En als je erbij roept ik maak je dood, ik maak je dood ?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef Gert het volgende:
Doodslag is moord zonder opzet.
Het ziekenhuis heeft gemeld dat de aard van het letsel wees op zwaar fysiek geweld.
Dus als iemand na meerdere harde trappen tegen het hoofd overlijdt is dat doodslag. Als iemand het overleeft is het poging tot doodslag.
Doodslag is moord zonder voorbedachte rade. Opzet staat daar buiten. (simpel gezegd)quote:Op donderdag 6 december 2012 18:57 schreef Gert het volgende:
Doodslag is moord zonder opzet.
Het ziekenhuis heeft gemeld dat de aard van het letsel wees op zwaar fysiek geweld.
Dus als iemand na meerdere harde trappen tegen het hoofd overlijdt is dat doodslag. Als iemand het overleeft is het poging tot doodslag.
truequote:Op donderdag 6 december 2012 18:54 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel inderdaad. Niet zozeer de doofpot, maar zodra iets geen dodelijke afloop heeft trekken mensen het zich amper tot niet aan. Terwijl die laffe handelingen waar iedereen zich nu ineens zo druk om maakt, echt (relatief gezien) vrij vaak voorkomen..
Waarom vind je het vreemd dan ? Als je in de Randstad uitgaat maak je genoeg mee hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:55 schreef Ziba het volgende:
[..]
Een dure wijk, waarom zet je dat er nou weer bij? Altijd als mensen zichzelf een soort van willen bewijzen op fok vind ik dat merkwaardig. Het is totaal niet relevant om te benoemen.
Overigens lijkt het wel alsof je een soort obsessie met Marokkanen hebt. Je ontwijkt Marokkanen zelfs bewust terwijl je in een nette/dure wijk woont, dan valt er toch niets te ontwijken?Het lijkt mij in ieder geval niet echt gezond om bepaalde dingen te ontwijken vanwege Marokkanen. Angst.
Maargoed, verhalen van jou herken ik helemaal niet en ik vind 't ook weer merkwaardig dat jij als persoon zoveel meemaakt met specifiek Marokkanen. Niet dat ik je niet geloof ofzo. Ik vind het alleen zo vreemd.
Ook dat beroven en hoer schreeuwen naar vrouwen. Sissen enzo, dat klopt wel, maarja, geen idee wat je daaraan kan doen eigenlijk.
Evenals ik het vreemd vind trouwens dat er zoveel 'allochtonen' zijn die zichzelf gediscrimineerd voelen. Ik heb een 'buitenlandse' vader en als ik aan hem vraag of hij zich gediscrimineerd voelt of whatever hoor ik altijd nee.Ikzelf zie er misschien ook wel een beetje buitenlands uit en ik ook niet.
En ik woon heus niet in Staphorst ofzo maar kom ook gewoon overal. Overigens moet ik wel zeggen dat ik toen ik met mijn beste vriendin liep (hoofddoek) zij wel eens opmerkingen kreeg van Nederlanders - vaak bepaalde types, maar toch. Of dat een Nedrlander niet door haar geholpen wilde worden aan de kassa.
Als je iemand opzettelijk doodt, het dus van plan was op het moment dat je de daad verrichtte, is het moord. Was die opzet er niet, dan is het doodslag.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:59 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Doodslag is moord zonder voorbedachte rade. Opzet staat daar buiten.
Hallo Ziba uit Lutjebroek? Ik woon in Utrecht, daar hebben we dat soort problemen nu eenmaal. Fijn dat je het niet herkent. Nu weer terug naar je zuipkeet.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:55 schreef Ziba het volgende:
[..]
Een dure wijk, waarom zet je dat er nou weer bij? Altijd als mensen zichzelf een soort van willen bewijzen op fok vind ik dat merkwaardig. Het is totaal niet relevant om te benoemen.
Overigens lijkt het wel alsof je een soort obsessie met Marokkanen hebt. Je ontwijkt Marokkanen zelfs bewust terwijl je in een nette/dure wijk woont, dan valt er toch niets te ontwijken?Het lijkt mij in ieder geval niet echt gezond om bepaalde dingen te ontwijken vanwege Marokkanen. Angst.
Maargoed, verhalen van jou herken ik helemaal niet en ik vind 't ook weer merkwaardig dat jij als persoon zoveel meemaakt met specifiek Marokkanen. Niet dat ik je niet geloof ofzo. Ik vind het alleen zo vreemd.
Ook dat beroven en hoer schreeuwen naar vrouwen. Sissen enzo, dat klopt wel, maarja, geen idee wat je daaraan kan doen eigenlijk.
Evenals ik het vreemd vind trouwens dat er zoveel 'allochtonen' zijn die zichzelf gediscrimineerd voelen. Ik heb een 'buitenlandse' vader en als ik aan hem vraag of hij zich gediscrimineerd voelt of whatever hoor ik altijd nee.Ikzelf zie er misschien ook wel een beetje buitenlands uit en ik ook niet.
En ik woon heus niet in Staphorst ofzo maar kom ook gewoon overal. Overigens moet ik wel zeggen dat ik toen ik met mijn beste vriendin liep (hoofddoek) zij wel eens opmerkingen kreeg van Nederlanders - vaak bepaalde types, maar toch. Of dat een Nedrlander niet door haar geholpen wilde worden aan de kassa.
Dan nog zal moord niet kunnen slagen naar mijn idee, want er is aanzienlijk tijd verstreken tussen het beeindigen van de aanval, en het intreden van de dood. Derhalve kun je stellen dat het opzet van de daders niet gericht was op de dood, maar op het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Dat ze daarmee de aanmerkelijke kans op het intreden van de dood aanvaard hebben zou nog wel bewezen kunnen worden.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je iemand opzettelijk doodt, het dus van plan was op het moment dat je de daad verrichtte, is het moord. Was die opzet er niet, dan is het doodslag.
Nou als ze niet waren tegengehouden dan ?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Dan nog zal moord niet kunnen slagen naar mijn idee, want er is aanzienlijk tijd verstreken tussen het beeindigen van de aanval, en het intreden van de dood. Derhalve kun je stellen dat het opzet van de daders niet gericht was op de dood, maar op het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Dat ze daarmee de aanmerkelijke kans op het intreden van de dood aanvaard hebben zou nog wel bewezen kunnen worden.
Ik vind het geweldig wat ze doen...quote:Op donderdag 6 december 2012 18:07 schreef Adelante het volgende:
RTL Nieuws: minuut stilte in Japan bij start clubkampioenschappen
Je kunt het ook overdrijven mên
de tijd die ertussen zit zou niet uit moeten maken lijkt mijquote:Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Dan nog zal moord niet kunnen slagen naar mijn idee, want er is aanzienlijk tijd verstreken tussen het beeindigen van de aanval, en het intreden van de dood. Derhalve kun je stellen dat het opzet van de daders niet gericht was op de dood, maar op het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. Dat ze daarmee de aanmerkelijke kans op het intreden van de dood aanvaard hebben zou nog wel bewezen kunnen worden.
Wat ik vooral vreemd vind is dat het bij hem zo stelselmatig voorkomt. Steen door ruit, steen terwijl hij fietst, blabla. Nou, ik ga regelmatig uit. O.a. Amsterdam en best wel wat gezien, ook genoeg van gekke Nederlanders. Niet dat ik vind dat Marokkanen overheersen qua geweld ofzo. Eerlijk waar niet. En niet omdat ik blind ben.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom vind je het vreemd dan ? Als je in de Randstad uitgaat maak je genoeg mee hoor.
Dat weten we niet, maar het probleem is dat je als rechter niet zomaar kunt zeggen: Nou jullie hadden hem vast zo lang blijven schoppen tot kop en romp gescheiden waren ; Hij heeft geen glazen bol, en kan daders veroordelen op basis van wat er gebeurd is, niet op wat er eventueel nog gebeurd zou kunnen zijn. (behoudens bepaalde gevallen zoals gevaarzetting)quote:Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou als ze niet waren tegengehouden dan ?
Flikker opquote:Op donderdag 6 december 2012 18:34 schreef BenjaminLinus het volgende:
Persoonlijk kan ik me heel goed voorstellen dat die jongens absoluut niet het opzet op de dood van die man hebben gehad. Er zijn voorbeelden bekend van mensen die een hartaanval kregen een paar uur na een ''hevige gemoedsbeweging'' die werd veroorzaakt door een toeterende auto, het hard dichtslaan van een deur, kortom: een heftige schrikreactie.
Zeker wel. Er zijn zelfs foto's en filmpjes gemaakt, dus de waarheid komt wel boven tafel hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een reconstructie van het voorval. We weten niet wat er nu eigenlijk precies is gebeurd.
Geweld tegen de scheidsrechters gebeurt niet alleen in Nederland en dit voorval is een mooi moment om duidelijk kenbaar te maken dat dit geweld verwerpelijk isquote:Op donderdag 6 december 2012 18:07 schreef Adelante het volgende:
RTL Nieuws: minuut stilte in Japan bij start clubkampioenschappen
Je kunt het ook overdrijven mên
Nee, Groningen en op kamers in Amsterdam. In Groningen heb je ook wel Marokkanen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hallo Ziba uit Lutjebroek? Ik woon in Utrecht, daar hebben we dat soort problemen nu eenmaal. Fijn dat je het niet herkent. Nu weer terug naar je zuipkeet.
Lees mijn post nog eens.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeker wel. Er zijn zelfs foto's en filmpjes gemaakt, dus de waarheid komt wel boven tafel hoor.
Daarbij de getuigenissen van de mensen die erbij waren, die geprobeerd hebben in te grijpen, kortom, bewijs genoeg.
ze hebben hem tegen zijn hoofd geschopt en daar is hij aan doodgegaan, lijkt mij dat een arts dat vast zou moeten kunnen stellen voor de rechterquote:Op donderdag 6 december 2012 19:08 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Dat weten we niet, maar het probleem is dat je als rechter niet zomaar kunt zeggen: Nou jullie hadden hem vast zo lang blijven schoppen tot kop en romp gescheiden waren ; Hij heeft geen glazen bol, en kan daders veroordelen op basis van wat er gebeurd is, niet op wat er eventueel nog gebeurd zou kunnen zijn. (behoudens bepaalde gevallen zoals gevaarzetting)
(Al heb ik ze ook liever veroordeeld voor moord hoor, begrijp me niet verkeerd)
Dat hebben artsen toch al verklaard ? Dat is niet zo moeilijk te bewijzen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben hem tegen zijn hoofd geschopt en daar is hij aan doodgegaan, lijkt mij dat een arts dat vast zou moeten kunnen stellen voor de rechter
Als het OM brood had gezien in moord, hadden ze dat wel ten laste gelegd. Doodslag is echter zeker haalbaar. Gezien het type geweld, de plek op het lichaam en de vele getuigen, gaat de rechter wel een veroordeling wegens doodslag uitspreken lijkt me.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef BenjaminLinus het volgende:
[..]
Ik stel toch nergens dat ze hem ''per ongeluk'' meerdere malen tegen zijn hoofd hebben geschopt? Dat lijkt me wel aardig bewust gegaan..quote:Op donderdag 6 december 2012 19:08 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Flikker op
je schopt iemand per ongeluk meerdere keren tegen het hoofd.
Die club geeft zijn pupillen kickboxtraining als voorbereiding op een wedstrijd (Foto's in eerder topic van de c-tjes)
iemand die vechtsport training krigt weet wat schoppen tegen het hoofd doet
Het feit dat deze jongens het blijkbaar vonden kunnen om iemand te schoppen en te slaan tot twee keer toe is op zich al reden genoeg om je af te vragen wat er in die achterlijke koppen omging op dat moment.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hebben hem tegen zijn hoofd geschopt en daar is hij aan doodgegaan, lijkt mij dat een arts dat vast zou moeten kunnen stellen voor de rechter
Moord kan toch helemaal niet in deze situatie joh. Ja tenzij ze plannen vinden dat ze van te voren al beraamd hadden hem koud te maken.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Als het OM brood had gezien in moord, hadden ze dat wel ten laste gelegd. Doodslag is echter zeker haalbaar. Gezien het type geweld, de plek op het lichaam en de vele getuigen, gaat de rechter wel een veroordeling wegens doodslag uitspreken lijkt me.
Vraag het aan die kutmarokkanen. Hoe moet ik dat nou weten. Dat jij het nog niet hebt meegemaakt maakt het niet onwaar. Maar goed, Amsterdam dus. Ja, ik had een vriendin die ook in Amsterdam studeerde en er net zo als jij over dacht. Totdat ze na een nacht uitgaan ineens van haar fiets werd gesleurd en beroofd werd door een of andere Achmed. Sterkte tijdens de nacht dat jij aan de beurt bent.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, Groningen en op kamers in Amsterdam. In Groningen heb je ook wel Marokkanen.Ik meen het dat ik gewoon niet zoveel heb meegemaakt qua Marokkanen en ik ga echt gewoon uit in Amsterdam bijv.
Hoe komt het nou dat het zo vaak bij jou voorkomt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |