abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 22:45:19 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119939272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:34 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Neuh...., inteelt hier vermoed ik. Lama.
wat heeft inteelt er nou weer mee te maken :?

zit je wel in het goede topic?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 4 december 2012 @ 22:50:12 #152
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119939510
Als ik deze youtube comment zo lees zijn die kolonisten ook wel vredelievende mensen die geen enkele Palestijn iets aan willen doen, geen enkele Palestijn verdreven hebben en die ook voorstander zijn van gelijkheid en vrede:

Hahahaha Palestine?? Sorry but that was a name to call a region and not a COUNTRY! While Israel was a Country before that! So The evidence that all your people are an invaders is the construction of the dome of the rock on Jewish Temple Ruins! Palestine does not exist! While ISRAEL exits! Return to you great-grandparents land Iraq? Saudi Arabia? Iran maybe???? Israel is for Jews! no for Arabs!

Habakuk David en réponse à : thefalstini (Afficher le commentaire) il y a 6 mois
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119940321
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat een gelul is dit man. WTF is een Palestijnse stam :? Welke stam is dit dan? Wat is het verschil tussen Palestijnen en Arabieren?

En tot slot, WTF is een 'wereldland'?

Man, jij snapt er echt helemaal niks van.
Eerlijk gezegd, de Palestijn bestaat niet. Het is eerder een mengsel van Arabisch, Joods, en Christelijk bloed van verschillende kolonisten. Dus gewoon een brede naamgeving voor bijna eenieder die daar nu woont.

De mensen die zich tegenwoordig de Palestijnen noemen zijn afkomstig van een Arabische stam (vermoedelijk Bedoeïne?) die een vage, onduidelijke tracering van hun verleden kent.

En jij snapt niet wat een wereldland is? ik beveel je aan eerst een fatsoenlijk aardrijkskunde boek open te slaan voordat jij een ietwat gefundeerde mening probeert na te streven. :W
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:09:57 #154
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119940478
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, de Palestijn bestaat niet. Het is eerder een mengsel van Arabisch, Joods, en Christelijk bloed van verschillende kolonisten. Dus gewoon een brede naamgeving voor bijna eenieder die daar nu woont.

De mensen die zich tegenwoordig de Palestijnen noemen zijn afkomstig van een Arabische stam (vermoedelijk Bedoeïne?) die een vage, onduidelijke tracering van hun verleden kent.

En jij snapt niet wat een wereldland is? ik beveel je aan eerst een fatsoenlijk aardrijkskunde boek open te slaan voordat jij een ietwat gefundeerde mening probeert na te streven. :W
Dat woord wordt behalve door D66 nooit op zo'n manier geschreven, je zegt eerste wereldland of derde wereldland, maar wereldland is niet eens op Wikipedia te vinden: http://nl.wikipedia.org/w(...)le=Speciaal%3AZoeken.

Moet dit je geloofwaardiger maken? Want ik heb het idee dat je een troll bent die het zionisme belachelijk probeert te maken door zulke slechte berichten te plaatsen hier en net te doen alsof je voorstander van het zionisme bent. Ik vind het ook vreemd dat jij tegen de mensenrechten bent.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  Moderator dinsdag 4 december 2012 @ 23:19:09 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119940875
natuurlijk is hij een troll, hij woont in Spijkenisse, werkt in het magazijn van de Aldi ofzo waar hij niemand aan durft te spreken maar op internet is hij de grote baas

puur toeval dat hij voor de Israeli's heeft gekozen (waarschijnlijk vanwege de mooie 18jarige meisjes in te strakke uniformen) want het hadden net zo goed de Palestijnen kunnen zijn ... misschien gooide hij zelfs een muntje om te kiezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119940944
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dus volgens jouw redenering mag je overal waar land is en een klein volk leeft gewoon dat volk wegjagen omdat ze geen land hebben? Menselijke redenering in ieder geval.

Het zijn dus mijn imaginaire denkbeelden terwijl ik toch duidelijk op deze film dat kleine kindje zie waar ik het eerder over had:

0:54

Ze roepen: LIERZACH GHOL ARAB

ghol is Hebreeuws voor 'alle' of 'allen', en Arab is gewoon Hebreeuws voor Arabier.

Lierzach is het Hebreeuwse woord voor 'doden', dit is dus niet als propaganda in die ondertiteling gezet maar door het Hebreeuws wat ik kan versta ik ook dat ze dit echt roepen.

Voor het geval dat je me niet gelooft: להרוג

Hier staat L-H-R-Z-G, zo te horen uitgesproken als LIEHRZACH. Alleen lees ik het misschien verkeerd, want ik zie er niet echt een Z staan, die zo geschreven wordt:, het Hebreeuws heeft echter de gewoonte om soms bepaalde letters anders uit te spreken of om letters uit te spreken die er niet staan.

Deze mensen zien er westers uit dus het lijkt me geen trucage van Palestijnen.

01:07 of net 01:06 zie je een vrolijk kindje dat met een steen naar de cameraman gooit waar ik het eerder over had.

Het is een grote puinhoop daar en een bepaald deel van de Palestijnen en moslims maken zich ook schuldig aan het oproepen tot doden van Joden en dergelijke, maar er wordt veel te weinig benadrukt dat dit van de andere kant ook zo is, en dat komt zoals ik al eerder zei vanwege hoe mensen daar opgroeien.

Wat ik echter niet snap is als het alleen aan de Palestijnen ligt en die geen vrede willen, waarom doen die kolonisten dan zo? Waarom laten die kolonisten niet zien dat zij wél beschaafd zijn en wel vrede willen met de Palestijnen? Ik zie niet in wat het probleem is want zo haal je ook Hamas weg, omdat Hamas geen enkele reden meer heeft om te bestaan als Israël vrede sluit met de Palestijnen.
Zijn er ook niet van dit soort filmpjes van moslims die dan schreeuwen "dood aan de joden en aan de zionisten"?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:21:09 #157
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119940945
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:19 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk is hij een troll, hij woont in Spijkenisse, werkt in het magazijn van de Aldi ofzo waar hij niemand aan durft te spreken maar op internet is hij de grote baas

puur toeval dat hij voor de Israeli's heeft gekozen (waarschijnlijk vanwege de mooie 18jarige meisjes in te strakke uniformen) want het hadden net zo goed de Palestijnen kunnen zijn ... misschien gooide hij zelfs een muntje om te kiezen
Ik moet er wel gelijk in geven dat die Israëlische chicks in leger uniformen er heel sexy uit zien.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:21:59 #158
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119940982
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:21 schreef Polacco het volgende:

[..]

Zijn er ook niet van dit soort filmpjes van moslims die dan schreeuwen "dood aan de joden en aan de zionisten"?
Ja die zijn er, en dat ontken ik niet. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat vooral zionisten op dit forum constant Palestijnen beschuldigen als zijnde de kern van het probleem en het hebben over busaanslagen door Palestijnen, maar niks zeggen over wat hier op dit filmpje bijvoorbeeld gebeurt en het ook niet duidelijk veroordelen. Wat ik vreemd vind is hoe het dan komt dat als het geen-vrede komen aan de Palestijnen ligt, waarom Israël dan ook vrede tegenwerkt door weer nieuwe nederzettingen te bouwen.
pi_119941486
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:05 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Oh mijn god, waar moet ik beginnen :'(

De kolonisten kwamen rond 1890 naar Palestina(vanuit Polen, Rusland). Voor die tijd leefden er Arabieren in Palestina(en na die tijd ook).

Dus de Palestijnen zijn geen 'mengsel van bloed'. Er bestaat ook niet zoiets als Christelijk bloed, het is geen ethniciteit.

De bedoeïen zijn niet 1 stam. Uiteindelijk stammen alle etnische Arabieren af van de bedoeïen, maar dat is heel lang geleden(tegenwoordig is 1% van de Arabieren bedoeïen).

Als er 1 volk is wiens roots te traceren zijn dan zijn het wel de Arabieren. Dat komt omdat het cultureel zo een grote rol speelt.

Dit In tegenstelling tot de Israëliërs, waar de 1 z'n roots ergens in Rusland zitten, de ander in Amerika en weer een ander in Irak. Omdat ze zo over de wereld verspreid zijn is het moeilijk om heel ver te gaan in de stamboom.

De Palestijn is simpelweg de Arabische inwoner van het gebied Palestina, wat nu een staat is geworden.

En voordat deParo hier weer over begint; alle Palestijnen zijn Arabieren, maar niet alle Arabieren zijn Palestijnen.
pi_119941558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:21 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ja die zijn er, en dat ontken ik niet. Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat vooral zionisten op dit forum constant Palestijnen beschuldigen als zijnde de kern van het probleem en het hebben over busaanslagen door Palestijnen, maar niks zeggen over wat hier op dit filmpje bijvoorbeeld gebeurt en het ook niet duidelijk veroordelen. Wat ik vreemd vind is hoe het dan komt dat als het geen-vrede komen aan de Palestijnen ligt, waarom Israël dan ook vrede tegenwerkt door weer nieuwe nederzettingen te bouwen.
Nee maar het is duidelijk dat beide partijen schuld hebben aan het conflict. De oplossing is zijn twee etnisch homogene staten met heel duidelijk getrokken. Ik heb het al eerder in dit topic gezegd maar een ruil dat de joden de nederzettingen opgeven en de moslims oost Jeruzalem opgeven lijkt mij fair. Het is geven en nemen in dit geval. Als partijen niet aan geven en nemen willen doen zal het nooit rustig worden daar.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:37:00 #161
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119941639
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:34 schreef Polacco het volgende:

[..]

Nee maar het is duidelijk dat beide partijen schuld hebben aan het conflict. De oplossing is zijn twee etnisch homogene staten met heel duidelijk getrokken. Ik heb het al eerder in dit topic gezegd maar een ruil dat de joden de nederzettingen opgeven en de moslims oost Jeruzalem opgeven lijkt mij fair. Het is geven en nemen in dit geval. Als partijen niet aan geven en nemen willen doen zal het nooit rustig worden daar.
Het hele probleem is godsdienst. In de Thora staat dat Palestina een heilig land is dat gegeven is door JHWH aan de Joden, daarom vestigen zich Joden in Hebron en zijn er Joden die absoluut nooit land zullen willen afstaan dat zij als heilig zien. Andersom staat in de Koran ook dat Jeruzalem een heilige stad is, net zoals dat dat in de Thora staat. Het grote probleem in deze kwestie is de godsdienst.
pi_119941688
quote:

[..]

Maar dan moeten de Palestijnen iets opgeven wat aan hen is toegewezen en de Joden moeten iets teruggeven wat niet van hen is :? Je pakt de Palestijnen eigenlijk dubbel.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:38:57 #163
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119941711
quote:

[..]

De problemen zijn echter begonnen door de Engelsen die geen enkele rekening met de daar wonende bevolkingsgroepen hielden bij de stichting. Ze moesten gewoon een leeg land nemen en niet land wat al bewoond was.
pi_119941783
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh mijn god, waar moet ik beginnen :'(

De kolonisten kwamen rond 1890 naar Palestina(vanuit Polen, Rusland). Voor die tijd leefden er Arabieren in Palestina(en na die tijd ook).

Dus de Palestijnen zijn geen 'mengsel van bloed'. Er bestaat ook niet zoiets als Christelijk bloed, het is geen ethniciteit.

De bedoeïen zijn niet 1 stam. Uiteindelijk stammen alle etnische Arabieren af van de bedoeïen, maar dat is heel lang geleden(tegenwoordig is 1% van de Arabieren bedoeïen).

Als er 1 volk is wiens roots te traceren zijn dan zijn het wel de Arabieren. Dat komt omdat het cultureel zo een grote rol speelt.

Dit In tegenstelling tot de Israëliërs, waar de 1 z'n roots ergens in Rusland zitten, de ander in Amerika en weer een ander in Irak. Omdat ze zo over de wereld verspreid zijn is het moeilijk om heel ver te gaan in de stamboom.

De Palestijn is simpelweg de Arabische inwoner van het gebied Palestina, wat nu een staat

En voordat deParo hier weer over begint; alle Palestijnen zijn Arabieren, maar niet alle Arabieren zijn Palestijnen.
Roots van joden liggen niet in Polen, Rusland of Amerika maar in Judea.

Tevens is die laatste een Cruijffie :D (Niet negatief bedoeld).
pi_119941881
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:40 schreef Polacco het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Joden, ik heb het over Israëliërs. De Israëliërs die er nu wonen. Wiki maar eens naar de joodse aliyah.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:44:07 #166
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119941895
quote:

[..]

Dat je roots in Judea liggen betekent niet dat je daar 2000 jaar later de bevolking kunt verdrijven omdat je daar ooit geleefd hebt. Zo kunnen zigeuners ook rechten claimen in India omdat ze daar ooit vandaan kwamen, als die een bevolkingsgroep daar verdrijven omdat die officiëel geen staat hebben en geen officiëel volk vormen en dan zich daar massaal vestigen vraag ik me af hoe mensen daarop reageren.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:45:01 #167
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119941930
quote:

[..]

Je zit met een probleem, namelijk de Khazaren die bekeerd zijn tot het Jodendom en officiëel niet eens de Joodse bloedlijn volgen. Die mensen hebben in feite ook toegang tot Israël, waardoor ze die bloedlijn niet eens meer in de gehele bevolking behouden.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:50:13 #168
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119942126
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik heb het niet over Joden, ik heb het over Israëliërs. De Israëliërs die er nu wonen. Wiki maar eens naar de joodse aliyah.
China heeft er wel weinig die emigreren, cijfers zijn opleiding van , komt vast omdat daar denk ik minder antisemitisme voorkomt:

Region China
20002011 104
19901999 192
19801989 78
19721979 43
19611971 96
19521960 217
19481951 504
19191948
18821918
pi_119942245
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

China heeft er wel weinig die emigreren, cijfers zijn opleiding van , komt vast omdat daar denk ik minder antisemitisme voorkomt:

Region China
20002011 104
19901999 192
19801989 78
19721979 43
19611971 96
19521960 217
19481951 504
19191948
18821918

Ik wist niet eens dat ze in China zaten.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:54:10 #170
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119942280
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat wist ik ook niet, interessant leesvoer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jews_in_China
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:56:44 #171
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119942381
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:53 schreef Peunage het volgende:

[..]

Bijzonder dat er al in de 8ste eeuw Joodse gemeenschappen zaten en hoe die helemaal geïntegreerd waren, best bizar als je erover nadenkt:

pi_119942568
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Dat je roots in Judea liggen betekent niet dat je daar 2000 jaar later de bevolking kunt verdrijven omdat je daar ooit geleefd hebt. Zo kunnen zigeuners ook rechten claimen in India omdat ze daar ooit vandaan kwamen, als die een bevolkingsgroep daar verdrijven omdat die officiëel geen staat hebben en geen officiëel volk vormen en dan zich daar massaal vestigen vraag ik me af hoe mensen daarop reageren.
Palaestina was ooit een denkbeeldige regio in 't Ottomaanse Rijk, het was nooit een land geweest, dus waarom hebben zij wel recht op een land? :D

En als je het bekijkt vanuit jouw optiek moeten ook alle Amerikanen maar terug naar Europa omdat daar ooit Indianen hebben gewoond die niet verdreven mochten worden. :')
#freefrederike
  woensdag 5 december 2012 @ 00:04:44 #173
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119942701
quote:
4s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Palaestina was ooit een denkbeeldige regio in 't Ottomaanse Rijk, het was nooit een land geweest, dus waarom hebben zij wel recht op een land? :D

En als je het bekijkt vanuit jouw optiek moeten ook alle Amerikanen maar terug naar Europa omdat daar ooit Indianen hebben gewoond die niet verdreven mochten worden. :')
Ik vind inderdaad dat de Amerikanen daar niet thuishoren nee. Vind jij het oké dan wat ze met de indianen uitgespookt hebben? De reden dat ze zo pushen om een hoop mensen te laten emigreren naar Israël is precies dezelfde reden als de Verenigde Staten, als er teveel zijn kun je niet eens meer mensen terugsturen die daar niet thuishoren. Amerikanen hoorden daar ook niet thuis maar daar kunnen we nu ook niks meer tegen doen helaas.
pi_119942769
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Maar dan moeten de Palestijnen iets opgeven wat aan hen is toegewezen en de Joden moeten iets teruggeven wat niet van hen is :? Je pakt de Palestijnen eigenlijk dubbel.
Ik pak de Palestijnen niet dubbel. Ik geef ze hun etnisch homogene staat zodat er geen etnische spanningen meer ontstaan. En zoals ik al zei het is geven en nemen.
  woensdag 5 december 2012 @ 00:06:23 #175
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_119942771
quote:
4s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:01 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

En als je het bekijkt uit jouw perspectief had Israël ook nooit mogen bestaan, want waarom zouden de zionisten recht hebben op die denkbeeldige regio van het ottomaanse rijk?
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')