abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145576578
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ben het ermee eens dat de partij van Rinnooy Kan en Wijers tegen het kwaadaardige aanschurkt. Vernietigers van Nederland.
Maar opdrachten aan Opsporing Verzocht geven is niet perse corrupt. Misschien laat dat programma daadwerkelijk een te hoog aantal allochtonen zien (tov de werkelijkheid), geen idee. In Amerika lokt een zwarte crimineel ook meer respons uit van jury en publiek als een witte.
Nee hoor. Het probleem is dat een zeer laag percentage van alle verdachten (cijfers van het CBS!) een autochtoon is. Het logische gevolg is dat je inderdaad bijna altijd een gekleurd iemand ziet bij Opsporing Verzocht. De politie (er werken politie-agenten voor dit programma) opdragen om dat percentage te manipuleren is kwaadaardig. Daarmee misbruikt de overheid Opsporing Verzocht als propagandamiddel. Interessant in deze kwestie: een VVD-politicus (dinosauriër Opstelten) is de baas van de politie. Je zou zoiets verwachten van een PvdA-minister of een D66-minister maar toch niet van een VVD-minister? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145577070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor. Het probleem is dat een zeer laag percentage van alle verdachten (cijfers van het CBS!) een autochtoon is. Het logische gevolg is dat je inderdaad bijna altijd een gekleurd iemand ziet bij Opsporing Verzocht. De politie (er werken politie-agenten voor dit programma) opdragen om dat percentage te manipuleren is kwaadaardig. Daarmee misbruikt de overheid Opsporing Verzocht als propagandamiddel. Interessant in deze kwestie: een VVD-politicus (dinosauriër Opstelten) is de baas van de politie. Je zou zoiets verwachten van een PvdA-minister of een D66-minister maar toch niet van een VVD-minister? :?
Dat komt ook door het type criminaliteit dat er wordt behandeld. Word je beroofd? Dan zal de dader wel een Marokkaan zijn. Word je opgelicht? Daar zijn gezonde, Hollandse jongens stukken beter in.
pi_145577400
quote:
12s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat komt ook door het type criminaliteit dat er wordt behandeld. Word je beroofd? Dan zal de dader wel een Marokkaan zijn. Word je opgelicht? Daar zijn gezonde, Hollandse jongens stukken beter in.
1 corretie: Marokkaan, Antilliaan of eventueel Turk of Surinamer (ja, ook Surinamers doen het op dit vlak nog slecht). ;)
Dat verschillende groepen voor verschillende misdrijven kiezen klopt.
#NoDAPL
pi_145577615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

1 corretie: Marokkaan, Antilliaan of eventueel Turk of Surinamer (ja, ook Surinamers doen het op dit vlak nog slecht). ;)
Dat verschillende groepen voor verschillende misdrijven kiezen klopt.
Turken niet echt, als ik me de cijfers goed herinner.
pi_145577701
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Turken niet echt, als ik me de cijfers goed herinner.

3 keer zo hoog dus!
#NoDAPL
pi_145577806
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Percentage autochtonen is niet laag. Het is alleen relatief lager omdat allochtonen een minderheid vormen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145577980
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Percentage autochtonen is niet laag. Het is alleen relatief lager omdat allochtonen een minderheid vormen.
Veel lager dan 50% ondanks dat ze 90% van de bevolking vormen.
#NoDAPL
pi_145578071
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ken de percentages niet uit m'n hoofd, maar in mijn herinnering was het ongeveer 50/50 in absolute aantallen.
pi_145578078
Geld en politiek. Nu eerlijk is eerlijk; in Nederland vallen dit soort praktijken eigenlijk nog best mee.

Aan de andere kant, ik zou graag eens willen zien wat de PP aan stemmen trekt wanneer gesteund door een miljonair.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 15 oktober 2014 @ 19:23:35 #160
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_145578136
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kan zo zijn, en het kan ook zijn dat er geen bias zit in de verdachten statistieken (die is er tot een bepaalde hoogte wel), maar met corruptie heeft het weinig te maken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_145578335
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken de percentages niet uit m'n hoofd, maar in mijn herinnering was het ongeveer 50/50 in absolute aantallen.
We kunnen het gemakkelijk zelf uitrekenen met de tabel die hier staat. Even opzoeken hoeveel er per bevolkingsgroep zijn (kan je gemakkelijk vinden op de website van het CBS) en wat vermenigvuldigen, optellen en delen.

Hoe dan ook, als de vertegenwoordiging bij OV scheef zou zijn dan zou de minister een punt hebben maar dan nog moet hij zich daar niet mee bemoeien. Ik veronderstel dat ze gewoon die zaken pakken die:
- het meest gruwelijk zijn
- waarbij er beelden beschikbaar zijn
- waarbij er de beste kans is dat je de zaak kan oplossen

Daar komt uit wat er uit komt, niet moeilijk over doen, lijkt mij. Ze gaan echt niet kijken naar de etniciteit van de dader/verdachte.
#NoDAPL
pi_145578457
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We kunnen het gemakkelijk zelf uitrekenen met de tabel die hier staat. Even opzoeken hoeveel er per bevolkingsgroep zijn (kan je gemakkelijk vinden op de website van het CBS) en wat vermenigvuldigen, optellen en delen.

Hoe dan ook, als de vertegenwoordiging bij OV scheef zou zijn dan zou de minister een punt hebben maar dan nog moet hij zich daar niet mee bemoeien.
Wat betreft opsporing verzocht. Allochtonen zullen sneller misdaden plegen die in dat programma terechtkomen.

Ik denk niet dat de PO, net als de mensen achter Cops, aan racial profiling doen.
pi_145578471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kan zo zijn, en het kan ook zijn dat er geen bias zit in de verdachten statistieken (die is er tot een bepaalde hoogte wel), maar met corruptie heeft het weinig te maken.
Ja, ik gaf enkel even kort aan dat ook links van alles verkeerd doet omdat anders mensen denken dat ik door een rode bril kijk. Qua corruptie en machtspolitiek maakt rechts het m.i. bonter, ik hechtte er waarde aan om even aan te geven dat links ook zat streken heeft maar m.i. op wat andere vlakken.
#NoDAPL
pi_145578541
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat betreft opsporing verzocht. Allochtonen zullen sneller misdaden plegen die in dat programma terechtkomen.
Ik denk niet dat de PO, net als de mensen achter Cops, aan racial profiling doen.
Dat denk ik ook. Mede daarom vind ik het jammer dat de politici/ambtenaren zich er nu mee bemoeien. Zo introduceer je juist racial profiling. Ofwel door uit te voeren wat je wordt opgedragen (de politiemedewerkers die assisteren bij het programma) ofwel door uit angst dat te doen door te slaan en juist wel onevenredig veel allochtonen uit te zoeken. En dan heb ik het natuurlijk niet over de Bosniërs die het prima doen.
#NoDAPL
pi_145578858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
3 keer zo hoog dus!
Ik doelde op berovingen. Turken doen het sowieso relatief goed, zo blijkt ook uit je staatje.
pi_145579079
quote:
7s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik doelde op berovingen. Turken doen het sowieso relatief goed, zo blijkt ook uit je staatje.
Ik vind een factor 3 best wel hoog maar ieder zijn mening. Het is maar hoe je het bekijkt, je kan kijken naar het percentage van de groep zelf en de verhouding van die percentages van verschillende groepen. Ik kies nu voor het laatste. Daar kan je lang over discussiëren maar dat zet weinig zoden aan de dijk.
#NoDAPL
pi_145579623
Ik vind dat er meer VVD-ers in Opsporing Verzocht moeten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145593641
Ik vind dat er meer vrouwen bij moeten

Opsporing Verzocht is bijna volledig gericht op mannen. Dat past niet bij de moderne tijd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_145597715
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 07:41 schreef waht het volgende:
Ik vind dat er meer vrouwen bij moeten

Opsporing Verzocht is bijna volledig gericht op mannen. Dat past niet bij de moderne tijd.
Ook graag meer kleine, iele jongens en meisjes. Die zijn er ook veel in de samenleving. Die discriminatie van de slappere medemens moet eens stoppen.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 november 2014 @ 10:50:42 #170
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146323018
http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed
quote:
Het corruptieschandaal rond de omstreden Roermondse zakenman Piet van Pol lijkt na oud-wethouder Jos van Rey opnieuw een prominente VVD'er te treffen. Kamerlid Mark Verheijen kreeg in zijn tijd als wethouder in Venlo grote sommen geld van Van Pol.

De aannemer deed in campagnetijd drie betalingen aan Verheijen, meldt Elsevier op basis van documenten die het weekblad in handen heeft. In totaal doneerde Van Pol zo 6.750 euro aan de verkiezingskas van de VVD'er. Volstrekt tegen de regels in zijn die giften niet openbaar gemaakt.
Verheijen onderhandelde op dat moment met Van Pol over de overdracht van een stuk grond in de binnenstad van Venlo, waar de zakenman een bioscoop wilde bouwen. De gemeente deed het perceel uiteindelijk van de hand aan Van Pol voor circa 60.000 euro onder de marktwaarde.
Het OM vervolgt Piet van Pol wegens omkoping. Volgens justitie heeft hij steekpenningen betaald aan de vroegere wethouder Jos van Rey. Die laatste werd daarop geroyeerd als VVD-lid. Toenmalige VVD-staatssecretaris Frans Weekers kwam twee jaar terug ook hevig onder vuur te liggen vanwege zijn banden met Van Rey.

Een VVD-woordvoerder ontkent woensdag in een reactie dat Verheijen 'aanzienlijke bedragen' heeft angenomen van van Pol in de periode dat hij in de Limburgse politiek actief was. Verheijen heeft als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in Venlo en voor de Provinciale Statenverkiezingen in Limburg wel 'bedelbrieven' van de VVD-afdeling voor de campagnekas mede ondertekend. De ontvangen giften bleven echter binnen de wettelijke normen die toen golden, beweert de VVD-woordvoerder.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146323475
Noodzakelijke aanvulling op dit topic:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 11:08:13 ]
pi_146324072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind dat er meer VVD-ers in Opsporing Verzocht moeten.
Maar dan zou het toch alleen om onbekende VVD-ers gaan? Als dader bekend is dan heeft opsporing verzocht niet zoveel zin meer.

Bij onbekende VVD-ers zou je een soortgelijk item kunnen maken als bij die pinpas skimmers, wie herkent de VVD-er op deze vage beelden.
  woensdag 5 november 2014 @ 11:31:58 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_146324090
http://www.elsevier.nl/Po(...)&utm_campaign=buffer

Hierom is dus de grondpolitiek nooit hervormd :Y
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 november 2014 @ 09:08:28 #174
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146392781
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146402835
quote:
Verkeerde draad. ;)
Gelegenheid maakt de dief.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')