Vwb dat soort immateriële aspecten ben ik het helemaal mee eens. Je kunt dat ook zien aan de ontwikkeling van het Des Indes beraad. Op het eind (vanaf 1992 tot 1994) deed D66 niet eens meer mee (als je een bron wilt hebben: website Andere Tijden) omdat PvdA en VVD de laatste sociaal-economische hobbels moesten wegnemen. De immateriële kant zoals abortus en euthanasie was een done deal. Bedenk dan ook dat in die tijd de VVD fractie werd geleidt door libertaire mannen als Joris Voorhoeven en daarvoor Ed Nijpels. Voor zover dat een andere VVD was, was dat een libertairdere en linksigere VVD.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarnaast waren de meeste linkse partijen van oudscher volgens mij al redelijk vooruitstrevend m.b.t. homohuwelijk, abortus etc.
Op de Wikipedia van "Homohuwelijk in Nederland" zie ik echt niet enkel D66 die instemt met zo'n voorstel.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Homohuwelijk_in_Nederland
De rol van D66 wordt volgens mij dus erg overschat.
Nee, helaas. Ik zal de laatste 4 overzetten naar het D66 topic.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor (net voor het plaatsen van de laatste reactie nog niet gezien), ik reageer daarom nu even niet meer in deze draad op dit. Tem, kan jij de reacties afknippen van deze draad en daar plaatsen?
Haha. Dat eerdere lenteakkoord bezuinigde 340 miljoen extra op onderwijs, om de gewilde verlaging van het BTW tarief op theater en kunst te compenseren.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe je het ook aanvliegt. D66 heeft een positief onderwijsresultaat uit het begrotingsakkoord gehaald. De SP heeft het niet eens geprobeerd,
Veel duidelijker dan dat kan niet worden geïllustreerd dat D66 een rechtse partij is. Niet centrum, niet centrumrechts maar rechts.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Haha. Dat eerdere lenteakkoord bezuinigde 340 miljoen extra op onderwijs, om de gewilde verlaging van het BTW tarief op theater en kunst te compenseren.
Tegelijkertijd wil Pechtold (D66) wél een uniform BTW tarief voor eerste levensbehoeften. D.w.z. alles naar 19 en 21% BTW tarief.
Behalve het theater, natuurlijk.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 05-01-2015 om 22:48:15Walgelijk. http://t.co/uBSl5rZPEm reageer retweet
Ook wel belachelijk naar mijn mening, maar is de mening van Wilders wel zo relevant?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:33 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 05-01-2015 om 22:48:15Walgelijk. http://t.co/uBSl5rZPEm reageer retweet
Twee zaken die ik het liefst los van elkaar zie.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ook wel belachelijk naar mijn mening, maar is de mening van Wilders wel zo relevant?
Een groep mensen de macht geven om zulke privileges uit te delen is de grootste fout van de mensheid. Politici geven deze voordeeltjes aan hun vrienden in de ruil voor geld, macht en de vooruitzichten op goedbetaalde baantjes voor de rest van hun leven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:54 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is waar het heen gaat
Ik heb het vaker gezegd, ik zal het waarschijnlijk nog vaak moeten herhalen. We hebben het al eerder geprobeerd om het mensen onder elkaar te laten uitzoeken, de gevolgen waren niet best: kinderarbeid, groteske armoede, steenrijke landuitbaters, openbare executies op het dorpsplein, zweepslagen, enkel onderwijs en zorg voor de rijken...geweldig allemaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een groep mensen de macht geven om zulke privileges uit te delen is de grootste fout van de mensheid.
http://nos.nl/artikel/201(...)-liggen-in-azie.htmlquote:Financiers
Er zijn de laatste tijd veel berichten over Chinese zakenmensen die clubs in Europa over willen nemen. ADO Den Haag is een voorbeeld en ook voor Atlético Madrid zou zich een rijke Chinees hebben gemeld.
Hill waarschuwt: "Het is onverstandig. Doordat de criminelen nooit zijn berecht, zijn alle netwerken nog intact. Het is niet duidelijk wie de financiers daarvan zijn. Het is dus heel gevaarlijk om geld uit Azië te accepteren zolang we het probleem van matchfixing nog niet hebben opgelost."
Als dat het landsbelang schaad dan doen ze dat in de VS maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een voetbalclub.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
Het is er zijdelings aan gerelateerd maar goed:
In de Verenigde Staten, het land van vrij zakendoen, doen ze niet moeilijk over het blokkeren van een overname van een haven of vliegveld, of terminal. Als er ook maar wat twijfel bestaat.
Eventuele meerkosten vanwege georganiseerde criminaliteit die je hierheen haalt is natuurlijk 100% landsbelang. Vooral wanneer het, zoals je zegt, een voetbalorganisatie betreft en geen wezenlijk of productief onderdeel van de economie.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als dat het landsbelang schaad dan doen ze dat in de VS maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met een voetbalclub.
En in Nederland dus wel.quote:Heb een project voor een Nederlands chemieconcern gedaan en die was toen bezig met een overname in de VS destijds, die overname mocht wel maar dan waren ze wel alle contracten met de Amerikaanse overheid kwijt. Aangezien dat praktisch gezien de enige klant was ging de overname dus niet door.
Wat is het landsbelang van een marginaal voetbalclubje?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eventuele meerkosten vanwege georganiseerde criminaliteit die je hierheen haalt is natuurlijk 100% landsbelang. Vooral wanneer het, zoals je zegt, een voetbalorganisatie betreft en geen wezenlijk of productief onderdeel van de economie.
Zoals sporteconoom Szymanski heeft aangetoond: professionele sportorganisaties zijn zelden tot niet winstgevend.
Bron? De Nederlandse overheid gaat zich er ook gewoon mee bemoeien als dit tegen hun belangen in gaat.quote:En in Nederland dus wel.
Kan dat niet in een apart topic?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)-liggen-in-azie.html
Ik plaats het toch hier omdat de overheid simpel de overname van ADO den Haag had kunnen blokkeren of iig vertragen en nader onderzoeken.
Dat deed het verrassenderwijs niet (of misschien helemaal niet verrassend).
De mentaliteit hier is 'laat maar waaien'.
In de Verenigde Staten, het land van vrij zakendoen, doen ze niet moeilijk over het blokkeren van een overname van een haven of vliegveld, of terminal. Als er ook maar wat twijfel bestaat.
Je zou denken dat de bazen van de BVO's zoals zij hun club graag noemen inmiddels wakker zijn geworden na de mislukte avonturen van AZ en Vitesse. Niet dus.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)-liggen-in-azie.html
Ik plaats het toch hier omdat de overheid simpel de overname van ADO den Haag had kunnen blokkeren of iig vertragen en nader onderzoeken.
Dat deed het verrassenderwijs niet (of misschien helemaal niet verrassend).
De mentaliteit hier is 'laat maar waaien'.
Fraaie boel, de een gaat in de fout en de ander moet ook weg omdat zij het lekte naar de media ("aan de schandpaal nagelde").quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:31 schreef borisz het volgende:
BM Nederveen in Blomendaal is weg.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ster+van+Bloemendaal
Eens. Zie ookquote:Op woensdag 21 januari 2015 21:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je zou denken dat de bazen van de BVO's zoals zij hun club graag noemen inmiddels wakker zijn geworden na de mislukte avonturen van AZ en Vitesse. Niet dus.
Maar inderdaad, deze overname zou sowieso geblokkeerd moeten worden in verband met de gokmafia, in eerste instantie door de KNVB n.m.m.
Geen verrassing als je ziet hoe de overheid steeds weer prutst met IT-zaken. Wat ze ook doen, ze schakelen zeker niet de beste bedrijven in (toch niet voor die taken), zoveel is duidelijk. Misschien kan Hexagon er zijn licht over laten schijnen? Hij kent het IT-wereldje wat beter. De mensen die informatica studeren een een TU worden prima opgeleid, waarom zie je dat niet terug in het werk van deze Nederlandse IT-bedrijven?quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
Straks Zembla over omkoping van topambtenaren door IT bedrijven.
Corruptie komt helaas overal en altijd voor. Wel kan je van alles doen om ervoor te zorgen dat de kans dat je wegkomt met corruptie of succes hebt dankzij corruptie kleiner is. Het is allemaal een kwestie van hoe je het systeem inricht: spreiding van macht, voorkomen/bestrijden van nepotisme etc.quote:Op woensdag 28 januari 2015 20:03 schreef Klopkoek het volgende:
Maar goed, Nederland is ook gedaald op de corruptieladder de laatste jaren (terwijl de trend in de hele westerse wereld stijgende is volgens een onderzoek waar de BBC over rept).
Of gewoon wederkerigheidsbeginsel. Reciprociteit is een mooi woord maar wederkerigheid betekent hetzelfde in dit verband (geven en ontvangen) en het is wat bekender.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:12 schreef Klopkoek het volgende:
'Reciprociteitsbeginsel' als beleid! Mooi woord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |