abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 december 2012 @ 17:50:50 #51
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120274905
For kan er ook wel uit B-)
pi_120275444
LOL de switch vs if vs ifelse discussie, die heb ik al vaker gezien! :)

If {} is het snelste
if else en switch komen daarna... waarom? geen idee! maar if is gewoon het snelste.

bron: eigen benchmark systeem
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_120275495
Ps weet iemand of er ook een algemeen SEO topic is? de search is zo brak! :D
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_120275539
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:06 schreef Chandler het volgende:
DIG / SEO zoekmachine optimalisatie #2
  Admin donderdag 13 december 2012 @ 18:11:31 #55
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_120275642
quote:
15s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:06 schreef Chandler het volgende:
Niks brak aan:
klik
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_120275880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:11 schreef Danny het volgende:

[..]

Niks brak aan:
klik
Ieder zijn mening :) maar zou het een optie zijn om bovenin tussen naam van het forum en de select met meer/minder topics om een zoek mogelijkheid in te bouwen, zou het gebruikersgemak erg vergroten! :)

Is maar een suggestie.
Like trump...
pi_120278215
quote:
4s.gif Op donderdag 13 december 2012 18:05 schreef Chandler het volgende:
LOL de switch vs if vs ifelse discussie, die heb ik al vaker gezien! :)

If {} is het snelste
if else en switch komen daarna... waarom? geen idee! maar if is gewoon het snelste.

bron: eigen benchmark systeem
Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat getest hebt.
pi_120278701
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 17:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar waarom mag een library met veelgebruikte functies wel, maar mag misschien wel de meestgebruikte functie (variable+=1) niet afgekort worden?
Om het leuker te maken, var+=1 is ook een verkorte schrijfwijze. Je kunt immers ook var = var + 1 schrijven.
  donderdag 13 december 2012 @ 19:45:35 #59
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120279005
Ik heb tot een bepaalde hoogte weinig met snelheid te maken. Ik vind onderhoudbare en leesbare code veel belangrijker. Ik ga een onleesbare meuk produceren om 50ms te besparen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120281883
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:45 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb tot een bepaalde hoogte weinig met snelheid te maken. Ik vind onderhoudbare en leesbare code veel belangrijker. Ik ga een onleesbare meuk produceren om 50ms te besparen
Dat is ook altijd prio 1. Als later blijkt dat het door een andere schrijfwijze een stuk sneller kan, kun je dat altijd nog veranderen. Maar voor het zelfde geld is een andere schrijfwijze alleen maar trager, dus eerst maar gewoon de mooie manier proberen.

Sowieso is syntaxverandering qua performance over het algemeen hooguit een micro-optimalisatie waar je in 99% van de gevallen niets aan zult hebben. Zolang je niet honderden iteraties probeert te doen ofzo, gaat niemand het merken als je pagina 0,001 seconde sneller rendert.
pi_120293922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:26 schreef Light het volgende:

[..]

Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat getest hebt.
Simpel,

meerdere keren 1000x een loop waarbij ik in de loop een timer start en daarna de if/ifelse/switch statement check en daarna weer eindig! :)

Hier staat een vergelijkbare benchmark :)
http://phpbench.com/
Like trump...
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:48:36 #62
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120294572
Heb je het ook met verschillende browsers getest? De verschillende Javascript-engines verschillen nogal. Wat sneller is in Firefox hoeft niet sneller in Chrome te zijn.

Zie ook bv jsPerf.
pi_120294707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:45 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb tot een bepaalde hoogte weinig met snelheid te maken. Ik vind onderhoudbare en leesbare code veel belangrijker. Ik ga geen onleesbare meuk produceren om 50ms te besparen
+1, of ++. Harhar.
pi_120295068
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef Tijn het volgende:
Heb je het ook met verschillende browsers getest? De verschillende Javascript-engines verschillen nogal. Wat sneller is in Firefox hoeft niet sneller in Chrome te zijn.

Zie ook bv jsPerf.
Nee heb het op basis van php gedraaid dus heeft niets te maken met de brouwser te maken. Wel heb ik het zowel op mijn eigen systeem als op mijn hosting gedraaid (meerdere keren op verschillende tijden op de dag).
Like trump...
pi_120299871
Ik heb een hele eenvoudige html-pagina waar ik een SVG bestand mee laat zien:

1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<body>

<input type="button" value="save" onclick="document.execCommand('SaveAs')">
<embed width="100%" height="100%" id="svgdoc" src="test.svg" type="image/svg+xml" PLUGINSPAGE="http://www.adobe.com/svg/viewer/install/" >

</body>
</html>

Met de button wil ik de pagina ergens kunnen opslaan maar het probleem is dat alleen de HTML file wordt opgeslagen terwijl het net om de SVG file gaat.

Kan iemand me vertellen hoe ik met een klik op de button zowel de HTML file als de SVG-file ergens kan opslaan? Het moet trouwens in IE8 werken. Het hoeft niet in andere browsers te werken.
Alvast bedankt,
Brandts
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:17:03 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120301150
Je zou in plaats van de svg als losse file linken deze kunnen aanbieden in een base64 encoded string in je HTML-file. Dan kan alles in 1 file die je simpel ter download aan kunt bieden.

Je kunt ook de inhoud van de SVG file zelf tussen <svg> tags zetten in je HTML-document. Ik weet niet of dat in IE8 werkt, maar in IE9 zeker wel.
pi_120301279
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:17 schreef Tijn het volgende:
Je zou in plaats van de svg als losse file linken deze kunnen aanbieden in een base64 encoded string in je HTML-file. Dan kan alles in 1 file die je simpel ter download aan kunt bieden.

Je kunt ook de inhoud van de SVG file zelf tussen <svg> tags zetten in je HTML-document. Ik weet niet of dat in IE8 werkt, maar in IE9 zeker wel.
Geen idee wat een base64 encoded string is maar ik ga het even googlen :)

De inhoud van de SVG-file tussen <svg> tags zetten had ik al geprobeerd maar dit werkt inderdaad pas vanaf IE9.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:11:44 #68
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120302809
Er is vast wel een base64 encoder te vinden ergens online. Daar plak je de inhoud van je SVG in en er komt vervolgens een lange string uit. Die lange string plak je vervolgens in je HTML-document, in plaats van waar nu "test.svg" staat (in het src-attribuut dus). Ik heb het niet geprobeerd, maar ik gok dat dat wel werkt.
pi_120304059
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 14:11 schreef Tijn het volgende:
Er is vast wel een base64 encoder te vinden ergens online. Daar plak je de inhoud van je SVG in en er komt vervolgens een lange string uit. Die lange string plak je vervolgens in je HTML-document, in plaats van waar nu "test.svg" staat (in het src-attribuut dus). Ik heb het niet geprobeerd, maar ik gok dat dat wel werkt.
Dit werkt niet, de browser gaat dan op zoek naar een bestand met de naam die gelijk is aan de tekst van de base64 encoded string.

Daarnaast is de SVG-file een bestand dat regelmatig aangepast worden. Wil ik deze oplossing gebruiken dan moet het voor mij ook mogelijk zijn om offline de SVG-file om te zetten naar een base64 encoded sting.
  vrijdag 14 december 2012 @ 14:47:26 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120304176
schrijf een php script die dat ding uitleest en pushed...
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120304946
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_120305434
Ik bedenk me net dat het in principe genoeg is als de gebruiker met een druk op de knop het svg-bestand ergens mag opslaan. Uit bovenstaande posts begrijp ik dat dit goed moet kunnen met php. ^O^

Het is alleen nog een probleem dat ik nog nooit iets gemaakt heb in php. Ik zou dus niet weten waar ik moet beginnen. :N

Is er iemand die me goede weg uit kan wijzen?
pi_120307527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 15:22 schreef Brandts het volgende:
Ik bedenk me net dat het in principe genoeg is als de gebruiker met een druk op de knop het svg-bestand ergens mag opslaan. Uit bovenstaande posts begrijp ik dat dit goed moet kunnen met php. ^O^

Het is alleen nog een probleem dat ik nog nooit iets gemaakt heb in php. Ik zou dus niet weten waar ik moet beginnen. :N

Is er iemand die me goede weg uit kan wijzen?
PHP? Wat is er mis met een <a> tag?
pi_120323052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 07:22 schreef Chandler het volgende:

[..]

Simpel,

meerdere keren 1000x een loop waarbij ik in de loop een timer start en daarna de if/ifelse/switch statement check en daarna weer eindig! :)

Hier staat een vergelijkbare benchmark :)
http://phpbench.com/
En daarmee heb je geconstateerd dat een if zonder else sneller is dan een if met else. Wat op zich niet vreemd is, omdat een if zonder else minder code is.
pi_120323129
Klopt maar ook sneller dan een switch :) wat qua opzet ook gelijk is aan if else
Like trump...
pi_120323168
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef Chandler het volgende:
Klopt maar ook sneller dan een switch :) wat qua opzet ook gelijk is aan if else
Oh zowel bij random mogelijkheid van de if, ifelse en switch (dus niet standaard laatste zoek mogelijkheid getest maar random).

omg dubbele post...
Like trump...
pi_120323767
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:11 schreef Chandler het volgende:
Ja, leuk. Het verschil is zodanig klein dat dat geen reden is om voor de ene of de andere oplossing te kiezen.

Daarbij zijn jouw resultaten leuk voor PHP, maar dit is een topic waar javascript aan bod komt. En daar kunnen de resultaten anders zijn. Overigens verwacht ik in javascript ook geen significante verschillen, maar dat roep ik zonder dat ik benchmarks gemaakt of gezocht heb.
  vrijdag 14 december 2012 @ 23:15:10 #79
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_120326803
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:24 schreef Light het volgende:

[..]

Overigens verwacht ik in javascript ook geen significante verschillen, maar dat roep ik zonder dat ik benchmarks gemaakt of gezocht heb.
Het verschilt een beetje per browser, maar echt significant lijkt het verschil niet, nee.

http://jsperf.com/switch-if-else-json

Performance is dus ook geen reden om voor een switch-constructie te gaan.
pi_120332764
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 22:24 schreef Light het volgende:

[..]

Ja, leuk. Het verschil is zodanig klein dat dat geen reden is om voor de ene of de andere oplossing te kiezen.

Daarbij zijn jouw resultaten leuk voor PHP, maar dit is een topic waar javascript aan bod komt. En daar kunnen de resultaten anders zijn. Overigens verwacht ik in javascript ook geen significante verschillen, maar dat roep ik zonder dat ik benchmarks gemaakt of gezocht heb.
Je hebt gelijk, maar voor PHP kan dit wel uitmaken aangezien PHP op de server gedraaid wordt en daar duizenden mensen tegelijk op kunnen zitten en dat zie ik nog niet gebeuren met een browser!

Verder vond ik het gewoon ff leuk om op in te haken, heb zoveel benchmarkjes gemaakt :D
Like trump...
pi_120334459
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2012 07:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar voor PHP kan dit wel uitmaken aangezien PHP op de server gedraaid wordt en daar duizenden mensen tegelijk op kunnen zitten en dat zie ik nog niet gebeuren met een browser!
Dan nog maakt het niet uit. Er zijn andere dingen waar veel meer winst te behalen is. Maar dan moet je gaan profilen om te zien welke functies veel tijd kosten. Een optimalisatie waar je 0,1 microseconde mee wint is echt de moeite niet.
quote:
Verder vond ik het gewoon ff leuk om op in te haken, heb zoveel benchmarkjes gemaakt :D
Daar is niets mis mee. Je moet ze alleen ook kunnen interpreteren. :)
pi_120343772
Nou volgens mij heb ik dat gedaan of wil je het graag middels een voorbeeld zien? :P

En ja mijn inziens maakt het wel uit, zelfs een 0,1 miliseconde!
Like trump...
pi_120363426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:01 schreef Chandler het volgende:
Nou volgens mij heb ik dat gedaan of wil je het graag middels een voorbeeld zien? :P

En ja mijn inziens maakt het wel uit, zelfs een 0,1 miliseconde!
Het verschil is volgens jouw bron 0,1 milliseconde voor 1000 iteraties. Dat is dus 0,1 microseconde per keer. En dat verschil is niet de moeite waard. Overigens is een verschil van 0,1 milliseconde ook niet de moeite van optimaliseren waard.

Maar volgens mij gaan we hier offtopic.
pi_120375488
weet iemand een goede javascript plugin om dit te maken?

hoe heet zoiets eigenlijk!? lastig om te googlen. stacked progress bar graph..?
pi_120401153
Ik ben bezig om een nieuwe website te bouwen voor ons hotel.

Ik werk in de site regelmatig met fancybox(en) o.a voor foto`s en youtube filmpjes

ik heb ook een aantal links op de site staan die open nu in "target_blank"
maar is het ook mogelijk dat je een site in een fancybox laat open??

het idee er achter is dat je de mensen niet "kwijt"raakt wel wil ik ze de links laten zien maar het is wel de bedoeling dat ze terug op mijn site komen.

ik ben de hele avond al aan het proberen en zoeken maar ik kan het helaas niet vinden/lukken.
  maandag 17 december 2012 @ 00:03:09 #86
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_120401767
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:49 schreef gerrit098 het volgende:

Ik werk in de site regelmatig met fancybox(en) o.a voor foto`s en youtube filmpjes

het idee er achter is dat je de mensen niet "kwijt"raakt wel wil ik ze de links laten zien maar het is wel de bedoeling dat ze terug op mijn site komen.

ik ben de hele avond al aan het proberen en zoeken maar ik kan het helaas niet vinden/lukken.
Kijk eens op http://fancybox.net/, met die jQuery plugin kun je ook iframes (en dus ook websites) inladen in een overlay.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 17 december 2012 @ 00:13:01 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120402213
Rtfm. Staat er letterlijk in. Laat t anders gewoon inline zien
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120402743
1    <h3><a class="iframe" href="http://www.kunstmaandameland.com/">Kunstmaand</a></h3> 

ik gebruik bovenstaande code maar toch openend hij hem niet in een fancybox
  maandag 17 december 2012 @ 00:32:29 #89
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_120402829
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 00:29 schreef gerrit098 het volgende:

[ code verwijderd ]

ik gebruik bovenstaande code maar toch openend hij hem niet in een fancybox
Zonder de rest van de code te zien (wat roep je aan), is het alleen maar gissen. Roep je twee keer jQuery aan?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_120403198
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:49 schreef gerrit098 het volgende:

De bedoeling van die website is toch dat je kamers verhuurt aan mensen die op de site komen? Ik weet niet of het handig is om die mensen te irriteren met links naar andere sites die dan openen in een fancybox. Als ik een site interessant vind, wil ik die kunnen bookmarken. Dat gaat niet als de site in een fancybox staat.

Een fancybox kan zeker nut hebben bij foto's en video's en sommige pagina's op de site, maar het bij een link naar een andere site ontgaat me voordeel voor de bezoeker volledig.
pi_120403496
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 00:32 schreef donroyco het volgende:

[..]

Zonder de rest van de code te zien (wat roep je aan), is het alleen maar gissen. Roep je twee keer jQuery aan?
dankje nu snapt ik hem :)
pi_120403607
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 00:51 schreef Light het volgende:

[..]

De bedoeling van die website is toch dat je kamers verhuurt aan mensen die op de site komen? Ik weet niet of het handig is om die mensen te irriteren met links naar andere sites die dan openen in een fancybox. Als ik een site interessant vind, wil ik die kunnen bookmarken. Dat gaat niet als de site in een fancybox staat.

Een fancybox kan zeker nut hebben bij foto's en video's en sommige pagina's op de site, maar het bij een link naar een andere site ontgaat me voordeel voor de bezoeker volledig.
http://hallo.host22.com/ ik weet niet of wij elkaar goed begrijpen maar hier kan je even kijken wat ik bedoel.

Als je nu op kunstmaand klikt komt dat in een fancybox dat vind ik persoonlijk beter en mooier.
  maandag 17 december 2012 @ 02:45:05 #93
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_120404259
Bijzonder gerrit. Waarom zo'n website openen in een Fancybox.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 17 december 2012 @ 03:03:08 #94
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_120404362
Ik zou het eerder verdomd irritant vinden als nieuwe sites ineens in fancyboxes geopend worden. Waarom niet gewoon in een nieuw scherm? Dan behoud je je bezoekers in het oude scherm dus kunnen ze altijd terug keren.
Zo loop je bovendien het risico dat als mensen klaar zijn met de site in je fancybox dat ze die weg klikken en dan zijn ze gelijk jou ook kwijt.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_120404862
Als een gebruiker er voor kiest om naar een andere website te gaan, dan is dat toch zijn keuze...? Dan ga je toch niet forceren dat ie op jouw website terugkomt met een lame oplossing als een lightbox :')
Nee.
pi_120405142
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 01:16 schreef gerrit098 het volgende:

[..]

http://hallo.host22.com/ ik weet niet of wij elkaar goed begrijpen maar hier kan je even kijken wat ik bedoel.

Als je nu op kunstmaand klikt komt dat in een fancybox dat vind ik persoonlijk beter en mooier.
Dus ik kan niet
1. Die site over kunstmaand bookmarken
2. Met alt-tab wisselen tussen jouw site en die van de kunstmaand

Het is dus niet vriendelijk voor je bezoekers. En ook niet voor de bezoekers die via jouw site naar de site van de kunstmaand gaan.

Openen in een nieuw venster snap ik nog maar een fancybox echt niet. En dat los van het feit dat ik het er niet uit vind zien.
pi_120405488
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:16 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Met een <a> tag maak ik toch een link naar het bestand? Zodra je hierop klikt opent de browser zelf het SVG-bestand. Ik wil graag dat er een menu opkomt zodat de gebruiker zelf het bestand ergens kan opslaan.

Of kan dit ook met een <a> tag zonder dat ik dit weet? :)
pi_120406560
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 03:03 schreef BrainOverfloW het volgende:
Ik zou het eerder verdomd irritant vinden als nieuwe sites ineens in fancyboxes geopend worden. Waarom niet gewoon in een nieuw scherm? Dan behoud je je bezoekers in het oude scherm dus kunnen ze altijd terug keren.
Zo loop je bovendien het risico dat als mensen klaar zijn met de site in je fancybox dat ze die weg klikken en dan zijn ze gelijk jou ook kwijt.
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 05:49 schreef PimD het volgende:
Als een gebruiker er voor kiest om naar een andere website te gaan, dan is dat toch zijn keuze...? Dan ga je toch niet forceren dat ie op jouw website terugkomt met een lame oplossing als een lightbox :')
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 07:32 schreef Light het volgende:

[..]

Dus ik kan niet
1. Die site over kunstmaand bookmarken
2. Met alt-tab wisselen tussen jouw site en die van de kunstmaand

Het is dus niet vriendelijk voor je bezoekers. En ook niet voor de bezoekers die via jouw site naar de site van de kunstmaand gaan.

Openen in een nieuw venster snap ik nog maar een fancybox echt niet. En dat los van het feit dat ik het er niet uit vind zien.
Dit dus. Wat een verschrikkelijk anti-pattern.
  maandag 17 december 2012 @ 09:47:08 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_120406607
het is een beetje zo'n "usability" man die de klok heeft gehoord en niet weet waar hij hangt, als ik t zo lees ;)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_120406935
Ik heb inderdaad niet veel verstand van website`s desalniettemin wil ik toch de website zelf doen met name zodat ik hem goed in eigen beheer kan onderhouden.

verder denk als ik jullie zo hoor is het inderdaad verstandig om het toch target_blank te doen.
Met name het bookmarken en het afsluiten van de hele browser vind ik persoonlijk goede argumenten.

Toch bedankt voor de hulp. ik zal in de nabije toekomst nog wel vaker vragen stellen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')