dit ,niets aan toe te voegenquote:Op woensdag 5 december 2012 20:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit soort reacties zoals die van Moussie zijn vaak op basis van individuele voorbeelden, maar dan is Nederland ook uiterst dubieus met de Mauro-kwestie, met als verschil dat Nederland niet in oorlog is.
Geeft niet, maar voor andere posters, anders krijg je dat gezeik weer haha.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik wilde het even concretiseren, niet uit verband rukken.
Ja bij 'jullie' gaat het via de moeder he? Toch word Isaak gezien met name binnen de theologische definities als de oprechte en enige opvolger van de Aartsvader van de Joden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij was zelf ook een Jood![]()
dus dat lijkt me niet het geval haha maar wel leuk geprobeerd
![]()
.
De Palestijn bestaat niet. Het zijn gewoon Arabische stammen later gemengd met weer Joods en Christelijk bloed die nooit enige politieke staat daar hadden gevestigd maar woonden als nomaden in tentenkoloniën totdat de staat Israel er kwam. Nu weigert er een klein deel weg te gaan en zoekt oorlog, de rest is inmiddels al vertrokken.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Rare vraag.
Zolang er nederzettingen bijgebouwd worden, wordt de Palestijnse agressie geprikkeld. Terecht in mijn ogen: diefstal is tegen de 10 geboden en wordt verboden in de bijbel.
Er is geen enkele reden om in het bezette gebied nederzettingen te bouwen. Geen militaire reden, geen civiele reden. Niemand, ook geen enkele Israeli, is gediend bij de nederzettingen. Ze kosten een hoop geld en inspanning en ze leveren niks op.
Behalve dan de wens en wil om het land gewoon in te nemen en te annexeren. En, maar dan denk ik kwaadaardig, de wens en hoop om de Palestijnen tot zelfmoord te pesten.
Het stoppen van de nederzettingen is een verstandige zet onder alle omstandigheden. Zelfs als de Palestijnen uit de Gazastrook niet stoppen met raketten afvuren, is het stoppen van nederzettingen op de westoever verstandig. Al was het alleen maar om de acceptatie door bevriende landen. En wat kunnen de Palestijnen nog meer vragen dan wat ze al vragen: een eigen staat.
En wat kan daar op tegen zijn: een bloeiende staat als buurman. Handel man! Geld verdienen!
Heel sterk! Echtquote:Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zolang iemand niet bestaat, heeft deze geen bezit. Dus dan kan je gerust zijn land inpikken. Dat doet het er toe.
a ok die zijn hier geboren o, ok je zit er goed naast .quote:Op donderdag 6 december 2012 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Die zijn niet getrouwd met een Israëliër maar zijn er gewoon geboren .. zo moeilijk is dat toch niet?
Jullie?quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja bij 'jullie' gaat het via de moeder he? Toch word Isaak gezien met name binnen de theologische definities als de oprechte en enige opvolger van de Aartsvader van de Joden.
Palestijnen bestaan wel, de staat Palestina bestaat nog niet, dat is dus heel iets anders en dat weet je best.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zolang iemand niet bestaat, heeft deze geen bezit. Dus dan kan je gerust zijn land inpikken. Dat doet het er toe.
Ja, met 'jullie' wil ik idd niet generaliseren of over een kam scheren, maar bedoelde met name de algemene consensus onder joden voor het 'Joodzijn'?quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jullie?![]()
Hoe dan ook, wat betreft de 'moederlijn' gaan er ook veel verschillende verhalen ook over hoe dat zo is gekomen (waarschijnlijk omdat het praktischer was om zo de Joodse kinderen te tellen aangezien vrouwen binnen de gemeenschap bleven en mannen nog wel eens de neiging hadden om seks te hebben elders), want veel wijst er op dat de 'vaderlijn' ook belangrijk is maar door de genoemde reden wat plaats heeft moeten maken. Hoe dan ook doelde ik op het Joodse volk, waar komen ze vandaan en dan los van de religieuze tradities met Aartsvaders, Kees22 stelt dat Friezen uit Friesland komen en Hollanders uit Noord- en Zuid-Holland maar waar komen Joden dan vandaan? Waar ligt hun plaats?
Haha, dat bedoelde ik niet, mijn vader is Joods dus het is maar de vraag of ik tot 'jullie' behoor volgens bepaalde luiquote:Op vrijdag 7 december 2012 01:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, met 'jullie' wil ik idd niet generaliseren of over een kam scheren, maar bedoelde met name de algemene consensus onder joden voor het 'Joodzijn'?
Hehe. De Nederlander bestaat ook niet.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:11 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
De Palestijn bestaat niet. Het zijn gewoon Arabische stammen later gemengd met weer Joods en Christelijk bloed die nooit enige politieke staat daar hadden gevestigd maar woonden als nomaden in tentenkoloniën totdat de staat Israel er kwam. Nu weigert er een klein deel weg te gaan en zoekt oorlog, de rest is inmiddels al vertrokken.
Dus het is geen diefstal van land door de Israeliers maar terroristische grondkaping door die achterlijke Middeleeuwse stammen.
'De Nederlander' is een etniciteit en bestaat wel degelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hehe. De Nederlander bestaat ook niet.
Er woonden mensen in het gebied Palestina. Al eeuwen lang, deels in tenten (zogenaamde nomaden), deels in huizen. Veel van die mensen waren van Arabische herkomst, niet zo vreemd als je bekijkt in welk gebied van de wereld ze woonden. (Als ze van Indiaanse of Polynesische herkomst waren geweest, was je vast verbaasd geweest.) Maar er waren vast ook wel mensen van andere herkomst: het gebied is nogal eens van bezetter veranderd.
Hoe dan ook, in pakweg 1800 woonden er naast elkaar, in betrekkelijke vrede, moslims, christenen en joden naast elkaar in een gebied dat op wereldkaarten aangeduid werd als Palestina. Palestijnen dus. Dé Palestijn is er waarschijnlijk nooit gezien.
De bevolking woonde deels in huizen, soms zelfs heel riant, en deels in tenten.
Waarom die bevolking daar vrijwillig zou moeten weggaan als een andere bevolking daar wenst te gaan wonen, is mij een raadsel.
Niet voor de lokale Palestijnen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
Bovendien is de nieuwbouw in die regio goed voor de lokale economie, dat van Israël zowel als Palestina. Want het creërt baantjes, huisvestingsmogelijkheden, en pompt evt meer geld in de economie doordat er ineens meer mensen wonen die dingen zullen kopen.
Dus het is goede zaak dat Israël daar bouwt. Had nog vroeger gemoeten.
Ze zijn niet zo positief over Israel, deze site, maar de Palestijnen helpen zelf mee met het bouwen van nederzettingen.quote:
Meest ondoordachte en idiote post in dit topic.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:14 schreef Hetkapitaal het volgende:
Bovendien is de nieuwbouw in die regio goed voor de lokale economie, dat van Israël zowel als Palestina. Want het creërt baantjes, huisvestingsmogelijkheden, en pompt evt meer geld in de economie doordat er ineens meer mensen wonen die dingen zullen kopen.
Dus het is goede zaak dat Israël daar bouwt. Had nog vroeger gemoeten.
Dat valt nog best mee eigenlijk, de posts van Kees22 zijn wat idioter, maar jij hebt natuurlijk gelijk dat het geen ideale situatie is met de nederzettingen dat ontken ik niet uiteraard.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:34 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Meest ondoordachte en idiote post in dit topic.
Ondoordacht denk ik niet. Maar idioot wel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:34 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Meest ondoordachte en idiote post in dit topic.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ondoordacht denk ik niet. Maar idioot wel.
Ik begin te vermoeden dat hetkapitaal een betaalde stoorzender is. Israel schijnt een overheidsorgaan te hebben dat in dit soort fora deelneemt. Daar was een term voor, maar die ben ik vergeten.
De argumenten die hetkapitaal gebruikt, doen me daar aan denken.
Een gast als DeParo is gewoon dom. Die weet aan het eind van een zin niet eens meer waarom hij er aan begon. En verder zijn er diverse mensen die anders over dit conflict denken en met beredeneerbare argumenten komen.
Maar met hetkapitaal is iets mis, vermoed ik.
Ah, typisch. Joden hebben zogenaamd overal achter de schermen mannetjes gereed, klaar om allerlei vuile zaakjes op te knappen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ondoordacht denk ik niet. Maar idioot wel.
Ik begin te vermoeden dat hetkapitaal een betaalde stoorzender is. Israel schijnt een overheidsorgaan te hebben dat in dit soort fora deelneemt. Daar was een term voor, maar die ben ik vergeten.
De argumenten die hetkapitaal gebruikt, doen me daar aan denken.
Reageer eens op de posts van DeParo ipv een eind heen te lullen.quote:Een gast als DeParo is gewoon dom. Die weet aan het eind van een zin niet eens meer waarom hij er aan begon. En verder zijn er diverse mensen die anders over dit conflict denken en met beredeneerbare argumenten komen.
Maar met hetkapitaal is iets mis, vermoed ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |