Niet op raciale gronden.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:14 schreef gohan16 het volgende:
Dus... Onderscheid maken tussen Jood en niet-Jood wordt ook in israel gedaan.

Jodendom is een religie niet een ras. Het ras dat Jodendom het meest aanhangt zijn de Semieten vandaar de term anti-Semitisme.quote:

Of ze dat het meest aanhangen weet ik niet maar ik stelde al dat een Nazi-constructie naar het schijnt, al dan niet andere antisemitische uitingen, verantwoordelijk zijn voor het idee dat Joden een ras zijn. Dus het verwijt aan de Joden dat ze racistisch zijn raakt kant noch wal aangezien veel Arabieren ook Semitisch zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Jodendom is een religie niet een ras. Het ras dat Jodendom het meest aanhangt zijn de Semieten vandaar de term anti-Semitisme.

Discriminatie op het gebied van religie of etniciteit (wat niet hetzelfde is als ras laat dat duidelijk zijn).quote:

Discriminatie op basis van geloof staat daar dus in de wet.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of ze dat het meest aanhangen weet ik niet maar ik stelde al dat een Nazi-constructie naar het schijnt, al dan niet andere antisemitische uitingen, verantwoordelijk zijn voor het idee dat Joden een ras zijn. Dus het verwijt aan de Joden dat ze racistisch zijn raakt kant noch wal aangezien veel Arabieren ook Semitisch zijn.

Dat lijkt me niet!quote:Op woensdag 5 december 2012 18:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Discriminatie op basis van geloof staat daar dus in de wet.

Omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen jood en niet-jood. Voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. 2 Arabieren uit bijv Tunesië kunnen een verschillend antwoord krijgen op het aanvragen van een verblijf omdat de een aanhanger is van het joodse geloof en de ander niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet!
Hoe bedoel je dat?

Zoals gesteld behoor je als Jood zijnde tot een etnische groep, Nederlanders vormen ook een etnische groep, met Weltschmerz heb ik deze discussie al eerder gehad maar ook in Nederland kan je een verblijfsvergunning krijgen, al dan niet een paspoort, op basis van je Nederlandse bloed.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:45 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen jood en niet-jood. Voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. 2 Arabieren uit bijv Tunesië kunnen een verschillend antwoord krijgen op het aanvragen van een verblijf omdat de een aanhanger is van het joodse geloof en de ander niet.

Onderscheid op etniciteit dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:49 schreef DeParo het volgende:
Israel is een seculiere democratie, de staat maakt geen onderscheid op basis van religie, niemand is in principe uitgesloten om daar een staatsburger te worden.

Je hoeft geen religieuze boeken te lezen om te weten dat er tussen 3000 en 2000 jaar geleden een verschillende joodse staten waren. Daar zijn gewoon wetenschappelijk geaccepteerde bronnen voor.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neen, elke staat is er in principe voor de mensen die geboren worden op het grondgebied daarvan, en dan heb je nog wat afgeleiden. Dat kun je een etnische groep noemen. Maar dat is heel wat anders dan dat mensen van heinde en verre worden ingevlogen, van de Baltische staten tot aan West-Europa, Ethiopië en de VS omdat ze als gemeenschappelijk kenmerk hebben dat hun hele verre voorouders 2000 jaar geleden volgens een religieus werk van fictie daar in de buurt hebben gewoond.
Jij brengt een bron die je stelling niet onderbouwt en bent vervolgens niet bereid die zogenaamde bron die het wel zou onderbouwen aan te halen.quote:[..]
Het criterium is 'Jood', dat is dan ook nog met nodige Grundlichkeit uitgewerkt in een andere officiele tekst, zoals je ongetwijfeld al wist, en dan is het dus gewoon een raciaal criterium. Het leek me niet zo nodig die ook te plaatsen, net zo min als het nodig is om de uitwerking van het begrip 'Jood' exact weer te geven om verontwaardigd te kunnen zijn over de tekst 'Verboden voor Joden'. Beide uitwerkingen zullen ook nauwelijks verschillen.

Dat klopt niet helemaal, de Palestijn die getrouwd is met een Israëliër kan geen Israëlisch staatsburger worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:49 schreef DeParo het volgende:
Israel is een seculiere democratie, de staat maakt geen onderscheid op basis van religie, niemand is in principe uitgesloten om daar een staatsburger te worden.

Niet per definitie, er is geen wet die dat verbiedt, maar onder elke omstandigheid van oorlog kunnen de regels worden verscherpt.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, de Palestijn die getrouwd is met een Israëliër kan geen Israëlisch staatsburger worden.

Die band is dan ook een soort vervangende dienstplicht voor muzikaal talent.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:07 schreef robin007bond het volgende:
Ze hebben wel talent bij dat Israëlische leger zitten.

er wonen er anders veel ?? hou kan dat dan weer .quote:Op woensdag 5 december 2012 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, de Palestijn die getrouwd is met een Israëliër kan geen Israëlisch staatsburger worden.

Dit soort reacties zoals die van Moussie zijn vaak op basis van individuele voorbeelden, maar dan is Nederland ook uiterst dubieus met de Mauro-kwestie, met als verschil dat Nederland niet in oorlog is.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:13 schreef C_S het volgende:
[..]
er wonen er anders veel ?? hou kan dat dan weer .

Wilders wil mensen wegsturen die niet geboren en getogen zijn in een land. Die van verre komen en zich hier willen vestigen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking. Wilders is pro-Israël en pro-Joods, hoe kom je erbij dat hij Joden zou wegsturen uit dat land?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |