Lang leve mijn ING PUC waar ik voor een reguliere 3D showing ¤1,50 betaal en bij IMAX "slechts" ¤5,-quote:Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef megamandy het volgende:
[..]
In Eindhoven vragen ze ¤14,-? En ik was nog steeds in shock dat ik bij The Avengers toen al ¤13,50 moest betalen, is het nu weer duurder
Alle Pathé prijzen zijn fors verhoogd en ochtendvoorstellingen voor 5,50 zijn ook verleden tijd. Gelukkig hebben we Wolff in Utrecht, stuk goedkoper!quote:Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef megamandy het volgende: [..] In Eindhoven vragen ze ¤14,-? En ik was nog steeds in shock dat ik bij The Avengers toen al ¤13,50 moest betalen, is het nu weer duurder
![]()
maar wel 2 tientjes lidmaatschap toch?quote:Op maandag 3 december 2012 00:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Lang leve mijn PUC waar ik voor een reguliere 3D showing ¤1,50 betaal en bij IMAX "slechts" ¤5,-
misschien bij de kleinere lokale bioscopen?quote:Op maandag 3 december 2012 01:22 schreef tntkiller het volgende:
wordt de film ook vertoond ergens zonder 3D (zag bij pathe alleen 3D staan.
ik ben zowat blind aan 1 oog(staar) dus zie ik die 3D effecten niet en is juist een 3D bril meer een last dan een zegen.
In geval van nood www.2d-glasses.comquote:Op maandag 3 december 2012 01:22 schreef tntkiller het volgende:
ik ben zowat blind aan 1 oog(staar) dus zie ik die 3D effecten niet en is juist een 3D bril meer een last dan een zegen.
Precies, daarvoor kan ik momenteel vier keer bij Wolff naar de bios (wat ik nooit haal in de maand, hooguit 1 keer, gemiddeld)quote:Op maandag 3 december 2012 01:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
maar wel 2 tientjes lidmaatschap toch?
Da's de verkeerde volgorde hoorquote:Op maandag 3 december 2012 08:22 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nog 1 week en 1 dag en dan zitten we de hele dag in de bios.
Eerst de 3 LOTR films en daarna iets na middernacht The Hobbit.
Dat wordt een zware dag/nacht
Helaas wel ja.quote:
ING PUC uit de ING rentepuntenwinkel kost ¤40 per 4 maandenquote:Op maandag 3 december 2012 01:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
maar wel 2 tientjes lidmaatschap toch?
dat is de moeite, heb je 't er met 1x per maand al uit.. 'k vind 20eu net ff te veel per maand..quote:Op maandag 3 december 2012 09:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
ING PUC uit de ING rentepuntenwinkel kost ¤40 per 4 maanden
quote:Op maandag 3 december 2012 22:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuw clipje!
http://www.marilyn.ca/Video.aspx#clip818554&vp127686
vanaf 2:35
Hier doet ie het wel. Super gaaf filmpje!quote:Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef andreas612 het volgende:
[..]?
'k zit naar een of andere doos te kijken die kerstpakjes uitpakt onder toeziend oog van dom amerika
LE-ZEN! Vanaf 2:35min!quote:Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef andreas612 het volgende:
[..]?
'k zit naar een of andere doos te kijken die kerstpakjes uitpakt onder toeziend oog van dom amerika
nou hier kut, zelfs een paar sec er voorbij zodat je niet de smoes hebt dat het nog niet begonnen is:quote:
Dan doe je iets verkeerd, link is de juiste.quote:Op maandag 3 december 2012 22:43 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nou hier kut, zelfs een paar sec er voorbij zodat je niet de smoes hebt dat het nog niet begonnen is:
[ afbeelding ]
ja het ligt aan mijquote:Op maandag 3 december 2012 22:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan doe je iets verkeerd, link is de juiste.
Gewoon wachten tot het filmpje instart, niets aanklikken.quote:
ik zie alleen die aankondiging bij het begin (paar sec.).. dan begint ze te kakelen en op gegeven moment komt die vent erin en zie ik niks meer van the hobbit..quote:Op maandag 3 december 2012 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon wachten tot het filmpje instart, niets aanklikken.
Vast wel, vaak op idioot rustige tijden (zaterdag/zondagmiddag), maar een premiere kun je vaak wel vergeten aangezien ze die voor de massa (dus 3d) doenquote:Op maandag 3 december 2012 01:22 schreef tntkiller het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RT baseert die %-rating op de mate van positieve en negatieve reviews, Metacritic pakt daadwerkelijk de cijfers en maakt daar een gemiddelde van. Maar dat zegt natuurlijk nog erg weinig als er slechts vijf recensies staan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:40 schreef drumstickNL het volgende:
Bah; sorry hoor maar wat heb ik een hekel aan metacritic. Ik snap echt niet waarom dingen zoals Steam metacritic gebruiken om een "objectieve" score aan te geven.
Rotten tomatoes gaat vaak nog wel, volgens mij heeft dat er ook een beetje mee te maken dat mensen meer feedback op de reviews geven daar.
Klopt, maar als dat gemiddeld de ervaring van recensenten is, dan is het niet onaannemelijk dat dat ook voor het grote publiek geldt. Ik temper mijn verwachtingen alvast een beetjequote:Op dinsdag 4 december 2012 11:36 schreef Jivis het volgende:
Overigens wordt deze film natuurlijk naast een hele andere standaard gelegd dan toen FOTR destijds uitkwam. Toen was het allemaal nog nieuw en vooruitstrevend. Ik lees veel kritiek op het narratief, maar dat is bij Lord of the Rings natuurlijk ook niet heel sterk als je het allemaal gaat ontleden. Daar werd destijds echter minder naar gekeken omdat de aankleding en details van de wereld zo mooi waren. Nu is dat 'gewoontjes' geworden.
Wat ik in die recensies heb gelezen, had ik zelf al wel grotendeels verwacht. The Hobbit (en vooral het eerste deel van het boek, wat de eerste film dus behelst) heeft gewoon niet de epische grandeur van LOTR. Hoewel de vergelijking met de LOTR logisch is, is het de vraag of die vergelijking wel terecht is. Het zijn eigenlijk twee totaal verschillende boeken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Klopt, maar als dat gemiddeld de ervaring van recensenten is, dan is het niet onaannemelijk dat dat ook voor het grote publiek geldt. Ik temper mijn verwachtingen alvast een beetje
Mee eens hoor, had ik ook niet helemaal verwacht (maar je blijft hopenquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:51 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wat ik in die recensies heb gelezen, had ik zelf al wel grotendeels verwacht. The Hobbit (en vooral het eerste deel van het boek, wat de eerste film dus behelst) heeft gewoon niet de epische grandeur van LOTR. Hoewel de vergelijking met de LOTR logisch is, is het de vraag of die vergelijking wel terecht is. Het zijn eigenlijk twee totaal verschillende boeken.
Uit een van de reviews, ik denk dat we hier pas over kunnen oordelen wanneer we de film gezien hebben.quote:But your quest for epic, truly entertaining filmmaking will be more successful if you just stay home.
Klopt. Het kan bijna niet iets anders zijn dan een troll actie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:37 schreef drumstickNL het volgende:
Iemand die zegt dat je beter thuis kunt blijven moet je sowieso niet serieus nemen denk ik.
Ik heb die review even helemaal gelezen, verder klaagt hij erover dat de film te getrouw aan het boek is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Klopt. Het kan bijna niet iets anders zijn dan een troll actie.
Stond nog een mooie comment over onder die review;quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:54 schreef Stefan het volgende:
Ik weet nog niet of ik naar de bios ga, sowieso de film verdelen over 3 kerstmissen is
Zit wel een punt in, dat soort films zijn niet voor iedereen.quote:Yeah, long movies suck.
Especially Lawrence of Arabia and Gone with the Wind. Jesus did those movies take forever.
That's why I prefer expedient, fast paced films like Transformers. Now that's great filmmaking.
2 kerstmissen en een zomer. Informeer jezelf eens voordat je onzin komt verkondigen Sunchaser.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:54 schreef Stefan het volgende:
Ik weet nog niet of ik naar de bios ga, sowieso de film verdelen over 3 kerstmissen is
Lange films zijn niet kut, wel als ze opgedeeld worden in 2 of 3 films en dan met een jaar pauze worden uitgebrachtquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:55 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Stond nog een mooie comment over onder die review;
[..]
Zit wel een punt in, dat soort films zijn niet voor iedereen.
is nog steeds te lang aangezien dit geen trilogie is maar een film opgeknipt in 3 delenquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
2 kerstmissen en een zomer. Informeer jezelf eens voordat je onzin komt verkondigen Sunchaser.
Oke meneer de zure recensent. Gr gr.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
is nog steeds te lang aangezien dit geen trilogie is maar een film opgeknipt in 3 delen
Heh, ik wil niet de fanboy gaan uithangen. Sure, de film kan tegenvallen maar om 'm nu al af te schrijven..quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:59 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Oke meneer de zure recensent. Gr gr.
Misplaatst wantrouwen in PJ dat dit geen geniale trilogie wordt is dat.
Die gast spoort nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:55 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Stond nog een mooie comment over onder die review;
[..]
Zit wel een punt in, dat soort films zijn niet voor iedereen.
Dat was een sarcastische opmerking tegenover de reviewer die ik eerder quote.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Die gast spoort niet
Transformers een betere film vinden dan gone with the wind_!
Films zijn nou eenmaal niet voor iedereen. Als je het genre en lengte van de film niks vind, kijk dan lekker niet.
Maar een vergelijking maken tussen een klassieker pur sang of een slappe green screen film is toch wel heel erg
De extended versie lotr van 3.5/4 uur blijft voor mij zoveel toevoegen
Ahquote:Op dinsdag 4 december 2012 13:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Dat was een sarcastische opmerking tegenover de reviewer die ik eerder quote.
True al was de dood van Saruman en "the voice of sauron" wel heel cheesy.quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:37 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Die gast spoort niet
Transformers een betere film vinden dan gone with the wind_!
Films zijn nou eenmaal niet voor iedereen. Als je het genre en lengte van de film niks vind, kijk dan lekker niet.
Maar een vergelijking maken tussen een klassieker pur sang of een slappe green screen film is toch wel heel erg
De extended versie lotr van 3.5/4 uur blijft voor mij zoveel toevoegen
The Mouth. Vond ik juist wel cool en ook nog iets toevoegen, omdat Aragorn en consorten tijdens het gevecht bij Mordor dus dachten dat Frodo dood was. De MOS kwam ze immers zijn Mithril-hemdje bezorgen. Maakte het nog wanhopiger allemaal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:50 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
True al was de dood van Saruman en "the voice of sauron" wel heel cheesy.
En dat maakt de laatste "for Frodo!" ook zoveel mooierquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Jivis het volgende:
[..]
The Mouth. Vond ik juist wel cool en ook nog iets toevoegen, omdat Aragorn en consorten tijdens het gevecht bij Mordor dus dachten dat Frodo dood was. De MOS kwam ze immers zijn Mithril-hemdje bezorgen. Maakte het nog wanhopiger allemaal.
Zit ook in het boek trouwens.
Als het nu een eenling was, okee.. maar ook gemiddeld wordt ie gewoon nog niet al te hoog gewaardeerd. Dat betekent nog niet dat jij hem ook niet zo goed gaat vinden, maar zeer waarschijnlijk wel dat het een vrij redelijke afspiegeling van de film is.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef andreas612 het volgende:
"Dat soort films zijn niet voor iedereen"
Kan wel zijn, maar dan moet die pik geen recensent zijn (ook nog een invloedrijke).. dan moet ie gewoon z'n bek dicht houden en opsodemieteren. Dat is hetzelfde als mij een film van hugh grant laten reviewen
Er zijn nu zo'n 14 reviews uit waarvan de meeste niet van gerenommeerde bladen/sites. Dat is geen 'vrij redelijke afspiegeling'.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:22 schreef thettes het volgende:
[..]
Als het nu een eenling was, okee.. maar ook gemiddeld wordt ie gewoon nog niet al te hoog gewaardeerd. Dat betekent nog niet dat jij hem ook niet zo goed gaat vinden, maar zeer waarschijnlijk wel dat het een vrij redelijke afspiegeling van de film is.
Ook weer niet waar, de LOTR films zijn ook door de critici rond de 9 beoordeeld. Maar zoals ik al zei: dat lage cijfer heeft meer te maken met de manier waarop The Hobbit wordt vergeleken met LOTR. Ik hoop dus dat het gewoon gaat bijtrekken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:53 schreef andreas612 het volgende:
Vraag ik me toch af waar die 9,2 vandaan komt.. ? normale mensen kunnen toch nog niet stemmen? en als het aan die reviewers ligt zijn 't allemaal 6 jes..
Ik bedoel meer dat al 6400 mensen gestemd hebben en dat dat gemiddeld een 9,2 is, vind ik raar aangezien hij volgende week pas wereldwijd in premiere gaat.. ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:59 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ook weer niet waar, de LOTR films zijn ook door de critici rond de 9 beoordeeld. Maar zoals ik al zei: dat lage cijfer heeft meer te maken met de manier waarop The Hobbit wordt vergeleken met LOTR. Ik hoop dus dat het gewoon gaat bijtrekken.
ach, daar hoef je toch niet op te hopen? Iedereen moet de film maar zelf gaan zien en zelf beoordelen. Mijn zin om de film te gaan zien is alleen maar groter geworden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:59 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ook weer niet waar, de LOTR films zijn ook door de critici rond de 9 beoordeeld. Maar zoals ik al zei: dat lage cijfer heeft meer te maken met de manier waarop The Hobbit wordt vergeleken met LOTR. Ik hoop dus dat het gewoon gaat bijtrekken.
IMDB neem ik in dit stadium überhaupt niet serieus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat al 6400 mensen gestemd hebben en dat dat gemiddeld een 9,2 is, vind ik raar aangezien hij volgende week pas wereldwijd in premiere gaat.. ?
Maar dan zonder de Aragorn Smash! van Jackson natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Jivis het volgende:
[..]
The Mouth.
Zit ook in het boek trouwens.
Ik denk echt dat je meer hoopt dan realistisch bent. Het zijn misschien niet de bekendste recensenten, maar ze hebben hem allemaal wel echt gezien, noemen ongeveer dezelfde fouten en geven de film geen fantastische cijfers. Dat trekt echt niet meer bij tot het niveau van een topfilm.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:59 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is niet correct, in Nieuw Zeeland kunnen ze de film allang zien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat al 6400 mensen gestemd hebben en dat dat gemiddeld een 9,2 is, vind ik raar aangezien hij volgende week pas wereldwijd in premiere gaat.. ?
Dan mis je het hele punt. The Mouth of Sauron is een fantastische toevoeging omdat hij aan Gandalf en co. het Mithril shirt van Frodo laat zien dat ze in Cirith Ungol van hem afpakten. Zowel Sauron als Gandalf denken op dit punt dus dat Frodo dood is, terwijl je als kijker weet dat dat niet zo is. Een zeer belangrijke scène die rechtstreeks uit het boek komt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:36 schreef Sloggi het volgende:
Het is maar goed dat ze dit uit de bioscoopversie hebben geknipt. Mijn God, wat slecht.
Niet met je eens, maar goed dat kan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:52 schreef Sloggi het volgende:
Joh. Het gaat me om de uitvoering, die is tenenkrommend.
want? ze lopen daar een dag voor, niet een week..quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef GoobyPls het volgende:
[..]
Dat is niet correct, in Nieuw Zeeland kunnen ze de film allang zien.
Haha inderdaad, de première is daar wel geweest, maar Nieuw-Zeelanders moeten ook nog gewoon een week wachten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:05 schreef andreas612 het volgende:
[..]
want? ze lopen daar een dag voor, niet een week..
dan nog, 6500 man bij de premiere?quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Haha inderdaad, de première is daar wel geweest, maar Nieuw-Zeelanders moeten ook nog gewoon een week wachten.
Ieder IMDB lid kan gewoon stemmen op die film hoor.. dat mensen daar zich nog steeds zo op blindstarenquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
dan nog, 6500 man bij de premiere?maargoed, 't zal wel, IMDB he
weet ik 't, ben geen lid van imdb, dus zie altijd alleen maar 't aantal mensen staanquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ieder IMDB lid kan gewoon stemmen op die film hoor.. dat mensen daar zich nog steeds zo op blindstarenen nee, er waren geen 6500 man bij die prèmiere.
Ik voorzie ook hier en daar wat logistieke probleempjes bij dat controlerenquote:Op woensdag 5 december 2012 09:55 schreef knnth het volgende:
Ik kan de film nu ook een tien geven: je hebt alleen een IMDb-account nodig, niemand bij IMDb die controleert of je de film ook daadwerkelijk gezien hebt.
ah, gewoon net zo'n zeef als peil.nl dusquote:Op woensdag 5 december 2012 09:55 schreef knnth het volgende:
Ik kan de film nu ook een tien geven: je hebt alleen een IMDb-account nodig, niemand bij IMDb die controleert of je de film ook daadwerkelijk gezien hebt.
had niet verwacht dat die gast zo oud zou zijnquote:Op woensdag 5 december 2012 14:01 schreef knnth het volgende:
Ik besef nu pas dat Christopher Lee bij het aanvangen van principal photography al 88 jaar was
Op je negentigste nog een premiere bijwonen van een film waar je in speelt ... wauw
wat een eindbaasquote:Op woensdag 5 december 2012 14:01 schreef knnth het volgende:
Ik besef nu pas dat Christopher Lee bij het aanvangen van principal photography al 88 jaar was
Op je negentigste nog een premiere bijwonen van een film waar je in speelt ... wauw
quote:Op woensdag 5 december 2012 14:01 schreef knnth het volgende:
hij besloot om op z'n 88e ook nog een metalalbum op te nemen....quote:Op woensdag 5 december 2012 14:01 schreef knnth het volgende:
Worden die niet gewoon aan de kassa verkocht?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:23 schreef knnth het volgende:
Zo, IMAX Spuimarkt heeft geen goede invloed op het stoelaanbod van zaal 4(?):
[ afbeelding ]
Helft van de stoelen is verdwenen door het grote scherm ...
Is Spuimarkt nu imax? Sinds wanneer?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:23 schreef knnth het volgende:
Zo, IMAX Spuimarkt heeft geen goede invloed op het stoelaanbod van zaal 4(?):
[ afbeelding ]
Helft van de stoelen is verdwenen door het grote scherm ...
Vanaf 12 december, hobbit premieredag. Tilburg ook.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Is Spuimarkt nu imax? Sinds wanneer?
ja de zaal is verbouwdquote:Op donderdag 6 december 2012 14:01 schreef Stefan het volgende:
Blijft t ook imax? Ga af en toe naar een imaxfilm maar Spui is wel lekker dichtbij
video is privatequote:Op donderdag 6 december 2012 19:31 schreef Jor_Dii het volgende:
13 minute preview, let op MEGA VEEL SPOILERS in dit filmpje
Sarumanquote:Op donderdag 6 december 2012 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:
White Council clip:
dit is voor de fans echt smullen
fanboys die blind stemmenquote:
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:50 schreef Jor_Dii het volgende:
White Council clip:
dit is voor de fans echt smullen
Idd, hoop ook dat ze dingen uit de Silmarillion etc. ( of hoe je het ook schrijft ) gaan toevoegen en al die andere werken van Tolkien. Dan wordt het verhaaltje compleetquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:24 schreef Sloggi het volgende:
Ik hoop en denk dat de achtergrond van de One Ring flink wordt uitgediept in vergelijking met het boek (geen idee of daar meer over bekend is), geen idee hoe ze anders drie films moeten vullen met een verhaaltje van tweehonderd pagina's.
Dan verliest het wel een beetje focus. In feite gaat het verhaal gewoon om een stel dwergen die hun berg terug willen veroveren van Smaug. De opkomst van de 'darkness' is dan nog wel een toevoeging.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Idd, hoop ook dat ze dingen uit de Silmarillion etc. ( of hoe je het ook schrijft ) gaan toevoegen en al die andere werken van Tolkien. Dan wordt het verhaaltje compleet
71% op RottenTomatoes, daar hebben ze cijfers die tenminste iets betekenen, zelfs in een vroeg stadium.quote:
Vind ik opzich nog wel een redelijk cijfer so far, gezien het geringe aantal materiaal van The Hobbit ze gebruiken in de eerste film.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
71% op RottenTomatoes, daar hebben ze cijfers die tenminste iets betekenen, zelfs in een vroeg stadium.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Ze pakken zeker stukken uit de appendix etc. Oa een stuk over durins volk, sauron die in dol goldur zit en radagast.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Idd, hoop ook dat ze dingen uit de Silmarillion etc. ( of hoe je het ook schrijft ) gaan toevoegen en al die andere werken van Tolkien. Dan wordt het verhaaltje compleet
Ja oké, niet dat de hele Silmarillion etc. dan toevegoegt moet worden, maar dat er wel ff in kleine fragmentjes of conversaties tussen personen wordt uit uitgelegt hoe Sauron aan z'n macht gekomen is, door Morgoth, en wat er in de 1st age gebeurd is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:31 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dan verliest het wel een beetje focus. In feite gaat het verhaal gewoon om een stel dwergen die hun berg terug willen veroveren van Smaug. De opkomst van de 'darkness' is dan nog wel een toevoeging.
De critici die daar in worden opgenomen hebben 1 groot nadeel: in 9 van de 10 gevallen zijn het geen echte fans van Tolkien of the Hobbit specifiek. Dit is voor hen puur een 4e Midden-Aarde film van de hand van Jackson en zij zullen dus ook in bijna alle gevallen de vergelijking gaan maken tussen dit 1e deel van the Hobbit en de LOTR trilogie. Daar ga je wat mij betreft al compleet de fout in. Ja, het speelt zich af in dezelfde wereld maar het is niet zo dat het qua thematiek eenzelfde soort 'zwaarte' met zich meebrengt, met name niet in deze 1e film. The Hobbit is en blijft een kinderboek en is luchtiger, grappiger, wat meer lineair en ik snap dan ook goed dat Jackson deze kans heeft gegrepen om meer van Tolkien's historie te verfilmen dat prima ingepast kan worden in het bestaande verhaal van the Hobbit. Zo'n scene als die van the White Council bijvoorbeeld zal straks - als de 6 films één geheel gaan vormen - zeer significant worden in het uitleggen van de opkomst van Sauron alsmede het bedrog van Saruman dat daar mee gepaard gaat. Zo zijn er talloze punten waarop the Hobbit straks te linken zal zijn met de eerste trilogie (denk aan het verhaal van de versteende Trollen of de manier waarop het zwaard Sting door de gehele reeks films terug zal keren). Men kraakt deze eerste film nu af omdat ze 1. de speelduur te lang vinden (alsmede de opbouw van proloog en Bilbo's huis wat zo'n 40 minuten duurt) en 2. de CGI en de nieuwe technieken veroordelen. Ik ben er bijna zeker van dat deze nieuwe trilogie van Jackson stap voor stap en dus film voor film meer volwassen qua thematiek zal worden en uiteindelijk naadloos aansluit op wat in LOTR gebeurt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
71% op RottenTomatoes, daar hebben ze cijfers die tenminste iets betekenen, zelfs in een vroeg stadium.
Vandaar ook dat ik denk dat de twee films hierna een stuk hoger gewaardeerd worden. Daarin zit verhaaltechnisch gezien meer actie èn dan is er de achtergrondinformatie uit de eerste film.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De critici die daar in worden opgenomen hebben 1 groot nadeel: in 9 van de 10 gevallen zijn het geen echte fans van Tolkien of the Hobbit specifiek. Dit is voor hen puur een 4e Midden-Aarde film van de hand van Jackson en zij zullen dus ook in bijna alle gevallen de vergelijking gaan maken tussen dit 1e deel van the Hobbit en de LOTR trilogie. Daar ga je wat mij betreft al compleet de fout in. Ja, het speelt zich af in dezelfde wereld maar het is niet zo dat het qua thematiek eenzelfde soort 'zwaarte' met zich meebrengt, met name niet in deze 1e film. The Hobbit is en blijft een kinderboek en is luchtiger, grappiger, wat meer lineair en ik snap dan ook goed dat Jackson deze kans heeft gegrepen om meer van Tolkien's historie te verfilmen dat prima ingepast kan worden in het bestaande verhaal van the Hobbit. Zo'n scene als die van the White Council bijvoorbeeld zal straks - als de 6 films één geheel gaan vormen - zeer significant worden in het uitleggen van de opkomst van Sauron alsmede het bedrog van Saruman dat daar mee gepaard gaat. Zo zijn er talloze punten waarop the Hobbit straks te linken zal zijn met de eerste trilogie (denk aan het verhaal van de versteende Trollen of de manier waarop het zwaard Sting door de gehele reeks films terug zal keren). Men kraakt deze eerste film nu af omdat ze 1. de speelduur te lang vinden (alsmede de opbouw van proloog en Bilbo's huis wat zo'n 40 minuten duurt) en 2. de CGI en de nieuwe technieken veroordelen. Ik ben er bijna zeker van dat deze nieuwe trilogie van Jackson stap voor stap en dus film voor film meer volwassen qua thematiek zal worden en uiteindelijk naadloos aansluit op wat in LOTR gebeurt.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gandalf gaat in de film niet voor niets op zoek naar "The Necromancer" ( Sauron ).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat waren ze 10 jaar terug toch ook niet ten tijde van LOTR? Ik heb er echt wel zin in hoor, maar ik snap niet dat het voor sommige mensen zo moeilijk te accepteren lijkt dat deze film(s) nu eenmaal niet ZO goed zijn als LOTR was. De argumenten vooraf, zonder dat iemand hem heeft gezien, lijken namelijk vaak nogal gezocht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De critici die daar in worden opgenomen hebben 1 groot nadeel: in 9 van de 10 gevallen zijn het geen echte fans van Tolkien of the Hobbit specifiek.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
' met zich meebrengt, met name niet in deze 1e film. The Hobbit is en blijft een kinderboek en is luchtiger, grappiger, wat meer lineair en ik snap dan ook goed dat Jackson deze kans heeft gegrepen om meer van Tolkien's historie te verfilmen dat prima ingepast kan worden in h
Dat was FOTR ook, desondanks werd die meteen ongelooflijk hoog gewaardeerd. En terecht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:52 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dit is gewoon een essentiële basis die gelegd moet worden.
Voor Sil hebben ze geen rechten, voor de appendices van LotR welquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Skyfall is een grote blockbuster, overal positief gewaardeerd. Eerste LOTR films ook. Laatste star wars ook al beter. Het klopt gewoon niet wat je hier zegt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef Ferdii het volgende:
[..]![]()
Critici zijn sowieso een apart slag volk. Enkel de meest onbekende films worden de hemel ingeprezen, grote block busters zijn sowieso nep en slecht.
Over een aantal jaar worden alle films opgenomen in HFR, door de mensen die het nu afkraken....
Zit ook veel meer actie in dan het eerste deel van The Hobbit. Doordat de hobbits direct achterna gezeten worden door de Ringwraithts, geeft dat een onmiddelijke dreiging.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat was FOTR ook, desondanks werd die meteen ongelooflijk hoog gewaardeerd. En terecht.
Elke keer dat een film met hoge verwachtingen in deze periode (dus vlak voor hij overal uitkomt) lage of teleurstellende waarderingen krijgt, lees je altijd verhalen dat de critici het niet begrijpen of binnen een verkeerd referentiekader waarderen en dat het stiekem wel een topper kan zijn. Elke keer blijkt een maand later dat het cijfer gewoon accuraat is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De critici die daar in worden opgenomen hebben 1 groot nadeel: in 9 van de 10 gevallen zijn het geen echte fans van Tolkien of the Hobbit specifiek. Dit is voor hen puur een 4e Midden-Aarde film van de hand van Jackson en zij zullen dus ook in bijna alle gevallen de vergelijking gaan maken tussen dit 1e deel van the Hobbit en de LOTR trilogie. Daar ga je wat mij betreft al compleet de fout in. Ja, het speelt zich af in dezelfde wereld maar het is niet zo dat het qua thematiek eenzelfde soort 'zwaarte' met zich meebrengt, met name niet in deze 1e film. The Hobbit is en blijft een kinderboek en is luchtiger, grappiger, wat meer lineair en ik snap dan ook goed dat Jackson deze kans heeft gegrepen om meer van Tolkien's historie te verfilmen dat prima ingepast kan worden in het bestaande verhaal van the Hobbit. Zo'n scene als die van the White Council bijvoorbeeld zal straks - als de 6 films één geheel gaan vormen - zeer significant worden in het uitleggen van de opkomst van Sauron alsmede het bedrog van Saruman dat daar mee gepaard gaat. Zo zijn er talloze punten waarop the Hobbit straks te linken zal zijn met de eerste trilogie (denk aan het verhaal van de versteende Trollen of de manier waarop het zwaard Sting door de gehele reeks films terug zal keren). Men kraakt deze eerste film nu af omdat ze 1. de speelduur te lang vinden (alsmede de opbouw van proloog en Bilbo's huis wat zo'n 40 minuten duurt) en 2. de CGI en de nieuwe technieken veroordelen. Ik ben er bijna zeker van dat deze nieuwe trilogie van Jackson stap voor stap en dus film voor film meer volwassen qua thematiek zal worden en uiteindelijk naadloos aansluit op wat in LOTR gebeurt.
natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar bij de hobbit waren mensen direct al negatief, zonder ook maar 1 beeld gezien te hebben. Puur doordat het vergeleken wordt met LOTR, het een aparte mythologie over zich heeft en er veel gezeik over is geweest.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:55 schreef thettes het volgende:
[..]
Skyfall is een grote blockbuster, overal positief gewaardeerd. Eerste LOTR films ook. Laatste star wars ook al beter. Het klopt gewoon niet wat je hier zegt.
Maar ALS dat zo is, dat FOTR beter verfilmbaar is dan de Hobbit, zou je dan ook niet kunnen zeggen dat op dit moment, nu we slechts de eerste film van de nieuwe trilogie hebben, die dientengevolge ook niet zo goed is?quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zit ook veel meer actie in dan het eerste deel van The Hobbit. Doordat de hobbits direct achterna gezeten worden door de Ringwraithts, geeft dat een onmiddelijke dreiging.
Bilbo en de dwergen kunnen lekker op hun gemak op pad gaan.
Plus natuurlijk het gegeven dat een dergelijke fantasywereld eigenlijk nog nooit zo was neergezet in een film. Mensen dachten dat LOTR onverfilmbaar was.
maar LOTR werd wél gewaardeerd. Dat is juist mijn punt. En om nu te zeggen dat dat alleen komt doordat LOTR 'nieuw' was doet recensenten wel heel erg tekort. Tuurlijk zitten er aparte mensen tussen, maar het zijn ook weer geen apen met een notebloc.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Ferdii het volgende:
[..]
natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar bij de hobbit waren mensen direct al negatief, zonder ook maar 1 beeld gezien te hebben. Puur doordat het vergeleken wordt met LOTR, het een aparte mythologie over zich heeft en er veel gezeik over is geweest.
Het blijft toch een soort film waar je van moet houden of wat je geen zak aan vind.
Zo ken ik genoeg mensen die vinden dat harry potter een veel betere film was dan LOTR
Ik denk ook zeker niet dat die even goed wordt als FOTR, maar ik denk dat de volgende twee films beter worden en dat ik hem als Middle-Earth fan beter ga vinden dan de recensenten die ik tot nu toe heb gelezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Maar ALS dat zo is, dat FOTR beter verfilmbaar is dan de Hobbit, zou je dan ook niet kunnen zeggen dat op dit moment, nu we slechts de eerste film van de nieuwe trilogie hebben, die dientengevolge ook niet zo goed is?
Dan had PJ het maar wat beter moeten indelen qua verhaal (bv geen drie films).
Echt hoor, ik probeer niets af te kraken, alleen ik denk dat we gewoon met vrij redelijke zekerheid kunnen zeggen dat de film niet zo 'goed' is als LOTR was.
Dat zullen dan wel HP-fanboys zijn. Je kunt LOTR niks aan vinden, maar daar speelden tenminste mensen in die daadwerkelijk konden acteren.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Zo ken ik genoeg mensen die vinden dat harry potter een veel betere film was dan LOTR
Beide films zijn ook niet met elkaar te vergelijkenquote:Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Maar ALS dat zo is, dat FOTR beter verfilmbaar is dan de Hobbit, zou je dan ook niet kunnen zeggen dat op dit moment, nu we slechts de eerste film van de nieuwe trilogie hebben, die dientengevolge ook niet zo goed is?
Dan had PJ het maar wat beter moeten indelen qua verhaal (bv geen drie films).
Echt hoor, ik probeer niets af te kraken, alleen ik denk dat we gewoon met vrij redelijke zekerheid kunnen zeggen dat de film niet zo 'goed' is als LOTR was.
Dan zitten we toch meer op één lijn dan ik dacht :pquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:00 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker niet dat die even goed wordt als FOTR, maar ik denk dat de volgende twee films beter worden en dat ik hem als Middle-Earth fan beter ga vinden dan de recensenten die ik tot nu toe heb gelezen.
Gary Oldman, Ralph Fiennes en Alan Rickman zijn echt baggeracteurs inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat zullen dan wel HP-fanboys zijn. Je kunt LOTR niks aan vinden, maar daar speelden tenminste mensen in die daadwerkelijk konden acteren.
Volgens mij duurde het bijna een uur voor de eerste Ringwraith in beeld kwam.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zit ook veel meer actie in dan het eerste deel van The Hobbit. Doordat de hobbits direct achterna gezeten worden door de Ringwraithts, geeft dat een onmiddelijke dreiging.
Ik zeg ook niet dat de Hobbit beter is dan LOTRquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:00 schreef thettes het volgende:
[..]
maar LOTR werd wél gewaardeerd. Dat is juist mijn punt. En om nu te zeggen dat dat alleen komt doordat LOTR 'nieuw' was doet recensenten wel heel erg tekort. Tuurlijk zitten er aparte mensen tussen, maar het zijn ook weer geen apen met een notebloc.
Maar je had eerst wel die fantastische Sauron-proloog, plus Gandalf die al even een klein tripje Middle-Earth maakt (waarin je al een glimp van Minas Tirith opvangt).quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens mij duurde het bijna een uur voor de eerste Ringwraith in beeld kwam.
Ik chargeer, maar die drie kleuters die de hoofdrol spelen bakten er (vooral in de eerste films) behoorlijk weinig van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Jivis het volgende:
[..]
Gary Oldman, Ralph Fiennes en Alan Rickman zijn echt baggeracteurs inderdaad.
Proloog van the ring geschiedenis was echt super goed iddquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:03 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar je had eerst wel die fantastische Sauron-proloog, plus Gandalf die al even een klein tripje Middle-Earth maakt (waarin je al een glimp van Minas Tirith opvangt).
Je moet er wel rekening mee houden dat LOTR als onfilmbaar werd gezien en het qua CGI een maatstaaf heeft gezet voor andere films die daarna kwamen. Het was eigenlijk een van de grootste stappen in CGI na Jurassic Park uit 1993. The Hobbit heeft nu gewoon last van zijn eigen verwachtingen die geschept zijn door het lange proces en het feit dat hetzelfde team achter deze film staat. Ik wil overigens niet zeggen dat de recensies over deze film allemaal onzin zijn, maar als ik - als behoorlijke fan van Tolkien en zijn werk - tussen de regels doorlees proef ik gewoon dat men wellicht met de verkeerde verwachtingen deze film is ingegaan.quote:Op vrijdag 7 december 2012 15:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Elke keer dat een film met hoge verwachtingen in deze periode (dus vlak voor hij overal uitkomt) lage of teleurstellende waarderingen krijgt, lees je altijd verhalen dat de critici het niet begrijpen of binnen een verkeerd referentiekader waarderen en dat het stiekem wel een topper kan zijn. Elke keer blijkt een maand later dat het cijfer gewoon accuraat is.
Als hij goed is, dan krijgt hij gewoon de bijhorende cijfers, dan verzuipen die zeikers die hem niet begrijpen (of hem in de verkeerde context plaatsen) tussen de enthousiaste reviews. Zoals bij de LOTR films die alle drie 95% of zo halen.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:02 schreef Jivis het volgende:
[..]
Gary Oldman, Ralph Fiennes en Alan Rickman zijn echt baggeracteurs inderdaad.
Schijnbaar wel, ik heb de keus in IMAX 3D en de 48 fps-versie. Maar ik kan niet kiezen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:50 schreef Stefan het volgende:
Wat is dat me 48 fps, is dat weer iets nieuws ofzo?
Thanksquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:59 schreef thettes het volgende:
imax 3d is in nederland alleen bij de arena op 48fps.
Sunchaser, trollquote:Op vrijdag 7 december 2012 16:50 schreef Stefan het volgende:
Wat is dat me 48 fps, is dat weer iets nieuws ofzo?
Want?quote:
Ja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Want?
Ik weet niet beter of de standaard is 24 fps
Ze hadden hem gewoon moeten laten verfilmen door Del Toro, die paste veel beter bij dat verhaal dan de Jackson-aanpak.quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet er wel rekening mee houden dat LOTR als onfilmbaar werd gezien en het qua CGI een maatstaaf heeft gezet voor andere films die daarna kwamen. Het was eigenlijk een van de grootste stappen in CGI na Jurassic Park uit 1993. The Hobbit heeft nu gewoon last van zijn eigen verwachtingen die geschept zijn door het lange proces en het feit dat hetzelfde team achter deze film staat. Ik wil overigens niet zeggen dat de recensies over deze film allemaal onzin zijn, maar als ik - als behoorlijke fan van Tolkien en zijn werk - tussen de regels doorlees proef ik gewoon dat men wellicht met de verkeerde verwachtingen deze film is ingegaan.
Waarom? Niet dat ik er tegen ben ofzo, maar ik vraag me gewoon af waaromquote:Op vrijdag 7 december 2012 17:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze hadden hem gewoon moeten laten verfilmen door Del Toro, die paste veel beter bij dat verhaal dan de Jackson-aanpak.
Je ogen kunnen max 60fps zien, meer heeft dus geen zien, en een HFR zorgt dus voor een vloeiender beeld bij actie (en dus ook hendig bij 3D)quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:55 schreef Stefan het volgende:
Wat maakt 48 fps dan anders? Vloeiender beeld, dan kun je ook 120 fps doen ofzo
Maar gebeurt t vaker? Ik kijk 3D sinds avatar en t zegt me niks dat 48 fpsquote:Op vrijdag 7 december 2012 21:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Je ogen kunnen max 60fps zien, meer heeft dus geen zien, en een HFR zorgt dus voor een vloeiender beeld bij actie (en dus ook hendig bij 3D)
Nee, want PJ is een held.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze hadden hem gewoon moeten laten verfilmen door Del Toro, die paste veel beter bij dat verhaal dan de Jackson-aanpak.
Nee, hij is de eerste, james cameron heeft al wel aangekondigd daar ook mee te willen experimenteren.. maar vooralsnog schiet het niet echt op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Maar gebeurt t vaker? Ik kijk 3D sinds avatar en t zegt me niks dat 48 fps
Ik hoor er overwegend negatieve dingen over. Dat het te realistisch wordt en dus niet filmisch meer aanvoelt... Ik ben wel erg nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, hij is de eerste, james cameron heeft al wel aangekondigd daar ook mee te willen experimenteren.. maar vooralsnog schiet het niet echt op.
tja, afwachten dan maar hequote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik hoor er overwegend negatieve dingen over. Dat het te realistisch wordt en dus niet filmisch meer aanvoelt... Ik ben wel erg nieuwsgierig.
Ik ga het niet eens zien, gewoon gereserveerd voor de 'normale' 3D-voorstelling bij de plaatselijke biosquote:
Die 48 fps trailer ziet er iig erg video-achtig uit. Dan mag het voor actie van leuk zijn (?), maar voor gewone lichte scènes buiten lijkt het me vooralsnog niks. Veel te veel contrast.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik hoor er overwegend negatieve dingen over. Dat het te realistisch wordt en dus niet filmisch meer aanvoelt... Ik ben wel erg nieuwsgierig.
Ook 1 van de argumenten dat Tarantino er binnenkort mee wil ophouden, die wil geen dingen maken die eruit zien als TV.quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Met het eerste argument ben ik het in ieder geval helemaal eens.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Een goed voorbeeld van een critic die het duidelijk totaal niet snapt op sommige punten:
http://whatculture.com/fi(...)eds-to-improve.php/1
King Kong gigantisch kut.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:37 schreef Stefan het volgende:
Ben benieuwd of hij weer een goede film weet te maken, King Kong en Lovely Bones waren gigantische kutfilms
Ik ook wel. Vooral het gebruik van miniatures vond ik een tof element in de LOTR films, geeft de boel een authentiek tintje.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met het eerste argument ben ik het in ieder geval helemaal eens.
Mensen die bij een film in slaap vallen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:56 schreef HiZ het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik wel naar die film wil gaan. Ik zag een paar dagen terug een recensie van iemand die zei een fan te zijn van LoTR en die deze film een beetje traag vond. Ik vond die trilogie van LoTR al zo veel te lang. Ik heb niet zoveel zin in een film waar ik een uur in slaap val en dan na een uur wakker wordt en niks heb gemist.
Ik ook hoor, heerlijk stukje spektakel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:03 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ik vond King Kong een geweldige film anders! ( toen in de bios )
Ja, ik heb dat bij saaie films. Nooit bij goeie films.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:01 schreef kilozout het volgende:
[..]
Mensen die bij een film in slaap vallen.
Ben je 90 jaar oud ofzo?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat bij saaie films. Nooit bij goeie films.
Altijd al gehad. Ik ben niet zo iemand die uit een bioscoop wegloopt tijdens de filmquote:
Gewoon niet gaan, veiligste keuze.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:56 schreef HiZ het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik wel naar die film wil gaan. Ik zag een paar dagen terug een recensie van iemand die zei een fan te zijn van LoTR en die deze film een beetje traag vond. Ik vond die trilogie van LoTR al zo veel te lang. Ik heb niet zoveel zin in een film waar ik een uur in slaap val en dan na een uur wakker wordt en niks heb gemist.
Ik neig er wel een beetje naar. Ik ben vorige week zo dom geweest om met iemand mee te gaan naar die Twilight film. Jezus Christus wat een troep was dat.quote:
Twilight vergelijken met The Hobbitquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik neig er wel een beetje naar. Ik ben vorige week zo dom geweest om met iemand mee te gaan naar die Twilight film. Jezus Christus wat een troep was dat.
Ik ook!quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:45 schreef andreas612 het volgende:
Tegenwoordig ga ik trouwens alleen maar naar films waarvan ik zeker weet dat ze vet zijn en dat de bios daarom ook een meerwaarde heeft, bijv. expendables 2, bourne legacy, skyfall, avengers, hobbit etc
Smaken verschillen hè. Ik vond The Grey ideaal voor de bios, met name door de mooie landschappen, had hem op TV waarschijnlijk een stuk minder gevonden.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:58 schreef Stefan het volgende:
Bourne Legacy was een mooie film voor op tv, absoluut geen biosbezoek waard om nog maar te zwijgen over the grey
Ik vind het niet zo ver gaan; je kunt de mening van de fanboys en fangirls over dat soort films per definitie niet vertrouwen. En ja het was dom van me om naar die Twilight film te gaan. Dat soort fouten wil ik graag beperken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:27 schreef Jivis het volgende:
Twilight met The Hobbit vergelijken vind ik wel wat te ver gaan hoor.
Ik heb een tijd gehad met mijn PUC dat ik alles ging kijken, maar daar ben ik een beetje van teruggekomen. Er zijn te veel films die veelbelovend lijken, maar die als je eenmaal in de zaal zit dodelijk saai zijn of zo ongeloofwaardig dat je je gaat ergeren in plaats van dat je onderhouden wordt (Battleship, alsof iemand de vloer had aangeveegd na het monteren van ID4 en Pearl Harbor en met de afval een film had gemaakt). Ik heb me er bijvoorbeeld niet meer toe kunnen zetten om die laatste Batman film te gaan kijken. Zelfs de schitterende trailers konden me niet meer overtuigen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:45 schreef andreas612 het volgende:
Enige film waar ik bij zat te knikkebollen in de bios was madagascar 2.. kwam misschien ook om de intens flauwe grappen en dat de film eigenlijk bedoeld was voor 11 jarigen...
Tegenwoordig ga ik trouwens alleen maar naar films waarvan ik zeker weet dat ze vet zijn en dat de bios daarom ook een meerwaarde heeft, bijv. expendables 2, bourne legacy, skyfall, avengers, hobbit etc
quote:Op zondag 9 december 2012 01:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb een tijd gehad met mijn PUC dat ik alles ging kijken, maar daar ben ik een beetje van teruggekomen. Er zijn te veel films die veelbelovend lijken, maar die als je eenmaal in de zaal zit dodelijk saai zijn of zo ongeloofwaardig dat je je gaat ergeren in plaats van dat je onderhouden wordt (Battleship, alsof iemand de vloer had aangeveegd na het monteren van ID4 en Pearl Harbor en met de afval een film had gemaakt). Ik heb me er bijvoorbeeld niet meer toe kunnen zetten om die laatste Batman film te gaan kijken. Zelfs de schitterende trailers konden me niet meer overtuigen.
Dark knight rises was ik idd nog vergeten.. behoort tot mijn favorieten (ondanks sommige negatieve reviews) the bourne legacy was misschien niet bioscoop waardig maar eenmaal gezien was ie goed te doen.. skyfall vond ik juist wel één van de beste... maarja... blijft moeilijke keuze tussen al die grote namen...quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik ook!
Met dat verschil, dat ik ook nog wel eens naar must-see (semi)arthouse film ga (dit jaar dus Moonrise Kingdom en eigenlijk ook Argo).
Dit jaar gehad: The Grey, The Hunger Games, Cabin Fever, Moonrise Kingdom, The Avengers, The Dark Knight Rises, Argo, Skyfall en deze week volgt natuurlijk The Hobbit.
Ik ben nog niet teleurgesteld geweest. Al was Skyfall niet de best Bond ooit, wat ik van tevoren wel vaak hoorde.
quote:Despite adding a third Hobbit film late in the production process, director Peter Jackson revealed today that there’s still plenty of material to be included with An Unexpected Journey’s Extended Edition.
Jackson hosted a Q&A following a screening of The Hobbit: An Unexpected Journey at Ain’t It Cool News’ Butt-Numb-A-Thon 14 in Austin, Texas today. Reports indicate that the director confirmed 20 – 25 minutes of additional footage with the Extended Edition. With the theatrical version clocking in at 2 hours, 40 minutes, that means Extended Edition will run at least 3 hours.
Sunchaserquote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Stefan het volgende:
Het uitmelken is al begonnen, in principe is deze nieuwe drie delenfilm al extended want drie delen ipv 1 of 2
Who cares, laat maar komen die Extended Editionsquote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Stefan het volgende:
Het uitmelken is al begonnen, in principe is deze nieuwe drie delenfilm al extended want drie delen ipv 1 of 2
http://www.huffingtonpost(...)8-fps_b_2233959.htmlquote:Q: Why would a clearer image be a problem?
A: Because, as it turns out, it's possible for an image to look so clear that it no longer looks real. Or so real that it takes you out of the film. As in: that film set looks like ... a film set. Put it this way: the picture is so clear that in one scene I could see Ian McKellen's contact lenses. I won't claim to be a Tolkien expert, but I am pretty sure Acuvue does not exist in Middle Earth.
Jij bent echt de grootste drol op dit forum.quote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Stefan het volgende:
heb je nog enigszins goeie plaatsen?quote:Op zondag 9 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
Wo. 12.12.2012 - 00:12
Pathe de Kuip - Zaal 9
Hoera
Op je computerscherm is het niet echt te vergelijken met daadwerkelijke digitale projectie in een bioscoopquote:Op zondag 9 december 2012 12:31 schreef Stefan het volgende:
De 48 fps trailer gezien, dat is iig de versie die ik niet hoef te zien, lijkt wel een direct voor DVD film
Ja prima zelfsquote:Op zondag 9 december 2012 12:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
heb je nog enigszins goeie plaatsen?
Je hoort er eigenlijk louter negatieve verhalen over, zelfs van de recensenten die de film wel positief beoordelen. Vooral het gegeven dat de hoge framerate je uit de filmervaring lijkt te halen is voor mij een goede reden om hem gewoon in de 'normale' FPS te bekijken.quote:Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op je computerscherm is het niet echt te vergelijken met daadwerkelijke digitale projectie in een bioscoop
Hebben ze niet eens een zaal 12?quote:Op zondag 9 december 2012 12:29 schreef yvonne het volgende:
Pathe de Kuip - Zaal 9
Hoera
Dat valt ook wel weer mee. Ik heb ook voldoende positieve ervaringen gelezen/gehoord. Jackson is ook de eerste die deze 'gok' heeft gewaagd en ik kan hem daar alleen maar voor prijzen. De techniek staat nu eenmaal niet stil.quote:Op zondag 9 december 2012 12:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Je hoort er eigenlijk louter negatieve verhalen over, zelfs van de recensenten die de film wel positief beoordelen. Vooral het gegeven dat de hoge framerate je uit de filmervaring lijkt te halen is voor mij een goede reden om hem gewoon in de 'normale' FPS te bekijken.
Link naar trailer?quote:Op zondag 9 december 2012 12:31 schreef Stefan het volgende:
De 48 fps trailer gezien, dat is iig de versie die ik niet hoef te zien, lijkt wel een direct voor DVD film
Ja die heeft de kuip wel. Zalen 6 en 9 zijn daar de grootste zalen, zalen 7&8 zijn net ietsje kleinerquote:Op zondag 9 december 2012 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hebben ze niet eens een zaal 12?
quote:Op zondag 9 december 2012 12:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zelfde idee als gitaristen die zweren bij een oude buizen versterker. Je gewenning aan slechte kwaliteit krijgt sentimentele waarde.
Hier te downloaden: http://www.lukeletellier.com/?p=205quote:
Thnx!quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hier te downloaden: http://www.lukeletellier.com/?p=205
True; daar ging mijn quote ook over. Je ziet blijkbaar echt dat het een filmset is wat wel jammer is. De natuur scènes komen erdoor wel erg mooi uit de verf.quote:Op zondag 9 december 2012 12:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Je hoort er eigenlijk louter negatieve verhalen over, zelfs van de recensenten die de film wel positief beoordelen. Vooral het gegeven dat de hoge framerate je uit de filmervaring lijkt te halen is voor mij een goede reden om hem gewoon in de 'normale' FPS te bekijken.
1080p is een resolutie; een groter plaatje dus, niet erg vergelijkbaar.quote:Op zondag 9 december 2012 12:38 schreef Stefan het volgende:
Ik heb dat HD nepgevoel nu ook al op mn HD tv nu, zie je een film en is het met 1080 veel te helder dat t neplijkt, is echt een kwestie van wennen. Minder cinemagevoel.
quote:Op zondag 9 december 2012 14:24 schreef Stefan het volgende:
Op een HD tv ziet een bioscoopfilm op blueraykwaliteit er toch nepperig uit
Zo beleef ik het absoluut niet. Ik vind de filmervaring juist veel beter in HD.quote:Op zondag 9 december 2012 14:24 schreef Stefan het volgende:
Op een HD tv ziet een bioscoopfilm op blueraykwaliteit er toch nepperig uit
quote:
Ik ben niet de enige hoorquote:Op zondag 9 december 2012 14:26 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Zo beleef ik het absoluut niet. Ik vind de filmervaring juist veel beter in HD.
Yep. Het maakt wel erg veel uit, vind ik, als je op je TV alle compleet onzinnige "beeldverbeteraars" uit zet. Die zorgen er vaak voor dat het er shit uit gaat zien.quote:Op zondag 9 december 2012 14:27 schreef Jivis het volgende:
Door HD voel ik juist nog meer immersie met de film.
Die lijst klopt niet want ook Utopolis Zoetermeer, Utopolis Emmen en Utopolis Almere gaan de HFR versie draaien.quote:Op zondag 9 december 2012 03:42 schreef Stefan het volgende:
Een wereldwijde 48 fps bioscooplijst
http://www.48fpsmovies.com/48-fps-theater-list/
jawel, jij ook?quote:
Heel toevallig ook allemaal hun eerste reviewquote:Op zondag 9 december 2012 19:04 schreef Stefan het volgende:
De filmstudio heeft zn mensen ook op IMDB losgelaten zie ik
The Hobbit: An Unexpected Journey Reviews & Ratings - IMDb
hahaquote:Op zondag 9 december 2012 19:04 schreef Stefan het volgende:
De filmstudio heeft zn mensen ook op IMDB losgelaten zie ik
The Hobbit: An Unexpected Journey Reviews & Ratings - IMDb
quote:Not a fan., 9 December 2012
Author: Rick Preston from United States
*** This review may contain spoilers ***
Not a good movie.
I am not a fan of these sort of movies.
Like Harry Potter this movie is about a fantasy war. Boring, old fantasy wars.
I have a disappointment for this movie.
An all- around disappointment.
I do not think I will ever watch a movie this again.
This was not a good idea to watch this movie.
I should not have watched this movie, and either should you. Really. you don't want to watch this movie.
Want dat beïnvloed jouw kijkervaring/plezier?quote:Op zondag 9 december 2012 19:15 schreef Jivis het volgende:
Hopelijk certified fresh op Rotten Tomatoes deze week.
Waarschijnlijk één geeky fanboy.quote:Op zondag 9 december 2012 19:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Heel toevallig ook allemaal hun eerste review
Dat valt me wel op, ook op het IMDB forum, hele topics over de ratings op RT. Who cares.quote:Op zondag 9 december 2012 20:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want dat beïnvloed jouw kijkervaring/plezier?
Nee, is mooi in lijn met LOTRquote:Op zondag 9 december 2012 20:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want dat beïnvloed jouw kijkervaring/plezier?
Het is algemeen bekend dat studioplants actief zijn op IMDBquote:
Alles wat gereviewed wordt op internet is tegenwoordig potentieel gesponsord en onbetrouwbaar, erg jammer.quote:Op zondag 9 december 2012 20:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat studioplants actief zijn op IMDB
Er is dus een heel stuk toegevoegd over Gandalf, wat in het boek niet zit.quote:Op zondag 9 december 2012 20:31 schreef HiZ het volgende:
Ok, een film van bijna 3 uur dus over de eerste 6 hoofdstukken van een boek van 150 pagina's ? De review van de Telegraph is, 2 sterren, 'dodelijk saai'.
En een dodelijk saaie uitleg over de stambomen van de dwergenfamilies. PS, de recensent zegt dat hij liefhebber is van Tolkien.quote:Op zondag 9 december 2012 20:32 schreef Jivis het volgende:
[..]
Er is dus een heel stuk toegevoegd over Gandalf, wat in het boek niet zit.
Als die Tolkienliefhebber is, snap ik niet waarom hij langdradigheid als minpunt aanmerktquote:Op zondag 9 december 2012 20:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
En een dodelijk saaie uitleg over de stambomen van de dwergenfamilies. PS, de recensent zegt dat hij liefhebber is van Tolkien.
Heh, stukje uit die review; "Gandalf has an interminable conversation with Galadriel, Saruman and Elrond, which gets so boring that Bilbo and the dwarves leave without them."quote:Op zondag 9 december 2012 20:31 schreef HiZ het volgende:
Ok, een film van bijna 3 uur dus over de eerste 6 hoofdstukken van een boek van 150 pagina's ? De review van de Telegraph is, 2 sterren, 'dodelijk saai'. En 48 fps maakt vooral dat het allemaal erg nep overkomt.
Het is mogelijk dat ik ga kijken omdat ik wil weten hoe dat 48 fps uitpakt.quote:Op zondag 9 december 2012 20:41 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Heh, stukje uit die review; "Gandalf has an interminable conversation with Galadriel, Saruman and Elrond, which gets so boring that Bilbo and the dwarves leave without them."
Maar nogmaals, ik ga het wel voor mijzelf bekijken, mogelijk bij een IMAX bios, zoniet, gewoon bij de plaatselijke bioscoop. Daarna vorm ik wel een mening.
Als je 'm 'gewoon' in 24 FPS bekijkt valt een groot minpunt in ieder geval weg.quote:The Hobbit: An Unexpected Journey – review
Peter Jackson brings brio and fun to Tolkien tale, but use of HFR technology and sheer length of opener may test non-believers
Benieuwd op wat voor cijfer je uitkomt als je het 48 FPS-gezeik weglaat.quote:Op zondag 9 december 2012 21:20 schreef Sloggi het volgende:
The Guardian geeft drie sterren:
[..]
Als je 'm 'gewoon' in 24 FPS bekijkt valt een groot minpunt in ieder geval weg.
The Guardian gaf Twilight 4 sterren dus nogmaals; ik ga het even zelf bekijken heh.quote:Op zondag 9 december 2012 21:20 schreef Sloggi het volgende:
The Guardian geeft drie sterren:
[..]
Als je 'm 'gewoon' in 24 FPS bekijkt valt een groot minpunt in ieder geval weg.
Omdat video ook met 50 of 60 frames werkt, waar het dan op gaat lijken.quote:Op zondag 9 december 2012 21:33 schreef kort het volgende:
Alle bioscoopfilms draaien toch op 24fps? Wat zou de 48fps zou nep moeten maken dan
Nep is niet het goede woord, het lijkt alsof je naar een making-of van de film zit te kijken.quote:
256GB ssd kaartenquote:Op zondag 9 december 2012 22:05 schreef andreas612 het volgende:
vraag me af he, hoe slaan zij al die geschoten fragmenten op? zeg dat je 100 uur aan film hebt totaal wat dan uiteindelijk 3 uur wordt... ze schieten in 5K met 48 FPS... heb je echt een totaal aan 1000 terabyte oid?![]()
Ook wel beste pc's dan daar
Ik vond HDTV in het begin vreselijk; alles zag eruit als een goedkope soap.quote:Op zondag 9 december 2012 22:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het vooral sterieler. Er ontbreekt een zekere warmte, de "magie" is voor een stuk weg.
Nee!!!quote:Op zondag 9 december 2012 21:30 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
The Guardian gaf Twilight 4 sterren
Ja. Ik ga wel naar de 48fps omdat ik benieuwd ben, maar ik kan het me best voorstellen. Een Monet of van Gogh lijkt ook niet 'echt' maar is wel mooi. Zelfde geldt voor film, het is geen poging om de meest realistische weergave te geven, maar om een sfeer te scheppen.quote:
Je kunt dingen TE goed zien. Zo werd bijvoorbeeld beweerd dat je kon zien dat Gandalf contactlensen draagt. Dat maakt de Middle Earth ervaring een stuk minder realistisch.quote:
Wo. 12.12.2012 - 00:12quote:
oh, ik ga schouwburgplein, zelfde tijd welquote:Op maandag 10 december 2012 00:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Pathe de Kuip - Zaal 9
Hoera
Het komt aan het apple logotje te zien bij Apple vandaan die het 24fps1080p aanbiedt.quote:Op maandag 10 december 2012 00:00 schreef knnth het volgende:
Dat krijg je dus met upscalen, doet geen recht aan 48fps (los van of je het waardeert of niet).
En het komt waarschijnlijk van 30fps (YT) dus dat is helemaal krom. Verdubbelen van de frame rate is nog goed te doen maar 60% meer frames is vragen om een mislukking ...
Okee effe die 24fps en 60fps filmpjes gekeken. Het ziet er echt gruwelijk kunstmatig uit...quote:Op maandag 10 december 2012 01:00 schreef andreas612 het volgende:
http://www.48fpsmovies.com/high-frame-rate-example-videos/
hier is de trailer in 48fps te downloaden, is allemaal wat vloeiender, vind het wel mooi
Dit is tevens niet de 'echte' ervaring die je ook in de bios zult hebben omdat je monitor zit te knoeien met de refreshrate. Toch komt dit wel dichter bij dan de trailer op youtube
Downloaden zou ik wel in hoge kwaliteit doen, circa 180mb
60 fps?quote:Op maandag 10 december 2012 01:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Okee effe die 24fps en 60fps filmpjes gekeken. Het ziet er echt gruwelijk kunstmatig uit...
De 48fps linkjes zijn overbelastquote:
Niet van The Hobbit hè, gewoon in het algemeen.quote:Op maandag 10 december 2012 01:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
oh naja, die ga ik niet zien dus daar zie ik momenteel de meerwaarde niet van in
Ben benieuwd naar jullie bevindingen!quote:Op maandag 10 december 2012 10:28 schreef Roberto_BOZ het volgende:
De 3D in de 24FPS-versie is alvast voldoende. Komende week ga ik ook de 48FPS-versie nog checken.
Onze review van Fok! verschijnt morgen op de filmpagina.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |