3e generatie wordt niet meegenomen nee. Die zijn officieel autochtoon (dat wil zeggen geboren uit ouders die ook hier geboren zijn).quote:Op donderdag 6 december 2012 14:55 schreef WRH het volgende:
[..]
Dat niet alleen maar is er laatst niet iets over geroepen dat zodra iets 2de of 3de generatie is, dit niet bestempeld wordt als Marokkaans maar als Nederlands? Weet het niet precies meer, anderen hier weten dat vast beter.
Dat ging over de gevangenisstatistieken, niet over de misdrijfcijfers.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
3e generatie wordt niet meegenomen nee. Die zijn officieel autochtoon (dat wil zeggen geboren uit ouders die ook hier geboren zijn).
De CBS definitie is nu eenmaal wel zo.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat ging over de gevangenisstatistieken, niet over de misdrijfcijfers.
Maar dat is vaak wel de generatie die zichzelf Marokkaans noemt, toch?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
3e generatie wordt niet meegenomen nee. Die zijn officieel autochtoon (dat wil zeggen geboren uit ouders die ook hier geboren zijn).
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij wilt er nog meer subsidiegeld inpompen /? Dat doen we al 30 jaar man. We passen hier ons al aan, folders in andere talen voor bijstand/huurtoeslag enzo.
Ze noemen zichzelf inderdaad Marokkaan en de rest van Nederland is een kankerhollander.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef WRH het volgende:
[..]
Maar dat is vaak wel de generatie die zichzelf Marokkaans noemt, toch?
ik begrijp dat deze mensen formeel als Nederlander worden gezien maar m.i. zijn dit voor een heel groot deel wel degelijk de jongeren die problemen veroorzaken.
het percentage is dan dus eigenlijk nog groter.
Als we maar blijven roepen dat ze niet weg gaan, gaan ze ook niet weg. Maar als we willen dat ze weggaan, gaan ze heus wel weg. En steeds meer mensen willen dat ze weggaan, dus wellicht gloort er hoop.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.
Je kunt wel verzuchten: ik wou dat "ze" hier helemaal niet waren, maar ze zijn er. En "ze" gaan niet weg. Er moet dus een oplossing komen waardoor er minder Marokkaanse jongens/mannen crimineel gedrag gaan vertonen.
valt mee, als vrouw zijnde heb je meteen een zeker beroepquote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf inderdaad Marokkaan en de rest van Nederland is een kankerhollander.
De 3e generatie bestaat amper, niet zo overdrijven kerel.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, omdat die generatie amper kan praten. Je doelt op de tweede generatie. Christus te paard.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef WRH het volgende:
[..]
Maar dat is vaak wel de generatie die zichzelf Marokkaans noemt, toch?
ik begrijp dat deze mensen formeel als Nederlander worden gezien maar m.i. zijn dit voor een heel groot deel wel degelijk de jongeren die problemen veroorzaken.
het percentage is dan dus eigenlijk nog groter.
Nou dat gaat je niet lukken vrees ik. En nee het is niet belachelijk, er zijn de agfelopen jaren tientallen miljarden in gepompt om deze groep te laten integreren.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Je trekt het een beetje in het belachelijke, maar ik denk dat er iets aan de opvoeding van Marokkaanse zonen moet gebeuren. Ik heb geen plan van aanpak op de plank liggen, maar dáár moet iets mee. Ik ben het stadium voorbij dat ik denk dat (alleen) keihard aanpakken, zero tolerance blabla de oplossing gaat zijn. En derde rijk-achtige toestanden zit ik ook niet op te wachten.
Je kunt wel verzuchten: ik wou dat "ze" hier helemaal niet waren, maar ze zijn er. En "ze" gaan niet weg. Er moet dus een oplossing komen waardoor er minder Marokkaanse jongens/mannen crimineel gedrag gaan vertonen.
Ja, vast.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als we maar blijven roepen dat ze niet weg gaan, gaan ze ook niet weg. Maar als we willen dat ze weggaan, gaan ze heus wel weg. En steeds meer mensen willen dat ze weggaan, dus wellicht gloort er hoop.
De uitzuigers en criminelen blijven. De nettobetalers en hoogopgeleiden vertrekken dan. Mission accomplished.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als we maar blijven roepen dat ze niet weg gaan, gaan ze ook niet weg. Maar als we willen dat ze weggaan, gaan ze heus wel weg. En steeds meer mensen willen dat ze weggaan, dus wellicht gloort er hoop.
Dus de groep tuig wordt steeds groter ?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De uitzuigers en criminelen blijven. De nettobetalers en hoogopgeleiden vertrekken dan. Mission accomplished.
Relatief gezien, zeker.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus de groep tuig wordt steeds groter ?
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het zou een goede, doch wat gevoelige, oplossing zijn.
Niet als we de uitzuigers en criminelen zelf op een vliegtuig, boot of trein richting het warme zuiden zetten.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De uitzuigers en criminelen blijven. De nettobetalers en hoogopgeleiden vertrekken dan. Mission accomplished.
Probleem echter is: als die ouders het wel komen te weten, zoals nu, wordt er lacherig om gedaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het duidelijk dat er teveel Marokkaanse jongeren in de criminaliteit belanden. Dit is al jaren het geval en er zijn ook een kleine triljoen topics aan besteedt op dit forum. Daarin heb ik diverse mogelijke oplossingen aangedragen. Zoveel, dat ik zelf het spoor bijster wat dat betreft. Problematisch is vaak de geringe betrokkenheid van ouders bij hun kinderen. En dat heeft ergens een cultureel element. In land van herkomst is er stevige sociale controle waardoor kinderen buiten ook door hun buren kunnen worden aangesproken. Dat is hier niet het geval. Veel ouders weten daar niet mee om te gaan - en controleren niet op wat hun kroost buiten uitvoert. Grote kans ook dat de ouders van deze jongeren niet langs de kant stonden bijv.
Los van dat het Derde Rijk nooit volledig tot stand is gekomen maar waarom vind je dit vergelijkbaar?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.
Inderdaad,... dat het zo ver heeft kunnen komen.... dan moeten ze toch wel een hoop teringzooi geschopt hebben niet?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen. Onder het mom dat "ze" dat "aan zichzelf te danken hebben". Afschuwelijk.
Die vinden net zo goed de boot terug.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet als we de uitzuigers en criminelen zelf op een vliegtuig, boot of trein richting het warme zuiden zetten.
Met plunderen van achtergebleven huizen bedoel je natuurlijk het terugeigenen van gestolen waar.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:12 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat is een eerlijk antwoord. Het geeft meteen ook het gevaar aan wat op de loer ligt. In het derde rijk deden veel "fatsoenlijke burgers" mee met het molesteren en bestelen van joden. En mensen die nu gewoon bij je in de straat wonen zijn straks in staat om mannen, vrouwen en kinderen naar het station te jagen en daarna hun achtergebleven huizen te plunderen.
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef WRH het volgende:
[..]
Los van dat het Derde Rijk nooit volledig tot stand is gekomen maar waarom vind je dit vergelijkbaar?
Is wel een klein beetje cliché he, meteen weer de nazi's erbij halen.
ze noemen me de zarathoestra van fok.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als mensen met ''kristalnacht 2.0'' aan komen zetten, lijkt de nazi-vergelijking mij niet zo heel gek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |