Euh?quote:Op maandag 3 december 2012 23:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja sorry, iemand die een goede opvoeding genoten heeft schopt iemand zomaar dood.
Excuses aanvaardquote:Op maandag 3 december 2012 23:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja sorry, iemand die een goede opvoeding genoten heeft schopt iemand zomaar dood.
blijkbaar nietquote:Op maandag 3 december 2012 23:59 schreef GoodGawd het volgende:
kom op, voetbal is maar een spelletje
Ja, dat kan prima.quote:Op maandag 3 december 2012 23:45 schreef tralalala het volgende:
[..]
Omdat het 1 klap was???? Omdat hij niet compleet afgetuigd was???? Omdat het niet met met voorbedachte rade was???? Omdat hij niet in het ziekenhuis terecht kwam???? Omdat hij nog leeft????quote:Op maandag 3 december 2012 19:01 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Jawel
http://nieuws.marokko.nl/(...)99294c6abf150d5f3f2/
Waarom wordt er niets geschreven over sporting Martinus (joodse club) een speler van dat elftal heeft op zondag ook een grensrechter een klap verkocht, waarom komt dat niet in het nieuws???? Omdat sporting Martinus een joodse club is????
Je zou bijna denken dat je stiekem hoopt dat ze een paar weken moeten schoffelen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
Dan ben je 15 of 16 en ben je de rest van je leven moordenaar. Tja, zo heet het officieel dan niet. En zo worden ze ook niet bestraft. Zelfs voor moord met voorbedachten rade worden peanut-strafjes uitgedeeld, omdat het om minderjarigen gaat.
Het zal lastig worden om aan te tonen wie precies de fatale klappen of schoppen heeft toegebracht. Zal wel een paar weken schoffelen worden, wegens een licht vergrijp als "mishandeling met de dood tot gevolg".
Dank je, ik trap later mijn kinderen ook gewoon de straat op als ik geen zin in ze heb of als ze irritant aan het doen zijn, laat ze maar lekker hangen en we zien wel wat het wordt.quote:
Daar heb je vooral alle niet domkoppen mee, de ouders van de kids dienen voorgelicht te worden. Het probleem is niet voetbal hèquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
Dan ben je 15 of 16 en ben je de rest van je leven moordenaar. Tja, zo heet het officieel dan niet. En zo worden ze ook niet bestraft. Zelfs voor moord met voorbedachten rade worden peanut-strafjes uitgedeeld, omdat het om minderjarigen gaat.
Het zal lastig worden om aan te tonen wie precies de fatale klappen of schoppen heeft toegebracht. Zal wel een paar weken schoffelen worden, wegens een licht vergrijp als "mishandeling met de dood tot gevolg".
Serieus... scheidsrechters zouden eens een paar maand moeten staken. Gewoon het verloop van alle competities eens flink saboteren zodat die domkoppen gaan nadenken.
Nee, ik hoop dat ze een paar jaar de bak indraaien, maar dat gebeurt toch niet. Dit soort daden kan plaatsvinden omdat we jarenlang veel te soft hebben opgetreden. Jongeren van 15-16 zijn zoveel mans omdat hun daden nooit serieuze consequenties hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat je stiekem hoopt dat ze een paar weken moeten schoffelen.
Dan gaan die domkoppen desnoods nog lopen k*tten bij het curling, vrees ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
Serieus... scheidsrechters zouden eens een paar maand moeten staken. Gewoon het verloop van alle competities eens flink saboteren zodat die domkoppen gaan nadenken.
Ik post enkel een reactie ,er blijken toch twee kampen te zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:05 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Omdat het 1 klap was???? Omdat hij niet compleet afgetuigd was???? Omdat het niet met met voorbedachte rade was???? Omdat hij niet in het ziekenhuis terecht kwam???? Omdat hij nog leeft????
Denk eens na man voordat je in een mislukte slachtofferrol springt.
Puik plan. Elfletterig biedt zich aan als scheidsrechter.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:07 schreef Elfletterig het volgende:
lol.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:17 schreef tralalala het volgende:
Misschien dat het de profs wakker schudt, als je ziet hoe ze soms tekeer gaan tegen scheidsrechters.
Dat heeft ook weer effect op de jeugd.
Wa denkte ge zelluf?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik vraag me af he...als ze alle 3 ontkennen tegen het hoofd van die man te hebben getrapt...zouden ze er dan nog redelijk er onderuit kunnen komen qua straf?
Het is de schuld van Strootman en van Bommel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:17 schreef tralalala het volgende:
Misschien dat het de profs wakker schudt, als je ziet hoe ze soms tekeer gaan tegen scheidsrechters.
Dat heeft ook weer effect op de jeugd.
het is de schuld van die 3 jongensquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is de schuld van Strootman en van Bommel.
Volgens mij wel maar hij is toch nog de kantine ingevlucht, dus dan wordt de straf vast en zeker nog lager want hij was niet ter plekke overleden...quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik vraag me af he...als ze alle 3 ontkennen tegen het hoofd van die man te hebben getrapt...zouden ze er dan nog redelijk er onderuit kunnen komen qua straf?
Precies ! Schorsen die twee voor het gehele seizoen !quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is de schuld van Strootman en van Bommel.
Toon eerst maar eens aan dat het overlijden een direct gevolg is van de mishandeling.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alsog dat nog effect zou hrbben op deze jongens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:36 schreef GoodGawd het volgende:
VVD had toch in de campagne een reclame spot met strenger straffen etc. Nou ik zeg uitvoeren die hap.
Kans is wel kleiner dan iig.quote:
Ik peins er niet over. Ik snap niet dat mensen nog zo gek zijn om zich voor zulk werk te lenen. Precies daarom moeten ze het werk eens een tijdje stilleggen. Kan zijn dat er dan eens wat respect voor ze komt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:21 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Puik plan. Elfletterig biedt zich aan als scheidsrechter.
Omdat jij dat wil?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toon eerst maar eens aan dat het overlijden een direct gevolg is van de mishandeling.
Populistische verkiezingspraat. Komt in de praktijk geen bal van terecht. Het is op dit moment niet eens duidelijk wie precies bij de "actie" betrokken waren. Ook is onduidelijk welke klappen of schoppen de man fataal zijn geworden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:36 schreef GoodGawd het volgende:
VVD had toch in de campagne een reclame spot met strenger straffen etc. Nou ik zeg uitvoeren die hap.
Helaas realiteit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Populistische verkiezingspraat. Komt in de praktijk geen bal van terecht. Het is op dit moment niet eens duidelijk wie precies bij de "actie" betrokken waren. Ook is onduidelijk welke klappen of schoppen de man fataal zijn geworden.
Even ter indicatie: de minderjarige bedenkers van de Facebookmoord - een moord met voorbedachte rade - zijn veroordeeld tot 2 jaar jeugddetentie: http://nos.nl/artikel/439696-cel-bedenkers-facebookmoord.html
In deze zaak zijn de daders 15 en 16. In juridische zin is er geen sprake van moord; überhaupt was er geen voorbedachten rade of iets dergelijks in het spel. Het is een mishandeling met dodelijke afloop.
Eerder dit jaar is een 18-jarige man (meerderjarig dus) veroordeeld tot 2,5 jaar cel waarvan 10 maanden voorwaardelijk voor een zware mishandeling met dodelijke afloop. Dat is netto dus 20 maanden. En dat was dan ook nog een zaak met één duidelijke dader, een duidelijke klap en aantoonbaar verband met de dood van het slachtoffer.
Serieus... als deze 15- en 16-jarige daders een jaar jeugddetentie krijgen, is dat al bijzonder veel. En let wel: dit is niet wat ik hoop, of hoe ik vind dat het zou moeten zijn. Het is wat ik denk dat er gebeurt. Hooguit, zeg ik er uitdrukkelijk bij.
Dat is niet zo lastig. Sterke verdenking op niet natuurlijke dood. Gemeentelijk lijkschouwer zorgt voor obductie. Als je dan contusiehaarden aantreft in het hoofd, een stel ribfracturen en een miltruptuur mag je concluderen dat hij overleden is als gevolg van de mishandeling. Ergo: zware mishandeling leidend tot de dood lijkt me geen gekke inzet voor het OM. 15 jaartjes brommen dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Toon eerst maar eens aan dat het overlijden een direct gevolg is van de mishandeling.
Wat wil je anders dan gaan doen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:02 schreef yvonne het volgende:
aar wat is dat geroep over dit weekend alles aflasten?
Nou dát zal helpen zeg
Ik zou het echt niet weten, wel weet ik dat geen enkele stille tocht, aflasten van dingen ooit geholpen hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Wat wil je anders dan gaan doen?
Het is dan ook niet om hier iets tegen te doen maar uit respect voor de overledene. De KNVB kan er niks tegen doen. Dat moet de politiek lekker uitzoeken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten, wel weet ik dat geen enkele stille tocht, aflasten van dingen ooit geholpen hebben.
Ik denk dat dat zeker wel zal helpen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:02 schreef yvonne het volgende:
Maar wat is dat geroep over dit weekend alles aflasten?
Nou dát zal helpen zeg.
Het is trouwens geen incident.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:12 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker wel zal helpen.
Iedereen heeft er dan last van, en dat iedereen toch wel tot nadenken..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |