Ja maar 1 keer kutmarokkaan, wat best op die ene kutte marokkaan kan slaan en je bent Hitlerquote:Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Word je niet uitgescholden omdat je zo raar doet, en doe je daarna weer raar?
Je weet net zoals ik dat die 'witte vlucht' niet voor de gezelligheid is geweest.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Vervelend voor je man!
Meen ik echt!
Maar jij weet net zo goed als ik dat dit alsnog niet betekent dat ALLE multiculti-wijken, of ALLE marrokanen of whatever, slecht zijn...
En er zijn in deze reeks imo teveel mensen die daar wel naar neigen.
Zeg ik dat? Nee. Mijn reactie sloeg op jouw reactie richting Ali B.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pardon? Ik word voor kankerhollander en kankermongool uitgescholden en dan moet ik niet zo raar doen?
Ach, er zullen altijd mensen zijn die blijven roepen dat er ook nog een groepje is dat het wel goed doet.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ha! Dat zijn dus alleen degene die gepakt worden! En met het NLe pakpercentage in het achterhoofd weet je dus ook wel hoe het met het werkelijke cijfer zit!
Ach, ik slik toch ook de generalisaties van Nielsch. Daar hoor je mij ook niet zielig over doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat moet je allemaal slikken.
54% misdrijf, pakkans 1,8% --> werkelijke percentage 3000%quote:Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ha! Dat zijn dus alleen degene die gepakt worden! En met het NLe pakpercentage in het achterhoofd weet je dus ook wel hoe het met het werkelijke cijfer zit!
Mutant geloof jij eigenlijk dat er een probleem is? En zo ja, wat zou dan volgens jou een goede oplossing zijn?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee. Mijn reactie sloeg op jouw reactie richting Ali B.
Zo dat is toch best veelquote:Op donderdag 6 december 2012 14:50 schreef ssebass het volgende:
[..]
54% misdrijf, pakkans 1,8% --> werkelijke percentage 3000%
Naast de treurige spelfouten in de tweet van Ali B. zie ik vooral iemand die meent dat Wilders (en dus ook anderen) dit geen Marokkanenprobleem mogen noemen omdat je dan bezig bent met een haatcampagne. En dat terwijl er toch ECHT een Marokkanenprobleem is.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nee. Mijn reactie sloeg op jouw reactie richting Ali B.
Dat is inderdaad een gevaar.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kristallnacht2.0 Het zit er aan te komen.
Hij is van mening dat het niet zo is - en dat maakt hij kenbaar. Volgens mij mag dat gewoon. Jij maakte van zijn tweet toch echt wat anders.. Ali richt zich specifiek op Wilders en zijn uitlating.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Naast de treurige spelfouten in de tweet van Ali B. zie ik vooral iemand die meent dat Wilders (en dus ook anderen) dit geen Marokkanenprobleem mogen noemen omdat je dan bezig bent met een haatcampagne. En dat terwijl er toch ECHT een Marokkanenprobleem is.
Jij wilt er nog meer subsidiegeld inpompen /? Dat doen we al 30 jaar man. We passen hier ons al aan, folders in andere talen voor bijstand/huurtoeslag enzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar.
Ik ben benieuwd naar de oplossing die de Het ligt aan de Marokkanen-roepertjes voor ogen hebben.
Het zal wel weer iets zijn waarin woorden als keihard, zero-tolerance en terugsturen voorkomen.
Je gaat echter weinig bereiken als je niet ook vanaf de basis begint met het voorkomen van ontsporing.
Mede vanwege hun cultuur zijn veel ouders niet in staat hun zonen op te voeden in een maatschappij met veel vrijheden. Daar moet iets mee gedaan worden. En da's nog niet zo simpel., Het kost geld, energie en heel veel tijd.
Achter dat superioriteitsgedrag (Marokkanen hebben tenminste eer, ze laten niet over zich heen lopen, hun vrouwen zijn tenminste geen hoeren, ze zijn geen heidenen) zit volgens mij een minderwaardigheidscomplex. De basis daarvan ligt bij het feit dat "ze" hier überhaupt zijn. Want: wat doe je hier eigenlijk zo massaal? Als je cultuur, je land, je geloof zo geweldig is dan is het vast wel goed voor elkaar in het land van oorsprong of niet dan? Nou eh, nee dus.
Surinamers en Antillianen kunnen Nederland daar tenminste nog de schuld van geven. Marokko heeft echter niet zo'n westerse kolonisatie gekend, wel een arabisering.
Onze maatschappij is veel opener, eerlijker en kent veel meer vrijheden dan de Marokkaanse. Die weelde moet je kunnen dragen. Als je dat niet kunt dan moet je dat leren. Waar we voor op moeten passen is dat Nederland die beschaving moet gaan aanpassen omdat een klein percentage van de bevolking misbruik maakt van de vrijheid. Een politiestaat en/of een staat waarin met twee maten wordt gemeten leidt van kwaad tot erger, zo wijst de geschiedenis uit.
En jij wilt blijkbaar niet lezen....quote:Op donderdag 6 december 2012 14:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee al het tuig moet je aanpakken maar jij wilt het probleem niet erkennen blijkbaar.
En het gaat om meer want wat vind je van de rol van de ouders en van familieleden e.d. die zeggen dat het allemaal van die lieve jongens zijn ? Die zijn niet crimineel, maar goede Marokkanen zijn het ook niet.
En als je dat niet doet ben je racist.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat moet je allemaal slikken.
Dat niet alleen maar is er laatst niet iets over geroepen dat zodra iets 2de of 3de generatie is, dit niet bestempeld wordt als Marokkaans maar als Nederlands? Weet het niet precies meer, anderen hier weten dat vast beter.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Van dat tuig ? De meeste wel gezien al die stille tochten die we hebben gezien.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En jij wilt blijkbaar niet lezen....
Wat ik van die rol vind ? Verwerpelijk, maar denk je nou echt dat ze allemaal zo reageren die ouders?
Het is natuurlijk al lang geen klein percentage meer. NL is ooit heel soft geworden in een geheel andere tijd in een maatschappij die behoorlijk monocultureel was (iig etnisch) en waarin een bepaalde mate van gelatenheid en welvaart was gekomen. Daar werkte het om softer te worden. Echter met de import van de figuren zoals jij hebt genoemd is die tijd voorbij en werkt dat softe gedoe niet meer. Er moet gewoon idd veel harder opgetreden worden.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gevaar.
Ik ben benieuwd naar de oplossing die de Het ligt aan de Marokkanen-roepertjes voor ogen hebben.
Het zal wel weer iets zijn waarin woorden als keihard, zero-tolerance en terugsturen voorkomen.
Je gaat echter weinig bereiken als je niet ook vanaf de basis begint met het voorkomen van ontsporing.
Mede vanwege hun cultuur zijn veel ouders niet in staat hun zonen op te voeden in een maatschappij met veel vrijheden. Daar moet iets mee gedaan worden. En da's nog niet zo simpel., Het kost geld, energie en heel veel tijd.
Achter dat superioriteitsgedrag (Marokkanen hebben tenminste eer, ze laten niet over zich heen lopen, hun vrouwen zijn tenminste geen hoeren, ze zijn geen heidenen) zit volgens mij een minderwaardigheidscomplex. De basis daarvan ligt bij het feit dat "ze" hier überhaupt zijn. Want: wat doe je hier eigenlijk zo massaal? Als je cultuur, je land, je geloof zo geweldig is dan is het vast wel goed voor elkaar in het land van oorsprong of niet dan? Nou eh, nee dus.
Surinamers en Antillianen kunnen Nederland daar tenminste nog de schuld van geven. Marokko heeft echter niet zo'n westerse kolonisatie gekend, wel een arabisering.
Onze maatschappij is veel opener, eerlijker en kent veel meer vrijheden dan de Marokkaanse. Die weelde moet je kunnen dragen. Als je dat niet kunt dan moet je dat leren. Waar we voor op moeten passen is dat Nederland die beschaving moet gaan aanpassen omdat een klein percentage van de bevolking misbruik maakt van de vrijheid. Een politiestaat en/of een staat waarin met twee maten wordt gemeten leidt van kwaad tot erger, zo wijst de geschiedenis uit.
Volgens mij is het duidelijk dat er teveel Marokkaanse jongeren in de criminaliteit belanden. Dit is al jaren het geval en er zijn ook een kleine triljoen topics aan besteedt op dit forum. Daarin heb ik diverse mogelijke oplossingen aangedragen. Zoveel, dat ik zelf het spoor bijster wat dat betreft. Problematisch is vaak de geringe betrokkenheid van ouders bij hun kinderen. En dat heeft ergens een cultureel element. In land van herkomst is er stevige sociale controle waardoor kinderen buiten ook door hun buren kunnen worden aangesproken. Dat is hier niet het geval. Veel ouders weten daar niet mee om te gaan - en controleren niet op wat hun kroost buiten uitvoert. Grote kans ook dat de ouders van deze jongeren niet langs de kant stonden bijv.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:51 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Mutant geloof jij eigenlijk dat er een probleem is? En zo ja, wat zou dan volgens jou een goede oplossing zijn?
Die zullen zeker niet aan de kant gestaan hebben. Echter dat volledig apathische gedrag wordt gevoed door een heel leger aan sociale werkers en uitkeringen en het overal mee wegkomen. Als zoonlief wekelijks door oom agent thuis wordt gebracht en een rekening van 1000 schadevergoeding mee krijgt, dan piepen de apathische papa en mama wel even anders vanuit respectievelijk het koffiehuis en de keuken.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het duidelijk dat er teveel Marokkaanse jongeren in de criminaliteit belanden. Dit is al jaren het geval en er zijn ook een kleine triljoen topics aan besteedt op dit forum. Daarin heb ik diverse mogelijke oplossingen aangedragen. Zoveel, dat ik zelf het spoor bijster wat dat betreft. Problematisch is vaak de geringe betrokkenheid van ouders bij hun kinderen. En dat heeft ergens een cultureel element. In land van herkomst is er stevige sociale controle waardoor kinderen buiten ook door hun buren kunnen worden aangesproken. Dat is hier niet het geval. Veel ouders weten daar niet mee om te gaan - en controleren niet op wat hun kroost buiten uitvoert. Grote kans ook dat de ouders van deze jongeren niet langs de kant stonden bijv.
Ook dat niet. Maar hoe zit het nou met dat iets dat jou het gevoel gaf dat vernieling geen misdrijf is?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dit meen je serieus?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het zou een goede, doch wat gevoelige, oplossing zijn.
3e generatie wordt niet meegenomen nee. Die zijn officieel autochtoon (dat wil zeggen geboren uit ouders die ook hier geboren zijn).quote:Op donderdag 6 december 2012 14:55 schreef WRH het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar is er laatst niet iets over geroepen dat zodra iets 2de of 3de generatie is, dit niet bestempeld wordt als Marokkaans maar als Nederlands? Weet het niet precies meer, anderen hier weten dat vast beter.
Dat ging over de gevangenisstatistieken, niet over de misdrijfcijfers.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
3e generatie wordt niet meegenomen nee. Die zijn officieel autochtoon (dat wil zeggen geboren uit ouders die ook hier geboren zijn).
De CBS definitie is nu eenmaal wel zo.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat ging over de gevangenisstatistieken, niet over de misdrijfcijfers.
Maar dat is vaak wel de generatie die zichzelf Marokkaans noemt, toch?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
3e generatie wordt niet meegenomen nee. Die zijn officieel autochtoon (dat wil zeggen geboren uit ouders die ook hier geboren zijn).
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij wilt er nog meer subsidiegeld inpompen /? Dat doen we al 30 jaar man. We passen hier ons al aan, folders in andere talen voor bijstand/huurtoeslag enzo.
Ze noemen zichzelf inderdaad Marokkaan en de rest van Nederland is een kankerhollander.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef WRH het volgende:
[..]
Maar dat is vaak wel de generatie die zichzelf Marokkaans noemt, toch?
ik begrijp dat deze mensen formeel als Nederlander worden gezien maar m.i. zijn dit voor een heel groot deel wel degelijk de jongeren die problemen veroorzaken.
het percentage is dan dus eigenlijk nog groter.
Als we maar blijven roepen dat ze niet weg gaan, gaan ze ook niet weg. Maar als we willen dat ze weggaan, gaan ze heus wel weg. En steeds meer mensen willen dat ze weggaan, dus wellicht gloort er hoop.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.
Je kunt wel verzuchten: ik wou dat "ze" hier helemaal niet waren, maar ze zijn er. En "ze" gaan niet weg. Er moet dus een oplossing komen waardoor er minder Marokkaanse jongens/mannen crimineel gedrag gaan vertonen.
valt mee, als vrouw zijnde heb je meteen een zeker beroepquote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf inderdaad Marokkaan en de rest van Nederland is een kankerhollander.
De 3e generatie bestaat amper, niet zo overdrijven kerel.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, omdat die generatie amper kan praten. Je doelt op de tweede generatie. Christus te paard.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef WRH het volgende:
[..]
Maar dat is vaak wel de generatie die zichzelf Marokkaans noemt, toch?
ik begrijp dat deze mensen formeel als Nederlander worden gezien maar m.i. zijn dit voor een heel groot deel wel degelijk de jongeren die problemen veroorzaken.
het percentage is dan dus eigenlijk nog groter.
Nou dat gaat je niet lukken vrees ik. En nee het is niet belachelijk, er zijn de agfelopen jaren tientallen miljarden in gepompt om deze groep te laten integreren.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.
Je kunt wel verzuchten: ik wou dat "ze" hier helemaal niet waren, maar ze zijn er. En "ze" gaan niet weg. Er moet dus een oplossing komen waardoor er minder Marokkaanse jongens/mannen crimineel gedrag gaan vertonen.
Ja, vast.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als we maar blijven roepen dat ze niet weg gaan, gaan ze ook niet weg. Maar als we willen dat ze weggaan, gaan ze heus wel weg. En steeds meer mensen willen dat ze weggaan, dus wellicht gloort er hoop.
De uitzuigers en criminelen blijven. De nettobetalers en hoogopgeleiden vertrekken dan. Mission accomplished.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als we maar blijven roepen dat ze niet weg gaan, gaan ze ook niet weg. Maar als we willen dat ze weggaan, gaan ze heus wel weg. En steeds meer mensen willen dat ze weggaan, dus wellicht gloort er hoop.
Dus de groep tuig wordt steeds groter ?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De uitzuigers en criminelen blijven. De nettobetalers en hoogopgeleiden vertrekken dan. Mission accomplished.
Relatief gezien, zeker.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus de groep tuig wordt steeds groter ?
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het zou een goede, doch wat gevoelige, oplossing zijn.
Niet als we de uitzuigers en criminelen zelf op een vliegtuig, boot of trein richting het warme zuiden zetten.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De uitzuigers en criminelen blijven. De nettobetalers en hoogopgeleiden vertrekken dan. Mission accomplished.
Probleem echter is: als die ouders het wel komen te weten, zoals nu, wordt er lacherig om gedaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het duidelijk dat er teveel Marokkaanse jongeren in de criminaliteit belanden. Dit is al jaren het geval en er zijn ook een kleine triljoen topics aan besteedt op dit forum. Daarin heb ik diverse mogelijke oplossingen aangedragen. Zoveel, dat ik zelf het spoor bijster wat dat betreft. Problematisch is vaak de geringe betrokkenheid van ouders bij hun kinderen. En dat heeft ergens een cultureel element. In land van herkomst is er stevige sociale controle waardoor kinderen buiten ook door hun buren kunnen worden aangesproken. Dat is hier niet het geval. Veel ouders weten daar niet mee om te gaan - en controleren niet op wat hun kroost buiten uitvoert. Grote kans ook dat de ouders van deze jongeren niet langs de kant stonden bijv.
Los van dat het Derde Rijk nooit volledig tot stand is gekomen maar waarom vind je dit vergelijkbaar?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.
Inderdaad,... dat het zo ver heeft kunnen komen.... dan moeten ze toch wel een hoop teringzooi geschopt hebben niet?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.
Die vinden net zo goed de boot terug.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet als we de uitzuigers en criminelen zelf op een vliegtuig, boot of trein richting het warme zuiden zetten.
Met plunderen van achtergebleven huizen bedoel je natuurlijk het terugeigenen van gestolen waar.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen.
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef WRH het volgende:
[..]
Los van dat het Derde Rijk nooit volledig tot stand is gekomen maar waarom vind je dit vergelijkbaar?
Is wel een klein beetje cliché he, meteen weer de nazi's erbij halen.
ze noemen me de zarathoestra van fok.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...
Die lijkt mij wel heel gek eigenlijk, aangezien er echt heel wat minder overeenkomsten zijn ( maatschappelijk gezien) toen en nu.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...
Religie heeft er in dit geval geen zak mee te maken. Het is het proberen waard om de discussie daarheen te geleiden, maar deze Marokkaanse criminelen hebben helemaal niets met religie. Behalve dan in de ramadan als de opvoeders even wat extra hard letten op de religieuze tradities, dan zitten ze s'avonds in de moskee. Ik heb het vrij duidelijk gemaakt, het betreft één specifiek cultureel element die ook alleen voorkomt bij Marokkanen die afkomstig zijn van het platteland. Dat verschil is essentieel. De sociale controle is er namelijk alleen in de kleinere dorpen/gemeenschappen aldaar - dezelfde gemeenschappen als waar wij de arbeiders vandaan hebben gehaald.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Probleem echter is: als die ouders het wel komen te weten, zoals nu, wordt er lacherig om gedaan.
Maar je hebt gelijk. Cultuur is de grote factor. Wat bij die mensen zo goed als neerkomt op hun religie die alles voor ze bepaald. En die cultuur staat haaks op waar Nederland voor staat. Gebed zonder einde.
Net zoals je geen boerderij kunt mengen met een dierentuin. Binnen notime ben je de helft van je voorraad kwijt en kun je kadavers rapen.
Dat is ook heel eng. En daarom is het ook in hun eigen interests als Marokkaanse gemeenschap om echt op te treden tegen hun eigen gajes. Nederlanders kunnen dat al lang niet meer vanwege "racisme" en "discriminatie". Nu is het ofwel zelfreinigend vermogen laten zien of inderdaad afstevenen op een situatie waar iedereen later over kan janken met een dikke pruillip en wir haben es nicht gewusst.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
"Meteen weer" is onjuist. Ik heb een paar lange posts geschreven zonder de "nazi's erbij te halen", en ik reageer zonet op het woord Kristallnacht.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef WRH het volgende:
[..]
Los van dat het Derde Rijk nooit volledig tot stand is gekomen maar waarom vind je dit vergelijkbaar?
Is wel een klein beetje cliché he, meteen weer de nazi's erbij halen.
Je vergelijkt maar tot je een ons weegt. Met dat vergelijken en anderen aanwijzen als racisten wordt het probleem niet verholpen. Enige wat je doet is jezelf en schouderklopje geven hoe geweldig humaan je bent. Verder draagt het niets bij.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Heropvoedingskampen, dienstplicht?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Daarom moet je nu ingrijpen en niet nog 10 jaar wachten, want dan krijg je dit inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef WRH het volgende:
[..]
Die lijkt mij wel heel gek eigenlijk, aangezien er echt heel wat minder overeenkomsten zijn ( maatschappelijk gezien) toen en nu.
Wij zijn dom en snappen er allemaal niks van. Want jullie religie, dus weten het wel beter.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie heeft er in dit geval geen zak mee te maken.
Hoe kom je erbij...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je vergelijkt maar tot je een ons weegt. Met dat vergelijken en anderen aanwijzen als racisten wordt het probleem niet verholpen. Enige wat je doet is jezelf en schouderklopje geven hoe geweldig humaan je bent. Verder draagt het niets bij.
Je kunt er gewoon op wachten. Als je lang genoeg port met een stokje krijg je vanzelf een draai om je oren.
okquote:Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening.
Dan sluiten we ze levenslang op.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die vinden net zo goed de boot terug.
Is een optie. Je kan ze ook in het water gooien met een steen om hun nek. En dan even kijken of ze blijven drijven of niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan sluiten we ze levenslang op.
Ben het er mee eens dat het beslist ook vanuit de Marokkanen zelf moet komen. En dat men beseft welk gevaar er op de loer ligt als dit nog jaren zo doorgaat.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is ook heel eng. En daarom is het ook in hun eigen interests als Marokkaanse gemeenschap om echt op te treden tegen hun eigen gajes. Nederlanders kunnen dat al lang niet meer vanwege "racisme" en "discriminatie". Nu is het ofwel zelfreinigend vermogen laten zien of inderdaad afstevenen op een situatie waar iedereen later over kan janken met een dikke pruillip en wir haben es nicht gewusst.
Tsja, stel je voor dat je fantaseert dat er ooit nog iets gedaan wordt tegen het idiote en beestachtige gedrag van het merendeel van de Marokkaanse jongens.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen laten iets te veel hun fantasie de vrije loop.
Ach jee, nu is het weer een "heksenjacht". Kom maar door met die slachtofferrolclichés.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is een optie. Je kan ze ook in het water gooien met een steen om hun nek. En dan even kijken of ze blijven drijven of niet.
Ja, want daar gaan de Kristallnacht fantasieën over. Je wisselt van generalisaties naar specifieke gevallen als het je uitkomt.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat je fantaseert dat er ooit nog iets gedaan wordt tegen het idiote en beestachtige gedrag van het merendeel van de Marokkaanse jongens.
Draag zelf maar eens oplossingen aan.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want daar gaan de Kristallnacht fantasieën over. Je wisselt van generalisaties naar specifieke gevallen als het je uitkomt.
Ben alleen bang dat ze zelf dat inzicht niet hebben. En dat ze ook niet helemaal beseffen hoe dat kan gaan werken. Ik zit zelf in het buitenland en als daar een buitenlander rare fratsen uithaalt, weet ik gewoon hoe dat werkt qua opinievorming. We zijn in Nederland lang kort gehouden met politieke correctheid en tolerantie maar dat zijn geen dingen die heel lang stand kunnen houden in een samenleving die langzaam aan het afbrokkelen is.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Ben het er mee eens dat het beslist ook vanuit de Marokkanen zelf moet komen. En dat men beseft welk gevaar er op de loer ligt als dit nog jaren zo doorgaat.
Met dit toch wel belangrijke verschil: de Joden werden gedeporteerd omdat ze Joden waren, niet vanwege maatschappijontwrichtende bezigheden.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:18 schreef Gert het volgende:
[..]
"Meteen weer" is onjuist. Ik heb een paar lange posts geschreven zonder de "nazi's erbij te halen", en ik reageer zonet op het woord Kristallnacht.
Verder is "de geschiedenis herhaalt zich" een uitdrukking die niet genoeg op waarde geschat kan worden.
Wat fantastisch om te zien dat mijn kristallnacht opmerking zo groots overgenomen is.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want daar gaan de Kristallnacht fantasieën over. Je wisselt van generalisaties naar specifieke gevallen als het je uitkomt.
Mensen verwachten het onmogelijke. Alsof de Marokkaanse gemeenschap een soort van eenduidige entiteit is. Zoals ik in een ander topic schreef, de Marokkaanse gemeenschap is er één van extremen. Of je doet extreem goed mee, of je bent een extreme uitzuigers. Er is geen middenkader. De mensen die extreem goed mee doen - hebben zoiets van, wat lullen de autochtonen nou, laat mij met rust - ik doe mijn ding, val mij niet lastig met de daden van die mensen die ik niet ken. En het andere kader denkt: Ha, die autochtonen kunnen ons toch niets maken, en die andere Marokkanen zijn meelopers en asskissers, dus daar hebben we geen boodschap aan.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat ze zelf dat inzicht niet hebben. En dat ze ook niet helemaal beseffen hoe dat kan gaan werken. Ik zit zelf in het buitenland en als daar een buitenlander rare fratsen uithaalt, weet ik gewoon hoe dat werkt qua opinievorming. We zijn in Nederland lang kort gehouden met politieke correctheid en tolerantie maar dat zijn geen dingen die heel lang stand kunnen houden in een samenleving die langzaam aan het afbrokkelen is.
Elke scheet hier wordt steeds realistischer naarmate een topic langer doorloopt. Dat is de wet van Fok!.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Wat fantastisch om te zien dat mijn kristallnacht opmerking zo groots overgenomen is.
Blijkbaar is het toch een angst die anderen ook steeds realistischer zien worden.
Vandaar gaat elke link naar de WWII en holocaust mank.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Met dit toch wel belangrijke verschil: de Joden werden gedeporteerd omdat ze Joden waren, niet vanwege maatschappijontwrichtende bezigheden.
Ja, want (daar gaan we weer) ALLE marokkanen zijn uitschot en moeten gedeporteerd worden.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vandaar gaat elke link naar de WWII en holocaust mank.
Dat zegt niemand, maar blijkbaar durf je niet te erkennen dat de meerderheid dat wel is.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, want (daar gaan we weer) ALLE marokkanen zijn uitschot en moeten gedeporteerd worden.
Ik geef 't op, veel plezier verder...
Wat wil je dan, bij de uitgang van elke winkel een agent? Dat gaat niet. Daarom moet er aan de basis al gesleuteld gaan worden. want Marokkaanse jongens krijgen vanuit hun cultuur mee dat vrouwen zich zedig horen te kleden en gedragen, en als ze dit niet doen dan zijn ze een hoer.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
Niemand die echt durft te zeggen: dat is het probleem, daar hebben we mee te dealen en wat gaan we er aan doen? Zolang dat niet gebeurt worden vrouwen beroofd, uitgescholden, bespuugd en uitgescholden voor hoer door deze jongens.
Omdat ze er mee wegkomen.
Vanaf 1960 tot 2012 zijn we pas bij de 2e generatie?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, omdat die generatie amper kan praten. Je doelt op de tweede generatie. Christus te paard.
Dat is exemplarisch gedrag ja. Ook van die gasten. En dan wordt je nog voor xeno uitgemaakt door boerelullen als je hier zegt dat je vaak gezeik/geknok met die gasten hebt meegemaaktquote:Op donderdag 6 december 2012 15:31 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat wil je dan, bij de uitgang van elke winkel een agent? Dat gaat niet. Daarom moet er aan de basis al gesleuteld gaan worden. want Marokkaanse jongens krijgen vanuit hun cultuur mee dat vrouwen zich zedig horen te kleden en gedragen, en als ze dit niet doen dan zijn ze een hoer.
Lees in het eerder door mij geposte artikel hoe de moeder reageert als ze hoort hoe haar zoon zich gedragen heeft tegenover Nederlandse vrouwen. Vergoeilijkend, lachend. Ze zullen het er wel naar gemaakt hebben. Ik vrees dat dit exemplarisch is. En die moeder werkt nota bene op een basisschool.
1960 waren de 1e generatie arbeiders - dat waren er zeer zeer weinig, een paar duizend hooguit. Het aantal derde generatie Marokkanen wordt gewoon bijgehouden trouwens, door het CBS. Het zijn er maar liefst een whopping 7000.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vanaf 1960 tot 2012 zijn we pas bij de 2e generatie?
Stop nou eens met dingen verzinnen, echt het scheelt!quote:Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja, want (daar gaan we weer) ALLE marokkanen zijn uitschot en moeten gedeporteerd worden.
Jij misbruikt de cijfers van het CBS nu om het probleem maar niet aan hoeven te kaarten. Feit is dat er een immens probleem is met jongeren met het mannelijke geslacht en van Marokkaanse afkomst.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1960 waren de 1e generatie arbeiders - dat waren er zeer zeer weinig, een paar duizend hooguit. Het aantal derde generatie Marokkanen wordt gewoon bijgehouden trouwens, door het CBS. Het zijn er maar liefst een whopping 7000.
Precies. Ik wordt een beetje flauw van die stokpaardjes.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zegt niemand, maar blijkbaar durf je niet te erkennen dat de meerderheid dat wel is.
How the....quote:Op donderdag 6 december 2012 15:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij misbruikt de cijfers van het CBS nu om het probleem maar niet aan hoeven te kaarten. Feit is dat er een immens probleem is met jongeren met het mannelijke geslacht en van Marokkaanse afkomst.
De enige die ik hier zie generaliseren ben jij. Ik heb het over een meerderheid van de Marokkaanse jongeren van het mannelijke geslacht. Deze cijfers baseer ik op feitelijke cijfers van het CBS. Jij bent degene die maar blijft janken dat we het daarmee over ALLE Marokkanen hebben. Dit is het enige wat figuren zoals jij kunnen; janken dat we niet moeten generaliseren (wat we dus ook niet doen) met als doel om maar niet het daadwerkelijke probleem te hoeven bespreken.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Verwerping door ridiculisatie.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jij jankt anders ook over volledig valide cijfers in het kader van een discussie. Mijn hemel.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De enige die ik hier zie generaliseren ben jij. Ik heb het over een meerderheid van de Marokkaanse jongeren van het mannelijke geslacht. Deze cijfers baseer ik op feitelijke cijfers van het CBS. Jij bent degene die maar blijft janken dat we het daarmee over ALLE Marokkanen hebben. Dit is het enige wat figuren zoals jij kunnen; janken dat we niet moeten generaliseren (wat we dus ook niet doen) met als doel om maar niet het daadwerkelijke probleem te hoeven bespreken.
Met je discussie over 2de - 3de generatie probeer je de aandacht van het echte probleem af te leiden.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
How the....
Sorry hoor, maar je bent BELACHELIJK bezig. Wij hadden het over derde generatie Marokkanen in Nederland. Ik zei dat het juist de tweede generatie was die voor problemen veroorzaakt, omdat er amper een derde generatie is. Andere mensen betwijfelden dat, dus kom ik met CBS cijfers daarover.
Hij generaliseert en hoopt dat er iemand mee aan de haal gaat zodat hij kan zeggen; zie je!quote:Op donderdag 6 december 2012 15:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De enige die ik hier zie generaliseren ben jij. Ik heb het over een meerderheid van de Marokkaanse jongeren van het mannelijke geslacht. Deze cijfers baseer ik op feitelijke cijfers van het CBS. Jij bent degene die maar blijft janken dat we het daarmee over ALLE Marokkanen hebben. Dit is het enige wat figuren zoals jij kunnen; janken dat we niet moeten generaliseren (wat we dus ook niet doen) met als doel om maar niet het daadwerkelijke probleem te hoeven bespreken.
Tuurlijk, blijf de discussie maar weg sturen van het daadwerkelijke probleem door anderen te ridiculiseren.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij jankt anders ook over volledig valide cijfers in het kader van een discussie. Mijn hemel.
Ik volg het belang van dat geneuzel over 2de of 3de generatie ook niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met je discussie over 2de - 3de generatie probeer je de aandacht van het echte probleem af te leiden.
Het doet er mij niet toe of die kutmarokkaantjes van 16 die bespugen, besissen, beroven, verkrachten, doodschoppen, slaan en schelden van de 2de, 3de of 9de generatie zijn. Het gaat erom dat er een immens groot probleem is dat jij probeert te verhullen met een of andere niet ter zaken doende discussie over het cijfertje voor het woord generatie.
Ik begon daar helemaal niet over, knul. Je mengt je in een discussie waarbij je niet eens weet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Nielsch het volgende:
Met je discussie over 2de - 3de generatie probeer je de aandacht van het echte probleem af te leiden.
Dat het JOU niet kan schelen, dat kan MIJ dan weer niet schelen. Ik reageer op een discussie waarin iemand stelde dat de 'derde generatie niet in de cijfers zijn meegerekend en het probleem dus nog VEEL groter is'. Ik stelde dat de generatie amper kan praten (zo jong zijn ze) en het aantal nihil was, DAT toon ik aan doormiddel van CBS cijfers.quote:Het doet er mij niet toe of die kutmarokkaantjes van 16 die bespugen, besissen, beroven, verkrachten, doodschoppen, slaan en schelden van de 2de, 3de of 9de generatie zijn. Het gaat erom dat er een immens groot probleem is dat jij probeert te verhullen met een of andere niet ter zaken doende discussie over het cijfertje voor het woord generatie.
Nou ga dan lekker weer on topic, je hebt gelijk met je tweede generatie. Jij blij.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begon daar helemaal niet over, knul. Je mengt je in een discussie waarbij je niet eens weet waar je het over hebt.
[..]
Dat het JOU niet kan schelen, dat kan MIJ dan weer niet schelen. Ik reageer op een discussie waarin iemand stelde dat de 'derde generatie niet in de cijfers zijn meegerekend en het probleem dus nog VEEL groter is'. Ik stelde dat de generatie amper kan praten (zo jong zijn ze) en het aantal nihil was, DAT toon ik aan doormiddel van CBS cijfers.
Als jij daar niet tegen kan, moet jij maar lekker over mijn posts heen lezen.
Ja, dan kunnen we lekker neuzelen over triviale zaken zoals welk cijfertje voor welke generatie te zetten in plaats van echt de problemen op te lossen. Geweldig lijkt me dat.quote:
Hey, daar moet je de cijferneukers over aanvallen, niet de messenger. Maar, dat doe je niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, dan kunnen we lekker neuzelen over triviale zaken zoals welk cijfertje voor welke generatie te zetten in plaats van echt de problemen op te lossen. Geweldig lijkt me dat.
Praktisch onuitvoerbaar sinds de naoorlogse hoogbouw.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kristallnacht2.0 Het zit er aan te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |