SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 december 2012 14:55 schreef No-P het volgende:
[..]
Dat begreep ik, Nice, Giant, Cube wat is het?
super mooie fiets!quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad. De mannen met stalen ballen hebben gelijk gekregen.
[..]
[ afbeelding ]
Mijn ballen zijn van carbon.quote:Op maandag 3 december 2012 15:01 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad. De mannen met stalen ballen hebben gelijk gekregen.
[..]
[ afbeelding ]
En dan wel 2kg aan water mee zeulenquote:Op maandag 3 december 2012 15:09 schreef eentwee het volgende:
Dus de komende tijd maar eens rustig projectje van makenVoorlopig blijven het mijn aluminium rossen die aan de pekel blootgesteld worden.
Met deze wielen is het gewicht net onder de 6kg. Dat wordt dus wel iets meer maar ik ga 'm proberen onder de 6.8 te houden. Met Powertap![]()
Ik denk dat 1-2 sowieso die 2kg aan water mee zou nemen, ongeacht of zn fiets 6 of 9 kilo weegt..quote:Op maandag 3 december 2012 15:19 schreef janatwork het volgende:
[..]
En dan wel 2kg aan water mee zeulen
ik ben 29+ maar.. dat levert maar 20minuutjes extra op. Vind nog wel meevallenquote:Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef Pritt het volgende:
http://www.marmottecyclo.nl/marmotte-2013/informatie/
Pff wie is hier boven de 29? Die hebben het weer makkelijk voor goud.
Hey WTF? Vorig jaar was het 9.48 voor categorie D, nu moet ik het ineens in 9.47 doen? Dat gaat niet lukken hoor, ik heb mn rit exact zo gevisualiseerd dat ik in 9.47.45 sec binnenrol!quote:Op maandag 3 december 2012 16:26 schreef Pritt het volgende:
http://www.marmottecyclo.nl/marmotte-2013/informatie/
Pff wie is hier boven de 29? Die hebben het weer makkelijk voor goud.
Hou me vast, hou me vast..quote:Op maandag 3 december 2012 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Wil wel een kaart van Patroon, dan kan hij na de tijd bij z'n maten patsen over z'n goud
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden.quote:Op maandag 3 december 2012 17:41 schreef Pritt het volgende:
Ik heb ook werkelijk geen idee wat voor mij realistisch is. Ik denk dat ik maar gewoon moet proberen zilver te halen. Dus 9:23.
Precies mijn doel. Maar dan zal ik eerst al die onnodige kilo's er maar af gaan trainen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden.
lijkt me nog een behoorlijke opgave als kok zijndequote:Op maandag 3 december 2012 19:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Precies mijn doel. Maar dan zal ik eerst al die onnodige kilo's er maar af gaan trainen.
Dat spreekt me eigenlijk ook nog het meeste aan. Ik denk eraan donderdagavond te arriveren en zondag weer terug te rijden, of evt. nog ergens anders heen, maar dat hangt af of het kaasmeisje vrij krijgt op die data.quote:Op maandag 3 december 2012 16:22 schreef Tommeke het volgende:
Geyle fiets!
Ik ga wel Marmotte fietsen, maar dan lekker op de camping met m'n fietskip.
jup.. ook mijn doel. Wil hem uitrijden. Zou het erg teleurstellend vinden, als ik bijvoorbeeld de alpe niet meer opmag omdat het 18uur geweest zou ..quote:Op maandag 3 december 2012 17:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik hem binnen de toegestane tijd kan uitrijden ben ik tevreden.
Dat is 16 per uur. Dat moet je toch redden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup.. ook mijn doel. Wil hem uitrijden. Zou het erg teleurstellend vinden, als ik bijvoorbeeld de alpe niet meer opmag omdat het 18uur geweest zou ..
Idd. Pauzeren kan bergaf wel.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef kaasplankje het volgende:
Alle haarspeldbochten bergop binnendoor pakken. En zo min mogelijk pauze inlassen.
En zorgen dat je op de vlakke stukken in een groepje zit.
Tijdens de koers nam ik altijd een banaan mee en die stouwde ik in een vol peloton in 1x in mijn mondquote:Op maandag 3 december 2012 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
Er zijn 4 buitencategorie cols.
1.)Glandon met aanloop over de Croix de Fer, niet heel steil op een paar stukken in het begin na loopt die mooi, wel heel lang 30km ofzo.
2.)Telegraphe loopt mooi, niet bijzonder steil. Ongeveer 10km lang.
3.) Galibier steile klim, en zwaar 18km geloof ik?
4.) Alpe d'Huez is gewoon een naar ding. 13km lang.
Beste ga je col 1 en 2 submaximaal op en col 3 en 4 maximaal. Als je redelijk op schema de Galibier boven komt rijd je 'm zeker uit.
@ No-P idd, maar dan moet je wel gewend zijn op de fiets iets te eten te pakken uit je shirt en in je bakkes te stouwen.
Ja, het 1e stuk vanaf de top van de Galibier tot aan waar je op de Lautaret komt? Daar is ook geen vangrails. De Lautaret is best wel een drukke provinciale weg met een paar tunnels halfweg.quote:Op maandag 3 december 2012 20:00 schreef Pritt het volgende:
Ik ben geen sissy in de afdalingen maar die afdaling aan Lautaret kant vond ik wel eng. Super stijl en veel grind op de weg.
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden.quote:Op maandag 3 december 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:
Of er nu wel of niet een vangrail zit, maakt geen reet uit als je gewoon op de weg blijft.![]()
De afdaling van de Croix de Fer, dat is me een listig ding. Veel scherpe stenen en grind op de weg en onverwacht opdoemende scherpe bochten met diepe afgronden.quote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef Pritt het volgende:
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden.
Dan nog maakt wel of geen vangrail niets uit, als je op de weg blijftquote:Op maandag 3 december 2012 20:39 schreef Pritt het volgende:
[..]
Dan ben je daar nog niet naar beneden gereden.
Dat hebbie zeker van je vriendin afgekeken hoe dat moet?quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tijdens de koers nam ik altijd een banaan mee en die stouwde ik in een vol peloton in 1x in mijn mond
quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat hebbie zeker van je vriendin afgekeken hoe dat moet?
Met die gedachte kan je je helm voortaan ook wel thuislaten. Want je moet op de weg blijven.quote:Op maandag 3 december 2012 21:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan nog maakt wel of geen vangrail niets uit, als je op de weg blijft
Als je dat asfalt daar ziet piep je wel anders. Zo grof dat je bij iedere valpartij finaal open ligt. En dan niet een paar schaafwondjes hé. Nee tot op het bot! Dat eerste stuk afdaling van de Galibier is net alsof je gelanceerd wordt als je te vroeg je rem loslaat.quote:Op maandag 3 december 2012 20:26 schreef Patroon het volgende:
Of er nu wel of niet een vangrail zit, maakt geen reet uit als je gewoon op de weg blijft.![]()
Bedankt voor tip!quote:Op maandag 3 december 2012 21:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je dat asfalt daar ziet piep je wel anders. Zo grof dat je bij iedere valpartij finaal open ligt. En dan niet een paar schaafwondjes hé. Nee tot op het bot! Dat eerste stuk afdaling van de Galibier is net alsof je gelanceerd wordt als je te vroeg je rem loslaat.
En op die twee valsplat stukken gewoon lekker linkeballen in een groep, met name vanaf de Lautaret naar Bourg, want dat ritme wisseling als je die eerste paar km de Alp op moet is net alsof je tegen een muur oprijdt. En niet de fout maken om vóór de Telegraph je vol te stouwen met eten want dat sta je dus net als Buzz een keer is overkomen, na 2 km Telegraph helemaal geparkeerd!
83.9 in oktoberquote:Op maandag 3 december 2012 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, het 1e stuk vanaf de top van de Galibier tot aan waar je op de Lautaret komt? Daar is ook geen vangrails. De Lautaret is best wel een drukke provinciale weg met een paar tunnels halfweg.
op de Lautaret daal je in je uppie mss 40/50km/h maar in een groepje veel harder. De wind kan daar ook nogal eens in je nadeel waaien.
Daar zit ik dus ook mee.quote:Op maandag 3 december 2012 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat spreekt me eigenlijk ook nog het meeste aan. Ik denk eraan donderdagavond te arriveren en zondag weer terug te rijden, of evt. nog ergens anders heen, maar dat hangt af of het kaasmeisje vrij krijgt op die data.
Ah, vandaag dat je met de Hel van Twente continue in m'n wiel zat te plakken.. wedstrijdervaring!quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef the_critic het volgende:
ben zeker geen schijterd in afdalen, maar ook niet meer de held die ik was toen ik 20 was.. Gelukkig door jaaaren wedstrijdervaring wel goed stuurvast, kan eten onder het fietsen, weet goed een wieltje te pakken, op kantje te rijden etc..
Wel handig om heir vast de tips van de ervaren jongens te lezen
/fok mode.. deed een D1 training, en dat kan niet met die ontzettende okselgemiddeldes..quote:Op maandag 3 december 2012 21:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, vandaag dat je met de Hel van Twente continue in m'n wiel zat te plakken.. wedstrijdervaring!
Eten is voor iedereen een beetje persoonlijk maar ik deed het wel goed op om 4:30 uur proberen zo'n blik rijstepap naar binnen te werken, lukte meestal wel voor drie kwart. Achterzakken volstouwen met van die zachte koeken met bosvruchten, zou nu powerbars en een gelletje meenemen, eten in de afdaling van de Glandon gaat nu makkelijk nu die geneutraliseerd is. Dat was vroegah wel anders over dat geasfalteerde geitepad van de Croix de Fer. Zorgen dat je onderaan de Telegraph voldoende drinken hebt om in Valloire te komen. En dat stukje afdaling naar Valloir weer eten. En blijven drinken, ook als het niet zo warm is anders verlies je teveel vocht en is het te laat. Laatste beetje eten doe je tussen de Lautaret en Bourg.quote:Op maandag 3 december 2012 21:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bedankt voor tip!
Wat adviseer je dan qua eten?
Ik had met m'n kip in het wiel tot aan La Grave precies 60 gemiddeld op de tellerquote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Pritt het volgende:
Ja dat eerste stuk idd. Zonder vangrails, diepe gronden haha. Nog stijl steil ook.
Ook prima. Heb net een nieuwe motor in m'n camper gezet, dus.quote:Op maandag 3 december 2012 21:54 schreef Gripper het volgende:
Zeg, van de mensen die meegaan: wie moet er nou echt koste wat kost in een huisje? Want anders kunnen we net zo goed 3 grote plekken op een camping reserveren en een half dorp opbouwen.
Elke avond lekker met je blote poten in het gras biertjes drinken en BBQ-en
Ik zou het wel weten, t.o.v. zo'n muf chalet.
Misschien is dat wel het belangrijkste, iedereen van ons die meegaat rijdt met regelmaat lange/stevige toertochten of een wedstrijd, dus weet hoe belangrijk eten is.quote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef buzz1291 het volgende:
En wat ook zo belangrijk is, voor mij althans, het route boek praktisch uit je hoofd kennen zodat je weet hoever die klim nog is en hoe lang het nog duurt, en je niet laten verrassen door een ineens omhoog lopende weg in een afdaling want daar kom je er ook nog wel een paar van tegen. Een Michelin kaart van 1:25000 in combinatie met de hoogte profielen op internet helpen je al een heel eind op weg. Focus, focus en focus!
Camping dan, stelletje prinsessen op de erwt? Als iemand er echt van overtuigd is dat ie niet kan slapen als het niet onder een echt dak is, dan heeft die gewoon pech als de meerderheid op een camping wil...quote:Op maandag 3 december 2012 22:01 schreef Patroon het volgende:
Camping vind ik ook prima. Niet zoveel eisen. Vind het wel belangrijk om nu door te pakken met plannen, voordat we geen keuze meer hebben.
Ach Patroon gaat dat eerste stuk gewoon 80 want die heeft geen angst.quote:Op maandag 3 december 2012 21:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik had met m'n kip in het wiel tot aan La Grave precies 60 gemiddeld op de teller
Alleen is dat eerste stuk Galibier echt kut idd. Ik kan goed dalen, maar durfde daar niet volle bak te gaan! Het was nat en het waaide enorm.
Misschien, maar het is alleen maar een reservering, en we weten ruim vantevoren wel een definitief aantal deelnemers toch? Plek op een grasveld afstaan is makkelijker dan ruimte erbij creërenquote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef Patroon het volgende:
Haha...dalen doe ik in mijn herstelzone, geen D1. Jullie dalen in D3, door angst
Is goed Gripper. Is 10-12 man niet wat veel? Zijn 5 mensen die hem rijden + oksel en vrouw. Kaas kan nu ook mooi aansluiten op de camping.
Goed idee!quote:Op maandag 3 december 2012 22:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien, maar het is alleen maar een reservering, en we weten ruim vantevoren wel een definitief aantal deelnemers toch? Plek op een grasveld afstaan is makkelijker dan ruimte erbij creëren
Inderdaad. Maar t is 1000 km rijden vanaf Utrecht, dus dan zijn jullie een dag of 3 onderweg denk ik? Op tijd vertrekken, straks kom je aan als de marmotte al afgelopen is!quote:
Hoop van niet, want dat zijn er héél véél.quote:Op dinsdag 4 december 2012 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
Gaat heel de Nederlandse marmotterijderdelegatie zich hier melden?
Welkom, hoe zit het met de start van La Marmotte tegenwoordig?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:45 schreef Pietsie1 het volgende:
Nog nooit gepost hier, maar eens moet de 1e keer zijn.
Ingeschreven voor de Trophée de l'Oisans, oftewel:
• La Vaujany;
• Prix de Rousses;
• La Marmotte;
• Grimpée de l'Alpe.
Marmotte en Grimpée in 2010 al eens gereden. Doel in 2013: (stuk) harder dan toen. Hopelijk ligt er voor de Vaujany tegen die tijd fatsoenlijk asfalt in de afdaling van de Sarenne (met oog op de Tour). Prix de Rousses wordt dodelijk: 1600hm in 40km.
Tevens tussendoor wat bergjes rijden die ik nog niet heb gedaan: Izoard en de Madeleine bijvoorbeeld.
Eentwee die vindt voor 3 stuivers en een appel een luxe villa, een tentje is voor hem veel te makkelijk joh.quote:Op dinsdag 4 december 2012 06:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welkom, hoe zit het met de start van La Marmotte tegenwoordig?
Vroeger startte je in vakken van 250 of 500, weet ik even niet meer. Dan klonk om 7 uur het kanonschot en stoof je met 55km/h naar de voet van de Croix de Fer. En altijd gaan er dan een paar op de straat liggen bij die bruggetjes waar de weg wat smaller wordt. Is dat nog steeds zo of is het nu geneutraliseerd?
@Gripper: Camperen lijkt me gezellig, maar zo'n grote tent huren is wat mij betreft niet nodig, misschien voor eentwee?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:55 schreef Patroon het volgende:
Ben onderweg naar Amersfoort voor een inspanningstest. Gisteren nog een uurtje rustig op de tacx gereden met 2, 30min marmotte YouTube filmpjes ervoor.
Haha ik doe dit sowieso 1x per jaar. Ik had dit al eerder afgesproken maar 3 weken verschoven ivm niet fit. Maar idd mooi om te zien waar ik sta en waar ik heen moet. Misschien doe ik het in juni weer om te vergelijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Jij gaat een nieuwe benchmark zetten voor cyclo voorbereiding
"cottages"quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:33 schreef Pritt het volgende:
Ok dit zijn dus die cottages waar ik het over had. Lekker cheap maar toch prima. Zit op 2 km van Bourg in Allemont.
http://www.campinglesbouleauxoisans.com/fr/location-chalet.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |