quote:Uit(17): Vertonghen, Anita, Janssen, Aissati, Lodeiro, Bulykin, Özbiliz, Ooijer, Verhoeven, Cvitanich, El Hamdaoui, Castillion, Sneijder, Bizot, Jozefzoon en Silva en van der Wiel.
In(9): Sana, Moisander, Poulsen, Schřne, Boccara, Hoesen, Babel, Andersen en Meleg*
Doorgestroomd uit jeugdopleiding(6): Denswil, Veltman, Fischer, Dijks, Klaassen en van der Hart.
In: ¤26.655.000
Uit: ¤6.500.000
* = per 1 januari 2013.
SPOILER: Europese topniveauOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In eerste instantie geen clubs die uit de CL komen, daarna van alles geloof ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:14 schreef Ranja_Ranja het volgende:
kunnen we elke clubs loten in de el of alleen clubs die uit de cl komen?
Twaalf groepswinnaars EL en vier beste teams CL zijn geplaatst, twaalf nrs 2 en vier 'slechtste' teams CL zijn ongeplaatst. Dus kunnen ook een afvaller CL loten. Zoals vorige keer United.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
In eerste instantie geen clubs die uit de CL komen, daarna van alles geloof ik.
Ik las het net in het reglement op de site van de UEFA. Wilde het toch even nakijkenquote:Op woensdag 5 december 2012 00:20 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Twaalf groepswinnaars EL en vier beste teams CL zijn geplaatst, twaalf nrs 2 en vier 'slechtste' teams CL zijn ongeplaatst. Dus kunnen ook een afvaller CL loten. Zoals vorige keer United.
Ajax is sowieso de afvaller uit de Champions League met de minste punten, dus geen beschermde status bij loting.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:22 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ik las het net in het reglement op de site van de UEFA. Wilde het toch even nakijken
Was wel heel lang geleden dat ik daar was voor een wedstrijd, CL tegen Rangers 96,97 of zo, dus wie weet is het nu een stuk leukerquote:Op woensdag 5 december 2012 00:32 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kan ik het combineren met een wedstrijdje van Rangers.
het is een beetje kutweer nu helaasquote:Op woensdag 5 december 2012 00:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Was wel heel lang geleden dat ik daar was voor een wedstrijd, CL tegen Rangers 96,97 of zo, dus wie weet is het nu een stuk leuker
Het is daar altijd vreemd weer, 4 jaargetijden op een dag zeggen ze tochquote:Op woensdag 5 december 2012 00:37 schreef Adames het volgende:
[..]
het is een beetje kutweer nu helaas
Glasgow is de grootste kutstad die ik ooit heb bezocht. Wat een kansloze pauperstad.quote:
Beetje achter de feiten aanlopen heet dat. Zegt genoeg dat er geen spelers van de topclubs in staan. Die laten het balletje lekker rondgaan ipv veel meters maken.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Eriksen maakt vies veel meters, de tering.
Ja, Eriksen kan ook lekker combineren in dit elftal. Zit vol voetbal, raar dat hij zoveel loopt.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:15 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Beetje achter de feiten aanlopen heet dat. Zegt genoeg dat er geen spelers van de topclubs in staan. Die laten het balletje lekker rondgaan ipv veel meters maken.
Het toont meteen de onmacht van Ajax aan in de CL (in de wedstrijden tegen Madrid en Dortmund dan). 3 spelers in de top 10, die hebben dus veel moeten lopen om gaten dicht te trekken/balverlies goed te maken/verdedigende taken uit te voeren.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:14 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Eriksen maakt vies veel meters, de tering.
Hannover of Celtic lijkt me wel wat. Ik kijk dan ook naar haalbaarheid.quote:Op woensdag 5 december 2012 06:58 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik keek gister ff nasr de europa league en dit kunnen we loten.
Deze kunnen we trouwens loten uit EL.
Anzhi (of liverpool), atletico madrid (of vitoria plzen), fenerbahce, bordeaux (of newcastle), groep E is helemaal open, dnjepr, genk, rubin kazan, LYON(!!!!!!!!!!!!), Lazio (of spurs), metalist charkiv, hannover (of levante)
Tussen haakjes staat een minder waarschijnlijke mogelijkheid.
En uit de CL, Olympiakos, celtic, Chelsea, Cluj ofzo.
Dan liever niet atletico en chelsea. De rest kunnen we allemaal hebben, en revanche tegen Lyon lijkt me geweldig.
Mooiste tegenstander lijkt me liverpool of Spurs.
Daar sluit ik me bij aan. Tegen Lyon of Spurs is er een grote kans dat Ajax het niet gaat halen...quote:Op woensdag 5 december 2012 10:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hannover of Celtic lijkt me wel wat. Ik kijk dan ook naar haalbaarheid.
Inderdaad die meters en balbezit cijfers zijn wel leuk maar win je geen wedstrijden mee, Real en Dortmund lieten even zien waar het wel om gaat en dat is doelpunten maken en wedstrijden eenvoudig winnen.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:17 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Het toont meteen de onmacht van Ajax aan in de CL (in de wedstrijden tegen Madrid en Dortmund dan). 3 spelers in de top 10, die hebben dus veel moeten lopen om gaten dicht te trekken/balverlies goed te maken/verdedigende taken uit te voeren.
Op twee punten niet met je eens. Uitwedstrijd tegen Dortmund was ajax zeker niet kansloos, thuis wel, maar toen was Dortmund wel bizar effectief -ook veel beter natuurlijk. Verder, dat een van Rhijn veel loopt heeft met ajax aanvallende spelopvatting te maken. Hij blijft natuurlijk nooit voorin hangen, dus de meters die hij meer maakt dan andere rb's zijn vooral aanvallende meters.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:17 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Het toont meteen de onmacht van Ajax aan in de CL (in de wedstrijden tegen Madrid en Dortmund dan). 3 spelers in de top 10, die hebben dus veel moeten lopen om gaten dicht te trekken/balverlies goed te maken/verdedigende taken uit te voeren.
Dat klopt wel een beetje in de uitwedstrijd tegen Dortmund hadden zij duidelijk een off day omdat er voor hun veel spanning op stond, dat moet je dan afstraffen.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op twee punten niet met je eens. Uitwedstrijd tegen Dortmund was ajax zeker niet kansloos, thuis wel, maar toen was Dortmund wel bizar effectief -ook veel beter natuurlijk. Verder, dat een van Rhijn veel loopt heeft met ajax aanvallende spelopvatting te maken. Hij blijft natuurlijk nooit voorin hangen, dus de meters die hij meer maakt dan andere rb's zijn vooral aanvallende meters.
Nooit verwacht inderdaad. Toch wel iets om trots op te zijnquote:Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef rubbereend het volgende:
voor Ajax om in deze poule gewoon derde geworden te zijn!
Op zich wel ja en er zat ook niet meer inquote:Op woensdag 5 december 2012 11:18 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Nooit verwacht inderdaad. Toch wel iets om trots op te zijn
Ajax
quote:Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef rubbereend het volgende:
voor Ajax om in deze poule gewoon derde geworden te zijn!
quote:"Je hoeft je niet te schamen als je alles geeft", meldde de Italiaan na de Europese uitschakeling in The Guardian.
"Ik heb niet het gevoel dat we nu aan status inboeten, we moeten alleen wel snel gaan scoren, anders hebben we een groot probleem. We missen simpelweg te veel kansen."
City hoopte nog op een vervolg in de Europa League, maar het had moeten winnen bij Borussia Dortmund om Ajax van de derde plaats te stoten.
"In deze poule zaten vier teams die de Champions League kunnen winnen", sprak Mancini na de 1-0 nederlaag in Dortmund. "Helaas maakten we in de eerste wedstrijden te veel fouten. De tijd ontbrak om ons te herstellen. In het eerste duel met Real kwamen we op voorsprong en in Amsterdam verzuimden we uit te lopen na de 1-0."
Zondag kan City de nare smaak van de uitschakeling wegspoelen door Manchester United te verslaan in de derby. "Ons vertrouwen is niet aangetast. We hebben vijf dagen om ons te herstellen. Bovendien verloren we de Champions League niet tegen Borussia Dortmund, maar ging het al eerder mis."
Lyon vreten ze helemaal op.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:29 schreef Sephael het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan. Tegen Lyon of Spurs is er een grote kans dat Ajax het niet gaat halen...
Lyon zou toch wel mijn voorkeur hebbenquote:Op woensdag 5 december 2012 10:29 schreef Sephael het volgende:
[..]
Daar sluit ik me bij aan. Tegen Lyon of Spurs is er een grote kans dat Ajax het niet gaat halen...
Daar zou toch niet heel toevallig een klein beetje eigenbelang bij zitten?quote:
Fischer was gister af en toe nonchalantquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer zeker niet. Ik hoop en ga er vanuit dat we na de winterstop alles op alles zetten om die beker te winnen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:10 schreef satecl het volgende:
Europa League. Niks mis mee..
[ afbeelding ]
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze hem dit seizoen houden omdat volgend seizoen Mourinho of Guardiola komtquote:Op woensdag 5 december 2012 12:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Als baas zijnde van Man C. zou je Mancini toch gewoon ontslaan? PSG gaat toch ook gewoon door? Man C. hoeft echt niet onder te doen voor Real en Dortmund. Het is een zwak zooitje bij elkaar.
Daar denken PSV en Twente anders overquote:Op woensdag 5 december 2012 12:27 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Zeer zeker niet. Ik hoop en ga er vanuit dat we na de winterstop alles op alles zetten om die beker te winnen.
Juist daarom hoop ik hetquote:Op woensdag 5 december 2012 12:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Daar denken PSV en Twente anders over
Wanneer hebben wij eigenlijk die Ajax finale in Amsterdam? Is dat nadat wij de beker en het kampioenschap hebben binnen getikt? Dat zou wel wat zijn natuurlijk!quote:
15 mei. Da's na de bekerfinale (9 mei) en de laatste competitieronde (12 mei) inderdaad.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wanneer hebben wij eigenlijk die Ajax finale in Amsterdam? Is dat nadat wij de beker en het kampioenschap hebben binnen getikt? Dat zou wel wat zijn natuurlijk!
Dan hoop ik ook direct dat we pas op 12 mei weten of we kampioen worden!quote:Op woensdag 5 december 2012 12:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
15 mei. Da's na de bekerfinale (9 mei) en de laatste competitieronde (12 mei) inderdaad.
quote:Op woensdag 5 december 2012 12:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
Fischer was gister af en toe nonchalantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Het is goed voor de ontwikkeling van die jonge spelers, daarom extra jammer dat Ajax gisteren zo door de mand viel maar toont ook weer aan dat dit soort wedstrijden nodig zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:30 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Juist daarom hoop ik het. Er is niks mooiers om walgelijke koopclubs te kijk te zeggen.
Was ook een stukje ontzag denk ik en ongeloof in dat er überhaupt een kans ligt, na vijf keer verlies. Real laat in de competitie ook gewoon punten liggen bij clubs die gelijkwaardig (of minder) zijn aan Ajax. Ze zijn niet onoverwinnelijk, maar dat leek Ajax in de eerste helft wel te denken.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is goed voor de ontwikkeling van die jonge spelers, daarom extra jammer dat Ajax gisteren zo door de mand viel maar toont ook weer aan dat dit soort wedstrijden nodig zijn.
Arme arme burgemeesterquote:Op woensdag 5 december 2012 12:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
15 mei. Da's na de bekerfinale (9 mei) en de laatste competitieronde (12 mei) inderdaad.
twitter:OptaJose twitterde op woensdag 05-12-2012 om 17:27:53485 – Ajax (485) completed 238 more passes last night than Borussia Dortmund (247) managed on their last trip to the Bernabeu. Effort. reageer retweet
Als dat de enige echte prijs is die je de afgelopen 12 jaar gewonnen hebt kan ik me voorstellen dat je dat zegtquote:Op woensdag 5 december 2012 12:10 schreef satecl het volgende:
Europa League. Niks mis mee..
[ afbeelding ]
Ik vind dit op zich niet zo relevant. Het is mooi als Ajax ver komt in de EL, maar het moet niet ten koste gaan van de competitie. Sowieso is het cruciaal om elk punt te pakken dat je kan voor de UEFA coëfficiëntquote:
Als ik zou moeten kiezen tussen het spelen van de Europa League finale op 15 mei in eigen huis en kampioen worden, kies ik toch echt voor het eerste. Dan volgend jaar maar weer kampioen.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind dit op zich niet zo relevant. Het is mooi als Ajax ver komt in de EL, maar het moet niet ten koste gaan van de competitie. Sowieso is het cruciaal om elk punt te pakken dat je kan voor de UEFA coëfficiënt
Ik word liever kampioen. De CL is gewoon veel te belangrijk voor Ajax, het levert sowieso al 16 miljoen euro op.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als ik zou moeten kiezen tussen het spelen van de Europa League finale op 15 mei in eigen huis en kampioen worden, kies ik toch echt voor het eerste. Dan volgend jaar maar weer kampioen.
Ik geloof er best in dat het kan. Als je een beetje geluk hebt met de loting en de échte toppers ontwijkt, kan deze ploeg gekke dingen doen. Als Fulham (na de groepsfase tegen Shaktar Donetsk, Juventus, Wolfsburg en HSV) twee jaar geleden de finale kan halen, kan Ajax dat ook. Al kan Ajax net als Hamburger SV dat jaar ook de finale in de halve finale mislopen. Hoe zuur zou dat zijn.
Een Europese finale in eigen huis mogen spelen is onbetaalbaar.quote:Op woensdag 5 december 2012 17:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik word liever kampioen. De CL is gewoon veel te belangrijk voor Ajax, het levert sowieso al 16 miljoen euro op.
Voor de fans wel, voor de club zelf niet. Ajax verkeerd economisch nogsteeds in zeer moeilijk vaarwater. Nadat we drie jaar CL hebben gespeeld (50 miljoen) en voor 50 miljoen aan spelers hebben verkocht (Suarez, Stekelenburg, Heitinga, Vertonghen, Anita), zaten we nog maar nčt in de zwarte cijfers. Oftewel, zonder die 100 miljoen euro waren we allang failliet. Dat bewijst maar eens hoe belangrijk een CL voor Ajax is.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een Europese finale in eigen huis mogen spelen is onbetaalbaar.
True. Ik zou ook liever de finale spelen en bijv. 2e worden en via voorronde's de CL weer binnenrollen. Wat een feest zou dat zijn!quote:Op woensdag 5 december 2012 18:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een Europese finale in eigen huis mogen spelen is onbetaalbaar.
Hoeveel centjes krijgen we als we de Europa leauge halen en(!) winnen? En de recettes zijn dan ook voor ons?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor de fans wel, voor de club zelf niet. Ajax verkeerd economisch nogsteeds in zeer moeilijk vaarwater. Nadat we drie jaar CL hebben gespeeld (50 miljoen) en voor 50 miljoen aan spelers hebben verkocht (Suarez, Stekelenburg, Heitinga, Vertonghen, Anita), zaten we nog maar nčt in de zwarte cijfers. Oftewel, zonder die 100 miljoen euro waren we allang failliet. Dat bewijst maar eens hoe belangrijk een CL voor Ajax is.
Bedenk wel dat wij Ajax zijn en geen filantropen (als Pim Blokland) nodig hebben of Gemeente support (zoals PSV), die zomaar even 35 miljoen euro geven.
quote:Op woensdag 5 december 2012 18:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Voor de fans wel, voor de club zelf niet. Ajax verkeerd economisch nogsteeds in zeer moeilijk vaarwater. Nadat we drie jaar CL hebben gespeeld (50 miljoen) en voor 50 miljoen aan spelers hebben verkocht (Suarez, Stekelenburg, Heitinga, Vertonghen, Anita), zaten we nog maar nčt in de zwarte cijfers. Oftewel, zonder die 100 miljoen euro waren we allang failliet. Dat bewijst maar eens hoe belangrijk een CL voor Ajax is.
Bedenk wel dat wij Ajax zijn en geen filantropen (als Pim Blokland) nodig hebben of Gemeente support (zoals PSV), die zomaar even 35 miljoen euro geven.
Ik heb geen zin om de cijfers erbij te zoeken, maar er klopt natuurlijk geen moer van wat je zegt. Gelukkig ook niet zeg, want je kunt niet altijd kampioen worden.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zonder kampioenschappen had men ook aanzienlijk minder aan salaris uit moeten betalen dus de simpele rekensom die je poogt te maken klopt niet helemaal.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heel erg lang, hoewel, vier rondes maar, maar dromen mag. Zeker nu het symbolisch zo mooi is.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Laten we niet te hard van stapel lopen de weg naar de finale is nog heel lang
Drie miljoen euroquote:Op woensdag 5 december 2012 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoeveel centjes krijgen we als we de Europa leauge halen en(!) winnen? En de recettes zijn dan ook voor ons?
Eén simpele Google-opdracht en je had kunnen zien dat het 9 miljoen is.quote:
Volgens mij max 4,4 miljoenquote:Op woensdag 5 december 2012 18:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eén simpele Google-opdracht en je had kunnen zien dat het 9 miljoen is..
quote:A group stage participation in the Europa League nets ¤640,000, with a ¤60,000 bonus per group match played. A victory in the group pays ¤140,000 and a draw ¤70,000. Reaching the knock-out matches triggers additional bonuses: ¤200,000 for the round of 32, ¤300,000 for the round of 16, ¤400,000 for the quarterfinals and ¤700,000 for the semifinals. The losing finalists receive ¤2 million and the champions get ¤3 million.[16] In comparison, any team that reaches the UEFA Champions League group stage will be paid ¤3.9 million.[17]
According to UEFA the fixed payments for the 2010/2011 UEFA Europa League season were as follows:[18]
1st qualifying round: ¤90,000
2nd qualifying round: ¤90,000
3rd qualifying round: ¤90,000
Playoffs: ¤90,000
Group stage: ¤640,000
For each match in group stage: ¤60,000
Group match victory: ¤140,000
Group match draw: ¤70,000
Round of 32: ¤200,000
Round of 16: ¤300,000
Quarter-finals: ¤400,000
Semi-finals: ¤700,000
Losing Finalist: ¤2,000,000
Winning the Final: ¤3,000,000
Denk dat dit oude cijfers zijn. Dit jaar max 9,9.quote:
De eerste rondes moet je dus niet meetellen, want we komen halverwege ergens het toernooi binnen. Maar het is inderdaad iets meer, want 3 miljoen is alleen voor de finale. Het zal in totaal (inclusief televisie inkomsten) wel uitkomen op 5 miljoen euro.quote:
Ok whatever, laat het 8 miljoen euro zijn. Het winnen van de gehele EL levert de helft op van wat CL plaatsing oplevert (ook als je alle wedstrijden in de CL verliest).quote:Op woensdag 5 december 2012 18:22 schreef Afhaalchinees het volgende:
Recettes zullen ook wel flink zijn
Weer verkeerd, sorryquote:Op woensdag 5 december 2012 18:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk dat dit oude cijfers zijn. Dit jaar max 9,9.
/edit staat er ook in, dat zijn de cijfers van '10/'11.
Je krijgt al vijf miljoen voor de finale alleen. Waar het om gaat is dat jouw redenering niet klopt en dat Ajax onmogelijk ieder jaar kampioen kan worden. Dat je dat wilt snap ik, maar ik ben blij dat er in het bestuur van Ajax anders wordt gedacht.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok whatever, laat het 8 miljoen euro zijn. Het winnen van de gehele EL levert de helft op van wat CL plaatsing oplevert (ook als je alle wedstrijden in de CL verliest).
Ook dat gaat weer over 2011.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zie ik nu ook maar UEFA stelt dit
[..]
in het geval van Ajax zou het maximaal toch ¤4,4m zijn
Van voetbalzone, augustus 2012.quote:De verschillen in premies tussen de Champions League en Europa League worden elke voetbaljaargang groter. De Europese voetbalbond UEFA heeft vrijdag bekendgemaakt dat alle clubs in de voorronde van de Europa League een premie van 100.000 euro per deelgenomen ronde krijgen. Veel clubs geven een groot deel van dat bedrag al uit aan de vliegreis voor de uitwedstrijd.
/
Deelname aan de groepsfase van de Europa League levert 1,3 miljoen euro op, met daarnaast 200.000 euro bonus voor elke zege en 100.000 euro voor elk gelijkspel in de groepsfase. Groepswinnaars kunnen 400.000 euro tegemoet zien, terwijl nummers twee op een premie van 200.000 euro kunnen rekenen. In de groepsfase staan vaak verre en daardoor dure vliegreizen naar uitduels op het programma.
In de eerste fase van het knockout-schema krijgen clubs twee ton en in de zestiende finales wordt de premie naar 350.000 euro verhoogd. De kwartfinalisten en halve finalisten mogen respectievelijk 450.000 euro en 1 miljoen euro bijschrijven. De winnaars van de Europa League verdienen een bonus van vijf miljoen euro en de verliezend finalisten moeten genoegen nemen 2,5 miljoen euro.
De maximale inkomsten, afgezien van het deel van de market-share voor tv-gelden en natuurlijk de recettes van de thuiswedstrijden, voor de Europa League-winnaar bedragen 9,9 miljoen euro. Ter vergelijking: elke deelnemer aan de groepsfase van de Champions League verdient 8,6 miljoen euro en kan maximaal 37,4 miljoen euro verdienen, exclusief tv-gelden en recettes.
een jaar zonder CL kunnen we wel lijden hoor, zeker met de nieuwe weg die ingeslagen is. En ik vind t prima om een jaar geen CL te spelen als dat heeft ingehouden dat je de EL hebt gewonnen.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok whatever, laat het 8 miljoen euro zijn. Het winnen van de gehele EL levert de helft op van wat CL plaatsing oplevert (ook als je alle wedstrijden in de CL verliest).
Ja stom van mequote:Op woensdag 5 december 2012 18:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dat gaat weer over 2011.
[..]
Van voetbalzone, augustus 2012.
quote:Each of the 48 clubs that feature in the group stage can expect to receive a group stage fee of ¤1.3m. There will also be performance bonuses of ¤200,000 for every win and ¤100,000 for every draw in the group stage. Moreover, qualification bonuses will be allotted to the teams that progress to the round of 32: the 12 group winners can anticipate earning ¤400,000 apiece and the runners-up ¤200,000.
With regard to the knockout phase, sides competing in the round of 32 will collect ¤200,000 each, clubs in the round of 16 ¤350,000, the quarter-finalists ¤450,000 and the semi-finalists ¤1m. The UEFA Europa League winners will pick up ¤5m and the runners-up ¤2.5m.
A team could receive, at best, ¤9.9m from playing in this season's competition – not counting the market pool share.
Each club figuring in the first and/or second and/or third qualifying round of the UEFA Europa League will get ¤100,000 per round even if they qualify for the UEFA Europa League group stage. In addition, every side eliminated in the UEFA Europa League play-offs will be allocated ¤100,000.
Nogmaals, voor de supporters is de EL winnen in eigen huis natuurlijk veel leuker en waardevoller. Alleen voor de club zelf niet.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:26 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
een jaar zonder CL kunnen we wel lijden hoor, zeker met de nieuwe weg die ingeslagen is. En ik vind t prima om een jaar geen CL te spelen als dat heeft ingehouden dat je de EL hebt gewonnen.
qua geld niet, qua merk is t prima als je de EL wint.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nogmaals, voor de supporters is de EL winnen in eigen huis natuurlijk veel leuker en waardevoller. Alleen voor de club zelf niet.
Dat valt ook wel mee. Feyenoord heeft de UEFA CUP (EL) gewonnen in 2002 en sindsdien kent niemand de club meer in Europa en heeft het de status topclub allang verloren. Zelfs FC Twente wordt nu boven Feyenoord geschaard, terwijl die in Europa nauwelijks succes hebben.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
qua geld niet, qua merk is t prima als je de EL wint.
Is ook alweer 10 jaar geleden, en ze zijn Europees gezien een heel eind afgezakt dus is ook niet meer dan logischquote:Op woensdag 5 december 2012 18:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Feyenoord heeft de UEFA CUP (EL) gewonnen in 2002 en sindsdien kent niemand de club meer in Europa en heeft het de status topclub allang verloren. Zelfs FC Twente wordt nu boven Feyenoord geschaard, terwijl die in Europa nauwelijks succes hebben.
Ja maar ook een paar jaar na het winnen van de UEFA cup was dat al het geval hoor.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is ook alweer 10 jaar geleden, en ze zijn Europees gezien een heel eind afgezakt dus is ook niet meer dan logisch
Maar toen kende niemand Twente nogquote:Op woensdag 5 december 2012 18:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja maar ook een paar jaar na het winnen van de UEFA cup was dat al het geval hoor.
Nee toen waren ze nog wel iets groter dan Twente inderdaad, maar wel al volledig onbekend in Europa, een beetje de non-valeurs van het Nederlandse voetbal, zeg maar.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar toen kende niemand Twente nog
Wie?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:50 schreef tammepiet het volgende:
ff kappen met die onzin en over de linksmidden van FC Groningen praten.
quote:Ajax ongeplaatst bij loting Europa League; mogelijke tegenstanders
Sinds de plaatsing van Ajax voor de Europa League krijgen we veel vragen over de mogelijke tegenstanders. Ajax is bij de loting ongeplaatst. Als een van de vier 'slechtste' nummers drie van de Champions League ploegen (Ajax behaalde slechts vier punten) is Ajax bij de loting ongeplaatst.
Ajax kan daardoor op 20 december om 14.00 uur loten tegen een van de vier sterkste nummers drie uit de Champions League of een van de 12 groepswinnaars van de Europa League. Vijf groepswinnaars zijn inmiddels bekend. Donderdagavond komt ook in de andere poules duidelijkheid.
Mogelijke tegenstanders van Ajax:
Sterkste nummers drie in Champions League:
Chelsea
Cluj
Olympiakos
Benfica
Poule winnaars Europa League:
Metalist Kharkiv
Fenerbahce
Dnjepr
Rubin Kazan
Olympique Lyon
Anzhi, Liverpool of Young Boys
Atletico Madrid of Vitoria Plzen
Bordeaux of Newcastle United
Steaua Boekarest of VFB Stuttgart
Racing Genk of Basel
Lazio Roma of Tottenham Hotspur
Hannover of Levante
Doe maar eerst een makkelijke dan zit je meer in de flowquote:Op woensdag 5 december 2012 23:26 schreef Ooku het volgende:
Liverpool of Tottenham lijkt mij wel mooie loting
Ik schat de naam van Ajax dermate hoger in dat wij wel weer voorlopig op de kaart staan, iederen zal meteen terugdenken aan de glorietijden van Ajax.quote:Op woensdag 5 december 2012 18:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Feyenoord heeft de UEFA CUP (EL) gewonnen in 2002 en sindsdien kent niemand de club meer in Europa en heeft het de status topclub allang verloren. Zelfs FC Twente wordt nu boven Feyenoord geschaard, terwijl die in Europa nauwelijks succes hebben.
Het zou leuk zijn als we Dnjepr loten, kunnen we PSV laten zien hoe je zo een matig team oproltquote:Op woensdag 5 december 2012 23:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik schat de naam van Ajax dermate hoger in dat wij wel weer voorlopig op de kaart staan, iederen zal meteen terugdenken aan de glorietijden van Ajax.
Basel of Genk idd, lekker aan te reizen en leuke steden.
Die willen helemaal geen EL spelenquote:Op donderdag 6 december 2012 00:20 schreef Ferdii het volgende:
Geluk van Ajax kennende zal het wel Chelsea worden
Ja lekker zo'n reisje. Dan ga je de wedstrijd erna zeker punten verspelen.quote:Op woensdag 5 december 2012 23:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als we Dnjepr loten, kunnen we PSV laten zien hoe je zo een matig team oprolt
Als we daarna om 12:30 spelen wel jaquote:Op donderdag 6 december 2012 00:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja lekker zo'n reisje. Dan ga je de wedstrijd erna zeker punten verspelen.
Lekkere assists van Fischer hoor.quote:
Sereroquote:Op donderdag 6 december 2012 09:11 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Lekkere assists van Fischer hoor.
Napoli en Anzhi ookquote:Op woensdag 5 december 2012 22:41 schreef Afhaalchinees het volgende:
EL league veld is wel eens sterker geweest toch. Chelsea neemt het waarschijnlijk niet serieus net als spurs en liverpool en de enige die ik echt vrees zijn Benfica en Atletico Madrid. De rest hebben we een realistische kans.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er supporters zijn die er niet blij mee zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:14 schreef Ramboetan het volgende:
Het liefst zie ik een engelse subtopper geloot worden. Liverpool, tottenham of Newcastle zou heel erg leuk zijn.
Ik vind het eigenlijk best wel leuk dat we nog in de EL zitten. Krijgen misschien toch nog een paar leuke wedstrijden te zien.
We hebben inderdaad geen PSV/FC Twente supporters.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:16 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat er supporters zijn die er niet blij mee zijn.
Het is voornamelijk verstand vs gevoel. Ik vind het erg cool dat we 3de zijn geworden in zo'n poule, wil best de EL winnen etc.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:16 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat er supporters zijn die er niet blij mee zijn.
Ik ook niet, maar er zijn dus supporters, dan bedoel ik niet alleen psv'ers, die liever niet willen dat hun club in de EL speelt. Omdat ze dan niet op volle kracht een eredivisie duel in kunnen gaan. Maar je voetbalt toch juist in de competitie om later tegen topclubs uit Spanje, Duitsland, Engeland en Italië te voetballen.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:16 schreef DonRaja het volgende:
[..]
En wat als we gewoon winnen na een europese wedstrijd en de anderen verspelen punten. Zou toch helemaal geweldig zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is voornamelijk verstand vs gevoel. Ik vind het erg cool dat we 3de zijn geworden in zo'n poule, wil best de EL winnen etc.
maar aan de andere kant zie ik nu psv, twente, vitesse geen punten meer verspelen waar wij het wel gaan doen naar een europese wedstrijd..
Maar goed, als je topclub wil zijn moet je het wel op 3 fronten willen zijn.
Ik zie het wel redelijk positief in. We hebben Babel, Schöne, Serero, Lukoki, Veltman, Boilesen, Denswil, Boccara, Sana, Ligeon, Dijks en Cillessen achter de hand. Stuk voor stuk spelers die de potentie hebben om basisspeler te zijn, of nuttige krachten zijn die multifunctioneel zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is voornamelijk verstand vs gevoel. Ik vind het erg cool dat we 3de zijn geworden in zo'n poule, wil best de EL winnen etc.
maar aan de andere kant zie ik nu psv, twente, vitesse geen punten meer verspelen waar wij het wel gaan doen naar een europese wedstrijd..
Maar goed, als je topclub wil zijn moet je het wel op 3 fronten willen zijn.
Ja handig, moet je drie finales in een week spelen. Wel mooi als je ze dan alledrie verliestquote:Op woensdag 5 december 2012 12:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan hoop ik ook direct dat we pas op 12 mei weten of we kampioen worden!
Schone of Boccara daar aub.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:44 schreef PeeJie_ het volgende:
Poulsen waarschijnlijk niet fit voor zaterdag
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/12572
Ik vind het wel vervelend dat hij geblesseerd is, maar zou wel weer eens een wat creatiever middenveld willen zien, waarbij er een roulerende CVM is.
Groningen uit is niet echt een finale, als het van die wedstrijd af zou hangen is de kans wel heel groot dat het lukt.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:07 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Ja handig, moet je drie finales in een week spelen. Wel mooi als je ze dan alledrie verliest
Ligt er aan of je het nog in eigen hand hebt. Het zou mooi zijn als Feyenoord en ajax in punten gelijk staan, met een iets beter doelsaldo voor Feyenoord (waarom weet ik ook niet, maar hopen mag toch?) en dat het dan allemaal afhangt van met hoeveel doelpunten feyenoord thuis wint van NAC en dat Ajax dan meer doelpunten moet maken dan Feyenoord. En dat dat dan niet lukt.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Groningen uit is niet echt een finale, als het van die wedstrijd af zou hangen is de kans wel heel groot dat het lukt.
Beker interesseert me niet en in de EL zal het heel moeilijk worden om zover te komen
quote:Op donderdag 6 december 2012 13:30 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Ligt er aan of je het nog in eigen hand hebt. Het zou mooi zijn als Feyenoord en ajax in punten gelijk staan, met een iets beter doelsaldo voor Feyenoord (waarom weet ik ook niet, maar hopen mag toch?) en dat het dan allemaal afhangt van met hoeveel doelpunten feyenoord thuis wint van NAC en dat Ajax dan meer doelpunten moet maken dan Feyenoord. En dat dat dan niet lukt.
quote:Oud-Ajacied Zdenek Grygera heeft besloten per direct te stoppen met voetbal. Dat maakte Fulham-trainer Martin Jol donderdag bekend. De Engelse club was de laatste werkgever van de 32-jarige Tsjechische verdediger, die door een beschadigde kruisband al ruim een jaar niet in actie kwam. Volgens Jol sluit Grygera een rentree in eigen land niet helemaal uit.
De Tsjech begon zijn carričre bij Petra Drnovice en verhuisde in 2000 naar Sparta Praag. Ajax trok Grygera in 2003 naar verluidt voor ongeveer 3,5 miljoen euro aan. Na vier seizoenen vertrok hij naar Juventus, waar de verdediger eveneens vier jaar speelde. Sinds vorige zomer was hij actief voor Fulham. Dit seizoen was Grygera clubloos.
Grygera speelde 65 interlands voor Tsjechië. Hij was erbij op de EK's van 2004 en 2008 en op het WK van 2006. Zijn laatste interland speelde hij in september 2009.
Nee, Ajax moet gewoon lekker 6 wedstrijden voor het einde kampioen zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:30 schreef Celeritas het volgende:
[..]
Ligt er aan of je het nog in eigen hand hebt. Het zou mooi zijn als Feyenoord en ajax in punten gelijk staan, met een iets beter doelsaldo voor Feyenoord (waarom weet ik ook niet, maar hopen mag toch?) en dat het dan allemaal afhangt van met hoeveel doelpunten feyenoord thuis wint van NAC en dat Ajax dan meer doelpunten moet maken dan Feyenoord. En dat dat dan niet lukt.
Eerst Schöne en dan wisselen voor Boccara zou het mooiste zijnquote:
Ja sorry, moet wel even de bron erbij zettenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:26 schreef Marsenal het volgende:
Gaat het over PSV? Zat net even te kijken, Wat een drama weer. Bij ajax hoeven we die gifbeker tenminste niet zo ver leeg te drinken.
quote:Op donderdag 6 december 2012 19:24 schreef The_Groove het volgende:
Brands 'Sulejmani was duurder dan onze aanval en dan zijn wij de koopclub'
Wat een debiele calimero is het toch ook
Om nog maar te zwijgen over 'oude koeien uit de sloot halen'
Lampjes![]()
Mertens + Strootman was 12 miljoen...Volgens jouw berekening was Strootman dan maar 3.5 miljoen. Volgens mij was het 7 voor Mertens en 5 voor Strootmanquote:Op donderdag 6 december 2012 19:36 schreef Ajacied422 het volgende:
die sanders kan ook niet tellen
Lens: 6,1 miljoen
Matavz: 7 miljoen
Mertens: 8,5 miljoen
Naringh: 4,1 Miljoen
------------------------ +
13.1 mil + 8.5 maakt 21.6 miljoen + 4.1 miljoen maakt
25.7 miljoen
quote:Op donderdag 6 december 2012 20:23 schreef PeeJie_ het volgende:
Hoe gaat dat straks eigenlijk in de praktijk? Je kan nu kaarten bestellen voor de EL finale, waarbij je zeer waarschijnlijk in een loting terecht komt. Dan wordt je wel / niet uitgeloot, maar hoe zit het dan met de supporters van de finale clubs? Krijgen die later dan ook weer kaarten aangeboden, of is het na deze ronde helemaal uitverkocht?
bronquote:In line with UEFA’s policy to promote the competition among the general public, a total of 38,000 tickets, representing 79% of the net stadium capacity of 48,000, will go to the supporters of the two finalist teams and to neutral fans. Out of this allocation, the two finalist teams will receive a total of 20,000 tickets - 10,000 each - for distribution among their supporters. A significant allocation - 30% of these tickets - has been made available in category four, ensuring as wide as possible access to the match for the finalist clubs’ fans.
Ja 10,000 kaarten per club. fucking weinigquote:Op donderdag 6 december 2012 20:23 schreef PeeJie_ het volgende:
Hoe gaat dat straks eigenlijk in de praktijk? Je kan nu kaarten bestellen voor de EL finale, waarbij je zeer waarschijnlijk in een loting terecht komt. Dan wordt je wel / niet uitgeloot, maar hoe zit het dan met de supporters van de finale clubs? Krijgen die later dan ook weer kaarten aangeboden, of is het na deze ronde helemaal uitverkocht?
mogen daar wel supporters komen? Dacht alleen bobo's...quote:Op donderdag 6 december 2012 20:23 schreef PeeJie_ het volgende:
Geen Dnjepr, KAzan, Kharkiv aub.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:03 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Alle clubs waar Ajax tegen kan loten:
Liverpool, Viktoria Plzen, Fenerbahce, Girondins Bordeaux, Steaua Boekarest, Dnjepr, Genk, Rubin Kazan, Lyon, Lazio, Metalist Kharkiv, Hannover 96, Olympiakos Piraeus, Chelsea, Benfica, CFR Cluj
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:06 schreef Ooku het volgende:
Hopen op Liverpool, Djenpr, Lyon of Hannover.
Fener is geen goede ploeg.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:06 schreef PeeJie_ het volgende:
Ook geen Fenerbahce, volgens mij ook wel een sterke ploeg. Zag dat ze vrij snel waren in de omschakelin (begin eerste helft) en dat is nu net niet wat Ajax nodig heeft.
Was ook alleen op basis wat ik zag de eerste helft van de eerste helft, omdat ik bij de Turk een kapsalonnetje aan het eten wasquote:
Ok thanks! Wel tegenstrijdige reactie's dus en eigenlijk afwachten dusquote:Op donderdag 6 december 2012 23:15 schreef Afhaalchinees het volgende:
Hee piejie ik zag je posten op AN. Je vroeg of er een wachtlijst is voor zuid2.
Ik sta zelf al 3 seizoenen op de wachtlijst, en het eerste seizoen kon ik in 426, maar begin dit seizoen kon ik alleen nog maar lange zijde (zelfs geen noord 2 dus) het ligt een beetje aan hoe Ajax het inplant dus.
Idd, het zit weer mee dit jaar!quote:Op donderdag 6 december 2012 23:20 schreef Celeritas het volgende:
Lucky ajax weer hoor. Alle grote ploegen zijn tweede geworden, behalve Lyonnais...
Je moet nog 5 tegenstanders verslaan om de cup te winnen. Zou stoer zijn om nu een zware tegenstander te loten, maar liever in de halve finale pas.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Smoofie het volgende:
Liverpool zou wel het beste zijn, ga ik ook naar de uitwedstrijd.
ja precies, valt eeinig over te zeggenquote:Op donderdag 6 december 2012 23:19 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ok thanks! Wel tegenstrijdige reactie's dus en eigenlijk afwachten dus. Dan maar hopen op goed bericht in mei?
Hahaha zieligerd!quote:Op donderdag 6 december 2012 23:20 schreef Celeritas het volgende:
Lucky ajax weer hoor. Alle grote ploegen zijn tweede geworden, behalve Lyonnais...
Suarez op onze achterhoede, ben je klaar.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef Smoofie het volgende:
Liverpool zwaar? Ze bakken er niets van man.
Ja. Liverpool staat niet voor niets zo slecht in de PL, heb ze vaak genoeg zien spelen, het is lachwekkend. Als je city kunt pakken kun je Liverpool al helemaal pakken.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Suarez op onze achterhoede, ben je klaar.
Jawel hoor. Har gelachen, drie keer real achter elkaar loten; what are the odds? Het begint zelfs al jullie coëfficiënt te verpesten!quote:Op donderdag 6 december 2012 23:29 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Hahaha zieligerd!
Het mag wel een keertje na steeds de Reals van de wereld te loten... maar toen hoorden we je niet.
Ik heb geen zin om wedstrijden tegen Dnjepr en Cluj te moeten aanschouwen om er vervolgens alsnog uit te vliegen. Gewoon telkens een mooie wedstrijd loten gaarne en zien waar we stranden.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:21 schreef tammepiet het volgende:
[..]
Je moet nog 5 tegenstanders verslaan om de cup te winnen. Zou stoer zijn om nu een zware tegenstander te loten, maar liever in de halve finale pas.
Jaquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Zat ik ook al aan te denken. Zit die idioot van een Been daar ook niet?
Is voor genk denk ik ook wederzijds 1 van de betere lotingen. 1 van de makkelijkere ploegen uit pot 2quote:
Bazen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 04:47 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Eriksen even eten met zijn Deense vrienden.
Hij moet bijtekenen joh, mooi hier blijven met al die Deense bazen.
Er staat een biertje naast de pan haha.quote:Op vrijdag 7 december 2012 04:47 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Eriksen even eten met zijn Deense vrienden.
Hij moet bijtekenen joh, mooi hier blijven met al die Deense bazen.
dus?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:18 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Er staat een biertje naast de pan haha.
Ajax heeft het gewoon weer onderschatquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Ethanolic het volgende:
http://www.vi.nl/achtergr(...)loppen-Nederland.htm
Sad.
Idd, in die simpele poule 3de worden, echt een schandequote:Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Ajax heeft het gewoon weer onderschat
Jeugd gebruikt hem wel hoor, powerhill ook. Sinds die nieuwe medische staf gebruiken ze al die camera's ook voor testen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:07 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ding is soms toch handig.
Hoopte al op Boccara of Andersen, mooi.quote:
Nou nou Guido, ik vond het gewoon grappig en van mij mogen ze ook gewoon dronken worden. Zal misschien maar 4 biertjes voor nodig zijn bij de heren.quote:
Schone en Enoh zijn er nog.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:11 schreef Artillerieschaap het volgende:
Leuk dat Andersen erbij zit, maar een beetje vreemde vervanger voor Poulsen
Één van die twee zal ook wel gaan spelen als vervanger van Poulsen in de basis. Maar hij vervangt nu dus een verdedigende middenvelder in de selectie met een aanvaller.quote:
quote:Ajax tekent 3-jarig samenwerkingsverband met AS Trencin
Ajax heeft vandaag een samenwerkinsverband met het Slowaakse AS Trencin getekend. Marc Overmars was daarvoor in Slowakije om het contract met de club van La Ling te bezegelen. "Dit is een historisch moment voor de club," aldus de technisch directeur van Trencin. Ruim twee maanden werd er gesproken over de details van het samenwerkingsverband.
Beide clubs gaan op divers vlak samenwerken. Onder andere op het gebied van scouting in het oostblok zal Trencin een rol gaan spelen voor Ajax. Ook kunnen er spelers geplaatst gaan worden die vanwege reglementen nog niet naar Ajax mogen of die nog een tussenstap nodig hebben.
Iván Díaz, Petra Kle¨číka, Denisa Janča en Martina Śulek komen in aanmerking voor een stageweek bij Ajax in een poging een contract af te dwingen bij Ajax. Maar ook wordt er gesproken over de mogelijkheid dat een of twee spelers die op de rand zitten van het eerste elftal tijdelijk de overstap zouden kunnen maken naar Slowakije.
Aanvallende middenvelder.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Één van die twee zal ook wel gaan spelen als vervanger van Poulsen in de basis. Maar hij vervangt nu dus een verdedigende middenvelder in de selectie met een aanvaller.
twitter:ajaxmuseumNL twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 15:51:28Opening tentoonstelling Johan & ik in amsterdam museum. #AJAX #Amsterdam #Cruijff @AmsterdamMuseum http://t.co/d6NZPsVT reageer retweet
dat laatste zou ik niet toejuichen... de slowaakse competitie is niet je-van-het natuurlijk...quote:
Doen ze goed. Ditzo is opvolger van 'even Apeldoorn bellen'.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat laatste zou ik niet toejuichen... de slowaakse competitie is niet je-van-het natuurlijk...
die nieuwe reclame met john de wolf (uit de serie "Zuster! Zuster! hij doet het weer") is trouwens geniaal
quote:De Boer: 'Ben niet zo bang voor overbelasting door EL'
In de aanloop naar het competitieduel van zaterdagavond heeft Ajax-coach Frank de Boer aangegeven het overwinteren in de Europa League niet als een nadeel te zien. In tegenstelling tot alle concurrenten, die zich volledig op de competitie kunnen richten, moeten de Amsterdammers dan midweeks opdraven.
'Maar daardoor kun je juist in de goede flow komen', stelde De Boer tijdens de persconferentie. 'In ben in mijn eigen loopbaan ook vaak ver gekomen in de Europese toernooien en vond dat juist lekker. Ik ben niet zo bang voor overbelasting.'
Het sparen van spelers, zoals PSV en FC Twente tijdens de groepsfase regelmatig deden, acht De Boer niet nodig. 'Dat zou ik pas doen als de situatie uitzichtloos is. Zo is het denk ik ook gegaan bij PSV en Twente, die hebben niet vooraf de Europa League al opgegeven.'
'Voor dit soort wedstrijden tegen ploegen als bijvoorbeeld Liverpool ben je toch voetballer geworden', ging De Boer verder over de mogelijke tegenstanders. 'Het zal gezien het rijtje ploegen wel weer een zware opponent worden. Dat wordt dus sowieso een fantastische ervaring. Of ik een voorkeur voor een ploeg heb: doe Racing Genk maar. Lekker dichtbij.'
FC Groningen
Tegen Groningen kan De Boer zaterdag geen beroep doen op Christian Poulsen. 'Zijn hamstringblessure houdt hem twee weken aan de kant. Lukas Andersen zal hem vervangen in de wedstrijdselectie', vertelde De Boer, die verder geen verrassingen in petto had.
'De teleurstelling van de nederlaag bij Real hebben we inmiddels achter ons gelaten', ging De Boer verder. 'Groningen is een ploeg die de stijgende lijn te pakken heeft. Allesbehalve gemakkelijk dus. Ik weet de opstelling al, maar mijn spelers nog niet. Wie de vervanger van Poulsen gaat worden, vertel ik dus nog niet. Maar wie mij een beetje kent, kan dat zelf wel invullen', gaf de coach aan dat hij Lasse Schöne zal verkiezen boven Eyong Enoh. De aftrap bij Ajax-FC Groningen is zaterdagavond om 20.45 uur.
Benefietduel
Ook het tragische overlijden van grensrechter Richard Nieuwenhuizen kwam vrijdag aan bod. De Boer zal met de oud-internationals een benefietduel spelen voor het slachtoffer van zinloos geweld op het amateurveld. 'Dat hebben we met het bestuur, bestaande uit Sjaak Swart, Pierre van Hooijdonk en Bennie Wijnstekers, besloten. Een en ander is ook in samenspraak met de KNVB gegaan.'
'Een verschrikkelijke gebeurtenis', zo typeerde De Boer de situatie. 'Veel internationals wilden dolgraag meewerken. Zo kunnen we een steentje bijdragen aan de belangrijkste les: respect voor elkaar hebben.'
In tegenstelling tot bijvoorbeeld FC Utrecht-coach Jan Wouters en Feyenoord-trainer Ronald Koeman, hoeft het betaald voetbal voor De Boer niet afgelast te worden. 'Een minuut stilte en met rouwbanden zorgt ook voor de nodige aandacht. Dat is voldoende.'
twitter:ajaxnetwerk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 18:27:39Vermoedelijke 11 Ajax: Vermeer; vRhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; De Jong, Schöne, Eriksen; Boerrigter, Hoesen, Fischer #ajagro reageer retweet
Wat doet die Boerrigter toch iedere keer in de basis? Die gast raakt echt geen pepernoot. Niet dat Lukoki zoveel beter is, maar die probeert de acties nog te maken. Derk gaat alleen maar terug, veels te voorspelbaar.quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:34 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:ajaxnetwerk twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 18:27:39Vermoedelijke 11 Ajax: Vermeer; vRhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; De Jong, Schöne, Eriksen; Boerrigter, Hoesen, Fischer #ajagro reageer retweet
Andersen gewoon daar opstellen tot we een waardige vervanger hebbenquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:24 schreef tammepiet het volgende:
Sana, Derk, Mickey, Lukoki, de Sa, Arica tis allemaal niets.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:29 schreef tammepiet het volgende:
Ooh van Andersen was met ontgaan wellicht debuteren in de 2e helft? Deense baasjes op de flanken.
Zolang we geen beter alternatief hebben kan hij daar toch even spelen aangezien hij dat al eerder heeft gedaan tochquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]Het is geen buitenspeler.
Moet op het middenveld.
Mensen die niet zien dat Boerrigter enorm op de weg terug is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:23 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Wat doet die Boerrigter toch iedere keer in de basis? Die gast raakt echt geen pepernoot. Niet dat Lukoki zoveel beter is, maar die probeert de acties nog te maken. Derk gaat alleen maar terug, veels te voorspelbaar.
Het zou zo maar eens kunnen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
Boilesen, Eriksen, Schone, Fischer, Andersen, Poulsen, Helenius?
quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Mensen die niet zien dat Boerrigter enorm op de weg terug is.![]()
Als je niet wil investeren in spelers, kan ik je aanraden PSV-supporter te worden.
Wat?quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lul niet, vorig jaar scoorde hij niet eens tegen Madrid, dit jaar wel, conclusie; hij is beter.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]Boerrigter gaat niet beter worden, het niveau van vorig seizoen haalt hij ook niet.
Ben het hier wel mee eensquote:Op vrijdag 7 december 2012 20:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als je niet wil investeren in spelers, kan ik je aanraden PSV-supporter te worden.
Nee, die doet vrijwel niks meer. Van der Sar en Kinsbergen zijn al begonnen namelijk.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:12 schreef 16meter het volgende:
Een voetbalschool in Azerbeidzjan? Laatste kunstje van Van der Aat?
Ook vorig jaar was het weinig, hij heeft geen techniek en kan niet combineren. Hoe beter Ajax positiespel gaat spelen hoe minder je aan Derkje hebt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Sana en Babel oké, maar Lukoki kan ook voor geen meter mee in de combinaties. Hij kan alleen hard rennen waar dan weer een belabberde voorzet uit komt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 20:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Sana, Lukoki of Babel daar. Desnoods Andersen. Ze kunnen allemaal veel beter voetballen, combineren dan Boerrigter.
Waar is Stijntje?quote:Op zaterdag 8 december 2012 08:15 schreef tammepiet het volgende:
Waar is stevenmac?
Anyway zin in de pot. Ik heb er 2 feestjes voor laten schieten1-0
Is in vorm gewoon een nuttige speler met diepgang, topper is hij niet maar vorig seizoen riepen velen dat hij in het NL elftal zou moeten en nu is hij opeens helemaal niets meer, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:58 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ook vorig jaar was het weinig, hij heeft geen techniek en kan niet combineren. Hoe beter Ajax positiespel gaat spelen hoe minder je aan Derkje hebt.
De waarheid is dat Ajax zonder Boerrigter beter af isquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is in vorm gewoon een nuttige speler met diepgang, topper is hij niet maar vorig seizoen riepen velen dat hij in het NL elftal zou moeten en nu is hij opeens helemaal niets meer, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Onzinquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De waarheid is dat Ajax zonder Boerrigter beter af is
Schijnt vast te zitten wegens mishandeling van een grensrechter.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Steven is al anderhalve week weg. Ik denk dat hij gegijzeld is door PSV-Supporters.
Dat waren de Marokkanen, niet liegenquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Schijnt vast te zitten wegens mishandeling van een grensrechter.
Er was een antilliaan bij. Wie zegt dat Steven niet stiekem zwart is?quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat waren de Marokkanen, niet liegen
Ik heb een foto van Steven met Badr Hari gezien.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Er was een antilliaan bij. Wie zegt dat Steven niet stiekem zwart is?
Dat zegt in ieder geval veel over zijn potentie.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:44 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik heb een foto van Steven met Badr Hari gezien.
Damn. Het is wel een beetje kiezen uit twee zeer beperkte voetballers. Maar dat is mijn mening.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:46 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben benieuwd of Enoh start vanavond. Hoop op Schöne
Schöne speelt juist uitstekend bij Ajax.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Damn. Het is wel een beetje kiezen uit twee zeer beperkte voetballers. Maar dat is mijn mening.
Ja. Echt, dat Barca hem nog niet is komen halen is een wonder.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Schöne speelt juist uitstekend bij Ajax.
Oké.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Echt, dat Barca hem nog niet is komen halen is een wonder.
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Echt, dat Barca hem nog niet is komen halen is een wonder.
Hij is wel beter geworden qua handelingssnelheid, dus wie weet zit er nog wat meer rek inquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:51 schreef Ajacied422 het volgende:
het gif wat elke topper nodig heeft.
links van het middenquote:Op zaterdag 8 december 2012 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is in vorm gewoon een nuttige speler met diepgang, topper is hij niet maar vorig seizoen riepen velen dat hij in het NL elftal zou moeten en nu is hij opeens helemaal niets meer, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:14 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Lul niet, vorig jaar scoorde hij niet eens tegen Madrid, dit jaar wel, conclusie; hij is beter.
Zeker weten, altijd aanspeelbaar. Zit altijd een gedachte achter elk iets wat hij doet. Poulsen is ook veel lakser in zich aanspeelbaar maken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:51 schreef j0rdiiii het volgende:
Ik ben fan van Schone, kan gewoon goed voetballen. Was 1 van de betere in de topwedstrijd tegen City. Helemaal niks mis mee.![]()
Zeker tegen de lage teams moet je gewoon een goeie voetballer op die positie hebben dus altijd Schone kiezen.
Verdedigend alleen een stuk minder, en aanvallend minder dan De Jong, dus niet zo vreemd dat hij vaak op de bank zitquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Zeker weten, altijd aanspeelbaar. Zit altijd een gedachte achter elk iets wat hij doet. Poulsen is ook veel lakser in zich aanspeelbaar maken.
Tegen de kleine ploegen is hij wel handig. En als Frank hem inbrengt haalt hij altijd een van de aanvallers eraf en schuift hij De Jong of Eriksen naar de spitspositie zodat Schöne gewoon op het middenveld kan spelen. Ik lees wel eens dat mensen hem in de valse spitspositie willen zien, maar dat duurt nog wel even voor we hem daar kunnen zien.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verdedigend alleen een stuk minder, en aanvallend minder dan De Jong, dus niet zo vreemd dat hij vaak op de bank zit
quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:45 schreef tammepiet het volgende:
Degene die Miraaaaalem Sul ej maaani oh oh hooooo hoooo gaat zingen vanavond vliegt in de gracht.
Hopelijk wel, snel wedstrijdje beslissen en hem laten invallen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Tarado het volgende:
Kunnen dus wel speelminuten van Andersen verwachten
Zou mooi zijn, ben wel benieuwd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Tarado het volgende:
Zoveel goede dingen over deze jongen gehoord en gezien. Ben echt heel erg benieuwd naar wat hij gaat brengenquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Tarado het volgende:
Rechtsbuiten of middenveldquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar zou Andersen dan spelen?
Heeft bij Ajax volgens mij alleen nog maar op links gespeeld, altijd linkshalf of linksbuiten.quote:
Bijvoorbeeld Hoesen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:09 schreef stoeltafel het volgende:
Opstelling kon je wel raden. Lekker veel voetbal. Voor wie zou Andersen eventueel kunnen invallen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |