Ook gekekenquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:16 schreef Gaijin het volgende:
Ergens in dit topic werd Wonder Boys genoemd, ik heb hem gekeken en wat een heerlijke film. Een aanrader.
Night on Earth is inderdaad erg leuk en erg feel good. Altman vind ik eigenlijk helemaal niks.quote:Op maandag 3 december 2012 11:39 schreef WRH het volgende:
oh en hoe kan ik 'm vergeten; Night on Earth is ook grappig, doet in de verte beetje denken aan Short Cuts van Robert Altman maar dan vrolijker en leuker, Short Cuts heeft meer een donker randje.
Mooie film juist. Heb hem zelf al in dit topic gezet.quote:Op maandag 17 december 2012 15:51 schreef dekilo het volgende:
Kikujiro
Deze heb ik gisteren gekeken en afgezet na een half uur.
Zooooo traag en saai.
Wat wel leuk was dat het kleine manneke naar voetbal training ging in nederlands elftal outfit!
Die eerste is al genoemd en die wil ik zeker zien. Bij de tweede heb ik mijn twijfels en de derde klinkt wel als passend in dit thema.quote:Op maandag 17 december 2012 15:58 schreef Fogel het volgende:
Niet zeker of dit bij feelgood hoort. Lees de comments en oordeel zelf
http://m.imdb.com/title/tt0279064/
http://m.imdb.com/title/tt0384639/
http://m.imdb.com/title/tt0371589/
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb: Heb ik over gelezen. Lijkt me prima.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Night on Earth is inderdaad erg leuk en erg feel good. Altman vind ik eigenlijk helemaal niks.
Verder is Moonrise Kingdom wel een aanrader in dit kader denk ik. The Hudsucker proxy, Adams Apples, The Committments, Amélie al genoemd? Three Kings vond ik eigenlijk ook wel feel good voor een oorlogsfilm.
Ik had ze al genoteerd. Ergens. Maar nu dus ook in dit topic.quote:Op zondag 16 december 2012 15:17 schreef Terreros85 het volgende:
Genoeg leuke films in dit topic. Bedankt voor de tips!
Garden state en City Island passen ook wel in dit straatje.
Ik weet die laatste ook niet zo hoor, er staat me alleen een goed gevoel bij aan het einde van die film.quote:Op maandag 17 december 2012 16:29 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Moonrise Kingdom (2012) - IMDb: Heb ik over gelezen. Lijkt me prima.
The Hudsucker Proxy (1994) - IMDb en Adams æbler (2005) - IMDb zijn ontzettend goed, maar vind ik meer zwarte humor dan feelgood.
The Commitments (1991) - IMDb is een prima voorbeeld inderdaad.
Amélie stond al in de OP. Die is natuurlijk wel heel bekend.
Three Kings (1999) - IMDb is wel een opmerkelijke optie. Ga ik over nadenken.
Dat triggerde me naar deze film. Qua abba gedoe, beste Abba scene ooit.quote:
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aanquote:Op maandag 17 december 2012 17:26 schreef Timwonnacott het volgende:
What dreams may come![]()
What Dreams May Come (1998) - IMDb
Idd Ik vind het een heavy film..quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aan
Het einde maakte t voor mij ook niet feelgood, echt een zware film, vind m ook niet heel goedquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:24 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Idd Ik vind het een heavy film..
Zijn we het eensquote:Op dinsdag 18 december 2012 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het einde maakte t voor mij ook niet feelgood, echt een zware film, vind m ook niet heel goed
Muriels Wedding is ook niet heel feelgood maar de ontwikkeling van Muriel is dat wel
Er zit wat drama in, zeker in het begin maar dat is toch vrij lastig te vermijden met een film waar iedereen voor dood moet zijn. Daarop volgend is het niets minder dan een tocht van een vader met zijn kinderen om aan te tonen dat liefde zowel de dood als de waanzin overstijgt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 01:08 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wow wat een feelbadfilm was dat, niks feelgood aan
De zoektocht ging tweede helft vooral naar die moeder die in de hel was belandquote:Op dinsdag 18 december 2012 14:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit wat drama in, zeker in het begin maar dat is toch vrij lastig te vermijden met een film waar iedereen voor dood moet zijn. Daarop volgend is het niets minder dan een tocht van een vader met zijn kinderen om aan te tonen dat liefde zowel de dood als de waanzin overstijgt.
Prima feelgood film, maar daarin kunnen smaken verschillen.
Klopt, omdat hij van haar hield en haar besloot terug te halen. Hij was niet tevreden in de hemel zonder zijn soulmate.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:27 schreef Stefan het volgende:
[..]
De zoektocht ging tweede helft vooral naar die moeder die in de hel was beland
quote:Feelgood filmtip: Ulvesommer
En die wordt om 21:30 uur uitgezonden op Nederland 3.quote:Op woensdag 5 december 2012 16:30 schreef Arcee het volgende:
Deze vond ik ook feel-good: The Kids Are All Right (2010) - IMDb
Leuk maar ik vond het echt geen feelgood hoor.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
En die wordt om 21:30 uur uitgezonden op Nederland 3.
Dogma? Dat is een satire op het katholieke geloof, nauwelijks feel-good...quote:Op maandag 14 januari 2013 10:52 schreef Panthera1984 het volgende:
Dogma
the Goonies (beetje nostalgisch)
Het is ook maar net hoe je het interpreteert, zelf krijg ik altijd een blij gevoel van die Jay and Silent Bobquote:Op maandag 14 januari 2013 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dogma? Dat is een satire op het katholieke geloof, nauwelijks feel-good...
Nee hoor, de planning is nog niet rond. De programmering net zo min. Vind alleen wel dat hier meer (rom)coms staan. Natuurlijk hebben die een feelgoodfactor, maar ik vind dat niet echte feelgood-films.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef DonRaja het volgende:
Waarschijnlijk is het filmavondje al een poosje achter de rug, maar toch nog enkele (oudere) tips:
My big fat Greek wedding
Cool runnings
Corrina, Corrina
Ferris Bueler's day off
quote:Op maandag 14 januari 2013 10:45 schreef DonRaja het volgende:
Waarschijnlijk is het filmavondje al een poosje achter de rug, maar toch nog enkele (oudere) tips:
My big fat Greek wedding
Cool runnings
Corrina, Corrina
Ferris Bueler's day off
Ik vind comedies toch echt wat anders dan feelgood. Dit zijn in mijn ogen veel meer comedies (alleen The Goonies en Corrina, Corrina heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen).quote:Op maandag 14 januari 2013 10:52 schreef Panthera1984 het volgende:
Dogma
the Goonies (beetje nostalgisch)
Het is natuurlijk wel een beetje een schemergebied, soms raken films een bepaalde persoonlijke snaar die bij anderen ontbreekt.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:16 schreef picodealion het volgende:
[..]
[..]
Ik vind comedies toch echt wat anders dan feelgood. Dit zijn in mijn ogen veel meer comedies (alleen The Goonies en Corrina, Corrina heb ik niet gezien, dus kan ik niet over oordelen).
Ik vind het ook een lastig af te bakenen genre, het is niet eens zozeer een genre, vooral een kenmerk. Ik moet dan denken aan 'hartverwarmend', een beetje een voldaan gevoel dat alles goed is gekomen of wel goed komt, iets optimistisch waarmee je achter blijft. Komedies kunnen dat ook hebben, romcoms op zich ook wel, maar ik denk dat er wel iets van een worsteling in moet zitten en dat dan het goede overwint. Alleen maar een worsteling om het meisje/de jongen te krijgen volstaat niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:49 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een beetje een schemergebied, soms raken films een bepaalde persoonlijke snaar die bij anderen ontbreekt.
Klinkt niet alleen uitstekend, het is ook nog eens erg leuk om te zien. Er zit zelfs een echte badguy in, binnen een kwartier leef je volledig mee. Aanrader.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:15 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop!
Kreeg van een vriend van me de tip: The King of Kong (2007) - IMDb
Een docu over de rivaliteit tussen twee mannen die het wereldrecord punten bij Donkey Kong aanvallen.
Dat klinkt uitstekend.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Klinkt niet alleen uitstekend, het is ook nog eens erg leuk om te zien. Er zit zelfs een echte badguy in, binnen een kwartier leef je volledig mee. Aanrader.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |