DIG / SEO zoekmachine optimalisatie #2quote:Op donderdag 13 december 2012 18:06 schreef Chandler het volgende:
Ps weet iemand of er ook een algemeen SEO topic is? de search is zo brak!
Niks brak aan:quote:Op donderdag 13 december 2012 18:06 schreef Chandler het volgende:
Ps weet iemand of er ook een algemeen SEO topic is? de search is zo brak!
Ieder zijn meningquote:
Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat getest hebt.quote:Op donderdag 13 december 2012 18:05 schreef Chandler het volgende:
LOL de switch vs if vs ifelse discussie, die heb ik al vaker gezien!
If {} is het snelste
if else en switch komen daarna... waarom? geen idee! maar if is gewoon het snelste.
bron: eigen benchmark systeem
Om het leuker te maken, var+=1 is ook een verkorte schrijfwijze. Je kunt immers ook var = var + 1 schrijven.quote:Op donderdag 13 december 2012 17:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar waarom mag een library met veelgebruikte functies wel, maar mag misschien wel de meestgebruikte functie (variable+=1) niet afgekort worden?
Dat is ook altijd prio 1. Als later blijkt dat het door een andere schrijfwijze een stuk sneller kan, kun je dat altijd nog veranderen. Maar voor het zelfde geld is een andere schrijfwijze alleen maar trager, dus eerst maar gewoon de mooie manier proberen.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:45 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb tot een bepaalde hoogte weinig met snelheid te maken. Ik vind onderhoudbare en leesbare code veel belangrijker. Ik ga een onleesbare meuk produceren om 50ms te besparen
Simpel,quote:Op donderdag 13 december 2012 19:26 schreef Light het volgende:
[..]
Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat getest hebt.
+1, of ++. Harhar.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:45 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb tot een bepaalde hoogte weinig met snelheid te maken. Ik vind onderhoudbare en leesbare code veel belangrijker. Ik ga geen onleesbare meuk produceren om 50ms te besparen
Nee heb het op basis van php gedraaid dus heeft niets te maken met de brouwser te maken. Wel heb ik het zowel op mijn eigen systeem als op mijn hosting gedraaid (meerdere keren op verschillende tijden op de dag).quote:Op vrijdag 14 december 2012 08:48 schreef Tijn het volgende:
Heb je het ook met verschillende browsers getest? De verschillende Javascript-engines verschillen nogal. Wat sneller is in Firefox hoeft niet sneller in Chrome te zijn.
Zie ook bv jsPerf.
1 2 3 4 5 6 7 8 | <html> <body> <input type="button" value="save" onclick="document.execCommand('SaveAs')"> <embed width="100%" height="100%" id="svgdoc" src="test.svg" type="image/svg+xml" PLUGINSPAGE="http://www.adobe.com/svg/viewer/install/" > </body> </html> |
Geen idee wat een base64 encoded string is maar ik ga het even googlenquote:Op vrijdag 14 december 2012 13:17 schreef Tijn het volgende:
Je zou in plaats van de svg als losse file linken deze kunnen aanbieden in een base64 encoded string in je HTML-file. Dan kan alles in 1 file die je simpel ter download aan kunt bieden.
Je kunt ook de inhoud van de SVG file zelf tussen <svg> tags zetten in je HTML-document. Ik weet niet of dat in IE8 werkt, maar in IE9 zeker wel.
Dit werkt niet, de browser gaat dan op zoek naar een bestand met de naam die gelijk is aan de tekst van de base64 encoded string.quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:11 schreef Tijn het volgende:
Er is vast wel een base64 encoder te vinden ergens online. Daar plak je de inhoud van je SVG in en er komt vervolgens een lange string uit. Die lange string plak je vervolgens in je HTML-document, in plaats van waar nu "test.svg" staat (in het src-attribuut dus). Ik heb het niet geprobeerd, maar ik gok dat dat wel werkt.
PHP? Wat is er mis met een <a> tag?quote:Op vrijdag 14 december 2012 15:22 schreef Brandts het volgende:
Ik bedenk me net dat het in principe genoeg is als de gebruiker met een druk op de knop het svg-bestand ergens mag opslaan. Uit bovenstaande posts begrijp ik dat dit goed moet kunnen met php.![]()
Het is alleen nog een probleem dat ik nog nooit iets gemaakt heb in php. Ik zou dus niet weten waar ik moet beginnen.
Is er iemand die me goede weg uit kan wijzen?
En daarmee heb je geconstateerd dat een if zonder else sneller is dan een if met else. Wat op zich niet vreemd is, omdat een if zonder else minder code is.quote:Op vrijdag 14 december 2012 07:22 schreef Chandler het volgende:
[..]
Simpel,
meerdere keren 1000x een loop waarbij ik in de loop een timer start en daarna de if/ifelse/switch statement check en daarna weer eindig!
Hier staat een vergelijkbare benchmark
http://phpbench.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |