gewoon een generatie als verloren beschouwen, dat deden we ook met de patatgeneratie (ook een voetbal term trouwens)quote:Op maandag 10 december 2012 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus je doet alleen aan symptoombestrijding? Pas als een situatie is ontploft en pas als er doden of gewonden zijn, ga je iets doen? Enige vorm van preventie vind je niet op z'n plaats?
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten he?quote:Op maandag 10 december 2012 12:02 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dit dus,...komt dus vooral over als 'kijk mij eens politiek correct zijn'.
Maar users die hier niet hoeven te zijn en alleen maar roepen dat het allemaal al geroepen is willen gewoon aandacht en hopen op negatieve aandacht zodat ze snel weer naar FB kunnen rennen.
Vooralsnog ben jij de persoon die daar het meeste toe bijdraagt door je posts alleen maar te laten bestaan uit "dicht, jij doet aan jij-bakken, dicht, slotje!"quote:Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten he?
In dit topic valt niet meer normaal te reageren. Het is overgenomen met degenen met de grootste bekken.
Ik zou zeggen, ga zo door, en maak elkaar maar af.
Ik geloof dan ook dat strenger straffen werkt. Sommige figuren beschouw ik reeds op jonge leeftijd definitief verloren en misschien is een maatschappelijk levenslang daar iets voor: werken tegen uitkeringsniveau, maak je een fout dat kan je meteen een paar weken genieten van de matrassen aan de muur.quote:Op maandag 10 december 2012 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel inderdaad je zorgen en ook je analyse op dit punt. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we niet tot inkeer kunnen komen. De maatschappelijke roep om strengere straffen is best groot. Het respect voor gezag zal moeten terugkeren. Onderdeel daarvan is dat de politie ook orde en gezag herstelt op straat.
Ik voel me dan niet aangesproken, want ik heb al vaak zat maatregelen benoemd. Een belangrijke maatregel die we in dit land bijvoorbeeld nodig hebben, is aanpassing van het jeugdstrafrecht. Dat is namelijk hopeloos achterhaald.quote:Op maandag 10 december 2012 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog geen maatregel voorbij zien komen. En waarom ik mij keer tegen de mensen die de problematiek zogezegd benoemen, is vooral omdat ze beweren dat dit niet zou mogen.
Dat vind ik hilarisch en daar mag ik graag op wijzen.
quote:Op maandag 10 december 2012 12:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vooralsnog ben jij de persoon die daar het meeste toe bijdraagt door je posts alleen maar te laten bestaan uit "dicht, jij doet aan jij-bakken, dicht, slotje!"
Ga dan gewoon weg.
[..]
Ik geloof dan ook dat strenger straffen werkt. Sommige figuren beschouw ik reeds op jonge leeftijd definitief verloren en misschien is een maatschappelijk levenslang daar iets voor: werken tegen uitkeringsniveau, maak je een fout dat kan je meteen een paar weken genieten van de matrassen aan de muur.
Mimimimiquote:Op maandag 10 december 2012 12:16 schreef Robijn48 het volgende:
[..]Ik meen dat ik jou in deze reeks nog niet gezien heb, dus waar heb je het over?
En maak elkaar maar af. In jullie monologen.
Prima voorstellen.quote:Op maandag 10 december 2012 12:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik voel me dan niet aangesproken, want ik heb al vaak zat maatregelen benoemd. Een belangrijke maatregel die we in dit land bijvoorbeeld nodig hebben, is aanpassing van het jeugdstrafrecht. Dat is namelijk hopeloos achterhaald.
Jongens van 16 die "volwassen" daden plegen, worden als kind berecht en krijgen veel te lage straffen. Kinderen van jonger dan 12 jaar kunnen niet worden vervolgd, terwijl je tegenwoordig al crimineeltjes van 9-10 jaar hebt. Juist op die leeftijd moet je crimineel gedrag in de kiem smoren.
Een paar voorstellen:
- Jongeren vanaf 16 jaar berechten als volwassene. Op je 16e ben je juridisch gezien volwassen.
- Bij zeer ernstige misdrijven, zoals moord, jongeren vanaf 12 of 14 jaar berechten als volwassene. Of in elk geval strenger kunnen straffen dan nu het geval is, bijvoorbeeld door invoering van een tussencategorie tussen jeugdrecht en volwassenenrecht.
- Bij jonge criminelen tot 14 jaar: zwaarder straffen dan wat nu gebeurt, met sterke nadruk op gedrag en (her)opvoeding. Ouders waar nodig beboeten en/of laten meebetalen hieraan.
- Minimumleeftijd waarop strafrechtelijke vervolg mogelijk is, omlaag brengen naar 10 of zelfs naar 8 jaar. Zodoende heb je de mogelijkheid om jonge crimineeltjes aan te pakken.
- Net als in België werk maken van het strafbaar stellen van seksistisch gedrag op straat. Jongeren die op straat vrouwen lastig vallen, moeten harder kunnen worden aangepakt.
- Met terugwerkende kracht - alsnog - eisen stellen aan migranten. Concreet voorbeeld: de 50-jarige vrouw, die hier al 20 jaar is en nog steeds erbarmelijk slecht Nederlands spreekt, wordt alsnog gedwongen om binnen 5 jaar de taal te leren.
- Tot slot, omstreden, maar ik zeg het toch: stimuleren van re-migratie. Een bepaalde groep mensen wil zich gewoon niet aanpassen. Prima, maar dan kun je beter vertrekken. We gaan niemand dwingen, maar bepaalde mensen kunnen we best stimuleren.
De meeste van deze voorstellen heb ik eerder genoemd in discussies. De lijst is niet compleet, het zijn er slechts een paar.
Ook hier deel ik weer je analyse. De groep mensen die overal schijt aan heeft, groeit. En de consequenties van falen zijn in Nederland nihil. Of je nou topbestuurder bent bij een grote onderwijsinstelling of werkloze jongere die het vertikt om te werken: het vangnet is er altijd. En als je een beetje slim bent, valt er zwart ook nog een boel bij te klussen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
4 verdachten: mishandeling, jeugdstrafrecht, half jaartje vrij. Daarna MBO-bezigheidstherapie, kunstmatig baantje (in)direct via overheid, onderwijl gebruikmakend van tal van subsidies en weet ik wat: onderhouden worden ze toch wel.
Voor de rest: wat voetbaltechnische sancties en dat is dat.
Geloof me nou maar: die hele softe generatie met mensen die overal lak aan hebben bestaat niet alleen uit marokkanen. Je zakt collectief steeds verder weg met zijn allen omdat er van niemand meer gezag wordt geaccepteerd. Misschien is dat wel de prijs van te grote individuele vrijheid. Alles moet kunnen, niets is verplicht, en het moet vooral leuk zijn.
Het is een onoplosbaar maatschappelijk probleem dat alleen maar erger wordt.
Ik weiger om generaties als verloren te beschouwen. Dat lijkt me ook redelijk dodelijk voor Nederland. Wat Leo Beenhakker destijds aanduidde als de "patatgeneratie" was eigenlijk al een voorbode van wat we nu hebben: jeugd die zo welvarend is, dat ze niks meer hoeven.quote:Op maandag 10 december 2012 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
gewoon een generatie als verloren beschouwen, dat deden we ook met de patatgeneratie (ook een voetbal term trouwens)
Dat kan best worden gedempt, via structureel beleid.quote:Op maandag 10 december 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
4 verdachten: mishandeling, jeugdstrafrecht, half jaartje vrij. Daarna MBO-bezigheidstherapie, kunstmatig baantje (in)direct via overheid, onderwijl gebruikmakend van tal van subsidies en weet ik wat: onderhouden worden ze toch wel.
Voor de rest: wat voetbaltechnische sancties en dat is dat.
Geloof me nou maar: die hele softe generatie met mensen die overal lak aan hebben bestaat niet alleen uit marokkanen. Je zakt collectief steeds verder weg met zijn allen omdat er van niemand meer gezag wordt geaccepteerd. Misschien is dat wel de prijs van te grote individuele vrijheid. Alles moet kunnen, niets is verplicht, en het moet vooral leuk zijn.
Het is een onoplosbaar maatschappelijk probleem dat alleen maar erger wordt.
Strenger straffen neemt de oorzaak niet weg.quote:Op maandag 10 december 2012 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel inderdaad je zorgen en ook je analyse op dit punt. Maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat we niet tot inkeer kunnen komen. De maatschappelijke roep om strengere straffen is best groot. Het respect voor gezag zal moeten terugkeren. Onderdeel daarvan is dat de politie ook orde en gezag herstelt op straat.
In dit topic valt prima normaal te reageren. Je zou - om te beginnen - gewoon eens inhoudelijk aan de discussie kunnen deelnemen, in plaats van vanuit de zijlijn je observeringen over de discussie steeds te uiten.quote:Op maandag 10 december 2012 12:08 schreef Robijn48 het volgende:
In dit topic valt niet meer normaal te reageren. Het is overgenomen door degenen met de grootste bekken. Ik zou zeggen, ga zo door, en maak elkaar maar af.
De oorzaak is ook niet weg te nemen. Of wil je ouders directer verantwoordelijk maken, bijv. door financiele maatregelen bij dit soort gefaal?quote:Op maandag 10 december 2012 12:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Strenger straffen neemt de oorzaak niet weg.
het beperkt wel recidivequote:Op maandag 10 december 2012 12:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Strenger straffen neemt de oorzaak niet weg.
Nee, ik beschouw juist de jongsten niet als verloren. Als je jochies van 8-9-10 jaar hebt, die nu al grensoverschrijdend gedrag laten zien, moet ze je juist dan hard aanpakken en corrigeren. Doe je dat niet, dan zijn ze op hun 14e al volwaardige criminelen. De voorbeelden daarvan zijn ruimschoots bekend.quote:Op maandag 10 december 2012 12:11 schreef eriksd het volgende:
Ik geloof dan ook dat strenger straffen werkt. Sommige figuren beschouw ik reeds op jonge leeftijd definitief verloren en misschien is een maatschappelijk levenslang daar iets voor: werken tegen uitkeringsniveau, maak je een fout dat kan je meteen een paar weken genieten van de matrassen aan de muur.
Geheel verdwijnen zal het probleem nooit, omdat er altijd een relatieve onderklasse zal bestaan, en de jeugd in die onderklasse heeft nooit uit lieverdjes bestaan. Tegelijkertijd kun je wel constateren dat er tussen verschillende landen een groot verschil in amplitude bestaat, en dat in sommige landen deze onderklasse - van vreemde komaf of niet - blijkbaar beter in de maatschappij opgaat dan in andere landen. Tenzij je dat louter aan cultuur toeschrijft kan er blijkbaar wel iets gedaan worden.quote:Op maandag 10 december 2012 12:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
De oorzaak is ook niet weg te nemen. Of wil je ouders directer verantwoordelijk maken, bijv. door financiele maatregelen bij dit soort gefaal?
Ik zie re-migratie niet als de oplossing. Ik zie het als onderdeel in een breed pakket. En dan vooral waar het gaat om vormen van onaangepast gedrag waarbij religie een rol speelt. Als mensen zichzelf bewust zó buiten de Nederlandse samenleving plaatsen, als mensen weigeren om de Nederlandse waarden en normen te respecteren, mogen ze van mij hun heil elders gaan zoeken.quote:Op maandag 10 december 2012 12:23 schreef De_Guidance het volgende:
Stimuleren remigratie , ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien en hiermee sluit je juist je ogen voor het feit dat dit niet slechts een allochtonen-probleem is.
Al het autochtoon geweld los je ook niet zo op en die jongens zijn gewoon meer Nederlands dan Marokkaans, het is echt te debiel voor woorden om remigratie als oplossing voor zinloos geweld te zien.
Als mensen vastzitten begaan ze geen misdrijven, dat is waar. Verder zie ik het nut er niet van in, tenzij de straffen zo laag worden dat het idee gaat ontstaan dat misdaad loont.quote:
Een totale non-oplossing, want compleet onuitvoerbaar.quote:Op maandag 10 december 2012 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie re-migratie niet als de oplossing. Ik zie het als onderdeel in een breed pakket. En dan vooral waar het gaat om vormen van onaangepast gedrag waarbij religie een rol speelt. Als mensen zichzelf bewust zó buiten de Nederlandse samenleving plaatsen, als mensen weigeren om de Nederlandse waarden en normen te respecteren, mogen ze van mij hun heil elders gaan zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |