Tja, politici hun wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:02 schreef michaelmoore het volgende:
corruptie is marktwerking , de VVD was ook voor het loslaten van de woningcorporaties , 2.500.000 woningen met 150.000 euro waarde
net zoveel als de hele staatsschuld, voor de grabbel gegooid
Ik heb in mijn politieke leven nog geen perskaart gezien. Bovendien is alles voor de pers even openbaar als voor iedere andere burger.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel dat je als burger het hef in eigen hand wil nemen, dan kan dat ook al niet. Hoe goed je ook bent, je krijgt geen perskaart als journalist niet je hoofdberoep is. Geen perskaart => geen medewerking van politici en ambtenaren. Zo gaat het niet werken. Maar ja, misschien is dat het doel van de overheid: de burger monddood maken zodat ze wegkomt met gepruts en corruptie. Of ben ik nu te cynisch? Ik vrees van niet.
hun wegen gaan via de woning van de lobbyisten en die hebben vaak een leuke stuk grond op bonaire of aruba voor een matsprijsquote:Op donderdag 31 juli 2014 20:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, politici hun wegen zijn ondoorgrondelijk.
Je kan in beginsel elke vergadering bijwonen maar je hebt ook interviews nodig. Ik kan me voorstellen dat ze iemand die wel een perskaart heeft of die beroepsmatig voor een krant werkt eerder een interview geven dan Bram_van_Loon die zelf maar een lokaal krantje start aangezien die niet meer op professionele basis kan bestaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb in mijn politieke leven nog geen perskaart gezien. Bovendien is alles voor de pers even openbaar als voor iedere andere burger.
Doen! Ik zou direct in mijn handtekening reclame maken en het mensen aanbevelen die geïnteresseerd zijn in de lokale politiek zolang het op niet-commerciële basis is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heb ik wel eens zitten overwegen zelf en online politiek magazine voor de lokale politiek te beginnen. Volgens mij kun je zoiets best levendig maken als je het goed aanpakt. In Helmond heb je al zoiets. Opgezet door amateurs maar behoorlijk goed gelezen.
Maar zolang ik er zelf in zit is het een beetje raar om het te doen. Maar wellicht dat ik dat plannetje in de toekomst nog eens ga uitwerken.
Niets is minder waar. Politici zijn immers dol op aandacht en publiciteit. Hoe meer hoe beter. En dan boeit het niet welk medium het is.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan in beginsel elke vergadering bijwonen maar je hebt ook interviews nodig. Ik kan me voorstellen dat ze iemand die wel een perskaart heeft of die beroepsmatig voor een krant werkt eerder een interview geven dan Bram_van_Loon die zelf maar een lokaal krantje start aangezien die niet meer op professionele basis kan bestaan.
Ik houd het in gedachte.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Doen! Ik zou direct in mijn handtekening reclame maken en het mensen aanbevelen die geïnteresseerd zijn in de lokale politiek zolang het op niet-commerciële basis is.
Coalitie hield m in het zadel?quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:56 schreef borisz het volgende:
Burgemeester mag blijven zitten. Een soort van motie van wantrouwen werd met 6 tegen 10 verworpen.
Nee. D66 stemde hem juist weg (waren 3 vd 6 stemmen) en dat is een coalitiepartij.quote:
Opvallend dat een partij als Groenlinks die gast blijft steunenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee. D66 stemde hem juist weg (waren 3 vd 6 stemmen) en dat is een coalitiepartij.
Het liveblog http://jouwfm.nl/bloemend(...)mendaal-mag-blijven/
Haten op kosmopolieten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef Old_Pal het volgende:
Deze egoistische smeerlappen snappen een ding totaal niet: zonder de samenleving waar zij in leven zijn zij nergens. Deze samenleving biedt hen kansen en voorspoed maar liberalen weigeren ook maar iets terug te doen. Integendeel, belastingontduiking en de overheid bestrijden zodat de zwakkeren geknecht en vernederd worden is hun sinistere doel.
http://www.nrc.nl/verkiez(...)ng-campagne-van-vvd/quote:De manier waarop de VVD haar verkiezingscampagnes financiert, is “bijzonder intransparant” en zelfs “riskant”. Dat zegt voormalig partijvoorzitter Bas Eenhoorn vandaag in NRC Handelsblad. Ook sommige lokale VVD-bestuurders hebben hun twijfels. De partij houdt morgen haar congres.
Steen des aanstoots voor Eenhoorn is dat de ongeveer vijftien nationale en lokale (vrienden-)stichtingen die de VVD heeft opgericht maar beperkt doorzichtig zijn. Ze leggen geen publieke verantwoording af over hun financiën en donateurs. Sommige stichtingen, vooral nationale, halen in een verkiezingsjaar meerdere tonnen aan donaties binnen; in 2010 kreeg de ‘Stichting Ondersteuning VVD Tweede Kamerverkiezing’, met oud-minister Frank de Grave als belangrijkste bestuurder, 465.000 euro binnen.
‘JE MOET MET ZULKE DINGEN NIET SJOEMELEN’
“We werken met allerlei stichtingen die geen of onvoldoende opening van zaken geven”, aldus Eenhoorn, VVD-voorzitter van 1999 tot 2003.
“Wat heb ik er nou aan als ik in ons jaarverslag lees dat een stichting een ton geeft aan onze partij, zonder dat ik weet welke geldgever hoeveel heeft gegeven? Dat is bijzonder intransparant. Ik maak me daar zorgen over. Je moet met zulke dingen niet sjoemelen.”
Doorzichtigheid en controleerbaarheid van partijfinanciën op lokaal niveau zijn zo mogelijk nog belangrijker, zegt Eenhoorn.
“Daar heb je vaak ondernemers die tegen een wethouder zeggen: ‘Joh, regel dat even’. Het gaat dan bijvoorbeeld over grondkwesties. Als je dan een vriendenstichting hebt die onder diezelfde ondernemers fondsen werft, loop je als partij een risico. Dat zeg ik ook als lokaal bestuurder die tal van integriteitskwesties heeft meegemaakt.”
Heel goed. Laat de rest van de Wereld maar volgen. Weg met die afschuwelijke verzorgingsstaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
Hebben van nederland weer een gidsland gemaakt
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140801_01201415
'Doe-het-zelf samenleving'... Mooi woord. Met een dubbele betekenis en connotatie.
Erg afschuwelijk inderdaad en de grootste veroorzaker van ravage en vernietiging.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Heel goed. Laat de rest van de Wereld maar volgen. Weg met die afschuwelijke verzorgingsstaat.
Wat is er mis met voedselhulp?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Erg afschuwelijk inderdaad en de grootste veroorzaker van ravage en vernietiging.
http://www.demorgen.be/dm(...)ie-houdt-stand.dhtml
http://trends.knack.be/ec(...)e-normal-257279.html
Wat een verschrikking die verzorgingsstaat; de crisis kwam van links.
Het mooiste is de conclusie dat België geen regering had tijdens het hoogtepunt van de crisis en het daardoor beter heeft gedaan dan de andere landen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Erg afschuwelijk inderdaad en de grootste veroorzaker van ravage en vernietiging.
http://www.demorgen.be/dm(...)ie-houdt-stand.dhtml
http://trends.knack.be/ec(...)e-normal-257279.html
Wat een verschrikking die verzorgingsstaat; de crisis kwam van links.
O.a. dat de lieden die dit systeem voor stellen zelf weinig bij willen dragen. Aantoonbaar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat is er mis met voedselhulp?
Geef een man een vis en hij eet een dag, geef hem een hengel en hij heeft elke dag eten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
http://www.economist.com/(...)-well-it-cannot-dealquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een echte liberaal schaft de voedselbanken af.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onzin. Het is een geweldig particulier initiatief. Het is de participatiemaatschappij in optima forma.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:56 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Een echte liberaal schaft de voedselbanken af.
Liefdadigheid is in mijn ogen de enige moreel juiste vorm van hulp.quote:
Ben ik helemaal met je eens hoor. Je hebt mijn sarcasme niet opgemerkt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onzin. Het is een geweldig particulier initiatief. Het is de participatiemaatschappij in optima forma.
Verhuur je hengel aan een verhongerende man in ruil voor 99% van zijn vis en je wordt slapend rijk in het neoliberale paradijs.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geef een man een vis en hij eet een dag, geef hem een hengel en hij heeft elke dag eten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Verhuur je hengel aan een verhongerende man in ruil voor 99% van zijn vis en je wordt slapend rijk in het neoliberale paradijs.
Nee...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:44 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens hoor. Je hebt mijn sarcasme niet opgemerkt?
Voedselbanken verbieden is inderdaad niet heel erg liberaal, maar de mensjes moeten niet denken dat het ook maar iets op lost. Dat doet het gewoon niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:44 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens hoor. Je hebt mijn sarcasme niet opgemerkt?
Een vriend van vroeger woont in Estland en heeft het zelfs tot Est van het jaar geschopt door daar de voedselbank te introduceren. Als het in een land als Estland lukt om voedsel te krijgen dan lukt het hier zeker.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voedselbanken verbieden is inderdaad niet heel erg liberaal, maar de mensjes moeten niet denken dat het ook maar iets op lost. Dat doet het gewoon niet.
Komt nog eens bij dat in tijden waar de nood het hoogst is, de voedselbanken het minst hebben te bieden aan de hulpbehoevenden. Ze krijgen minder voedsel gedoneerd dan in de tijden van overvloed. Ze kunnen zelfs niet het hoogstnodige leveren aan de doelgroep. Dat is de wrange werkelijkheid.
Dus lieve kijkbuiskindertjes, als je genocide wilt onder de paupertokkies, dan kan men aan deze knoppen naar hartelust draaien.
tokkie?quote:
In het beste geval kan het een bijdrage leveren, meer niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voedselbanken verbieden is inderdaad niet heel erg liberaal, maar de mensjes moeten niet denken dat het ook maar iets op lost. Dat doet het gewoon niet.
Zegt me echt helemaal niks. Wie overhandigt die prijs? De overheid?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een vriend van vroeger woont in Estland en heeft het zelfs tot Est van het jaar geschopt door daar de voedselbank te introduceren. Als het in een land als Estland lukt om voedsel te krijgen dan lukt het hier zeker.
Alleen vrijheid om met elkaar te handelen lost die problemen op. Handelen zonder bij iedere handeling de helft ervan in een collectieve pot te storten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zegt me echt helemaal niks. Wie overhandigt die prijs? De overheid?
De tweede zin is een enorme drogreden en dat weet jij ook wel.
"Het is moeilijk om in Nederland voldoende palmbomen te kweken en onderhouden."
"Als je in Estland één palmboom kan neerzetten [ongeacht de staat van de boom], dan kan het in Nederland ook."
In dat geweldige Estland leeft maar leeft 25% van de bevolking in armoede. Dat is in de afgelopen jaren gestegen. Verbaast me niets dat een slimme ondernemer ( ? ) daar een gat in de markt ziet.
Precies wat ik zeg: een voedselbank lost het probleem niet op.
Dat zegt deze groep ook over de Derde Wereld: "ontwikkelingshulp en liefdadigheid helpt niet, vrijhandel trekt mensen uit de armoede." Onder wie belastingontduiker Bono sinds kort.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Alleen vrijheid om met elkaar te handelen lost die problemen op. Handelen zonder bij iedere handeling de helft ervan in een collectieve pot te storten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)den-in-kabinet.dhtmlquote:Cadeautjes voor Uri Rosenthal van zijn vrienden in kabinet
Staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs benoemde zijn oude leermeester én voormalig werkgever, Uri Rosenthal, tot voorzitter van een belangrijke adviesraad. Daarna verdubbelde hij de vergoeding voor zijn partijgenoot. Per ongeluk, zegt Dekker nu. 'Stom. We gaan een rectificatie naar de Staatscourant sturen.'
Minister van Buitenlandse Zaken is hij al 2 jaar niet meer, maar Uri Rosenthal verdient nog steeds een goede boterham rond het Binnenhof. Met dank aan partijgenoten in het kabinet die hem aanprijzen voor interessante bijbanen, allemaal betaald met belastinggeld.
Zo treedt Uri Rosenthal bijvoorbeeld op 1 maart 2013 aan als voorzitter van de Adviesraad voor Wetenschap en Techniek (AWT). Hij is voorgedragen door Sander Dekker, nu staatssecretaris van Onderwijs, maar vroeger saillant genoeg werknemer bij een bedrijf van Rosenthal.
De liberale bewindsman beloont zijn oude baas en leermeester, menen critici. 'Er heerst nepotisme,' verzucht een voormalig afdelingshoofd dat anoniem wil blijven. 'Iedereen speelt elkaar de bal toe.' Dekker vindt dat hij genoeg afstand houdt. 'De aanstellingsprocedure is exact zo gegaan als voorgeschreven in de Kaderwet Adviescolleges,' aldus zijn woordvoerder.
Staatscourant
Toch groeit het wantrouwen als de staatssecretaris met terugwerkende kracht tot twee keer toe de vergoeding van zijn oude leermeester fors opschroeft. Dekker beslist in april 2013 dat de beloning van voorzitter Rosenthal met 33 procent omhoog gaat. Afgelopen september kondigt Dekker in de Staatscourant een tweede verhoging aan: dit keer een stijging met ruim 50 procent. In anderhalf jaar tijd is zo het salaris verdubbeld ten opzichte van de vorige voorzitter: van zo'n 35.000 euro naar ruim 78.000 euro per jaar.
Toch vriendjespolitiek? Een woordvoerder van Dekker komt na een dag beraad met een andere verklaring. 'Een ambtenaar heeft een verkeerde deelsom gemaakt. Het salaris gaat niet omhoog, maar juist omlaag. Terug naar het oorspronkelijke niveau. We gaan een rectificatie naar de Staatscourant sturen. Stom.'
Daarna volgt nog een ingewikkeld verhaal over een PDF-document versus een Word-document, maar het blijft onduidelijk hoe een staatssecretaris een salarisverhoging van een oude vriend kan aankondigen, terwijl hij eigenlijk een salarisverlaging bedoelt. Zonder dat het een van zijn ambtenaren opvalt. Pas als de krant belt, komt het ministerie in actie.
'Het is een pittige fout,' zegt ex-minister Uri Rosenthal zelf. 'Als u daar een punt van wilt maken, vooruit. Ik ben het slachtoffer van verkeerde berichtgeving in de Staatscourant. Die salarisverhoging heb ik nooit op mijn rekening gehad.'
Niet iedereen zal de 'rekenfout' geloofwaardig vinden. Hoogleraar Meindert Fennema omschreef Rosenthal eerder als 'de belangenverstrengelaar'. 'Dat Rosenthal niet tegen de lamp liep, moge een wonder heten.'
Het wantrouwen van Fennema was vooral gebaseerd op het bedrijf van Rosenthal, COT, dat heel veel opdrachten wist binnen te halen bij ministeries. Toevallig was hoogleraar Rosenthal ook de opleider van tal van topambtenaren die de opdrachten aan COT verstrekten. In 2008 verkocht de VVD'er zijn bedrijf en maakte daarbij volgens gegevens van de Kamer van Koophandel een paar miljoen winst.
Ook nu blijft de VVD-coryfee ondernemend. Naast Dekker is er nog een andere VVD-bewindspersoon die het goed voorheeft met Rosenthal. Minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert heeft in 2013 een van de meest lucratieve bijbaantjes van Den Haag in de aanbieding: het voorzitterschap van de RZO, Raad voor civiel-militaire Zorg en Onderzoek. De voorganger van Rosenthal kreeg 83.000 euro per jaar voor 'contractueel 1 dag per week' werk. Zo staat het in een overzicht dat Defensie in 2011 zelf verstrekte en minister Hans Hillen in 2012 nog bevestigde.
Het is onduidelijk wat Rosenthal nu precies krijgt. Volgens een woordvoerder van minister Hennis-Plasschaert is het 'minder'. Maar hoewel het een openbare functie is die volledig met belastinggeld wordt betaald, wil Defensie geen openheid van zaken geven. 'Gezien de privacy van betrokkene kan ik geen uitspraak doen over de hoogte van die vergoeding,' aldus een woordvoerder.
Meetings
Rosenthal zelf zegt dat hij gewoon dezelfde vergoeding krijgt als bij het ministerie van Onderwijs, gebaseerd op het hoogste ambtenarensalaris. Hij heeft wel net gevraagd of hij in plaats van één dag per week, twee dagen per week bij de RZO mag werken. 'Ik moet naar veel meetings.'
Hennis-Plasschaert is met het ministerie van Buitenlandse Zaken ook verantwoordelijk voor de derde mooie bijbaan van Rosenthal: speciaal vertegenwoordiger voor de Cybersecurity-conferentie in 2015. De vergoeding loopt langzaam op: van 2200 euro per maand bij zijn aantreden, naar 4400 per maand nu en ruim 9000 euro per maand volgend jaar rond de conferentie.
'Maar dat ga ik vereffenen met mijn andere functies,' belooft Rosenthal. 'Ik ben daar heel zuiver in.'
http://nos.nl/artikel/163(...)zaghebbend-mens.htmlquote:Rosenthal is één van de belangrijkste vertrouwelingen van VVD-leider Mark Rutte. Hij hielp hem bij het schrijven van een nieuwe beginselverklaring van de de partij én hij steunde Rutte in de afgelopen jaren, toen die herhaaldelijk onder vuur kwam te liggen. Bij de laatste verkiezingscampagne speelde Rosenthal ook een belangrijke rol.
http://www.elsevier.nl/Po(...)ken-ELSEVIER278054W/quote:Rosenthal zit sinds 1999 voor de VVD in de Eerste Kamer en werd in 2005 fractievoorzitter. Hij geldt als vertrouweling van Rutte en was de eerste informateur na de verkiezingen van 9 juni.
Zo gaat dat in de politiek, je krijgt baantjes omdat bepaalde personen beslissen om die aan jou te geven, dus zorgen ze inderdaad voor elkaar. Hoewel rechts naar mijn mening het spel smeriger speelt (bij links erger ik me dan weer aan het multicultigedoe, etiketten aanpassen en dat soort zaken) zijn dit soort zaken in heel de politiek normaal.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:02 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)g-naar-het-binnenhof
[..]
http://nos.nl/artikel/163(...)zaghebbend-mens.html
[..]
http://www.elsevier.nl/Po(...)ken-ELSEVIER278054W/
Ze zorgen goed voor elkaar
http://www.joop.nl/politi(...)_voor_rosenthal_vvd/
http://vorige.nrc.nl/krant/article1532138.ece
Rosenthal en het COT is ook een grappig verhaal. Is later aan AON verkocht.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zo gda
[..]
Zo gaat dat in de politiek, je krijgt baantjes omdat bepaalde personen beslissen om die aan jou te geven, dus zorgen ze inderdaad voor elkaar. Hoewel rechts naar mijn mening het spel smeriger speelt (bij links erger ik me dan weer aan het multicultigedoe, etiketten aanpassen en dat soort zaken) zijn dit soort zaken in heel de politiek normaal.
Misschien, maar niet persé in dezelfde extreme mate. Landen kunnen meer of minder corrupt zijn, of doordrenkt van nepotisme.quote:Zo gaat dat in de politiek
Altijd hakken op salarissen in de (semi-)publieke sector maar nu gaat de PvdA verder dan beoogt en willen ze allemaal achterdeurtjes en uitzonderingenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoewel rechts naar mijn mening het spel smeriger speelt
Wat het zegt: slechts het etiket veranderen zonder dat de inhoud van de pot verandert. Een allochtoon geen allochtoon meer mogen noemen, terwijl het woord allochtoon al als nieuw etiket werd ingevoerd voor hetzelfde doeleinde. De politie opdragen om bij Opsporing Verzocht minder allochtone criminelen te laten zien. Dat soort rare fratsen. Daar heeft links meer een handje van dan rechts. D66 behoort multicultureel (ook qua politiekcorrect gedrag) tot de linkse kliek, sociaaleconomisch tot de rechtse. Het slechtste van twee werelden wat mij betreft.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rosenthal en het COT is ook een grappig verhaal. Is later aan AON verkocht.
'Etiketten aanpassen', wat bedoel je daarmee?
Dat is waar, dat hangt volgens mij vooral af van het ontwerp van het politieke systeem: checks and balances inbouwen, macht goed verdelen etc.quote:Misschien, maar niet persé in dezelfde extreme mate. Landen kunnen meer of minder corrupt zijn, of doordrenkt van nepotisme.
Het was dan ook wel de beste minister van buitenlandse zaken die Israel ooit heeft gehad.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 17:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)den-in-kabinet.dhtml
Haha. Vandaar dat de VVD fractie minister Plasterk op het hart heeft gedrukt om uitzonderingen in de salarissfeer te maken.
Typisch, het zijn allemaal oud-politici en vriendjes van politici die deze comfortabele baantjes hebben. Onderwijs, zorg, woningbouwbedrijf, die kliek. Waarom denk je dat die salarissen zo hardnekkig hoog blijven? Ons kent ons en ze zorgen voor elkaar. Nepotisme in de polder dus. Te wijten aan systeemfouten. 2-2,5 ton voor een van de vele woningbouwbedrijven (10000 woningen) in een groot dorp of een klein stadje wordt bijvoorbeeld volstrekt normaal gevonden. Ik denk daar anders over.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Altijd hakken op salarissen in de (semi-)publieke sector maar nu gaat de PvdA verder dan beoogt en willen ze allemaal achterdeurtjes en uitzonderingen
Ow, daar wil VVD graag in hakken. In allerlei opzichten dus ook de kwaliteit en salarissen. Maar dus wel met achterdeurtjes e.d. (wat Plasterk liever niet wil).quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Typisch, het zijn allemaal oud-politici en vriendjes van politici die deze comfortabele baantjes hebben. Onderwijs, zorg, woningbouwbedrijf, die kliek.
Ben het ermee eens dat de partij van Rinnooy Kan en Wijers tegen het kwaadaardige aanschurkt. Vernietigers van Nederland.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De politie opdragen om bij Opsporing Verzocht minder allochtone criminelen te laten zien. Dat soort rare fratsen. Daar heeft links meer een handje van dan rechts. D66 behoort multicultureel (ook qua politiekcorrect gedrag) tot de linkse kliek, sociaaleconomisch tot de rechtse. Het slechtste van twee werelden wat mij betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |