abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:30:57 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119802852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben oldskool, geen nav.. En las ik die wel zou hebben zou ik ook zelf blijven opletten: veel betrouwbaarder ^O^
Heb hem eigenlijk altijd bij. Ik rijd dan ook veel op de navi snelheid (gaat weer iets harder) :P TC's vermijd ik waar mogelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:31:58 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802883
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Heb hem eigenlijk altijd bij. Ik rijd dan ook veel op de navi snelheid (gaat weer iets harder) :P TC's vermijd ik waar mogelijk.
Ik niet, rij ook op kaarten nog.. Gelukkig kan ik kaartlezen :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119802902
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben oldskool, geen nav.. En als ik die wel zou hebben zou ik ook zelf blijven opletten: veel betrouwbaarder ^O^
Klopt, ik vind het handig voor in de stad ofzo als je het echt niet meer weet. Op de snelweg en provinciale wegen kun je imo beter de anwb-borden volgen. Navigatie wil je nog wel eens opeens langs een boerenweggetje sturen omdat dat 1km sneller is :P
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:34:20 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119802967
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:32 schreef Palomar het volgende:

[..]

Klopt, ik vind het handig voor in de stad ofzo als je het echt niet meer weet. Op de snelweg en provinciale wegen kun je imo beter de anwb-borden volgen. Navigatie wil je nog wel eens opeens langs een boerenweggetje sturen omdat dat 1km sneller is :P
Of ze kloppen sowieso niet omdat ze niet bijgewerkt zijn ;) Of sturen je de plomp in :D
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:39:37 #55
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803124
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of ze kloppen sowieso niet omdat ze niet bijgewerkt zijn ;) Of sturen je de plomp in :D
Oja, ik moet nog steeds mijn navigatiesysteem bijwerken. Maar ik vergeet het iedere keer en word er dan weer aan herinnerd wanneer ik het gebruik. Dan word ik bij iemand de oprit op gestuurd omdat daar geen weg meer ligt :') .
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:41:56 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119803208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:39 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oja, ik moet nog steeds mijn navigatiesysteem bijwerken. Maar ik vergeet het iedere keer en word er dan weer aan herinnerd wanneer ik het gebruik. Dan word ik bij iemand de oprit op gestuurd omdat daar geen weg meer ligt :') .
Geen last van. Alleen de nieuwe vmax kent ie niet.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:42:27 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119803228
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vmax?
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:42:54 #58
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Misschien is die van jou nog wat recenter dan mij, of kom jij alleen bij verkeerssituaties die het afgelopen jaar niet veranderd zijn ;) .
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:43:17 #59
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803260
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Vmax?
Dat is straattaal voor maximale toegestane snelheid op die weg.
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:43:49 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119803275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is straattaal voor maximale toegestane snelheid op die weg.
Dank ^O^
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 00:46:56 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119803360
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:42 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Misschien is die van jou nog wat recenter dan mij, of kom jij alleen bij verkeerssituaties die het afgelopen jaar niet veranderd zijn ;) .
Van de zomer update gedraaid (livetime free mapupdates) ;)
The summer is magic!

zaterdag 1 december 2012 @ 00:47:18 #62
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803371
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:46 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Van de zomer update gedraaid (livetime free mapupdates) ;)
Ja die van mij draait dus nog op kaarten van 2011 :') .
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:49:58 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119803465
Of je koopt af en toe een nieuwe kaart :P
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:51:12 #64
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119803505
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Of je koopt af en toe een nieuwe kaart :P
Ik heb als het goed is nog een gratis update tegoed :) .
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:54:07 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119803583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:51 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb als het goed is nog een gratis update tegoed :) .
Dan zou ik die maar snel eens doen ;)
  Moderator zaterdag 1 december 2012 @ 09:40:41 #66
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119806489
Hou altijd in bij krappen en snelle bochten als het nat is en als het koud is. Helemaal als het koud en nat tegelijk is.

In de zomer komt na een regenbuitje alle troep los van het wegdek en kan het spiegelglad worden. Als het koud is zijn bochten vaak wel bevroren. En ja, als het koud en nat is tegelijk dan is de kans zo groot dat het glad is :')

Dus ik doe altijd rustig aan, ook met opgejaagde petjes achter me. Ze wachten maar eventjes :W
pi_119806812
Misschien ook wel een goede (het staat vaak al wel aangegeven).

Als je stil komt te staan (om wat voor reden dan ook) op een snelweg zonder vluchtstrook, direct 112 bellen! Zelf gelukkig nog nooit gehad, maar ik vermoed dat ze direct 1/2 rijstroken afkruizen en politie / RWS naar je toe sturen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:02:40 #68
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119807447
Ohja, voor de lifehammer, je moet erbij kunnen terwijl je met je rug strak in je stoel zit. Als je gordelspanners hebt kun je namelijk niet naar voren komen. Dus in je dashboard kastje werkt niet. Los in je portierbak heb je ook weinig aan als je over de kop geslagen bent. Hij moet ergens vast zitten waar je bij kunt. Bij voorkeur tegen 't dak.
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:40:34 #69
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_119808175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Pechhaven zoeken indien mogelijk. Overigens, als je komt stil te staan op de vluchtstrook, moet als het goed is de detectie van RWS je detecteren en de snelheid terug slingeren naar 70. Verder, sta je te lang, dan komt RWS zelf even kijken. Zelf meegemaakt, lekke koelvloeistofslang, dus een no go (spoot eruit, logisch na 80 km), iemand gebeld die me kwam halen, maar die moest ook van ver komen. Deed er een half uur over (eerst tegemoet, keren, terug) en toen hij net aangekomen was, kwam RWS ook kijken.
Stilstanddetectie op vluchtstroken bestaat niet. Wat er wel is, maar dat is alleen bij spitsstroken het geval, is dat met camera's de verkeersstroom wordt gemonitord. Als er dan een voertuig stilstaat op de spitsstrook (lees: voor het verkeer geopende vluchtstrook) dan gaat (maar dat weet ik niet helemaal zeker) er wel een belletje af in de verkeerscentrale, waarna de verkeersleider de spitsstrook sluit en een RWS-weginspecteur naar de gestrande bestuurder stuurt.

En over de ene centrale in Driebergen: er is idd. een centrale in Driebergen, maar die is van het KLPD. Zij hebben daar een meldkamer zitten voor het KLPD. De wegverkeerscentrales van Rijkswaterstaat staan in Wolfheze (bij Arnhem), Velsen (bij de Wijkertunnel), Utrecht (langs de A12, maar dan een ander gebouw dan de triltoren), Rhoon (bij Rotterdam) en Geldrop (bij Eindhoven).

Wat hierboven is genoemd over 112 bellen bij stilstand op een weg zonder vluchtstrook: dat is idd. een goed idee. Het mag echter ook al wel als je stilstaat op een weg met een smalle vluchtstrook! Overigens uitstappen in dergelijke situatie doe je natuurlijk aan de rechterzijde (dus niet van de bestuurders kant). Dat is veel veiliger. Een hesje aantrekken is een verstandig idee (maar m.i. niet het belangrijkste). En: uitstappen uit een auto die stilstaat langs de snelweg doe je ALTIJD (ongeacht het weer). Er vallen jaarlijks een paar doden op de vluchtstrook voor mensen die deze raad niet opvolgden...

In de categorie wegtips van Goverman nog een paar dan maar... let op hoe de afstelling van je koplampen is. In alle auto's vanaf 1997 zit er een knopje in je auto om de lampen op hoogte af te stellen. Het voorkomt irritatie bij andere weggebruikers als je een goed afgestelde koplamp hebt. Vaak schijnen ze te hoog als je met veel personen achterin de auto zit en/of de kofferbak vol zit met zware spullen.

Andere suggesties: neem een ramentrekker mee in de auto: je haalt condens van de ramen (m.n. zijramen) af zonder koude/vieze handen te krijgen. En... je ziet wat door je zijruiten. Met name in de stad met fietsers rechts van je is dat essentieel. Je zult mensen de kost geven die dat dus niet doen... In de winter - met sneeuw - zorg je er uiteraard voor dat je de sneeuw van je dak en motorkap haalt. De politie mag daar w.m.b. strak op zijn: het is levensgevaarlijk om op de snelweg achter een auto te zitten met een 20 cm. dikke laag sneeuw op zijn dak (ja: op de snelweg gaat dat schuiven...)

In de categorie oefening baart kunst: zoek een rustige weg op en maak een noodstop. Leg wel eerst even je spullen goed gezekerd weg en vooral: let op of er niet een auto achter je zit!!!. Als je dat voor het eerst doet dan zul je verbaasd zijn over de hoeveelheid krachten die er vrij komen: het remt erg hard allemaal. Let wel even op: met ABS maakt het geen donder uit wat je doet (de auto corrigeert slippende wielen zelf) dus trap de rem dwars door de vloer heen (figuurlijk natuurlijk), maar zonder ABS moet je opletten wat er gebeurt met slippende wielen. Maar goed, juist daarvoor geldt: als je het een keer hebt gedaan, weet je welke krachten je kunt verwachten. En wat heel veel mensen verkeerd doen: ze laten de rem los voordat ze stil staan. Maar vaak rijd je dan nog ongeveer 20 km/u... (je lijf kan kennelijk niet meer het verschil tussen stilstaan en langzaam rijden onderscheiden). Ofwel: door blijven remmen.

Ook een aardige oefening: ga eens autorijden zonder je binnenspiegel te gebruiken: zet hem op de blindeerstand. Je zult zien dat je beter op moet letten wat er in de linker en rechterspiegel te zien is én je let meer op wat er voor je gebeurt (zeker op de snelweg om wisselen van rijstrook te 'plannen'.

Uiteraard zorg je voor een liter reserve-olie en koelvloeistof in de auto. Glassex (voor de ruitenwisservloeistof) is optioneel ;).

In de categorie: hoe bespaar ik op benzine: laat de auto altijd zo lang mogelijk in de versnelling uitrollen. Bij moderne auto's wordt dan geen benzine gebruikt, omdat de draaiing van de wielen de motor laat draaien (wat normaal gesproken natuurlijk andersom is). Ook moet je je verbruik bijhouden: print het bonnetje uit en schrijf de km-stand erop. Wanneer je dit in een excel-sheetje verwerkt dan zul je merken dat je toch ietsje langer nadenkt over (echt) hard rijden, wanneer je wel/niet de auto gebruikt e.d.

zo, nu ga ik douchen :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:48:26 #70
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_119808316
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:40 schreef Goverman het volgende:
Stilstanddetectie op vluchtstroken bestaat niet.
Op pechhavens bij een spitsstrook wel.
pi_119808384
marge nemen, altijd. dat voorkomt noodgevallen. 2 seconden afstand (minimaal), niet voor een vrachtwagen rijden.
  FOK!fotograaf zaterdag 1 december 2012 @ 14:21:15 #72
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119811409
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
marge nemen, altijd. dat voorkomt noodgevallen. 2 seconden afstand (minimaal), niet voor een vrachtwagen rijden.
Je zou voor de gein eens moeten proberen op een A8, A9, A4, A1 of A10 die 2 seconde afstand te houden. Je kan beter stil gaan staan, er zijn constant mensen die hem in het gat flikkeren. Als jij 70 meter afstand moet houden en wilt houden wens ik je veel succes. 20 meter is al veel bij tijd en wijle.
quote:
Ook een aardige oefening: ga eens autorijden zonder je binnenspiegel te gebruiken: zet hem op de blindeerstand. Je zult zien dat je beter op moet letten wat er in de linker en rechterspiegel te zien is én je let meer op wat er voor je gebeurt (zeker op de snelweg om wisselen van rijstrook te 'plannen'.
Busjes zonder binnenspiegel en enkele cabine, waardoor je naast je hoofd al met de B stijl zit, zijn een goede om goed te leren spiegelen (en niet zoals de meeste doen, knipper aan en naar links flikkeren dat ding). Overigens, als je goed continue blijft spiegelen, hoef je niet eens meer je binnenspiegel te gebruiken.
The summer is magic!

FOK!fotograaf zondag 2 december 2012 @ 23:19:34 #73
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_119862597
Bij vorst en kou en geen zin om te krabben, maar wel voorzien van "oprit" die totaan het huis loopt: Zet de auto vooruit richting het huis en zo dicht mogelijk tegen de gevel op. Als je genoeg stralingswarmte en gevelwarmte hebt, zul je niet hoeven krabben.
Als je van plan bent de auto een paar dagen niet te gebruiken of uberhaupt altijd je ruitenwissers omhoog zet, zet wasknijpers onder de ruitenwissers (en dan onder de arm). Staan je wissers niet zo "breek mij er maar af" omhoog, maar ook niet op de ruit.

Als je een dode accu hebt (of iemand anders), startkabels eraan en dan eerst maar eens de hulpwagen een kwartier o.i.d. lekker laten draaien. Hiermee laad je de andere accu ook bij, waardoor deze sterk genoeg is om zelf de auto te starten. Zeker als het voertuig dat gestart moet worden even groot of groter is dan je eigen auto. Heb je een grote auto die je niet wil gebruiken en een kleine ernaast die je wel wil gebruiken, dan kan je ook gewoon de startkabels op beide zetten en zo de kleine starten. Dit natuurlijk alleen als je zeker bent dat de grote zijn accu voldoende sterk is en deze ook regelmatig gebruikt wordt. Been there, done that. Veiliger is gewoon de andere laten lopen.

Als je de auto niet acuut nodig hebt 's ochtends en weet waar de zon flink doorkomt, probeer de auto dan daar te zetten. De zon doet dan het ontdooiwerk voor je.
The summer is magic!

maandag 3 december 2012 @ 08:44:18 #74
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_119869527
-Wanneer je vastzit in drassige grond kun je ook, in een poging je vloermatten te sparen, proberen om los te komen door heen en weer te rollen (als dat nog lukt). Dus een dotje gas zodat je naar voren/omhoog rijdt, dan weer de koppeling in en terugvallen, en zo heen en weer wiebelen.

-Een brandende auto, wegzetten in zijn vrij en op de handrem. Door brand ontstane kortsluiting kan de motor starten, en als de auto dan in de versnelling staat kan hij gaan rijden.
It's okay to be white
  maandag 3 december 2012 @ 20:30:54 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119894058
Iedereen wederom bedankt voor alle tips! ^O^

Heb van Snowballed begrepen dat hij de OP niet meer kan aanpassen, dus nieuwe tips komen helaas niet in de OP, maar zijn WEL van harte welkom!! :Y ^O^
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:55:22 #76
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119912975
quote:

[..]

Stilstanddetectie op vluchtstroken bestaat niet. Wat er wel is, maar dat is alleen bij spitsstroken het geval, is dat met camera's de verkeersstroom wordt gemonitord. Als er dan een voertuig stilstaat op de spitsstrook (lees: voor het verkeer geopende vluchtstrook) dan gaat (maar dat weet ik niet helemaal zeker) er wel een belletje af in de verkeerscentrale, waarna de verkeersleider de spitsstrook sluit en een RWS-weginspecteur naar de gestrande bestuurder stuurt.
Ik heb het een keer gehad op de oprit naar de A12, meubelboulevard/IKEA.

Oprit op, plop, plop, pfff, auto uit. Ik in de berm staan, nog geen 3 minuten later ineens een takelwagen. MAMA TAKELWAGEN!11 Ik zeg, doe jij hier? Hij zegt, je bent gezien op de camera en ik werd hierheen gestuurd. Ik zeg, kost me dat? Niks, is een potje in de wegenbelasting die ze voor dit soort gevallen hebben en je staat gevaarlijk.

Auto werd naar een garage naar keuze verplaatst en ik werd thuisgebracht.

Ik ben jaren later nog steeds verbaasd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:26:34 #77
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_119948103
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:55 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik heb het een keer gehad op de oprit naar de A12, meubelboulevard/IKEA.

Oprit op, plop, plop, pfff, auto uit. Ik in de berm staan, nog geen 3 minuten later ineens een takelwagen. MAMA TAKELWAGEN!11 Ik zeg, doe jij hier? Hij zegt, je bent gezien op de camera en ik werd hierheen gestuurd. Ik zeg, kost me dat? Niks, is een potje in de wegenbelasting die ze voor dit soort gevallen hebben en je staat gevaarlijk.

Auto werd naar een garage naar keuze verplaatst en ik werd thuisgebracht.

Ik ben jaren later nog steeds verbaasd.
Mooi verhaal, doet me deugd dat e.e.a. zo snel gaat :). Overigens is slepen van de snelweg standaard verzekerd in de WA-verzekering. Of het ten koste gaat van je no-claim weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet (als in: ik heb er nog nooit iemand over gehoord). Het verhaal van het speciale potje van de wegenbelasting ken ik niet (sowieso gaat de motorrijtuigenbelasting - a.k.a. wegenbelasting - de algemene middelen in, daar ziet RWS niets van terug). Wat wel kan is dat het waarborgfonds wordt bedoeld: een vangnet voor het geval je een aanrijding met een onverzekerd motorrijtuig hebt. Het kan zijn dat slepen van de snelweg daar (ook) uit wordt betaald. Veel maakt het allemaal niet uit, het waarborgfonds wordt gevuld met bijdragen van (jawel...) verzekerde automobilisten (je betaalt dus eigenlijk een verzekeringspremie voor het geval je bij een aanrijding met een onverzekerd voertuig betrokken raakt...)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_119962065
Maar wordt dat altijd betaald uit het algemene potje?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119962165
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:26 schreef Goverman het volgende:

[..]

Mooi verhaal, doet me deugd dat e.e.a. zo snel gaat :). Overigens is slepen van de snelweg standaard verzekerd in de WA-verzekering. Of het ten koste gaat van je no-claim weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet (als in: ik heb er nog nooit iemand over gehoord). Het verhaal van het speciale potje van de wegenbelasting ken ik niet (sowieso gaat de motorrijtuigenbelasting - a.k.a. wegenbelasting - de algemene middelen in, daar ziet RWS niets van terug). Wat wel kan is dat het waarborgfonds wordt bedoeld: een vangnet voor het geval je een aanrijding met een onverzekerd motorrijtuig hebt. Het kan zijn dat slepen van de snelweg daar (ook) uit wordt betaald. Veel maakt het allemaal niet uit, het waarborgfonds wordt gevuld met bijdragen van (jawel...) verzekerde automobilisten (je betaalt dus eigenlijk een verzekeringspremie voor het geval je bij een aanrijding met een onverzekerd voertuig betrokken raakt...)
Bij Helden op de Weg hebben ze regelmatig gemeld dat het wegslepen van de snelweg naar een P/afrit door de overheid betaald word, en de bestuurder dus niks kost.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119962394
Tip tegen het vastvriezen van je deur. Spuit een beetje siliconenolie op de deur rubbers. Daarna vriest het niet meer vast.
  woensdag 5 december 2012 @ 20:41:43 #81
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119970768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef Carlos93 het volgende:
Tip tegen het vastvriezen van je deur. Spuit een beetje siliconenolie op de deur rubbers. Daarna vriest het niet meer vast.
Sowieso goed om ze eens per zoveel maanden in te smeren. Blijven ze soepel en de kans op scheuren is dan een stuk minder (suizen, lekken etc etc).
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Moderator woensdag 5 december 2012 @ 20:43:17 #82
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119970838
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:41 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Sowieso goed om ze eens per zoveel maanden in te smeren. Blijven ze soepel en de kans op scheuren is dan een stuk minder (suizen, lekken etc etc).
Wat Bio zegt O+
  donderdag 6 december 2012 @ 18:32:31 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120004996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:19 schreef Carlos93 het volgende:
Maandag gedaan :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')