Niet op raciale gronden.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:14 schreef gohan16 het volgende:
Dus... Onderscheid maken tussen Jood en niet-Jood wordt ook in israel gedaan.
Jodendom is een religie niet een ras. Het ras dat Jodendom het meest aanhangt zijn de Semieten vandaar de term anti-Semitisme.quote:
Of ze dat het meest aanhangen weet ik niet maar ik stelde al dat een Nazi-constructie naar het schijnt, al dan niet andere antisemitische uitingen, verantwoordelijk zijn voor het idee dat Joden een ras zijn. Dus het verwijt aan de Joden dat ze racistisch zijn raakt kant noch wal aangezien veel Arabieren ook Semitisch zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:37 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Jodendom is een religie niet een ras. Het ras dat Jodendom het meest aanhangt zijn de Semieten vandaar de term anti-Semitisme.
Discriminatie op het gebied van religie of etniciteit (wat niet hetzelfde is als ras laat dat duidelijk zijn).quote:
Discriminatie op basis van geloof staat daar dus in de wet.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Of ze dat het meest aanhangen weet ik niet maar ik stelde al dat een Nazi-constructie naar het schijnt, al dan niet andere antisemitische uitingen, verantwoordelijk zijn voor het idee dat Joden een ras zijn. Dus het verwijt aan de Joden dat ze racistisch zijn raakt kant noch wal aangezien veel Arabieren ook Semitisch zijn.
Dat lijkt me niet!quote:Op woensdag 5 december 2012 18:41 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Discriminatie op basis van geloof staat daar dus in de wet.
Omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen jood en niet-jood. Voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. 2 Arabieren uit bijv Tunesië kunnen een verschillend antwoord krijgen op het aanvragen van een verblijf omdat de een aanhanger is van het joodse geloof en de ander niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:42 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet!
Hoe bedoel je dat?
Zoals gesteld behoor je als Jood zijnde tot een etnische groep, Nederlanders vormen ook een etnische groep, met Weltschmerz heb ik deze discussie al eerder gehad maar ook in Nederland kan je een verblijfsvergunning krijgen, al dan niet een paspoort, op basis van je Nederlandse bloed.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:45 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen jood en niet-jood. Voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. 2 Arabieren uit bijv Tunesië kunnen een verschillend antwoord krijgen op het aanvragen van een verblijf omdat de een aanhanger is van het joodse geloof en de ander niet.
Onderscheid op etniciteit dan?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:49 schreef DeParo het volgende:
Israel is een seculiere democratie, de staat maakt geen onderscheid op basis van religie, niemand is in principe uitgesloten om daar een staatsburger te worden.
Je hoeft geen religieuze boeken te lezen om te weten dat er tussen 3000 en 2000 jaar geleden een verschillende joodse staten waren. Daar zijn gewoon wetenschappelijk geaccepteerde bronnen voor.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neen, elke staat is er in principe voor de mensen die geboren worden op het grondgebied daarvan, en dan heb je nog wat afgeleiden. Dat kun je een etnische groep noemen. Maar dat is heel wat anders dan dat mensen van heinde en verre worden ingevlogen, van de Baltische staten tot aan West-Europa, Ethiopië en de VS omdat ze als gemeenschappelijk kenmerk hebben dat hun hele verre voorouders 2000 jaar geleden volgens een religieus werk van fictie daar in de buurt hebben gewoond.
Jij brengt een bron die je stelling niet onderbouwt en bent vervolgens niet bereid die zogenaamde bron die het wel zou onderbouwen aan te halen.quote:[..]
Het criterium is 'Jood', dat is dan ook nog met nodige Grundlichkeit uitgewerkt in een andere officiele tekst, zoals je ongetwijfeld al wist, en dan is het dus gewoon een raciaal criterium. Het leek me niet zo nodig die ook te plaatsen, net zo min als het nodig is om de uitwerking van het begrip 'Jood' exact weer te geven om verontwaardigd te kunnen zijn over de tekst 'Verboden voor Joden'. Beide uitwerkingen zullen ook nauwelijks verschillen.
Dat klopt niet helemaal, de Palestijn die getrouwd is met een Israëliër kan geen Israëlisch staatsburger worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:49 schreef DeParo het volgende:
Israel is een seculiere democratie, de staat maakt geen onderscheid op basis van religie, niemand is in principe uitgesloten om daar een staatsburger te worden.
Niet per definitie, er is geen wet die dat verbiedt, maar onder elke omstandigheid van oorlog kunnen de regels worden verscherpt.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, de Palestijn die getrouwd is met een Israëliër kan geen Israëlisch staatsburger worden.
Die band is dan ook een soort vervangende dienstplicht voor muzikaal talent.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:07 schreef robin007bond het volgende:
Ze hebben wel talent bij dat Israëlische leger zitten.
er wonen er anders veel ?? hou kan dat dan weer .quote:Op woensdag 5 december 2012 19:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, de Palestijn die getrouwd is met een Israëliër kan geen Israëlisch staatsburger worden.
Dit soort reacties zoals die van Moussie zijn vaak op basis van individuele voorbeelden, maar dan is Nederland ook uiterst dubieus met de Mauro-kwestie, met als verschil dat Nederland niet in oorlog is.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:13 schreef C_S het volgende:
[..]
er wonen er anders veel ?? hou kan dat dan weer .
Wilders wil mensen wegsturen die niet geboren en getogen zijn in een land. Die van verre komen en zich hier willen vestigen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat een domme opmerking. Wilders is pro-Israël en pro-Joods, hoe kom je erbij dat hij Joden zou wegsturen uit dat land?
Los van wat een eventuele conclusie zou zijn: dit lijkt me een prima uitgangspunt.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:30 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het zijn drie verschillende zaken.
1. Volgens internationaal recht is bouwen op de Westbank illegaal. Onafhankelijk van de vraag van wie het land is.
2. Het land is niet zo gecultiveerd als in Nederland. Er is veel onontgonnen land. Als bouwen legaal zou zijn, is het prima mogelijk om te bouwen zonder de Palestijnse bevolking te benadelen.
3. Bedoeïnen zijn traditioneel nomaden en een nomadensamenleving heeft baat bij veel onontgonnen land. Veel bouwen is in hun nadeel, of dat nu door Israël of Palestijnen gedaan wordt. Probleem daarbij is dat ze vaak geen eigenaar zijn van het land waarop hun kuddes grazen. Maar dat probleem speelt in alle landen met nomadische bevolking.
Insgelijks. Even goede vrienden. We zien elkaar wel weer.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:27 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ik denk van wel ja.
Ik kan trouwens bij God die reactie van je niet meer vinden waar ik nog altijd op moest reageren. Hoe snel gaan die topics tegenwoordig?
Ik ben anti ''Israel'' als in een totalitaire staat die boven elke wereldse macht staat. Een burgervliegtuig van Iran werd voor minder vernietigd (inclusief 280 burgers), Irak en Afghanistan werden voor minder vernietigd.quote:Op donderdag 6 december 2012 03:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt, moeten we Israel boycotten.
Het land is een schurkenstaat want het houdt zich aan geen enkele VN-resolutie. En als terroristen en andere schurkenstaten getroffen worden door boycots, moet dat Israel ook maar eens gebeuren.
Quote op z'n minst even. Hoe dan ook is het geen leugen en dat weet je best, het is de Joodse staat Israel en niet de joodse staat Israel, het refereert dus naar de etniciteit en nauwelijks naar de religie waardoor het seculiere karakter gehandhaafd en gerechtvaardigd is.quote:Op donderdag 6 december 2012 03:44 schreef Kees22 het volgende:
Deze leugen kan ik niet laten passeren.
Israel heet officieel, en hecht daar ook aan: de Joodse Staat Israel.
En is dus nadrukkelijk niet seculier.
Daarin is het niet de enige religieuze staat. Er zijn genoeg staten die zich religieus opstellen.
Maar waarom liegen?
Onwaarheid spreken is een van de 10 verboden.
En je mist hier nog de eerste vergissing. Het land heet officieel "De Staat Israël". Met geen enkele verwijzing naar joods, met of zonder hoofdletter.quote:Op donderdag 6 december 2012 04:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Quote op z'n minst even. Hoe dan ook is het geen leugen en dat weet je best, het is de Joodse staat Israel en niet de joodse staat Israel, het refereert dus naar de etniciteit en nauwelijks naar de religie waardoor het seculiere karakter gehandhaafd en gerechtvaardigd is.
Moet ik je er aan herinneren dat Herzl zichzelf als atheïst presenteerde, dat de Zionistische stromingen die Israel toch min of meer hebben opgericht of er althans aan de basis van lagen zich uitdrukkelijk seculier toonden, met aan de linkerkant Ben Gurion's Arbeiderszionisme en aan de rechterkant Jabotinsky's Revisionistisch Zionisme.
Ik heb het in de vorige discussie al gesteld maar kennelijk heb jij geen idee wat een etniciteit precies inhoudt. En nee je kan het niet vergelijken met het propaganderen van een ras zo.
Jij hebt een totaal verwrongen beeld van Palestijnen. En het erge is, dat je niet thuis geeft als je wordt verteld dat het net gewone mensen zijn die kinderen hebben, werken, studeren, lachen en sporten.quote:Op donderdag 6 december 2012 03:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
We moeten Israel steunen tijdens deze oorlog. Financiëel maar ook door wapens te leveren.
Twijfelachtig tot ongeloofwaardig. Als ze overdag dit soort dingen niet doen:quote:Op donderdag 6 december 2012 12:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij hebt een totaal verwrongen beeld van Palestijnen. En het erge is, dat je niet thuis geeft als je wordt verteld dat het net gewone mensen zijn die kinderen hebben, werken, studeren, lachen en sporten.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-16526469quote:Op woensdag 5 december 2012 20:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet per definitie, er is geen wet die dat verbiedt, maar onder elke omstandigheid van oorlog kunnen de regels worden verscherpt.
Die zijn niet getrouwd met een Israëliër maar zijn er gewoon geboren .. zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:13 schreef C_S het volgende:
[..]
er wonen er anders veel ?? hou kan dat dan weer .
Right, laten we er maar een ethnische zuivering op loslaten.quote:
Ja, dat doen ze inderdaad ALLEMAAL!quote:Op donderdag 6 december 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Twijfelachtig tot ongeloofwaardig. Als ze overdag dit soort dingen niet doen:
... zijn ze wel druk hiermee:
Tuurlijk... mede uit te voeren door die 20% Israëliërs die van Arabische afkomst zijn...quote:Op donderdag 6 december 2012 13:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Right, laten we er maar een ethnische zuivering op loslaten.
En dat gaat dus niet gebeuren. Zoals ik eerder al zei, een groot gedeelte van het water voor de gehele regio komt uit de Westbank vandaan .. of je moet bedoelen dat de hele regio onleefbaar wordt natuurlijk, want dan wordt het idd vrij zinloos om er nog ruzie over te gaan maken.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik stel voor, alle mensen evacueren, hele regio platgooien.
Kunnen ze er ook geen ruzie meer over maken
Dat was dan ook sarcasme.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat gaat dus niet gebeuren. Zoals ik eerder al zei, een groot gedeelte van het water voor de gehele regio komt uit de Westbank vandaan .. of je moet bedoelen dat de hele regio onleefbaar wordt natuurlijk, want dan wordt het idd vrij zinloos om er nog ruzie over te gaan maken.
Moet ik nou op zoek gaan naar de filmpies en foto's waarin de kinderen van de settlers gaan inbreken in Arabische winkels terwijl de Palestijnen niet op straat mogen komen, of als ze de Palestijnse onderburen bekogelen met stenen, etc .. ? Of snap jij gewoon niet dat het gros van de settlers en de gemiddelde Israëliër verschillen als dag en nacht, en dat de Palestijnen over het algemeen alleen te maken hebben met deze vaak extremistische settlers en de steun die deze krijgen van de regering en de IDF?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Twijfelachtig tot ongeloofwaardig. Als ze overdag dit soort dingen niet doen:
... zijn ze wel druk hiermee:
Nee, nee dat hoeft allemaal niet. Het is veel makkelijk om gewoon zwart wit te denken:quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet ik nou op zoek gaan naar de filmpies en foto's waarin de kinderen van de settlers gaan inbreken in Arabische winkels terwijl de Palestijnen niet op straat mogen komen, of als ze de Palestijnse onderburen bekogelen met stenen, etc .. ? Of snap jij gewoon niet dat het gros van de settlers en de gemiddelde Israëliër verschillen als dag en nacht, en dat de Palestijnen over het algemeen alleen te maken hebben met deze vaak extremistische settlers en de steun die deze krijgen van de regering en de IDF?
Yup.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:54 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet ik nou op zoek gaan naar de filmpies en foto's waarin de kinderen van de settlers gaan inbreken in Arabische winkels terwijl de Palestijnen niet op straat mogen komen, of als ze de Palestijnse onderburen bekogelen met stenen, etc .. ? Of snap jij gewoon niet dat het gros van de settlers en de gemiddelde Israëliër verschillen als dag en nacht, en dat de Palestijnen over het algemeen alleen te maken hebben met deze vaak extremistische settlers en de steun die deze krijgen van de regering en de IDF?
quote:Israeli academic banned from German conference by Netanyahu
Israel has barred a Israeli academic from taking part in a science symposium in Berlin on Thursday that was part of prime minister Binyamin Netanyahu's visit to Germany, drawing renewed charges that his government has little tolerance for dissent.
An official travelling with Netanyahu said professor and human rights expert Rivka Feldhay was banned from a meeting of Israeli and German scientists because the prime minister did not want to allow the participation of an Israeli "who tarnishes the name of Israeli soldiers and pilots".
Feldhay signed a petition in 2008 that supported Israeli soldiers who refused to serve in Palestinian territories, the official said.
Feldhay said in an email that she had travelled to Berlin at the invitation of the Israeli embassy in Germany.
After her arrival, the embassy notified Feldhay that the head of the National Security Council, Yaakov Amidror, "refused to confirm my participation since I am a critical of the government of Israel".
In her subsequent communications with government officials, Feldhay said she was attacked as "an enemy of the state".
"I am amazed that the Council of National Security has found nothing more important in terms of Israeli security than myself," she said. "It fits other types of regimes than democracy, a regime [where] there is no distinction between opposition to the government and enemies of the state."
Opposition figures have accused Netanyahu and his political allies of trying to stifle dissent and pluralism through a string of bills brought before parliament.
One of the measures, assailed by Israel's attorney general and put on hold, would sharply restrict funding for dovish groups.
Others, passed into law, require non-Jewish new citizens to pledge a loyalty oath to a "Jewish and democratic state". They also deny state funding to groups that mourn what Palestinians call "the catastrophe" of Israel's 1948 creation and punish Israelis who advocate boycotting Jewish settlements.
The government rejects claims that dissent is being quieted, citing Israel's raucous press and independent courts.
Critics counter that the government has tried to muzzle those institutions as well, saying proposed legislation would undermine the independence of the supreme court, the sole check on the Israeli legislature.
Journalists have warned of an anti-media blitz through political appointments to the country's public broadcasting system, sidelining prominent critics and an amended libel law that could put a chill on investigative reports.
Word jij er nooit moe van dat bord voor je kop voortdurend hoog te houden zodat je niets ziet wat niet in je straatje past?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
De Palestijnen zijn gewoon een terroristische stammensoort. Klaar. Zelfs binnen de Arabieren zijn ze verstotelingen. Vanwege hun extremistische opvattingen.
Dat zie je al terug bij hun hardnekkige weigering om het land te verlaten. Terwijl alke anderen dat gewoon netjes gedaan hebben.
En jij bent een troll die hier reacties wilt uitlokken.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:15 schreef Hetkapitaal het volgende:
De Palestijnen zijn gewoon een terroristische stammensoort. Klaar. Zelfs binnen de Arabieren zijn ze verstotelingen. Vanwege hun extremistische opvattingen.
Dat zie je al terug bij hun hardnekkige weigering om het land te verlaten. Terwijl alke anderen dat gewoon netjes gedaan hebben.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |