abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119920558
Ik heb een verhaal voor jullie wat ik toch wel erg apart vind. Ik logeer elk weekend met mijn vriend bij mijn zus thuis, maar zij is bijna nooit thuis. Ik weet dat omdat ze altijd bij haar vriend logeert en het huis alleen beschikbaar is voor als ze eventueel ruzie heeft of zich even wilt terug trekken. Ze is sinds 1 maand werkloos en is dus de WW in gegaan. Op haar rekening deze maand zag ze tot haar verbazing dat haar WW voor 50% was ingekort. Ze is naar de WW toegegaan en die zeggen dat zij fraude pleegt voor het volgende: Ik en mijn vriend wonen daar en wij geven haar daar geld voor.. Maar we logeren daar alleen in het weekend omdat we dan even lekker samen kunnen zijn. Het is mijn zus en ik snap niet dat ze denken dat ik haar zou betalen.. Ze zeggen dat het geen logeren is omdat ze op dat moment zelf niet aanwezig is maar dar is toch haar eigen keuze. Ze komt hartstikke vaak wel langs in de avond dan eten we lekker gezamelijk en dan slaapt ze gewoon bij der vriend. Kan de WW dit maken.. ja of nee?
pi_119920711
Dit lijkt me inderdaad ook niet kloppen.
pi_119920757
Ik vraag me meer af waar de UWV de informatie vandaan haalt.
Overigens zullen ze moeten aantonen dat er een geldstroom is dat zij ontvangt van jou.
pi_119920886
Ik ben benieuwd naar de bewijslast van de WW dat jullie je zus betalen.

Verder ken ik de regels niet goed genoeg maar ik kan me voorstellen dat het logeren geen logeren is op het moment dat je zus er zelf niet is. Ik zou contact opnemen met de rechtsbijstand.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119920930
De buren hebben buurtonderzoek gebeld omdat zij niet wisten wie hier woonde. Ik en me zus lijken totaal niet op elkaar want ik lijk Nederlands en zij Marokkaans. Het buurtonderzoek heeft gebleken dat zij dus ergens anders slaapt en ik daar in het weekend. Ze heeft uitgelegt dat ik haar zusje bent en ik daarom daar in het weekend slaapt. Ik vind het raar dat ze conclussies trekken. Ze kunnen als ze echt onderzoek doen mijn studentenov nakijken waar ik in en uitcheck en ik ben maandag tot donderdagavond gewoon thuis waar ik ook ingeschreven sta
pi_119920946
In de WW maar wel een 2e huis?
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:04:49 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119921038
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef Murdera het volgende:
Nee, de zus slaapt bij haar vriend in het weekend
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_119921071
Vraag even een dna-verwantschapstestje aan, da's in tegenwoordig.
pi_119921080
Nee ze heeft een knipperlicht relatie en slaapt meestal bij haar vriend maar in tijden van ruzie en toen ze haar baan nog had kwam ze gewoon thuis en na werk en ging ze gewoon in de nacht bij hem slapen
pi_119921082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:04 schreef Flurry het volgende:

[..]

Nee, de zus slaapt bij haar vriend in het weekend
quote:
maar zij is bijna nooit thuis. Ik weet dat omdat ze altijd bij haar vriend logeert en het huis alleen beschikbaar is voor als ze eventueel ruzie heeft of zich even wilt terug trekken.
pi_119921086
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef Murdera het volgende:
en pas sinds 1 maand, denk niet dat jij je huis verkocht krijgt binnen een maand deze tijd
He'll rise higher than ever before, and then fall so much further.
pi_119921101
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef Olment het volgende:

[..]

en pas sinds 1 maand, denk niet dat jij je huis verkocht krijgt binnen een maand deze tijd
Ach, dat heb ik over het hoofd gezien.
pi_119921132
Ze trekken duidelijk te snelle conclussies terwijl er totaal geen sprake van fraude is.. very laim en ik voel me schuldig tegenover mijn zus want die kan haar rekeningen nu niet meer betalen door dit..
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:08:32 #14
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119921210
Dat heeft toch helemaal niets met de WW te maken? Als woon je met z'n tienen; WW heb je op basis van je arbeidsverleden. Toch :?

Heeft ze wel WW vraag ik me dus af :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_119921268
Ik zou juridische bijstand zoeken.

Er klopt idd niet iets aan het verhaal, wtf heeft de WW ermee te maken zoals ElisaB zegt.
Dat dacht ik oorspronkelijk ook al maar ja niet helemaal bekend op t gebied van ww uitkeringen.

Klinkt meer als de bijstand.
pi_119921286
Het heeft wel met de ww te maken odmat, zij denken dat ik haar betaal om daar te verblijven en daarom krijgt ze minder uitkering
pi_119921312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:10 schreef Fran_Mariah het volgende:
Het heeft wel met de ww te maken odmat, zij denken dat ik haar betaal om daar te verblijven en daarom krijgt ze minder uitkering
Maar je WW is niet afhankelijk van je woonsituatie, de bijstand wel.
All management is Strategic Management.
pi_119921340
Ze heeft echt een ww uitkering, dit is haar eerste werkloze maand in 10 jaar
pi_119921374
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:11 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Maar je WW is niet afhankelijk van je woonsituatie
Maar wel van je inkomsten als je iets verhuurd.
pi_119921432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar wel van je inkomsten als je iets verhuurd.
Aah, ok. Is natuurlijk ook een inkomstenbron dan.

TS. Betaal je iets aan je zus, iedere week of iedere maand?
pi_119921526
Ik betaal haar nooit wat, ze vond het niet erg dat ik daar kwam om te leren of met me vriendje te zijn en het gaat echt om vrijdag zaterdag zondag. Soms logeerde ik ook tot maandag maar dan was dat met haar.
pi_119921537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:05 schreef Fran_Mariah het volgende:
Nee ze heeft een knipperlicht relatie en slaapt meestal bij haar vriend maar in tijden van ruzie en toen ze haar baan nog had kwam ze gewoon thuis en na werk en ging ze gewoon in de nacht bij hem slapen
Dat is dan ook duurzaam samenwonen maar ik weet niet of dat van invloed is op de WW.
Heeft je zus misschien bijstand ipv WW?niet dus

Volgens mij moet de UWV aantonen dat je zus inkomen geniet uit jouw logeer partijtjes.
Supra Groningam Nihil
pi_119921599
de UWV?
pi_119921601
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:17 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is dan ook duurzaam samenwonen maar ik weet niet of dat van invloed is op de WW.
Heeft je zus misschien bijstand ipv WW?niet dus

Volgens mij moet de UWV aantonen dat je zus inkomen geniet uit jouw logeer partijtjes.
Dat lijkt mij ook. Lijkt me niet het geval.

Of is WW niet ook afhankelijk van inkomen van de partner, dat daar de crux zit
pi_119921627
Je zus moet direct bezwaar maken tegen de korting van het UWV. Snel een afspraak maken dus en al haar bankafschriften meenemen en het hele verhaal uitleggen. Dus waarom zij niet altijd daar is en waarom jij daar logeert.
Misschien helpt een schriftelijke verklaring van jou ook dat jij geen geld betaald aan je zus.
Supra Groningam Nihil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')