abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120016752
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Daar gaat t toch ook om. Het is een joden-arabieren conflict, ook al proberen mensen t naar een jodendom-islam conflict te gooien. Palestijnse bevolking is niks meer dan eenbijnaam van arabieren.
Israeliers is ook maar een bijnaam voor Joden. Een nationaliteit, een naam gegeven aan inwoners van een specifiek land. Palestijnen zijn inwoners van een staat. Hun etniciteit daarentegen is Arabisch.
pi_120016869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:02 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

En de Torah en Bijbel zeker niet? :')

Good goy.
Joden en christenen in Europa hechten niet zo'n grote waarde aan zulke passages, itt Arabieren
#freefrederike
pi_120016880
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:14 schreef Peunage het volgende:

[..]

Israeliers is ook maar een bijnaam voor Joden. Een nationaliteit, een naam gegeven aan inwoners van een specifiek land. Palestijnen zijn inwoners van een staat. Hun etniciteit daarentegen is Arabisch.
Dit volg ik niet?
pi_120016919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:09 schreef rakotto het volgende:

[..]

Een Zionist is toch ook geen scheldwoord? :{ Voor zover ik het weet is Zionisme het ideologie dat gevolgd wordt door Joden die erin geloven dat Israel moet bestaan. Het is geen scheldwoord. Het is een term.
Daarom zeg ik ook: pallen is ook geen scheldwoord, vind het raar dat t niet mag.
#freefrederike
pi_120016961
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:16 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Dit volg ik niet?
Hij zegt "Palestijnse bevolking is niks meer dan eenbijnaam van arabieren."
Wat ik zei past precies in hetzelfde straatje.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 22:21:17 #96
137949 Disana
pi_120017091
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook: pallen is ook geen scheldwoord, vind het raar dat t niet mag.
Wat kun jij zuigen.
pi_120017113
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij bent sowieso niet serieusnte nemen.
#freefrederike
pi_120017125
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat kun jij zuigen.
Goede onderbouwing.
#freefrederike
pi_120017184
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Naar mijn weten bestaat de Palestijnse bevolking ook uitsluitend uit Arabieren? Ik zie geen westerling daar vrijwillig wonen?
pi_120017660
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:23 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Naar mijn weten bestaat de Palestijnse bevolking ook uitsluitend uit Arabieren? Ik zie geen westerling daar vrijwillig wonen?
Palestijnen zijn Palestijnen. Israeliers zijn Europees-verbasterde Palestijnen.
pi_120017784
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:16 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Joden en christenen in Europa hechten niet zo'n grote waarde aan zulke passages, itt Arabieren
Grapjas.
pi_120017842
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:33 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Palestijnen zijn Palestijnen. Israeliers zijn Europees-verbasterde Palestijnen.
Triest
#freefrederike
pi_120017865
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Triest
Wat?
pi_120017945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Wat?
Palestijnen zijn Arabieren. Israëli's zijn Joden.
#freefrederike
pi_120018032
Mijn standpunten zijn wel sterk ge-de-nuanceerd z
Sinds ik actief ben in dit topic. Komt voornamelijk door de hoeveelheid antisemieten en pro-Arabieren hier zonder enige vorm van nuance zoals captainobivous
#freefrederike
  donderdag 6 december 2012 @ 22:40:43 #106
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_120018047
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De Arabische Israëli ook?
pi_120018120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:40 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

De Arabische Israëli ook?
Dat zijn idd Arabische Israëli's. Palestijnen bestaan niet. T zijn gewoon Arabieren.
#freefrederike
pi_120018153
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

quote:
"According to historical records part, or perhaps the majority, of the Muslim Arabs in this country descended from local inhabitants, mainly Christians and Jews, who had converted after the Islamic conquest in the seventh century AD (Shaban 1971; Mc Graw Donner 1981). These local inhabitants, in turn, were descendants of the core population that had lived in the area for several centuries, some even since prehistorical times (Gil 1992)... Thus, our findings are in good agreement with the historical record..."
Nebel et al. (2000). High-resolution Y chromosome haplotypes of Israeli and Palestinian Arabs reveal geographic substructure and substantial overlap with haplotypes of Jews. 107. Human Genetics. pp. 630–641.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:43:55 #109
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_120018208
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat zijn idd Arabische Israëli's. Palestijnen bestaan niet. T zijn gewoon Arabieren.
Wat doet het er eigenlijk toe?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:45:43 #110
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_120018291
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Eh... Saksen bestaan niet want het zijn Germanen?

Het is niet of-of, maar en-en. Palestijnen zijn Arabieren, net als Jemennnnnieten, Jemeners. Jemen. Jemenozen. Mensen uit Jemen.
pi_120018532
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:45 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Eh... Saksen bestaan niet want het zijn Germanen?

Het is niet of-of, maar en-en. Palestijnen zijn Arabieren, net als Jemennnnnieten, Jemeners. Jemen. Jemenozen. Mensen uit Jemen.
Palestina is geen staat. Jemen wel.
#freefrederike
pi_120018975
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Palestina is geen staat. Jemen wel.
Wat is je mening hierover:

http://mondediplo.com/2008/09/07israel

edit: directe link nu

en

quote:
Yitzhak Ben Zvi, later president of Israel, and David Ben Gurion, its first prime minister, accepted it as late as 1929, the year of the great Palestinian revolt. Both stated on several occasions that the peasants of Palestine were the descendants of the inhabitants of ancient Judea.

[ Bericht 17% gewijzigd door CaptainObvious39 op 06-12-2012 23:06:46 ]
pi_120019422
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:58 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Wat is je mening hierover:

http://mondediplo.com/2008/09/07israel

edit: directe link nu
Geen zin om t te lezen. Is te veel
#freefrederike
pi_120019786
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Geen zin om t te lezen. Is te veel
Oke, goyim.

:')
pi_120019914
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:23 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Klopt. Arabieren zijn een etniciteit. Palestijnen zijn/is een nationaliteit. Joden zijn een etniciteit, Israelis zijn een nationaliteit.

Je kunt je Palestijnse paspoort wegdoen, dan ben je officieel geen Palestijn meer. Maar je blijft een Arabier, want dat is je etniciteit. Je kunt ook je Israelische paspoort wegdoen, dan ben je geen Israeli meer, maar je blijft een Jood, want dat is je etniciteit.
pi_120020803
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Klopt. Arabieren zijn een etniciteit. Palestijnen zijn/is een nationaliteit. Joden zijn een etniciteit, Israelis zijn een nationaliteit.

Je kunt je Palestijnse paspoort wegdoen, dan ben je officieel geen Palestijn meer. Maar je blijft een Arabier, want dat is je etniciteit. Je kunt ook je Israelische paspoort wegdoen, dan ben je geen Israeli meer, maar je blijft een Jood, want dat is je etniciteit.
Wat ben jij eigenlijk, als ik vragen mag?
#freefrederike
pi_120020821
quote:
4s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat ben jij eigenlijk, als ik vragen mag?
Nederlander.
  donderdag 6 december 2012 @ 23:43:30 #118
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_120020967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Wat doet het er eigenlijk toe?
Zolang iemand niet bestaat, heeft deze geen bezit. Dus dan kan je gerust zijn land inpikken. Dat doet het er toe.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_120021706
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 06:37 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En je mist hier nog de eerste vergissing. Het land heet officieel "De Staat Israël". Met geen enkele verwijzing naar joods, met of zonder hoofdletter.
De vertegenwoordigers hechten er aan dat het land de joodse staat Israel genoemd wordt. Sterker nog: alle joden en alleen joden komen automatisch in aanmerking voor het burgerschap, maar niet-joden amper tot niet en joden die zich als ongelovig willen laten registreren moesten daarvoor tot aan het Hooggerechtshof procederen.
Dat is allemaal niet uniek in de wereld, en dat moeten ze fijn zelf weten, maar waarom zou je daarover liegen en draaien?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_120022200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:37 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Tuurlijk... mede uit te voeren door die 20% Israëliërs die van Arabische afkomst zijn... :{

Wat is dat toch, die behoefte van velen om onderscheid te maken op ethniciteit?
Een stok om een hond te slaan.

Kijk, als ik het huis van mijn buurman inpik, vindt iedereen mij een schurk. En ikzelf weet natuurlijk ook heel goed dat dat niet mag. Ik zou het immers andersom ook niet (willen) pikken.
Dus ik heb een argument nodig, waarom iets wat normaal niet mag, ineens wel mag of zelfs noodzakelijk is. Enerzijds ter verdediging tegen de mensen die mij een schurk vinden en anderzijds ter verdediging tegen mijn eigen geweten.
Nou, het makkelijkste argument is dat de tegenpartij niet deugt. En dat kan van alles zijn hoor. Er is een experiment gedaan door een mevrouw uit de VSvA, die elke groep mensen binnen een half uur weet te scheiden in de goeden (blauwe ogen) en de slechten (bruine ogen). Voor dat experiment begint weet je vaak niet eens welke kleur ogen mensen hebben, althans ik let er echt helemaal nooit op. Maar binnen een half uur weet ze levensgevaarlijke discriminatie op te wekken.

Dat verschijnsel is wellicht een van de redenen dat discriminerende kwalificaties op FOK! verboden zijn. En terecht. En ook de reden dat de mensen die Israel door dik en dun steunen, zo negatief praten over de Palestijnen en waarom er eigenlijk zelden discriminerend over joden wordt gesproken.

Maar goed: men heeft een stok nodig om een hond te slaan. Huidskleur kan, maar ook ethniciteit of, jouw stokpaardje, religie. Het vreemde is, dat alle drie de kenmerken in dit conflict eigenlijk geen rol kunnen spelen, omdat de beide kampen in die opzichten amper van elkaar verschillen. Dus worden ook maar de geringste verschillen aangehaald om het echte probleem niet te hoeven zien.
En dat is landjepik, ouderwets, imperialistisch landjepik en ethnische zuivering. Israel is militair de machtigste partij, doet achteloos wat het in de kop heeft en de rest van de wereld kijkt, zoals gebruikelijk, toe en doet geen fuck. Net als in Tibet en de oostelijke provincies van China (ik weet niet eens de naam!), Ruanda, Soedan, de Spaanse Sahara en waar dan ook.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')