abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 december 2012 @ 01:41:52 #201
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119944637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ha, dat is vaker van me gezegd. Sterker nog: er is ooit gediscussieerd over de vraag wat voor soort antisemiet ik dan zou zijn. Er waren er 4 soorten van, geloof ik.
Nou en? De term antisemiet is inmiddels zo uitgesleten dat ze tegen de gebruiker werkt.
Die bepaald iemand zou ook zomaar zijn of haar eigen redenen kunnen hebben om mij monddood te maken. Alsof de term antisemiet überhaupt nog maar iemand monddood zou maken.

Het valt me van je tegen dat je je daar iets van aantrekt.
Nee maar het is soms moeilijk te zien of iemand wel of niet echt een antisemiet is. Iemand die dus raciale haat tegen Joden heeft.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119944654
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:30 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als Indianen met alle geweld Amerikanen zouden verdrijven om zichzelf op gebied te vestigen wat van hen afgenomen is, mogen van mij die Indianen ook verdwijnen, omdat ze zo hetzelfde doen als wat Amerikanen met ze deden. Ik vind het sowieso niet respectvol en het zorgt voor een hoop narigheid.
Je stelt dus dat een volk de claim op een land verliest indien zij dit met geweld probeert terug te nemen. Dat is interessant want het recht kent zo'n regel niet. Als jij met geweld jouw gestolen fiets probeert terug te nemen, verlies je niet het recht op die fiets. Je wordt wel strafrechtelijk aangepakt, maar jij blijft een recht op die fiets houden.

Nog even een "What if": als de joden geen geweld hadden gebruikt om Judea terug te nemen, had je dan betoogt dat er een joodse claim bestaat op Israël?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  woensdag 5 december 2012 @ 01:50:45 #203
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119944660
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:49 schreef Polacco het volgende:

[..]

Je stelt dus dat een volk de claim op een land verliest indien zij dit met geweld probeert terug te nemen. Dat is interessant want het recht kent zo'n regel niet. Als jij met geweld jouw gestolen fiets probeert terug te nemen, verlies je niet het recht op die fiets. Je wordt wel strafrechtelijk aangepakt, maar jij blijft een recht op die fiets houden.

Nog even een "What if": als de joden geen geweld hadden gebruikt om Judea terug te nemen, had je dan betoogt dat er een joodse claim bestaat op Israël?
Hangt ervan af. Daar zijn meerdere factoren van op invloed. En ik weet dat dat rechtelijk niet zo werk, maar ik vind ook bijvoorbeeld dat mensen die hevig pesten de gevangenis in gegooid moeten worden dus ik vind wel meer wat niet rechtelijk zo werkt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119944664
quote:

[..]

Jij bent godverdomde de grootse Jodenhater die ik gezien geb op dit forum. :r Wie denk je wel niet dat je bent, naar mannetje....
pi_119944682
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:52 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij bent godverdomde de grootse Jodenhater die ik gezien geb op dit forum. :r Wie denk je wel niet dat je bent, naar mannetje....
Ga weg troll.
pi_119944686
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:55 schreef Polacco het volgende:

[..]

Ga weg troll.
Jij maakt het naar. :r
pi_119944709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee maar het is soms moeilijk te zien of iemand wel of niet echt een antisemiet is. Iemand die dus raciale haat tegen Joden heeft.
Nou en?
Vraag is of de argumenten kloppen.
Er zijn mensen die een raciale/ethnische voorkeur voor joden/Israel hebben en er zijn mensen die een idem afkeer hebben. En mensen die het geen zak kan schelen.
Vraag is, of hun argumenten hout snijden.
Antisemitisme is evenmin een geldig argument als het hebben van een zwarte huid, pindaällergie, blauwe ogen of wat dan ook.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119944722
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 01:56 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij maakt het naar. :r
In wat ben ik een jodenhater? Omdat ik van Poolse afkomst ben en in Polen wonen allemaal jodenhaters? Ga toch weg man.

Ik vind juist dat joden alle recht hebben om Israël te bevolken. Zij wonen daar al 60 jaar nu. Ik ben voor een ethisch homogeen Israël en een ethisch homogeen Palestina, zodat het conflict eindelijk is afgelopen.

Jij bent hier een gefrustreerde internettroll.
pi_119944742
quote:

[..]

Zoals ik al zei: wat een omkering van waarden.
Er heeft überhaupt geen recht bestaan of terugname in beslagname van wat voor land in Palestina dan ook. Na 2000 jaar, sorry: 1800 jaar was dat toch wel verjaard, lijkt je niet?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119944744
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:03 schreef Polacco het volgende:

[..]

In wat ben ik een jodenhater? Omdat ik van Poolse afkomst ben en in Polen wonen allemaal jodenhaters? Ga toch weg man.

Ik vind juist dat joden alle recht hebben om Israël te bevolken. Zij wonen daar al 60 jaar nu. Ik ben voor een ethisch homogeen Israël en een ethisch homogeen Palestina, zodat het conflict eindelijk is afgelopen.

Ik ben normaal geen troll maar je moet ook niet uitlokken ;)

Verder waarom heb je altijd van die dubbelzinnige meningen die je poneert?

Enerzijds zeg je dat je geen rascist bent maar anderzijds ben je van mening dat de twee rassen niet kunnen integreren en moeten scheiden.

Dus een niet-racist die toegeeft dat racisme toch zegeviert? :?
pi_119944755
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:03 schreef Polacco het volgende:

[..]

ethnisch i.p.v. ethisch.
Nee hoor: de meeste joden wonen daar helemaal niet al 60 jaar.
Volgens de statistiek van 2005 was ongeveer 1/3 van de joodse bevolking de eerste generatie allochtoon, 1/3 was de tweede generatie allochtoon en 1/3 was geboren uit een vader die ook in dat gebied geboren was.
De meeste joden zouden, als Wilders daar de baas was, stante pede het land uit gestuurd worden, terug naar hun land van herkomst.
pi_119944781
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:10 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Ik ben normaal geen troll maar je moet ook niet uitlokken ;)

Verder waarom heb je altijd van die dubbelzinnige meningen die je poneert?

Enerzijds zeg je dat je geen rascist bent maar anderzijds ben je van mening dat de twee rassen niet kunnen integreren en moeten scheiden.

Dus een niet-racist die toegeeft dat racisme toch zegeviert? :?
Misschien moet je eens opzoeken wat rasisme nou precies inhoudt. Dan zou je minder dom overkomen hier.

Ik ben van mening dat dit conflict niet kan worden opgelost zonder etnisch homogene staten. Een Israël voor de joden en een Palestina voor de Palestijnen. Grote minderheden in een staat zorgen juist voor etnische spanningen, het huidige conflict tot gevolg. Vroegere bezorgden de minderheden Polen in Duitsland en andersom, minderheden Witrussen en Oekraïners in Polen voor grote etnische spanningen. Sinds de tweede Wereldoorlog bestaan er in die regio voornamelijk etnisch homogene staten. En de regio kent vrede en de grenzen zijn onbetwist. Laat ons dus leren van de geschiedenis.
pi_119944817
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:22 schreef Polacco het volgende:

[..]

Misschien moet je eens opzoeken wat rasisme nou precies inhoudt. Dan zou je minder dom overkomen hier.

Ik ben van mening dat dit conflict niet kan worden opgelost zonder etnisch homogene staten. Een Israël voor de joden en een Palestina voor de Palestijnen. Grote minderheden in een staat zorgen juist voor etnische spanningen, het huidige conflict tot gevolg. Vroegere bezorgden de minderheden Polen in Duitsland en andersom, minderheden Witrussen en Oekraïners in Polen voor grote etnische spanningen. Sinds de tweede Wereldoorlog bestaan er in die regio voornamelijk etnisch homogene staten. En de regio kent vrede en de grenzen zijn onbetwist. Laat ons dus leren van de geschiedenis.
Dus jij geloift niet in een multiculturele samenleving? Waarom is het zo vreedzaam in NL dan?

Er wonen hier tal van Arabieren, negers, Joden, Aziaten, en blanken. Volgens jouw redenering zouden er grote spanningen en geweld moeten zijn terwijl dat niet zo is.

Diversiteit is een sterkte. Een arbeidsmarkt vol verschillende soorten mensen van diverse achtergronden staat sterker in elkaar dan wanneer het monotoon en eenzijdig is.

Daarom is de nieuwbouw van Israel in Palestina ook goed voor de Palestijnse economie. Het creërt werk en zorgt voor unificatie.

Samen staan we sterker. Klop die hokjes en hekjes omver. :)
pi_119944848
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:30 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dus jij geloift niet in een multiculturele samenleving? Waarom is het zo vreedzaam in NL dan?

Er wonen hier tal van Arabieren, negers, Joden, Aziaten, en blanken. Volgens jouw redenering zouden er grote spanningen en geweld moeten zijn terwijl dat niet zo is.

Diversiteit is een sterkte. Een arbeidsmarkt vol verschillende soorten mensen van diverse achtergronden staat sterker in elkaar dan wanneer het monotoon en eenzijdig is.

Daarom is de nieuwbouw van Israel in Palestina ook goed voor de Palestijnse economie. Het creërt werk en zorgt voor unificatie.

Samen staan we sterker. Klop die hokjes en hekjes omver. :)
Gast moet dit echt? :')

Nederland is al eeuwen een samenleving waar tolerantie en vrijheid van gedachte hoog in het vaandel staan.

Groot verschil tussen Nederland en Israël (mocht je dat niet gemerkt hebben) daar staan twee groepen lijnrecht tegenover elkaar. Dat is in Nederland niet het geval. Hier schreeuwen groepen niet "dood aan de een" en de ander schreeuwt "dood aan de andere". In Nederland beschieten groepen elkaar niet met raketten of worden er bomaanslagen gepleegd in bussen en treinen. Waarom denk je überhaupt dat er groeperingen als de Ira en de ETA bestaan?

In Israël blijft het doorpruttelen: dan hebben die weer wat gezegd, dan heeft die andere weer een raket afgeschoten, dan schieten die weer terug etc.

Als je dit essentiële verschil niet begrijpt dan heb je niks te zoeken in deze discussie.

Tevens zijn de minderheden in Nederland procentueel gezien vrij klein. Nog een reden waarom er geen spanningen ontstaan.
  woensdag 5 december 2012 @ 04:19:39 #215
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119944994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou en?
Vraag is of de argumenten kloppen.
Er zijn mensen die een raciale/ethnische voorkeur voor joden/Israel hebben en er zijn mensen die een idem afkeer hebben. En mensen die het geen zak kan schelen.
Vraag is, of hun argumenten hout snijden.
Antisemitisme is evenmin een geldig argument als het hebben van een zwarte huid, pindaällergie, blauwe ogen of wat dan ook.
Ben ik het hier toch eens helemaal mee eens
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119948348
Kees22 maakt een overeenkomst tussen ras en etniciteit. Dat is natuurlijk een enorme vergissing. De Joodse etniciteit is een groot goed maar ik vraag me af wie een raciale voorkeur voor Joden heeft. Dit is naar het schijnt een Nazi-constructie, mogelijk antisemitisch zelfs om de Joden te kunnen pakken, dus ieder die praat over een Joods ras mag zichzelf eerst afvragen of hij genoeg kennis heeft om dit idee vast te houden.

Verder is iedereen die beweert dat Polacco een Jodenhater is dom en onwetend en waarschijnlijk vooral aan het trollen laat dat duidelijk zijn.
pi_119948577
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:36 schreef DeParo het volgende:
Kees22 maakt een overeenkomst tussen ras en etniciteit. Dat is natuurlijk een enorme vergissing. De Joodse etniciteit is een groot goed maar ik vraag me af wie een raciale voorkeur voor Joden heeft. Dit is naar het schijnt een Nazi-constructie, mogelijk antisemitisch zelfs om de Joden te kunnen pakken, dus ieder die praat over een Joods ras mag zichzelf eerst afvragen of hij genoeg kennis heeft om dit idee vast te houden.

Verder is iedereen die beweert dat Polacco een Jodenhater is dom en onwetend en waarschijnlijk vooral aan het trollen laat dat duidelijk zijn.
QFT!
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119950439
Het is nu wachten tot de eerste israelische ambtenaar aangeklaagd gaat worden in Den Haag.
  woensdag 5 december 2012 @ 12:30:52 #219
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119951886
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:22 schreef Polacco het volgende:

[..]

Hij denkt dat wereldland een bestaand woord is, hij is gewoon een troll kerel, stop er geen moeite in.
  woensdag 5 december 2012 @ 12:31:47 #220
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119951925
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ethnisch i.p.v. ethisch.
Nee hoor: de meeste joden wonen daar helemaal niet al 60 jaar.
Volgens de statistiek van 2005 was ongeveer 1/3 van de joodse bevolking de eerste generatie allochtoon, 1/3 was de tweede generatie allochtoon en 1/3 was geboren uit een vader die ook in dat gebied geboren was.
De meeste joden zouden, als Wilders daar de baas was, stante pede het land uit gestuurd worden, terug naar hun land van herkomst.
Wat een domme opmerking. Wilders is pro-Israël en pro-Joods, hoe kom je erbij dat hij Joden zou wegsturen uit dat land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')