ligt een beetje aan welke militair de blauwe helm opheeftquote:Op dinsdag 4 december 2012 01:53 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben, maar ik denk eerder dat de Israelieten de VN eerder zal vertrouwen met Jeruzalem dan een deel afstaan aan de Palestijnen.
Met behulp van de sovjets.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:49 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Wauw. Hoe hebben de Litouwers Vilnius in bezit gekregen dan?
Lviv lijkt mij toch minder erg, Oekraïners lijken qua taal en cultuur toch veel meer op Polen dan Rusland? Ik hoor van een Poolse vriend dat die twee volkeren elkaar moeiteloos verstaan en veel dingen gelijken (behalve het verschil in alfabetquote:Op dinsdag 4 december 2012 01:55 schreef Polacco het volgende:
[..]
Met behulp van de sovjets.
Meerderheid van de Polen werd verdreven naar de voormalig Duitse gebieden, Pommeren en Silezië. Vilnius werd vervolgens hoofdstad van de Litouwse Sovjet republiek en bevolkt door Litouwers. Het zelfde verhaal gaat op voor Lwów (Lviv of Lemberg.) in de Oekraïne.
Apart, gebieden waar amper Litouwers woonden werden Litouws grondgebied en gebieden waar amper Polen woonden werden Pools.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:55 schreef Polacco het volgende:
[..]
Met behulp van de sovjets.
Meerderheid van de Polen werd verdreven naar de voormalig Duitse gebieden, Pommeren en Silezië. Vilnius werd vervolgens hoofdstad van de Litouwse Sovjet republiek en bevolkt door Litouwers. Het zelfde verhaal gaat op voor Lwów (Lviv of Lemberg.) in de Oekraïne.
Cultureel lijken Oekraïners, Polen en Russen in bepaalde opzichten op elkaar. Echter Pools is een west Slavische taal waar Russisch en Oekraïns oost Slavische talen zijn. Ik kan Russisch of Oekraïns niet verstaan, ik pik hooguit wat woorden op die hetzelfde zijn. Met een Tsjech of Slowaak kom ik al veel verder.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Lviv lijkt mij toch minder erg, Oekraïners lijken qua taal en cultuur toch veel meer op Polen dan Rusland? Ik hoor van een Poolse vriend dat die twee volkeren elkaar moeiteloos verstaan en veel dingen gelijken (behalve het verschil in alfabet)
De Sovjets, of zeg eigenlijk maar Stalin, beschouwde de oostelijke Poolse gebieden als Russische gebieden, die Polen had gestolen in de Pools-Sovjet oorlog van '19-21. Na de oorlog annexeerde de Sovjet unie deze gebieden die het op de Polen had terug veroverd in '39. Om Polen te compenseren, zeker ook gezien het lot van Polen tijdens de oorlog, kreeg Polen Pomeren, Silezië en een deel van oost-Pruisen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Apart, gebieden waar amper Litouwers woonden werden Litouws grondgebied en gebieden waar amper Polen woonden werden Pools.
Even met de botte bijl te werk gaan.
Slavisch is Slavisch. Wat is nou het verschil tussen Oost en West? laten we niet te diep gaan zeurenquote:Op dinsdag 4 december 2012 02:13 schreef Polacco het volgende:
[..]
Cultureel lijken Oekraïners, Polen en Russen in bepaalde opzichten op elkaar. Echter Pools is een west Slavische taal waar Russisch en Oekraïns oost Slavische talen zijn. Ik kan Russisch of Oekraïns niet verstaan, ik pik hooguit wat woorden op die hetzelfde zijn. Met een Tsjech of Slowaak kom ik al veel verder.
Nee Slavisch is geen Slavisch. Er zijn verschillen. Zuid Slavische talen als Kroatisch en Servisch kan ik ook niet verstaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Slavisch is Slavisch. Wat is nou het verschil tussen Oost en West? laten we niet te diep gaan zeuren
Dit lijkt me wel een aardige uitspraak om nog eens te citeren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:20 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Slavisch is Slavisch. Wat is nou het verschil tussen Oost en West? laten we niet te diep gaan zeuren
Ik denk dat volksverhuizingen á la Stalin tegenwoordig niet meer kunnen. Het onbreken van de botte bijl laat dit conflict dus gewoon doorsudderen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:19 schreef Polacco het volgende:
Maar het was zeker even met de botte bijl handelen. Iets wat hier ook zou moeten gebeuren. Er moet glasheldere duidelijkheid komen wat Palestijns is en wat Israëls gebied is. En een ruil oost Jeruzalem voor de nederzettingen leek mij wel een faire ruil.
Eh???quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat volksverhuizingen á la Stalin tegenwoordig niet meer kunnen. Het onbreken van de botte bijl laat dit conflict dus gewoon doorsudderen.
Nog de Palestijnen nog Israel wil O-Jeruzalem afstaan.
Ondertussen plant de Joodse bevolking op de Westbank zich zo snel voor Israel ook niet meer land gaat bieden volgende keer.
Het kan natuurlijk gebeuren met minder geweld dan Stalin gebruikte. Maar het is wel de oplossing naar mijn mening.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat volksverhuizingen á la Stalin tegenwoordig niet meer kunnen. Het onbreken van de botte bijl laat dit conflict dus gewoon doorsudderen.
Nog de Palestijnen nog Israel wil O-Jeruzalem afstaan.
Ondertussen plant de Joodse bevolking op de Westbank zich zo snel voor Israel ook niet meer land gaat bieden volgende keer.
Dat het uitzichtloos is omdat :quote:
Niet alleen dat het artikel oeroud is, maar je leest daar ook dat Israël zijn gedeelte van de afspraken pas na had hoeven komen als de PA Gaza weer onder controle heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:36 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Gozer, als de Palestijnen de Westbank willen hebben moeten al die kolonisten daar gewoon weg en niet alleen maar 93%. Ik heb geen begrijp voor die kolonisten die tegen willens en wetens zich gewoon daar gaan vestigen.
Tevens is dit een artikel uit 2008, Olmert was minder erg vergeleken met die idioot van een Netanyahu.
Ai. Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet alleen dat het artikel oeroud is, maar je leest daar ook dat Israël zijn gedeelte van de afspraken pas na had hoeven komen als de PA Gaza weer onder controle heeft.
Wat vind je van een oplossing die op pagina 1 van dit topic gepost heb Kees22? Een opsplitsing van de Palestijnse autoriteit in aparte delen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ai. Dat wist ik niet.
Als dat zo is, wordt ook een onderscheid in de behandeling van de westoever en gaza lastig.
Ik had gedacht dat de westoever fatsoenlijk behandeld zou kunnen worden.
Maar ja, dat maakt Israel allemaal niks uit. Gewoon: peace, piece by piece.
Er zat wat in, ik heb met belangstelling gelezen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 02:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat vind je van een oplossing die op pagina 1 van dit topic gepost heb Kees22? Een opsplitsing van de Palestijnse autoriteit in aparte delen.
Ik schrok wel van de kaart.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:41 schreef BlaZ het volgende:
Ik zou zeggen maak van de Palestijnse gebieden een aantal enclaves/stadstaten (Jenin, Ramallah, Jericho, Bethlehem en Hebron) en behandel deze elk als onafhankelijk gebied met eigen bestuur verantwoordelijk voor de eigen veiligheid. Gaat dit goed kun je geleidelijk het gebied vergroten en de rechten uitbreiden.
Een soort van geleidelijke route naar vrede waarbij de raketaanvallen uit Gaza de situatie voor de andere steden op de Westbank niet hoeven te beïnvloeden.
Gaza verklaar je gelijk onafhankelijk met een oorlogsverklaring er achteraan wat meteen een legalisatie van het embargo inhoudt.
Kaartje erbij voor de duidelijkheid
http://mapsof.net/map/jewish-settlements-in-west-bank-map
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |