479 euro!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
En wat kost dat geintje, ben vrij slordig met aantekeningen dus wel handig
blijf gewoon rustig aan uitstellen, komt mij beste uit.. eind januari ofzo is wel chil. Dan is het ook nog legaal op gelukkig nieuwjaar te wensen, alles in 3 klappen en 5 vliegenquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
Ohja, de meet. Maar eens even een polletje maken binnenkort met de week.
Goed plan zo'n poll.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:10 schreef eriksd het volgende:
Ohja, de meet. Maar eens even een polletje maken binnenkort met de week.
Vind ik wel eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]lekkere muziek om bij te leren ook
quote:
Ho ho, het verschilt wel degelijk, dat snap ik ook wel. Maar in grote lijnen is (en dan bedoel ik Rechtsgeschiedenis 2, wat voornamelijk over Privaatrecht gaat) de basis van ons recht daar wel op terug te leiden. Natuurlijk is een slaaf bij ons geen goed meer etc etc, maar het zijn geen werelden van verschil verder. Dat bedoelde ik meerquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je snapt m'n opmerking niet. Hij zei dat het Romeinse Recht niet wezenlijk verschilt van het huidige recht. Someone mixed up some centuries.
Verder heeft deze ekte ekte baas uiteraard Gymnasium gedaan.
Sowieso geen huis maar klassiek is wel chill!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Teveel tekst![]()
Ik moet tijdens het leren instrumentale muziek hebben, klassiek, jazz, house
Die werken ook heel goed. Moet wel eerlijk zeggen dat ik 99% van de tijd ook klassiek of jazz op heb tijdens het leren. Maar nu even voor de afwisseling JvTquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Teveel tekst![]()
Ik moet tijdens het leren instrumentale muziek hebben, klassiek, jazz, house
Zelfs de sneeuw wil niet in Zutphen zijn. Ik fiets er wel eens naar toe als ik op de Veluwe ben; wat een treurnis.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:17 schreef Boterbartje het volgende:
Er ligt trouwens vet weinig sneeuw hier in Zutphen.. in Nijmegen zat je het gras van de weilanden niet en zag je de sporen niet; alleen 2 ijzerstreepjes. Hier zie je de bielzen en het gras van de weilanden alweer. Jammer.
Haten op huisquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Sowieso geen huis maar klassiek is wel chill!
Die hebben geen kans?quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb bij kansarmen meer een beeld van jonge uitkeringstrekkende allochtonen en sjonnies en anitas. Geen gehandicapten
Mensen denken bij gehandicapten vaak alleen aan mensen met syndroom van down. Maar er zit behoorlijk wat overlap tussen wat als gehandicapte te boek staat en het stereotype beeld van Ahmed zonder baan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:32 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb bij kansarmen meer een beeld van jonge uitkeringstrekkende allochtonen en sjonnies en anitas. Geen gehandicapten
Dat is nog steeds niet wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Ho ho, het verschilt wel degelijk, dat snap ik ook wel. Maar in grote lijnen is (en dan bedoel ik Rechtsgeschiedenis 2, wat voornamelijk over Privaatrecht gaat) de basis van ons recht daar wel op terug te leiden. Natuurlijk is een slaaf bij ons geen goed meer etc etc, maar het zijn geen werelden van verschil verder. Dat bedoelde ik meer
Overigens ook Gymnasium gedaan, weet niet of dat relevant is.
Leermuziek:
too soonquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef eriksd het volgende:
Vraag dat maar aan de grensrechters van Nederland.
Het was ook wel een beetje flauwquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is nog steeds niet wat ik bedoelde.
Dat natuurlijk sowieso. Met enkel het atheneum (of nog minder) kan je niet serieus genomen worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:21 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Overigens ook Gymnasium gedaan, weet niet of dat relevant is.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat natuurlijk sowieso. Met enkel het atheneum (of nog minder) kan je niet serieus genomen worden.
quote:
Scherp, scherp is wat je moet zijn!quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het was ook wel een beetje flauwGiku en ik waren gewoon met de inhoud en alles bezig
Maar wel scherp though.
Misschien moeten we even uitleggen hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Weekend voor de werkende mensen...meestal.
True.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Scherp, scherp is wat je moet zijn!
Hoe werkt het systeem bij de JoHo met die credits?quote:
Moet dat gekocht worden met credits tegenwoordig? Vroeger kreeg je met die credits het een en ander gratis en korting, maar kon je ook zonder credits gewoon alles kopen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Hoe werkt het systeem bij de JoHo met die credits?
Enige materiaal wat ik interessant vind op hun lijst met tentamenmateriaal moet gekocht worden met credits.
Moet je daar een lidmaatschap voor aanschaffen ?
Over de BTW bij bemiddelingsdiensten voor aandelen en voor bij fysiek vastgoed bedoel je?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Maharbal het volgende:
En voor Actaeon, HR heeft in de OB zaak van DTZ Zadelhoff arrest gewezen conform de uitspraak van het EHVJ.
Vind je vast leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:21 schreef Maharbal het volgende:
Ja die inderdaad. Balen voor de Inspecteur. Levert natuurlijk wel weer een aantal praktische issues op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom doe je zo gemeenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is ook iets voor de grote mensen van deze wereld.
Niks "moet" met credits, dat is alleen dat je korting hebt na het halen van een aantal samenvattingen ofzo. Mijne zijn nu op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:13 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Hoe werkt het systeem bij de JoHo met die credits?
Enige materiaal wat ik interessant vind op hun lijst met tentamenmateriaal moet gekocht worden met credits.
Moet je daar een lidmaatschap voor aanschaffen ?
Strange way of showing...quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat ik om je geef....[dramatische stem] omdat ik om je geef [/dramatische stem]
Oefenpakket + Adagia Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Moet dat gekocht worden met credits tegenwoordig? Vroeger kreeg je met die credits het een en ander gratis en korting, maar kon je ook zonder credits gewoon alles kopen.
Die credits krijg je idd als je lid wordt. Dat is eenmalig een tientje ofzo.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Omdat ik om je geef....[dramatische stem] omdat ik om je geef [/dramatische stem]
Ga er langs zou ik zeggen!quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Oefenpakket + Adagia Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Dat is een copy paste uit een pdf. die je kunt downloaden op de site van JoHo.
Strafrecht 2:
Overzicht stof deel 2 + arresten Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Zelfde bij bestuursrecht 2 en burgerlijk recht 2.
De gewone samenvatting zijn wel 'Te koop/af te halen bij JoHo Groningen'.
Wanneer anders?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]![]()
![]()
Zitten jullie nou gewoon onder werktijd te FOK!'en?!
In je vrije tijd na een lange dag gewerkt te hebbenquote:
De werkgever is daar uitermate relaxed in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
In je vrije tijd na een lange dag gewerkt te hebben![]()
Heeft de werkgever dit soort rare sites niet geblokkeerd dan
Dan heb ik inderdaad tijd om pareltjes te posten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dan ben ik het meest productief. 's Avonds heb ik weinig tijd om te Fok!ken.
Hmm, ik zou er dan even langs gaan. Kan je ook meteen lid worden als dat nodig blijkt te zijn. Ik heb zelf altijd alle samenvattingen van JoHo gehaald, werkt als een trein.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Oefenpakket + Adagia Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Dat is een copy paste uit een pdf. die je kunt downloaden op de site van JoHo.
Strafrecht 2:
Overzicht stof deel 2 + arresten Aanwezig Te koop voor credits bij JoHo Groningen
Zelfde bij bestuursrecht 2 en burgerlijk recht 2.
De gewone samenvatting zijn wel 'Te koop/af te halen bij JoHo Groningen'.
GefeliciteerDquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:00 schreef DanielBackward het volgende:
Aansluitingsmodule behaalt met een 7,2 gemiddeldnu dus nog anderhalf jaar wachten tot ik daadwerkelijk kan beginnen..
Hij is nu nog te kneden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Actaeon het volgende:
Jongens, jongens. De beste jongen is scholier. Kunnen we niet enige vorm van coulance betrachten?
Vreemde tent is het inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Ties02 het volgende:
Er hangt altijd zo'n leuk hippie geitenwollensokken sfeertje in die Joho
Normaal gesproken ben ik daar fel tegen hoor
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Scherp, scherp is wat je moet zijn!
Herkennen, maar dat komt meer omdat de bachelor Rechtsgeleerdheid hier wat breed is (Strafrecht/Bestuursrecht/Privaatrecht), terwijl ik zelf al een tijdje weet welke kant ik op wil. Dat maakt de rest er niet minder leuk op, maar wel een blok waar je doorheen moet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb even algemeen vraagje. Ik zit nu in m'n 3de jaar van m'n WO studie rechten, en het gaat redelijk prima. Ik loop nominaal op 1 vak na, privaatrecht natuurlijk. Alleen de studie vind ik bij vlagen echt doodsaai. De enige vakken die echt boeiend vind, zijn rechtsfilosofie als absolute uitblinker, dat vind ik echt schitterend, en verder vakken als Comparative Law Methodology, Rechtsgeschiedenis, etc.
Ik moet zeggen dat ik strafrecht ook nog wel enigzins boeiend, omdat het daar echt om 'de ernstige dingen des levens' gaat, en het idee van een overheid die echt ingrijpt in het leven van het individu, de machtsverhouding, psychologische aspecten van zo'n zaak, de verdachte, etc. Dat vind ik zeker interessant.
Ben ik de enige die dat vind? Ik denk nl. dat ik na deze bachelor geen master ga doen in rechten, waarschijnlijk ga iets doen op het vlak van geschiedenis, politicologie of international studies. Dat boeit me echt het meeste. Machtsverhoudingen tussen staten, internationale en interne politiek, dat soort dingen.
Het grote struikelblok daarbij is natuurlijk, dat zegt mijn vader mij tenminste, dat die hierboven beschreven richting onzekerder is, je wordt niet opgeleid voor een specifiek beroep. Aan de andere kant zie ik mezelf echt geen privaatrecht-advocaat worden en zeker niet rechter. Voor het strafrecht maak ik een uitzondering.
Heeft iemand advies voor mij? Het hoeven geen oplossingen te zijn, zeggen dat je je herkent in dit verhaal doet me ook al goed.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:20 schreef AmaninFull het volgende:
Herkennen, maar dat komt meer omdat de bachelor Rechtsgeleerdheid hier wat breed is (Strafrecht/Bestuursrecht/Privaatrecht), terwijl ik zelf al een tijdje weet welke kant ik op wil. Dat maakt de rest er niet minder leuk op, maar wel een blok waar je doorheen moet.
Niet dat dat er echt toe doet bij je probleem, maar ik wil de private-/bedrijfskant op.quote:En welke kant wil je op?
Precies wat ik dus dachtquote:Jan Vlug, raadsman van de verdachte in de zaak-Vaatstra Jasper S., heeft bij de deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten een klacht ingediend tegen zijn vakgenoten Willem Jebbink en Jeroen Soeteman. Zij schreven eind november een opiniestuk in de Volkskrant dat volgens Vlug als 'onzorgvuldig en onwelwillend' moet worden gekwalificeerd.
Vlug bevestigde vrijdag het bestaan van de klacht. Verder wilde hij er niets over kwijt. Ook de auteurs van het stuk met de kop 'Het is alsof de advocaat van Jasper S. zich publiekelijk verontschuldigt voor een vuile klus' onthielden zich vrijdag van commentaar.
Soeteman en Jebbink lieten zich kritisch uit over het optreden van Vlug in de media. Door inhoudelijk commentaar op de zaak heeft hij zijn cliënt op achterstand gezet, vinden zij. Jasper S. werd op 19 november aangehouden.
Toelichting
Donderdag wekte Vlug opnieuw de verbazing van zijn collega's. Toen werd bekend dat Jasper S. een bekentenis heeft afgelegd over de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra. Vlug gaf donderdagavond een uitvoerige toelichting op deze ontwikkeling. Andere advocaten verbazen zich over zijn openhartigheid over de inhoud van de zaak en zijn contacten met S. en diens familie. Vlug vertelde onder meer dat S. hem al tijdens een eerste gesprek heeft opgebiecht de moord op zijn geweten te hebben.
'Ik begrijp dat niet'', zegt de Amsterdamse strafpleiter Leon van Kleef. 'In principe is alles wat je klant je vertelt geheim. Ik hoop dat Vlug het met zijn cliënt besproken heeft. Maar ook als dat zo is: is het verstandig om nu al zo uitgebreid je verhaal te doen, ten overstaan van de natie?''
Ook Bart Nooitgedagt, advocaat en voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten, vraagt zich dat af.. 'Is het strategisch wijs om dat te doen. Is het niet verstandiger om eerst eens rustig de kat uit de boom te kijken?' Nooitgedagt gaat er niet op voorhand vanuit dat Vlug in Nieuwsuur zijn beroepsgeheim heeft geschonden. 'Het hangt af van het mandaat dat hij van zijn cliënt heeft. Dit kan alleen met diens uitdrukkelijke toestemming.'
Vlug: 'Het getuigt van amateurisme te veronderstellen dat ik dit niet met mijn cliënt heb besproken. Natuurlijk heb ik dat gedaan. We hebben gezegd: we doen één keer ons verhaal in een landelijk medium. Dat is nu gebeurd. Vanaf nu wil ik in stilte mijn werk doen.'
bron
Ik ken een heleboel mensen die exact hetzelfde hebben. Veel van die zie je ook weer terug in de staatsrechtmaster, omdat daar ook wat 'bredere' vakken zitten en niet alleen maar toegepaste beroepsvakken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Ik heb even algemeen vraagje. Ik zit nu in m'n 3de jaar van m'n WO studie rechten, en het gaat redelijk prima. Ik loop nominaal op 1 vak na, privaatrecht natuurlijk. Alleen de studie vind ik bij vlagen echt doodsaai. De enige vakken die echt boeiend vind, zijn rechtsfilosofie als absolute uitblinker, dat vind ik echt schitterend, en verder vakken als Comparative Law Methodology, Rechtsgeschiedenis, etc.
Ik moet zeggen dat ik strafrecht ook nog wel enigzins boeiend, omdat het daar echt om 'de ernstige dingen des levens' gaat, en het idee van een overheid die echt ingrijpt in het leven van het individu, de machtsverhouding, psychologische aspecten van zo'n zaak, de verdachte, etc. Dat vind ik zeker interessant.
Ben ik de enige die dat vind? Ik denk nl. dat ik na deze bachelor geen master ga doen in rechten, waarschijnlijk ga iets doen op het vlak van geschiedenis, politicologie of international studies. Dat boeit me echt het meeste. Machtsverhoudingen tussen staten, internationale en interne politiek, dat soort dingen.
Het grote struikelblok daarbij is natuurlijk, dat zegt mijn vader mij tenminste, dat die hierboven beschreven richting onzekerder is, je wordt niet opgeleid voor een specifiek beroep. Aan de andere kant zie ik mezelf echt geen privaatrecht-advocaat worden en zeker niet rechter. Voor het strafrecht maak ik een uitzondering.
Heeft iemand advies voor mij? Het hoeven geen oplossingen te zijn, zeggen dat je je herkent in dit verhaal doet me ook al goed.
Leuk! waar?quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:26 schreef avaz het volgende:
Ingeschreven voor de master commerciële rechtspraktijk. Instromen in februari.
Herken het niet eigenlijk. Vind het altijd leuk als er een nieuwe periode begint, met nieuwe vakken. Heeft wel echt een tijdje moeten groeien hoor, in het eerste jaar was ik echt een van de zoveel random rechtenstudenten die zijn punten haalde omdat ''ik toch iets moest doen''..quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Iddquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:13 schreef Ties02 het volgende:
Privaatrecht dissen dat gaan de notarielen niet leuk vinden!
huh?quote:Op zaterdag 8 december 2012 03:38 schreef Boterbartje het volgende:
Wakker worden, douchen, aankleden. Kom je beneden, sla m'n laptop open: 3:32
Waarom ben ik in godsnaam gedoucht en al beneden om 3:38?
Ik zou zelf vooral kijken naar het beroep dat je later wilt beoefenen, niet of de studie leuk is. Zit zelf ook in mijn 3e jaar en vind ook het grootste deel van de vakken saai. Je master zal sowieso leuker zijn omdat je dan veel dieper op de stof in gaat. Het is nog even door de zure appel heen bijten. Door verhalen uit de praktijk en kantoor bezoekjes houd ik mijn motivatie op peilquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:57 schreef AmaninFull het volgende:
Veel plezier.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:18 schreef _Rooos_ het volgende:
Volgende week Eén dag Rechten, ik ben benieuwd!
Leuk! Aan welke uni?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:18 schreef _Rooos_ het volgende:
Volgende week Eén dag Rechten, ik ben benieuwd!
Moet ook nog gebeuren inderdaad. Gaat 'm vandaag niet worden denk ik alleenquote:
Waarom moet je me nou in mijn euforische stemming herinneren aan tentamens?quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Moet ook nog gebeuren inderdaad. Gaat 'm vandaag niet worden denk ik alleenik ben al blij als een paar bladzijden leren nog gaat lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |