SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat begreep ik, Nice, Giant, Cube wat is het?
super mooie fiets!quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad. De mannen met stalen ballen hebben gelijk gekregen.
[..]
[ afbeelding ]
Mijn ballen zijn van carbon.quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad. De mannen met stalen ballen hebben gelijk gekregen.
[..]
[ afbeelding ]
En dan wel 2kg aan water mee zeulenquote:Op maandag 3 december 2012 15:09 schreef eentwee het volgende:
Dus de komende tijd maar eens rustig projectje van makenVoorlopig blijven het mijn aluminium rossen die aan de pekel blootgesteld worden.
Met deze wielen is het gewicht net onder de 6kg. Dat wordt dus wel iets meer maar ik ga 'm proberen onder de 6.8 te houden. Met Powertap![]()
Ik denk dat 1-2 sowieso die 2kg aan water mee zou nemen, ongeacht of zn fiets 6 of 9 kilo weegt..quote:Op maandag 3 december 2012 15:19 schreef janatwork het volgende:
[..]
En dan wel 2kg aan water mee zeulen
ik ben 29+ maar.. dat levert maar 20minuutjes extra op. Vind nog wel meevallenquote:Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef Pritt het volgende:
http://www.marmottecyclo.nl/marmotte-2013/informatie/
Pff wie is hier boven de 29? Die hebben het weer makkelijk voor goud.
Hey WTF? Vorig jaar was het 9.48 voor categorie D, nu moet ik het ineens in 9.47 doen? Dat gaat niet lukken hoor, ik heb mn rit exact zo gevisualiseerd dat ik in 9.47.45 sec binnenrol!quote:Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef Pritt het volgende:
http://www.marmottecyclo.nl/marmotte-2013/informatie/
Pff wie is hier boven de 29? Die hebben het weer makkelijk voor goud.
Hou me vast, hou me vast..quote:Op maandag 3 december 2012 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Wil wel een kaart van Patroon, dan kan hij na de tijd bij z'n maten patsen over z'n goud
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden.quote:Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef Pritt het volgende:
Ik heb ook werkelijk geen idee wat voor mij realistisch is. Ik denk dat ik maar gewoon moet proberen zilver te halen. Dus 9:23.
Precies mijn doel. Maar dan zal ik eerst al die onnodige kilo's er maar af gaan trainen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden.
lijkt me nog een behoorlijke opgave als kok zijndequote:Op maandag 3 december 2012 19:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Precies mijn doel. Maar dan zal ik eerst al die onnodige kilo's er maar af gaan trainen.
Dat spreekt me eigenlijk ook nog het meeste aan. Ik denk eraan donderdagavond te arriveren en zondag weer terug te rijden, of evt. nog ergens anders heen, maar dat hangt af of het kaasmeisje vrij krijgt op die data.quote:Op maandag 3 december 2012 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Geyle fiets!
Ik ga wel Marmotte fietsen, maar dan lekker op de camping met m'n fietskip.
jup.. ook mijn doel. Wil hem uitrijden. Zou het erg teleurstellend vinden, als ik bijvoorbeeld de alpe niet meer opmag omdat het 18uur geweest zou ..quote:Op maandag 3 december 2012 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden.
Dat is 16 per uur. Dat moet je toch redden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup.. ook mijn doel. Wil hem uitrijden. Zou het erg teleurstellend vinden, als ik bijvoorbeeld de alpe niet meer opmag omdat het 18uur geweest zou ..
Idd. Pauzeren kan bergaf wel.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
Alle haarspeldbochten bergop binnendoor pakken. En zo min mogelijk pauze inlassen.
En zorgen dat je op de vlakke stukken in een groepje zit.
Tijdens de koers nam ik altijd een banaan mee en die stouwde ik in een vol peloton in 1x in mijn mondquote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
Er zijn 4 buitencategorie cols.
1.)Glandon met aanloop over de Croix de Fer, niet heel steil op een paar stukken in het begin na loopt die mooi, wel heel lang 30km ofzo.
2.)Telegraphe loopt mooi, niet bijzonder steil. Ongeveer 10km lang.
3.) Galibier steile klim, en zwaar 18km geloof ik?
4.) Alpe d'Huez is gewoon een naar ding. 13km lang.
Beste ga je col 1 en 2 submaximaal op en col 3 en 4 maximaal. Als je redelijk op schema de Galibier boven komt rijd je 'm zeker uit.
@ No-P idd, maar dan moet je wel gewend zijn op de fiets iets te eten te pakken uit je shirt en in je bakkes te stouwen.
Ja, het 1e stuk vanaf de top van de Galibier tot aan waar je op de Lautaret komt? Daar is ook geen vangrails. De Lautaret is best wel een drukke provinciale weg met een paar tunnels halfweg.quote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef Pritt het volgende:
Ik ben geen sissy in de afdalingen maar die afdaling aan Lautaret kant vond ik wel eng. Super stijl en veel grind op de weg.
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden.quote:Op maandag 3 december 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:
Of er nu wel of niet een vangrail zit, maakt geen reet uit als je gewoon op de weg blijft.![]()
De afdaling van de Croix de Fer, dat is me een listig ding. Veel scherpe stenen en grind op de weg en onverwacht opdoemende scherpe bochten met diepe afgronden.quote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef Pritt het volgende:
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden.
Dan nog maakt wel of geen vangrail niets uit, als je op de weg blijftquote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef Pritt het volgende:
[..]
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden.
Dat hebbie zeker van je vriendin afgekeken hoe dat moet?quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tijdens de koers nam ik altijd een banaan mee en die stouwde ik in een vol peloton in 1x in mijn mond
quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat hebbie zeker van je vriendin afgekeken hoe dat moet?
Met die gedachte kan je je helm voortaan ook wel thuislaten. Want je moet op de weg blijven.quote:Op maandag 3 december 2012 21:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan nog maakt wel of geen vangrail niets uit, als je op de weg blijft
Als je dat asfalt daar ziet piep je wel anders. Zo grof dat je bij iedere valpartij finaal open ligt. En dan niet een paar schaafwondjes hé. Nee tot op het bot! Dat eerste stuk afdaling van de Galibier is net alsof je gelanceerd wordt als je te vroeg je rem loslaat.quote:Op maandag 3 december 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:
Of er nu wel of niet een vangrail zit, maakt geen reet uit als je gewoon op de weg blijft.![]()
Bedankt voor tip!quote:Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je dat asfalt daar ziet piep je wel anders. Zo grof dat je bij iedere valpartij finaal open ligt. En dan niet een paar schaafwondjes hé. Nee tot op het bot! Dat eerste stuk afdaling van de Galibier is net alsof je gelanceerd wordt als je te vroeg je rem loslaat.
En op die twee valsplat stukken gewoon lekker linkeballen in een groep, met name vanaf de Lautaret naar Bourg, want dat ritme wisseling als je die eerste paar km de Alp op moet is net alsof je tegen een muur oprijdt. En niet de fout maken om vóór de Telegraph je vol te stouwen met eten want dat sta je dus net als Buzz een keer is overkomen, na 2 km Telegraph helemaal geparkeerd!
83.9 in oktoberquote:Op maandag 3 december 2012 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het 1e stuk vanaf de top van de Galibier tot aan waar je op de Lautaret komt? Daar is ook geen vangrails. De Lautaret is best wel een drukke provinciale weg met een paar tunnels halfweg.
op de Lautaret daal je in je uppie mss 40/50km/h maar in een groepje veel harder. De wind kan daar ook nogal eens in je nadeel waaien.
Daar zit ik dus ook mee.quote:Op maandag 3 december 2012 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat spreekt me eigenlijk ook nog het meeste aan. Ik denk eraan donderdagavond te arriveren en zondag weer terug te rijden, of evt. nog ergens anders heen, maar dat hangt af of het kaasmeisje vrij krijgt op die data.
Ah, vandaag dat je met de Hel van Twente continue in m'n wiel zat te plakken.. wedstrijdervaring!quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef the_critic het volgende:
ben zeker geen schijterd in afdalen, maar ook niet meer de held die ik was toen ik 20 was.. Gelukkig door jaaaren wedstrijdervaring wel goed stuurvast, kan eten onder het fietsen, weet goed een wieltje te pakken, op kantje te rijden etc..
Wel handig om heir vast de tips van de ervaren jongens te lezen
/fok mode.. deed een D1 training, en dat kan niet met die ontzettende okselgemiddeldes..quote:Op maandag 3 december 2012 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, vandaag dat je met de Hel van Twente continue in m'n wiel zat te plakken.. wedstrijdervaring!
Eten is voor iedereen een beetje persoonlijk maar ik deed het wel goed op om 4:30 uur proberen zo'n blik rijstepap naar binnen te werken, lukte meestal wel voor drie kwart. Achterzakken volstouwen met van die zachte koeken met bosvruchten, zou nu powerbars en een gelletje meenemen, eten in de afdaling van de Glandon gaat nu makkelijk nu die geneutraliseerd is. Dat was vroegah wel anders over dat geasfalteerde geitepad van de Croix de Fer. Zorgen dat je onderaan de Telegraph voldoende drinken hebt om in Valloire te komen. En dat stukje afdaling naar Valloir weer eten. En blijven drinken, ook als het niet zo warm is anders verlies je teveel vocht en is het te laat. Laatste beetje eten doe je tussen de Lautaret en Bourg.quote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt voor tip!
Wat adviseer je dan qua eten?
Ik had met m'n kip in het wiel tot aan La Grave precies 60 gemiddeld op de tellerquote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Pritt het volgende:
Ja dat eerste stuk idd. Zonder vangrails, diepe gronden haha. Nog stijl steil ook.
Ook prima. Heb net een nieuwe motor in m'n camper gezet, dus.quote:Op maandag 3 december 2012 21:54 schreef Gripper het volgende:
Zeg, van de mensen die meegaan: wie moet er nou echt koste wat kost in een huisje? Want anders kunnen we net zo goed 3 grote plekken op een camping reserveren en een half dorp opbouwen.
Elke avond lekker met je blote poten in het gras biertjes drinken en BBQ-en
Ik zou het wel weten, t.o.v. zo'n muf chalet.
Misschien is dat wel het belangrijkste, iedereen van ons die meegaat rijdt met regelmaat lange/stevige toertochten of een wedstrijd, dus weet hoe belangrijk eten is.quote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
En wat ook zo belangrijk is, voor mij althans, het route boek praktisch uit je hoofd kennen zodat je weet hoever die klim nog is en hoe lang het nog duurt, en je niet laten verrassen door een ineens omhoog lopende weg in een afdaling want daar kom je er ook nog wel een paar van tegen. Een Michelin kaart van 1:25000 in combinatie met de hoogte profielen op internet helpen je al een heel eind op weg. Focus, focus en focus!
Camping dan, stelletje prinsessen op de erwt? Als iemand er echt van overtuigd is dat ie niet kan slapen als het niet onder een echt dak is, dan heeft die gewoon pech als de meerderheid op een camping wil...quote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef Patroon het volgende:
Camping vind ik ook prima. Niet zoveel eisen. Vind het wel belangrijk om nu door te pakken met plannen, voordat we geen keuze meer hebben.
Ach Patroon gaat dat eerste stuk gewoon 80 want die heeft geen angst.quote:Op maandag 3 december 2012 21:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik had met m'n kip in het wiel tot aan La Grave precies 60 gemiddeld op de teller
Alleen is dat eerste stuk Galibier echt kut idd. Ik kan goed dalen, maar durfde daar niet volle bak te gaan! Het was nat en het waaide enorm.
Misschien, maar het is alleen maar een reservering, en we weten ruim vantevoren wel een definitief aantal deelnemers toch? Plek op een grasveld afstaan is makkelijker dan ruimte erbij creërenquote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef Patroon het volgende:
Haha...dalen doe ik in mijn herstelzone, geen D1. Jullie dalen in D3, door angst
Is goed Gripper. Is 10-12 man niet wat veel? Zijn 5 mensen die hem rijden + oksel en vrouw. Kaas kan nu ook mooi aansluiten op de camping.
Goed idee!quote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien, maar het is alleen maar een reservering, en we weten ruim vantevoren wel een definitief aantal deelnemers toch? Plek op een grasveld afstaan is makkelijker dan ruimte erbij creëren
Inderdaad. Maar t is 1000 km rijden vanaf Utrecht, dus dan zijn jullie een dag of 3 onderweg denk ik? Op tijd vertrekken, straks kom je aan als de marmotte al afgelopen is!quote:
Hoop van niet, want dat zijn er héél véél.quote:Op dinsdag 4 december 2012 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
Gaat heel de Nederlandse marmotterijderdelegatie zich hier melden?
Welkom, hoe zit het met de start van La Marmotte tegenwoordig?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:45 schreef Pietsie1 het volgende:
Nog nooit gepost hier, maar eens moet de 1e keer zijn.
Ingeschreven voor de Trophée de l'Oisans, oftewel:
• La Vaujany;
• Prix de Rousses;
• La Marmotte;
• Grimpée de l'Alpe.
Marmotte en Grimpée in 2010 al eens gereden. Doel in 2013: (stuk) harder dan toen. Hopelijk ligt er voor de Vaujany tegen die tijd fatsoenlijk asfalt in de afdaling van de Sarenne (met oog op de Tour). Prix de Rousses wordt dodelijk: 1600hm in 40km.
Tevens tussendoor wat bergjes rijden die ik nog niet heb gedaan: Izoard en de Madeleine bijvoorbeeld.
Eentwee die vindt voor 3 stuivers en een appel een luxe villa, een tentje is voor hem veel te makkelijk joh.quote:Op dinsdag 4 december 2012 06:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welkom, hoe zit het met de start van La Marmotte tegenwoordig?
Vroeger startte je in vakken van 250 of 500, weet ik even niet meer. Dan klonk om 7 uur het kanonschot en stoof je met 55km/h naar de voet van de Croix de Fer. En altijd gaan er dan een paar op de straat liggen bij die bruggetjes waar de weg wat smaller wordt. Is dat nog steeds zo of is het nu geneutraliseerd?
@Gripper: Camperen lijkt me gezellig, maar zo'n grote tent huren is wat mij betreft niet nodig, misschien voor eentwee?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:55 schreef Patroon het volgende:
Ben onderweg naar Amersfoort voor een inspanningstest. Gisteren nog een uurtje rustig op de tacx gereden met 2, 30min marmotte YouTube filmpjes ervoor.
Haha ik doe dit sowieso 1x per jaar. Ik had dit al eerder afgesproken maar 3 weken verschoven ivm niet fit. Maar idd mooi om te zien waar ik sta en waar ik heen moet. Misschien doe ik het in juni weer om te vergelijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Jij gaat een nieuwe benchmark zetten voor cyclo voorbereiding
"cottages"quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:33 schreef Pritt het volgende:
Ok dit zijn dus die cottages waar ik het over had. Lekker cheap maar toch prima. Zit op 2 km van Bourg in Allemont.
http://www.campinglesbouleauxoisans.com/fr/location-chalet.html
Zeker. Net zoiets als de hytte in Noorwegen. Verkies ik boven een tent iedere dag van de week.quote:
Je had beter een dag rust kunnen nemen voor die test...quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:55 schreef Patroon het volgende:
Ben onderweg naar Amersfoort voor een inspanningstest. Gisteren nog een uurtje rustig op de tacx gereden met 2, 30min marmotte YouTube filmpjes ervoor.
Wij hebben een kingsize luchtbed, en ik neem mijn eigen kussen en dekbed mee. Daar kan geen doorgezakt te kort en volgezweten hotel of hutbed tegenop.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:05 schreef Pritt het volgende:
Ja het is allemaal simpel maar zag er best prima irl uit. En ja luxer dan een tent, plus dat je dan al je campingspullen niet mee hoeft te nemen. Ik slaap ook wel lekkerder in een bed dan op een luchtbedje.
Zijn er in Europa nog hotels waar geen kingsize boxsprings in staan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wij hebben een kingsize luchtbed, en ik neem mijn eigen kussen en dekbed mee. Daar kan geen doorgezakt te kort en volgezweten hotel of hutbed tegenop.
Ja, ws de enige die ik betalen kan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er in Europa nog hotels waar geen kingsize boxsprings in staan?
Zoover is je vriendquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ws de enige die ik betalen kan.
t is niet dezelfde camping: die Pritt aangeeft is in Allemont, (bij de bocht waar de eerste valpartijen gaan plaatsvinden met al die stresskippen die koste wat kost vooraan willen zitten)quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:03 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zeker. Net zoiets als de hytte in Noorwegen. Verkies ik boven een tent iedere dag van de week.
Dus ik wil best met pritstift in een blokhut.Als het op dezelfde camping is kunnen we gewoon aanschuiven met een pleerol voor de bbq.
Een uurtje in herstel zone is juist goed (hf 130), omdat je fitter van de fiets komt, dan je er op gaat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:43 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Je had beter een dag rust kunnen nemen voor die test...
Die valpartijen waren meest nog voor Allemont, op het rechte stuk tussen Bourg en Rochetaillée. We fietsen het wel voordaags en groupe.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
t is niet dezelfde camping: die Pritt aangeeft is in Allemont, (bij de bocht waar de eerste valpartijen gaan plaatsvinden met al die stresskippen die koste wat kost vooraan willen zitten)
de camping die ik aangaf is in Les Sables. Ongeveer 1,5 km van elkaar verwijderd.
Die houten hutjes kosten je ook ongeveer 100 ¤ pppw, kamperen zal net iets goedkoper zijn.
Zo'n luxe tent is net als de hut qua inrichting, dus wat dat betreft weinig verschil.
Ik krijg hopelijk snel een prijs door van Ferme Noemie voor de luxe tenten.
Ik ga daar echt geen 55 proberen te rijden hoor. Die minuut die ik daarmee verlies pak ik al driedubbel terug als ik de stuwdam net na Allemond oprij, als iedereen ineens geparkeerd staatquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die valpartijen waren meest nog voor Allemont, op het rechte stuk tussen Bourg en Rochetaillée. We fietsen het wel voordaags en groupe.
vertel eens meer. was het een lactaat test, max inspanning? hoeveel vermogen getrapt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef Patroon het volgende:
Goede test gehad. Krijg de gegevens nog per mail.
Wat ik nu weet, vergeleken vorig jaar dec. Gewicht van 72 naar 69kg.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:29 schreef eentwee het volgende:
Met die test kunnen we mooi een richttijd voor de Marmotte uitrekenen. En als je die dan niet haalt klaag je gewoon het SMA aan
Je longinhoud is niet trainbaar, je maximale zuurstofopname gaat/kan wel omhoog als je beter getraind ben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:52 schreef eentwee het volgende:
Vo2max is toch juist niet trainbaar? Wel interessant. Is MLSShf het omslagpunt? 3.7W/kg dan
Vo2max is beperkt trainbaar ivm genetische aanleg, maar zeker wel te trainen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:52 schreef eentwee het volgende:
Vo2max is toch juist niet trainbaar? Wel interessant. Is MLSShf het omslagpunt? 3.7W/kg dan
Klopt, cru gezegd, je longen kan je niet groter maken, maar de zuurstofopname efficiëntie, dus hoe voert het lichaam de zuurstof naar de spieren en terug is wel te trainen, tot zekere hoogte.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:56 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Je longinhoud is niet trainbaar, je maximale zuurstofopname gaat/kan wel omhoog als je beter getraind ben.
Zo is het toch?
Hoe bepalen ze welke rek daar nog in zit, dus in welke mate het trainbaar is? Hebben ze daarvoor het gegeven dat-ie vorig jaar 52 was gebruikt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
v02max is 55. Dit was 52 en heb aanleg om deze door traing tot 60 te verhogen.
wel kleinerquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, cru gezegd, je longen kan je niet groter maken,
Dat compenseer je eenvoudig met een extreem lichte fiets toch.quote:
Omslagpunt 186 (volgens mij) D1 is 140-160. Ik zat altijd op 137-157 aan de hand dat ik het gevoel had dat mijn omslagpunt ongeveer 185 was. Mijn gevoel zat dus erg goed. De test van vorig jaar zei 192. Die 1min protocol testen zijn echt waardeloos.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:59 schreef eentwee het volgende:
Welke hartslag had je op omslagpunt? En de cruciale vraag: wat is nu je D1 zone?
[..]
Hoe bepalen ze welke rek daar nog in zit, dus in welke mate het trainbaar is? Hebben ze daarvoor het gegeven dat-ie vorig jaar 52 was gebruikt?
Hf 130 is bij mij al bijna D2quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een uurtje in herstel zone is juist goed (hf 130), omdat je fitter van de fiets komt, dan je er op gaat.
Goede test gehad. Krijg de gegevens nog per mail.
Dingetje is nog wel dat er geen triple op zit. Moet het marmotteprofiel eens goed bekijken om te zien of dat wel gaat lukken met 34x28.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat compenseer je eenvoudig met een extreem lichte fiets toch.
Wat heeft het voor nut om hartslagen met elkaar te vergelijken. Het zegt niks, noppes, nada.quote:
denk dat ik een 38-32 ga rijden.. daar moet het wel mee lukken toch?!quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dingetje is nog wel dat er geen triple op zit. Moet het marmotteprofiel eens goed bekijken om te zien of dat wel gaat lukken met 34x28.
Anders lees je de smiley ook even mee... Hup van die kast af...quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat heeft het voor nut om hartslagen met elkaar te vergelijken. Het zegt niks, noppes, nada.
Als je nu met een dubbel rijdt kun je waarschijnlijk helemaal geen cassette met een 32 steken vanwege de te korte kooi. Nieuwe achterderailleur + cassette is waarschijnlijk duurder dan een nieuw compact crankstel. Compact kun je altijd weer verkopen.. of je verkoopt je dubbel en koopt er een losse 38/39 bij voor NL.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef the_critic het volgende:
ik ken mijzelf ook niet als klimmer ghehe![]()
Ga iig niet een compact kopen voor alleen deze toch, en lichter dan 38-32 is dan dus volgens mij niet mogelijk..
Sterker nog: jouw 38-32 heeft een overbrengverhouding van 1,1875, dus 1 omwenteling met je crankstel is 1,1875 met je wiel , 2,52 meter per omwenteling.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:06 schreef the_critic het volgende:
ik ken mijzelf ook niet als klimmer ghehe![]()
Ga iig niet een compact kopen voor alleen deze toch, en lichter dan 38-32 is dan dus volgens mij niet mogelijk..
Ik had je smile niet gezien. Na je loze kreet, eerder vandaag, dacht ik dat dit weer zoiets wasquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:10 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Anders lees je de smiley ook even mee... Hup van die kast af...
lol sorry wou er nog bij zetten let op de steekquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:44 schreef eentwee het volgende:
Dat is een compact blad, Patroon heeft een triple.
op die oude dura-ace derailleurs kun je gewoon een 32 atb cassette gooien (voor mijn vriendin zat ie er afgelopen zomer op) en die wil ik er dan bij mij opgooien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je nu met een dubbel rijdt kun je waarschijnlijk helemaal geen cassette met een 32 steken vanwege de te korte kooi. Nieuwe achterderailleur + cassette is waarschijnlijk duurder dan een nieuw compact crankstel. Compact kun je altijd weer verkopen.. of je verkoopt je dubbel en koopt er een losse 38/39 bij voor NL.
ik 110 op compact bij shimano is het kleinste blad van een tripple 74mm steek maar campa geen ideequote:Op dinsdag 4 december 2012 14:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is dan de steek van een triple
Hoe bedoel je dat 12? Ik heb nu 50 voorblad. Dan kan qua bereik toch wel 34T? Zijn die er qua steek voor triple? 34-30 voor lijkt mij een fijnere overgang dan van 39 naar 30. Ik heb dan vaak een scheve ketting. Doe ik achter een 28 ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:39 schreef eentwee het volgende:
Is hetzelfde verschil als van 51 naar 39. 34T kan wel, TA Zelito gaat bijv tot 36T.
quote:De trainbaarheid van de VO2 max is relatief klein en wordt geschat op 15 tot 20%.
Bouchard (1988) onderzocht een en ander en kwam tot de slotsom dat de verbetering van de VO2 max door training per persoon nogal verschilde. Een en ander wordt mede bepaald door de genetische aanleg van de atleet. Dit geeft weer eens de complexiteit van het een en ander aan. Voor de beoordeling van het aërobe uithoudingsvermogen is niet alleen de VO2 max van belang, maar ook het percentage van de van de individuele VO2 max waarop gedurende langere tijd een inspanning geleverd kan worden. (de anaërobe drempel). Deze is veel beter te trainen en zou een verbetering van 50-70% kunnen opleveren. De verbetering van de VO2 max is terug te voeren op de aanpassingsreacties van de organen en orgaansystemen, die door de belasting aangesproken zijn.
Verder blijft de VO2 max een lastig en moeilijk gebied, waarbij genetische aanleg een belangrijke rol speelt. De VO2 max zegt natuurlijk ook niet alles over de kwaliteit van een atleet. In feite is het vooral van belang hoeveel procent van de VO2 max gedurende een bepaalde tijd efficiënt benut kan worden. Het blijft daarom dan ook een gegeven dat de VO2 max een parameter is die in zekere zin ook arbitrair is en dat ook wel zal blijven. Een marathon loper met een VO2 max van 75 kan beter presteren dan een marathonloper met een VO2 max van 80. Dat klinkt wellicht wat vreemd, maar dat is het niet.
In de internationale topatletiek werd in dit verband vaak verwezen naar Derek Clayton, met een persoonlijk marathon record van 2.08.34. Clayton had een VO2 max van 69,7 in 1973. Hij was in staat om 3 minuten per km te lopen op een VO2 max van 59,5.
De conclusie is dat Clayton een lage "zuurstofbehoefte" had bij een submaximale inspanning. De concurrenten, die in feite net zo goed presteerden als hij, benodigden echter een duidelijk hoger zuurstofverbruik. Clayton was blijkbaar in staat om 85% van zijn VO2 max te benutten tijdens de 42,2 km. En dat heeft hem toen heel wat overwinningen opgeleverd! En zijn concurrenten hadden allemaal een hogere VO2 max....
Vertaling via googletranslate:quote:Vous avez été nombreux à vous inscrire simultanément pour La Marmotte et la limite des pré-incrits a été vite atteinte (3 fois plus de demandes que l’an dernier).
Par précaution, nous avons suspendu à plusieurs reprises l’accès aux inscriptions, pour ne pas mettre en difficulté les serveurs et tous les traitements.
Information importante : < Il faut du temps parfois 5h et jusqu’à 72h (selon banques et pays) pour que les traitements de la banque nous retournent l’information et mettent automatiquement à jour la liste des pré-inscits.
Par conséquent si vous avez l’accusé de réception de la banque, le montant, la date et surtout la référence de transaction (à imprimer) votre pré-inscription est valide, même si votre nom n’apparaît pas immédiatement sur la liste.
Aussi soyez patient : certains par précaution se sont inscrits 2, voir 3 fois et encombré encore plus le serveur et surtout bloqué des places..
Marmotte en ligne <: limite atteinte à priori. Inscription en ligne suspendue.
Nous devons finir de vérifier les inscriptions en double et les annuler. Selon leur nombre, nous pourrons peut-être libérer quelques places et les remettre en ligne.
Trophée de l’Oisans <: il reste 280 places.
Marmotte par courrier <: il est trop tôt pour vous donner des informations. Premiers reçus, premiers servis, les non servis seront de toute façon placés en liste d’attente.
Inscriptions à épreuves multiples du Grand Trophée < :sélectionner le Grand Trophée (en haut) et désélectionner les épreuves non retenues (points attribués à partir de 4 cyclosportives)
Zoals ik dus begrijp zijn ze nu bezig met het annuleren van de dubbele inschrijvingen. Daarna wordt de registratie weer geopend en zoals het nu lijkt zijn er dan weer wat tickets te vergeven.quote:Velen van jullie hebben gelijktijdig inschrijven voor La Marmotte en de grens van de rol van pre-werd snel bereikt (3 keer meer aanvragen dan vorig jaar).
Uit voorzorg hebben we opgeschort meerdere malen toegang tot gegevens, niet om servers en alle behandelingen in verlegenheid te brengen.
Belangrijke informatie: <Het kost tijd soms tot 5 uur en 72 uur (afhankelijk van banken en landen) voor de behandeling van de bank gaan we terug informatie en automatisch bijwerken van de lijst van pre-inscits.
Daarom, als u de ontvangst van de bank, bedrag, de datum, en in het bijzonder de transactie referentie (print) uw pre-registratie is geldig, zelfs als uw naam niet op de lijst onmiddellijk.
Dus wees geduldig: sommige voorzorg geregistreerd 2, 3 keer en zie nog meer druk en vooral blokkeerde de server plaatsen ..
Marmot Online <: a priori limiet is bereikt. Online registratie opgeschort.
We moeten af controleren dubbele inschrijvingen en annuleren. Volgens hun aantal, kunnen we in staat om een aantal stoelen en weer online vrij te geven.
Trophee de l'Oisans <: er is 280 zitplaatsen.
Marmot per post <: het is nog te vroeg om je informatie. Ten eerste kreeg, het eerst maalt, unserved zal hoe dan ook worden geplaatst op een wachtlijst.
Inschrijving in meerdere gebeurtenissen van de Grand Trophy <: selecteer de Grand Trophy (boven) en schakel gebeurtenissen die niet behouden (punten toegekend van 4 cyclosportives)
8 zones is niet mis. Dat vindt Patroon zelfs overdrevenquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:49 schreef Gripper het volgende:
Zo, linkjes dumpen.
http://www.marmottecyclo.(...)sschema-Marmotte.pdf
Geloof het niet, dan had ie het hier wel zo trots als een hond met 3 lullen gemeld.quote:
Geloof me nou, als dat kanonschot valt gaat iedereen als een dolle op die 1e klim af, en jij ws. ook. Dat geeft niks en kost geen kracht als je in een groep van 500 man zit. Alleen zitten er een aantal bij die niet aan een peloton gewend zijn of de stuurvaardigheid van een visstick hebben. Het is niet zo dat er gevallen wordt omdat iedereen voorin wil zitten, het is gewoon een grote groep. Opletten dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga daar echt geen 55 proberen te rijden hoor. Die minuut die ik daarmee verlies pak ik al driedubbel terug als ik de stuwdam net na Allemond oprij, als iedereen ineens geparkeerd staat
Gezamenlijk de Marmotton voorfietsen op woensdag is een goeie. Dan kun je ook aanwijzen waar in de dorpjes de waterpompen staan (zo'n uitgeholde boom) zodat je niet bij die drukke bevoorradingen hoeft te stoppen. Beviel me in oktober ook goed: buisje isostar tabletten en zelf je drinken maken.
GVD heb er zin in man!quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geloof me nou, als dat kanonschot valt gaat iedereen als een dolle op die 1e klim af, en jij ws. ook. Dat geeft niks en kost geen kracht als je in een groep van 500 man zit. Alleen zitten er een aantal bij die niet aan een peloton gewend zijn of de stuurvaardigheid van een visstick hebben. Het is niet zo dat iedereen voorin wil zitten, het is gewoon een grote groep. Opletten dus.
Ja, ik ook. Ik heb ook zin in Trois Ballons maar ik geloof dat ik de enige ben die ze heeft ingeschreven.quote:
Bikkelquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
Kloteweer
http://app.strava.com/activities/30917155
Gisteren ook
http://app.strava.com/activities/30773543
Oké laat maar weten als je gaat en zin hebt om te meeten. Ik ben er.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:56 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk er nog even over na of ik de trois ballons ga fietsen, past wel mooi in de voorbereiding.
Was wel wat interesse vanuit fietsmaatjes volgens mij, en zou voor diegene die niet hebben kunnen inschrijven/geen zin hadden in dat gedoe wel een mooie vervanging zijn. Nog even interesse peilen dus.
Sowieso niemand die jou verslaat hier qua hardheid. Baasquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:53 schreef kaasplankje het volgende:
Kloteweer
http://app.strava.com/activities/30917155
Gisteren ook
http://app.strava.com/activities/30773543
Dat is zelfs bij PBP zo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geloof me nou, als dat kanonschot valt gaat iedereen als een dolle op die 1e klim af, en jij ws. ook. Dat geeft niks en kost geen kracht als je in een groep van 500 man zit. Alleen zitten er een aantal bij die niet aan een peloton gewend zijn of de stuurvaardigheid van een visstick hebben. Het is niet zo dat er gevallen wordt omdat iedereen voorin wil zitten, het is gewoon een grote groep. Opletten dus.
Hoe ouwer hoe taaier. Kijk maar naar Ivo. Ik fiets geen 1000km aan een stuk, dus baas boven baas.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:34 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Sowieso niemand die jou verslaat hier qua hardheid. Baas
Is dat wel exotisch genoeg voor je?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik denk ook nog na over trois ballons. Dat past verder wel in de vakantieplanning. Weet alleen niet of ik genoeg tijd heb om voor te trainen en ga dat wel nodig hebben.
Ouwe pik ouwe pijp.Mijn gloriejaren komen er nog aan dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe ouwer hoe taaier. Kijk maar naar Ivo. Ik fiets geen 1000km aan een stuk, dus baas boven baas.
Alleszins een stuk exotischer dan heen en terug over de heuvelrug van de dtcquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is dat wel exotisch genoeg voor je?
100 km toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:50 schreef eentwee het volgende:
Ik weet nog wel een leuk trainingsrondje over de heuvelrug. Doe je 1x Alpe d'Huez.
Correct. Al is het dan nog een nep dubbel want 50.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:07 schreef Narcotical het volgende:
Op een compact kan je toch gewoon een 39er gooien, mits je maar de goede steek koopt
Je kan er ook altijd nog een 53 bij nemen natuurlijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Correct. Al is het dan nog een nep dubbel want 50.
Das wel vet. Dus als ik een nieuwe fiets koop, kan ik het beste een compact nemen en in Nederland de 34 en 50 omzetten voor een 39 en 53T?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Je kan er ook altijd nog een 53 bij nemen natuurlijk
Waar koop je die?quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:13 schreef MarcoD het volgende:
Ta specialite Nerius voor campa compact, ik heb een 39 maar 42 zou hier in de polder iets beter zijn. Ben er in ieder geval tevreden mee
Is er in 10 speed en in 11 speed.
Ik heb hem hier vandaan: http://www.mantel-bikepar(...)]=4510&spec[20]=2292quote:
Als je van plan bent om veel in de bergen te rijden en perse geen triple wilt is dat een hele plausibele oplossing iddquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Das wel vet. Dus als ik een nieuwe fiets koop, kan ik het beste een compact nemen en in Nederland de 34 en 50 omzetten voor een 39 en 53T?
Laat zo'n klus cash uitbetalen, heb je gelijk een voorraadje voor in de toekomst ook.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:31 schreef Oksel het volgende:
Kan niet. Ze beheert de bankrekeningen en TAN codes komen op haar tel. aan
quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:31 schreef Oksel het volgende:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:31 schreef Oksel het volgende:
triple is niet soignee.. dus komt er gewoon NIET op !quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Als je van plan bent om veel in de bergen te rijden en perse geen triple wilt is dat een hele plausibele oplossing idd
Narcotical geeft juist een oplossing waar geen triple voor nodig is. Ik wil op nieuwe fiets ook geen triple meer. Ook al fiets ik niet super veel in de bergen, als ik het doe wil ik het wel met het goede verzet doen. Dan is zo'n compact met extra 39 en 53 blad wel een mooie oplossing.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:20 schreef the_critic het volgende:
[..]
triple is niet soignee.. dus komt er gewoon NIET op !
Het blijft gedoe. Je doet het puur voor de stoerquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Narcotical geeft juist een oplossing waar geen triple voor nodig is. Ik wil op nieuwe fiets ook geen triple meer. Ook al fiets ik niet super veel in de bergen, als ik het doe wil ik het wel met het goede verzet doen. Dan is zo'n compact met extra 39 en 53 blad wel een mooie oplossing.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:41 schreef Patroon het volgende:
Dat is wel kut ja... Dus niet zo simpel. Dan maar gewoon dubbel met 11speed.
Een dubbel ookquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
Daar kan hij zich wel overheen zetten, maar het is meer (bewegend) gewicht....
Ik heb het ook precies zo. FSA SL-K light compact crankstel, daarop ziet het er ook niet lullig uit. En ook met steek 110 heb je gewoon alle keuze uit bladen: ik heb nu een 53 met die rood witte streep die vanuit de crank doorloopt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Narcotical geeft juist een oplossing waar geen triple voor nodig is. Ik wil op nieuwe fiets ook geen triple meer. Ook al fiets ik niet super veel in de bergen, als ik het doe wil ik het wel met het goede verzet doen. Dan is zo'n compact met extra 39 en 53 blad wel een mooie oplossing.
0.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:03 schreef No-P het volgende:
Patroon? Bij Guido geweest? Wat kost dat?
Wat kost het de verzekeringquote:
Volgens mij 110 voor inspanningstest en ecg. Anaerobedrempeltest. Staat wel op www.sportarts.org. Ik kan kosteloos 2x per jaar.quote:
Moet je wel op hartslag trainen als je er iets mee wil doen. Misschien vergoed je verzekering het ook wel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:19 schreef Oksel het volgende:
Geef toch al veel te veel uit aan 't fietsen, kan d'r ook nog wel bij.
500km verder op m'n crosser, de crank gaat nu echt alle kanten op.
Nee, ik heb de goedkoopste der goedkoopste verzekeringen. Ik betaal duizendmiljoen eur eigen risico ongeveer als er iets gebeurd. Ik verzeker zo min mogelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je wel op hartslag trainen als je er iets mee wil doen. Misschien vergoed je verzekering het ook wel?
110quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:33 schreef No-P het volgende:
170 voor drempeltest. Hmm, ik moet er 2 hebben. Volgens mij vergoed mijn verzekering maar 150 ofzo per jaar.
welke verzekeraar? ik zit nu bij menzis, betaal 127¤ en die vergoeden 100 ¤ / jaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:32 schreef Patroon het volgende:
Ik betaal 120 per maand en maak maximaal gebruik van fysiotherapie en die metingen. Dat 10tje bovenop de basis kan wel uit
Waar zie je dat? Ik moet de rekening nog krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:40 schreef No-P het volgende:
Inspanningstest + ECG (loopband of fietsergometer) 110 euro
VO2 max-test (HFmax/VO2 max bepaling) loopband/fietsergometer 140 euro
Anaerobe drempeltest (VO2, HF en vermogen) loopband/fietsergometer 170 euro
dat staat op de site
Passen niet, andere steek. FSA is Shimano type crankset.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:30 schreef Oksel het volgende:
Ik heb nog dubbel kettingbladen van m'n oude fiets, maar 10SP. Nu 11SP. Wat gaat daar fout aan?
In 2010, toen de afdaling van de Glandon voor het eerst geneutraliseerd was, was het ongeveer zo:quote:Welkom, hoe zit het met de start van La Marmotte tegenwoordig?
Vroeger startte je in vakken van 250 of 500, weet ik even niet meer. Dan klonk om 7 uur het kanonschot en stoof je met 55km/h naar de voet van de Croix de Fer. En altijd gaan er dan een paar op de straat liggen bij die bruggetjes waar de weg wat smaller wordt. Is dat nog steeds zo of is het nu geneutraliseerd?
sportarts.org.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:10 schreef Patroon het volgende:
Heb ik ook de tarieven van. Heb je directe link, kan niet vinden.
Fryslânquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:49 schreef Patroon het volgende:
De Friesland Zorgverzekeraar. Basis + Aanvulling Standaard.
Waarom komen wij elkaar 's ochtends nooit meer tegen? Ben je gepromoveerd naar een ander rondje?quote:
Hahaquote:Op woensdag 5 december 2012 08:43 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom komen wij elkaar 's ochtends nooit meer tegen? Ben je gepromoveerd naar een ander rondje?
Afdalen en hard een bocht door is een grote belasting voor je banden. Dus er rijden dan procentueel meer mensen lek dan bij het gezapig bergop peddelen. En als er zoveel procent van 7000 man lek rijdt in de eerste grote afdaling, dan lijkt het soms alsof iedereen lek zit. Zie je bij toertochten toch ook? er lijken er meer langs de kant te staan plakken dan er daadwerkelijk op de fiets zitten.quote:Op woensdag 5 december 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso marmotte op nieuwe banden rijden?
Wat is de betekenis van de term "ingeladen"?
Inderdaad ieder toertocht weer zie je in de eerste kilometers voor je gevoel de helft langs de kant staanquote:Op woensdag 5 december 2012 09:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Afdalen en hard een bocht door is een grote belasting voor je banden. Dus er rijden dan procentueel meer mensen lek dan bij het gezapig bergop peddelen. En als er zoveel procent van 7000 man lek rijdt in de eerste grote afdaling, dan lijkt het soms alsof iedereen lek zit. Zie je bij toertochten toch ook? er lijken er meer langs de kant te staan plakken dan er daadwerkelijk op de fiets zitten.
Ik denk dat pietsie bedoelt dat ze in een ambulance ingeladen worden. Als een bandje klapt in volle afdaling is het weinigen gegeven om de fiets netjes op de weg te houden
Ah, op die manier ingeladenquote:Op woensdag 5 december 2012 09:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Afdalen en hard een bocht door is een grote belasting voor je banden. Dus er rijden dan procentueel meer mensen lek dan bij het gezapig bergop peddelen. En als er zoveel procent van 7000 man lek rijdt in de eerste grote afdaling, dan lijkt het soms alsof iedereen lek zit. Zie je bij toertochten toch ook? er lijken er meer langs de kant te staan plakken dan er daadwerkelijk op de fiets zitten.
Ik denk dat pietsie bedoelt dat ze in een ambulance ingeladen worden. Als een bandje klapt in volle afdaling is het weinigen gegeven om de fiets netjes op de weg te houden
Kan ik wel begrijpen ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad ieder toertocht weer zie je in de eerste kilometers voor je gevoel de helft langs de kant staan![]()
1 keer klapband gehad in afdaling maar gelukkig redelijk aan het begin. Reed 40 ofzo en voelde het al aankomen dus was al begonnen met remmen. Alsnog niet prettige ervaring, rest van de dag zit je dan echt niet lekker op de fiets
Je hebt gelijk, op mijn mobiel kon ik die onderste rijen niet zien.quote:Op woensdag 5 december 2012 07:36 schreef No-P het volgende:
[..]
sportarts.org.
rechterscherm: tarieven
Dan staan die anaerobedrempeltesten precies onder vo2 max test
Inderdaad, ingeladen in een ambulance.quote:Afdalen en hard een bocht door is een grote belasting voor je banden. Dus er rijden dan procentueel meer mensen lek dan bij het gezapig bergop peddelen. En als er zoveel procent van 7000 man lek rijdt in de eerste grote afdaling, dan lijkt het soms alsof iedereen lek zit. Zie je bij toertochten toch ook? er lijken er meer langs de kant te staan plakken dan er daadwerkelijk op de fiets zitten.
zo, de tips weer opgeslagen in mijn word bestandje.. blijf maar doorkomen met die tipsquote:Op woensdag 5 december 2012 11:09 schreef Pietsie1 het volgende:
[..]
Inderdaad, ingeladen in een ambulance.
Een lekke band kan pech zijn. Vaak is er echter sprake van slecht materiaal, al dan niet in combinatie met een gebrek aan daalcapaciteiten. Slepend remmen, latex binnenbanden en plastic velglint helpen over het algemeen niet echt mee.
Nieuwe banden kan, maar hoeft zeker niet. Zolang ze maar niet opgereden zijn of (ernstige) beschadigingen op het loopvlak of in de wang hebben. Ga je voor nieuwe banden: maak er eerst even een paar ritjes mee, want nieuw vind ik ze altijd wat vettig, waardoor je minder grip hebt.
Nog wat praktische dingen over de Marmotte-route:
• Onderaan de Glandon liggen een paar drempels. Menigeen verliest daar bidons. Koop goede bidonhouders () of rijd er enigszins met beleid overheen. Had zelf nergens last van.
• Verderop in het Marienne-dal liggen er spoorrails diagonaal over de weg. Je moet wel je best doen al wil je daar vallen, maar het kan geen kwaad om het te weten.
• Ravitailllering onderaan de Galibier is ná Valoire. Dus niet dat je denkt dat je hem hebt gemist, gewoon doorfietsen![]()
Heb de route niet meer zo goed in m'n hoofd zitten, dus ik ga ook zeker het parkoers van tevoren nog een keer rijden. Zal de dinsdag worden. Zonder Alpe d'Huez uiteraard.
Handig ja, ik doe hetzelfde. Laatst die route tips van Gripper ook al opgeslagen.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
zo, de tips weer opgeslagen in mijn word bestandje.. blijf maar doorkomen met die tips
In Rivier d'Allemont (halverwege de beklimming van de Glandon) staan vlak na elkaar 2 van die dorpspompen pal langs de weg, allebei met prima "eau potable"quote:Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
zo, de tips weer opgeslagen in mijn word bestandje.. blijf maar doorkomen met die tips
Smeltwaterstroompjes kun je flink ziek van wordenquote:Op woensdag 5 december 2012 11:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
In Rivier d'Allemont (halverwege de beklimming van de Glandon) staan vlak na elkaar 2 van die dorpspompen pal langs de weg, allebei met prima "eau potable"
In het kleine dorpje aan het begin van de col du telegraphe zit ook een waterpunt.
Verder: we zijn daar relatief aan het begin van de zomer, dus overal vloeien de smeltwaterstroompjes rijkelijk. Handig, want je moet veel drinken op een warme dag!
Neem een klein rood achterlampje (die simpele met elastiekje van de Hema wegen niks en passen zo om je zadelpen) mee voor in de tunnels, en zet die aan zodra je op de weg vanaf de lautaret naar Bourg komt. Oppassen in de tunnels, sommigen zijn matig verlicht, en er zitten diepe putten/putdeksels.
Niet als een dolle door de dorpjes tijdens afdalen. Voor de mensen die daar wonen is het geen wedstrijd, maar een gewone vrije zaterdag, dus lekker naar de boulangerie, kletsen met de buren etc. Vooral op de weg naar Bourg, la Grave, monetier les bains, dat zijn drukke toeristische plaatsjes.
Dat zal tijdens La Marmotte wel meevallen, maar het is beter idd om niet vol door een blinde bocht te gaan. Maar dat lijkt me evident.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:30 schreef Pritt het volgende:
Vorige keer dat ik de Glandon afdaalde (dus richting Allemont) lig er een rotsblok groter dan een voetbal midden op de weg. Knal daar met 80 op en je bent ook dood.
Vriend van me ook, in limburg. Met 60 km/uur 100 meter voor een rotonde beginnen met remmen. Hij schoof over de weg en eindigde vlak voor een auto die net kon remmen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben eens keihard een afdaling afgegaan en op het einde was een rotonde
Ik weet het, ik weet het. Maar ja, weten en doen, hè?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:10 schreef the_critic het volgende:
nee inderdaad... constant met ingeknepen remmen wekt teveel warmte op, dus lekke banden. En te gespannen op een fiets zorgt ook niet voor soepele bochten. Schrikreacties bij kleine dingetjes.. nee ook zeker niet aan te raden. Ontspannen, veilig en soepel naar beneden
Is toch een kwestie van veel doen en oefenen. Ik heb de afgelopen 6 jaar in de bergen gefietst, zowel bepakt als op de racefiets en aan het einde van een vakantie daal ik een stuk zekerder, soepeler en harder dan aan het begin.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet het. Maar ja, weten en doen, hè?
Als je maar strak rechts houdt dan, met dat watjesgedrag en niet zonder te kijken van je lijn afwijkt. Gisteravond een filmpje van de marmotte 2012 bekeken, en al die wielertoeristen zwabberen echt van links naar rechts over de weg, rijden naast elkaar in de afdaling van de galibier en glandon... Die wegen zijn smal, en niet afgezet! Er is autoverkeer beide kanten op, dus dat wordt echt oppassen, en goede dalers zullen zich vooral ergeren aan al die pannekoeken.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:06 schreef cafca het volgende:
Ik ben sowieso ook een watje in de afdaling, wat het overigens niet altijd veiliger maakt....
Lijkt me een prima fietsje voor die prijs, mits in goede staat.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:20 schreef janatwork het volgende:
Wat vinden jullie btw van deze crossfiets?
Koopje.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:20 schreef janatwork het volgende:
voor dat geld.. kun je je geen buil aan vallen lijkt mequote:Op woensdag 5 december 2012 13:20 schreef janatwork het volgende:
Prijs loopt wel hard op. Er is nu al 200e geboden.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:53 schreef the_critic het volgende:
[..]
voor dat geld.. kun je je geen buil aan vallen lijkt me
En een beetje bluffen.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:04 schreef eentwee het volgende:
Bij zoiets moet je niet (mee)bieden maar mailen met een goed bod, 250¤ ofzo.
In Groningen heb je gelukkig geen trams (nog niet). Ik doe vaak bunny-hops, al ben ik daarmee ook wel eens onderuit gegaanquote:Op woensdag 5 december 2012 11:24 schreef kaasplankje het volgende:
Als ik met nattig weer over schuine trambaan moet loopt het mij dun door de koersbroek. Al meerdere keren keihard gevallen daardoor.
Goed bezig! Die 140 km is een mooie start voor een geweldig 2013quote:Op woensdag 5 december 2012 20:17 schreef Freddeh het volgende:
Lijkt me een mooie afsluiter voor dit topic: Ik ben ingeschreven voor de RVV 2013, 140km.
Meer mensen die behoefte hebben ter plaatse een dikke wielrenner uit te lachen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |