Versieringen? 22 jaar geleden voor het laatst.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:45 schreef lubje25 het volgende:
Wat een rust, iedereen de kerstversiering aan t ophangen nu de Goedheiligman er vandoor is? (of gewoon aan t werk?)
Guppie wilde niet slapen dus maar even gaan wegen op het consultatiebureau + wandelingetje erachteraan. Ik ben ook weer uitgelaten...quote:Op donderdag 6 december 2012 14:45 schreef lubje25 het volgende:
Wat een rust, iedereen de kerstversiering aan t ophangen nu de Goedheiligman er vandoor is? (of gewoon aan t werk?)
ik zou niet goed weten hoe en waar. Ik kan niet lenen in dit land en ben niet in NL om het te regelen plus een beetje jong voor een lening van zulke proporties.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:45 schreef Soempie het volgende:
Jezus PS.![]()
Echt niks meer aan te doen? Lenen is echt niet mogelijk?
Verdomme ja, dat is maandag al.quote:
Whut?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik kan ook niet meer thuis wonen dus moet als de bliksem dan ook woonruimte in Amsterdam vinden. Anyway, ga nu maar eens naar mijn werk, en dan naar mijn therapeut
Je kunt niet thuis wonen voorlopig? Je vader was laatst nog bij jou op bezoek?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik kan ook niet meer thuis wonen dus moet als de bliksem dan ook woonruimte in Amsterdam vinden. Anyway, ga nu maar eens naar mijn werk, en dan naar mijn therapeut
Ja, maar voor een lening in dit land heb ik een co-signer nodig, iemand die de verantwoordelijkheid voor de lening op zich neemt als ik faal... en dat is niet te vinden.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:40 schreef B.ertha het volgende:
Jemig, PS
Een lening moet toch wel te vinden zijn? Of een krediet bij Knox? Zonder diploma lijkt de kans me veel kleiner dat je de resterende schuld betaalt, terwijl je met diploma ook de extra schuld ooit wel kunt afbetalen. Ik vind het raar. Ik zeg niet dat je het niet geprobeerd hebt, maar eigenlijk meer dat ik het raar vind dat men dit niet inziet..
Ja waar maakt me eigenlijk weinig uitquote:Op donderdag 6 december 2012 16:55 schreef iamredleader het volgende:
Woonruimte zoeken in Amsterdam - geen probleem
Betaalbare woonruimte in Amsterdam - hangt een beetje af van je wensen qua m2 of qua buurt...
Amstelveen een optie?
Mijn vader was hier inderdaad, maar dat was één van de dingen die hij kwam vertellen. We hebbe op zich een goede band, maar daar zou niks van over blijven als we weer onder één dak zouden wonen. En mijn moeder kan die extra stress van mij terug in huis ook niet gebruiken. Kijk ze zouden met nooit op straat zetten natuurlijk, maar ze willen me eigenlijk gewoon niet terug in huis. En we zagen het een soort van aankomen, maar ik heb toch alles geprobeerd nog en ik ging er eigenlijk van uit dat we wel een oplossing zouden vinden...quote:Op donderdag 6 december 2012 17:39 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je kunt niet thuis wonen voorlopig? Je vader was laatst nog bij jou op bezoek?
Jeetje, PS, wat een verhaal. Ik begrijp er weinig van, maar dat komt omdat het nieuws nu zo plotseling is. Ik neem aan dat het al langer bekend was dat dit ging komen -voor je ouders-, maar aan de andere kant lijkt het net of het zo rauw op je dak valt?En wat B. ook zegt...
Wat een klote situatie.
Ik hoop dat dat positief uit gaat pakken.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Vanmiddag ga ik praten met de president. We'll see how that goes
Laat maar weten of ik je ergens mee kan helpenquote:Op donderdag 6 december 2012 17:54 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja waar maakt me eigenlijk weinig uit
Maar dan kun je ook naar je diploma fluiten, neem ik aan? Lijkt me geen optie, studieschuld door lening lijkt me alleszins normaal en acceptabel.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:54 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Dat van mijn diploma is ook zeker waar; en nog waarder is dat als ik terug ben in Nederland, ik in theorie kan besluiten geen cent over te maken -- overseas kunnen ze me toch niets maken. Niet dat ik dat wil, maar theorie
quote:Huurachterstand, moeite om het huis goed te verwarmen, een steeds groter aantal Nederlanders heeft er in 2011 mee te maken gekregen. Ook dit jaar blijft het aantal arme mensen en huishoudens in Nederland groeien. Dat melden het Sociaal Cultureel Planbureau en het Centraal Bureau voor de Statistiek donderdag in het rapport Armoedesignalement 2012.
De kans op armoede is het grootst bij eenoudergezinnen, alleenstaanden tot 65 jaar, niet-westerse huishoudens en huishoudens met bijstand.
Het SCP en CBS houden er verschillende definities van armoede op na. De eerste hanteert de 'niet-veel-maar-toereikendgrens', bijvoorbeeld 1020 euro voor een alleenstaande, het CBS spreekt van een lage-inkomensgrens van 960 euro.
Volgens het SCP steeg in 2011 het aantal mensen dat met armoede kreeg te maken, met 7,1 procent van de bevolking (in 2010 nog 6 procent). Het CBS zag het percentage stijgen van 7,4 naar 8,7 procent. Ramingen voor dit jaar wijzen op een verdere stijging naar respectievelijk 7,5 en 9,2 procent.
dat, ja...quote:Op donderdag 6 december 2012 20:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Maar dan kun je ook naar je diploma fluiten, neem ik aan? Lijkt me geen optie, studieschuld door lening lijkt me alleszins normaal en acceptabel.
Dat is een goede vraag.. Ik vermoed wel dat mijn oma het geld heeft, maar ik durf er niet naar te vragen...quote:Op donderdag 6 december 2012 20:57 schreef Whiteguy het volgende:
Damn PS.. dat is wel extreem klote.
Je hebt geen andere familie waar eventueel dat bedrag geleend kan worden?
[..]
Ik denk dat je als je het niet vraagt en het hierop stuk loopt je het jezelf nooit gaat vergeven...quote:Op donderdag 6 december 2012 21:39 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
dat, ja...
[..]
Dat is een goede vraag.. Ik vermoed wel dat mijn oma het geld heeft, maar ik durf er niet naar te vragen...
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:44 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ik denk dat je als je het niet vraagt en het hierop stuk loopt je het jezelf nooit gaat vergeven...
Ik zal er over denken... Vragen ligt gewoon nogal lastig bij ons in de familiequote:Op donderdag 6 december 2012 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Het is niet leuk, maar dit gaat wel over je toekomst.
Voor het nieuwe jaar begint, waarschijnlijk... *slikt brok in keel weg*quote:Op donderdag 6 december 2012 21:50 schreef MaJo het volgende:
PSwat een kut nieuws
per wanneer zou je dan terug moeten naar Nederland? Ik hoop dat er toch nog een manier te vinden is om te blijven
Dat dus, PS. Stel, je vraagt niets en je oma zegt later "had 't mij maar gevraagd". Dan sla je je pas echt voor de kop.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Het is niet leuk, maar dit gaat wel over je toekomst.
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:07 schreef Whiteguy het volgende:
En het klinkt misschien wat cru, maar oudjes hebben doorgaans geld/vermogen zat. Als dat het geval is, moet je ook niet uitsluiten dat dat zelfde bedrag ooit naar jou of je ouders als erfenis zal gaan. Kan je desnoods laten vastleggen bij een notaris lijkt me.
Tja, kan er weinig anders van maken. Henk kamp zei recentelijk dat het vermogen van de gemiddelde 65-plusser 245000 euro is. NRC heeft dat iets omlaag weten te praten, maar het is nog steeds aanzienlijk:quote:
quote:Het CBS telde in 2010 ongeveer 1,7 miljoen huishoudens waarvan de hoofdkostwinner 65 jaar of ouder was. Het gemiddelde vermogen van deze 65-plushuishoudens bedroeg over 2010 ongeveer 247.000 euro. Dat ligt in de buurt van het door Kamp aangehaalde bedrag van 245.000 euro.
De mediaan lag in 2010 op 104.000 euro. Dat wil zeggen dat 50 procent van de huishoudens beschikte over een vermogen van 104.000 euro of minder.
Het klopt dat 65-plussers gemiddeld een groter vermogen hebben dan mensen uit een lagere leeftijdscategorie. Volgens het rapport Armoedesignalement 2011 van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) zijn in Nederland „van alle leeftijdsgroepen 65-plussers het minst vaak arm”. Een verklaring voor het feit dat het vermogen van 65-plussers relatief hoog is, kan volgens het CBS worden gevonden in de hypotheekschuld. Of liever: het gebrek daaraan. Voor de meeste mensen is het eigenwoningbezit het leeuwendeel van hun vermogen en 65-plussers hebben de hypotheek op hun huis vaker afbetaald dan mensen uit andere leeftijdscategorieën.
Echter, Kamp sprak van „het gemiddelde vermogen van een 65-plusser”, niet van het huishouden van een 65-plusser. Dat is nogal een verschil, want het totale vermogen van een huishouden (met meerdere personen) zal altijd hoger liggen dan dat van de individuen binnen het huishouden. Huishoudens met een hoofdkostwinner van 65 jaar of ouder bestaan gemiddeld uit 1,6 personen. Het gemiddelde vermogen van individuele 65-plussers in Nederland zal dus aanzienlijk lager uitvallen dan Kamps 245.000 euro. Door het ontbreken van individuele cijfers is het precieze gemiddelde vermogen van één 65-plusser echter niet te berekenen, aldus econoom Peter Hein van Mulligen van het CBS.
Strikt genomen klopt de uitspraak van Kamp dus niet. In veel 65-plushuishoudens zal het persoonlijke kapitaal echter niet worden onderscheiden van het gezamenlijke vermogen. De huishoudens worden, ook door het CBS, gezien als een economische eenheid. Daarom is er ook wel iets te zeggen voor de formulering van Kamp.
Conclusie
„Het gemiddelde vermogen van de Nederlandse 65-plusser is 245.000 euro”, stelde minister Henk Kamp. Dat cijfer is gebaseerd op CBS-statistieken over het jaar 2010: het gemiddelde vermogen van huishoudens met een kostwinner van 65 jaar of ouder was toen 247.000 euro – iets meer dan Kamps 245.000. Maar dit is het gemiddelde vermogen van huishoudens, niet van individuele 65-plussers. Nu kan je huishoudens ook als ‘economische eenheid’ zien. Maar aangezien het gemiddelde 65-plushuishouden uit 1,6 personen bestaat, is het misleidend te stellen dat ‘de Nederlandse 65-plusser’ gemiddeld 245.000 euro bezit: per persoon ligt het vermogen aanzienlijk lager. Alles afwegende beoordeelt next.checkt de bewering daarom als grotendeels onwaar.
"Put your hands in the air and give me all your money!!"quote:Op donderdag 6 december 2012 22:20 schreef B.ertha het volgende:
En je kunt dit niet sugarcoaten dus gewoon met de deur in huis vallen.
Dat zou ik sowieso doen inderdaadquote:Op donderdag 6 december 2012 22:19 schreef B.ertha het volgende:
Vraag het in ieder geval als een lening. Ze kan altijd nog zelf een gift voorstellen.
Al is het maar om de rest van de familie alle wind uit de zeilen te nemenquote:Op donderdag 6 december 2012 22:45 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat zou ik sowieso doen inderdaadgewoon tegen de rente van de spaarrekening ofzo.
Behalve dan:quote:Op donderdag 6 december 2012 17:54 schreef Puntenslijpsel het volgende:
overseas kunnen ze me toch niets maken. Niet dat ik dat wil, maar theorie
Ik hoorde het net ook en onderweg kwam de sneeuw al horizontaal voorbij. Dus ik blijf wel een dagje hierquote:Op vrijdag 7 december 2012 06:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
klopt, was op de radio dat het later was maar de hoeveelheid blijft hetzelfde
Lekker handig, dat zijn waarschijnlijk de drukkere rittenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:19 schreef Cobra4 het volgende:
Connexxion in het Gooi doet trouwens ook goed haar best om service te blijven geven richting de klant:
- m.i.v. maandag verdwijnen de vroegste ritten. De ritten die men gebruikt om b.v. in A'dam of op de stations van Bussum en Hilversum te komen.
Die heb ik hier vaker niet dan wel in de bus, daar zou je nog wel zonder kunnenquote:- de OV-chipkaart oplaadmachines verdwijnen uit de bussen.
Whutquote:- De chauffeurs mogen andere bussen niet meer contacten mbt overstappende passagiers.
Mooie reden om nog wat ritten te schrappenquote:Laat me raden. Over een paar maanden komt het bericht dat, onverwacht, het aantal passagiers minder is geworden.![]()
Hier ook goed gegaan vanochtend. Wel rustig aan rijden, maar het was zowaar best rustig op de weg. Ben inderdaad ook benieuwd naar vanmiddag....quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zo, aangekomen op m'n werk. Was nog wel te doen, ben wel benieuwd naar vanmiddag. Kan nog wel eens een leuk ritje worden
quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:30 schreef Etcetera het volgende:
PS, vraag het alsjeblieft aan je omaik weet dat je nu het liefste in een hoekje wegkruipt van alles en iedereen totdat het over is, maar dat gaat niet helpen meis. En ik weet dat je dat ook weet
en als je een beetje bent zoals ik ben, dan wordt je boos van deze woorden
En hoe bozer hoe beter want dan boeit het je geen fuck meer en dan doe je het gewoon
Wat zij zegtquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:30 schreef Etcetera het volgende:
PS, vraag het alsjeblieft aan je omaik weet dat je nu het liefste in een hoekje wegkruipt van alles en iedereen totdat het over is, maar dat gaat niet helpen meis. En ik weet dat je dat ook weet
En hoe bozer hoe beter want dan boeit het je geen fuck meer en dan doe je het gewoon
En als ze een beetje is zoals Sheep, dan doet ze nu helemaal niks meerquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:30 schreef Etcetera het volgende:
Je rijdt elke dag van Nijmegen naar Delft??? Is dat tijdelijk?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:08 schreef B.ertha het volgende:
Dit is mijn route naar het werk. Tweederde van de weg is rood-zwart, een kwart is geel en de rest is groen. Maar volgens Google duurt de reis toch maar 18 minuten langer
Niet elke dag, 3-4 keer per week. En ja, godzijdank!quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je rijdt elke dag van Nijmegen naar Delft??? Is dat tijdelijk?
Ik dacht al, lijkt me geen ideale situatiequote:Op vrijdag 7 december 2012 10:21 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Niet elke dag, 3-4 keer per week. En ja, godzijdank!
In de zomer was het redelijk te doen, nu zit ik zeker 4 uur per keer in de auto.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik dacht al, lijkt me geen ideale situatie
Damnquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:24 schreef B.ertha het volgende:
[..]
In de zomer was het redelijk te doen, nu zit ik zeker 4 uur per keer in de auto.
Tot eind januari waarschijnlijk.
Eens, maar veel mensen willen graag de perfecte boom...quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:24 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind deze kunstkerstboom veel leuker dan al die perfecte. Deze is tenminste geloofwaardig!
[ link | afbeelding ]
Niet echtquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Damn
Heb je een grote auto trouwens?
En acceptgiro's zijn perfecte middelen om te bestellen en pas maanden later te betalen na een hoop gedoe.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:27 schreef Etcetera het volgende:
weer een bedrijf waarbij ik niet op acceptgiro mag bestellen. Ik ga maar eens bellen straks. Het interesseert me niet zo heel veel trouwens, maar sommige dingen wil ik eerst in huis hebben om te kunnen besluiten of ik betaal of dat ik het meteen terugstuur...
I knowquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En acceptgiro's zijn perfecte middelen om te bestellen en pas maanden later te betalen na een hoop gedoe.
Bij Bol gaat het per adres ja. Als jou vriend een tijdje niet betaalt, dan kun jij ook geen bestellingen meer doen. Ook niet als je per iDeal betaaltquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
I knowEn de reden dat ik bijvoorbeeld bij Bol.com ook al wat issues had, komt door de vorige bewoner die het leuk vond (blijkbaar) om veel te kopen en weinig te betalen. Een telefoontje en het zal wel geregeld zijn vermoed ik.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:39 schreef Nembrionic het volgende:
Mag ik trouwens even dit lekkere zomerplaatje spammen in deze koude tijden?
Ik moet straks 80 zakken van 25 kilo naar boven dragen. 2e verdiepingquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
De sneeuw blijft hier maar half/half liggen.
Straks naar huis door de slush...
Dat is het meest idiote inderdaad, had dat op ons vorige adres. Ik moest een studieboek hebben en kon niet eens bestellen met vooruitbetalenquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bij Bol gaat het per adres ja. Als jou vriend een tijdje niet betaalt, dan kun jij ook geen bestellingen meer doen. Ook niet als je per iDeal betaalt
Nu moet ik zeggen dat er ook wel goed nieuws is. De meeste lijnen blijven 's avonds langer rijden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:24 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Lekker handig, dat zijn waarschijnlijk de drukkere ritten
[..]
Die heb ik hier vaker niet dan wel in de bus, daar zou je nog wel zonder kunnen
[..]
WhutDat is echt belachelijk
[..]
Mooie reden om nog wat ritten te schrappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:30 schreef Etcetera het volgende:
alles is groenquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:08 schreef B.ertha het volgende:
Dit is mijn route naar het werk. Tweederde van de weg is rood-zwart, een kwart is geel en de rest is groen. Maar volgens Google duurt de reis toch maar 18 minuten langer
Ik kan je 1 ding vertellen: banken lenen over het algemeen minder en minder graag geld uit. Kleinere bedragen zijn bovendien lastiger, vanwege provisieverbod voor particulieren onder bepaalde bedragen en voor bepaalde doelen. Dus wordt de rente weer hoger. En de huidige wet- en regelgeving is flink aangescherpt ten opzichte van een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:34 schreef wyccie het volgende:
Of dat je vader een lening aanvraagt bij de bank (10k is te doen met een normaal inkomen toch, Red?) om in ieder geval je diploma nog te kunnen halen.
Wat doet die blanke daar?quote:
Dus toch nog best lastig. Ik kreeg het destijds ook niet voor elkaar, vanwege mijn studieschuld.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:26 schreef iamredleader het volgende:
Ik kan je 1 ding vertellen: banken lenen over het algemeen minder en minder graag geld uit. Kleinere bedragen zijn bovendien lastiger, vanwege provisieverbod voor particulieren onder bepaalde bedragen en voor bepaalde doelen. Dus wordt de rente weer hoger. En de huidige wet- en regelgeving is flink aangescherpt ten opzichte van een paar jaar terug.
Maar goed, een gesprek kun je altijd aanvragen
quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
Wat doet die blanke daar?![]()
Ze kan nog steeds prima zingen, nu nog muziek maken. Jammer van die maniertjes.
Dat wiebelhoofd van die man links achterin. Stelletje pretnegers.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:41 schreef Cobra4 het volgende:
![]()
Speciaal voor jou dan een clipje met twee blanken.
Ja, ze hebben er allemaal duidelijk plezier in.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat wiebelhoofd van die man links achterin. Stelletje pretnegers.
zo'n ding hebben wij ookquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn rolgordijnen hebben niet van die luxe shizzle, alleen een ketting met balletjes
In een Ikea-rolgordijn van een tientje?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:57 schreef Etcetera het volgende:
[..]
zo'n ding hebben wij ooken d'r zit vast een veertje in dat ervoor zorgt dattie niet naar beneden dondert
Er moet toch iets inzitten wat ervoor zorgt dat je het rolgordijn op een bepaalde hoogte open kunt houdenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
In een Ikea-rolgordijn van een tientje?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De zuster van het ziekenhuis waar Kate Middleton ligt die enkele Australische radio-dj's te woord heeft gestaan schijnt overleden te zijn
De familie van die zuster ook niet...quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:53 schreef iamredleader het volgende:
Nou, de koninklijke familie zal er blij mee zijn.... not
Tijd om af te sluiten, weekend
ditquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn om een hoopvol bericht te lezen
quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Update uit LaLa land.
Vanmiddag een gesprek bij president (staat nu vast). Gisteren rond de tafel gezeten met goede vrienden en oplossingen doorgesproken. Overwegingen zijn:
-- Aantal klassen nemen bij de plaatselijke Community College om in elk geval mijn studenten visum te houden. Community College is een stuk goedkoper. Ik heb hier een huis met een lease...
-- Proberen een werk visum te krijgen (lijkt me lastig, maar die vriend denkt dat eht te doen is)
-- Extra lenen bij de IBG rond te krijgen, en dat voor de afgelopen twee jaar in retrospect te doen
-- Naar canada en terug rijden voor een toeristen visum om me in elk geval 3 maanden respijt te geven en tegelijkertijd zwart te werken.
Daarnaast kreeg ik net een telefoontje van mijn vader dat doet vermoeden dat er in NL achter de schermen hard word gewerkt om geld bij elkaar te zoeken (en ik denk dat oma daar deel van is). Toen mijn pa hier was vertelde hij ook dat verschillende van zijn vrienden, die er al bij waren vanaf de geboorte van mij en mijn broer, deel van hun spaargeld als lening hadden aangeboden. We nemen dat liever niet an, maar wat moet, dat moet.
En ik ben echt enorm geroerd door jullie lieve reacties, berichtjes en advies. Het helpt me ontzettend. Dank dank dank
Wat goedquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:22 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Update uit LaLa land.
Vanmiddag een gesprek bij president (staat nu vast). Gisteren rond de tafel gezeten met goede vrienden en oplossingen doorgesproken. Overwegingen zijn:
-- Aantal klassen nemen bij de plaatselijke Community College om in elk geval mijn studenten visum te houden. Community College is een stuk goedkoper. Ik heb hier een huis met een lease...
-- Proberen een werk visum te krijgen (lijkt me lastig, maar die vriend denkt dat eht te doen is)
-- Extra lenen bij de IBG rond te krijgen, en dat voor de afgelopen twee jaar in retrospect te doen
-- Naar canada en terug rijden voor een toeristen visum om me in elk geval 3 maanden respijt te geven en tegelijkertijd zwart te werken.
Daarnaast kreeg ik net een telefoontje van mijn vader dat doet vermoeden dat er in NL achter de schermen hard word gewerkt om geld bij elkaar te zoeken (en ik denk dat oma daar deel van is). Toen mijn pa hier was vertelde hij ook dat verschillende van zijn vrienden, die er al bij waren vanaf de geboorte van mij en mijn broer, deel van hun spaargeld als lening hadden aangeboden. We nemen dat liever niet an, maar wat moet, dat moet.
En ik ben echt enorm geroerd door jullie lieve reacties, berichtjes en advies. Het helpt me ontzettend. Dank dank dank
Dat, dus. Moed houden!quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn om een hoopvol bericht te lezen
dat gaat de goede kant op dusquote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Okay, met de president gepraat. Voorlopige oplossing lijk een aantal vakken volgen bij de plaatselijke community college (wat even veel zou kosten voor het hele semester als hier maandelijks bij Knox). Dat betekent extra tijd. Ze gaat me helpen zorgen dat ik er binnenkom
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Okay, met de president gepraat. Voorlopige oplossing lijk een aantal vakken volgen bij de plaatselijke community college (wat even veel zou kosten voor het hele semester als hier maandelijks bij Knox). Dat betekent extra tijd. Ze gaat me helpen zorgen dat ik er binnenkom
quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Decafe durf ik je niet aan te bieden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:28 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als ik niet zou gaan slapen zou ik zeggen lekker
Oh, welke?quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:34 schreef iamredleader het volgende:
Bedtijd... Maar er komt een uberslechte film op sbs6 zometeen... Twijfel
Dat kun je wel zeggen ja.quote:
Blijft inderdaad wennen zonder hem in de nacht. Maar gelukkig komt dat over 10 dagen een week lang helemaal goed.quote:Op zaterdag 8 december 2012 03:52 schreef lubje25 het volgende:
de Freaknacht op 3FM zonder Ekdom vind ik stukken minder, hier geen reet te doen. Misschien maar een filmpje opzetten
Yep, zoiezo gaan we een leuke radiotijd tegemoetquote:Op zaterdag 8 december 2012 03:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Blijft inderdaad wennen zonder hem in de nacht. Maar gelukkig komt dat over 10 dagen een week lang helemaal goed.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 04:02 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Yep, zoiezo gaan we een leuke radiotijd tegemoet![]()
![]()
ik kon net m'n cadeau nog in Sint papier in laten pakkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:50 schreef MaJo het volgende:
Meuning
Goede berichten PSHopelijk komt er snel een oplossing
Wij vieren ook vanavond Sinterklaas dus zo nog even de stad in om de laatste cadeaus te scoren. Zin in vanavond
Jes, aai soht so toe!quote:
Weer wat dozen opruimen. Waarom heb ik toch zoveel prut?quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zo, vanavond maar weer eens naar de kroeg. Iemand nog grootse plannen?
Lekker.quote:
Net, zowat in de achtertuin van IARL bij een Japans restaurant Okonomi-yaki gegeten. Vorig jaar in Hiroshima voor het eerst gegeten en wilde dat nog wel een keer. En dan is Google toch wel een handige zoekfunctie...quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:30 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
zo, vanavond maar weer eens naar de kroeg. Iemand nog grootse plannen?
Truste.quote:Op zondag 9 december 2012 00:53 schreef iamredleader het volgende:
Moe, voldaan, laminaat goed eind op weg, daarna The Expendables 2 gekeken, en nu bedtijd
Wat hij zeiquote:
Truste HTquote:Op zondag 9 december 2012 03:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoi Lubje en C4. Ik ga lekker tukken
koffie hierquote:
Thee en eierkoekquote:
Wat is het?quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net, zowat in de achtertuin van IARL bij een Japans restaurant Okonomi-yaki gegeten. Vorig jaar in Hiroshima voor het eerst gegeten en wilde dat nog wel een keer. En dan is Google toch wel een handige zoekfunctie...
Lekker en een Japanse soort van hartige pannenkoek, met een flinterdunne of soms zelfs geen bodem...quote:
Quote...quote:Op zondag 9 december 2012 08:35 schreef TradeMarkie het volgende:
Moguh
En de term me-time bezorgt me jeuk
Goed plan! Volgens mij liggen die nog wel op de plank hier...quote:Op zondag 9 december 2012 08:54 schreef TradeMarkie het volgende:
En de pistoletjes mogen nu de oven uit
quote:Op zondag 9 december 2012 12:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zo, gisteravond weer eens ouderwets Guinness gedronken![]()
Enige nadeel is dat die grote glazen niet heel veel langzamer leeg gaan dan kleine glazen.
Voel me licht brakjes...
Hm, ik moet weer eens kopen... Niks in huisquote:Op zondag 9 december 2012 12:11 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Zo, gisteravond weer eens ouderwets Guinness gedronken![]()
Nope, moe, huishouden, veel te nat en donker buiten en niets interessants te melden.quote:Op zondag 9 december 2012 16:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
heeft iedereen ineens een sociaal leven?
dat helpt daar niet tegen...quote:
quote:
quote:Op zondag 9 december 2012 20:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik niet meer dan een chocoladeletter, jij had dus een betere vangst?
Goeie oogstquote:Op zondag 9 december 2012 20:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
2 chocoladelettersEn een LP van Balthazar, 2 boeken, nieuwe drumvellen, taartspringvorm in de vorm van een hartje, Jamie Oliver kookboek en deeg om macarons mee te maken
Vito was erg blij met zijn touw en Noa ging trots in haar nieuwe mandje liggenTotdat huiskat Kitty ook in het mandje ging liggen, toen besloot Noa haar teritorium te claimen door erin te plassen
![]()
Reizen zonder John van Geert Mak en Gek op Natuurkunde van Walter Lewin. Had beide boeken gevraagdquote:Op zondag 9 december 2012 20:25 schreef Soempie het volgende:
Oeh, leuke Sinterklaascadeaus! Welke boeken?
Noa.
Zoiets dergelijks jaquote:Op zondag 9 december 2012 20:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Goeie oogstDat deeg, is dat een soort eiwit/suiker/amandelpoeder dan?
Ik ben ook erg benieuwdquote:Op zondag 9 december 2012 20:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ben benieuwd, macarons zijn best tricky om goed te krijgen. (en mislukt ook heel lekker)
Nee niet elke keer, maar wel als we een paar dagen blijven. Dit was voor het eerst sinds de zomervakantiequote:Op zondag 9 december 2012 21:57 schreef LadyBlack het volgende:
Neem je Noa dan elke keer mee als je naar je ouders gaat MaJo?
Mijn kat is echt niet blij als ie in zn mand mee moet in de auto, dus die doe ik een groot plezier als ik m thuislaatGelukkig heb ik een lieve buurvrouw die m eten en aandacht geeft als we er een paar dagen niet zijn.
Klinkt als een geslaagde Sinterklaasavond! Ik vind t best saai dat we het dit jaar over hebben geslagen, maar ik ga dan wel wat leuks onder de kerstboom leggen ofzo.... dan hebben we mn moeder + vriend hier op bezoek.
Die poster klinkt tof!quote:Op zondag 9 december 2012 22:04 schreef Etcetera het volgende:
Wij hebben vrijdag Sinterklaas gevierdToffe poster gekregen: de Lego-variant van de mannen die lunchpauze houden op een wolkenkrabber. Het boek Heat Wave van Richard Castle
chocoladeletter
Truffelkruidnoten
quote:Op zondag 9 december 2012 22:18 schreef lubje25 het volgende:
Vanuit een geheel leeg cafe
![]()
Ben blij dat dit zelden voorkomt
zondag, kloteweer, feestdagen komen er aan?quote:Op zondag 9 december 2012 22:18 schreef lubje25 het volgende:
Vanuit een geheel leeg cafe
![]()
Ben blij dat dit zelden voorkomt
werktquote:Op zondag 9 december 2012 22:19 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt ditDeze in elk geval
Ik vind 'm erg leuk
Ja werkt! Erg tof inderdaadquote:Op zondag 9 december 2012 22:19 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm erg leuk
kijk hier dan maar eens. http://www.flickr.com/photos/balakov/sets/72157602602191858/quote:Op zondag 9 december 2012 22:19 schreef Etcetera het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm erg leuk
Valt er zoveel te winnen dan?quote:Op zondag 9 december 2012 23:48 schreef Nembrionic het volgende:
Ik moet morgen eerst nog Staatsloten kopen
Jawel, maar eens in de zoveel tijd staat de jackpot op 15 miljoen en gaat de prijs er gegarandeerd uit. Dit keer blijkt dat niet het geval te zijnquote:
Klopt, maar er zijn meer hele mooie prijzen te winnenquote:
Ik ben van plan er eentje te snaaienquote:Op maandag 10 december 2012 00:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn meer hele mooie prijzen te winnen
quote:
Lub.quote:
Als het maar niet te vaak gaat gebeuren.quote:Op maandag 10 december 2012 02:03 schreef lubje25 het volgende:
Er kwam nog 1 persoon, Horeca-collega die bleef nog een uurtje. Heel apart zo rustig
Inderdaad maar dat lijkt niet te gaan gebeurenquote:Op maandag 10 december 2012 02:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als het maar niet te vaak gaat gebeuren.
quote:Op maandag 10 december 2012 02:13 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Inderdaad maar dat lijkt niet te gaan gebeuren
Is toch niet meer zo populair als 25 jaar geleden.quote:
ik vond de wedstrijden van Steven Hendry altijd wel tof om naar te kijken.quote:
Waarmee? De SC-verjaardag is in novemberquote:
Langer thuisquote:Op maandag 10 december 2012 07:05 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Red, begin je nou vroeger of ben je langer thuis?
Nog niet gelezen? Wij hebben allemaal de Nobelprijs voor de vrede gekregen.quote:Op maandag 10 december 2012 07:25 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Waarmee? De SC-verjaardag is in november
quote:Op maandag 10 december 2012 07:27 schreef Cobra4 het volgende:
Nog niet gelezen? Wij hebben allemaal de Nobelprijs voor de vrede gekregen.
Ja, de Nobelprijs voor de vrede is voor elke inwoner van de EU.quote:
Ik was fan van Jimmy White, de beste speler die nooit wereldkampioen werdquote:Op maandag 10 december 2012 02:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
ik vond de wedstrijden van Steven Hendry altijd wel tof om naar te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |