Die lijkt mij wel heel gek eigenlijk, aangezien er echt heel wat minder overeenkomsten zijn ( maatschappelijk gezien) toen en nu.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...
Religie heeft er in dit geval geen zak mee te maken. Het is het proberen waard om de discussie daarheen te geleiden, maar deze Marokkaanse criminelen hebben helemaal niets met religie. Behalve dan in de ramadan als de opvoeders even wat extra hard letten op de religieuze tradities, dan zitten ze s'avonds in de moskee. Ik heb het vrij duidelijk gemaakt, het betreft één specifiek cultureel element die ook alleen voorkomt bij Marokkanen die afkomstig zijn van het platteland. Dat verschil is essentieel. De sociale controle is er namelijk alleen in de kleinere dorpen/gemeenschappen aldaar - dezelfde gemeenschappen als waar wij de arbeiders vandaan hebben gehaald.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Probleem echter is: als die ouders het wel komen te weten, zoals nu, wordt er lacherig om gedaan.
Maar je hebt gelijk. Cultuur is de grote factor. Wat bij die mensen zo goed als neerkomt op hun religie die alles voor ze bepaald. En die cultuur staat haaks op waar Nederland voor staat. Gebed zonder einde.
Net zoals je geen boerderij kunt mengen met een dierentuin. Binnen notime ben je de helft van je voorraad kwijt en kun je kadavers rapen.
Dat is ook heel eng. En daarom is het ook in hun eigen interests als Marokkaanse gemeenschap om echt op te treden tegen hun eigen gajes. Nederlanders kunnen dat al lang niet meer vanwege "racisme" en "discriminatie". Nu is het ofwel zelfreinigend vermogen laten zien of inderdaad afstevenen op een situatie waar iedereen later over kan janken met een dikke pruillip en wir haben es nicht gewusst.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.
"Meteen weer" is onjuist. Ik heb een paar lange posts geschreven zonder de "nazi's erbij te halen", en ik reageer zonet op het woord Kristallnacht.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef WRH het volgende:
[..]
Los van dat het Derde Rijk nooit volledig tot stand is gekomen maar waarom vind je dit vergelijkbaar?
Is wel een klein beetje cliché he, meteen weer de nazi's erbij halen.
Je vergelijkt maar tot je een ons weegt. Met dat vergelijken en anderen aanwijzen als racisten wordt het probleem niet verholpen. Enige wat je doet is jezelf en schouderklopje geven hoe geweldig humaan je bent. Verder draagt het niets bij.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...
Heropvoedingskampen, dienstplicht?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.
Je kunt wel verzuchten: ik wou dat "ze" hier helemaal niet waren, maar ze zijn er. En "ze" gaan niet weg. Er moet dus een oplossing komen waardoor er minder Marokkaanse jongens/mannen crimineel gedrag gaan vertonen.
Daarom moet je nu ingrijpen en niet nog 10 jaar wachten, want dan krijg je dit inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.
Dan verschillen wij van mening.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef WRH het volgende:
[..]
Die lijkt mij wel heel gek eigenlijk, aangezien er echt heel wat minder overeenkomsten zijn ( maatschappelijk gezien) toen en nu.
Wij zijn dom en snappen er allemaal niks van. Want jullie religie, dus weten het wel beter.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religie heeft er in dit geval geen zak mee te maken.
Hoe kom je erbij...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je vergelijkt maar tot je een ons weegt. Met dat vergelijken en anderen aanwijzen als racisten wordt het probleem niet verholpen. Enige wat je doet is jezelf en schouderklopje geven hoe geweldig humaan je bent. Verder draagt het niets bij.
Je kunt er gewoon op wachten. Als je lang genoeg port met een stokje krijg je vanzelf een draai om je oren.
okquote:Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening.
Dan sluiten we ze levenslang op.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die vinden net zo goed de boot terug.
Is een optie. Je kan ze ook in het water gooien met een steen om hun nek. En dan even kijken of ze blijven drijven of niet.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan sluiten we ze levenslang op.
Ben het er mee eens dat het beslist ook vanuit de Marokkanen zelf moet komen. En dat men beseft welk gevaar er op de loer ligt als dit nog jaren zo doorgaat.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat is ook heel eng. En daarom is het ook in hun eigen interests als Marokkaanse gemeenschap om echt op te treden tegen hun eigen gajes. Nederlanders kunnen dat al lang niet meer vanwege "racisme" en "discriminatie". Nu is het ofwel zelfreinigend vermogen laten zien of inderdaad afstevenen op een situatie waar iedereen later over kan janken met een dikke pruillip en wir haben es nicht gewusst.
Tsja, stel je voor dat je fantaseert dat er ooit nog iets gedaan wordt tegen het idiote en beestachtige gedrag van het merendeel van de Marokkaanse jongens.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
Mensen laten iets te veel hun fantasie de vrije loop.
Ach jee, nu is het weer een "heksenjacht". Kom maar door met die slachtofferrolclichés.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is een optie. Je kan ze ook in het water gooien met een steen om hun nek. En dan even kijken of ze blijven drijven of niet.
Ja, want daar gaan de Kristallnacht fantasieën over. Je wisselt van generalisaties naar specifieke gevallen als het je uitkomt.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tsja, stel je voor dat je fantaseert dat er ooit nog iets gedaan wordt tegen het idiote en beestachtige gedrag van het merendeel van de Marokkaanse jongens.
Draag zelf maar eens oplossingen aan.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want daar gaan de Kristallnacht fantasieën over. Je wisselt van generalisaties naar specifieke gevallen als het je uitkomt.
Ben alleen bang dat ze zelf dat inzicht niet hebben. En dat ze ook niet helemaal beseffen hoe dat kan gaan werken. Ik zit zelf in het buitenland en als daar een buitenlander rare fratsen uithaalt, weet ik gewoon hoe dat werkt qua opinievorming. We zijn in Nederland lang kort gehouden met politieke correctheid en tolerantie maar dat zijn geen dingen die heel lang stand kunnen houden in een samenleving die langzaam aan het afbrokkelen is.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:21 schreef Gert het volgende:
[..]
Ben het er mee eens dat het beslist ook vanuit de Marokkanen zelf moet komen. En dat men beseft welk gevaar er op de loer ligt als dit nog jaren zo doorgaat.
Met dit toch wel belangrijke verschil: de Joden werden gedeporteerd omdat ze Joden waren, niet vanwege maatschappijontwrichtende bezigheden.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:18 schreef Gert het volgende:
[..]
"Meteen weer" is onjuist. Ik heb een paar lange posts geschreven zonder de "nazi's erbij te halen", en ik reageer zonet op het woord Kristallnacht.
Verder is "de geschiedenis herhaalt zich" een uitdrukking die niet genoeg op waarde geschat kan worden.
Wat fantastisch om te zien dat mijn kristallnacht opmerking zo groots overgenomen is.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want daar gaan de Kristallnacht fantasieën over. Je wisselt van generalisaties naar specifieke gevallen als het je uitkomt.
Mensen verwachten het onmogelijke. Alsof de Marokkaanse gemeenschap een soort van eenduidige entiteit is. Zoals ik in een ander topic schreef, de Marokkaanse gemeenschap is er één van extremen. Of je doet extreem goed mee, of je bent een extreme uitzuigers. Er is geen middenkader. De mensen die extreem goed mee doen - hebben zoiets van, wat lullen de autochtonen nou, laat mij met rust - ik doe mijn ding, val mij niet lastig met de daden van die mensen die ik niet ken. En het andere kader denkt: Ha, die autochtonen kunnen ons toch niets maken, en die andere Marokkanen zijn meelopers en asskissers, dus daar hebben we geen boodschap aan.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat ze zelf dat inzicht niet hebben. En dat ze ook niet helemaal beseffen hoe dat kan gaan werken. Ik zit zelf in het buitenland en als daar een buitenlander rare fratsen uithaalt, weet ik gewoon hoe dat werkt qua opinievorming. We zijn in Nederland lang kort gehouden met politieke correctheid en tolerantie maar dat zijn geen dingen die heel lang stand kunnen houden in een samenleving die langzaam aan het afbrokkelen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |