Zou iemand deze vraag kunnen beantwoorden? Ik ben zelf onbekend met 'feelgood' filmavondjes, en ik vraag me af in welke kringen dit fenomeen leeft.quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef _GdR_ het volgende:
Even een offtopic vraagje. Als je zo'n 'gezellig avondje' organiseerd. Hoeveel man/vrouw komt er op af. Hoeveel % daarvan komt vrijwillig? En wat voor soort types zijn dat?
Moet ik soms een heel demografisch rapport opstellen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:13 schreef tarantism het volgende:
Zou iemand deze vraag kunnen beantwoorden? Ik ben zelf onbekend met 'feelgood' filmavondjes, en ik vraag me af in welke kringen dit fenomeen leeft.
Ik zal hem eens kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:05 schreef leukerdje het volgende:
Ik vond het een mooie film, laat me niet leiden door lijsten. Wil een film zelf zien en heb dan een mening. Kan me voorstellen dat de humor in deze film niet aan iedereen besteed is.
Kwam hem al tegen in diverse feelgood-film lijstjes. Vreemd genoeg heb ik hem zelf nog nooit gezien. Maar dat duurt niet lang meer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:57 schreef Dobbs het volgende:
Garden State (2004) - IMDb vind ik er wel bij passen. Vond hem zelf erg leuk.
Vind het meer een comedy. Wel een hele leuke trouwens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:08 schreef Gftw het volgende:
Ik weet niet helemaal of het een feelgood film is, maar the boat that rocked werd ik wel vrolijk van.
Ja dank je.quote:Op woensdag 5 december 2012 09:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Moet ik soms een heel demografisch rapport opstellen?
Zoals ik al postte, is dit een eerste filmavond met feelgood als thema. Geen idee nog wie allemaal zullen komen, maar van de mensen die gereageerd hebben, weet ik het volgende:
Tot nu toe is het zo'n 50/50 als het op geslacht aan komt. Verder wonen ze allemaal binnen de A10 en loopt de leeftijd van eind 20 tot begin 40. Allen zijn hoog opgeleid en zijn cultureel breed geïnteresseerd.
Tevreden met deze info?
Net gelezen. Interessant gegeven.quote:
Ja, vond ik een heerlijke film.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Net gelezen. Interessant gegeven.
Jij kreeg er dus een goed gevoel van?
Erg leuke film inderdaad!quote:
Oe, die Elling lijkt me geweldig. Daar heb ik gelijk een moet ik zien-gevoel bij.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:30 schreef Arcee het volgende:
Ja, vond ik een heerlijke film.
Deze is ook fijn, trouwens: Elling (2001) - IMDb
Deze vond ik ook feel-good: The Kids Are All Right (2010) - IMDb
ik vroeg me af in welke kringen de 'feel good' filmavondjes gebruikelijk zijn. Ik wilde met deze info mijn antropologische nieuwsgierigheid bevredigen en mijn kennis over vrijetijdsbestedingen vergroten. Ik heb het idee dat ik hierin geslaagd ben. Klopte mijn analyse overigens een beetje, of zit ik er finaal naast?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:03 schreef UIO_AMS het volgende:
Ja, nu nog de vraag wat je met deze info wil.
100% correct. Kunnen we dan nu weer ontopic verder?quote:Op woensdag 5 december 2012 18:20 schreef tarantism het volgende:
ik vroeg me af in welke kringen de 'feel good' filmavondjes gebruikelijk zijn. Ik wilde met deze info mijn antropologische nieuwsgierigheid bevredigen en mijn kennis over vrijetijdsbestedingen vergroten. Ik heb het idee dat ik hierin geslaagd ben. Klopte mijn analyse overigens een beetje, of zit ik er finaal naast?
Anders lees je even de TT en de OP.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef dekilo het volgende:
Mijn favoriet van 2012
Intouchables
Intouchables (2011) - IMDb
Overheen gelezen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Anders lees je even de TT en de OP.
Met dit soort teksten kan het toch niet anders dan dat je je 'feel good'?quote:Raindrops on roses and whiskers on kittens,
bright copper kettles and warm woolen mittens,
brown paper packages tied up with strings,
these are a few of my favorite things.
De Fanfare! Natuurlijk!quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:06 schreef yvonne het volgende:
Mag ik nog alles van Bert Haanstra noemen?
Bij deze.
Mooie bijdrage aan dit topic.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:35 schreef Soury het volgende:
Fried Green Tomatoes (1991) - IMDb
[ afbeelding ]
Prachtige mijn favo film. Lach en een traan![]()
Net als deze
Out of Rosenheim (1987) - IMDb
(Bagdad café)
[ afbeelding ]
Leuk topic btw en bovenstaande kan ik keer op keer kijken.
Ook gekekenquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:16 schreef Gaijin het volgende:
Ergens in dit topic werd Wonder Boys genoemd, ik heb hem gekeken en wat een heerlijke film. Een aanrader.
Night on Earth is inderdaad erg leuk en erg feel good. Altman vind ik eigenlijk helemaal niks.quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef WRH het volgende:
oh en hoe kan ik 'm vergeten; Night on Earth is ook grappig, doet in de verte beetje denken aan Short Cuts van Robert Altman maar dan vrolijker en leuker, Short Cuts heeft meer een donker randje.
Mooie film juist. Heb hem zelf al in dit topic gezet.quote:Op maandag 17 december 2012 15:51 schreef dekilo het volgende:
Kikujiro
Deze heb ik gisteren gekeken en afgezet na een half uur.
Zooooo traag en saai.
Wat wel leuk was dat het kleine manneke naar voetbal training ging in nederlands elftal outfit!
Die eerste is al genoemd en die wil ik zeker zien. Bij de tweede heb ik mijn twijfels en de derde klinkt wel als passend in dit thema.quote:Op maandag 17 december 2012 15:58 schreef Fogel het volgende:
Niet zeker of dit bij feelgood hoort. Lees de comments en oordeel zelf
http://m.imdb.com/title/tt0279064/
http://m.imdb.com/title/tt0384639/
http://m.imdb.com/title/tt0371589/
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb: Heb ik over gelezen. Lijkt me prima.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Night on Earth is inderdaad erg leuk en erg feel good. Altman vind ik eigenlijk helemaal niks.
Verder is Moonrise Kingdom wel een aanrader in dit kader denk ik. The Hudsucker proxy, Adams Apples, The Committments, Amélie al genoemd? Three Kings vond ik eigenlijk ook wel feel good voor een oorlogsfilm.
Ik had ze al genoteerd. Ergens. Maar nu dus ook in dit topic.quote:Op zondag 16 december 2012 15:17 schreef Terreros85 het volgende:
Genoeg leuke films in dit topic. Bedankt voor de tips!
Garden state en City Island passen ook wel in dit straatje.
Ik weet die laatste ook niet zo hoor, er staat me alleen een goed gevoel bij aan het einde van die film.quote:Op maandag 17 december 2012 16:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb: Heb ik over gelezen. Lijkt me prima.
The Hudsucker Proxy (1994) - IMDb en Adams æbler (2005) - IMDb zijn ontzettend goed, maar vind ik meer zwarte humor dan feelgood.
The Commitments (1991) - IMDb is een prima voorbeeld inderdaad.
Amélie stond al in de OP. Die is natuurlijk wel heel bekend.
Three Kings (1999) - IMDb is wel een opmerkelijke optie. Ga ik over nadenken.
Dat triggerde me naar deze film. Qua abba gedoe, beste Abba scene ooit.quote:
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aanquote:Op maandag 17 december 2012 17:26 schreef Timwonnacott het volgende:
What dreams may come![]()
What Dreams May Come (1998) - IMDb
Idd Ik vind het een heavy film..quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aan
Het einde maakte t voor mij ook niet feelgood, echt een zware film, vind m ook niet heel goedquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Idd Ik vind het een heavy film..
Zijn we het eensquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het einde maakte t voor mij ook niet feelgood, echt een zware film, vind m ook niet heel goed
Muriels Wedding is ook niet heel feelgood maar de ontwikkeling van Muriel is dat wel
Er zit wat drama in, zeker in het begin maar dat is toch vrij lastig te vermijden met een film waar iedereen voor dood moet zijn. Daarop volgend is het niets minder dan een tocht van een vader met zijn kinderen om aan te tonen dat liefde zowel de dood als de waanzin overstijgt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aan
De zoektocht ging tweede helft vooral naar die moeder die in de hel was belandquote:Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit wat drama in, zeker in het begin maar dat is toch vrij lastig te vermijden met een film waar iedereen voor dood moet zijn. Daarop volgend is het niets minder dan een tocht van een vader met zijn kinderen om aan te tonen dat liefde zowel de dood als de waanzin overstijgt.
Prima feelgood film, maar daarin kunnen smaken verschillen.
Klopt, omdat hij van haar hield en haar besloot terug te halen. Hij was niet tevreden in de hemel zonder zijn soulmate.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
De zoektocht ging tweede helft vooral naar die moeder die in de hel was beland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |