Hoeveel staan er op het programma?quote:
1. De rest is in de hele maand januari. En bij jou? Maar ik heb ook nog gewoon mijn scriptie die doorloopt en ik zit nu met iets waar ik bijna niks over kan vinden. Zò irritant.quote:Op maandag 3 december 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoeveel staan er op het programma?
Gewoon puur jonguh.quote:Op maandag 3 december 2012 11:28 schreef Tchock het volgende:
Ik heb Jameson gekregen van Sint, dus binnenkort eens Irish Coffee maken
quote:Op maandag 3 december 2012 11:28 schreef Tchock het volgende:
Ik heb Jameson gekregen van Sint, dus binnenkort eens Irish Coffee maken
Drie in de week voor kerstquote:Op maandag 3 december 2012 11:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
1. De rest is in de hele maand januari. En bij jou? Maar ik heb ook nog gewoon mijn scriptie die doorloopt en ik zit nu met iets waar ik bijna niks over kan vinden. Zò irritant.
Damn dat is ook wel een baggertijdstip.quote:Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Drie in de week voor kerst![]()
Mocht ik alles gehaald hebben, dan heb ik de maand januari vrij. Of nouja, half januari begint mijn stage, maar daar heb ik ontzettend veel zin in dus ach
Ik bedoel maar!quote:Op maandag 3 december 2012 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Damn dat is ook wel een baggertijdstip.Wanneer moet je dan cadeau's kopen
Ah op die fiets. Geniet ervan dan.quote:Op maandag 3 december 2012 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb meestal geen Ierse whiskey in huis, dus nu wil ik het een keer proberen ook
Dat is bagger iddquote:Op maandag 3 december 2012 11:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik bedoel maar!
Idiote regel ook, 5 punts vakken worden in de week voor kerst afgenomen, 10 punts vakken na de kerstvakantie. Mijn master bestaat uit enkel 5 punts vakken
Vorige week al een klein beginnetje gemaakt, maar de rest gaat ook gewoon door. Vrij hatelijkquote:Op maandag 3 december 2012 11:33 schreef Actaeon het volgende:
Dat is bagger iddDus je nu al hard aan het blokken?
ja hequote:Op maandag 3 december 2012 11:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vorige week al een klein beginnetje gemaakt, maar de rest gaat ook gewoon door. Vrij hatelijk
Dat is inderdaad het probleem. Dat de rest gewoon doorloopt.quote:Op maandag 3 december 2012 11:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vorige week al een klein beginnetje gemaakt, maar de rest gaat ook gewoon door. Vrij hatelijk
Raar is dat, ik kon zaterdag ook alles pas op het moment van openen in winkelwagentje gooienquote:Op maandag 3 december 2012 12:29 schreef Yreal het volgende:
hoeren uva, kan mijn wg aanmeldingen niet eens klaar zetten en moet dus eerst gaan w achten tot de inschrijving open gaat en dan moet ik alles per vak gaan doen.
Sis gaat hard vastlopen straks
alles heeft dus nog zo'n rood vakje in sisquote:Op maandag 3 december 2012 12:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Raar is dat, ik kon zaterdag ook alles pas op het moment van openen in winkelwagentje gooienVroeger kon dat altijd weken, maanden, jaren van te voren al.
Ja, idemquote:Op maandag 3 december 2012 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
alles heeft dus nog zo'n rood vakje in sis
ik moet eens gaan ontbijtenquote:Op maandag 3 december 2012 12:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Witte broodjes met een laagje filet americain en een gebakken eitje
heb jij enig idee hoe theorie/praktijk en onderzoeksmethode werkt?quote:Op maandag 3 december 2012 12:36 schreef Tchock het volgende:
Ik ben mijn handschoenen verloren denk ik, de fijnste en duurste die ik ooit heb gehad
ik ben de weg even kwijtquote:Op maandag 3 december 2012 12:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Nou, ik zit alvast klaar voor SIS
Eh? Ik ook?quote:Op maandag 3 december 2012 12:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb jij enig idee hoe theorie/praktijk en onderzoeksmethode werkt?
oh wacht, ik heb cip natuurlijk gehaald![]()
ik ook, maar kwam toch uit op z,z,z,z en zquote:Op maandag 3 december 2012 12:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik heb maar even een schema opgesteld, want anders raak ik ook helemaal de weg kwijt
Alles apart invoeren
Allemaal avondonderwijs?quote:Op maandag 3 december 2012 12:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik ook, maar kwam toch uit op z,z,z,z en z
Ik heb geen idee meer tegenwoordig. Volgens mij wel, aangezien het me logisch lijkt dat die stof in Contractenrecht I of II terecht is gekomen, maar ik zou het niet weten.quote:Op maandag 3 december 2012 12:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
moet dat vak nou wel of niet? ik heb het ook niet in mijn studieplan staan
andere vraag, schrijf jij je in?quote:Op maandag 3 december 2012 12:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee meer tegenwoordig. Volgens mij wel, aangezien het me logisch lijkt dat die stof in Contractenrecht I of II terecht is gekomen, maar ik zou het niet weten.
Ik heb dat ding voor nominale studenten gevolgd en op basis daarvan zit ik nu in:quote:Op maandag 3 december 2012 12:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
theorie praktijk en onderzoeksmethode http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/c/12879.html
mnmm oke. PFE ga ik alleen niet waar kunnen maken dus ik laat dat denk ik lekker voor volgend jaar staanquote:Op maandag 3 december 2012 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat ding voor nominale studenten gevolgd en op basis daarvan zit ik nu in:
Bestuurs(proces)recht II
Europees recht - II Overgangsvak
Fundamentele rechten
Personen-, familie- en erfrecht
Dus nee, denk ik
pak bestuursrecht 2, ondernemingsrecht, insolventierechtquote:Op maandag 3 december 2012 12:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb dat ding voor nominale studenten gevolgd en op basis daarvan zit ik nu in:
Bestuurs(proces)recht II
Europees recht - II Overgangsvak
Fundamentele rechten
Personen-, familie- en erfrecht
Dus nee, denk ik
Eh, ik neem aan in hoeverre de noodzaak van het overtreden van de APV gerechtvaardigd wordt door de ernst van de situatie?quote:Op maandag 3 december 2012 13:01 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Kent iemand het Opticien-arrest? Zo ja, welke rol speelde de proportionaliteit en subsidiariteit hier eigenlijk? Ik kan me wel iets bij de subsidiariteit voorstellen, maar kan geen argumenten bedenken dat de opticien proportioneel bezig is geweest.
Ah, op die manier. Bij subsidiariteit dacht ik aan het feit dat de opticien geen andere mogelijkheid had om hetzelfde doel, namelijk de klant helpen, te bereiken.quote:Op maandag 3 december 2012 13:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, ik neem aan in hoeverre de noodzaak van het overtreden van de APV gerechtvaardigd wordt door de ernst van de situatie?
Hmm, dat weet ik niet zeker. Tijd geleden dat ik dat arrest gelezen heb hoor, maar zou je niet eerder zeggen dat het te maken heeft met het doel van de overtreden bepaling (rust voor omwonenden) ten opzichte van het doel van de overtreding?quote:Op maandag 3 december 2012 13:10 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Bij subsidiariteit dacht ik aan het feit dat de opticien geen andere mogelijkheid had om hetzelfde doel, namelijk de klant helpen, te bereiken.
SIS is gek genoeg een verademing t.o.v. Studiewebquote:
Heb ook nog één jaar Studieweb gehad, vond dat best te pruimen. SIS daarentegenquote:Op maandag 3 december 2012 13:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
SIS is gek genoeg een verademing t.o.v. Studieweb
Studieweb
Beterschap.quote:Op maandag 3 december 2012 13:14 schreef Maharbal het volgende:
Ik zit ziek thuis, meh. Loop al tijden te kwakkelen.
Straks maar eens vitamine C inslaan (altijd lekker, vitamine C inslaan als je al ziek bent) en dan maar eens een serie kijken ofzo.
Dat is inderdaad het voordeel van de Master. Er wordt voor elk vaak toch vaak maar één college gegeven dus hoef je niet meer 's ochtends op te staan voor SIS.quote:Op maandag 3 december 2012 13:56 schreef Ryon het volgende:
Hopelijk is SIS over een uurtje wel weer afgekoeld. Hoewel het voor mastervakken wat minder uitmaakt.
Beterschap. Paracetamol doet ook vaak wonderenquote:Op maandag 3 december 2012 13:14 schreef Maharbal het volgende:
Ik zit ziek thuis, meh. Loop al tijden te kwakkelen.
Straks maar eens vitamine C inslaan (altijd lekker, vitamine C inslaan als je al ziek bent) en dan maar eens een serie kijken ofzo.
Bij mij zijn er dan wel enkele werkgroepen op soms, voor mij, irritante tijden. Dus dan moet je welquote:Op maandag 3 december 2012 14:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het voordeel van de Master. Er wordt voor elk vaak toch vaak maar één college gegeven dus hoef je niet meer 's ochtends op te staan voor SIS.
Ik heb gelukkig haast geen werkgroepen(werkgroepen zijn bahquote:Op maandag 3 december 2012 14:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij mij zijn er dan wel enkele werkgroepen op soms, voor mij, irritante tijden. Dus dan moet je wel
kan, in de zin dat je ook zonder bachelor kan gaan werken.quote:Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef Studeur het volgende:
Weet iemand of je een master MOET doen na je bachelor? Een docent zei net dat de studie rechten minstens 4 jaar duurt maar ik dacht dat je na je bachelor gewoon kunt gaan werken.
Storm is over hequote:
Hoeveel vakken ga je wel niet volgen dan?quote:Op maandag 3 december 2012 15:09 schreef Ryon het volgende:
Mooi, komend semester 4 dagen per week een 09.00 tot 18.00 rooster aan colleges. Dan heb ik ook nog een dagje per week ruimte voor de scriptie.
SIS is en blijft wel behoorlijk onoverzichtelijk. Het had allemaal zo overzichtelijk kunnen zijn.
Wat een ziek vol rooster dan. Vind mijn 3 dagen al veel.quote:Op maandag 3 december 2012 15:09 schreef Ryon het volgende:
Mooi, komend semester 4 dagen per week een 09.00 tot 18.00 rooster aan colleges. Dan heb ik ook nog een dagje per week ruimte voor de scriptie.
SIS is en blijft wel behoorlijk onoverzichtelijk. Het had allemaal zo overzichtelijk kunnen zijn.
Afhankelijk van waar ik toegang tot krijg binnen sociale en politieke wetenschappen zullen het zo rond de 12 vakken zijn voor komend semester. Grappig genoeg zijn alle vakken in de ochtend sociologisch van aard en 's middags allemaal juridisch. Om die reden sluit het wonderwel goed op elkaar aan.quote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoeveel vakken ga je wel niet volgen dan?
Bizarquote:Op maandag 3 december 2012 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar ik toegang tot krijg binnen sociale en politieke wetenschappen zullen het zo rond de 12 vakken zijn voor komend semester. Grappig genoeg zijn alle vakken in de ochtend sociologisch van aard en 's middags allemaal juridisch. Om die reden sluit het wonderwel goed op elkaar aan.
Jammer man was misschien wel leuk geweest. Wil je je onderwerp delen toevalligquote:Op maandag 3 december 2012 15:28 schreef Ryon het volgende:
Momenteel bezig met de eerste opzet. Thema wel al binnen en waarschijnlijk ook al een begeleider te pakken. Ik hoop half januari zowel het onderwerp als het onderzoeksvoorstel geheel te hebben ingeleverd.
Ik heb er mee gespeeld om de afstudeerscriptie te koppelen aan een afstudeerstage. Dus 9 /tm 5 arbeiden en tegelijkertijd onderzoek doen en vandaar uit de scripties schrijven. Helaas is er sinds dit jaar (eigenlijk vanaf 1 januari 2013) het een en ander veranderd waardoor dit praktisch niet meer te organiseren valtIn plaats daarvan dus van 9 t/m 5 studeren en het onderzoek dan maar vanuit de universiteit doen.
Ik vraag me echt af hoe moeilijk het kan zijn als iedere nitwit een perfect werkende webshop op kan zettenquote:Op maandag 3 december 2012 15:09 schreef Ryon het volgende:
Het precieze onderwerp is nog niet helemaal rond. Ik moet nog even navragen wat wel en niet de bedoeling is en mogelijk is. Het thema is: 'de staat als beschermer'. De vraag dus in hoeverre de staat verplicht is (al dan niet door de grondwet, sociaal handvest en het EVRM) om aan mensen of aan burgers bescherming te bieden tegen allerlei vormen van kwaad. Het onderwerp zou hem kunnen liggen binnen het vreemdelingenrecht, aangezien daar dat spanningsveld op allerlei manieren voelbaar is. Maar dat is niet de keuze waar ik het meest mee heb, hoewel het wel voor de hand zou liggen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jammer man was misschien wel leuk geweest. Wil je je onderwerp delen toevallig? Mag ook via DM.
Hmm oké. Wel redelijk actueel dan ook denk ik dus dat maakt het wellicht ook wat toegankelijker?quote:Op maandag 3 december 2012 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het precieze onderwerp is nog niet helemaal rond. Ik moet nog even navragen wat wel en niet de bedoeling is en mogelijk is. Het thema is: 'de staat als beschermer'. De vraag dus in hoeverre de staat verplicht is (al dan niet door de grondwet, sociaal handvest en het EVRM) om aan mensen of aan burgers bescherming te bieden tegen allerlei vormen van kwaad. Het onderwerp zou hem kunnen liggen binnen het vreemdelingenrecht, aangezien daar dat spanningsveld op allerlei manieren voelbaar is. Maar dat is niet de keuze waar ik het meest mee heb, hoewel het wel voor de hand zou liggen.
Ja, het makkelijkst is natuurlijk om iets te nemen dat ook een beetje de gemoederen bezig houdt en waar dus een heleboel over gepubliceerd wordt. De orginaliteitsprijs moet je niet willen winnen met een essay of een scriptie, dat heb ik de afgelopen jaren wel meegekregen.quote:Op maandag 3 december 2012 15:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm oké. Wel redelijk actueel dan ook denk ik dus dat maakt het wellicht ook wat toegankelijker?
En het lijkt me gezien veel van je posts hier wel een onderwerp dat je past.
En waarom kies jij daar niet voor?quote:Op maandag 3 december 2012 16:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, het makkelijkst is natuurlijk om iets te nemen dat ook een beetje de gemoederen bezig houdt en waar dus een heleboel over gepubliceerd wordt. De orginaliteitsprijs moet je niet willen winnen met een essay of een scriptie, dat heb ik de afgelopen jaren wel meegekregen.
Maar het is natuurlijk ook leuk om iets doen wat wel helemaal van jezelf is. Die vrijheid krijg je tijdens een masterscriptie (in tegenstelling tot een Phd of onderzoek op basis van een opdracht) wel. Het wordt dus nog een beetje schipperen.
Wat ook meespeelt bij het kiezen van een masterscriptie onderwerp (ik denk dat jij dat nu ook merkt?) is natuurlijk dat het ook een visitekaartje is voor een potentiele werkgever. Om die reden is het ook aanlokkelijk om een (althans, in mijn geval) positief bestuursrechtelijk onderwerp te pakken en dat te koppelen aan de praktijk (wat bijv. met de afstudeerstage mogelijk was) wat niet geheel toevallig ook 90% van de andere masterstudenten doet. Dan ben je een stuk praktijkgerichter bezig. Niet heel erg academisch, maar wel zo makkelijk om jezelf mee te positioneren als starter.
Nou ik heb mijn onderwerp en onderzoeksplan etc. al af en ingediend en ben al bezig met schrijven.quote:Op maandag 3 december 2012 16:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, het makkelijkst is natuurlijk om iets te nemen dat ook een beetje de gemoederen bezig houdt en waar dus een heleboel over gepubliceerd wordt. De orginaliteitsprijs moet je niet willen winnen met een essay of een scriptie, dat heb ik de afgelopen jaren wel meegekregen.
Maar het is natuurlijk ook leuk om iets doen wat wel helemaal van jezelf is. Die vrijheid krijg je tijdens een masterscriptie (in tegenstelling tot een Phd of onderzoek op basis van een opdracht) wel. Het wordt dus nog een beetje schipperen.
Wat ook meespeelt bij het kiezen van een masterscriptie onderwerp (ik denk dat jij dat nu ook merkt?) is natuurlijk dat het ook een visitekaartje is voor een potentiele werkgever. Om die reden is het ook aanlokkelijk om een (althans, in mijn geval) positief bestuursrechtelijk onderwerp te pakken en dat te koppelen aan de praktijk (wat bijv. met de afstudeerstage mogelijk was) wat niet geheel toevallig ook 90% van de andere masterstudenten doet. Dan ben je een stuk praktijkgerichter bezig. Niet heel erg academisch, maar wel zo makkelijk om jezelf mee te positioneren als starter.
Goede vraag. Mijn verstand zegt ook dat ik het wel moet doen. Maar het heeft denk ik te maken met het naïeve geloof dat een oprecht academisch paper toch meer eeuwigheidswaarde heeft. Ik heb veel zogenaamde 'artikel 4' (artikel 4 wordt dan en dan gebruikt in de praktijk en dit zegt de HR erover) scripties doorgelezen, en hoe degelijk en praktisch zij ook zijn, het komt niet heel volwaardig over.quote:
Dat bedoelde ik inderdaad met de orginaliteitsprijs. Het is erg leuk om een onderwerp te hebben waar jij eigenlijk de enige bent die daar over schrijft of iets over gaat publiceren. Maar je maakt het jezelf er ook wel heel erg lastig mee. Het is veel fijner als je kan kiezen uit 1000 op mate gesneden artikelen, proefschriften en onderzoeken dan als je steeds zelf het wiel moet uitvinden.quote:Op maandag 3 december 2012 16:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou ik heb mijn onderwerp en onderzoeksplan etc. al af en ingediend en ben al bezig met schrijven.Mijn onderwerp is dan weer puur academisch van aard en is verre van praktijkgericht. Maar het is wel een onderwerp/rechtsgebied dat ik heel interessant vind en ontzettend leuk vind om onderzoek naar te doen. Keerzijde is wel dat er relatief vrij weinig over geschreven is (het is in ieder geval origineel) maar dat je soms wel lang moet zoeken voor je iets bruikbaars hebt.
Ik weet het niet hoor, ik vind dit eigenlijk veel leuker. En het geeft je toch meer het gevoel dat je iets bijdraagt. Vind ik dan. En als je dan eens een keer iets moois gevonden hebt is het wel meteen leuker dan als ik bij wijze van een random WFR opensla en een artikeltje over 'Het goodwillbegrip in de IB' vind. Daar komt bij dat je nu ook meer ruimte hebt om je eigen standpunten en visies/beschouwingen te ontwikkelen en op te schrijven.quote:Op maandag 3 december 2012 16:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik inderdaad met de orginaliteitsprijs. Het is erg leuk om een onderwerp te hebben waar jij eigenlijk de enige bent die daar over schrijft of iets over gaat publiceren. Maar je maakt het jezelf er ook wel heel erg lastig mee. Het is veel fijner als je kan kiezen uit 1000 op mate gesneden artikelen, proefschriften en onderzoeken dan als je steeds zelf het wiel moet uitvinden.
Ik denk dat dat ook verreweg het belangrijkste is. Anders houd je het gewoon niet vol. Ik zit nu dan dus ook erg te balanceren tussen aan de ene kant een onderwerp nemen waar ik ook echt een half jaar fanatiek mee aan de slag wil gaan, en aan de andere kant ook een onderwerp nemen waar ook meer dan genoeg over te vinden is.quote:Op maandag 3 december 2012 16:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, ik vind dit eigenlijk veel leuker. En het geeft je toch meer het gevoel dat je iets bijdraagt. Vind ik dan. En als je dan eens een keer iets moois gevonden hebt is het wel meteen leuker dan als ik bij wijze van een random WFR opensla en een artikeltje over 'Het goodwillbegrip in de IB' vind. En ik denk zelf dat het belangrijkste bij een scriptie-onderwerp toch is dat je het echt leuk en interessant vindt om eraan te werken en er onderzoek naar te doen. En docenten/begeleiders reageren er ook wel enthousiast en geboeid op, dat is ook leuk.
True. Ik had zelf vrij snel een onderwerp/opzet en begeleider dus dat was erg fijn.quote:Op maandag 3 december 2012 16:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook verreweg het belangrijkste is. Anders houd je het gewoon niet vol. Ik zit nu dan dus ook erg te balanceren tussen aan de ene kant een onderwerp nemen waar ik ook echt een half jaar fanatiek mee aan de slag wil gaan, en aan de andere kant ook een onderwerp nemen waar ook meer dan genoeg over te vinden is.
Maar goed, er wordt dan ook wel gezegd dat het vinden van een onderwerp en het maken van een opzet eigenlijk 60% van het werk is. Daarna is het een kwestie van de lijntjes inkleuren en hoe met meer plezier je dat doet hoe sneller het gaat.
Ik had zelf twee jaar genomen voor mijn bachelorthesis, maar was daar achteraf gezien niet zo heel blij mee. Tegenwoordig werken veel studies met thesisgroups, waarin je als het ware gedwongen wordt om binnen een gestelde termijn een volledig afgeronde scriptie te produceren. Dit blijkt ook de kwaliteit van de scripties flink ten goede te komen, doordat men veel gestructueerder ermee aan de slag gaat.quote:Op maandag 3 december 2012 16:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
True. Ik had zelf vrij snel een onderwerp/opzet en begeleider dus dat was erg fijn.Heb ik lekker veel tijd voor het schrijfproces wat ook erg fijn is. Heb immers niet elke week evenveel tijd om eraan te werken, zeker omdat dit semester ook erg veel vakken lopen. En het neemt wat druk weg omdat ik er toch nog meer dan een half jaar voor heb. Ben nu bijna klaar met het eerste hoofdstukje dus gaat ook best aardig eigenlijk.
Ik vind zo'n systeem wel erg schools om eerlijk te zijnquote:Op maandag 3 december 2012 16:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik had zelf twee jaar genomen voor mijn bachelorthesis, maar was daar achteraf gezien niet zo heel blij mee. Tegenwoordig werken veel studies met thesisgroups, waarin je als het ware gedwongen wordt om binnen een gestelde termijn een volledig afgeronde scriptie te produceren. Dit blijkt ook de kwaliteit van de scripties flink ten goede te komen, doordat men veel gestructueerder ermee aan de slag gaat.
Dat is ook de reden dat ik vorig jaar niet al aan de thesis begonnen was. Ik denk dat het mij meer helpt om alles binnen 4 maanden neer te pennen dan er weer twee jaar over te mogen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |