Nou, dat dus.quote:Op zondag 9 december 2012 11:39 schreef MervinMinky het volgende:
...dat ze sinds een week erachter is gekomen dat ze geen diepere gevoelens heeft maar ziet als een goede vriend...
Daar zit wat in alleen het is niet dat hele tijd richting haar geslachtsdeel ging maar ik had mijn shirt uit en deed die van haar ook uit omdat we het warm hadden en ze had alleen beha aan en ondergoed + broekje dus zo ver ging ze wel.quote:Op zondag 9 december 2012 11:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Nou ja je geeft zelf al 2 verklaringen. Kan me voorstellen dat ook al is ze wat modern op sommige punten andere punten wel zwaar wegen ofzo. Zoals dat ze niet verwacht had dat je sex wou willen en dat ze nu dat beeld bij je heeft. Kan zijn dat ze daar erg negatief over denkt door cultuur, opvoeding of nare ervaringen ofzo.
Maar ja als je haar wil blijven zien zou ik in ieder geval sorry zeggen voor het proberen sex te hebben. Lijkt me dat dat het struikelblok is. Bedoel jij vindt het niet erg, maar zij misschien (blijkbaar) wel. Zou dat gewoon even doen en laten merken dat je dat niet zo wist e.d. En hoopt dat alles goed met haar gaat (voor als er plotseling iets raars is gebeurd of iets dergelijks in haar familie of wat dan ook). Ziet er niet rooskleurig uit maar bedoel je kan nog wel even proberen en aankijken. Hoeft niet direct het einde te zijn (maar meestal wel).
Misschien heb ik het mis maar is verliefdheid en diepe gevoelens niet ongeveer hetzelfde? Want we waren heel close en konden écht goed met elkaar opschieten en ze heeft ook gemerkt dat ik haar heel leuk vind.quote:
Verliefdheid is wat vluchtiger lijkt me, maar vooruit.quote:Op zondag 9 december 2012 11:58 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Misschien heb ik het mis maar is verliefdheid en diepe gevoelens niet ongeveer hetzelfde?
Ja, JIJ bent verliefd, dat is duidelijk. Zij kennelijk niet. Mijn 2 centjes: Ze was nog in het stadium "interessant, eens even kijken of dit wat wordt". (Nog) niet verliefd dus, en die verliefdheid is niet gekomen. Helaas, kan jij ook niks aan doen, next.quote:Want we waren heel close en konden écht goed met elkaar opschieten en ze heeft ook gemerkt dat ik haar heel leuk vind.
Goed gezegd hoor en daar ga ik ook van uit, het is eigenlijk nu heel goed om te weten dat dit het waarschijnlijk gewoon is en nu kan ik door gaan met haar gewoon een vriendschap opbouwen want zoals ik al zei kunnen we goed met elkaar opschieten.quote:Op zondag 9 december 2012 18:13 schreef Gary_Oak het volgende:
Ze beschermt jou en zichzelf tegen de nare gevolgen wanneer ze seks of een serieuze relatie met je gaat krijgen. Denk aan maagd blijven voor het huwelijk, ouders die misschien moeilijk kunnen doen, roddels in de Turkse gemeenschap enz. Je bent het gewoon niet waard genoeg, sorry om het zo te zeggen. Been there, done that.
cultuur, die zien sommigen los van elkaarquote:Op zondag 9 december 2012 20:39 schreef madeliefff het volgende:
misschien heeft t nog geen eens met haar geloof te maken maar is er een andere reden, misschien gewoon bang ervoor... Praat met haar erover.
Het is denk ik cultuur gecombineerd met geloof lijkt me, ze is ook best een rustige meisje en ze heeft hiervoor nooit een serieuze relatie gehad dus denk ook dat ze een beetje bang is.quote:Op zondag 9 december 2012 20:40 schreef Tanin het volgende:
[..]
cultuur, die zien sommigen los van elkaar
Ach, ze wilde gewoon een likje van de verboden vrucht.quote:Op zondag 9 december 2012 19:21 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Goed gezegd hoor en daar ga ik ook van uit, het is eigenlijk nu heel goed om te weten dat dit het waarschijnlijk gewoon is en nu kan ik door gaan met haar gewoon een vriendschap opbouwen want zoals ik al zei kunnen we goed met elkaar opschieten.
Ik vind het alleen een beetje apart dat je dan zo lang doorgaat met daten met iemand terwijl je weet dat je hem leuk aan het vinden bent maar toch op een gegeven moment moet stoppen omdat een relatie een logische gevolg is van het daten en ontwikkeling van gevoelens tussen twee mensen is en dat je dat juist wilt voorkomen op het einde of iets dergelijks. Achja nu een ervaring rijker.
De voordelen (een leuke tijd met TS) wegen inderdaad niet op tegen de nadelen (de drama die met haar achtergrond te maken heeft). Vind het echt lullig voor TS.quote:Op maandag 10 december 2012 08:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er is idd niets erger dan dat het eigenlijk erop neerkomt dat ze je het niet waard vind.
Tegenover dr ouders misschien problemen te krijgen etc.
Kan zeker een cultuur iets zijn, dat of een combi van misbruikt zijn vroeger want totaal niet aangeraakt willen worden lijkt me ook niet helemaal normaal, gezien hetgeen wat je allemaal omschrijft.
quote:Op maandag 10 december 2012 08:53 schreef Remnant het volgende:
Een vriend van mij heeft ook zoiets soortgelijks meegemaakt. Alleen dan met een Marokkaanse en die bleek achteraf de gehele tijd getrouwd te zijn
Verder ben ik het met Gary_Oak eens.
Tuurlijk weegt het er wel tegenop.quote:Op maandag 10 december 2012 09:17 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De voordelen (een leuke tijd met TS) wegen inderdaad niet op tegen de nadelen (de drama die met haar achtergrond te maken heeft). Vind het echt lullig voor TS.
[..]
Tja, ik heb een enorme zwak voor meisjes met een Marokkaans, Arabisch of Turks uiterlijk, maar het is verdomd moeilijk om iets met zo'n meid mee te krijgen.Aan de andere kant is het wel prima dat het nog nooit gelukt is, want volgens mij heb ik me tot nu toe een hoop ellende bespaard.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 10 december 2012 09:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Tuurlijk weegt het er wel tegenop.
Alleen ziet dat meisje het niet op die manier door bepaalde dingen.
Dat is nog het meest sneue van alles.
Bedankt Gary Oak, ik vind het ook heel jammer dat het zo is gegaan want ik was echt zo happy in die periode en vond onze tijd echt geweldig maar misschien is dit het beste ja.quote:Op maandag 10 december 2012 09:17 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De voordelen (een leuke tijd met TS) wegen inderdaad niet op tegen de nadelen (de drama die met haar achtergrond te maken heeft). Vind het echt lullig voor TS.
[..]
Tja, ik heb een enorme zwak voor meisjes met een Marokkaans, Arabisch of Turks uiterlijk, maar het is verdomd moeilijk om iets met zo'n meid mee te krijgen.Aan de andere kant is het wel prima dat het nog nooit gelukt is, want volgens mij heb ik me tot nu toe een hoop ellende bespaard.
Dat voordelen tegenover nadelen.quote:
Ach, er zijn nog zo veel andere meisjes.quote:Op maandag 10 december 2012 09:33 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Bedankt Gary Oak, ik vind het ook heel jammer dat het zo is gegaan want ik was echt zo happy in die periode en vond onze tijd echt geweldig maar misschien is dit het beste ja.
Volgens mij ziet ze de situatie gewoon als een normaal meisje hoor.quote:Op maandag 10 december 2012 09:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat voordelen tegenover nadelen.
Dat meisje ziet het verkeerd dankzij cultuur.
Ze kan daardoor TS niet echt een kans geven gewoon door dat beeld of bepaalde invloeden van familie.
Dat vind ik sneu.
Ik bedoel ze date niet met d´r familie en met hun zal ze ook niet oud worden om het maar tikje te overdrijven.
Ja ze is wel iets geloviger en hecht meer waarde aan cultuur dan haar jongere zusje (18 jaar, zij 22). Ze eet ook geen varkensvlees en doet aan vasten. Daarnaast kijkt ze best vaak Turks tv en leest ze Turkse boeken dus ik heb echt sterk het vermoeden dat het hieraan ligtquote:Op maandag 10 december 2012 09:37 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Volgens mij ziet ze de situatie gewoon als een normaal meisje hoor.Ze heeft gewoon een 'culturele bagage' en dat heeft ze afgewogen. Maar goed, dat is mijn mening dan.
Meestal gaan ze op die leeftijd hun roots beter verkennen.quote:Op maandag 10 december 2012 09:54 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ja ze is wel iets geloviger en hecht meer waarde aan cultuur dan haar jongere zusje (18 jaar, zij 22). Ze eet ook geen varkensvlees en doet aan vasten. Daarnaast kijkt ze best vaak Turks tv en leest ze Turkse boeken dus ik heb echt sterk het vermoeden dat het hieraan ligt
Ja ik heb wel gemerkt dat ik meer gaf dan ontving. Maar ik ben niet zo erg gek op haar dat ik heel serieus hoef te worden en seks wil opgeven, dat hoort uiteindelijk wel bij een relatie vind ik. Ik laat het jullie wetenquote:Op maandag 10 december 2012 09:59 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Meestal gaan ze op die leeftijd hun roots beter verkennen.Als je écht iets serieus met haar wil, zul je genoegen moeten nemen met alleen maar zoenen en héél misschien wat flikflooien.
Je moet duidelijk laten weten dat je niet wil dat ze haar cultuur of geloof speciaal voor jou gaat verspelen. Maar goed, nu is het de vraag of je dat er wel voor over hebt.
Meestal is het in dit soort relaties voor jouw partij méér geven en weinig nemen.
Dat is dan duidelijk van jouw kant.quote:Op maandag 10 december 2012 10:11 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Ja ik heb wel gemerkt dat ik meer gaf dan ontving. Maar ik ben niet zo erg gek op haar dat ik heel serieus hoef te worden en seks wil opgeven, dat hoort uiteindelijk wel bij een relatie vind ik. Ik laat het jullie weten
Niks, vergeet haar. Door naar de volgende, er zijn meer dan 3 miljard vrouwmenschen op de aarde. En open in de toekomst geen zielige topics meer, wil jequote:
Nou sorry hoor dat ik met wat vragen zit en graag wil stellen hier op Fok! welke ook hebben geholpen. Heb jij nooit een gebroken hart gehad? Dan zit je ook met vragen en onduidelijkheden soms en wil het zo snel mogelijk afronden en door gaan.quote:Op maandag 10 december 2012 10:15 schreef Weissman het volgende:
[..]
Niks, vergeet haar. Door naar de volgende, er zijn meer dan 3 miljard vrouwmenschen op de aarde. En open in de toekomst geen zielige topics meer, wil je
Laat 'm maar. Is weer eens zo'n troll die denkt dat hij leuk en stoer is.quote:Op maandag 10 december 2012 10:19 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Nou sorry hoor dat ik met wat vragen zit en graag wil stellen hier op Fok! welke ook hebben geholpen. Heb jij nooit een gebroken hart gehad? Dan zit je ook met vragen en onduidelijkheden soms en wil het zo snel mogelijk afronden en door gaan.
Ondanks dat Weiss het weer als een botte boer brengt: hij heeft gelijk.. Next. Zat Turkse meisjes/vrouwen die niet naar nationaliteit kijken en daarop keuren.quote:Op maandag 10 december 2012 10:19 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Nou sorry hoor dat ik met wat vragen zit en graag wil stellen hier op Fok! welke ook hebben geholpen. Heb jij nooit een gebroken hart gehad? Dan zit je ook met vragen en onduidelijkheden soms en wil het zo snel mogelijk afronden en door gaan.
Turken roddelen graag... Ies leukkkkk met een kopje Turkse thee erbij.quote:Op maandag 10 december 2012 23:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Dit is echt walgelijk idd. Ben jij ook allochtoons?
Door al dat geroddel heb ik gewoon afkeer gekregen tegen mijn familie enzo.quote:Op maandag 10 december 2012 23:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Turken roddelen graag... Ies leukkkkk met een kopje Turkse thee erbij.
Nee joh. Ze roddelen niet allemaal. Mijn mams is anti.quote:Op maandag 10 december 2012 23:19 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Door al dat geroddel heb ik gewoon afkeer gekregen tegen mijn familie enzo.
Ben je halfbloed?quote:Op maandag 10 december 2012 23:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee joh. Ze roddelen niet allemaal. Mijn mams is anti.
Nee, geen halve, gewoon een helequote:Op maandag 10 december 2012 23:30 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ben je halfbloed?
Mijn mam, zus roddelen continu over tantes overige familieleden etc.. Al die haat dat uit hun monden komen...En op feestdagen zijn ze gewoon elkaars beste vrienden. Ik word daar gewoon misselijk van.![]()
Nee, hoezo?quote:Op maandag 10 december 2012 23:15 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Dit is echt walgelijk idd. Ben jij ook allochtoons?
Jij zgn Player!quote:Op dinsdag 11 december 2012 13:39 schreef MervinMinky het volgende:
Ik ga gewoon verder met mijn leven hoor, ben nu min of meer al aan het praten met een ander meisje maar natuurlijk niet te snel omdat ik dit eerst helemaal wil verwerken, alles op z'n tijd
Echt he..quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:28 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En hij hier maar advies vragen hé, de smiecht
Hadden we het inderdaad toch goed.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:06 schreef MervinMinky het volgende:
Nou gister hebben we het gesprek gehad en het is wel degelijk wat iedereen als reden gegeven heeft. Ze zei het niet direct maar ze vond sowieso seks voor het huwelijk niet iets wat ze zou doen. Daarnaast speelt inderdaad geloof en cultuur een rol maar ze zei ook dat ze niet zó verliefd was dat ze iets serieus wilde.
Bij haar is de logische stap trouwen na het serieus worden met een jongen maar ja je kunt niet voorspellen dat je meteen trouwt met de eerste jongen waarmee je serieus gaat worden.
Verder ben ik dus wel blij dat het gewoon duidelijk is en hebben een leuke avond gehad en gaan gewoon door als vrienden want we kunnen goed met elkaar opschietenBedankt allen nog voor jullie hulp.
Nou dat lijkt me dan lastig voor haar. Ze is 22 en nog lang niet klaar om te trouwen zei ze. Als ze elke keer zo een jongen date en ver ermee gaat totdat het bijna tot seks aan komt en ze kapt er dan weer mee omdat ze dat niet wil hebben voor het huwelijk kwetst ie dan weer een jongen en wellicht zichzelf ook weer, tenzij die jongen echt zo hoteldebotel is dat hij wil wachten met seks maar zie zo iemand maar te vinden dan en die dan ook bij je blijft al die jaren totdat ze klaar is om te trouwen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 22:45 schreef einszweiachtung het volgende:
Wellicht kwam ze erachter toen jullie bijna sex hadden (en zij wellicht bijna ontmaagd werd) het toch niet was wat ze eig. wou. Dat je iemand mist en bij iemand wilt zijn is eigenlijk al snel gezegd, vooral via W'App
Ja ik moest het echt precies gaan vragen want paar weken geleden was het niet zo precies zoals het ze het vertelde en inderdaad wellicht beter zo vroeg. Ja lijkt me wel héquote:Op zaterdag 15 december 2012 00:09 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Hadden we het inderdaad toch goed.Maar inderdaad blij dat ze er al zo vroeg eerlijk mee is, scheelt echt een hoop ellende, geloof me.
Maar nu op naar de volgende dus?
Rude question, heeft ze je ook gepijpt etc?quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:47 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me dan lastig voor haar. Ze is 22 en nog lang niet klaar om te trouwen zei ze. Als ze elke keer zo een jongen date en ver ermee gaat totdat het bijna tot seks aan komt en ze kapt er dan weer mee omdat ze dat niet wil hebben voor het huwelijk kwetst ie dan weer een jongen en wellicht zichzelf ook weer, tenzij die jongen echt zo hoteldebotel is dat hij wil wachten met seks maar zie zo iemand maar te vinden dan en die dan ook bij je blijft al die jaren totdat ze klaar is om te trouwen.
Nee we zijn niet verder gegaan dan alleen zoenen, hebben elkaar niet aangeraakt op de geslachtsdelen. Maar your point being?quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:59 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Rude question, heeft ze je ook gepijpt etc?
Waar gaat TS uit?quote:Op zondag 9 december 2012 11:39 schreef MervinMinky het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken heb ik sinds medio oktober een Turks meisje gedate welke ik via uitgaan heb leren kennen. We hebben elke week wel iets gedaan, de eerste keer een drankje, daarna een filmpje en week erna gingen we poolen en het was erg leuk en we klikten wel, konden goed lachen met elkaar.
Voor de 4de date gingen we naar IKEA en weer een drankje en waren toen ook wat intiemer, handjes vasthouden en aan het einde ook gezoend. We spraken af om de week erop weer iets te doen maar volgende dag kreeg ik een bericht of ik bij haar langs wilde komen, dit gedaan en we waren paar uur lang heel intiem bezig, zoenen, knuffelen en kietelen. Ze is best een Westers meisje en niet heel gelovig (gescheiden ouders, jongere zusje heeft zelf een Nederlandse vriend) en ik vond het heel goed gaan.
Week erop best vaak afgesproken weer, bij mij en haar thuis en tussendoor een film in de bios. Ook via WhatsApp gaf ze geregeld hints zoals ik kan niet slapen omdat ik hele tijd aan iets leuks denk en ik mis je. Daarnaast nam ze vaak initiatief om mij berichtjes te sturen en vaak ging het erom hoe het met me ging en of ik zin had om iets te doen.
Die zaterdag van de net genoemde week was ze 's nachts bij mij en we waren weer heel intiem en hadden bijna seks alleen ze gaf hints dat ze niet wilde zoals mijn hand weghalen van bepaalde plekken.
De week erop heel weinig van haar gehoord, maar 1 keer gezien bij haar thuis op aandringen van mij en ook heel afstandelijk (mocht haar opeens niet meer kietelen en weinig gezoend).
Toen heb ik haar paar dagen later (stom eigenlijk, moest face to face doen) een bericht gestuurd met of ze wel iets in ons zag want ik vind je leuk en heb wel gevoelens voor je en toen kwam ze ermee dat ze sinds een week erachter is gekomen dat ze geen diepere gevoelens heeft maar ziet als een goede vriend en dit kwam nogal als een schok aan want als een meisje zegt dat ze je mist, niet kan slapen en uit kijkt naar de volgende ontmoeten dat ze toch écht verliefd is.
Ik heb niks fout gedaan in mijn ogen en altijd lief en aardig geweest en heb wellicht 2 verklaringen voor dit: één, ze is een keer gedumpt paar jaar geleden door een jongen waarop ze verliefd was en misschien dat ze niet weer zo snel in het diepe wilde duiken of dat ze het niet mag van familie want ze zei tegen me als haar opa en oma wisten dat ze date dat ze er niet blij mee zouden zijn oid.
Iemand misschien een idee waar dit vandaan zou komen? Natuurlijk zei ze "laten we vrienden blijven".
My point being, meeste Turkse meisjes likken en zuigen wat af, maar erin mag niet, hoor.... Is haram..quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:08 schreef MervinMinky het volgende:
[..]
Nee we zijn niet verder gegaan dan alleen zoenen, hebben elkaar niet aangeraakt op de geslachtsdelen. Maar your point being?
Nou als ze dat doen dan moet erin gaan ook geen probleem zijn. Wat een bull shit zeg.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
My point being, meeste Turkse meisjes likken en zuigen wat af, maar erin mag niet, hoor.... Is haram..
En ja, ik mag dit zeggen
De andere kant is zeg maar erg geliefdquote:Op zondag 16 december 2012 01:15 schreef Loebas_Medjoul het volgende:
[..]
Nou als ze dat doen dan moet erin gaan ook geen probleem zijn. Wat een bull shit zeg.
Wat ze nu doet gaat ook tegen haar geloof in, de zondes stapelen zich op, ze is een 'culturele moslima', één die het niet zo nauw neemt met haar religie, anders was ze niet zover gegaan, en ja, ze is al ver genoeg gegaan volgens haar religie.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:47 schreef MervinMinky het volgende:
Als ze elke keer zo een jongen date en ver ermee gaat totdat het bijna tot seks aan komt en ze kapt er dan weer mee omdat ze dat niet wil hebben voor het huwelijk kwetst ie dan weer een jongen en wellicht zichzelf ook weer
Wat belachelijk is, want ze houden alleen maar zichzelf voor de gek als ze denken dat het voorgaande niet haram is, lol.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:48 schreef Ambipur het volgende:
My point being, meeste Turkse meisjes likken en zuigen wat af, maar erin mag niet, hoor.... Is haram..
Sex voor het huwelijk is de ultieme zonde.. Verder is het moeilijk voor deze dames.Ik knal hier een post neer, puur om de boel levendig te houden, maar heb wel medelij met zulke meisjes.quote:Op zondag 16 december 2012 01:32 schreef Shawn het volgende:
[..]
Wat ze nu doet gaat ook tegen haar geloof in, de zondes stapelen zich op, ze is een 'culturele moslima', één die het niet zo nauw neemt met haar religie, anders was ze niet zover gegaan, en ja, ze is al ver genoeg gegaan volgens haar religie.
[..]
Wat belachelijk is, want ze houden alleen maar zichzelf voor de gek als ze denken dat het voorgaande niet haram is, lol.
Gelijk heb je.quote:Op zondag 16 december 2012 01:32 schreef Shawn het volgende:
[..]
Wat ze nu doet gaat ook tegen haar geloof in, de zondes stapelen zich op, ze is een 'culturele moslima', één die het niet zo nauw neemt met haar religie, anders was ze niet zover gegaan, en ja, ze is al ver genoeg gegaan volgens haar religie.
[..]
Wat belachelijk is, want ze houden alleen maar zichzelf voor de gek als ze denken dat het voorgaande niet haram is, lol.
Nah zij is niet zo denk ik, best een rustig en nogal verlegen meisje alleen bij mij voelde ze zo snel op haar gemak blijkbaar waardoor we snel (volgens mij dan) tot het zoenen kwamen en ik denk inderdaad dat ze dan dacht zo van ik ga te ver hiermee en als we verder gaan komt het wellicht tot seks en wil ik niet met hem.quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En ja, ik mag dit zeggen
Waarom neem je het hem kwalijk?quote:Op zondag 16 december 2012 04:11 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Gelijk heb je.
Ben zelf ook zo'n versie. Ik neem nog steeds me ex kwalijk omdat hij me maagdenvlies ontnam. Ook al ben ik nu met een Hollander en heb ik een veel beter leven). Het ligt complex en heel zo niet logisch. Het is iets wat je jaren lang is aangepraat, wat in je hoofd je gek maakt. Voor de 1e keer en na de 1e keer.
De eerste van een moslima wil je als Hollander niet zijn. De hele emo gedoe zal je nooit begrijpen en helemaal niet mee dealen. Ze zal verwachten dat je haar huwt en vaak daar gaat het mis; je kan geen Turkse huwen als Hollander. Of je treft een super moderne familie en dat zijn de meeste gastarbeiders niet.
Ik ben zelf Turks en ook nog moslim. Ik voel jequote:Op zondag 16 december 2012 13:49 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Omdat hij iets ''waardevols'' heeft afgepakt van mij. Nou ja, hij drong ook heel erg aan, wat niet tof was.Uiteindelijk had hij het uitgemaakt met kutredenen. Achteraf gezien was het niets anders dan gebruiken. Ook al zou ik het willen goedpraten.
Ik wou dat mijn 1e, mijn man zou worden. Dat is niet gebeurd. Ik ging heel erg van mezelf walgen. Het is irriationeel en me jarenlang aangepraat.
Het grootste angst van een moslima meid is de (heftige) confrontatie van het ontmaagd zijn als er geen toekomst is met de man met wie je bent geweest. In ons cultuur is maagdelijkheid belangrijk. Het heeft overeenkomst met het geloof; maar in de Islam kan je vergeven worden (bron: Koran; vergevenis vragen aan Allah). In de samenleving zal het je keer op keer worden ingewreven dat je geen fatsoen hebt. Als je het er niet mee eens bent moet je je hele omgeving gaan veranderen. De mensen met wie je bent opgegroeid, je vrienden die je hebt.
Het is niet zo makkelijk als jij denkt![]()
Als ik nog maagd was, zou ik niet bewust kiezen voor het leven die ik nu heb; Hollandse jongen(want die trouwen volgens ons idee niet
los daarvan krijg je gekut met geloof, tradities, besnijdenis, taal). Nou is mijn vriend toevallig wel besneden, is hij nog steeds Christelijk, kan hij een paar woorden Turks en zijn we nog steeds niet getrouwd; we wonen samen. Maar het was niet makkelijk om dit voor elkaar te krijgen; ik heb zoveel preken en alles gehad over ''wat anderen wel niet zouden denken''
![]()
Terugkijkend op na mijn ''ontmaagding'' en erna. Ik had geen keuze. Er waren wel Turkse mannen die het niets kon boeien, maar ik was niet in vrede met het idee dat ik de rest van me leven schijnheilig moest zijn. Is best zwaar. Daarom dacht ik ''Fuck it, ik ben het niet eens met jullie en wil niet omgaan met jullie''. Achteraf gezien was het een goede keuze. Maar de manier waarop was niet zo leuk.
Dit zijn allemaal dingen die door haar hoofd gaan, waardoor haar emoties worden beinvloed/onderdrukt etc. Dan heb je nog vriendinnen die haar om kunnen praten. En ouders die haar elke dag herinneren dat ze Turks is en het leven die erbij hoort. Het is vergelijkbaar met een sekte. Je bent Turks geboren en je gaat Turks dood met Turken en alles wat erbij hoort.
Mijn advies; vergeet het.... vooral omdat zij er niet achter staat.
Ik uit het oostenquote:Op zondag 16 december 2012 15:22 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit het zuidoosten. Dat heeft er veel mee te maken
Mijn ouders komen uit een of ander boerendorp in Konya. Nogal conservatief. Hun kennissenkring bestaat uit dezelfde soort mensen.quote:Op zondag 16 december 2012 17:34 schreef Ambipur het volgende:
Wauw... Wat een verschil in opvoeding dit...
Gewoon een chick uit de toeristische gebieden regelen, daar zijn ze vaak minder conservatief.quote:Op zondag 16 december 2012 17:55 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik word altijd moedeloos als ik dit allemaal lees, want ik heb echt een zwak voor meisjes uit islamitische landen.
Ja, maar dat zie je meestal niet aan ze als je op ze afstapt.quote:Op zondag 16 december 2012 17:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gewoon een chick uit de toeristische gebieden regelen, daar zijn ze vaak minder conservatief.
Gewoon een keer naar Istanbul of Antalya ofzo gaan.quote:Op zondag 16 december 2012 18:00 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, maar dat zie je meestal niet aan ze als je op ze afstapt.Maar ik merk wel dat de meeste Marokkaanse meisjes over het algemeen een stuk conservatiever zijn dan Turkse meisjes.
Nee, wil geen import.quote:Op zondag 16 december 2012 18:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Gewoon een keer naar Istanbul of Antalya ofzo gaan.
Export dan? Dan ga jij lekker emigreren naar Istanbul.quote:
Nou ja, ben gewoon Nederlands, dus het wordt echt aanpassen daar.quote:Op zondag 16 december 2012 18:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Export dan? Dan ga jij lekker emigreren naar Istanbul.![]()
Ik ben afgelopen halfjaar twee keer naar Istanbul geweest, ben gewoon verliefd geworden op die stad.
Je geeft mij hoop!quote:Op zondag 16 december 2012 17:48 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Mijn ouders komen uit een of ander boerendorp in Konya. Nogal conservatief. Hun kennissenkring bestaat uit dezelfde soort mensen.Ze houden zich nog vast aan de normen en waarden in Turkije van decennia geleden.
Mijn ooms die nog in Konya wonen zijn een stuk moderner dan mijn familie in NL. Mijn achterneven (40 en 29j) die in Istanbul wonen zijn nóg moderner - met hen kan ik beter opschieten dan met m'n eigen broers.Met mijn oom (broertje van m'n pa) die in Karaman woont kan ik beter opschieten dan met m'n eigen pa.
Best triest eigenlijk.
Dit is nogal offtopic, maar goed.
Ik ben ook gewoon Nederlands (ondanks twee conservatieve Turkse ouders).quote:Op zondag 16 december 2012 18:08 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Nou ja, ben gewoon Nederlands, dus het wordt echt aanpassen daar.En verder ben ik meer van de Marokkaanse en Arabische meisjes.
quote:
Je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon Nederlands (ondanks twee conservatieve Turkse ouders).In Turkije ben ik een Europeaan/buitenlander, geen Turk...
In Istanbul zijn ook genoeg Arabieren te vinden hoor. Ik had wel het gevoel dat ze wat conservatiever zijn dan de Turken aldaar.
Meeste Turkse mannen zijn erg conservatiefquote:Op zondag 16 december 2012 18:14 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon Nederlands (ondanks twee conservatieve Turkse ouders).In Turkije ben ik een Europeaan/buitenlander, geen Turk...
In Istanbul zijn ook genoeg Arabieren te vinden hoor. Ik had wel het gevoel dat ze wat conservatiever zijn dan de Turken aldaar.
[..]Ikke niet snappen doen.
Ik totaal niet.quote:Op zondag 16 december 2012 18:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Meeste Turkse mannen zijn erg conservatief
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt.quote:Op zondag 16 december 2012 18:18 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Je snapt wel wat ik bedoel.Een etnische Turk is wat anders dan een etnische Nederlander.
Haha, ok.Ik merk dat ik meer klik met Marokkaanse meisjes dan met Turkse.
Weet niet waarom.
Herkenbaar! Ik zal er niet over doorgaan, dat wordt te ontopicquote:Op zondag 16 december 2012 18:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik totaal niet.Ondergetekende kan zijn 16-jarige nichtje helpen met haar biologie-huiswerk over voortplanting, hormonen, geslachtsdelen en dergelijke. Zelfs vaders/moeders durven dat niet.
[..]
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt.Ik weet ook niet waarom je meer klik hebt met Marokkaanse meiden dan met Turkse, smaak?
Ja, Turkse meisjes zien er wat minder exotisch vergeleken Marokkaanse en Arabische, heb ik het idee.quote:Op zondag 16 december 2012 18:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik totaal niet.Ondergetekende kan zijn 16-jarige nichtje helpen met haar biologie-huiswerk over voortplanting, hormonen, geslachtsdelen en dergelijke. Zelfs vaders/moeders durven dat niet.
[..]
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt.Ik weet ook niet waarom je meer klik hebt met Marokkaanse meiden dan met Turkse, smaak?
Dat zou kunnen.quote:Op zondag 16 december 2012 18:23 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ja, Turkse meisjes zien er wat minder exotisch vergeleken Marokkaanse en Arabische, heb ik het idee.Misschien dat ik daarom een stuk geïnteresseerder ben.
Ontopic is toch goed?quote:Op zondag 16 december 2012 18:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik zal er niet over doorgaan, dat wordt te ontopic
Maar ik snap je helemaal.
Niet met Turkse dames?quote:Op zondag 16 december 2012 18:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat zou kunnen.
Ik mis bij niet-Turkse dames de vriendelijke mooie lach () en de vaardigheden in de keuken.
Om eerdergenoemde redenen heb ik me toch voorgenomen om niet met Turkse jongedames te daten (tenzij zij ook bereid is tegen haar familie in te gaan als het moet).
[..]
Ontopic is toch goed?
Uit Iran JFMquote:Op zondag 16 december 2012 18:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Niet met Turkse dames?
Met wat wel dan?
Mijn ex is Zweedse/Nederlandse...quote:Op zondag 16 december 2012 18:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Niet met Turkse dames?
Met wat wel dan?
Ambiquote:Op zondag 16 december 2012 18:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Dat komt door die vervelende ervaringen met Turkse jongedames (heb al eens ruzie gehad met een broer). Wellicht is mijn omgeving gewoon gevuld met (conservatieve) Turkse jongedames (met conservatieve ouders) waardoor mijn beeld niet geheel representatief is voor de gemiddelde Turkse jongedame in NL.
In Istanbul vond ik de dames overigens wel relaxt, duidelijk minder conservatief en veel moderner dan de gemiddelde Turkse jongedame die ik ken.Als jij moderne Turkse jongedames in NL kent... Ik wil hen best leren kennen.
Te weinig "lotgenoten" (jongeren met interculturele issues) in mijn omgeving.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |