Veel van die kleine schoot-achtige hondjes hebben in meer of mindere mate zo'n plat snuitje, dat vinden mensen schattig. Ik vind ze zelf eigenlijk een beetje lelijkquote:Op zondag 16 december 2012 19:00 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Wel schattig dat die hondjes niet zo groot zijn, met zo'n type gezicht. Als ze groter waren had ik er vast wat schrik voor... (Vooral die tweede dan.)
Ik vind ze ook niet zo prachtig; heb het meer op Jack Russels. Schattig zijn ze idd wel.quote:Op zondag 16 december 2012 20:49 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Veel van die kleine schoot-achtige hondjes hebben in meer of mindere mate zo'n plat snuitje, dat vinden mensen schattig. Ik vind ze zelf eigenlijk een beetje lelijk![]()
Verklaar u nader.quote:Op zondag 16 december 2012 21:04 schreef Dragonberry het volgende:
Ik vind die platte snuitjes ook echt niks.. Ze knorren en snurken en ik vind ze lelijk en soms ook een beetje vies. Daarnaast is het gewoon heel ongezond.
De hondjes hebben allerlei gezondheidsproblemen door de vorm van hun kop en bek. Uitpuilende oogjes, te korte luchtwegen, vervormde bekjes... Allemaal ongemak waardoor ze oogaandoeningen kunnen krijgen en ademhalingsproblemen (zeer benauwd bv, vooral met warm weer). Zo'n beestje zit gewoon nooit zo lekker in z'n vel als een 'normaal' geproportioneerd hondje met een gewone snuit dat lekker rond kan rennen zonder om de haverklap buiten adem te raken. Best zielig dus, imo.quote:
Ok, hier had ik geen enkel idee van, maar ik ben dan ook geen hondenkenner zoals jullie.quote:Op zondag 16 december 2012 21:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
De hondjes hebben allerlei gezondheidsproblemen door de vorm van hun kop en bek. Uitpuilende oogjes, te korte luchtwegen, vervormde bekjes... Allemaal ongemak waardoor ze oogaandoeningen kunnen krijgen en ademhalingsproblemen (zeer benauwd bv, vooral met warm weer). Zo'n beestje zit gewoon nooit zo lekker in z'n vel als een 'normaal' geproportioneerd hondje met een gewone snuit dat lekker rond kan rennen zonder om de haverklap buiten adem te raken. Best zielig dus, imo.
Ik wil zelf daarom alleen maar honden hebben met een normale bouw en normale snuit met zo weinig mogelijk ingefokte afwijkingen. Dan hoeven ze niet te lijden onder hun uiterlijk en kunnen ze lekker hond zijn zonder ongemak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 16 december 2012 21:28 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ok, hier had ik geen enkel idee van, maar ik ben dan ook geen hondenkenner zoals jullie.Het zijn leuke diertjes, en je kan er veel plezier van hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je er ooit eentje aan willen schaffen dan zou ik je aanraden je heel goed in te lezen in het karakter en alle erfelijke aandoeningen in het ras dat je overweegt. Dan kun je een zo gezond mogelijk hondje kiezen dat goed bij jouw situatie past.
Mijn man en ik hebben zelf ook een klein hondje (nu ook nog 2 anderen) dat overal mee naartoe kon toen we nog in een flat woonden. Ze ging mee in een mandje voor op de fiets of in de auto, echt super braaf altijd. Ze is ook mee op vakantie geweest naar Duitsland, heeft door de binnenstad van Trier gewandeld... heel gezellig. We hebben eerst vrij lang gezocht naar een geschikt hondje; niet te groot niet te klein, geen druktemaker maar een relaxed typje dat zich makkelijk voegt naar nieuwe dingen... En geen plat bekje of uitpuiloogjes natuurlijk![]()
En deze is't geworden, een Havanezer (hier op de rondvaartboot over de Moezel):
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
quote:Op zondag 16 december 2012 21:36 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Het zijn leuke diertjes, en je kan er veel plezier van hebbenMocht je er ooit eentje aan willen schaffen dan zou ik je aanraden je heel goed in te lezen in het karakter en alle erfelijke aandoeningen in het ras dat je overweegt. Dan kun je een zo gezond mogelijk hondje kiezen dat goed bij jouw situatie past.
Mijn man en ik hebben zelf ook een klein hondje (nu ook nog 2 anderen) dat overal mee naartoe kon toen we nog in een flat woonden. Ze ging mee in een mandje voor op de fiets of in de auto, echt super braaf altijd. Ze is ook mee op vakantie geweest naar Duitsland, heeft door de binnenstad van Trier gewandeld... heel gezellig. We hebben eerst vrij lang gezocht naar een geschikt hondje; niet te groot niet te klein, geen druktemaker maar een relaxed typje dat zich makkelijk voegt naar nieuwe dingen... En geen plat bekje of uitpuiloogjes natuurlijk![]()
En deze is't geworden, een Havanezer (hier op de rondvaartboot over de Moezel):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Precies, helemaal mee eensquote:Op zondag 16 december 2012 21:20 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
De hondjes hebben allerlei gezondheidsproblemen door de vorm van hun kop en bek. Uitpuilende oogjes, te korte luchtwegen, vervormde bekjes... Allemaal ongemak waardoor ze oogaandoeningen kunnen krijgen en ademhalingsproblemen (zeer benauwd bv, vooral met warm weer). Zo'n beestje zit gewoon nooit zo lekker in z'n vel als een 'normaal' geproportioneerd hondje met een gewone snuit dat lekker rond kan rennen zonder om de haverklap buiten adem te raken. Best zielig dus, imo.
Ik wil zelf daarom alleen maar honden hebben met een normale bouw en normale snuit met zo weinig mogelijk ingefokte afwijkingen. Dan hoeven ze niet te lijden onder hun uiterlijk en kunnen ze lekker hond zijn zonder ongemak
Lief, die oortjes ook!quote:Op maandag 17 december 2012 19:06 schreef Nonneke het volgende:
Hoera 12 kaarsjes voor mn trutje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze foto werd ze pas 1
m'n lieve Faasje Paasje
Trutje?quote:Op maandag 17 december 2012 19:06 schreef Nonneke het volgende:
Hoera 12 kaarsjes voor mn trutje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op deze foto werd ze pas 1
m'n lieve Faasje Paasje
quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:22 schreef Bengeltje het volgende:
Gefeliciteerd Nonneke.Mooie leeftijd. Leuke oortjes heeft ze.
Hondjes van Pos en Kingscrown.![]()
Hier de dames maar eens wat lastig gevallen, ze stralen enthousiasme uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:39 schreef Nonneke het volgende:
Leuke kerstfotos !
Dank voor de felicitaties
We hebben t gister nog gevierd met kippenmaagjes uit de droogmachine, idee van tante oh-oh, het viel erg in de smaakjammer van de lucht
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die laatste, dat pootje ook!quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:22 schreef Bengeltje het volgende:
Gefeliciteerd Nonneke.Mooie leeftijd. Leuke oortjes heeft ze.
Hondjes van Pos en Kingscrown.![]()
Hier de dames maar eens wat lastig gevallen, ze stralen enthousiasme uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BOYO!quote:Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef FranticDJ het volgende:
5 maanden op zee geweest, maandagnacht terug thuis gekomen. Nu staat boyo de hele dag zo bij me:
[ afbeelding ]
Welkom thuisquote:Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef FranticDJ het volgende:
5 maanden op zee geweest, maandagnacht terug thuis gekomen. Nu staat boyo de hele dag zo bij me:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk!@ Ze is er! Wat een mooierd.quote:Op woensdag 19 december 2012 23:11 schreef JerryLee het volgende:
Een nieuwe vriendin ,altijd vrolijk als je thuiskomt .![]()
[ afbeelding ]
Luna (Prinzess vom Holzbach )
http://www.wundrock.de/hu(...)s/Bilderprinzess.htm
Laat de kerst maar beginnen
(de slip ligt al in het mandje met ongewenste attributen )
Die kop heerlijk!quote:Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Boyo blijft geweldig om te zienquote:Op donderdag 20 december 2012 11:50 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ff betere kwaliteit
Boyoooooooooquote:Op donderdag 20 december 2012 11:50 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ff betere kwaliteit
quote:Op donderdag 20 december 2012 11:50 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Ff betere kwaliteit
quote:Op zondag 23 december 2012 02:29 schreef FranticDJ het volgende:
Nice
[ afbeelding ]
Zo nu heb ik m'n 5 maanden schade voorlopig wel ingehaald
Welke hond is dat nog es? Gefeliciteerd ieg! Vandaag over een maand hoop ik dat mijn ouwe 15 wordtquote:
quote:Op maandag 24 december 2012 07:07 schreef JerryLee het volgende:
Goedemorgen ,
laatste wandeling gisteravond 23.50 thuis .
Wekkertje om 5.55 gezet .
Loopt op de afgesproken tijd af ,
Even bijkomen ,,snooze" (10 minuten )
Ze dacht het niet
Grote ogen,zoekend .........
[ afbeelding ]
Pakt sok voor het bed ,en begint in mijn gezicht ermee te duwen .
Duidelijker kan het niet zijn .
Stond dus om 6.07 in de regen met een zakkie ontlasting in mijn handen.
6.40 thuis ,broodje eten ,douchen boodschappenlijstjes maken.
De prinses ligt nog even op 1 oor
Woensdagavond in Nederland.quote:Op maandag 24 december 2012 10:27 schreef oh-oh het volgende:
Ow ja, met Chico stond ik ook zo vaak buiten, gelukkig leerde die het echt heel snel. De eerste twee dagen piste ie waar ie stond als ie moest
Fijn dat ie gegeten heeft, dat is heel belangrijk idd, als die ouwe van mij een dag niet eet dan ben ik ook meteen in alle staten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:38 schreef Little_Dolls het volgende:
De hond heeft blijkbaar toch nog gegeten (+ z'n pilletjes) en toen we vanmorgen gingen kijken at hij ook, dus dat valt toch nog mee.
In zijn toestand en op zijn leeftijd is dit heel belangrijk!
Nou deels wel, Ze zijn de puppentijd ontgroeid, en hij blijft de hond van mn ouders irriteren, Ja dat is ie een keer zat, Eigenlijk is vechten gewoon een groot woord, het was meer corrigeren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Dat vechten dat hoort er toch helemaal niet zomaar allemaal bij?
Voor wat ik begrijp hoort het erbij! Puberteit ofzoquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:51 schreef oh-oh het volgende:
Nou dat geëtter is aan mij niet besteed hoor, ik vind daar niks normaals aan
Dat vogeltjequote:Op vrijdag 28 december 2012 12:02 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Fijn dat ie gegeten heeft, dat is heel belangrijk idd, als die ouwe van mij een dag niet eet dan ben ik ook meteen in alle staten.
Luie hond, de vogel wil spelen![]()
[ afbeelding ]
Pas je er dan nog bij ?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:45 schreef oh-oh het volgende:
Als ik hier zeg gaan we naar bed rent het hele spul mn bed in
quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:50 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Pas je er dan nog bij ?
...en dan werd je ochtends wakker![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:56 schreef Bengeltje het volgende:
Als ik hier welterusten zeg gaan ze boven op het kindermatras naast mijn bed liggen.
Een Australische herder ?quote:Op zondag 30 december 2012 09:31 schreef lily het volgende:
nog een weekje, dan komt ie bij ons
[ afbeelding ]
Die bodywarmerquote:
Ahquote:Op zondag 30 december 2012 09:31 schreef lily het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een mooierd.quote:Op zondag 30 december 2012 09:31 schreef lily het volgende:
[ afbeelding ]
Lief. Is de vriendin niet iets groter?quote:Op zondag 30 december 2012 10:25 schreef Njosnavelin het volgende:
Mijn mannetje (de zwarte) met zijn vriendin:
[ afbeelding ]
Haha ze is wel wat groter dan hij inderdaad, en ook 2 keer zo zwaar.quote:Op zondag 30 december 2012 12:50 schreef Bengeltje het volgende:
Lief. Is de vriendin niet iets groter?
quote:Op zondag 30 december 2012 12:56 schreef oh-oh het volgende:
Oh Lily hij is zo leuk, ik verheug me al op meer foto´s als ie dr is![]()
Kijk nou, mijn Billy de dag dat ie hier kwam wonen, en nu![]()
[ afbeelding ]
Zo tof!!quote:
oooohquote:Op zondag 30 december 2012 09:31 schreef lily het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteravond inslag op een meter of driequote:Op zondag 30 december 2012 17:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe reageren ze bij jullie op t vuurwerk?
Loebes hier wel oke. Maar morgen gaat hij naar mijn schoonouders daar is t rustiger wat knallen betreft. Want hier is het morgen nacht net zo'n oorlogsgebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |