Ik vind als je buren hebt die dit soort avondterreur toelaten,je dit ook op hun conto mag neerleggenquote:Op dinsdag 27 november 2012 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Oeh, Bengaals nachtelijk gekrijs! Joy.
Wel leuk om je buren mee te terroriseren. Zo kwamen wij erachter dat onze katten siamees in zich droegen.hele nachten krijsen, naar buiten gooien, klommen ie op het platte dak om onder het slaapkamerraam te gaan kwelen.:')
mijn enig overgebleven kat is nu wat uitgejammerd, maar kraakt kasten. gooit ie alles wat er instaat eruit. Hoor je zo snurkgeluiden uit de kast. (of de speelgoedauto waarvan je vergeten had dat ie kon praten)
Waar lees jij dat de buren er last van hadden?quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik vind als je buren hebt die dit soort avondterreur toelaten,je dit ook op hun conto mag neerleggen
als je de Politie inschakelt als eigen oplossingen (praten) niet helpt.
Het tenslotte (om even door te draven) verboden om andermans nachtrust te verstoren ergo de
openbare orde te verstoren als het de nachtelijke uren betreft., Of het nu muziek is of katten die
krols zijn en de avond gebruiken om de buurt wakker te houden.
Accu vol, goeie moed mee?quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:24 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ga me met een scootmobiel in de vrijdagse boodschappenstress storten in de plaatstelijke suup. Mocht ik hier niet terugkeren; het was leuk jullie gekend te hebben
Ik had echt een keer op een stake-out gaan zitten om te zien wie het erin gooide....quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:20 schreef livelink het volgende:
Nee, ik betaal niet per kilo. Maar loop wel het risico dat ze hem niet willen legen omdat hij niet dicht zit.
En ik wil het gewoon niet. Ik probeer zo min mogelijk afval te creeeren. En dat anderen dat niet doen, baal ik sowieso al van.
Ik ben er toe in staat, ja. Ik zet de kliko altijd al zo laat mogelijk aan de straat. Maar ja, aan de andere kant vind ik het dan ook weer zonde van mijn tijd om me daar druk over te gaan maken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik had echt een keer op een stake-out gaan zitten om te zien wie het erin gooide....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja heb ik ook last van! In België kunnen ze het wel, waarom hier niet?quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:18 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, ik had al zo'n voorgevoel (Tapasstraatje) dat helpt niet.
Ik heb denk ik te hoge verwachtingen van de horeca
bahquote:
Ik zou meteen een sollicitatie sturen naar aanleiding van die fout. Ervaring heb je misschien niet, maar hey, zulke fouten zul je niet makenquote:Op vrijdag 30 november 2012 12:33 schreef -Spring het volgende:
P&O belde, ik was nog bij een vriendin, dat ze me net ten onrechte een uitnodiging voor een tweede gesprek had Gemaild.
het lot!quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:54 schreef -Spring het volgende:
Maar nu belt de manager van mn afdeling met de vraag of ik interesse heb in een interne vacature.
dat juf met hulppieten het echte gymgedoe zouden doen. dit was mijn gymtrauma all over again. en dan met ravi die ook leuk mee doet he. dus ook in de rekken klimt, via een bankje op zo'n trapeziumgeval en allesquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:48 schreef amaranta het volgende:
Wat dacht jij dan Simmu? dat die pietjes over platte bungalowdaken gingen lopen?
haha, voor de volgende keer dan, pietengym is nooit op het 'platte vlak'. Altijd met schuin omhoog en klimmen en uitdaging etc.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef simmu het volgende:
[..]
dat juf met hulppieten het echte gymgedoe zouden doen. dit was mijn gymtrauma all over again. en dan met ravi die ook leuk mee doet he. dus ook in de rekken klimt, via een bankje op zo'n trapeziumgeval en alles
welke volgende keer? hell no dat ik hier nog eens intrapquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha, voor de volgende keer dan, pietengym is nooit op het 'platte vlak'. Altijd met schuin omhoog en klimmen en uitdaging etc.
Voor de andere moeders danquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:22 schreef simmu het volgende:
[..]
welke volgende keer? hell no dat ik hier nog eens intrap
quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:29 schreef mikoxx het volgende:
Buh, ga je met een beetje pijn naar de tandarts, zit er een flinke ontsteking, retourtje kaakchirurg..... :-( d'r kan nog meeeeeeeer bij.... :-(
Das kut. Maar kaakpijn is kutter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:29 schreef mikoxx het volgende:
Buh, ga je met een beetje pijn naar de tandarts, zit er een flinke ontsteking, retourtje kaakchirurg..... :-( d'r kan nog meeeeeeeer bij.... :-(
Immer!quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:18 schreef phluphy het volgende:
Lily, wat een geweldige hond. Want dat wordt het, toch?Hij lijkt wel niet echt joh, met die aparte tekening.
![]()
Hé taart, heb je de max snelheid overtreden in de supermarché? Maak me trots! Zeg ja!
quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:18 schreef phluphy het volgende:
Lily, wat een geweldige hond. Want dat wordt het, toch?Hij lijkt wel niet echt joh, met die aparte tekening.
![]()
dat weet ik nog niet zekerquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:19 schreef debuurvrouw het volgende:
Ohja, dat pupjeheeft ie blauwe oogjes Lily? Of twee kleuren? Prachtig beestje.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 10:50 schreef lily het volgende:
wij krijgen gezinsuitbreiding in januari: it's a boyWat een leukerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij wordt mooi! Ik ben verliefd
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Australische_herder
Dat kan... volgens mij is dat ook wel iets typisch voor vrouwen... mannen hebben daar toch een stuk minder last van...quote:Op zondag 2 december 2012 10:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik ook, idem voor verwacht bezoek. Voel ik me verplicht om t huis ziekelijk schoon te maken enzo,
Daar is de koelkast, er ligt bier in, help yourself...quote:zeulen met kopjes koffie, nee ik ga liever zelf op bezoek
Het was freaking half tien 's ochtends! Jij zit de hele dag klaar voor visite?quote:Op zondag 2 december 2012 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan... volgens mij is dat ook wel iets typisch voor vrouwen... mannen hebben daar toch een stuk minder last van...
[..]
Daar is de koelkast, er ligt bier in, help yourself...
Ik heb überhaupt liever dat er helemaal niemand komt behalve als IK het afspreek.quote:Op zondag 2 december 2012 10:31 schreef Nielsch het volgende:
Typische Nederlanders zijn jullie ook he. Ik vind onverwacht bezoek juist superleuk. Maar nee, hier moet alles via de agenda, 4 weken van tevoren gepland zijn.
Nee, ik ga er niet voor klaar zitten. Maar ik ontvang liever (onverwacht) vrienden om half 10 dan dat ik de was doe of de slaapkamer stofzuig. Het huishouden kan altijd nog.quote:Op zondag 2 december 2012 10:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het was freaking half tien 's ochtends! Jij zit de hele dag klaar voor visite?
Dat weet ik, maar jullie zijn dan ook allemaal een stelletje autisten...quote:Op zondag 2 december 2012 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt liever dat er helemaal niemand komt behalve als IK het afspreek.
Ja, want iedereen moet amicaal en extravert zijn , anders ben je autist.quote:Op zondag 2 december 2012 10:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar jullie zijn dan ook allemaal een stelletje autisten...
Dit dusquote:Op zondag 2 december 2012 10:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat kan... volgens mij is dat ook wel iets typisch voor vrouwen... mannen hebben daar toch een stuk minder last van...
[..]
Daar is de koelkast, er ligt bier in, help yourself...
Oh, ik hang gewoon liever zo uit bed met koffie en een krant op de bank. Heel soms slaap ik zelfs nog.quote:Op zondag 2 december 2012 10:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, ik ga er niet voor klaar zitten. Maar ik ontvang liever (onverwacht) vrienden om half 10 dan dat ik de was doe of de slaapkamer stofzuig. Het huishouden kan altijd nog.
in pyjama/hangbroek/huispak oid...quote:Op zondag 2 december 2012 10:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, ik hang gewoon liever zo uit bed met koffie en een krant op de bank. Heel soms slaap ik zelfs nog.
ja de zoon van de vriend van mijn schoonmoeder jaquote:Op zondag 2 december 2012 11:03 schreef -Spring het volgende:
Wacht even, hoor. Zoon van vriend van schoonmoeder. Ah! Gefeliciteerd! Jongetje of meisje?
Herkenbaar +3quote:Op zondag 2 december 2012 10:51 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb t gewoon niet zo op mensen, in t echt
dan kan je je tenminste nog aankleden!quote:Op zondag 2 december 2012 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Huispak! Dat woord!Daar moet echt een verbod op komen!
En verder heb ik ook niet echt iets tegen (semi-)onverwacht bezoek. Liefst een belletje met 'zijn jullie thuis, we komen er aan', maar verder geen problemen ermee. Gezellig!
ai ai, dat klinkt niet bestquote:Op zondag 2 december 2012 14:04 schreef PM-girl het volgende:
De laatste keer dat hier op zondag zó vroeg iemand op de stoep stond was het de politie!
Het viel mee hoor, er was in de buurt ingebroken en ze kwamen informeren of ons iets opgevallen was.quote:
Die takken uitvouwen is altijd een helse klus hè!quote:
Dan heb je vast nooit een fleece badjas gehad.quote:Op zondag 2 december 2012 18:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben een fleecesnobik draag per definitie niks van fleece als ik het kan helpen. Ik heb wel een enorme roze jas als genant hoogtepunt. Maar da's voor op ferkansie
Ze zijn er toch pas vanaf de 8ste?quote:Op zondag 2 december 2012 18:36 schreef Vicky het volgende:
ik zit altijd onder een fleecedekentje op de bank.. heerlijk
Misschien dat we donderdag een kerstboom gaan halen bij de Ikea.
oh is dat zo.. dan hoef ik donderdag nog niet te gaanquote:Op zondag 2 december 2012 18:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Ze zijn er toch pas vanaf de 8ste?
og wait a minute! Ik heb er een van Ikea! Dies vast van fleece! Oké ik neem t terug!quote:Op zondag 2 december 2012 18:28 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dan heb je vast nooit een fleece badjas gehad.
Ja, vanaf de 8e. Kan je nu je lussebullar bakken alvast voor Luciaquote:Op zondag 2 december 2012 18:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
oh is dat zo.. dan hoef ik donderdag nog niet te gaan
Je moest de kerstboom toch nu betalen en vanaf de 8ste afhalen met je kassabon?quote:Op zondag 2 december 2012 19:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, vanaf de 8e. Kan je nu je lussebullar bakken alvast voor Luciaen pepporkokkar voor in de boom.
Zou je die dingen ook kunnen reservieren? Volgens mij loopt t mega-storm
Ik kan me nog wel herinneren dat je een roze wilde. Wat voor kleur ballen ga je erin doen? Hardroze?quote:Op zondag 2 december 2012 19:41 schreef RockabeIIa het volgende:
Tis dat die van mij zo mooi is, normaal zet ik de dag voor kerst de boom (met tegenzin) op...
vorigjaar was het betalen in de winkel en buiten een boom uitzoeken.quote:Op zondag 2 december 2012 19:32 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Je moest de kerstboom toch nu betalen en vanaf de 8ste afhalen met je kassabon?
Zo had ik het begrepen
En in Delft geloof ik nog eerder.
quote:Op zondag 2 december 2012 22:09 schreef innepin het volgende:
Oh ja, en even terugkomend op het "onverwacht bezoek" onderwerp -stel je voor. Baby is een week of zes oud en heeft de hele nacht gekrijst, dus die drop je in de box. Peuter heeft peuterbui dus die zet je voor de tv. Te veel slaapgebrek om daar nu iets voor te doen. Je zit in je huispak met je ongekamde haar aan een korstje-in-neus te pulken, even achter de computer, even iets voor jezelf.En dan staat je BAAS onaangekondigd voor het raam te kloppen (en naar binnen te kijken hoe je aan je neus pulkt). Joehoe, kraamvisite.
quote:
Oh, dat zou ik ook wel willen, althans, bij 1 oog. Het ooglid hangt een beetje en ik vind het lelijk. Maar ja, te duur.quote:Op zondag 2 december 2012 20:42 schreef -Spring het volgende:
Ik ben trouwens aan het sparen voor een ooglidcorrectie.
Rond de ¤1000,-. Ik heb het ook niet, hoor. Maar ik ga er wel voor sparen.quote:Op maandag 3 december 2012 06:56 schreef lily het volgende:
[..]
Oh, dat zou ik ook wel willen, althans, bij 1 oog. Het ooglid hangt een beetje en ik vind het lelijk. Maar ja, te duur.
Dat is ook het enige dat ik zou laten doen mocht ik de centen ervoor hebben.
Als het blijft flubberen dan ga ik wel sparen denk ik. Maar na Jen en Leyla is het prima goed gekomen met sporten. En als het na nummer 3 niet helemaal meer strak wordt dan is dat zo. Na 3 kinderen kan het niet anders dan dat je lichaam gewoon veranderd is. Het hoeft er ook niet als een Heidi klum uit te zien allemaal.quote:Op maandag 3 december 2012 12:47 schreef debuurvrouw het volgende:
ook daar heb ik me bij neergelegd.
Als ze nou wat kunnen transplanteren wat dat aangaat, dan wil ik ze wel wat kleiner...quote:Op zondag 2 december 2012 22:48 schreef -Spring het volgende:
Dan kan die borstvergroting er bij mij mss toch nog wel bij.
nog twee danquote:Op zaterdag 1 december 2012 19:46 schreef kissaa het volgende:
[..]
Wat een leukerdEn hij wordt mooi! Ik ben verliefd
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Australische_herder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 december 2012 16:48 schreef lily het volgende:
[..]
nog twee dan
Ach gossieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dankjewel![]()
die maakte mijn oma.ook altijd, heb t recept hier nog liggenquote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Nijna het volgende:
Lily, wat een snoepie!
Bar, mijn moeder doet (ze riep t uit haar hoofd, dus ik garandeer niks):
250 gr boter
250 gr bloem
250 gr suiker
3 eieren...
En meestal leidde dat dan tot een hoop gevloek en getier, want de eerste wafels mislukten altijd en dan net als ze ermee wilde stoppen dan ging het ineens wel goed... Maar dat recept... ze wist niet precies hoeveel eieren erbij moesten, maar zoiets moest het wel zijn. Het waren in elk geval gelijke delen boter, bloem en suiker... Succes
Die kant van waarlangs wij "familie" zijn?quote:Op maandag 3 december 2012 20:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
die maakte mijn oma.ook altijd, heb t recept hier nog liggen
En zelfs voor mijn ontbijt begin ik hier dus van te watertandenquote:Op maandag 3 december 2012 20:22 schreef Pvoesss het volgende:
Bierbeslag is geweldig! helemaal als er champignons in zitten!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Gezellig! Hier in het dorp is een restaurantje waar ik liefkozend het champignonnenmonster genoemd wordtquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:45 schreef Pvoesss het volgende:
Hahaha ik ook!
Wij gaan er dus ook gerust 300km voor rijden zodat we het kunnen eten in ons lievelingsrestaurant.
Het is tijd dat wij gaan verhuizen richten het oosten van NLdan is het om de hoek.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:16 schreef Troel het volgende:
Ben ik stiekem wel heel erg benieuwd welk restaurant dat dan is
quote:
Heerlijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:28 schreef Pvoesss het volgende:
Het is niet koud.. Maar ook niet heel heet..
Maar in vergelijking met de champignons is dat zo lastig inschatten hoe warm het is..
Nee dat is niet leuk!quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:12 schreef Pvoesss het volgende:
En ik wil niets liever dan terug naar omgeving deventer
quote:Op maandag 3 december 2012 21:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die kant van waarlangs wij "familie" zijn?
Mijn opa maakte die wafels altijd met oud en nieuw...
Dat is zeker heel leuk!quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:59 schreef Pvoesss het volgende:
Hahahah maar als dat niet door gaat dan woon ik bij jou om de hoek..
Dat is natuurlijk bijna net zo leuk![]()
quote:Op woensdag 5 december 2012 09:23 schreef livelink het volgende:
Ik zat vanochtend echt te janken toen ik stond te kijken![]()
Sinterklaas is voor mij zo in het teken komen te staan van stress en narigheid, dat ik was vergeten hoe leuk het kon zijn. Gelukkig hadden we de taken zo verdeeld dat ik Katja naar school kon brengen. Al die blije kindjes, vol afwachting en al die grote kinderen, die met de Pieten zaten te dollen.![]()
Ik ook! Ik vind het ook erg leuk om te zien. Kim was wel heel gespannen, keek telkens of ik er nog wel stond. Tyler heeft op de psz een sintochtend, die had er veel zin in!quote:Op woensdag 5 december 2012 09:02 schreef livelink het volgende:
Ik heb net ijskoude voeten opgelopen om Sinterklaas aan te zien komen op school. Maar het was leuk.
Heel fijn dat je er van genoten hebt!quote:Op woensdag 5 december 2012 09:23 schreef livelink het volgende:
Ik zat vanochtend echt te janken toen ik stond te kijken![]()
Sinterklaas is voor mij zo in het teken komen te staan van stress en narigheid, dat ik was vergeten hoe leuk het kon zijn. Gelukkig hadden we de taken zo verdeeld dat ik Katja naar school kon brengen. Al die blije kindjes, vol afwachting en al die grote kinderen, die met de Pieten zaten te dollen.![]()
Vanmiddag doen wij 'pakjesmiddag' en dan gaan we hem morgenavond uitzwaaien en dan is het voorbij. Kerst levert hopelijk minder stress op.
Neuh... Wij hebben het expres vanmorgen vroeg gedaan, zodat ze heerlijk de hele dag hadden om te spelen en te lezen (het ultieme bewijs dat sint bestaat: een zak vol Nederlandse boeken), en die van ons zijn 8 en 10. Jongste wilde eigenlijk toch nog wel naar de ambassade, maar was vrij makkelijk om te praten.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Dus bedenken dat het sws leuk is voor de kinderen om hun kadootjes in de middag te krijgen zodat ze er nog even mee kunnen spelen komt niet meer bij ze op. Blijkbaar vergeet je dat als je eigen kind ouder wordt.
Oh, dan is het alleen een gat in hun bedenksels.quote:Op woensdag 5 december 2012 10:58 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Neuh... Wij hebben het expres vanmorgen vroeg gedaan, zodat ze heerlijk de hele dag hadden om te spelen en te lezen (het ultieme bewijs dat sint bestaat: een zak vol Nederlandse boeken), en die van ons zijn 8 en 10. Jongste wilde eigenlijk toch nog wel naar de ambassade, maar was vrij makkelijk om te praten.
Edit: wat ik vergat te schrijven: 5 december is hier een nationale feestdag. Heerlijk!
Ik moest ook zoeken, inderdaad. Echt absurd. Gelukkig hadden ze nog een klein vakje met sinterklaaslekkers. Maar eigenlijk moet ik nu nog de laatste cadeautjes inpakken, mijn surprise en gedicht afmaken en het huis stofzuigen. Aaargghhh, wat doe ik hier nogquote:Op woensdag 5 december 2012 11:41 schreef snoopy het volgende:
Ik dach nog even een banketstaaf en pepernoten te halen bij appie. Mooi niet dus, de hele winkel is alweer volgepropt met kerstrommel![]()
Het is verdorie 5 december!
Van de week hier ook al bij de Jumbo... gelukkig had Hema nog wat.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:41 schreef snoopy het volgende:
Ik dach nog even een banketstaaf en pepernoten te halen bij appie. Mooi niet dus, de hele winkel is alweer volgepropt met kerstrommel![]()
Jumbo ook ja!quote:Op woensdag 5 december 2012 11:41 schreef snoopy het volgende:
Ik zou thuisblijven... Sneeuwstormen gek!quote:Op woensdag 5 december 2012 13:38 schreef Luigi het volgende:
En ik ben geloof ik best wel een beetje blij dat ik maandag nieuwe winterbanden onder de auto heb laten leggen ipv op onze versleten zomerbandjes te blijven rijden als ik de berichten over vrijdag zo eens hoor!
Neuh maar als ik die bandjes zag die er af kwamen... brrrr. Dat was niet echt verantwoord geweest geloof ik.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou thuisblijven... Sneeuwstormen gek!
Ik kan dit soort dingenquote:Op woensdag 5 december 2012 13:41 schreef Macka66 het volgende:
Slim met die vergeten tas. Bij ons belt de Sint op om te vertellen dat de zak op zolder staat
J heeft gloednieuwe banden, wel zomerbanden... Maar blijkbaar is het verschil wel dusdanig dat alle andere autos wel een heuveltje op kwamen en J moest lopen met de broodjes afgelopen weekend.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Neuh maar als ik die bandjes zag die er af kwamen... brrrr. Dat was niet echt verantwoord geweest geloof ik.
Wij waren het al een tijdje aan het uitstellen want tsja, berg geld, etc. Je tikt zo weer 4 a 500 euro af natuurlijk. Maar ben er nu wel weer blij mee. Enig nadeel is dat we straks weer in maart wéér zo'n bedrag staan af te rekenen voor nieuwe zomerbandenquote:Op woensdag 5 december 2012 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
J heeft gloednieuwe banden, wel zomerbanden... Maar blijkbaar is het verschil wel dusdanig dat alle andere autos wel een heuveltje op kwamen en J moest lopen met de broodjes afgelopen weekend.
autobandenmarkt.nlquote:Op woensdag 5 december 2012 13:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij waren het al een tijdje aan het uitstellen want tsja, berg geld, etc. Je tikt zo weer 4 a 500 euro af natuurlijk. Maar ben er nu wel weer blij mee. Enig nadeel is dat we straks weer in maart wéér zo'n bedrag staan af te rekenen voor nieuwe zomerbanden. Maar goed, dan zijn we er ook wel echt ff van af hopelijk met 2 nieuwe sets...
Ik ben vorige week uit mijn plaat gegaan bij de dealer. We hadden een prijs afgesproken voor wisselen van bandjes en krijgen een rekening die 2 keer zo hoog was. Ik kon mijn hormonen even niet in bedwang houden.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:53 schreef Luigi het volgende:
Met de Renault dealer ben ik helemaal klaar. Dat grenst aan oplichting. Me een nieuwe velg (250 euro) aan proberen te smeren terwijl er iets met een ventiel was (50 euro). En dat is niet de eerste keer. Ga er nooit meer naar toe!
Ik woon in de randstad maar heb ze wel degelijk nodigquote:Op woensdag 5 december 2012 13:54 schreef simmu het volgende:
het ligt eraan waar je woont of winterbanden uitmaken. bij ons strooien en vegen ze gewoon niet, allemaal van die enge bosweggetjes enzo, dus dan maakt het wel uit. toen we in de randstad woonden deed ik het nooit en had er nooit last van ook. maar hier dus wel!
strooien ze daar nu ook al zo slecht? ik heb vaak zat delft en zoetermeer gereden door sneeuw met mijn fiestaatje, en dat was toen prima te doen. nu hier met onze multipla is domweg onverantwoord.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:56 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik woon in de randstad maar heb ze wel degelijk nodig
Bij ons word er weinig gestrooid. De hoofdweg alleen. Dus voor de rest is het overal glibberen en glijden bij gladheid.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
strooien ze daar nu ook al zo slecht? ik heb vaak zat delft en zoetermeer gereden door sneeuw met mijn fiestaatje, en dat was toen prima te doen. nu hier met onze multipla is domweg onverantwoord.
wellicht maakt de auto ook nog uit. weetikveelook, ben geen autoexpert
Onze remblokken waren ook aan vervanging toe volgens de dealer. Heb de bandenman ff laten kijken en die heeft ze voor gek verklaardquote:Op woensdag 5 december 2012 13:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik ben vorige week uit mijn plaat gegaan bij de dealer. We hadden een prijs afgesproken voor wisselen van bandjes en krijgen een rekening die 2 keer zo hoog was. Ik kon mijn hormonen even niet in bedwang houden.
Later kreeg mijn man een mailtje van zijn oud collega dat hij de rekening kon verscheuren en hij dit op kosten van de zaak kreeg. Dit waren geen afspraak. En aangezien die oud collega nu hoofd van die afdeling was, ging er iemand heel hard op zijn donder krijgen.
Mijn man heeft er gewerkt en gezegd dat ze best iets mogen vervangen maar hij wel de oude onderdelen wil zienquote:Op woensdag 5 december 2012 14:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Onze remblokken waren ook aan vervanging toe volgens de dealer. Heb de bandenman ff laten kijken en die heeft ze voor gek verklaard. Dus ben er wel klaar mee ja.
Of het zout is opquote:Op woensdag 5 december 2012 14:01 schreef Luigi het volgende:
Ik vrees dat als het deze winter los gaat, het ook echt drama wordt. Strooien kost inzet en geld en drie keer raden wat er niet is. Op diverse plekken hier is al gewaarschuwd dat er minder of niet gestrooid gaat worden. Zullen eerst wel weer 10 doden moeten vallen ofzo.
Zo, da's echt misdadig. toen wij onze auto kochten zaten er velgen met winterbanden bij. Dat is wel erg prettig. Een vriend heeft zelf zo'n prrtprrt apparaat voor het losschroeven van de moeren (ik ben een vrouw hè, vergeef me dat ik niet weet dat dit een slagmoersleutel is?) ondertussen die velgen vervangen voor originele (waren van een ander type volvo) volgens mij kan dat best snel uit ipv iedere keer de banden verwisselen.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:53 schreef Luigi het volgende:
Ik ben gewoon bij de lokale bandenboer geweest (kleine zelfstandige, geen keten) hier om de hoek. Die is redelijk goedkoop, prima service kwam ik achter en ik kon gelijk terecht. Probeerde me ook niks aan te smeren.
Met de Renault dealer ben ik helemaal klaar. Dat grenst aan oplichting. Me een nieuwe velg (250 euro) aan proberen te smeren terwijl er iets met een ventiel was (50 euro). En dat is niet de eerste keer. Ga er nooit meer naar toe!
Dat lijkt me een prima iets om gewoon standaard te vragen...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn man heeft er gewerkt en gezegd dat ze best iets mogen vervangen maar hij wel de oude onderdelen wil zienDus ze vervangen niet zo maar iets meer
Dat snap ik maar dat soort spelletjes doe ik dus ook niet. Ik wil gewoon niet continue het gevoel hebben opgelicht te worden voor die paar 100 euro die ik er minimaal elk jaar heen breng. Ze zijn dus een klant kwijtquote:Op woensdag 5 december 2012 14:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijn man heeft er gewerkt en gezegd dat ze best iets mogen vervangen maar hij wel de oude onderdelen wil zienDus ze vervangen niet zo maar iets meer
Blijkbaar is het nodig...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat snap ik maar dat soort spelletjes doe ik dus ook niet. Ik wil gewoon niet continue het gevoel hebben opgelicht te worden voor die paar 100 euro die ik er minimaal elk jaar heen breng. Ze zijn dus een klant kwijtEn onze auto is ondertussen zo oud aan het worden dat dealeronderhoud toch al een beetje dbieus aan het worden is qua kosten.
EEN wrak van die auto van je levert behoorlijk wat op aan geld andersquote:Op woensdag 5 december 2012 14:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat snap ik maar dat soort spelletjes doe ik dus ook niet. Ik wil gewoon niet continue het gevoel hebben opgelicht te worden voor die paar 100 euro die ik er minimaal elk jaar heen breng. Ze zijn dus een klant kwijtEn onze auto is ondertussen zo oud aan het worden dat dealeronderhoud toch al een beetje dbieus aan het worden is qua kosten.
Ik zou dat grapje even niet proberen na te doen...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:07 schreef Joene het volgende:
[..]
EEN wrak van die auto van je levert behoorlijk wat op aan geld anders
Dat niet maar het wrak was meer waard , dan de auto in goede staat te proberen verkopen... iets wat me nog steeds verbaasd.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou dat grapje even niet proberen na te doen...
Je moet het wel zo doen dat de verzekering er echt niet omheen kan dat het niet jouw schuld is...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:13 schreef Luigi het volgende:
Ja, je auto kort rijden is best interessant zo af en toe. Maar toch doe ik het ff niet.
Het is beter van niet idd !quote:Op woensdag 5 december 2012 14:13 schreef Luigi het volgende:
Ja, je auto kort rijden is best interessant zo af en toe. Maar toch doe ik het ff niet.
Die boete valt wel mee... Minder dan winterbanden...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:22 schreef droomvrouwtje het volgende:
Winterbanden gaan er hier maandag pas op de lease auto, maar ja we wonen aan de Duitse grens en zijn regelmatig in Duitsland te vinden en daar is het echt verplicht. En die boete wil je echt niet hebben, ze controleren er ook nog eens flink op, dus geen risico's nemen. Op mijn eigen auto all weather banden, maar daar doe ik alleen woon-werk mee, de rest doen we met man zijn lease bak.
Oh ja en over oplichting, daar waar ik altijd mijn auto liet keuren, daar ga ik nooit meer heen. Auto was afgekeurd, ik langs de garage (vrienden van ons) en die zei, ja klopt, maar lijstje had veel langer moet zijn. Dat was toen einde oefening voor de auto, te duur om te laten maken. Was wel even blij dat ik het nog extra liet controleren. En andersom had ik het ook al meegemaakt, auto goed gekeurd, dag later viel de uitlaat onder de auto vandaan. Volgens de apk-garage kon dat niet, want er was niks te zien. Right, ding was van voor tot achter door geroest
Ik vind het helemaal niet erg om een paar tientjes extra neer te leggen voor wat extra service en kwaliteit. Doe ik regelmatig voor producten. Maar dan moet je die service en kwaliteit wel krijgen he...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ruil m'n auto gewoon in als er dealeronderhoud nodig is. Ik krijg alleen wel steeds een obscuurder merk auto.
Ja ga je die 7 zitter kopen?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ruil m'n auto gewoon in als er dealeronderhoud nodig is. Ik krijg alleen wel steeds een obscuurder merk auto.
Ik had begrepen van niet, maar we gaan het risico gewoon niet lopen. En hier zitten de winterbanden in het lease pakket, voor mijn eigen auto doe ik het niet. Vind ik zonde van de auto, ik betaal dan meer voor de banden dan ik ooit voor de auto heb betaald en auto is het ook niet meer waard. Als het echt niet gaat laat ik hem wel staan en ga ik met de bus ofzoquote:Op woensdag 5 december 2012 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die boete valt wel mee... Minder dan winterbanden...
Alleen als je een ongeluk krijgt ben je wel de sjaak.
Oh net ff gezocht: boete is 40 eu en als je vast komt te staan door zomerbanden is het 80...
Ja, klopt. Die Dacia Duster is nu bijna 2 jaar oud en dan moet ik nog 3K af tikken. Ik kan nu ook 5K aftikken en in een nieuwe Lodgy wegrijden. Goed, moet ik over 3 jaar nog een keer 5K aftikken. Maar voorkom ik in ieder geval grote onderhoudskosten.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:28 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet erg om een paar tientjes extra neer te leggen voor wat extra service en kwaliteit. Doe ik regelmatig voor producten. Maar dan moet je die service en kwaliteit wel krijgen he...
Let op!quote:Op woensdag 5 december 2012 14:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, klopt. Die Dacia Duster is nu bijna 2 jaar oud en dan moet ik nog 3K af tikken. Ik kan nu ook 5K aftikken en in een nieuwe Lodgy wegrijden. Goed, moet ik over 3 jaar nog een keer 5K aftikken. Maar voorkom ik in ieder geval grote onderhoudskosten.
Ja, dat geldt toch voor elke lening. Als dat ding allrisk verzekerd is maakt het niets uit, je betaald immers geen rente.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Let op!
[ afbeelding ]
Leuk ook als je m in de prak rijdt... mag je over 3 jaar 5k betalen, voor niets....
Ook all risk betaald niet uit als het gewoon je eigen schuld is...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, dat geldt toch voor elke lening. Als dat ding allrisk verzekerd is maakt het niets uit, je betaald immers geen rente.
Eh jawel. Dat is het idee achter all-risk.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook all risk betaald niet uit als het gewoon je eigen schuld is...
Ik heb ze nu al liggen. Ik trek nog gewoon 3 jaar rente over m'n 5K.quote:En wat nou als je over 3 jaar geen 5k hebt liggen? Dan ga je wel dikke rente betalen...
Eh nee? Ik heb het dit jaar nog meegemaakt.... All risk verzekerde auto even een eurootje of 5000 aan schade aan rijden en verzekering zei gewoon, eigen schuld...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh jawel. Dat is het idee achter all-risk.
[..]
Ik heb ze nu al liggen. Ik trek nog gewoon 3 jaar rente over m'n 5K.
Tja, je krijgt niet meer dan de dagwaarde. Dat is de reden dat je na een jaar of 3 je auto uit de all-risk moet halen. Maar ik heb ooit een keer een motorrijder aangereden en kreeg gewoon de 9K die de reparatie aan mijn auto kostte vergoed. En uiteraard was de schade van de motorrijder ook betaald.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh nee? Ik heb het dit jaar nog meegemaakt.... All risk verzekerde auto even een eurootje of 5000 aan schade aan rijden en verzekering zei gewoon, eigen schuld...
De auto was 3 maanden oudquote:Op woensdag 5 december 2012 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, je krijgt niet meer dan de dagwaarde. Dat is de reden dat je na een jaar of 3 je auto uit de all-risk moet halen. Maar ik heb ooit een keer een motorrijder aangereden en kreeg gewoon de 9K die de reparatie aan mijn auto kostte vergoed. En uiteraard was de schade van de motorrijder ook betaald.
Bij all-risk krijg je gewoon je eigen schade vergoed mits de schade niet hoger is dan de dagwaarde van je auto. Dan is die economisch total loss. Eigen schuld heeft er niets mee te maken.
Dan is er iets vreemds aan de hand. Een auto van 3 maanden oud kan nooit total loss zijn. En als jij ECHT volledig all-risk verzekerd was, krijg je gewoon uitbetaald.quote:
Waar zeg ik dat de auto total loss is? Er was schade van zeg 5k en de verzekering stelde eerst, we betalen niets, want het is eigen schuld...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan is er iets vreemds aan de hand. Een auto van 3 maanden oud kan nooit total loss zijn. En als jij ECHT volledig all-risk verzekerd was, krijg je gewoon uitbetaald.
Het is in principe wel voldoende om dezelfde auto van dezelfde leeftijd terug te kopen. Je krijgt natuurlijk niet de nieuwwaarde van die auto. Dan zal iedereen zijn auto na 3 jaar tegen een boom zetten.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Bij all risk kun je ook de sjaak zijn als het niet je eigen schuld is. Mijn schoonouders afgelopen weekend ongeluk gehad, iemand achterop gereden en zo hard dat ie ze tegen de voorganger aanduwde. Auto total loss, dagwaarde krijgen ze. Dat is dus echt niet voldoende om zo'n zelfde auto terug te kopen, dus kunnen ze mooi zelf bijleggen.
Wij krijgen maandag de winterbanden...net iets te laat dus als ik de voorspellingen moet geloven
Tuurlijk, dat is op zich begrijpelijk, maar het is toch knap lullig als je buiten jouw schuld een auto hebt die total loss is en je moet een nieuwe kopen.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is in principe wel voldoende om dezelfde auto van dezelfde leeftijd terug te kopen. Je krijgt natuurlijk niet de nieuwwaarde van die auto. Dan zal iedereen zijn auto na 3 jaar tegen een boom zetten.
Nergens, maar dat zou de enige reden kunnen zijn dat niet het volledig schade bedrag aan je auto wordt vergoed.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat de auto total loss is?
Tja, dat klopt dus niet bij een all-risk verzekering.quote:Er was schade van zeg 5k en de verzekering stelde eerst, we betalen niets, want het is eigen schuld...
Welke eigenaarquote:Daarna kwamen ze met het voorstel om een ruilmotor erin te laten zetten, iets waarmee de eigenaar uiteraard niet akkoord ging... Het verschil mocht mooi gelapt worden.
Tja, maar allrisk is sowieso alleen voor als JIJ schade maakt. Wordt je aangereden door een ander betaald zijn verzekering jouw schade (tot het maximum van de dagwaarde).quote:Op woensdag 5 december 2012 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is op zich begrijpelijk, maar het is toch knap lullig als je buiten jouw schuld een auto hebt die total loss is en je moet een nieuwe kopen.
Nee, het was niet mijn auto.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nergens, maar dat zou de enige reden kunnen zijn dat niet het volledig schade bedrag aan je auto wordt vergoed.
[..]
Tja, dat klopt dus niet bij een all-risk verzekering.
[..]
Welke eigenaarHet was toch jouw auto? En welk verschil?
En dus kun je heel gemakkelijk het schip in gaan financieel, hoe dan ook.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar allrisk is sowieso alleen voor als JIJ schade maakt. Wordt je aangereden door een ander betaald zijn verzekering jouw schade (tot het maximum van de dagwaarde).
Je hebt ook nog verzekeringen die vergoeden tot de aanschafwaarde...quote:Op woensdag 5 december 2012 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar allrisk is sowieso alleen voor als JIJ schade maakt. Wordt je aangereden door een ander betaald zijn verzekering jouw schade (tot het maximum van de dagwaarde).
Als die ruilmotor niet ouder dan 3 maanden is en niet meer kilometers heeft gedraaid dan de motor in de schadeauto dan betalen ze ook gewoon de schade. In elk ander geval... niet mee akkoord gaan en rechtsbijstand inschakelen.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, het was niet mijn auto.
Het verschil tussen een ruilmotor en een nieuwe.
Dat klopt, maar die hebben wel allerlei haken en ogen.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt ook nog verzekeringen die vergoeden tot de aanschafwaarde...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |