dankje nu snapt ik hemquote:Op maandag 17 december 2012 00:32 schreef donroyco het volgende:
[..]
Zonder de rest van de code te zien (wat roep je aan), is het alleen maar gissen. Roep je twee keer jQuery aan?
http://hallo.host22.com/ ik weet niet of wij elkaar goed begrijpen maar hier kan je even kijken wat ik bedoel.quote:Op maandag 17 december 2012 00:51 schreef Light het volgende:
[..]
De bedoeling van die website is toch dat je kamers verhuurt aan mensen die op de site komen? Ik weet niet of het handig is om die mensen te irriteren met links naar andere sites die dan openen in een fancybox. Als ik een site interessant vind, wil ik die kunnen bookmarken. Dat gaat niet als de site in een fancybox staat.
Een fancybox kan zeker nut hebben bij foto's en video's en sommige pagina's op de site, maar het bij een link naar een andere site ontgaat me voordeel voor de bezoeker volledig.
Dus ik kan nietquote:Op maandag 17 december 2012 01:16 schreef gerrit098 het volgende:
[..]
http://hallo.host22.com/ ik weet niet of wij elkaar goed begrijpen maar hier kan je even kijken wat ik bedoel.
Als je nu op kunstmaand klikt komt dat in een fancybox dat vind ik persoonlijk beter en mooier.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
PHP? Wat is er mis met een <a> tag?
Met een <a> tag maak ik toch een link naar het bestand? Zodra je hierop klikt opent de browser zelf het SVG-bestand. Ik wil graag dat er een menu opkomt zodat de gebruiker zelf het bestand ergens kan opslaan.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
PHP? Wat is er mis met een <a> tag?
quote:Op maandag 17 december 2012 03:03 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik zou het eerder verdomd irritant vinden als nieuwe sites ineens in fancyboxes geopend worden. Waarom niet gewoon in een nieuw scherm? Dan behoud je je bezoekers in het oude scherm dus kunnen ze altijd terug keren.
Zo loop je bovendien het risico dat als mensen klaar zijn met de site in je fancybox dat ze die weg klikken en dan zijn ze gelijk jou ook kwijt.
quote:Op maandag 17 december 2012 05:49 schreef PimD het volgende:
Als een gebruiker er voor kiest om naar een andere website te gaan, dan is dat toch zijn keuze...? Dan ga je toch niet forceren dat ie op jouw website terugkomt met een lame oplossing als een lightbox
Dit dus. Wat een verschrikkelijk anti-pattern.quote:Op maandag 17 december 2012 07:32 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan niet
1. Die site over kunstmaand bookmarken
2. Met alt-tab wisselen tussen jouw site en die van de kunstmaand
Het is dus niet vriendelijk voor je bezoekers. En ook niet voor de bezoekers die via jouw site naar de site van de kunstmaand gaan.
Openen in een nieuw venster snap ik nog maar een fancybox echt niet. En dat los van het feit dat ik het er niet uit vind zien.
Dan moet'ie rechtermuis -> opslaan als kiezen.quote:Op maandag 17 december 2012 08:29 schreef Brandts het volgende:
[..]
[..]
Met een <a> tag maak ik toch een link naar het bestand? Zodra je hierop klikt opent de browser zelf het SVG-bestand. Ik wil graag dat er een menu opkomt zodat de gebruiker zelf het bestand ergens kan opslaan.
Of kan dit ook met een <a> tag zonder dat ik dit weet?
Vergeet niet dat een hoop websites frame-break scripts hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 07:32 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan niet
1. Die site over kunstmaand bookmarken
2. Met alt-tab wisselen tussen jouw site en die van de kunstmaand
Het is dus niet vriendelijk voor je bezoekers. En ook niet voor de bezoekers die via jouw site naar de site van de kunstmaand gaan.
Openen in een nieuw venster snap ik nog maar een fancybox echt niet. En dat los van het feit dat ik het er niet uit vind zien.
Vooral veel lezen. We vinden het hier niet erg om te helpen, maar neem wel de moeite zelf wat achtergrond te creeeren.quote:Op maandag 17 december 2012 10:00 schreef gerrit098 het volgende:
Ik heb inderdaad niet veel verstand van website`s desalniettemin wil ik toch de website zelf doen met name zodat ik hem goed in eigen beheer kan onderhouden.
verder denk als ik jullie zo hoor is het inderdaad verstandig om het toch target_blank te doen.
Met name het bookmarken en het afsluiten van de hele browser vind ik persoonlijk goede argumenten.
Toch bedankt voor de hulp. ik zal in de nabije toekomst nog wel vaker vragen stellen....
Ik heb me eens ingelezen in PHP en ik begrijp dat dit niet offline werkt (zoals bij mij het geval is). Rechtermuisknop+opslaan als vind ik geen mooie oplossing maar ik denk dat ik hier toch maar naar ga uitwijken aangezien het volgens mij anders (bijna) niet te doen is in IE8. Nu maar hopen dat we hiet intern snel overgaan op IE9 want op chrome had ik het al vrij snel werkend met HTML5quote:Op maandag 17 december 2012 10:20 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan moet'ie rechtermuis -> opslaan als kiezen.
Of je moet http-header "Content-Disposition: attachment;" meegeven. Maar dat zou ik dan in je htaccess-bestand regelen.
Of MAMP. Of WAMP.quote:Op maandag 17 december 2012 11:17 schreef VorteXxX het volgende:
Xampp is een mooie oplossing om PHP toch offline werkend te krijgen (hoewel dit toch meer voor testing is)
Of Webmatrix, of ...quote:
Naar mijn idee heb ik dat ook al gedaan, maar soms zie ik door grote hoeveelheid info op het net / verschillende manieren en verschillende technieken even de bomen door het bos niet meer....quote:Op maandag 17 december 2012 10:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Vooral veel lezen. We vinden het hier niet erg om te helpen, maar neem wel de moeite zelf wat achtergrond te creeeren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | #container { background:url(../images/achtergrond1.png) no-repeat; min-height:1329px; width: 960px; margin: 0 auto; position: relative; } #content1 { background-color:#222222; position: absolute; top:165px; left:80px; width:800px; height:180px; } #content2 { background-color:#c1da62; opacity:0.8; position: absolute; top:345px; left:80px; width:800px; height:15px; } #content3 { background-color:#FFF; opacity:0.8; position: absolute; top:360px; left:80px; height:900px; width: 800px; } |
Gooi het even in jsfiddle.net.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:45 schreef -Beer- het volgende:
Vraagje, ik heb de volgende code...
[ code verwijderd ]
Ik wil graag dat de text in content 1 de hoogte bepaalt en dat content 2 en 3 daar aan vastplakken. Dus hoe meer text er in content1 staat, hoe lager content 2 en 3 komen te staan en dus niet overlappen met content 1. Ik heb geprobeerd om de height van content1 op auto te zetten maar dat werkt niet echt. Ook als ik met de positions aan de gang ga kom ik er niet uit. Het moet volgens mij niet heel moeilijk zijn, maar het lukt dus even niet. Kan iemand helpen? Mijn dank is groot!
En wat hij zegt.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:50 schreef PimD het volgende:
Je moet al die ellende ook niet absoluut positioneren.
Je zou bijna denken dat er over nagedacht is hequote:Op woensdag 19 december 2012 19:09 schreef -Beer- het volgende:
ah. soms is het zo makkelijk. Te makkelijk!
1 2 3 4 | var array = []; $('.slider-img').each(function() { array.push($(this).attr('src')); }); |
Ja dat kan, maar ik wil bijvoorbeeld ook alle plaatjes van een pagina kunnen selecteren en ze in de slider zetten. Maar je oplossing werkt prima, dankjewel.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:28 schreef Merkie het volgende:
[ code verwijderd ]
Als je een image slider wilt maken kan je denk ik beter een divje gebruiken met overflow: hidden waarin alle .slider-img-elementen absoluut gepositioneerd staan. Op deze manier hoef je dan alleen maar de "left" of "right" property van een element te animeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |