Die zijn meestal niet te vertrouwen hoor.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's ook mijn ervaring. Zit je bij een hypotheeknemer aann tafel, zijn er hele andere dingen mogelijk. Ook lagere rente-%'s dan op het Internetsite staan gepubliceerd.
Wie niet? De rente-%'s of de hypotheeknemer(s)? Overigens wel prettig, lagere rente dan op de site staat (stond).quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Die zijn meestal niet te vertrouwen hoor.
Ja dat is bij ons ook de afweging. Toch gekozen voor 5 jaar vast, inleg is dan relatief hoog, maar dan is het ook gunstiger om over 10 jaar een hogere rente te betalen. Ik hoop dan ook in de hoogste belastingschijf te vallen, dus dat maakt dat nog iets gunstiger, al wordt dat afgebouwd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Gelukkig dat je banken alsnog konden bevestigen wat we hier al zeiden tegen je, internet advies moet je natuurlijk altijd verifiëren ergens anders. Hoe goed we het soms ook lijken te weten.
Maar toch komt er nu weer een dilemma. 5 jaar vast kost minder dan 4% momenteel, 10 jaar is een hele % duurder en 15 of 20 jaar zelfs 2 % erbij. Maar lekker sparen met 3,6% kost je ook het nodige inleg per maand.
Dat klopt, maar diverse banken hebben ook aangegeven van het 2-sporen beleid af te stappen of zijn daar allang vanaf gestapt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:38 schreef Fer het volgende:
Vaak zijn die kortingen slechts voor de duur van je renteperiode. Daarna wordt je bijna verplicht te vertrekken omdat de nieuwe rente aanbieding gewoon asociaal hoog is.
En dat blijft gokken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef blomke het volgende:
De huizenprijzen kelderen nog, dus huren is puur winst.
Dalen de huizenprijzen 7% per jaar, breng je maandelijks > 1000€ weg voor een 13 in een dozijn tussenwoning.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:40 schreef Maharbal het volgende:
Om nou elke maand € 1.000 huur weg te brengen is ook zoiets.
Ik doelde ook op mijn advies.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:42 schreef Maharbal het volgende:
Er staat nergens dat ik concreet (hypotheek) advies ga opvolgen.
Ja, en vervang je riedeltje eens door 'stijgen'. Het blijft roulette. Enfin, als ik een simpel antwoord wilde in de vorm van 'De prijzen kunnen dalen of stijgen', dan had ik daarom gevraagd captain obviousquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:42 schreef blomke het volgende:
[..]
Dalen de huizenprijzen 7% per jaar, breng je maandelijks > 1000€ weg voor een 13 in een dozijn tussenwoning.
Slim! Houd ons s.v.p. op de hoogte!quote:
Ook als je huur hoger is dan de kosten van een koopwoning?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef blomke het volgende:
Als jij een huis koopt voor 350.000 euro, jaar daarop is hetzelfde huis van je buren voor 310.000 weggegaan, en dit jaar gaat het huis een straat verder maar hetzelfde huis voor 275.000 weg, denk je dan niet dat je beter had kunnen huren?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook als je huur hoger is dan de kosten van een koopwoning?
Als jij een huis koopt voor 350.000, jaar daarop is hetzelfde huis van je buren voor 390.000 weggegaan, en dit jaar gaat het huis een straat verder maar hetzelfde huis voor 425.000 weg, denk je dan niet dat het goed was om te kopen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij een huis koopt voor 350.000 euro, jaar daarop is hetzelfde huis van je buren voor 310.000 weggegaan, en dit jaar gaat het huis een straat verder maar hetzelfde huis voor 275.000 weg, denk je dan niet dat je beter had kunnen huren?
Tel alle kosten van een 13-in-een-dozijn-koopwoning €235.000,- , incl. marktwaardedaling, eens bij elkaar op...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:54 schreef Blik het volgende:
Ook als je huur hoger is dan de kosten van een koopwoning?
Doet me denken aan mijn vriendin, komt ze thuis met 3 paar schoenen: "de derde paar was gratis, dus heb ik 1 paar winstquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef blomke het volgende:
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:46 schreef Fer het volgende:
Als je een woning waar je je net zo prettig in voelt kan huren tegen (op langere termijn) dezelfde kosten, waarom niet.
Als je leuke woning kan kopen voor een goede prijs (net de mogelijke waardedaling, die het komende 1 a 2 jaar zeer waarschijnlijk is in het starters segment) moet je dat ook gewoon doen.
Een keus maken moet iedere voor zichzelf doen, je moet alleen rekening houden met ALLE factoren. Waardedaling is slechts een van de factoren.
Neen, bij roulette is het random, bij de huizenprijzen heb je trendsquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als jij een huis koopt voor 350.000, jaar daarop is hetzelfde huis van je buren voor 390.000 weggegaan, en dit jaar gaat het huis een straat verder maar hetzelfde huis voor 425.000 weg, denk je dan niet dat het goed was om te kopen?
Met andere woorden: roulette.
Uiteraard heb je trends, maar op dit moment zeggen dat ze weer veel verder gaan dalen lijkt op roulette. Er zijn alweer banken die verwachten dat de daling niet doorzet. Er blijft dus altijd een gokelement aanwezig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, bij roulette is het random, bij de huizenprijzen heb je trends
Dat is echter niet wat er gebeurd in de markt, huizenprijzen dalen en zullen nog wel even blijven dalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |