Niet alleen dat het artikel oeroud is, maar je leest daar ook dat Israël zijn gedeelte van de afspraken pas na had hoeven komen als de PA Gaza weer onder controle heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:36 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Gozer, als de Palestijnen de Westbank willen hebben moeten al die kolonisten daar gewoon weg en niet alleen maar 93%. Ik heb geen begrijp voor die kolonisten die tegen willens en wetens zich gewoon daar gaan vestigen.
Tevens is dit een artikel uit 2008, Olmert was minder erg vergeleken met die idioot van een Netanyahu.
Ai. Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet alleen dat het artikel oeroud is, maar je leest daar ook dat Israël zijn gedeelte van de afspraken pas na had hoeven komen als de PA Gaza weer onder controle heeft.
Wat vind je van een oplossing die op pagina 1 van dit topic gepost heb Kees22? Een opsplitsing van de Palestijnse autoriteit in aparte delen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ai. Dat wist ik niet.
Als dat zo is, wordt ook een onderscheid in de behandeling van de westoever en gaza lastig.
Ik had gedacht dat de westoever fatsoenlijk behandeld zou kunnen worden.
Maar ja, dat maakt Israel allemaal niks uit. Gewoon: peace, piece by piece.
Er zat wat in, ik heb met belangstelling gelezen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vind je van een oplossing die op pagina 1 van dit topic gepost heb Kees22? Een opsplitsing van de Palestijnse autoriteit in aparte delen.
Ik schrok wel van de kaart.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:41 schreef BlaZ het volgende:
Ik zou zeggen maak van de Palestijnse gebieden een aantal enclaves/stadstaten (Jenin, Ramallah, Jericho, Bethlehem en Hebron) en behandel deze elk als onafhankelijk gebied met eigen bestuur verantwoordelijk voor de eigen veiligheid. Gaat dit goed kun je geleidelijk het gebied vergroten en de rechten uitbreiden.
Een soort van geleidelijke route naar vrede waarbij de raketaanvallen uit Gaza de situatie voor de andere steden op de Westbank niet hoeven te beïnvloeden.
Gaza verklaar je gelijk onafhankelijk met een oorlogsverklaring er achteraan wat meteen een legalisatie van het embargo inhoudt.
Kaartje erbij voor de duidelijkheid
http://mapsof.net/map/jewish-settlements-in-west-bank-map
Endlösung. Genau!quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:50 schreef Hetkapitaal het volgende:
Deze Palestijnse kwestie is al opgelost in mijn boek.
Palestina assimileren in Israel maar wel een deelstaat maken wat met zich grotendeels autonomie mee brengt.
Opgelost.
never gonna happenquote:Op dinsdag 4 december 2012 02:50 schreef Hetkapitaal het volgende:
Deze Palestijnse kwestie is al opgelost in mijn boek.
Palestina assimileren in Israel maar wel een deelstaat maken wat met zich grotendeels autonomie mee brengt.
Opgelost.
Je kunt moeilijk de schuld op de Joden afschuiven bij dit conflict, uiteindelijk zijn er meerdere kanten schuldig zoals Engeland die zo achterlijk is geweest om geen rekening te houden met Palestijnen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel een aardige uitspraak om nog eens te citeren.
Joden zijn joden. Laten we niet te diep gaan zeuren, maar gewoon het probleem oplossen.
Niet sinds Hezbollah raketten afschoot vanuit VN-posten inderdaad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
ligt een beetje aan welke militair de blauwe helm opheeft
in zijn algemeen hebben ze in Israel geen hoge pet op van VN troepen
Elke boot is een duikboot. De meesten zijn echter single-use.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat weet ik niet, normaal gesproken wel maar deze haat wordt er letterlijk met de paplepel ingegoten
een verbeterde economische situatie betekend weinig meer dan geavanceerder wapentuig en inventievere manieren om ze te smokkelen gok ik
misschien gaan ze dan ook wel duikbootjes bouwen
bronquote:'Israël dwingt Palestijnen naar ICC te stappen'
Israël dwingt Palestina stappen te ondernemen bij het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag tegen de kolonisatie die Israël in bezet gebied voortzet. Dit zei dinsdag Nabil Shaath, een vooraanstaand adviseur van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. De kolonisatie van bezet gebied is in strijd met het internationaal recht.
'Wie misdaden pleegt, moet de gevolgen onder ogen zien. Als ze niet naar het ICC willen, moeten ze ophouden misdaden te plegen', aldus Shaath. Hij reageerde op de jongste aankondigingen van de bouw van nieuwe woningen voor Joodse kolonisten in het bezette Arabische deel van Jeruzalem, Oost-Jeruzalem. Dinsdag nog meldden media in Israël dat er ten noordoosten van Oost-Jeruzalem nog eens 1600 woningen bij gaan komen. Dat is bovenop de plannen die sinds eind vorige week voor ophef zorgden. Daarbij ging het om 3000 extra woningen.
Israël wil niets met het ICC te maken hebben.
Kansloze actie van Abbas.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:20 schreef Mylene het volgende:
Haag tegen de kolonisatie die Israël in bezet gebied voortzet. Dit zei dinsdag Nabil Shaath, een vooraanstaand adviseur van de Palestijnse president Mahmoud Abbas. De kolonisatie van bezet gebied is in strijd met het internationaal recht.
Heel Palestina moet worden afgeschaft en opgenomen in Israel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:47 schreef sp3c het volgende:
slim juist, kon je op wachten want het ICC oordeelde al eerder dat die nederzettingen nu eenmaal illegaal zijn en je kunt de boel niet Veto'en
doet meer pijn dan die constante stroom artillerierakketjes en je kunt niet echt terugslaan met tanks en f16's
ja dat zal technisch gezien ook wel illegaal zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:54 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Heel Palestina moet worden afgeschaft en opgenomen in Israel.
waarom heb ik daar mazzelquote:Jij hebt er mazzel dat Israel niet gewoon dat hele zandgebeuren volledig platgooit en opnieuw bouwt.
Ze zijn te goedaardig.
Dat zullen de Palestijnen nooit accepteren omdat het merendeel van de bevolking Joods is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:55 schreef Polacco het volgende:
Is er al aan gedacht om van Jeruzalem een vrije stad te maken?
In een oorlog geldt geen wet. Het is recht van de sterkste. Wie wint, mag de wet bepalen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat zal technisch gezien ook wel illegaal zijn
[..]
waarom heb ik daar mazzel
Illegaal of niet, ze zijn er nu eenmaal en er komen alleen maar meer woningen bij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:47 schreef sp3c het volgende:
slim juist, kon je op wachten want het ICC oordeelde al eerder dat die nederzettingen nu eenmaal illegaal zijn en je kunt de boel niet Veto'en
doet meer pijn dan die constante stroom artillerierakketjes en je kunt niet echt terugslaan met tanks en f16's
ja ik weet het maar ga dan ook niet moeilijk lopen doen om zo'n aanklacht want die zat er gewoon aan te komenquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Illegaal of niet, ze zijn er nu eenmaal en er komen alleen maar meer woningen bij.
wat lul je nouquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Omdat je komt zaniken over allerlei akkefietsjes terwijl de keiharde waarheid je ontgaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |