Israeliers is ook maar een bijnaam voor Joden. Een nationaliteit, een naam gegeven aan inwoners van een specifiek land. Palestijnen zijn inwoners van een staat. Hun etniciteit daarentegen is Arabisch.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Daar gaat t toch ook om. Het is een joden-arabieren conflict, ook al proberen mensen t naar een jodendom-islam conflict te gooien. Palestijnse bevolking is niks meer dan eenbijnaam van arabieren.
Joden en christenen in Europa hechten niet zo'n grote waarde aan zulke passages, itt Arabierenquote:Op donderdag 6 december 2012 22:02 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
En de Torah en Bijbel zeker niet?![]()
Good goy.
Dit volg ik niet?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:14 schreef Peunage het volgende:
[..]
Israeliers is ook maar een bijnaam voor Joden. Een nationaliteit, een naam gegeven aan inwoners van een specifiek land. Palestijnen zijn inwoners van een staat. Hun etniciteit daarentegen is Arabisch.
Daarom zeg ik ook: pallen is ook geen scheldwoord, vind het raar dat t niet mag.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:09 schreef rakotto het volgende:
[..]
Een Zionist is toch ook geen scheldwoord?Voor zover ik het weet is Zionisme het ideologie dat gevolgd wordt door Joden die erin geloven dat Israel moet bestaan. Het is geen scheldwoord. Het is een term.
Hij zegt "Palestijnse bevolking is niks meer dan eenbijnaam van arabieren."quote:
Wat kun jij zuigen.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:17 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: pallen is ook geen scheldwoord, vind het raar dat t niet mag.
Jij bent sowieso niet serieusnte nemen.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij zegt "Palestijnse bevolking is niks meer dan eenbijnaam van arabieren."
Wat ik zei past precies in hetzelfde straatje.
Naar mijn weten bestaat de Palestijnse bevolking ook uitsluitend uit Arabieren? Ik zie geen westerling daar vrijwillig wonen?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij zegt "Palestijnse bevolking is niks meer dan eenbijnaam van arabieren."
Wat ik zei past precies in hetzelfde straatje.
Palestijnen zijn Palestijnen. Israeliers zijn Europees-verbasterde Palestijnen.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:23 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Naar mijn weten bestaat de Palestijnse bevolking ook uitsluitend uit Arabieren? Ik zie geen westerling daar vrijwillig wonen?
Grapjas.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Joden en christenen in Europa hechten niet zo'n grote waarde aan zulke passages, itt Arabieren
Triestquote:Op donderdag 6 december 2012 22:33 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Palestijnen zijn Palestijnen. Israeliers zijn Europees-verbasterde Palestijnen.
De Arabische Israëli ook?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Palestijnen zijn Arabieren. Israëli's zijn Joden.
Dat zijn idd Arabische Israëli's. Palestijnen bestaan niet. T zijn gewoon Arabieren.quote:
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:38 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Palestijnen zijn Arabieren. Israëli's zijn Joden.
Nebel et al. (2000). High-resolution Y chromosome haplotypes of Israeli and Palestinian Arabs reveal geographic substructure and substantial overlap with haplotypes of Jews. 107. Human Genetics. pp. 630–641.quote:"According to historical records part, or perhaps the majority, of the Muslim Arabs in this country descended from local inhabitants, mainly Christians and Jews, who had converted after the Islamic conquest in the seventh century AD (Shaban 1971; Mc Graw Donner 1981). These local inhabitants, in turn, were descendants of the core population that had lived in the area for several centuries, some even since prehistorical times (Gil 1992)... Thus, our findings are in good agreement with the historical record..."
Wat doet het er eigenlijk toe?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat zijn idd Arabische Israëli's. Palestijnen bestaan niet. T zijn gewoon Arabieren.
Eh... Saksen bestaan niet want het zijn Germanen?quote:Op donderdag 6 december 2012 22:42 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dat zijn idd Arabische Israëli's. Palestijnen bestaan niet. T zijn gewoon Arabieren.
Palestina is geen staat. Jemen wel.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:45 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Eh... Saksen bestaan niet want het zijn Germanen?
Het is niet of-of, maar en-en. Palestijnen zijn Arabieren, net als Jemennnnnieten, Jemeners. Jemen. Jemenozen. Mensen uit Jemen.
Wat is je mening hierover:quote:Op donderdag 6 december 2012 22:50 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Palestina is geen staat. Jemen wel.
quote:Yitzhak Ben Zvi, later president of Israel, and David Ben Gurion, its first prime minister, accepted it as late as 1929, the year of the great Palestinian revolt. Both stated on several occasions that the peasants of Palestine were the descendants of the inhabitants of ancient Judea.
Geen zin om t te lezen. Is te veelquote:Op donderdag 6 december 2012 22:58 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Wat is je mening hierover:
http://mondediplo.com/2008/09/07israel
edit: directe link nu
Oke, goyim.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:07 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Geen zin om t te lezen. Is te veel
Klopt. Arabieren zijn een etniciteit. Palestijnen zijn/is een nationaliteit. Joden zijn een etniciteit, Israelis zijn een nationaliteit.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:23 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Naar mijn weten bestaat de Palestijnse bevolking ook uitsluitend uit Arabieren? Ik zie geen westerling daar vrijwillig wonen?
Wat ben jij eigenlijk, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Klopt. Arabieren zijn een etniciteit. Palestijnen zijn/is een nationaliteit. Joden zijn een etniciteit, Israelis zijn een nationaliteit.
Je kunt je Palestijnse paspoort wegdoen, dan ben je officieel geen Palestijn meer. Maar je blijft een Arabier, want dat is je etniciteit. Je kunt ook je Israelische paspoort wegdoen, dan ben je geen Israeli meer, maar je blijft een Jood, want dat is je etniciteit.
Nederlander.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Wat ben jij eigenlijk, als ik vragen mag?
Zolang iemand niet bestaat, heeft deze geen bezit. Dus dan kan je gerust zijn land inpikken. Dat doet het er toe.quote:
De vertegenwoordigers hechten er aan dat het land de joodse staat Israel genoemd wordt. Sterker nog: alle joden en alleen joden komen automatisch in aanmerking voor het burgerschap, maar niet-joden amper tot niet en joden die zich als ongelovig willen laten registreren moesten daarvoor tot aan het Hooggerechtshof procederen.quote:Op donderdag 6 december 2012 06:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En je mist hier nog de eerste vergissing. Het land heet officieel "De Staat Israël". Met geen enkele verwijzing naar joods, met of zonder hoofdletter.
Een stok om een hond te slaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:37 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Tuurlijk... mede uit te voeren door die 20% Israëliërs die van Arabische afkomst zijn...
Wat is dat toch, die behoefte van velen om onderscheid te maken op ethniciteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |