Nee, de zus slaapt bij haar vriend in het weekendquote:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:04 schreef Flurry het volgende:
[..]
Nee, de zus slaapt bij haar vriend in het weekend
quote:maar zij is bijna nooit thuis. Ik weet dat omdat ze altijd bij haar vriend logeert en het huis alleen beschikbaar is voor als ze eventueel ruzie heeft of zich even wilt terug trekken.
en pas sinds 1 maand, denk niet dat jij je huis verkocht krijgt binnen een maand deze tijdquote:
Ach, dat heb ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef Olment het volgende:
[..]
en pas sinds 1 maand, denk niet dat jij je huis verkocht krijgt binnen een maand deze tijd
Maar je WW is niet afhankelijk van je woonsituatie, de bijstand wel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:10 schreef Fran_Mariah het volgende:
Het heeft wel met de ww te maken odmat, zij denken dat ik haar betaal om daar te verblijven en daarom krijgt ze minder uitkering
Maar wel van je inkomsten als je iets verhuurd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:11 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Maar je WW is niet afhankelijk van je woonsituatie
Aah, ok. Is natuurlijk ook een inkomstenbron dan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:13 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar wel van je inkomsten als je iets verhuurd.
Dat is dan ook duurzaam samenwonen maar ik weet niet of dat van invloed is op de WW.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef Fran_Mariah het volgende:
Nee ze heeft een knipperlicht relatie en slaapt meestal bij haar vriend maar in tijden van ruzie en toen ze haar baan nog had kwam ze gewoon thuis en na werk en ging ze gewoon in de nacht bij hem slapen
Dat lijkt mij ook. Lijkt me niet het geval.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:17 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is dan ook duurzaam samenwonen maar ik weet niet of dat van invloed is op de WW.
Heeft je zus misschien bijstand ipv WW?niet dus
Volgens mij moet de UWV aantonen dat je zus inkomen geniet uit jouw logeer partijtjes.
nope, partner inkomen telt niet mee aangezien WW een soort verzekering is waar de zus premies voor heeft betaalt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:19 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Lijkt me niet het geval.
Of is WW niet ook afhankelijk van inkomen van de partner, dat daar de crux zit
Ja, nou je het zegt...quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:03 schreef Wokkel het volgende:
Raar verhaal, ik betwijfel of TS alles goed vertelt.
Opbrengsten uit verhuur tellen niet mee voor de beoordeling van je WW aangezien het geen arbeidsgerelateerd inkomen is.
Het UWV is de instantie die de WW uitkering verstrekt.quote:
Ja, zeer zeker. Ik heb het sterkste vermoeden dat er hier sprake is van een kennelijke vergissing (in het nadeel van de client uiteraardquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:39 schreef samara het volgende:
Waarschijnlijk vindt het UWV dat het nu teveel "klanten" heeft en probeert alles uit om zoveel mogelijk te besparen.
Ik zou er werkvan maken.
Wat gaat dat die buren aan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef Fran_Mariah het volgende:
De buren hebben buurtonderzoek gebeld omdat zij niet wisten wie hier woonde.
Hoezo bijstandsinstantie?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:48 schreef Holenbeer het volgende:
buiten dat het hele ww korten/inkomsten uit verhuur verhaal nogal vaag is van het UWV (of van jou), kan ik me voorstellen dat er vraagtekens zijn bij de noemer "logeren"
Als je structureel 3 van de 7 dagen in de week daar verblijft en je zus er niet is, of hoogstens eens mee eet, zou ik als bijstandsinstantie ook vraagtekens hebben. Het lijkt mij namelijk wel erg veel voor de noemer 'logeren' en het is een prima manier om te frauderen. Ik kan me ook voorstellen dat er ergens een officiele begripsomschrijving van de term 'logeren' is.
edit:
om mijzelf even te ontkrachten, er is geen officiele begripsomschrijving van 'logeren' (als in aantal nachten per periode) http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=130247
mijn vage omschrijving van een overheidsorgaan die bijstand handhaaft. Ik wist het niet beter te omschrijven.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |