Dat kan je toch niet onder feelgood rekenen?quote:Op maandag 3 december 2012 11:37 schreef WRH het volgende:
beetje slappe humor maar Harold en Kunmar is ook wel grappig, zijn er volgens mij stuk of 3,4 van.
maar je wordt er wel erg vrolijk vanquote:Op maandag 3 december 2012 11:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat kan je toch niet onder feelgood rekenen?Dat zijn gewoon plas-en poep grapjes
quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef _GdR_ het volgende:
Even een offtopic vraagje. Als je zo'n 'gezellig avondje' organiseerd. Hoeveel man/vrouw komt er op af. Hoeveel % daarvan komt vrijwillig? En wat voor soort types zijn dat?
Ken ik niet. Zit er net over te lezen op IMDB, maar daar word ik ook niet veel wijzer uit. Zal er nog eens naar kijken als ik wat meer tijd heb.quote:Op maandag 3 december 2012 11:33 schreef Fok-it het volgende:
Office Space is geweldig inderdaad.
City Island misschien? weet niet of dat onder Feelgood geschaard mag worden
Klinkt ok.quote:Op maandag 3 december 2012 11:33 schreef Murdera het volgende:
Micmacs à tire-larigot
Micmacs à tire-larigot (2009) - IMDb
Erg gelachen. een grappige "lieve" film.
???quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef _GdR_ het volgende:
Even een offtopic vraagje. Als je zo'n 'gezellig avondje' organiseerd. Hoeveel man/vrouw komt er op af. Hoeveel % daarvan komt vrijwillig? En wat voor soort types zijn dat?
Had ik ook al bedacht. Vooral het hoofdstuk met Roberto Begnini en het Finse hoofdstuk vind ik goed.quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef WRH het volgende:
oh en hoe kan ik 'm vergeten; Night on Earth is ook grappig, doet in de verte beetje denken aan Short Cuts van Robert Altman maar dan vrolijker en leuker, Short Cuts heeft meer een donker randje.
Nja ben ik wel benieuwd naar. Ik vind het echt een typisch vrouwen iets. Een romantische film kijken oid. Maar gezien je profiel ben je een man én je hebt nog een kind ook dus ik ga ervan uit dat je geen homo bent.quote:
Feelgood films zijn niet per definitie romantisch.quote:Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Nja ben ik wel benieuwd naar. Ik vind het echt een typisch vrouwen iets. Een romantische film kijken oid. Maar gezien je profiel ben je een man én je hebt nog een kind ook dus ik ga ervan uit dat je geen homo bent.
Gelukkig heb je de OP goed gelezenquote:Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Nja ben ik wel benieuwd naar. Ik vind het echt een typisch vrouwen iets. Een romantische film kijken oid. Maar gezien je profiel ben je een man én je hebt nog een kind ook dus ik ga ervan uit dat je geen homo bent.
Wat is er zo raar aan? Het lijkt mij wel een leuk idee. Leuke films, een paar biertjes erbij, gewoon relaxed houden. Geen diepe films waar je bij moet nadenken, geen depressieve nare zooi, gewoon een vrolijke avond.quote:Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Goede film.quote:Op maandag 3 december 2012 11:49 schreef DrDarwin het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0098319/?ref_=fn_al_tt_1
Nee ik bedoel; zo'n film avondje vind ik typisch een vrouwen ding.quote:Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Gelukkig heb je de OP goed gelezenStaat duidelijk in geen Romcom
Mijn vrienden hoeven nooit zo stoer te doen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Nee ik bedoel; zo'n film avondje vind ik typisch een vrouwen ding.
Als ik zo'n avondje zou organiseren dan komt er ten eerste niemand omdat ze denken dat ik een grapje maakt. Of het is in de trant van 'gdr hou alsjeblieft je muil dicht en ik zie je vanavond wel in de kroeg ofzo'
quote:Op maandag 3 december 2012 11:53 schreef _GdR_ het volgende:
In het verleden heb ik wel vaker zo'n avondje gehouden. Telkens weer een ander thema. Een nacht van de western, een nacht van de samurai, nu een nacht van de feelgood films.quote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
Als ik zo'n avondje zou organiseren dan komt er ten eerste niemand omdat ze denken dat ik een grapje maakt. Of het is in de trant van 'gdr hou alsjeblieft je muil dicht en ik zie je vanavond wel in de kroeg ofzo'
quote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef Murdera het volgende:
[..]
Mijn vrienden hoeven nooit zo stoer te doen.Filmpje kijken is altijd een goed plan.
Nogmaals. Ik probeer hier niemand te bashen. Daarom zei ik al dat de vraag offtopic is.quote:Op maandag 3 december 2012 12:03 schreef UIO_AMS het volgende:
[..].
.
.
Ten eerste gaat het me dus niet om romcoms, ten tweede ben ik inderdaad een man maar heb geen kind, ten derde ben ik hetero.
Dat een man geen feelgood films zou kunnen waarderen, is echt pure onzin.
Ah oke. Gelukkig heb ik niet zulke vrienden dan. Kijk regelmatig met een groep vrienden films, lekker met een pilsje erbij.quote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij zon cooliewoolie vriendengroep dat dat dan ook niet aan de orde isquote:Op maandag 3 december 2012 12:06 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals. Ik probeer hier niemand te bashen. Daarom zei ik al dat de vraag offtopic is.
Een avondje bioscoop met vrienden/vriendinnen enzo. Niks mis mee. Prima.
Maar een groep mensen uit nodigen om meerdere films te gaan kijken. Ik persoonlijk zou het niet eens willen.
Plus dat iedereen zo lam als een tak is na de eerste film.
Ken het verhaal. De uiting van de mannen is wel positief, maar als ik mij niet vergis werd toch ook een aantal veroordeeld voor het niet naleven van een direct bevel. Heb er niet direct een feelgood gevoel bij, maar wellicht vergis ik me?quote:Op maandag 3 december 2012 11:55 schreef Evi_90 het volgende:
Als je alvast iets in kerstsfeer wilt: Joyeux Noël
Edit: Joyeux Noël (2005) - IMDb
Het uitgangspunt (zelfmoord) doet het ergste vermoeden, maar dus toch een feelgood?quote:Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
Tevens (en ik weet dat ik mezelf nu heel erg tegen spreek): Wristcutters: A Love Story (2006) - IMDb
Ik ken werkelijk niemand die dit soort avondjes organiseerd. En ik ken redelijk veel mensen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij zon cooliewoolie vriendengroep dat dat dan ook niet aan de orde is![]()
kneuszijn genoeg die dat doen hoor, echt niks mis mee.
Ik doe het een paar keer per jaar. De laatste was een docu-filmavond met vrienden van het IDFA. Daar zitten mannen en vrouwen tussen. En ook hetero's en homo's.quote:Op maandag 3 december 2012 12:12 schreef _GdR_ het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die dit soort avondjes organiseerd. En ik ken redelijk veel mensen.![]()
Maar ga maar weer ontopic.
O ja, Big Fish stond ook al op de lijst. Pratende dieren wordt het niet.quote:Op maandag 3 december 2012 12:13 schreef Evienne het volgende:
Big Fish!!
The Shawshank Redemption maar ik neem aan dat de meeste mensen die inmiddels wel gezien hebben.
God bless America. Discutabel maar ik word er heel blij van.
Voor mij persoonlijk, Babe, Charlotte's web en andere pratende-dieren films.Maar ook Labyrinth of the Dark Crystal. Gezien mijn leeftijd zijn dat inmiddels guilty pleasures, vermoed ik.
Docu's als Life.
Alles van Pixar. Up, Finding Nemo etc.quote:Op maandag 3 december 2012 12:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ken jij niet een goede feelgood film?
Een beetje, maar wel op een leuke manier, maar niet echt een feelgood film vond ik.quote:Op maandag 3 december 2012 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
God Bless America ziet er geweldadig uit. Klopt dat?
Hij begint een beetje donker maar het is wel een echte feelgood movie, bij mij laat ie altijd een glimlach achter.quote:Op maandag 3 december 2012 12:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ken het verhaal. De uiting van de mannen is wel positief, maar als ik mij niet vergis werd toch ook een aantal veroordeeld voor het niet naleven van een direct bevel. Heb er niet direct een feelgood gevoel bij, maar wellicht vergis ik me?
[..]
Het uitgangspunt (zelfmoord) doet het ergste vermoeden, maar dus toch een feelgood?
Dat wel, is vooral leuk en feel good als je Amerikanen niet al te hoog hebt zitten.quote:Op maandag 3 december 2012 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
God Bless America ziet er geweldadig uit. Klopt dat?
Ik plaats hem op de misschien lijst.quote:Op maandag 3 december 2012 12:30 schreef Evienne het volgende:
Dat wel, is vooral leuk en feel good als je Amerikanen niet al te hoog hebt zitten.
Hearts: http://www.moviemeter.nl/film/42934quote:Hearts kan ik niet vinden, Autumn Gold lijkt me leuk. In datzelfde straatje: Young @ Heart.
Leuke film inderdaad. Met Brando en Depp.quote:Op maandag 3 december 2012 12:22 schreef Mike het volgende:
Voor mij is dit een van m'n favoriete feel good films:
Don Juan DeMarco: Don Juan DeMarco (1994) - IMDb
Klinkt goed. Ken hem helemaal niet.quote:Wonder Boys (Wonder Boys (2000) - IMDb) is ook een erg leuke film.
Zijn ook feelgoods, maar ik zoek toch wel de 'echte' mensen en geen animatie. Al denk ik nu wel weer aan Les triplettes de Belleville.quote:
Welke van de twee bedoel je?quote:Op maandag 3 december 2012 12:27 schreef HostiMeister het volgende:
Hij begint een beetje donker maar het is wel een echte feelgood movie, bij mij laat ie altijd een glimlach achter.
Ken ik ook nog niet. Interessant.quote:Moonrise Kingdom vond ik trouwens ook wel erg feelgood.
Schulze gets the bleus vind ik eigenlijk meer een soort van visuele tragikomedie die best treurig eindigt..quote:
Eerlijk gezegd stond het einde me niet meer helemaal goed voor de geest.quote:Op maandag 3 december 2012 13:16 schreef RM-rf het volgende:
Schulze gets the bleus vind ik eigenlijk meer een soort van visuele tragikomedie die best treurig eindigt..
Weer een film met Daniel Brühl in deze lijst.quote:andere duitse films die een sterk feelgood karakter hebben zijn volgens mij de in het buitenland vrijwel onbekende film van Alain Gsponner met Daniel Brühl en Henry Hübchen: Lila, lila.
een romantische komedie over een jongen die om indruk te maken op een meisje zich voordoet als de schrijver van en door hem toevallig gevonden manuscript, welke vervolgens ook uitgebracht wordt en dan een kassakraker wordt
Lila, Lila (2009) - IMDb
Klinkt wel ok, maar is die ergens te krijgen met ondertiteling?quote:of een verrassende en schattige film, gemaakt door grotendeels amateur acteurs
Wer früher stirbt, ist langer tot
http://www.imdb.de/title/tt0780180/
over een klein jongetje die grote angst heeft in de hel te komen (door alle religieuze verhalen over schuld die hij te horen krijgt, in het kleine boerse dorp in beiereren waar hij woont)... zijn streven om alles goed te maken (of gewoon direkt onsterfelijk te worden) voert echter tot steeds meer catastrofes en ongeluk.
Verhaal klinkt bekend in de oren. Zal eens kijken.quote:Die Friseuse is een komedie overe en erg dikke werkloze kapster die uiteindelijk besluit ahar eigen kapsalon te beginnen, juist omdat ze niet voldoet aan het ideale schoonheidsideaal
Wristcuttersquote:Op maandag 3 december 2012 13:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zijn ook feelgoods, maar ik zoek toch wel de 'echte' mensen en geen animatie. Al denk ik nu wel weer aan Les triplettes de Belleville.
[..]
Welke van de twee bedoel je?
[..]
Ken ik ook nog niet. Interessant.
Al 2 filmmarathons ervaring, met vrienden een weekend lang non-stop films gekeken, bier gedronken en van alle andere nodige gemakkelijk voorzien, op 3-5 schermen door het huis incl wc, zodat niemand iets hoeft te missen, 27 en 32 uur film, onderverdeeld in genres comedy, horror, actie, thriller, scifi, en dramaquote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Ben ik dol op.quote:Op maandag 3 december 2012 13:42 schreef Stranger het volgende:
The Endless Summer (1966) - IMDb
Heerlijke oude feelgoodfilm/documentaire over twee surfers die jou als reisfan ook zou moeten aanspreken <3
Deze post had ik even gemist. Goede film inderdaad.quote:Op maandag 3 december 2012 13:30 schreef egeltje1985 het volgende:
50/50? Niet een heel erg feelgood thema, maar de film is het wel.
het einde niet gezien?quote:Op maandag 3 december 2012 12:30 schreef Evienne het volgende:
[..]
Dat wel, is vooral leuk en feel good als je Amerikanen niet al te hoog hebt zitten.
Hearts kan ik niet vinden, Autumn Gold lijkt me leuk. In datzelfde straatje: Young @ Heart.
Goede film inderdaad. De verdere aanbevelingen trouwens ook. The Straight Story stond al op de short list. About schmidt had ik expres niet opgenomen, omdat ik een beetje Jack-moe ben.quote:Op maandag 3 december 2012 16:58 schreef CoJackso het volgende:
The Station Agent is een geweldige film die ik zeker zal aanraden. Zorgt bij mij altijd voor een glimlach.
Verdere aanbevelingen:
- Nuovo Cinema Paradiso
- About Schmidt
- Punch-Drunk Love
- Ed Wood
- The Straight Story
- Tonari no Totoro
Jack speelt meestal Jack, maar dit is wel echt een van z'n beste rollen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Goede film inderdaad. De verdere aanbevelingen trouwens ook. The Straight Story stond al op de short list. About schmidt had ik expres niet opgenomen, omdat ik een beetje Jack-moe ben..
Ik heb hem al gezien en ja, zeker een goede rol van hem. Maar liever dus wat minder bekende films.quote:Op maandag 3 december 2012 17:15 schreef Mike het volgende:
Jack speelt meestal Jack, maar dit is wel echt een van z'n beste rollen.
Deel 1 is geweldig! Deel 2 wat minder en alle delen daarna zijn niet de moeite waard.quote:
Ja klopt, vind dat echt heerlijke humorquote:Op maandag 3 december 2012 17:20 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Deel 1 is geweldig! Deel 2 wat minder en alle delen daarna zijn niet de moeite waard.
Inderdaad wel een goede. Heb hem al eens tijdens een filmavond laten zien en het was toen een succes.
Kijkend naar je subtitel is The Hitchhiker's Guide To The Galaxy natuurlijk ook een optie. Niet zo goed als het boek, maar nog steeds vermakelijk.quote:Op maandag 3 december 2012 17:22 schreef Logician het volgende:
Ja klopt, vind dat echt heerlijke humor
True!quote:Op maandag 3 december 2012 17:23 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kijkend naar je subtitel is The Hitchhiker's Guide To The Galaxy natuurlijk ook een optie. Niet zo goed als het boek, maar nog steeds vermakelijk.
Hmja, comedy is natuurlijk leuk, maar dat was eigenlijk niet wat ik voor het oog heb. Het gaat niet om de lach, maar om dat warme gevoel dat je hebt bij het verlaten van een bioscoop na het zien van een feelgood-film of docu.quote:Op maandag 3 december 2012 17:26 schreef Logician het volgende:
True!
Aanrader ook Bill Cosby toen hij nog stand up deed, serieus zo goed!
Edit -verkeerde link- himself moet je volgens mij hebben. Deze dus
Ken het niet. Zal me er eens over inlezen.quote:Op maandag 3 december 2012 17:53 schreef leukerdje het volgende:
Diary of a mad black woman.
Komedie en drama in een, heel goed verwerkt in een verhaal.
Interessant.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:44 schreef empino het volgende:
Één van mijn favoriete feelgood movies: Bella Martha (2001) Bella Martha (2001) - IMDb
En dus niet de amerikaanse remake hiervan!!
Net ingelezen: een 5.0 op IMDB is niet bijster hoog. Laag zelfs.quote:Op maandag 3 december 2012 17:53 schreef leukerdje het volgende:
Diary of a mad black woman.
Komedie en drama in een, heel goed verwerkt in een verhaal.
Zou iemand deze vraag kunnen beantwoorden? Ik ben zelf onbekend met 'feelgood' filmavondjes, en ik vraag me af in welke kringen dit fenomeen leeft.quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef _GdR_ het volgende:
Moet ik soms een heel demografisch rapport opstellen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:13 schreef tarantism het volgende:
Zou iemand deze vraag kunnen beantwoorden? Ik ben zelf onbekend met 'feelgood' filmavondjes, en ik vraag me af in welke kringen dit fenomeen leeft.
Ik zal hem eens kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:05 schreef leukerdje het volgende:
Ik vond het een mooie film, laat me niet leiden door lijsten. Wil een film zelf zien en heb dan een mening. Kan me voorstellen dat de humor in deze film niet aan iedereen besteed is.
Kwam hem al tegen in diverse feelgood-film lijstjes. Vreemd genoeg heb ik hem zelf nog nooit gezien. Maar dat duurt niet lang meer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:57 schreef Dobbs het volgende:
Garden State (2004) - IMDb vind ik er wel bij passen. Vond hem zelf erg leuk.
Vind het meer een comedy. Wel een hele leuke trouwens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:08 schreef Gftw het volgende:
Ik weet niet helemaal of het een feelgood film is, maar the boat that rocked werd ik wel vrolijk van.
Ja dank je.quote:Op woensdag 5 december 2012 09:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Moet ik soms een heel demografisch rapport opstellen?
Zoals ik al postte, is dit een eerste filmavond met feelgood als thema. Geen idee nog wie allemaal zullen komen, maar van de mensen die gereageerd hebben, weet ik het volgende:
Tot nu toe is het zo'n 50/50 als het op geslacht aan komt. Verder wonen ze allemaal binnen de A10 en loopt de leeftijd van eind 20 tot begin 40. Allen zijn hoog opgeleid en zijn cultureel breed geïnteresseerd.
Tevreden met deze info?
Net gelezen. Interessant gegeven.quote:
Ja, vond ik een heerlijke film.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Net gelezen. Interessant gegeven.
Jij kreeg er dus een goed gevoel van?
Erg leuke film inderdaad!quote:
Oe, die Elling lijkt me geweldig. Daar heb ik gelijk een moet ik zien-gevoel bij.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:30 schreef Arcee het volgende:
Ja, vond ik een heerlijke film.
Deze is ook fijn, trouwens: Elling (2001) - IMDb
Deze vond ik ook feel-good: The Kids Are All Right (2010) - IMDb
ik vroeg me af in welke kringen de 'feel good' filmavondjes gebruikelijk zijn. Ik wilde met deze info mijn antropologische nieuwsgierigheid bevredigen en mijn kennis over vrijetijdsbestedingen vergroten. Ik heb het idee dat ik hierin geslaagd ben. Klopte mijn analyse overigens een beetje, of zit ik er finaal naast?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:03 schreef UIO_AMS het volgende:
Ja, nu nog de vraag wat je met deze info wil.
100% correct. Kunnen we dan nu weer ontopic verder?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:20 schreef tarantism het volgende:
ik vroeg me af in welke kringen de 'feel good' filmavondjes gebruikelijk zijn. Ik wilde met deze info mijn antropologische nieuwsgierigheid bevredigen en mijn kennis over vrijetijdsbestedingen vergroten. Ik heb het idee dat ik hierin geslaagd ben. Klopte mijn analyse overigens een beetje, of zit ik er finaal naast?
Anders lees je even de TT en de OP.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef dekilo het volgende:
Mijn favoriet van 2012
Intouchables
Intouchables (2011) - IMDb
Overheen gelezen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Anders lees je even de TT en de OP.
Met dit soort teksten kan het toch niet anders dan dat je je 'feel good'?quote:Raindrops on roses and whiskers on kittens,
bright copper kettles and warm woolen mittens,
brown paper packages tied up with strings,
these are a few of my favorite things.
De Fanfare! Natuurlijk!quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef yvonne het volgende:
Mag ik nog alles van Bert Haanstra noemen?
Bij deze.
Mooie bijdrage aan dit topic.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:35 schreef Soury het volgende:
Fried Green Tomatoes (1991) - IMDb
[ afbeelding ]
Prachtige mijn favo film. Lach en een traan![]()
Net als deze
Out of Rosenheim (1987) - IMDb
(Bagdad café)
[ afbeelding ]
Leuk topic btw en bovenstaande kan ik keer op keer kijken.
Ook gekekenquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:16 schreef Gaijin het volgende:
Ergens in dit topic werd Wonder Boys genoemd, ik heb hem gekeken en wat een heerlijke film. Een aanrader.
Night on Earth is inderdaad erg leuk en erg feel good. Altman vind ik eigenlijk helemaal niks.quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef WRH het volgende:
oh en hoe kan ik 'm vergeten; Night on Earth is ook grappig, doet in de verte beetje denken aan Short Cuts van Robert Altman maar dan vrolijker en leuker, Short Cuts heeft meer een donker randje.
Mooie film juist. Heb hem zelf al in dit topic gezet.quote:Op maandag 17 december 2012 15:51 schreef dekilo het volgende:
Kikujiro
Deze heb ik gisteren gekeken en afgezet na een half uur.
Zooooo traag en saai.
Wat wel leuk was dat het kleine manneke naar voetbal training ging in nederlands elftal outfit!
Die eerste is al genoemd en die wil ik zeker zien. Bij de tweede heb ik mijn twijfels en de derde klinkt wel als passend in dit thema.quote:Op maandag 17 december 2012 15:58 schreef Fogel het volgende:
Niet zeker of dit bij feelgood hoort. Lees de comments en oordeel zelf
http://m.imdb.com/title/tt0279064/
http://m.imdb.com/title/tt0384639/
http://m.imdb.com/title/tt0371589/
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb: Heb ik over gelezen. Lijkt me prima.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Night on Earth is inderdaad erg leuk en erg feel good. Altman vind ik eigenlijk helemaal niks.
Verder is Moonrise Kingdom wel een aanrader in dit kader denk ik. The Hudsucker proxy, Adams Apples, The Committments, Amélie al genoemd? Three Kings vond ik eigenlijk ook wel feel good voor een oorlogsfilm.
Ik had ze al genoteerd. Ergens. Maar nu dus ook in dit topic.quote:Op zondag 16 december 2012 15:17 schreef Terreros85 het volgende:
Genoeg leuke films in dit topic. Bedankt voor de tips!
Garden state en City Island passen ook wel in dit straatje.
Ik weet die laatste ook niet zo hoor, er staat me alleen een goed gevoel bij aan het einde van die film.quote:Op maandag 17 december 2012 16:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb: Heb ik over gelezen. Lijkt me prima.
The Hudsucker Proxy (1994) - IMDb en Adams æbler (2005) - IMDb zijn ontzettend goed, maar vind ik meer zwarte humor dan feelgood.
The Commitments (1991) - IMDb is een prima voorbeeld inderdaad.
Amélie stond al in de OP. Die is natuurlijk wel heel bekend.
Three Kings (1999) - IMDb is wel een opmerkelijke optie. Ga ik over nadenken.
Dat triggerde me naar deze film. Qua abba gedoe, beste Abba scene ooit.quote:
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aanquote:Op maandag 17 december 2012 17:26 schreef Timwonnacott het volgende:
What dreams may come![]()
What Dreams May Come (1998) - IMDb
Idd Ik vind het een heavy film..quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aan
Het einde maakte t voor mij ook niet feelgood, echt een zware film, vind m ook niet heel goedquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Idd Ik vind het een heavy film..
Zijn we het eensquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het einde maakte t voor mij ook niet feelgood, echt een zware film, vind m ook niet heel goed
Muriels Wedding is ook niet heel feelgood maar de ontwikkeling van Muriel is dat wel
Er zit wat drama in, zeker in het begin maar dat is toch vrij lastig te vermijden met een film waar iedereen voor dood moet zijn. Daarop volgend is het niets minder dan een tocht van een vader met zijn kinderen om aan te tonen dat liefde zowel de dood als de waanzin overstijgt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aan
De zoektocht ging tweede helft vooral naar die moeder die in de hel was belandquote:Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit wat drama in, zeker in het begin maar dat is toch vrij lastig te vermijden met een film waar iedereen voor dood moet zijn. Daarop volgend is het niets minder dan een tocht van een vader met zijn kinderen om aan te tonen dat liefde zowel de dood als de waanzin overstijgt.
Prima feelgood film, maar daarin kunnen smaken verschillen.
Klopt, omdat hij van haar hield en haar besloot terug te halen. Hij was niet tevreden in de hemel zonder zijn soulmate.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
De zoektocht ging tweede helft vooral naar die moeder die in de hel was beland
quote:Feelgood filmtip: Ulvesommer
En die wordt om 21:30 uur uitgezonden op Nederland 3.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:30 schreef Arcee het volgende:
Deze vond ik ook feel-good: The Kids Are All Right (2010) - IMDb
Leuk maar ik vond het echt geen feelgood hoor.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
En die wordt om 21:30 uur uitgezonden op Nederland 3.
Dogma? Dat is een satire op het katholieke geloof, nauwelijks feel-good...quote:Op maandag 14 januari 2013 10:52 schreef Panthera1984 het volgende:
Dogma
the Goonies (beetje nostalgisch)
Het is ook maar net hoe je het interpreteert, zelf krijg ik altijd een blij gevoel van die Jay and Silent Bobquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dogma? Dat is een satire op het katholieke geloof, nauwelijks feel-good...
Nee hoor, de planning is nog niet rond. De programmering net zo min. Vind alleen wel dat hier meer (rom)coms staan. Natuurlijk hebben die een feelgoodfactor, maar ik vind dat niet echte feelgood-films.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef DonRaja het volgende:
Waarschijnlijk is het filmavondje al een poosje achter de rug, maar toch nog enkele (oudere) tips:
My big fat Greek wedding
Cool runnings
Corrina, Corrina
Ferris Bueler's day off
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef DonRaja het volgende:
Waarschijnlijk is het filmavondje al een poosje achter de rug, maar toch nog enkele (oudere) tips:
My big fat Greek wedding
Cool runnings
Corrina, Corrina
Ferris Bueler's day off
Ik vind comedies toch echt wat anders dan feelgood. Dit zijn in mijn ogen veel meer comedies (alleen The Goonies en Corrina, Corrina heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen).quote:Op maandag 14 januari 2013 10:52 schreef Panthera1984 het volgende:
Dogma
the Goonies (beetje nostalgisch)
Het is natuurlijk wel een beetje een schemergebied, soms raken films een bepaalde persoonlijke snaar die bij anderen ontbreekt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:16 schreef picodealion het volgende:
[..]
[..]
Ik vind comedies toch echt wat anders dan feelgood. Dit zijn in mijn ogen veel meer comedies (alleen The Goonies en Corrina, Corrina heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen).
Ik vind het ook een lastig af te bakenen genre, het is niet eens zozeer een genre, vooral een kenmerk. Ik moet dan denken aan 'hartverwarmend', een beetje een voldaan gevoel dat alles goed is gekomen of wel goed komt, iets optimistisch waarmee je achter blijft. Komedies kunnen dat ook hebben, romcoms op zich ook wel, maar ik denk dat er wel iets van een worsteling in moet zitten en dat dan het goede overwint. Alleen maar een worsteling om het meisje/de jongen te krijgen volstaat niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje een schemergebied, soms raken films een bepaalde persoonlijke snaar die bij anderen ontbreekt.
Klinkt niet alleen uitstekend, het is ook nog eens erg leuk om te zien. Er zit zelfs een echte badguy in, binnen een kwartier leef je volledig mee. Aanrader.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop!
Kreeg van een vriend van me de tip: The King of Kong (2007) - IMDb
Een docu over de rivaliteit tussen twee mannen die het wereldrecord punten bij Donkey Kong aanvallen.
Dat klinkt uitstekend.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klinkt niet alleen uitstekend, het is ook nog eens erg leuk om te zien. Er zit zelfs een echte badguy in, binnen een kwartier leef je volledig mee. Aanrader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |