....
en discussieprogramma's erover maar niet meer uitzenden...
Het lijkt me wel heilzaam voor het voetbal en het gezag van scheidsrechters dat ze wat minder makkelijk proberen te scoren over de rug van een scheidsrechter of een speler en wat zorgvuldiger en eerlijker te werk gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Admin maandag 10 december 2012 @ 14:17:08 #231
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120148422
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 10 december 2012 @ 14:19:09 #232
241662 Jian
Well, well, well
pi_120148484
Zwaarder straffen helpt niet bij elke vorm van criminaliteit dat is een gegeven, maar neem nu het geval Spijkenisse. Wie zijn de volgenden die op deze manier iemand in elkaar gaan staan beuken, wanneer de gasten die dit op hun geweten hebben 5 jaar, zonder aftrek,naar een werkkamp op de Veluwe worden gestuurd......?
  maandag 10 december 2012 @ 14:25:32 #234
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120148676
quote:
Goed geschreven artikel. Toch mag er als ondanks al die indrukwekkende cijfers van mensen die niet in de criminaliteitsstatistieken voorkomen best wat extra aandacht uitgaan naar die jongens die dat wel doen. Dat nalaten betekent dan automatisch dat het probleem niet weg gaat.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 10 december 2012 @ 14:28:58 #235
241662 Jian
Well, well, well
pi_120148797
quote:
Ik haal slechts één statement uit de tekst (ik heb echt wel het hele verhaal gelezen) waardoor ik oordeel, ja hoor, wat je ook zegt en hoe je, jezelf ook in het begin van je verhaal probeert neer te zetten, je blijft een linkse boom-or-whatever-knuffelaar en daar schieten we nu niets mee op!

"dan stompzinnig opsluiten en beboeten."

daaaag Miko :W
pi_120149157
quote:
Die schrijver doet net alsof dat tuig geen kansen krijgt. Alsof ze niet naar school mogen en niet mogen sporten, en dat dat de oorzaak is van de problemen. Wat een onzin.
pi_120149210
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die schrijver doet net alsof dat tuig geen kansen krijgt. Alsof ze niet naar school mogen en niet mogen sporten, en dat dat de oorzaak is van de problemen. Wat een onzin.
De reacties onder het artikel zijn ook lezenswaardig.
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 14:42:04 #238
137949 Disana
pi_120149322
En toch weer mensen die pleiten voor hogere straffen xenofoob noemen. Toch een echte boomknuffelende groenlinkser dus. Zelfs mensen uit de Marokkaanse gemeenschap roepen om hogere straffen voor het uitschot...
pi_120149417
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De reacties onder het artikel zijn ook lezenswaardig.
Ja die bevestigen inderdaad wel dat ze een goed punt maakt.
pi_120149433
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 14:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee dat doet ze niet.
  Admin maandag 10 december 2012 @ 14:47:47 #243
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120149467
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:42 schreef Nielsch het volgende:
En toch weer mensen die pleiten voor hogere straffen xenofoob noemen. Toch een echte boomknuffelende groenlinkser dus. Zelfs mensen uit de Marokkaanse gemeenschap roepen om hogere straffen voor het uitschot...
Ik onderschrijf het artikel ook niet, ik meld het :)

Wat mij zo stoort in deze hele affaire is het Marokkaanse gemeenschap roept om hogere straffen, MG roept om de ouders, MG roept dit, roept dat, maar dat welzijnswerkers riedeltje hoor ik al, ik schat even, een jaartje of 15. Wanneer gaat men er dan ook actief mee aan de slag?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † maandag 10 december 2012 @ 14:49:22 #244
137949 Disana
pi_120149507
'Het punt is alleen dat je je kan afvragen of we dit probleem (dat er dus inderdaad is) ooit effectief gaan aanpakken als we, zoals in rechtsere kringen tegenwoordig te doen gebruikelijk is, voortdurend en alleen maar vanaf de kantlijn gaan roepen dat het alweer de Marokkanen zijn – de Marokkanen, de Marokkanen en nog eens de Marokkanen – en dat het allemaal de schuld is van de Mohammed en de linkse kerk.

Het probleem zo expliciet en stigmatiserend mogelijk benoemen – een endemische dwangmatigheid in sommige kringen – betekent nog lang niet dat je er ook iets aan doet. Bovendien, door zo nadrukkelijk voortdurend alleen maar de etnische kaart te spelen wordt al het andere dat wellicht óók bijdraagt bij voorbaat al gebagatelliseerd. En bagatelliseren, dat was nou juist niet de bedoeling, toch?'

Dit betoogde ik vanochtend ook, meneer Flohr zegt het beter.
  maandag 10 december 2012 @ 15:02:38 #245
241662 Jian
Well, well, well
pi_120149929
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 14:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee dat doet ze niet.
Dat subtiele "ze" vind ik wel vilein, maar je hebt wel gelijk, ik vind 'm ook een beetje een zeikwijf ^O^
pi_120150049
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:42 schreef Nielsch het volgende:
Terwijl hogere straffen aantoonbaar hebben geholpen in New York bv.

En als je veelplegers bv en ook dit soort jongeren gewoon lekker een tijdje opsluit, dan gaan de cijfers met dit soort incidenten vanzelf naar beneden. Laat ze desnoods leren of werken in de gevangenis, dan hebben ze nog een toekomst ook.
pi_120150321
quote:
Hoe kan de schrijver eerst constateren dat het probleem er is en even later gortdroog zeggen dat:

quote:
Autochtone jongens scoren overigens beter, maar staan ook ruim bovengemiddeld in de statistieken.
Dus autochtone jongens scoren BETER, maar staan er ruim bovengemiddeld? Dat slaat dus nergens op.

Daarna maakt de schrijver wederom een fout door Marokkanen te zien als ras en het dus te bestempelen als racistisch. Het kan hoogstens discriminatie zijn.

Ook doet de schrijver het af als een 'de maatschappij dat zijn wij' lulverhaal. Alleen wie zegt dat we in dezelfde maatschappij leven? Opvoeding is gewoon anders bij verschillende bevolkingsgroepen. Kun je wel leuk gaan staan 'met z'n allen, gezellig popiejopie voor de maatschappij, joeeehoeee'-en maar daarmee verandert de opvoeding van Marokkanen echt niet.

quote:
Blijvend investeren in sociale bindmiddelen, bijvoorbeeld. In, jawel, kansen.
Jaja, de geldkraan moet open. Zorg voor problemen en je krijgt gratis geld. Wat voor incentives zijn dat?

Miko kan ook niet zo goed tegen kritiek zie ik al wel aan de comments. Wat een huilebalk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_120150473
Ik vind deze reactie prachtig:

"Deze mening is niet bepaald conform de consensus in dit land. Die is meer van de vorm “heeft een neger het gedaan, dan ligt het aan de negers, heeft een blanke het gedaan dan is het een uitzondering. Maar je hebt wel volkomen gelijk
natuurlijk.".

Klopt als een bus.
pi_120150548
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:40 schreef Ziba het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk andermans vrijheden wensen te beknotten? Noem eens een voorbeeld?
Als je dit al niet ziet... maar laat het me je uitleggen:

Het hele cultuurtje en regels wat binnen een bepaald geloof opdringen aan een ander die er eigenlijk niets mee te maken heeft. Het mooiste voorbeeld is nog het overblijfsel uit de middeleeuwen dat je op zondag geen bepaalde inspanningen mag verrichten. 'Zondag is de dag van god' dus mag je je auto niet wassen of de was buiten hangen in bepaalde christelijke contreien. Maar ook niet te midden van moslims een broodje gehaktstaaf en ham wegwerken.

Geloven moet je voor jezelf doen en niet voor een ander.

Maar wat heeft dit nog met de dood van de lijnrechter te maken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120150559
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Daarna maakt de schrijver wederom een fout door Marokkanen te zien als ras en het dus te bestempelen als racistisch. Het kan hoogstens discriminatie zijn.
quote:
Daar komt nog bij dat ‘Marokkaan’ geen beleidscategorie kan zijn. Niet alleen omdat dat de facto racistisch zou zijn, maar ook omdat het geen zin heeft.
Wat is daar fout aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')