QFTquote:Op zaterdag 8 december 2012 00:59 schreef JoPiDo het volgende:
ben ik de enige die het eens is met TS?
dat je een apart feestje geeft, ala
dat je een uurtje extra nodig hebt om alles op te zetten en dergelijke, ok
maar dat je vervolgens je personeel dat ene fucking uurtje niet cadeau doet, maar ze op deze manier dwingt om een uur eerder te komen werken (als je weigert, trekken we het lekker van je vrije uren af) is gewoon dieptriest, krenterig en ongelooflijk pauperig.
pak ze aan TS; mijn zegen heb je
Waar staat dat door niet hoort?quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:58 schreef Platina het volgende:
Je komt erg gefrustreerd over.
Maar je hebt uiteraard wel gelijk dat deze gang van zaken niet hoort.
Ligt aan de bepalingen rondom ziekte. Soms geen je en wachtdag, krijg je minder dan 100% door betaald etc.quote:Heb je er al over nagedacht om je ziek te melden? Loon betaald en je hoeft helemaal niet uit je bed te komen.
Ok, het mag ondertussen duidelijk zijn dat het met dat uurtje niets te maken heeft.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:55 schreef Beavis het volgende:
[..]
Leg mij uit waarom ik moeilijk doe?
Vrijdag gaat een ander collega met pensioen...ook feest, na werktijd....
Woensdag: BAAS MET PENSIOEN...NIEMAND UITGENODIGD...IEDEREEN UUR INLEVEREN.
Vrijdag: WILLEM MET PENSIOEN...IEDEREEN UITGENODIGD.
Vreemd. Of niet?
Hier is geen advies maar instemming van de OR voor nodig. Anders gaat het 'feestje' niet doorquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:25 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ja, niks. Lekker snel buiten OR om geregeld. Waarom denk je dat het pas 4 dagen van tevoren bekend gemaakt wordt?
Nee hoor, ik snap TS ook volledig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:59 schreef JoPiDo het volgende:
maar dat je vervolgens je personeel dat ene fucking uurtje niet cadeau doet, maar ze op deze manier dwingt om een uur eerder te komen werken (als je weigert, trekken we het lekker van je vrije uren af) is gewoon dieptriest, krenterig en ongelooflijk pauperig.
Nou, in een "normaal" bedrijf (ook een kantoorbaan) doen ze niet zo moeilijk over dit soort dingen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:11 schreef OeJ het volgende:
Vastzitten in de structuur van een kantoorbaan.
Nee hoor, ik denk er precies zo over. Daarom op kratten zetten zijn auto.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:59 schreef JoPiDo het volgende:
Voor het feestje zelf niet.quote:Op zaterdag 8 december 2012 09:55 schreef Mryc het volgende:
[..]
Hier is geen advies maar instemming van de OR voor nodig. Anders gaat het 'feestje' niet door
Kan je om lachen, het laat wel duidelijk zien hoe de werkgever denkt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:20 schreef OeJ het volgende:
"We hebben ons er al bij neergelegd dat we een apart feestje krijgen."
Joh.quote:
Goed idee!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Overigens zou ik als personeel de directeur tijdens het personeelsfeestje laten barsten, als er niemand komt weet hij gelijk hoe laat het is.
Eensquote:Op zaterdag 8 december 2012 00:59 schreef JoPiDo het volgende:
Ik heb 3 verplichte vrije dagen per jaar...quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:25 schreef TC03 het volgende:
Ik vind TS geen aansteller. Hoezo is het onzin? Kom op zeg, iemand verplichten vrij te nemen. Gaat toch nergens over?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:54 schreef Mryc het volgende:
[..]
Joh.
Op het moment dat een bedrijf zijn medewerkers wil verplichten om een uur eerder te beginnen, of anders een snipperuur in te leveren voor een feest, dan heeft de OR in dit geval instemmingsrecht.
Ik gok zomaar dat een afscheidsfeest van een directeur met klanten en zakenrelaties zomaar wel degelijk in het belang van het bedrijf is. Ook als er vrienden bij zijn die niets met de zaak te maken hebben (er zijn immers ook mensen die wel iets met het bedrijf te maken hebben). Ik denk dat de werkgever dat wel aannemelijk kan maken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:20 schreef Platina het volgende:
[..]
In zijn contractbepaling die TS gepost heeft.
Dan zal het in het reglement of zelf het contract staan. Dit is een eenmalige uitzondering.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:59 schreef Luxuria het volgende:
Dat is toch hetzelfde als bijv. tussen kerst en nieuwjaar?
Veel bedrijven zijn dan dicht en dan moet je ook uren inleveren, ook al wil je wel werken.
Net alsof hij daar mee zou zitten op zijn afscheidsfeestje. Hij komt er toch niet meer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:35 schreef klipper het volgende:
Overigens zou ik als personeel de directeur tijdens het personeelsfeestje laten barsten, als er niemand komt weet hij gelijk hoe laat het is.
En je hebt werkgever die dit niet doen. Hangt ook van de branche e.d. af. In het bankwezen zie ik dit bv. echt niet gebeuren maar in de bouw lijkt het me gebruikelijk.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Kan je om lachen, het laat wel duidelijk zien hoe de werkgever denkt.
Een zakelijk "duur" feestje en een "goedkoop" personeelsfeestje.
Er zijn ook werkgevers die het gewoon gezamenlijk doen.
En jij voegt wát precies toe met jouw post?quote:
quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:59 schreef sanger het volgende:
[..]
En je hebt werkgever die dit niet doen. Hangt ook van de branche e.d. af. In het bankwezen zie ik dit bv. echt niet gebeuren maar in de bouw lijkt het me gebruikelijk.
Zie jij jezelf quotes aan elkaar knippen en plakken op je mobiel?quote:
Dat feest is in het belang van het bedrijf ja. Dus dan zou het logisch zijn dat het laatste uur niet gewerkt hoeft te worden. Maar verplicht een uur eerder beginnen vanwege het feest is niet een zwaarwegend bedrijfsbelang.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat een afscheidsfeest van een directeur met klanten en zakenrelaties zomaar wel degelijk in het belang van het bedrijf is. Ook als er vrienden bij zijn die niets met de zaak te maken hebben (er zijn immers ook mensen die wel iets met het bedrijf te maken hebben). Ik denk dat de werkgever dat wel aannemelijk kan maken.
Neemt niet weg dat het niet netjes is overigens.
Toch biedt lid 2 uit hetgeen TS postte deze mogelijkheid wel. In die tekst komt namelijk alleen naar voren dat het om bedrijfsbelang moet gaan, en niet om zwaarwegend bedrijfsbelang.quote:Op maandag 10 december 2012 09:54 schreef Platina het volgende:
[..]
Dat feest is in het belang van het bedrijf ja. Dus dan zou het logisch zijn dat het laatste uur niet gewerkt hoeft te worden. Maar verplicht een uur eerder beginnen vanwege het feest is niet een zwaarwegend bedrijfsbelang.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |