479 euro!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
En wat kost dat geintje, ben vrij slordig met aantekeningen dus wel handig
blijf gewoon rustig aan uitstellen, komt mij beste uit.. eind januari ofzo is wel chil. Dan is het ook nog legaal op gelukkig nieuwjaar te wensen, alles in 3 klappen en 5 vliegenquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
Ohja, de meet. Maar eens even een polletje maken binnenkort met de week.
Goed plan zo'n poll.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
Ohja, de meet. Maar eens even een polletje maken binnenkort met de week.
Vind ik wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]lekkere muziek om bij te leren ook
quote:
Ho ho, het verschilt wel degelijk, dat snap ik ook wel. Maar in grote lijnen is (en dan bedoel ik Rechtsgeschiedenis 2, wat voornamelijk over Privaatrecht gaat) de basis van ons recht daar wel op terug te leiden. Natuurlijk is een slaaf bij ons geen goed meer etc etc, maar het zijn geen werelden van verschil verder. Dat bedoelde ik meerquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je snapt m'n opmerking niet. Hij zei dat het Romeinse Recht niet wezenlijk verschilt van het huidige recht. Someone mixed up some centuries.
Verder heeft deze ekte ekte baas uiteraard Gymnasium gedaan.
Sowieso geen huis maar klassiek is wel chill!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Teveel tekst![]()
Ik moet tijdens het leren instrumentale muziek hebben, klassiek, jazz, house
Die werken ook heel goed. Moet wel eerlijk zeggen dat ik 99% van de tijd ook klassiek of jazz op heb tijdens het leren. Maar nu even voor de afwisseling JvTquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Teveel tekst![]()
Ik moet tijdens het leren instrumentale muziek hebben, klassiek, jazz, house
Zelfs de sneeuw wil niet in Zutphen zijn. Ik fiets er wel eens naar toe als ik op de Veluwe ben; wat een treurnis.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Boterbartje het volgende:
Er ligt trouwens vet weinig sneeuw hier in Zutphen.. in Nijmegen zat je het gras van de weilanden niet en zag je de sporen niet; alleen 2 ijzerstreepjes. Hier zie je de bielzen en het gras van de weilanden alweer. Jammer.
Haten op huisquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sowieso geen huis maar klassiek is wel chill!
Die hebben geen kans?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb bij kansarmen meer een beeld van jonge uitkeringstrekkende allochtonen en sjonnies en anitas. Geen gehandicapten
Mensen denken bij gehandicapten vaak alleen aan mensen met syndroom van down. Maar er zit behoorlijk wat overlap tussen wat als gehandicapte te boek staat en het stereotype beeld van Ahmed zonder baan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb bij kansarmen meer een beeld van jonge uitkeringstrekkende allochtonen en sjonnies en anitas. Geen gehandicapten
Dat is nog steeds niet wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Ho ho, het verschilt wel degelijk, dat snap ik ook wel. Maar in grote lijnen is (en dan bedoel ik Rechtsgeschiedenis 2, wat voornamelijk over Privaatrecht gaat) de basis van ons recht daar wel op terug te leiden. Natuurlijk is een slaaf bij ons geen goed meer etc etc, maar het zijn geen werelden van verschil verder. Dat bedoelde ik meer
Overigens ook Gymnasium gedaan, weet niet of dat relevant is.
Leermuziek:
too soonquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef eriksd het volgende:
Vraag dat maar aan de grensrechters van Nederland.
Het was ook wel een beetje flauwquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet wat ik bedoelde.
Dat natuurlijk sowieso. Met enkel het atheneum (of nog minder) kan je niet serieus genomen worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Overigens ook Gymnasium gedaan, weet niet of dat relevant is.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat natuurlijk sowieso. Met enkel het atheneum (of nog minder) kan je niet serieus genomen worden.
quote:
Scherp, scherp is wat je moet zijn!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was ook wel een beetje flauwGiku en ik waren gewoon met de inhoud en alles bezig
Maar wel scherp though.
Misschien moeten we even uitleggen hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Weekend voor de werkende mensen...meestal.
True.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Scherp, scherp is wat je moet zijn!
Hoe werkt het systeem bij de JoHo met die credits?quote:
Moet dat gekocht worden met credits tegenwoordig? Vroeger kreeg je met die credits het een en ander gratis en korting, maar kon je ook zonder credits gewoon alles kopen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Hoe werkt het systeem bij de JoHo met die credits?
Enige materiaal wat ik interessant vind op hun lijst met tentamenmateriaal moet gekocht worden met credits.
Moet je daar een lidmaatschap voor aanschaffen ?
Over de BTW bij bemiddelingsdiensten voor aandelen en voor bij fysiek vastgoed bedoel je?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Maharbal het volgende:
En voor Actaeon, HR heeft in de OB zaak van DTZ Zadelhoff arrest gewezen conform de uitspraak van het EHVJ.
Vind je vast leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:21 schreef Maharbal het volgende:
Ja die inderdaad. Balen voor de Inspecteur. Levert natuurlijk wel weer een aantal praktische issues op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom doe je zo gemeenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is ook iets voor de grote mensen van deze wereld.
Niks "moet" met credits, dat is alleen dat je korting hebt na het halen van een aantal samenvattingen ofzo. Mijne zijn nu op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Hoe werkt het systeem bij de JoHo met die credits?
Enige materiaal wat ik interessant vind op hun lijst met tentamenmateriaal moet gekocht worden met credits.
Moet je daar een lidmaatschap voor aanschaffen ?
Strange way of showing...quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat ik om je geef....[dramatische stem] omdat ik om je geef [/dramatische stem]
Oefenpakket + Adagia Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Moet dat gekocht worden met credits tegenwoordig? Vroeger kreeg je met die credits het een en ander gratis en korting, maar kon je ook zonder credits gewoon alles kopen.
Die credits krijg je idd als je lid wordt. Dat is eenmalig een tientje ofzo.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat ik om je geef....[dramatische stem] omdat ik om je geef [/dramatische stem]
Ga er langs zou ik zeggen!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Oefenpakket + Adagia Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Dat is een copy paste uit een pdf. die je kunt downloaden op de site van JoHo.
Strafrecht 2:
Overzicht stof deel 2 + arresten Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Zelfde bij bestuursrecht 2 en burgerlijk recht 2.
De gewone samenvatting zijn wel 'Te koop/af te halen bij JoHo Groningen'.
Wanneer anders?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]![]()
![]()
Zitten jullie nou gewoon onder werktijd te FOK!'en?!
In je vrije tijd na een lange dag gewerkt te hebbenquote:
De werkgever is daar uitermate relaxed in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
In je vrije tijd na een lange dag gewerkt te hebben![]()
Heeft de werkgever dit soort rare sites niet geblokkeerd dan
Dan heb ik inderdaad tijd om pareltjes te posten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dan ben ik het meest productief. 's Avonds heb ik weinig tijd om te Fok!ken.
Hmm, ik zou er dan even langs gaan. Kan je ook meteen lid worden als dat nodig blijkt te zijn. Ik heb zelf altijd alle samenvattingen van JoHo gehaald, werkt als een trein.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Oefenpakket + Adagia Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Dat is een copy paste uit een pdf. die je kunt downloaden op de site van JoHo.
Strafrecht 2:
Overzicht stof deel 2 + arresten Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Zelfde bij bestuursrecht 2 en burgerlijk recht 2.
De gewone samenvatting zijn wel 'Te koop/af te halen bij JoHo Groningen'.
GefeliciteerDquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:00 schreef DanielBackward het volgende:
Aansluitingsmodule behaalt met een 7,2 gemiddeldnu dus nog anderhalf jaar wachten tot ik daadwerkelijk kan beginnen..
Hij is nu nog te kneden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Actaeon het volgende:
Jongens, jongens. De beste jongen is scholier. Kunnen we niet enige vorm van coulance betrachten?
Vreemde tent is het inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Ties02 het volgende:
Er hangt altijd zo'n leuk hippie geitenwollensokken sfeertje in die Joho
Normaal gesproken ben ik daar fel tegen hoor
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Scherp, scherp is wat je moet zijn!
Herkennen, maar dat komt meer omdat de bachelor Rechtsgeleerdheid hier wat breed is (Strafrecht/Bestuursrecht/Privaatrecht), terwijl ik zelf al een tijdje weet welke kant ik op wil. Dat maakt de rest er niet minder leuk op, maar wel een blok waar je doorheen moet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb even algemeen vraagje. Ik zit nu in m'n 3de jaar van m'n WO studie rechten, en het gaat redelijk prima. Ik loop nominaal op 1 vak na, privaatrecht natuurlijk. Alleen de studie vind ik bij vlagen echt doodsaai. De enige vakken die echt boeiend vind, zijn rechtsfilosofie als absolute uitblinker, dat vind ik echt schitterend, en verder vakken als Comparative Law Methodology, Rechtsgeschiedenis, etc.
Ik moet zeggen dat ik strafrecht ook nog wel enigzins boeiend, omdat het daar echt om 'de ernstige dingen des levens' gaat, en het idee van een overheid die echt ingrijpt in het leven van het individu, de machtsverhouding, psychologische aspecten van zo'n zaak, de verdachte, etc. Dat vind ik zeker interessant.
Ben ik de enige die dat vind? Ik denk nl. dat ik na deze bachelor geen master ga doen in rechten, waarschijnlijk ga iets doen op het vlak van geschiedenis, politicologie of international studies. Dat boeit me echt het meeste. Machtsverhoudingen tussen staten, internationale en interne politiek, dat soort dingen.
Het grote struikelblok daarbij is natuurlijk, dat zegt mijn vader mij tenminste, dat die hierboven beschreven richting onzekerder is, je wordt niet opgeleid voor een specifiek beroep. Aan de andere kant zie ik mezelf echt geen privaatrecht-advocaat worden en zeker niet rechter. Voor het strafrecht maak ik een uitzondering.
Heeft iemand advies voor mij? Het hoeven geen oplossingen te zijn, zeggen dat je je herkent in dit verhaal doet me ook al goed.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:20 schreef AmaninFull het volgende:
Herkennen, maar dat komt meer omdat de bachelor Rechtsgeleerdheid hier wat breed is (Strafrecht/Bestuursrecht/Privaatrecht), terwijl ik zelf al een tijdje weet welke kant ik op wil. Dat maakt de rest er niet minder leuk op, maar wel een blok waar je doorheen moet.
Niet dat dat er echt toe doet bij je probleem, maar ik wil de private-/bedrijfskant op.quote:En welke kant wil je op?
Precies wat ik dus dachtquote:Jan Vlug, raadsman van de verdachte in de zaak-Vaatstra Jasper S., heeft bij de deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten een klacht ingediend tegen zijn vakgenoten Willem Jebbink en Jeroen Soeteman. Zij schreven eind november een opiniestuk in de Volkskrant dat volgens Vlug als 'onzorgvuldig en onwelwillend' moet worden gekwalificeerd.
Vlug bevestigde vrijdag het bestaan van de klacht. Verder wilde hij er niets over kwijt. Ook de auteurs van het stuk met de kop 'Het is alsof de advocaat van Jasper S. zich publiekelijk verontschuldigt voor een vuile klus' onthielden zich vrijdag van commentaar.
Soeteman en Jebbink lieten zich kritisch uit over het optreden van Vlug in de media. Door inhoudelijk commentaar op de zaak heeft hij zijn cliënt op achterstand gezet, vinden zij. Jasper S. werd op 19 november aangehouden.
Toelichting
Donderdag wekte Vlug opnieuw de verbazing van zijn collega's. Toen werd bekend dat Jasper S. een bekentenis heeft afgelegd over de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra. Vlug gaf donderdagavond een uitvoerige toelichting op deze ontwikkeling. Andere advocaten verbazen zich over zijn openhartigheid over de inhoud van de zaak en zijn contacten met S. en diens familie. Vlug vertelde onder meer dat S. hem al tijdens een eerste gesprek heeft opgebiecht de moord op zijn geweten te hebben.
'Ik begrijp dat niet'', zegt de Amsterdamse strafpleiter Leon van Kleef. 'In principe is alles wat je klant je vertelt geheim. Ik hoop dat Vlug het met zijn cliënt besproken heeft. Maar ook als dat zo is: is het verstandig om nu al zo uitgebreid je verhaal te doen, ten overstaan van de natie?''
Ook Bart Nooitgedagt, advocaat en voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten, vraagt zich dat af.. 'Is het strategisch wijs om dat te doen. Is het niet verstandiger om eerst eens rustig de kat uit de boom te kijken?' Nooitgedagt gaat er niet op voorhand vanuit dat Vlug in Nieuwsuur zijn beroepsgeheim heeft geschonden. 'Het hangt af van het mandaat dat hij van zijn cliënt heeft. Dit kan alleen met diens uitdrukkelijke toestemming.'
Vlug: 'Het getuigt van amateurisme te veronderstellen dat ik dit niet met mijn cliënt heb besproken. Natuurlijk heb ik dat gedaan. We hebben gezegd: we doen één keer ons verhaal in een landelijk medium. Dat is nu gebeurd. Vanaf nu wil ik in stilte mijn werk doen.'
bron
Ik ken een heleboel mensen die exact hetzelfde hebben. Veel van die zie je ook weer terug in de staatsrechtmaster, omdat daar ook wat 'bredere' vakken zitten en niet alleen maar toegepaste beroepsvakken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb even algemeen vraagje. Ik zit nu in m'n 3de jaar van m'n WO studie rechten, en het gaat redelijk prima. Ik loop nominaal op 1 vak na, privaatrecht natuurlijk. Alleen de studie vind ik bij vlagen echt doodsaai. De enige vakken die echt boeiend vind, zijn rechtsfilosofie als absolute uitblinker, dat vind ik echt schitterend, en verder vakken als Comparative Law Methodology, Rechtsgeschiedenis, etc.
Ik moet zeggen dat ik strafrecht ook nog wel enigzins boeiend, omdat het daar echt om 'de ernstige dingen des levens' gaat, en het idee van een overheid die echt ingrijpt in het leven van het individu, de machtsverhouding, psychologische aspecten van zo'n zaak, de verdachte, etc. Dat vind ik zeker interessant.
Ben ik de enige die dat vind? Ik denk nl. dat ik na deze bachelor geen master ga doen in rechten, waarschijnlijk ga iets doen op het vlak van geschiedenis, politicologie of international studies. Dat boeit me echt het meeste. Machtsverhoudingen tussen staten, internationale en interne politiek, dat soort dingen.
Het grote struikelblok daarbij is natuurlijk, dat zegt mijn vader mij tenminste, dat die hierboven beschreven richting onzekerder is, je wordt niet opgeleid voor een specifiek beroep. Aan de andere kant zie ik mezelf echt geen privaatrecht-advocaat worden en zeker niet rechter. Voor het strafrecht maak ik een uitzondering.
Heeft iemand advies voor mij? Het hoeven geen oplossingen te zijn, zeggen dat je je herkent in dit verhaal doet me ook al goed.
Leuk! waar?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:26 schreef avaz het volgende:
Ingeschreven voor de master commerciële rechtspraktijk. Instromen in februari.
Herken het niet eigenlijk. Vind het altijd leuk als er een nieuwe periode begint, met nieuwe vakken. Heeft wel echt een tijdje moeten groeien hoor, in het eerste jaar was ik echt een van de zoveel random rechtenstudenten die zijn punten haalde omdat ''ik toch iets moest doen''..quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Iddquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:13 schreef Ties02 het volgende:
Privaatrecht dissen dat gaan de notarielen niet leuk vinden!
huh?quote:Op zaterdag 8 december 2012 03:38 schreef Boterbartje het volgende:
Wakker worden, douchen, aankleden. Kom je beneden, sla m'n laptop open: 3:32
Waarom ben ik in godsnaam gedoucht en al beneden om 3:38?
Ik zou zelf vooral kijken naar het beroep dat je later wilt beoefenen, niet of de studie leuk is. Zit zelf ook in mijn 3e jaar en vind ook het grootste deel van de vakken saai. Je master zal sowieso leuker zijn omdat je dan veel dieper op de stof in gaat. Het is nog even door de zure appel heen bijten. Door verhalen uit de praktijk en kantoor bezoekjes houd ik mijn motivatie op peilquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Veel plezier.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:18 schreef _Rooos_ het volgende:
Volgende week Eén dag Rechten, ik ben benieuwd!
Leuk! Aan welke uni?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:18 schreef _Rooos_ het volgende:
Volgende week Eén dag Rechten, ik ben benieuwd!
Moet ook nog gebeuren inderdaad. Gaat 'm vandaag niet worden denk ik alleenquote:
Waarom moet je me nou in mijn euforische stemming herinneren aan tentamens?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Moet ook nog gebeuren inderdaad. Gaat 'm vandaag niet worden denk ik alleenik ben al blij als een paar bladzijden leren nog gaat lukken.
Sorryquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Waarom moet je me nou in mijn euforische stemming herinneren aan tentamens?
Ik vergeef het je, omdat je een hele mooie bundel in de OP hebt laten staanquote:
Dankje.quote:
Dankje.quote:
Goed hèquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik vergeef het je, omdat je een hele mooie bundel in de OP hebt laten staan
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:05 schreef meneerRaab het volgende:
denk dat ik Suits maar is ga kijken, leuke serie?
Als het alleen de bachelor is dan sowieso niet.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:28 schreef DragonBlade het volgende:
Even een basale vraag, stel je zou Rechten als tweede studie (bachelor) willen doen, dan zou dit circa 30.000 euro studieschuld opleveren. Zou je het dan 'waard' vinden?
Met de master erbij kom je dan uit op 42.000 euro (3 x 10.000 + 1 x 12.000) als je het zonder vertraging weet te flikken. Dat is een smak geld. Met alleen de bachelor kom je niet gek ver.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:28 schreef DragonBlade het volgende:
Even een basale vraag, stel je zou Rechten als tweede studie (bachelor) willen doen, dan zou dit circa 30.000 euro studieschuld opleveren. Zou je het dan 'waard' vinden?
Waarom volg je dan geen schakelprogramma? Ben je een stuk minder kwijt. Het enig nadeel is dan dat je nu al moet nadenken over welke richting je op wil. Je krijgt geen twee jaar tijd meer om te oriënteren, maar als je al gestudeerd hebt is dat geen probleem.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:48 schreef DragonBlade het volgende:
Ik heb nog geen masteropleiding gedaan, dus die zou ik tegen wettelijke collegegeld mogen halen. Dan blijft alleen de (zeer) dure bacheloropleiding over.
Met de standaard berekening van DUO kom ik uit op zo'n 170 euro per maand aflossing na het studeren.
Ik moest 8 uur werken, stond om half 4 in de keuken.. dacht dat het al zo laat wasquote:
Wekker? Horloge? Telefoon?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik moest 8 uur werken, stond om half 4 in de keuken.. dacht dat het al zo laat was
Wekker staat naast m'n bed, heb zelfs nog op m'n telefoon gekeken of ik een mailtje had. Gewoon wakker worden.. denk gelijk 'ah zo werken' en ben gelijk onder de douche gestapt. Heb mailtje gekeken op telefoon, niet op de tijd gelet en naar beneden gelopen. Bak yoghurt gepakt, laptop open geslagen en toen had ik het pas doorquote:
Dan zit je wel echt in een bizar ritmequote:Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik moest 8 uur werken, stond om half 4 in de keuken.. dacht dat het al zo laat was
Apart.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wekker staat naast m'n bed, heb zelfs nog op m'n telefoon gekeken of ik een mailtje had. Gewoon wakker worden.. denk gelijk 'ah zo werken' en ben gelijk onder de douche gestapt. Heb mailtje gekeken op telefoon, niet op de tijd gelet en naar beneden gelopen. Bak yoghurt gepakt, laptop open geslagen en toen had ik het pas door![]()
Maar weer lekker in bed gaan liggen
Nu wel helemaal kapot na weer een lange dag werken. Wel mooie dag gehad.. Geef mij een heftruck en een parkeerplaats met een ijslaag en ik vermaak me opperbest!
Jaa, was gekke gewaarwording idd!quote:
Jup, vorig jaar was het zelfs zo erg dat ik door de weeks als ik m'n wekker om 5 uur had staan, ik 5 minuten voor m'n wekker wakker werd, en bij acht uur precies hetzelfde. Terwijl ik normaal altijd niet uit m'n bed te krijgen ben enzo..quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan zit je wel echt in een bizar ritme
quote:
Here again way too much info.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jaa, was gekke gewaarwording idd!
[..]
Jup, vorig jaar was het zelfs zo erg dat ik door de weeks als ik m'n wekker om 5 uur had staan, ik 5 minuten voor m'n wekker wakker werd, en bij acht uur precies hetzelfde. Terwijl ik normaal altijd niet uit m'n bed te krijgen ben enzo..
Maar best wel ritme inderdaad. Ook qua eten. Krijg nu weer op standaard tijden honger, wordt op standaard tijden moe en zelfs standaard schijttijdenAlles precies zo dat het allemaal zo effectief en makkelijk in m'n tijd past.
Best wel ziek eigenlijk
8 uur is dan toch ook een prima tijd?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:39 schreef Ryon het volgende:
Ik vind het nog steeds vrijwel onmogelijk om voor 8 uur wakker te worden. Het voelt dan echt alsof je midden in de nacht opstaat. Half vier is eerder een tijdstip dat je naar bed gaat dan dat je er weer uit stapt.
Dat trek ik nog net, maar alleen als het moet. Zeker als je pas om drie a vier uur het bed instapt is het wel fijn om de wekker zo rond 10 uur te zetten. Ondanks dat je dan ook maar 7 a 6 uur slaapt voel je dan toch een stuk meer ontspannen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:44 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
8 uur is dan toch ook een prima tijd?
quote:
Ik heb weleens tijden gehad dat ik vrij regelmatig om 5.00 uur opstond. Je raakt er wel gewoon vrij snel aan gewend eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:39 schreef Ryon het volgende:
Ik vind het nog steeds vrijwel onmogelijk om voor 8 uur wakker te worden. Het voelt dan echt alsof je midden in de nacht opstaat. Half vier is eerder een tijdstip dat je naar bed gaat dan dat je er weer uit stapt.
Schakelprogramma voor de bachelor? Dat kan toch alleen als je een rechten-geassocieerde opleiding volgt?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom volg je dan geen schakelprogramma? Ben je een stuk minder kwijt. Het enig nadeel is dan dat je nu al moet nadenken over welke richting je op wil. Je krijgt geen twee jaar tijd meer om te oriënteren, maar als je al gestudeerd hebt is dat geen probleem.
Ipv 30.000 euro ben je dan max 8000 euro kwijt en bij sommige universiteiten zelfs minder.
Volgens mij kan het in beginsel wel, maar dat ligt er ook aan naar welke universiteit je gaat. De Uva biedt bijvoorbeeld geen schakelprogramma's voor rechten aan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:48 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Schakelprogramma voor de bachelor? Dat kan toch alleen als je een rechten-geassocieerde opleiding volgt?
Eigenlijk is het ook niet menselijk, maar de wereld is nou eenmaal opgebouwd van 7-20:00quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:39 schreef Ryon het volgende:
Als ik niet werk slaap ik altijd heelrijk uit maar vroeg opstaan heeft zo z'n charmes; die lekkere dauw 's morgens op de fiets.. prachtige ochtendrood.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb weleens tijden gehad dat ik vrij regelmatig om 5.00 uur opstond. Je raakt er wel gewoon vrij snel aan gewend eigenlijk.Hoewel het in de winter met vrieskou nog weleens zwaar was.
En het geeft je wel altijd het gevoel dat je iets gedaan hebt die dag vind ik dan. Je hebt geen moment onbenut gelaten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook niet menselijk, maar de wereld is nou eenmaal opgebouwd van 7-20:00
was beter geweest als alles rond 10 uur begon te lopen maarja..
[..]
Als ik niet werk slaap ik altijd heelrijk uit maar vroeg opstaan heeft zo z'n charmes; die lekkere dauw 's morgens op de fiets.. prachtige ochtendrood.
truequote:Op zaterdag 8 december 2012 20:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En het geeft je wel altijd het gevoel dat je iets gedaan hebt die dag vind ik dan. Je hebt geen moment onbenut gelaten.
Hmm persoonlijk heb ik er niet zo'n last van. Heb nog steeds het idee dat ik aan de meeste dingen die ik ook wil doen wel toekom. Ook al ben ik vaak druk. En haast is ook lekker ergens vind ik. It keeps you going.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
true
al ben ik dol op onbenutte momenten. Er is veeel te veel haast in de wereld. Studie zou ook 8 jaar mogen duren vind ik. Wanneer ga je eens gewoon zitten en muziek luisteren. Gewoon zonder ook andere dingen te doen maar gewoon er lekker voor gaan zitten?
Of zondags de auto pakken en met een gebakje langs opa en oma gaan, even babbelen, de kat aaien etc
teveel haast, teveel haast. Maar goed. Ben zelf nu ook zowat elke dag van 6 tot 23 in de weer.. nieuwe jaar wordt een rustjaar. althans het begin
Tuurlijk, maar af en toe met een kop thee muziek luisteren vind ik ook wel chill, maar geen moment rustquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm persoonlijk heb ik er niet zo'n last van. Heb nog steeds het idee dat ik aan de meeste dingen die ik ook wil doen wel toekom. Ook al ben ik vaak druk. En haast is ook lekker ergens vind ik. It keeps you going.
Je kunt onderweg muziek luisteren en thee drinkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar af en toe met een kop thee muziek luisteren vind ik ook wel chill, maar geen moment rust
En opzich ook wel tof, al wil ik wel meer tijd aan m'n studie besteden die er nu niet is.. dat komt in 2013 dus. Maar geld verdienen is ook fijn, kan ik weer lekker reizen
In de trein?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je kunt onderweg muziek luisteren en thee drinkengaat prima.
Bijvoorbeeld. Of in de auto.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
In de trein?
Trein is trouwens mijn rust moment de laatste 3 maanden. Gewoon je lekkere warme jas aan laten, oordopjes in en met je kop naar buiten turen of lekker oogjes toe in de stoel.
Heeeeeeeeel leuk.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:05 schreef meneerRaab het volgende:
denk dat ik Suits maar is ga kijken, leuke serie?
Ik vond het altijd zo tof dat chinese taxichauffeurs zo'n mini termoskannetje thee mee hadden en dan onderweg voor de stoplichten thee gingen drinkenquote:
In Nederland drinken ook heel veel mensen in de auto anders?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik vond het altijd zo tof dat chinese taxichauffeurs zo'n mini termoskannetje thee mee hadden en dan onderweg voor de stoplichten thee gingen drinken
Ja maar geen groene thee met al die blaadjes erin toch? Meestal gewoon kop koffie in met zo'n dop erop van de starbucks/kiosk of flesje drinkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In Nederland drinken ook heel veel mensen in de auto anders?
Ik word steeds overspoeld door Alleenstaande Mama'squote:Op zaterdag 8 december 2012 21:04 schreef Actaeon het volgende:
Ik krijg weer allemaal BMW ads te zien![]()
jawel hoor.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:56 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Volgens mij kan het in beginsel wel, maar dat ligt er ook aan naar welke universiteit je gaat. De Uva biedt bijvoorbeeld geen schakelprogramma's voor rechten aan.
juist de uva heeft vrij toegankelijke schakelprogramma's van 60 credits.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:48 schreef DragonBlade het volgende:
[..]
Schakelprogramma voor de bachelor? Dat kan toch alleen als je een rechten-geassocieerde opleiding volgt?
oh wacht, gaat dit over een wo'r of hbo'r?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar feitelijk gezien zit je dan toch aan de Open Universiteit?
Truequote:Op zaterdag 8 december 2012 21:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar geen groene thee met al die blaadjes erin toch? Meestal gewoon kop koffie in met zo'n dop erop van de starbucks/kiosk of flesje drinken
quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:07 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik word steeds overspoeld door Alleenstaande Mama's
Dat maakt toch niks uit?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
oh wacht, gaat dit over een wo'r of hbo'r?
Jawel !! Voor hbo'rs hebben ze niks, voor WO'rs 6 verschillende programma's !quote:
http://www.uva.nl/onderwi(...)he-wo-bachelors.htmlquote:Geeft je wo-bachelor geen toegang tot de rechtenmaster die je wilt volgen? Dan kun je in bepaalde gevallen een schakelprogramma volgen om je kennis en vaardigheden op het vereiste niveau te brengen.
In het studiejaar 2012-2013 zijn er schakeltrajecten voor de volgende masters:
Arbeidsrecht
Fiscaal recht
Privaatrecht
Staats- en bestuursrecht
Gezondheidsrecht
International and European Law
Opzich wel weer gunstig, als het namelijk wel kon had ik geen rechten bachelor gedaan en ook geen civiel effect behaaldquote:
Dat is dan ook weer niet helemaal waar:quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Opzich wel weer gunstig, als het namelijk wel kon had ik geen rechten bachelor gedaan en ook geen civiel effect behaald
Bron.quote:Civiel effect-schakelprogramma
Heb je een hbo-rechtendiploma, dan kom je in aanmerking voor een schakelprogramma waarmee je, in combinatie met je juridische master, civiel effect kan verkrijgen.
Wanneer je 75% van het basisprogramma bij de Schakelzone Recht hebt voltooid, mag je je inschrijven voor de kopcursussen bij de UvA. De kopcursussen zijn onderdeel van het schakeltraject met civiel effect. De kopcursussen bestaan uit 'Rechtsfilosofie en rechtstheorie' en het 'bacheloressay'. Hiervoor meld je je aan bij Studielink als schakelstudent.
maar ik doe dan ook geen hbo-rechtenquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:37 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is dan ook weer niet helemaal waar:
[..]
Bron.
Fuck jullie ook uva. Echt op elke mogelijke manier proberen ze hbo'rs te ontmoedigen om te komen studeren.quote:HBO-studenten
Studenten van HBO-opleidingen blijken vaak grote moeite te hebben met de universitaire vakken die aan de FdR worden aangeboden, en lopen dan aan het eind van hun HBO-opleiding alsnog studievertraging op. Het wordt hen daarom ten zeerste ontraden om zich als bijvakstudent in te schrijven.
Fijn dat zelfs de mensen die net 4 maanden bezig zijn mij niet teleur stellenquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:45 schreef Boterbartje het volgende:
Dat is maar goed ook, dat ze hbo'ers ontmoedigen universitair te studeren.. anders krijg je helemaal triest onderwijs
Ik wist dat je het graag wou horen dus vandaarquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fijn dat zelfs de mensen die net 4 maanden bezig zijn mij niet teleur stellen
quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik wist dat je het graag wou horen dus vandaar
Yreal, kleine nuance voor wat betreft de OU: het studiemateriaal is inclusief. Ik zeg niet dat de OU goedkoop is, maar reken eens uit wat jij in een jaar uitgeeft aan studiemateriaal.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jawel !! Voor hbo'rs hebben ze niks, voor WO'rs 6 verschillende programma's !
[..]
http://www.uva.nl/onderwi(...)he-wo-bachelors.html
Terwijl hbo'rs voor een fortuin naar de ou moeten http://www.uva.nl/onderwi(...)-afgestudeerden.html
Het is ook wel te overzien hoor, maar een schakelprogramma voor wo'rs kost je dus ook maar alleen de boeken, als je het goed plant. Ik denk dat je daarmee toch een goede 3000 euro's bespaart.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Yreal, kleine nuance voor wat betreft de OU: het studiemateriaal is inclusief. Ik zeg niet dat de OU goedkoop is, maar reken eens uit wat jij in een jaar uitgeeft aan studiemateriaal.
Post lopenquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:48 schreef Yreal het volgende:
ik ben zo lang bezig geweest met post lopen dat er nu niks leuks meer te doen is...
Misschien ben jij gewoon intelligenter dan menig hbo-er?quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:42 schreef Yreal het volgende:
In before mensen die roepen
Dat is maar goed ook, dat hbo'rs geweerd worden van de faculteit
Ik kan mij ergens wel voorstellen dat het voor de gemiddelde hbo'er een behoorlijke stap is naar academisch studie en denkniveau. En dat het dan toch tegen blijkt te vallen wat resulteert in studievertraging.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
maar ik doe dan ook geen hbo-rechten![]()
Wat mij trouwens wel weer ergert.
[..]
Fuck jullie ook uva. Echt op elke mogelijke manier proberen ze hbo'rs te ontmoedigen om te komen studeren.
Zo moeilijk is het nou allemaal ook weer niet
Fair enoughquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is ook wel te overzien hoor, maar een schakelprogramma voor wo'rs kost je dus ook maar alleen de boeken, als je het goed plant. Ik denk dat je daarmee toch een goede 3000 euro's bespaart.
ik heb bijvoorbeeld tot op heden nog geen cent collegegeld betaalt aan de uvaquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Fair enoughIk wilde in ieder geval het beeld nuanceren. En voor wat betreft het hbo-bashen: ze kennen beter over je fiets lullen...
vastquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Misschien ben jij gewoon intelligenter dan menig hbo-er?
Tja, ik weet het ook niet. Ben echter nooit ziek ofzo en een dokter ook al een jaar of twaalf niet gezienquote:Op zaterdag 8 december 2012 21:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
mietje, ik heb net 8 uur buiten gelopen
Dat is sowieso al bekend. Elke uni probeert daarom ook iets van een University college of honours traject te hebben, zodat je alsnog een niveau bovenop het wo hebt,quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:58 schreef Boterbartje het volgende:
Alleen op vwo zitten al zoveel achterlijk domme mensen, kan me voorstellen dat een groot deel daarvan naar hbo gaat; stel je voor dat die dan makkelijk naar de universiteit kunnen.. zou niet goed zijn. Uni is dan ook gelijk veel minder waard
want nadat ik de volle bachelor heb gedaan en mijn hbo heb afgerond, tel ik nog steeds niet voor vol mee? Neger, asjeblieftquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:00 schreef Speedy_T het volgende:
Ik zou ook eerst maar eens even je master halen voordat je zo stellig beweert dat het niveau prima te doen is voor hbo'ers.
Heb weinig met die honours dingen trouwensquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is sowieso al bekend. Elke uni probeert daarom ook iets van een University college of honours traject te hebben, zodat je alsnog een niveau bovenop het wo hebt,
ik ook niet. Kan je denk ik beter gewoon met top cijfers door het normale programma heen..quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heb weinig met die honours dingen trouwens
Dit. Yreal is duidelijk de uitzondering op de domheid van hbo'ers.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
want nadat ik de volle bachelor heb gedaan en mijn hbo heb afgerond, tel ik nog steeds niet voor vol mee? Neger, asjeblieft
Dus MER en bachelor rechtsgeleerdheid? Het antwoord is nee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
want nadat ik de volle bachelor heb gedaan en mijn hbo heb afgerond, tel ik nog steeds niet voor vol mee? Neger, asjeblieft
Ik zit ook te kijken. Stelletje notoire dorpsidioten. Zowel publiek als kandidaten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dit. Yreal is duidelijk de uitzondering op de domheid van hbo'ers.
Ik zeg; hbo'ers zijn over het algemeen dom en de opleidingen zijn simpel, makkelijk en achterlijk. Te denken valt aan al die 'media cultuur en design', htro, 'textielkunde' of andere onzinnige dingen.
Maar Yreal is de uitzondering en uitzondering bevestigd de regel
IK HOU VAN HOLLAND IS EROP, WAT DOET IEDEREEN OP FOK?!
Fiscaal hé.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:04 schreef Speedy_T het volgende:
Op zaterdag 8 december 2012 22:01 schreef Yreal het volgende:
[
Ik heb weinig met cijfers, als ik het maar haal. Dat honours spul heeft niet eens tentamens, je moet er gewoon extra hoorcolleges voor volgen als je mee mag doen en dan krijg je een extra certificaat ofzo.. wat heb je er dan aan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ook niet. Kan je denk ik beter gewoon met top cijfers door het normale programma heen..
Dat halve gejuich bij elk fout antwoord.. beetje om te huilenquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:04 schreef Paxcon het volgende:
ook te kijken. Stelletje notoire dorpsidioten. Zowel publiek als kandidaten.
Wie heeft het hier over VWO? Ik heb het over een WO-master diploma. M.a.w. een volwaardige universitaire opleiding.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat dat vwo diploma zoveel meerwaarde heeft?
ja, maar dat doen de gewone studenten dus ook. In elke wg zit minstens 15 man uit zijn neus te eten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:06 schreef Ryon het volgende:
Persoonlijk ben ik ook geen fan van de hbo doorstroom richting de universiteit. Dat deze tegenwoordig steeds meer beperkt wordt is dan ook geen slechte ontwikkeling. Met name de hbo mentaliteit (universiteit zien als een 'school' waar men heen moet i.p.v mag) komt de academische cultuur nou niet bepaald ten goede.
Dus, wanneer wordt ik nog voor volwaardige student aangezien?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over VWO? Ik heb het over een WO-master diploma. M.a.w. een volwaardige universitaire opleiding.
Ja echt wel hoor. Mensen kijken echt tegen je op zo van: OMG heb jíj je vwo gehaald?! oh super goed man nu krijg je een stickerquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat dat vwo diploma zoveel meerwaarde heeft?
Het went redelijk snel. Maar als je alleen maar Nederlandse teksten bent gewend dan kan het wel even omschakelen zijn. In het Engels essays schrijven vind ik trouwens nog steeds ruk, maar ook dat gaat op een gegeven moment wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:04 schreef avaz het volgende:
Wat is jullie ervaring met vakken die volledig in het Engels worden gegeven? Mijn Engels is op zich prima , maar ik merkte dat ik sommige teksten/boeken echt niet goed door kwam tijdens algemene rechtsleer(bijvoorbeeld the faces of justice and state authority van Damska) vond ik verschrikkelijk moeilijk doorheen te komen). Juridisch Engels is kennelijk een ander cupje tea voor mij![]()
Heb me nu aangemeld voor European company law, wat me best interessant lijkt, maar ben ook wel benieuwd of dat een beetje te behappen is
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:06 schreef Ryon het volgende:
Persoonlijk ben ik ook geen fan van de hbo doorstroom richting de universiteit. Dat deze tegenwoordig steeds meer beperkt wordt is dan ook geen slechte ontwikkeling. Met name de hbo mentaliteit (universiteit zien als een 'school' waar men heen moet i.p.v mag) komt de academische cultuur nou niet bepaald ten goede.
Op deze manier in ieder geval nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus, wanneer wordt ik nog voor volwaardige student aangezien?
jij begint erover, ga eerst maar eens een master halen. Dus ik wil graag weten waarom ik, na behalven van mijn rechten bachelor, niet als elke andere rechten studenten mijn master zou moeten kunnen halen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Op deze manier in ieder geval niet.
Het is toch duidelijk; iemand die rechten studeert moet gewoon gaan voor de meester titel oftewel LLM, master of laws of hoe je het ook wil noemen.
Je hebt verder ook niks aan civiel effect zonder een master.
Studenten zijn gewoon luie donders. Maar tijdens de bachelor merk je redelijk snel wie wel en niet vwo heeft afgerond. Ook als je samen moet werken is het balen als je in een hbo groepje terecht komt. Tempo ligt gewoon een stuk lager.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar dat doen de gewone studenten dus ook he. In elke wg zit minstens 15 man uit zijn neus te eten.
Ik zeg nergens dat jij het niet kan halen. Jij beweert alleen op overdreven wijze dat het niveau prima te doen is voor de gemiddelde HBO'er. En daar ben ik het totaal niet mee eens.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
jij begint erover, ga eerst maar eens een master halen. Dus ik wil graag weten waarom ik, na behalven van mijn rechten bachelor, niet als elke andere rechten studenten mijn master zou moeten kunnen halen?
Inderdaad. Je kunt het vaak toch wel merken, zeker tijdens de masterfase.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Studenten zijn gewoon luie donders. Maar tijdens de bachelor merk je redelijk snel wie wel en niet vwo heeft afgerond. Ook als je samen moet werken is het balen als je in een hbo groepje terecht komt. Tempo ligt gewoon een stuk lager.
Bij rechten is het onderscheid trouwens wat kleiner dan bij andere studies. Wellicht heeft dat ook te maken met de beroepsgerichtheid en de massaliteit van rechtsgeleerdheid waardoor de verschillende achtergronden van studenten minder relevant zijn. Maar ook tijdens de master merk je meteen wie is doorgestroomd en wie niet.
Dat geloof ik, dat het in de master anders is.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Studenten zijn gewoon luie donders. Maar tijdens de bachelor merk je redelijk snel wie wel en niet vwo heeft afgerond. Ook als je samen moet werken is het balen als je in een hbo groepje terecht komt. Tempo ligt gewoon een stuk lager.
Bij rechten is het onderscheid trouwens wat kleiner dan bij andere studies. Wellicht heeft dat ook te maken met de beroepsgerichtheid en de massaliteit van rechtsgeleerdheid waardoor de verschillende achtergronden van studenten minder relevant zijn. Maar ook tijdens de master merk je meteen wie is doorgestroomd en wie niet.
Hoe een overstap van hbo bachelor naar wo master gaat weet ik niet. Ik kan alleen wel oordelen dat het ontmoedigings beleid van de uva zwaar overdreven is. Zo heel veel moeilijker is het nou ook allemaal weer niet. En ik ben echt geen genie en ik kom ook niet van een zwaar juridische hbo.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat jij het niet kan halen. Jij beweert alleen op overdreven wijze dat het niveau prima te doen is voor de gemiddelde HBO'er. En daar ben ik het totaal niet mee eens.
Uiteraard is de student zelf ook verantwoordelijk voor een groot deel van het academische. Ga je alleen naar de colleges omdat het moet en lees je de verplichte hoofdstukken uit het boek of ga je nadenken over de stof, kritische vragen stellen, kijken hoe het in het grote geheel past, eventueel wat aanvullende artikelen of literatuur lezen. Dan wordt het ineens een stuk academischer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat geloof ik, dat het in de master anders is.
Maar ik zit nog altijd in werkgroepen waar 75% nooit een woord spreekt tijdens de bijeenkomst en enkel normantwoorden komt noteren. Echt academisch voelt het voor mij momenteel nog niet.
Zo is het bij mij de hele bachelor gegaanquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar ik zit nog altijd in werkgroepen waar 75% nooit een woord spreekt tijdens de bijeenkomst en enkel normantwoorden komt noteren. Echt academisch voelt het voor mij momenteel nog niet.
Filmpje kijken dan?quote:
Over intelligentie niet per se maar wel degelijk iets over niveau, insteek en motivatie denk ik.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:20 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zeg ook weinig hoor.. beetje facebook, stumple upon af en toe. Heeft weinig zin wat te zeggen als ik niet goed voorbereid.
Maar is voorbereiden en wat zeggen een goede graadmeter van intelligentie/niveau?
+1quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Over intelligentie niet per se maar wel degelijk iets over niveau, insteek en motivatie denk ik.
Als je het mij op de man af zou vragen dan zou ik ook niet zeker weten waarom rechtsgeleerdheid (bachelor) per se vanuit de universiteit gegeven zou moeten worden en niet vanuit een juridische academie. de juridische faculteit zou dan enkel nog een klein deel van de rechtswetenschappelijke vakken kunnen geven (wat maar 10% is van het totaal aanbod) en de rest zou direct gekoppeld kunnen worden aan de praktijk. Al dan niet met een verplichte stage zoals op het hbo.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Eens, ik heb geen tijd om voor te bereiden (nu dan; vanwege werk) Aankomend jaar zal ik wel gaan voorbereidenquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Over intelligentie niet per se maar wel degelijk iets over niveau, insteek en motivatie denk ik.
Valt zeker wat voor te zeggen inderdaad. Ookal heb ik inmiddels even rondgelopen bij economie en moet zeggen dat de bachelor vakken daar nou ook niet echt heel bijzonder zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je het mij op de man af zou vragen dan zou ik ook niet zeker weten waarom rechtsgeleerdheid (bachelor) per se vanuit de universiteit gegeven zou moeten worden en niet vanuit een juridische academie. de juridische faculteit zou dan enkel nog een klein deel van de rechtswetenschappelijke vakken kunnen geven (wat maar 10% is van het totaal aanbod) en de rest zou direct gekoppeld kunnen worden aan de praktijk. Al dan niet met een verplichte stage zoals op het hbo.
De werkgroepen (casus bespreking + oplossing, welke studenten kunnen noteren in de werkgroep of kunnen kopen bij JoHo voor 2.50 en daardoor 2 uur per week minder aanwezig hoeven zijn) zijn zo praktijkgericht dat het enige verschil met het hbo is dat het tempo wat hoger ligt.
In de master verandert dat behoorlijk. Maar dat is pas in het laatste jaar.
Heb ff gekeken, maar ze hebben geen cognac.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Trek een fles cognac open en zet een mooie cd op.
Slapen? Kan ik niet maken man..quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
bestel pizza en ga gewoon slapen voor de tv
Welke?quote:
als er iets mis is met die kinderen merk je het vanzelf. Maaruh, ik wil best langs komen hoor, ik verveel mij ookquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
Heb ff gekeken, maar ze hebben geen cognac.
[..]
Slapen? Kan ik niet maken man..
[..]
Welke?
Het feit dat het bacheloressay het enige serieuze stuk is dat geschreven dient te worden zegt al genoeg.quote:
Zou toch wel erg zonde zijn. Universiteiten zouden juist meer hun best moeten doen het juridisch onderwijs academischer te maken en misschien juist minder praktijkgericht dan andersom.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je het mij op de man af zou vragen dan zou ik ook niet zeker weten waarom rechtsgeleerdheid (bachelor) per se vanuit de universiteit gegeven zou moeten worden en niet vanuit een juridische academie. de juridische faculteit zou dan enkel nog een klein deel van de rechtswetenschappelijke vakken kunnen geven (wat maar 10% is van het totaal aanbod) en de rest zou direct gekoppeld kunnen worden aan de praktijk. Al dan niet met een verplichte stage zoals op het hbo.
De werkgroepen (casus bespreking + oplossing, welke studenten kunnen noteren in de werkgroep of kunnen kopen bij JoHo voor 2.50 en daardoor 2 uur per week minder aanwezig hoeven zijn) zijn zo praktijkgericht dat het enige verschil met het hbo is dat het tempo wat hoger ligt.
In de master verandert dat behoorlijk. Maar dat is pas in het laatste jaar.
Wijn is ook goed.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
[..]
[..]
Welke?
Dat is natuurlijk jouw eigen afweging.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eens, ik heb geen tijd om voor te bereiden (nu dan; vanwege werk) Aankomend jaar zal ik wel gaan voorbereiden
Ik weet niet welke vakken je daar gevolg hebt maar kwantitatieve methodes (nu wiskunde en statistiek I & II) en de micro economische vakken zijn in de propedeuse al best aardig. Natuurlijk is daar ook heel veel beroepsgericht. Zoals accounting en alle management en marketing vakken. Die laatste hebben ook een goede aansluiting met de hbo varianten ervan. Zelfde stof, alleen dan veel meer.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Valt zeker wat voor te zeggen inderdaad. Ookal heb ik inmiddels even rondgelopen bij economie en moet zeggen dat de bachelor vakken daar nou ook niet echt heel bijzonder zijn.
Eh komedie ofzoiets?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:26 schreef N0rah het volgende:
[..]
[..]
[..]
Welke?
Smoooothquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
als er iets mis is met die kinderen merk je het vanzelf. Maaruh, ik wil best langs komen hoor, ik verveel mij ook
Jup. Ik vind dat je dan ook niet naar werkgroepen moet gaan.. maar als ze verplicht zijn en anders geen tentamen mag maken.. wat moet je dan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk jouw eigen afweging.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het feit dat het bacheloressay het enige serieuze stuk is dat geschreven dient te worden zegt al genoeg.
Moet zeggen dat ik dat ook erg mee vond vallen. Dacht van tevoren dat het een flinke klus zou worden, maar heb het bacheloressay in ik gok zo'n 3x3 uur geschreven. Niet dat ik het erg vond hoor, maar had er meer van verwacht.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het feit dat het bacheloressay het enige serieuze stuk is dat geschreven dient te worden zegt al genoeg.
De algemeen inleidende, accounting, monitaire economie. Ik geloof best dat ik van wiskunde moet gaan huilenquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik weet niet welke vakken je daar gevolg hebt maar kwantitatieve methodes (nu wiskunde en statistiek I & II) en de micro economische vakken zijn in de propedeuse al best aardig. Natuurlijk is daar ook heel veel beroepsgericht. Zoals accounting en alle management en marketing vakken. Die laatste hebben ook een goede aansluiting met de hbo varianten ervan. Zelfde stof, alleen dan veel meer.
Wat jij denkt dat het beste is. Wel gaan en niet voorbereid zijn of toch ergens tijd inplannen om voor te bereiden. It's all up to you.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Jup. Ik vind dat je dan ook niet naar werkgroepen moet gaan.. maar als ze verplicht zijn en anders geen tentamen mag maken.. wat moet je dan?
Ja ach, je steekt er wel wat van op als je beetje op let in de werkgroep zelf dus.. het is niet anders.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat jij denkt dat het beste is. Wel gaan en niet voorbereid zijn of toch ergens tijd inplannen om voor te bereiden. It's all up to you.
ben ik het wel mee eens. denk ook dat het door de manier van tentamineren komt, eigenlijk altijd alleen maar casussen. Als je een essay moet schrijven ben je ook al een stuk academischer bezig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou toch wel erg zonde zijn. Universiteiten zouden juist meer hun best moeten doen het juridisch onderwijs academischer te maken en misschien juist minder praktijkgericht dan andersom.
Nee. Ik wacht wel tot ik weer thuis ben. Was wel van plan om sowieso een film te kijken, had er al een aantal gedownload. Ik zat te denken tussen The Grey, Intouchables en Happiness. Heb jij ze gezien?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Eh komedie ofzoiets?
Je hebt natuurlijk geen HDD vol films bij je?
Op TV is opzich ook weinig te zien helaas..
Ik weet het niethebben ze film1 anders?
[..]
Smooooth
Eens dat speelt ook mee. Ik vind dat universiteiten, zeker in het begin van de studie, te praktijk/casus gericht onderwijs geven en veel te weinig academisch. Terwijl het een academische studie is. Daarom pleit ik voor veel meer academisch onderwijs en vorming en dan maar minder aansluiting op de praktijk.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:35 schreef meneerRaab het volgende:
[..]
ben ik het wel mee eens. denk ook dat het door de manier van tentamineren komt, eigenlijk altijd alleen maar casus. Als je een essay moet schrijven ben je ook al een stuk academischer bezig.
Alle 3 nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee. Ik wacht wel tot ik weer thuis ben. Was wel van plan om sowieso een film te kijken, had er al een aantal gedownload. Ik zat te denken tussen The Grey, Intouchables en Happiness. Heb jij ze gezien?
Ik vond Intouchables erg mooi.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee. Ik wacht wel tot ik weer thuis ben. Was wel van plan om sowieso een film te kijken, had er al een aantal gedownload. Ik zat te denken tussen The Grey, Intouchables en Happiness. Heb jij ze gezien?
Hoewel ik wel merk -en dat hangt natuurlijk samen met het feit dat we zo weinig essays schrijven- dat de essays die wel wél schrijven dermate eenvoudig zijn dat je als je zoals ik goed kunt schrijven maar relatief weinig echte kennis hebt je ze veel te makkelijk kunt halen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:35 schreef meneerRaab het volgende:
[..]
ben ik het wel mee eens. denk ook dat het door de manier van tentamineren komt, eigenlijk altijd alleen maar casussen. Als je een essay moet schrijven ben je ook al een stuk academischer bezig.
Intouchables is heel erg tofquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad erg jammer. Een essay (met een theoretisch kader erin en een onderzoeksvraag) is in academisch opzicht veel nuttiger dan een tentamen waarin 4 casussen staan. Welke enkel opgelost kunnen worden door het noemen van het juiste wetsartikel plus bijbehorende arrest. Waarin even genoemd moet worden wat de hoge raad er van vindt. Niet waarom zij dat vinden of waarom men ook iets anders zou kunnen vinden. Dat is allemaal niet van belang.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Eens dat speelt ook mee. Ik vind dat universiteiten, zeker in het begin van de studie, te praktijk/casus gericht onderwijs geven en veel te weinig academisch. Terwijl het een academische studie is. Daarom pleit ik voor veel meer academisch onderwijs en vorming en dan maar minder aansluiting op de praktijk.
Als je ziet dat sommige vakken hele curricula vormgeven aan de hand van wat in de praktijk voorkomt en daardoor heel veel meer theoretische/academische thema's laten varen vind ik dat toch wel een vorm van teloorgang van het academisch juridisch onderwijs.
Dit klinkt in elk geval niet arrogantquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoewel ik wel merk -en dat hangt natuurlijk samen met het feit dat we zo weinig essays schrijven- dat de essays die wel wél schrijven dermate eenvoudig zijn dat je als je zoals ik goed kunt schrijven maar relatief weinig echte kennis hebt je ze veel te makkelijk kunt halen.
Kak, klef en kak.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:38 schreef N0rah het volgende:
[..]
hier heb ik weer een kwartier vermaak aanquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:39 schreef Boterbartje het volgende:
blijft leuk; http://sjoerd-media.nl/soundboard/
Inderdaad. Terwijl het daar juist om gaat! Niet wat de HR zegt. Dat kan mijn neefje van 10 ook uit z'n hoofdje leren. Maar juist waarom vinden zij het? Is het een goede beslissing? En waarom wel of waarom niet? En wat vind je er eigenlijk zelf van? En waarom is juist die bepaling zo geredigeerd? Kan het anders?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad erg jammer. Een essay (met een theoretisch kader erin en een onderzoeksvraag) is in academisch opzicht veel nuttiger dan een tentamen waarin 4 casussen staan. Welke enkel opgelost kunnen worden door het noemen van het juiste wetsartikel plus bijbehorende arrest. Waarin even genoemd moet worden wat de hoge raad er van vindt. Niet waarom zij dat vinden of waarom men ook iets anders zou kunnen vinden. Dat is allemaal niet van belang.
Haa Erik, alles goed?quote:
Wellicht is dat gewoon een gebrek van de Uva.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoewel ik wel merk -en dat hangt natuurlijk samen met het feit dat we zo weinig essays schrijven- dat de essays die wel wél schrijven dermate eenvoudig zijn dat je als je zoals ik goed kunt schrijven maar relatief weinig echte kennis hebt je ze veel te makkelijk kunt halen.
Ja, dat zou kunnen. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het er op andere universiteiten aan toe gaat.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wellicht is dat gewoon een gebrek van de Uva.
Leuk he?quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:46 schreef meneerRaab het volgende:
[..]
hier heb ik weer een kwartier vermaak aan
Met het risico mezelf nu hard onderuit te halen, dit doe ik eigenlijk nooit. Het onderwijs vraagt er ook niet naar. Ik kijk juist altijd heel erg naar wat ik er nou mee kan. Ik wil eigenlijk altijd iets bereiken, je hebt een probleem en hoe ga ik het oplossen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad. Terwijl het daar juist om gaat! Niet wat de HR zegt. Dat kan mijn neefje van 10 ook uit z'n hoofdje leren. Maar juist waarom vinden zij het? Is het een goede beslissing? En waarom wel of waarom niet? En wat vind je er eigenlijk zelf van? En waarom is juist die bepaling zo geredigeerd? Kan het anders?
Die essays dwingen je om goed juridisch onderzoek te doen en die vragen wèl te stellen.
Nouja wat ik een keer eerder ook al zei; hier moet je vanaf moment één essay's schrijven en wordt het per jaar strenger beoordeeld en hogere eisen gesteld. En ook bij vakken wat kleine schrijfopdrachtjes tussendoor. Dat is dan toevallig iets wat ze hier dan een keer wel aardig begrepen hebben.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het er op andere universiteiten aan toe gaat.
typische HBO mentaliteitquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met het risico mezelf nu hard onderuit te halen, dit doe ik eigenlijk nooit. Het onderwijs vraagt er ook niet naar. Ik kijk juist altijd heel erg naar wat ik er nou mee kan. Ik wil eigenlijk altijd iets bereiken, je hebt een probleem en hoe ga ik het oplossen.
Ik ben echt een film- en seriefreak.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Alle 3 niet
Ben sowieso veel op series overgeschakeld tijdelijk.. ben wel veel meer van de films maar na een lange dag in bed snel een aflevering kijken of een hele films scheelt wel een beetje
Wat voor films vind je leuk dan?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik vond Intouchables erg mooi.
Ja, na al die lofuitingen ben ik echt heel erg benieuwd geworden.quote:
Ben ik ook niet van plan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:43 schreef Speedy_T het volgende:
Intouchables moet je niet in je eentje kijken joh
Aan jou heb ik niets.quote:
Nouja, wij moesten nu twee essays schrijven (voor Europese Rechtsgeschiedenis en Contractenrecht in Perspectief) en ik had, vrijwel zonder voorbereiding, een 7 en een 8 respectievelijk. Als ik dat met een normaal tentamen doe ga ik keihard op mijn plaat.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja wat ik een keer eerder ook al zei; hier moet je vanaf moment één essay's schrijven en wordt het per jaar strenger beoordeeld en hogere eisen gesteld. En ook bij vakken wat kleine schrijfopdrachtjes tussendoor. Dat is dan toevallig iets wat ze hier dan een keer wel aardig begrepen hebben.
Inderdaad. En ookal kan ik prima inhoudelijke verslagen schrijven over het waarom, het is niet mijn natuurlijke insteek. Aan het einde van het verhaal ben en blijf ik gewoon een hbo'r. Ik wil alleen een veel hoger niveau dan dat het hbo te bieden heeft.quote:
Dat is een praktische insteek. En daar is niks mis mee. Maar ik vind juist dat universiteiten juist meer de academische insteek moeten stimuleren en minder de praktische. En als het onderwijs er niet naar vraagt doen ze dat dus niet goed. En moet je dat dus eigenlijk zelf gaan doen als student.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met het risico mezelf nu hard onderuit te halen, dit doe ik eigenlijk nooit. Het onderwijs vraagt er ook niet naar. Ik kijk juist altijd heel erg naar wat ik er nou mee kan. Ik wil eigenlijk altijd iets bereiken, je hebt een probleem en hoe ga ik het oplossen.
Lucky you danquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, wij moesten nu twee essays schrijven (voor Europese Rechtsgeschiedenis en Contractenrecht in Perspectief) en ik had, vrijwel zonder voorbereiding, een 7 en een 8 respectievelijk. Als ik dat met een normaal tentamen doe ga ik keihard op mijn plaat.
Ja, die was wel mooi ja. Dat einde.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:57 schreef Keyos het volgende:
Als je één bazenfilm wilt zien moet je 'Requiem for a Dream' kijken, weinig mensen (in mijn omgeving) die hem hebben gezien , terwijl het écht een prachtige film is.
Ghost World was erg mooi inderdaadquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:53 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik ben echt een film- en seriefreak.
Mijn smaak is heel erg breed.. O.a. Ghost World, Pulp Fiction, American Beauty, Goodfellas, Dazed and Confused, 12 angry men, Lost in Translation, Match Point - en zo kan ik nog wel ff doorgaan - behoren tot m'n top. Maar ik kan ook heel erg genieten van een vermakelijke, oppervlakkige thriller of een luchtige komedie.Ik hou niet van pretentieuze arthouse films.
[..]
[..]
Ja, na al die lofuitingen ben ik echt heel erg benieuwd geworden.
[..]
Ben ik ook niet van plan.
[..]
Aan jou heb ik niets.
OMGGGGGquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:57 schreef Yreal het volgende:
ik heb trouwens echt TE VEEL chocolade liggen hier.
Ferrero rochers, 6 repen puur, 15 pakjes reeses, 2 pakken bon bon block en nog een kilo chocolade kruidnoten
Muv deel 3.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:58 schreef Actaeon het volgende:
Gewoon The Godfather films kijken. Altijd leuk en blijft altijd en elke keer weer meesterlijk goed.
Geweldig inderdaad. _0_quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:57 schreef Keyos het volgende:
Als je één bazenfilm wilt zien moet je 'Requiem for a Dream' kijken, weinig mensen (in mijn omgeving) die hem hebben gezien , terwijl het écht een prachtige film is.
Aah tof! Altijd leuk als mensen goede films/series kunnen waarderenquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:53 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik ben echt een film- en seriefreak.
Mijn smaak is heel erg breed.. O.a. Ghost World, Pulp Fiction, American Beauty, Goodfellas, Dazed and Confused, 12 angry men, Lost in Translation, Match Point - en zo kan ik nog wel ff doorgaan - behoren tot m'n top. Maar ik kan ook heel erg genieten van een vermakelijke, oppervlakkige thriller of een luchtige komedie.Ik hou niet van pretentieuze arthouse films.
[..]
[..]
Ja, na al die lofuitingen ben ik echt heel erg benieuwd geworden.
[..]
Ben ik ook niet van plan.
[..]
Aan jou heb ik niets.
Chocolade is altijd goed, vandaag nog 2,5kg bonbons besteldquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:57 schreef Yreal het volgende:
ik heb trouwens echt TE VEEL chocolade liggen hier.
Ferrero rochers, 6 repen puur, 15 pakjes reeses, 2 pakken bon bon block en nog een kilo chocolade kruidnoten
En dan nog een doos drankbonbons (goede !), Duitse truffels, nog meer bonbons en nog wat repen witte chocoladequote:
Ik was van plan Reservoir Dogs deze week te kijken, kan niet wachtenquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:59 schreef meneerRaab het volgende:
Resevoir Dogs, Jackie Brown en Michael Clayton vind ik echt goud.
Reservoir dogs en Jackie Brown waren ook goed ja. Met name Reservoir Dogs. Kill Bill 1 had me ook echt onwijs verrast.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:59 schreef meneerRaab het volgende:
Resevoir Dogs, Jackie Brown en Michael Clayton vind ik echt goud.
V for Vendetta was zoooo gaaf. Pi heb ik nooit gezien, als je 'm hebt gezien laat weten hoe die was.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:01 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik was van plan Reservoir Dogs deze week te kijken, kan niet wachten.
Op mijn shortlist: Lost in Translation, American Psycho, V for Vendetta en Pi.
Ik heb net whisky gepaktquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:01 schreef Yreal het volgende:
En wat nou het ergste was, ik had trek in chips
dat is zo klote, ik dus vanmiddag zakken snoep gekocht voor tijdens het leren, heb ik nu dus ook trek in chips.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:01 schreef Yreal het volgende:
En wat nou het ergste was, ik had trek in chips
Ik wil ook..quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dan nog een doos drankbonbons (goede !), Duitse truffels, nog meer bonbons en nog wat repen witte chocolade
V for Vendettaquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:02 schreef N0rah het volgende:
[..]
V for Vendetta was zoooo gaaf. Pi heb ik nooit gezien, als je 'm hebt gezien laat weten hoe die was.
Ja! V for Vendetta was erg tof!quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:02 schreef N0rah het volgende:
[..]
V for Vendetta was zoooo gaaf. Pi heb ik nooit gezien, als je 'm hebt gezien laat weten hoe die was.
Dat was de matrix 2, die daarna keihard werd overtroffen door 3.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
V for Vendetta![]()
één van mijn grootste teleurstellingen op filmgebied.
Nonsens! V for Vendetta was geniaal.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
V for Vendetta![]()
één van mijn grootste teleurstellingen op filmgebied.
Wut? Ze zijn beiden gigantisch slecht in vergelijking tot het eerste deel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat was de matrix 2, die daarna keihard werd overtroffen door 3.
we hadden het dan ook over teleurstellingenquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:04 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wut? Ze zijn beiden gigantisch slecht in vergelijking tot het eerste deel.
In Rotterdam.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waar zit je nu dan? Ik heb ook weer geen zin om al te ver te rijden
quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:03 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nonsens! V for Vendetta was geniaal.
V for Vendetta is eigenlijk alleen tof vanwege deze baasquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:03 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja! V for Vendetta was erg tof!
Ja, dat waren ze dus allebei.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
we hadden het dan ook over teleurstellingen
quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat zijn jullie langs elkaar aan het praten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |