Gelukkig heb jij zon cooliewoolie vriendengroep dat dat dan ook niet aan de orde isquote:Op maandag 3 december 2012 12:06 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals. Ik probeer hier niemand te bashen. Daarom zei ik al dat de vraag offtopic is.
Een avondje bioscoop met vrienden/vriendinnen enzo. Niks mis mee. Prima.
Maar een groep mensen uit nodigen om meerdere films te gaan kijken. Ik persoonlijk zou het niet eens willen.
Plus dat iedereen zo lam als een tak is na de eerste film.
Ken het verhaal. De uiting van de mannen is wel positief, maar als ik mij niet vergis werd toch ook een aantal veroordeeld voor het niet naleven van een direct bevel. Heb er niet direct een feelgood gevoel bij, maar wellicht vergis ik me?quote:Op maandag 3 december 2012 11:55 schreef Evi_90 het volgende:
Als je alvast iets in kerstsfeer wilt: Joyeux Noël
Edit: Joyeux Noël (2005) - IMDb
Het uitgangspunt (zelfmoord) doet het ergste vermoeden, maar dus toch een feelgood?quote:Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
Tevens (en ik weet dat ik mezelf nu heel erg tegen spreek): Wristcutters: A Love Story (2006) - IMDb
Ik ken werkelijk niemand die dit soort avondjes organiseerd. En ik ken redelijk veel mensen.quote:Op maandag 3 december 2012 12:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij zon cooliewoolie vriendengroep dat dat dan ook niet aan de orde is![]()
kneuszijn genoeg die dat doen hoor, echt niks mis mee.
Ik doe het een paar keer per jaar. De laatste was een docu-filmavond met vrienden van het IDFA. Daar zitten mannen en vrouwen tussen. En ook hetero's en homo's.quote:Op maandag 3 december 2012 12:12 schreef _GdR_ het volgende:
Ik ken werkelijk niemand die dit soort avondjes organiseerd. En ik ken redelijk veel mensen.![]()
Maar ga maar weer ontopic.
O ja, Big Fish stond ook al op de lijst. Pratende dieren wordt het niet.quote:Op maandag 3 december 2012 12:13 schreef Evienne het volgende:
Big Fish!!
The Shawshank Redemption maar ik neem aan dat de meeste mensen die inmiddels wel gezien hebben.
God bless America. Discutabel maar ik word er heel blij van.
Voor mij persoonlijk, Babe, Charlotte's web en andere pratende-dieren films.Maar ook Labyrinth of the Dark Crystal. Gezien mijn leeftijd zijn dat inmiddels guilty pleasures, vermoed ik.
Docu's als Life.
Alles van Pixar. Up, Finding Nemo etc.quote:Op maandag 3 december 2012 12:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ken jij niet een goede feelgood film?
Een beetje, maar wel op een leuke manier, maar niet echt een feelgood film vond ik.quote:Op maandag 3 december 2012 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
God Bless America ziet er geweldadig uit. Klopt dat?
Hij begint een beetje donker maar het is wel een echte feelgood movie, bij mij laat ie altijd een glimlach achter.quote:Op maandag 3 december 2012 12:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ken het verhaal. De uiting van de mannen is wel positief, maar als ik mij niet vergis werd toch ook een aantal veroordeeld voor het niet naleven van een direct bevel. Heb er niet direct een feelgood gevoel bij, maar wellicht vergis ik me?
[..]
Het uitgangspunt (zelfmoord) doet het ergste vermoeden, maar dus toch een feelgood?
Dat wel, is vooral leuk en feel good als je Amerikanen niet al te hoog hebt zitten.quote:Op maandag 3 december 2012 12:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
God Bless America ziet er geweldadig uit. Klopt dat?
Ik plaats hem op de misschien lijst.quote:Op maandag 3 december 2012 12:30 schreef Evienne het volgende:
Dat wel, is vooral leuk en feel good als je Amerikanen niet al te hoog hebt zitten.
Hearts: http://www.moviemeter.nl/film/42934quote:Hearts kan ik niet vinden, Autumn Gold lijkt me leuk. In datzelfde straatje: Young @ Heart.
Leuke film inderdaad. Met Brando en Depp.quote:Op maandag 3 december 2012 12:22 schreef Mike het volgende:
Voor mij is dit een van m'n favoriete feel good films:
Don Juan DeMarco: Don Juan DeMarco (1994) - IMDb
Klinkt goed. Ken hem helemaal niet.quote:Wonder Boys (Wonder Boys (2000) - IMDb) is ook een erg leuke film.
Zijn ook feelgoods, maar ik zoek toch wel de 'echte' mensen en geen animatie. Al denk ik nu wel weer aan Les triplettes de Belleville.quote:
Welke van de twee bedoel je?quote:Op maandag 3 december 2012 12:27 schreef HostiMeister het volgende:
Hij begint een beetje donker maar het is wel een echte feelgood movie, bij mij laat ie altijd een glimlach achter.
Ken ik ook nog niet. Interessant.quote:Moonrise Kingdom vond ik trouwens ook wel erg feelgood.
Schulze gets the bleus vind ik eigenlijk meer een soort van visuele tragikomedie die best treurig eindigt..quote:
Eerlijk gezegd stond het einde me niet meer helemaal goed voor de geest.quote:Op maandag 3 december 2012 13:16 schreef RM-rf het volgende:
Schulze gets the bleus vind ik eigenlijk meer een soort van visuele tragikomedie die best treurig eindigt..
Weer een film met Daniel Brühl in deze lijst.quote:andere duitse films die een sterk feelgood karakter hebben zijn volgens mij de in het buitenland vrijwel onbekende film van Alain Gsponner met Daniel Brühl en Henry Hübchen: Lila, lila.
een romantische komedie over een jongen die om indruk te maken op een meisje zich voordoet als de schrijver van en door hem toevallig gevonden manuscript, welke vervolgens ook uitgebracht wordt en dan een kassakraker wordt
Lila, Lila (2009) - IMDb
Klinkt wel ok, maar is die ergens te krijgen met ondertiteling?quote:of een verrassende en schattige film, gemaakt door grotendeels amateur acteurs
Wer früher stirbt, ist langer tot
http://www.imdb.de/title/tt0780180/
over een klein jongetje die grote angst heeft in de hel te komen (door alle religieuze verhalen over schuld die hij te horen krijgt, in het kleine boerse dorp in beiereren waar hij woont)... zijn streven om alles goed te maken (of gewoon direkt onsterfelijk te worden) voert echter tot steeds meer catastrofes en ongeluk.
Verhaal klinkt bekend in de oren. Zal eens kijken.quote:Die Friseuse is een komedie overe en erg dikke werkloze kapster die uiteindelijk besluit ahar eigen kapsalon te beginnen, juist omdat ze niet voldoet aan het ideale schoonheidsideaal
Wristcuttersquote:Op maandag 3 december 2012 13:02 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zijn ook feelgoods, maar ik zoek toch wel de 'echte' mensen en geen animatie. Al denk ik nu wel weer aan Les triplettes de Belleville.
[..]
Welke van de twee bedoel je?
[..]
Ken ik ook nog niet. Interessant.
Al 2 filmmarathons ervaring, met vrienden een weekend lang non-stop films gekeken, bier gedronken en van alle andere nodige gemakkelijk voorzien, op 3-5 schermen door het huis incl wc, zodat niemand iets hoeft te missen, 27 en 32 uur film, onderverdeeld in genres comedy, horror, actie, thriller, scifi, en dramaquote:Op maandag 3 december 2012 12:00 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Nee ik bedoel; zo'n film avondje vind ik typisch een vrouwen ding.
Als ik zo'n avondje zou organiseren dan komt er ten eerste niemand omdat ze denken dat ik een grapje maakt. Of het is in de trant van 'gdr hou alsjeblieft je muil dicht en ik zie je vanavond wel in de kroeg ofzo'
Ben ik dol op.quote:Op maandag 3 december 2012 13:42 schreef Stranger het volgende:
The Endless Summer (1966) - IMDb
Heerlijke oude feelgoodfilm/documentaire over twee surfers die jou als reisfan ook zou moeten aanspreken <3
Deze post had ik even gemist. Goede film inderdaad.quote:Op maandag 3 december 2012 13:30 schreef egeltje1985 het volgende:
50/50? Niet een heel erg feelgood thema, maar de film is het wel.
het einde niet gezien?quote:Op maandag 3 december 2012 12:30 schreef Evienne het volgende:
[..]
Dat wel, is vooral leuk en feel good als je Amerikanen niet al te hoog hebt zitten.
Hearts kan ik niet vinden, Autumn Gold lijkt me leuk. In datzelfde straatje: Young @ Heart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |